مداحی_آنلاین_برگرد_ای_توسل_شب_زنده_دارها_محمود_کریمی.mp3
3.05M
⏯ #مناجات با #امام_زمان(عج)
📃 برگرد ای توسل شب زندهدارهـا
🎙 #مناجات از #حاج_محمود_كريمى
🗓 در #شب_شهادت_امام_سجاد_۱۴۰۰
🏷 #حضرت_مهدی "عج"
برگرد ای توسل شب زنده دارها
پایان بده به گریهی چشم انتظارها
از یک خروش نالهی عشاق کوی تو
حاجت روا شوند هزاران هزارها
یک بار نیز پشت سرت را نگاه کن
دل بسته این پیاده به لطفِ سوارها
از درد بی حساب فقط داد میزنم
آیا نمیرسند به تو این هوارها
ما را به جبر هم که شده سر به زیر کن
خیری ندیده ایم از این اختیارها
باید برای دیدن تو مهزیار شد
یعنی گذشتن از همگان محضِ یار ها
شب ها بدون آمدنت صبح می شوند
برگرد ای توسل شب زنده دارها
این دستها به لطف تو ظرف گداییاند
یا ایها العزیز تمام ندارها
شاعر: #علی_اکبر_لطیفیان
.
مداحی_آنلاین_اگر_شوریده_احوالی_یقین_می_خواهد_این_وادی_حاج_منصور.mp3
3.86M
⏯ #مناجات با #امام_زمان(عج)
🍃اگر شوریده احوالی
🍃یقین می خواهد این وادی
🎤حاج #منصور_ارضی
اگر شوریده احوالی، یقین می خواهد این وادی
دلِ آواره ی ویران نشین می خواهد این وادی
کمانت می کند تیر و کمان عشق، حاضر باش
که استقبال تیر در کمین می خواهد این وادی
خریداری ندارد پینه ی پیشانی زاهد
اگر عاشق شدی زخم جبین می خواهد این وادی
به زندان رفتن یوسف زلیخا را مسلمان کرد
رفیق من نگاه نکته بین می خواهد این وادی
دل بی درد اگر دارد کسی، والله بیمار است
برای رستگاری درد دین می خواهد این وادی
پرستش بی توسل دردسر دارد به دنبالش
پس از ایّاک نعبد، نستعین می خواهد این وادی
گدا آمد کریمش کرد، دنیا را گلیمش کرد
عجب اعجاز خوبی، آفرین می خواهد این وادی
به دست هر نفس آلوده مسپارند منبر را
دل گریان و آه آتشین می خواهد این وادی
بدون اذن، انگور نجف روزی نخواهد شد
فقط مُهر امیرالمؤمنین می خواهد این وادی
4_5870611284449299977.mp3
838.1K
#واحد #سبک_جنونی
سبک یاحسین بضمایرنا
گریون و پریشونم
هر شب روضه میخونم
ای مظلوم حسینم وای /ای نور دوعینم وای
بیقرار و دلخونم
هرشب روضه میخونم
بند اول:
از مدینه تا کوفه / بودی با من در این راه
بعد از عاشورا هستم/ با شمر و سنان همراه
تو بودی روی نیزه / دلخسته کشیدم آه
آرام دل زینب / بی تو می میرم والله
سهم ما اسارت شد
غارت شد جسارت شد
من بی تو نمی مونم
هرشب روضه میخونم
......
بند دوم:
حال و روز قافله / بی تو شد تماشایی
نه قاسم، نه عبدالله/ نه اکبر نه سقایی
زینب توو بیابونا / تو رو خاک صحرایی
با سنگ و با خاکستر / از ما شد پذیرایی
دشمن هست و یارم نیست
یک محرم کنارم نیست
برلب اومده جونم
هرشب روضه میخونم
بند سوم:
توو مقتل نتونستم/ کاری کنم شرمنده
از نیزه تماشا کن / ای خورشید تابنده
حرمله با مشک آب / به اشک ما میخنده
دستای یتیمارو / با سلسله میبنده
دخترت رو آزردن
گوشواره هاشو بردن
داد میزد عموجونم
هرشب روضه میخونم
مرتضی کربلایی✍
#اسارت
بیاد مرحوم شیخ یاسین الرمیثیِ عراقی
که در اوج خفقانِ صدام ، خواند:
《 یا حسین بضمایرنا صحنا بیک آمنا / ای حسین با تمام وجود فریاد میزنیم که به تو ایمان آوردیم》
https://eitaa.com/emame3vom/49601
.
عاقبت، ختم بخیرم میکند این نوکـری
هرکه اربابش تو باشی سربلند عالم است
#امام_حسین
.
💠 تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد
«تفألی به مرثیه #امام_سجاد علیهالسلام در اشعار حافظ»
🔹همواره این سؤال برای حافظپژوهان مطرح بوده است که آیا حافظ در مورد معصومین علیهمالسلام شعری سروده و اساساً به حوزه شعر ولایی ورود پیدا کرده است یا خیر؟
ابیاتی را میتوان مثال زد که حافظ در آنها به تصریح یا تلویح اشارهای به اهلبیت علیهمالسلام داشته است. بهعنوان نمونه در بیت زیر صراحتاً به این موضوع پرداخته است:
حافظ اگر قدم زنی در ره خاندان به صدق
بدرقه رهت شود همت شحنه نجف
و در مثال بعدی اینگونه برداشت میشود که تلویحاً نگاهی به ماجرای عاشورا داشته است:
رندان تشنهلب را آبی نمیدهد کس
گویی ولیشناسان رفتند از این ولایت
در زلف چون کمندش ای دل مپیچ کآنجا
سرها بریده بینی بی جرم و بی جنایت
🔸ایهامی که در شعر حافظ حکمفرماست، باعث شده است تا اشعار او جنبه چندوجهی و رازآلود پیدا کند و میتوان برای ابیات او تأویلهای مختلفی ارائه کرد. تفأل به شعر حافظ نیز نتیجه همین چندوجهی بودن و تأویلپذیری شعر او است.
وجود چنین ظرفیتی در اشعار حافظ و شعرایی مانند او، باعث میشود که از نگاه یک ستایشگر، اشعار ایشان در زمره اشعار «کاربردی» قرار بگیرد تا بتوان از آنها در محافل اهلبیت علیهمالسلام بهره برد. چرا که شعر «کاربردی» شعری است که ناظر به شخص، زمان و مکان خاصی نیست و قابلیت این را دارد که بر حال افراد مختلفی منطبق شود. در اشعار کاربردی باید دید فضای کلی شعر و کلمات به کار رفته در آن، با حالات کدامیک از معصومین علیهمالسلام تناسب دارد تا بتوان آن شعر را در مجلس مورد نظر استفاده کرد.
به این دو نمونه دقت کنید:
در آن نفس که بمیرم در آرزوی تو باشم
بدان امید دهم جان که خاک کوی تو باشم...
سعدی
آیا این بیت عاشقانه و ابیات بعدش نمیتواند خطاب به مثلاً امیرالمؤمنین علیهالسلام خوانده شود؟
یا این شعر عاشقانه نمیتواند زبان حال حضرت مسلم علیهالسلام در کوفه باشد؟
بيدل و خسته در اين شهرم و دلدارى نيست
غم دل با كه توان گفت كه غمخوارى نيست...
هُمای شیرازی
🔹نمونههای فراوانی را میتوان بهعنوان شاهد مثال آورد که یک شعر با رویکرد عاشقانه، قابلیت این را دارد تا در محافل اهلبیت علیهمالسلام مورد استفاده قرار بگیرد.
طبق آنچه بیان شد به این غزل حافظ دقت کنید:
تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد
وجود نازکت آزرده گزند مباد
سلامت همه آفاق در سلامت توست
به هیچ عارضه شخص تو دردمند مباد
جمال صورت و معنی ز امن صحت توست
که ظاهرت دژم و باطنت نژند مباد
در این چمن چو درآید خزان به یغمایی
رهش به سرو سهی قامت بلند مباد
در آن بساط که حسن تو جلوه آغازد
مجال طعنه بدبین و بدپسند مباد
هر آن که روی چو ماهت به چشم بد بیند
بر آتش تو به جز جان او سپند مباد
شفا ز گفته شکرفشان حافظ جوی
که حاجتت به علاج گلاب و قند مباد
آیا این شعر عاشقانه نمیتواند با حال و هوای امام سجاد علیهالسلام در شام غریبان منطبق باشد؟ پیشنهاد میکنم یک بار دیگر شعر را مرور کنید.
...
🔸حال نشانههای به کار رفته در شعر و فضای حاکم در شعر را با هم بررسی میکنیم.
تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد
وجود نازکت آزرده گزند مباد
بیت اول میتواند اشارهای شاعرانه به بیمار بودن امام سجاد علیهالسلام در شام غریبان داشته باشد.
سلامت همه آفاق در سلامت توست
به هیچ عارضه شخص تو دردمند مباد
بیت دوم میتواند دعا برای سلامتی حضرت باشد. علاوه بر اینکه اشارهای به مقام امامت دارد که طبق آنچه در روایت آمده اگر لحظهای امام بر روی زمین نباشد زمین اهلش را در خود فرو میبرد و هستی از بین میرود.
جمال صورت و معنی ز امن صحت توست
که ظاهرت دژم و باطنت نژند مباد
بیت سوم نیز حرف از صحت است که با بیماری حضرت مرتبط است. هرچند بهخاطر حضور واژههای دژم و نژند قابل استفاده در هیأت نباشد.
در این چمن چو درآید خزان به یغمایی
رهش به سرو سهی قامت بلند مباد
در بیت چهارم کلمه خزان این ظرفیت را دارد که استعاره از قاتلان سیدالشهدا علیهالسلام باشد که پس از شهادت حضرت، دست به غارت خیمهها زدند و هرچه در خیمهها بود را به یغما بردند. در مصرع بعد دعا میکند که آسیبی از این آشوب به جان امام نرسد که جان عالم فدای او باد.
در آن بساط که حسن تو جلوه آغازد
مجال طعنه بدبین و بدپسند مباد
با توجه به زندگینامه حضرت، بیت پنجم میتواند اشاره به طعنههایی باشد که حضرت در کوفه و شام از دشمنان میشنیدند.
هر آن که روی چو ماهت به چشم بد بیند
بر آتش تو به جز جان او سپند مباد
در بیت ششم نیز واژه آتش، به تب داشتن حضرت در شام غریبان میتواند اشاره داشته باشد، علاوه بر اینکه شاید، تصویر در آتش بودن خیمهها را هم به نوعی برای مخاطب تداعی کند. شاعر دعا میکند دود این آتشی که دشمنان به راه انداختهاند در چشم خودشان رود و نتیجه این سوء رفتار به خودشان بازگردد.
🔹پیداست که نشانههای «طبیبان، سلامت، صحت، خزان، یغما، طعنه و آتش» به همراه فضای کلی شعر، حال و هوای شام غریبان را در شعر حاکم کردهاند. مضاف بر این مطلب، سیر شعر که با مدح آغاز میشود و به مرثیه ختم میشود، کاملا با فضای شعر مناسب اجرا در هیأت همخوانی دارد.
مهم نیست که حافظ هنگام سرودن این شعر نیمنگاهی به ماجرای شام غریبان و امام سجاد علیهالسلام داشته است یا نه، مهم این است که یک ستایشگر با کمی دقت میتواند شعر را در مرثیه ایشان اجرا کند. بیشک اجرای شعر عاشقانه حافظ در مرثیه این امام بزرگوار، برای مخاطب بسیار جذاب خواهد بود و احساس او را به شدت تحت تأثیر قرار خواهد داد.
✍🏻 #عباس_همتی
.
.
📌 #گزارش_صوتی #عربی خوانی
🔖 عزاداری شببیستوسوم محرّم 1443
🗓 سهشنبه نهم شهـــــریورماه سال 1400
📍حسینیه داوود العاشور - عراق، بصـره
🎙 بانوای: #حاج_محمود_کریمی
#حاج_میثم_مطیعی
🔉 #روضه | الحمــدالله الذی بمصیبتنا
🔉 #زمینه | فی الطـف مصبــاح الهدی
🔉 #زمینه | الا نوحوا و ضجوا باالبکاء
🔉 #زمینه | الســـلام علـــی الحسیــن
🔉 #واحد | رقیــه تنــادی مــن الخربه
🔉 #واحد | الطعش الطعش، بالخیــمه
🔉 #واحد | یا عبـاس، جــــــــی بالمای
🔉 #تک | زینـــب غــــــدت محتــــــاره
🔉 #روضه | کشتی شکسـت خــــورده
🔉 #روضه | ویـــــــلاه للحســـــــــــین
.👇👇👇👇👇👇👇
تک (زینب غدت محتاره) - حاج محمود کریمی.mp3
7.67M
📌 شببیستوسوم محرّم، سال1443
🎙 با مدّاحی: #حاج_محمود_کریمی
🕌 حسینیـه داوود العــاشور - بصــره
روضه (کشتی شکست خورده طوفان کربلا) - حاج محمود کریمی.mp3
3.83M
📌 شببیستوسوم محرّم، سال1443
🎙 با مدّاحی: #حاج_محمود_کریمی
🕌 حسینیـه داوود العــاشور - بصــره
روضه (ویلاه للحسین) - حاج میثم مطیعی.mp3
5.82M
📌 شببیستوسوم محرّم، سال1443
🎙 با مدّاحی: #حاج_محمود_کریمی
🕌 حسینیـه داوود العــاشور - بصــره
روضه (الحمدلله الذی بمصیبتنا بمصیبت سبط الرسول) - حاج محمود کریمی.mp3
19.79M
📌 شببیستوسوم محرّم، سال1443
🎙 با مدّاحی: #حاج_محمود_کریمی
🕌 حسینیـه داوود العــاشور - بصــره
زمینه (الا نوحوا و ضجوا باالبکاء) - حاج محمود کریمی.mp3
5.19M
📌 شببیستوسوم محرّم، سال1443
🎙 با مدّاحی: #حاج_محمود_کریمی
🕌 حسینیـه داوود العــاشور - بصــره
زمینه (فی الطف مصباح الهدی) - حاج میثم مطیعی.mp3
8.66M
📌 شببیستوسوم محرّم، سال1443
🎙 با مدّاحــی: #حاج_میثم_مطیعی
🕌 حسینیـه داوود العــاشور - بصــره
زمینه (السلام علی الحسین) - حاج محمود کریمی.mp3
3.47M
📌 شببیستوسوم محرّم، سال1443
🎙 با مدّاحی: #حاج_محمود_کریمی
🕌 حسینیـه داوود العــاشور - بصــره
واحد (رقیه تنادی من الخربه) - حاج میثم مطیعی.mp3
9.25M
📌 شببیستوسوم محرّم، سال1443
🎙 با مدّاحــی: #حاج_میثم_مطیعی
🕌 حسینیـه داوود العــاشور - بصــره
واحد (العطش العطش، بالخیمه صوت اطفالی) - حاج محمود کریمی.mp3
11.51M
📌 شببیستوسوم محرّم، سال1443
🎙 با مدّاحی: #حاج_محمود_کریمی
🕌 حسینیـه داوود العــاشور - بصــره
واحد (یاعباس، جی بالمای لسکینه) - حاج محمود کریمی.mp3
1.99M
📌 شببیستوسوم محرّم، سال1443
🎙 با مدّاحی: #حاج_محمود_کریمی
🕌 حسینیـه داوود العــاشور - بصــره
.
علت حمله رسانهای به 3 مداح ایرانی حاضر در مشهورترین حسینیه بصره چیست؟
3 مداح ایرانی به دعوت شیعیان بصره در مشهورترین حسینیه این شهر، نوحههای عربی و فارسی میخوانند. این اقدام وحدتساز را رسانههایی که از اتحاد ملتهای ایران و عراق ناخشنودند، به بهانه رعایت نشدن پروتکلهای بهداشتی مورد حمله قرار میدهند اما همه قصه این نیست.
خبرگزاری فارس ـ گروه مسجد و هیأت: میثم مطیعی، محمود کریمی و سیدمجید بنیفاطمه، سه مداح ایرانی، این شبها مهمان حسینیه داودالعاشور بصره، مشهورترین حسینیه این شهر هستند و اولین شب نوحهخوانی آنها با استقبال شیعیان عراق مواجه شده است، در حالی که عدهای با پیش کشیدن مسأله شیوع کرونا، فراموش کردهاند که ۲۰ تیرماه امسال، ستایشگر اروپا در واکسیناسیون عمومی و جمعیت فشرده تماشاگر فینال یورو ۲۰۲۰ بودند؛ همان مسابقهای که حدود ۴.۵ درصد از بینندگان واکسنزدهاش بعداً کرونا گرفتند!
فینال یورو ۲۰۲۰ با حضور حدود ۷۷ هزار نفر جمعیت، دست کم ۳۴۰۰ کرونایی روی دستانگلیس گذاشت؛ در حالی که همه آنها دو دوزواکسن کرونا را تزریق کرده بودند و طبق پروتکلهای کشور میزبان، بدون واکسیناسیون، امکان حضور در ورزشگاه «ومبلی» را نداشتند.
همانها که از همنشینی ۷۷ هزار نفر در یک ورزشگاه ۹۰ هزارنفری، محملی برای خودتحقیری و حمله به جمهوری اسلامی به خاطر تأخیر در واکسیناسیون ساخته بودند، بعدها با اعلام رسمی ابتلای بیش از ۳۴۰۰ نفر به کرونا سکوت کردند. حالا همان جریانهای رسانهای، سکوت خود را شکسته و مداحان جوان و وحدتساز کشور را مورد هجوم قرار دادهاند.
چرا حضور مداحان ایرانی در بصره مهم است؟
حسینیه داودالعاشور بصره از بزرگترین حسینیههای این شهر به شمار میآید که زمان صدام توسط داود العاشور به سختی تاسیس میشود. این حسینیه، سپس ۳۵ سال قبل توسعه پیدا میکند و بعد از سرنگونی صدام به مرکز اشاعه فرهنگ معارف اهل بیت(ع) مبدل میشود و در مناسبتهای مختلف شاهد حضور برجستهترین خطبا و مادحین جهان تشیع است. برنامههای حسینیه از کشورهای مختلف دنبال میشود و مسئولین آن نیز نگاه جهانی دارند.
این حسینیه که یکی از پربازدیدترین حسابهای کاربری در یوتیوب را دارد، از موفقترین هیأتها در ایده رویکرد جهانی است که برای اولینبار عزاداری به سبک ایستادن در صف نماز را اجرایی کردند. مسئولین این حسینیه در فاطمیه سال ۹۷، درست زمانی که موج تازه آمریکا برای تخریب روابط ایران و عراق با سفر غیرمنتظره ترامپ به پایگاه عینالاسد و سفر مایک پمپئو به بغداد آغاز شده بود، از «میثم مطیعی» مداح جوان کشورمان دعوت به عمل آوردند تا در رثای حضرت زهرا (س) برای دوستداران اهل بیت (ع) در این شهر مدیحهسرایی کند. این اتفاق فرهنگی که در نوع خود کمنظیر به شمار میآمد با استقبال گسترده طیفهای مختلف عراق به ویژه جوانان و نوجوانان روبهرو شد.
حرکت وحدتآفرین ۳ مداح
این اقدام از همان ابتدا با هدف ایجاد وحدت میان شیعیان عراق و ایران رقم خورد و موجب شد، دوست داران اهل بیت در دو کشور با محور مودت اهل بیت(ع) با یکدیگر بیش از پیش متحد شوند که جلوههای متعددی از آن را در مراسم راهپیمایی اربعین هم مشاهده کردیم.
ماجرای دعوت حسینیه داوود العاشور از مداحان ایرانی تاکنون سابقه داشته است و از میثم مطیعی برای حضور در ۶ جلسه دیگر نیز دعوت کردهاند. امسال مسئولین این حسینیه در تازهترین برنامه خود، برای دهه سوم ماه محرم علاوه بر میثم مطیعی از محمود کریمی و سیدمجید بنیفاطمه نیز به عنوان مداحان مورد اقبال و علاقه جوانان عراقی دعوت کردند تا در مراسم این حسینیه، حتی به زبان فارسی مرثیهخوانی کنند.
میزبان، نسبتی با جریان شیرازی ندارد
حسینیه مرحوم داوودالعاشور برخلاف برخی از شایعات، نسبتی با جریان شیرازی ندارد و اتفاقاً وابسته به یکی از شاخههای حشدالشعبی، بسیج مردمی عراق است که فرزند یکی از سازماندهندگان این حسینیه جریان انقلابی عراق از شهدای حشدالشعبی به شمار میآید. این حسینیه در زمان شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، یکی از محافل عراقی بود که مراسم عزاداری و بزرگداشت برای این شهدای مقاومت برگزار کرد و میثم مطیعی را برای اجرای برنامه در سالگرد شهادت این دو سردار بزرگ محور مقاومت دعوت کرد.
مهمان، تابع قوانین کشور میزبان است
بسیاری این روزها در نقد حضور مداحان ایرانی در این حسینیه با توجه به شرایط کرونایی میگویند که چرا میثم مطیعی در ایران، جلسه خود را لغو کرد و یا چرا محمود کریمی در جلسه خود اعلام کرد اگر دستورالعملها رعایت نشود، مداحی را قطع میکنم، اما حال در بصره با این شرایط مداحی میکنند.
دستورالعملهای وضع شده برای برگزاری مراسم عزاداری محرم از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ایران و برگزاری مراسم در داخل کشور بود. شرایط هر کشور برای برگزاری مراسم در شرایط کرونایی متف
اوت است؛ بهطوریکه در کشور عراق هیچ دستورالعملی برای برپایی مراسم عزاداری وجود ندارد و مداحان ایرانی، تابع قوانین کشوری هستند که به عنوان «مهمان» در آن به نوحهخوانی میپردازند.
علاوه بر این که مداحان سرشناس ایرانی حاضر در این مراسم مهمان شیعیان بصره هستند، با فاصلهای معقول نسبت به عزاداران قرار دارند و برگزاری مراسم را تابع دستورالعملها و قوانین این کشور برگزار میکنند.
پیروی میثم مطیعی از ستاد کرونا و سابقه تعطیلی جلسات این مداح در ایران
ضمن اینکه میثم مطیعی جلسه عزاداری خود را در دهه اول محرم تعطیل نکرد، بلکه به دلیل دستور ستاد کرونا و به این دلیل که امکان برگزاری مراسم در فضای باز در امامزاده قاضیالصابر را نداشت، دو جلسه خود را تجمیع کرد و یک مراسم پرشکوه و پرجمعیتتر را در دانشگاه افسری امام علی(ع) برپا کرد.
پیش از این میثم مطیعی مراسم عزاداری ماه محرم سال گذشته هیأت آئین هنر حسینی را به دلیل ممنوعیت برپایی عزاداری زیر سقف لغو کرد و یا در روز عرفه به دلیل تغییر دستورالعملها، مجلس دعاخوانی خود را بدون حضور جمعیت برپا کرد. همچنین محمود کریمی با شیوع ویروس کرونا بسیاری از جلسات خود به خصوص عزاداری محرم سال ۹۹ خود را در امامزاده علی اکبر (ع)چیذر تعطیل کرد. تمام این اقدامات به دلیل پیروی از دستورات ستاد ملی کرونا بر اساس بیانات مقام معظم رهبری بوده است.
مداحان هم فاصله دارند و هم واکسن زدهاند
یکی دیگر از مطالب دیگری که در خصوص این مراسم منتشر شده است، موضوع انتقال بیماری توسط این مداحان به داخل کشور با توجه به این جمعیت و رعایت نشدن دستورالعملهاست. اولا در این مراسم مداحان با فاصلهای معقول نسبت به عزاداران قرار دارند و ثانیاً مداحان ایرانی واکسن تزریق کردهاند.
مداحی و نوحهخوانی این سه مداح ایرانی، امشب و فردا شب هم در شهر ابوالخصیب بصره جریان خواهد داشت
امام حسین ع
. 📌 #گزارش_صوتی #عربی خوانی 🔖 عزاداری شببیستوسوم محرّم 1443 🗓 سهشنبه نهم شهـــــریورماه سال 1400
.
الْحَمْدُ لِلّٰه بِجَمِيعِ مَحامِدِهِ كُلِّها، عَلَىٰ جَمِيعِ نِعَمِهِ كُلِّها
اجرای خیره کننده ی مداحان عزیزمان به زبان عربی در جمع شیعیان عراق، مایه ی مباهات و افتخار نسل های حاضر از مداحان اهل بیت(علیهم السلام) گردید؛ ماشاء الله!
بی تردید، تاریخ ستایشگری آل الله، این رفعت علمی و عُلوّ معرفتی را ثبت خواهد نمود. ان شاء الله آنچه رهبر دلبندمان، ذیل《العلی محظوره فوق العلی》فرمودند، مستمر و در تداوم باد!
کانون فرهنگی آموزشی ولایت
مجیدطاهری
.
.
#زمینه
#امام_حسین
بند ۱
یا باب النجاه / اهدنا الصراط
دوست دارم حسین
سایت رو سرم / ای شاه کرم
دوست دارم حسین
ولوله میشه توی حرم
فاطمه تا میگه پسرم جانا
میکشی منو تا کجا حسین
میبری منو تا خدا حسین شاها
فر الی الحسین ، حی علی الحسین
بند ۲
عشق بی نظیر/ ایهالامیر
عزیز قلبمی
عزیز خدا / شاه کربلا
تو عشق و جونمی
شاکرم خدارو باهمیم
رفیق منی تو از قدیم یارا
روضه ما زیر قبته
شفا توی خاکه تربته آقا
فر الی الحسین ، حی علی الحسین
حمیدرضا نصیری
👇
.
#حضرت_زینب
#اسارت
#کوفه
چه ها که بادل زینب نکرده این کوفه
تو نی سوار و منم کوچه گرد این کوفه...
چه سنگها که نشد پرت سوی محمل من
به دستهای زن و طفل و مرد این کوفه...
من از فراق نگارم عزا گرفته امُ اما
گرفته جشن ظفر فرد فرد ِ این کوفه...
ادامه دار شده خاطرات کرب و بلا
چه آتشی است به پا در نبرد این کوفه...
به جای نان و رطب های هر شب بابا
چه لقمه ها که نصیبم نکرده این کوفه...
به خاندان رسول خدا کنایه زدند
چه داغ کرده دلم قلب سرد این کوفه...
نخوان دگر سر نیزه برایشان قرآن
که سکه می خورد آقا به درد این کوفه...
بخوان دعای فرج تا بیاید آن مردی
که پاسخی است خدایی به عهد این کوفه...
"حسین ایمانی"
.
.
#پنجم_صفر
#حضرت_رقیه #سلام_الله_علیها
#واحد
راء رفعت، راء رحمت، راء رضوانِ حسین
راء رازق، راء رأفت، راء ریحانِ حسین
قاف قدر و قاف قُدس و قاف قُرب قلب ها
قاف قاهر، قاف قبله، قاف قرآن حسین
( ایتها الشهیده ، سیدتی رقیه )
یاء یاس و یاء یوسف، یاء یاقوت یقین
یاء یاسین، یاء یکتا، یاء یزدان حسین
هاء هیبت، هاء همت، هاء هستی، هاء هو
هاء هامون، هاء هیزم، هاء هجران حسین
( ایتها الشهیده ، سیدتی رقیه )
طورِ نام تو کجا و پای لنگ طبع من؟!
ای کلید منزلِ اسرارِ پنهان حسین
کُلُّکُم نورید اما این چنین فهمیده ام
از همه عاشق تری بین یتیمان حسین
( ایتها الشهیده ، سیدتی رقیه )
حال و روز شامیان را هم پریشان کرده ای
گوشه ی ویرانه با موی پریشان حسین
شام وصلت آنقدر مبهم شده، معلوم نیست
شد پدر مهمان تو یا که تو مهمان حسین؟
( ایتها الشهیده ، سیدتی رقیه )
✍ #محمد_جواد_شیرازی
با حذف چند بیت ،گوشواره افزوده شده
#واحد
#استاد_مجید_طاهری 🎤
👇