eitaa logo
امام رئوف (ع)
315 دنبال‌کننده
13.4هزار عکس
6.4هزار ویدیو
107 فایل
اطلاع رسانی ومعرفی برنامه های کانون تخصصی قرآن وعترت خدمت رضوی به این شرح می باشد.۱.قرآن وتفسیر۲.حدیث۳.صحیفه سجادیه۴.نهج البلاغه۵.تدبردر قرآن۶.چهارشنبه امام رضایی۷.و.. ارتباط با ادمین @Esf456..........................‌.‌‌‌..‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.................
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 حدیث روز 💠 ❗️عاقبت لجاجت و لجبازی 🔻امام علی علیه‌السلام: اللَّجاجَةُ تَسُلُّ الرَّأيَ 💭 لجبازى خِرَد را به زنجير می‌كشد. 📚 نهج البلاغه، حكمت 179 ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• @HawzahNews ❤🍃 @emameraouf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍🏻 بازنویسی تاریخ زندگی امیرمؤمنان علی (علیه السلام) به صورت داستانی از زبان ایشان 📃 قسمت صد و هفتم ❇️ پاسخ به نامه معاویه 🔻[ معاویه در پاسخ نامه من نوشت: به جان خودم سوگند، اگر دست تو به خون عثمان آغشته نبود و مردم با تو بیعت می‌کردند، همانند ابوبکر و عمر و عثمان بودی؛ اما تو مهاجران را بر عثمان شوراندی و مانع یاری انصار به وی شدی. افراد نادان از تو پیروی کردند و اشخاص ناتوان به یاری تو تقویت شدند. اکنون مردم شام جز جنگ با تو راه دیگری در پیش ندارند، مگر آنکه قاتلان عثمان را تحویل آنها دهی و پس از آن امر خلافت را به شورا بازگردانی تا اهل شورا خلیفه را برگزینند. 🔻آری، مردم حجاز تا زمانی که در مسیر حق حرکت کنند، حاکم بر مردم هستند؛ ولی اگر آنها حق را از دست دادند، نوبت مردم شام می‌رسد که حق را در دست بگیرند. به جان خودم سوگند، دلیل و حجت تو بر اهل شام همچون حجت تو بر اهل بصره نخواهد بود؛ همچنان‌که حجت تو بر من همچون حجت تو بر طلحه و زبیر نخواهد بود. زیرا اهل بصره با تو بیعت کرده بودند، ولی مردم شام نه. طلحه و زبیر نیز با تو بیعت کرده بودند؛ ولی من با تو بیعت نکرده‌ام. اما در خصوص فضیلت تو در اسلام و نسبت خویشاوندی تو با رسول خدا صلی الله علیه و آله، به جان خودم سوگند، آن را رد نمی‌کنم و منکرش نیستم. من در پاسخ نامه معاویه نوشتم: ] 🔻اما بعد، نامه‌ای از تو به دستم رسید، نامه کسی که نه خود دیده بینا دارد تا راه هدایت را پیدا کند و نه او را رهبری است که راه را به او بنماید. هوا و هوس او را فراخوانده و او نیز پاسخش گفته و ضلالت رهنمونش شده و او نیز متابعتش کرده است. گمان کرده‌ای آنچه بیعت مرا بر تو استوار نکرده، این است که در حق عثمان خطایی مرتکب شده‌ام. به جان خودم سوگند، در ماجرای قتل عثمان من یکی از مهاجران بودم. وقتی در کاری وارد شدند، من نیز همراهشان بودم و وقتی از کاری دست برداشتند، من هم دست برداشتم. خدا آنان را در مسیر گمراهی متّحد می‌سازد و به طور دسته جمعی، دچار بی‌بصیرتی و کوری نمی‌کند. من در قتل عثمان نه دستوری داده‌ام که مسئول آن باشم و نه به کشتن وی اقدام کرده‌ام که نگران قصاص آن باشم. 🔻اما درباره این سخن که گفته‌ای اکنون اهل شام حاکم بر مردم هستند، باید بگویم اگر این چنین است، مردی از قریشی‌های شام را معرفی کن که در شورا پذیرفته شود یا خلافت بر وی روا باشد. اگر چنین ادعا کنی، مهاجران و انصار تو را تکذیب خواهند کرد؛ اما من مردی از قریشی‌های حجاز را معرفی می‌کنم که در شورای مسلمانان برای تعیین خلیفه حضور داشته است. 🔻اینکه گفته‌ای قاتلان عثمان را به تو تحویل دهم، سوال من این است: تو را با عثمان چه نسبتی است؟ تو مردی از بنی‌امیه هستی و فرزندان عثمان برای طلب قصاص او، سزاوارتر از تو هستند. اگر می‌پنداری تو برای خون‌خواهی پدرشان از ایشان تواناتر هستی، پس نخست به زیر پرچم اطاعت درآی، آنگاه قاتلان عثمان را برای محاکمه نزد من فراخوان. 🔻اما درباره اینکه میان شام و بصره و طلحه و زبیر با خودت تفاوت قائل شدی، به جانم سوگند، حقیقت امر در همه این‌ها یکی است؛ زیرا بیعت با من همگانی و فراگیر بود و شخص بینا از آن روی برنمی‌گرداند و دوباره در آن تجدیدنظر نتوان کرد. 🔻در خصوص دلسوزی تو برای عثمان و حرص و ولعی که در این‌باره از خود نشان می‌دهی نیز می‌گویم به خدا سوگند، تو این سخنان را برای عیان شدن حقیقت نگفته‌ای و خبر درستی هم نداری. 🔻در خصوص برتری من در اسلام و نیز خویشاوندی‌ام با رسول خدا صلی الله علیه و آله و رتبه و مقام من نزد قریش، به جان خودم سوگند، اگر توان انکار آنها را داشتی، بی‌گمان آنها را نیز انکار می‌کردی! 📚منابع: ۱. وقعه صفین، ص۵۶ ۲. شرح نهج البلاغه، ج۳، ص۸۸ ۳. الامامه و السیاسه، ص۱۲۲ ۴. نهج البلاغه، نامه ۷ 📗 علی علیه السلام از زبان علی علیه السلام ↩️ ادامه دارد... #نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانیhttps://chat.whatsapp.com/B4gjBtwYLvaHMRl5v3WD6F ❤🍃 @emameraouf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم موضوع امروز: «وهابیت جنایتکار و تخریب بقیع (٢)»         روز پنجشنبه، ١۴٠٠/٠٢‌/٣٠ ✍️ مناسبت روز: هشتم شوال، سالروز تخریب حرم ائمه بقیع (ع) است که در روز گذشته به تاریخچه کوتاهی از این مکان مقدس و چگونگی تخریب آن بدست وهابیون جنایتکار پرداختیم و امروز انشاالله در این مجال کوتاه از «فرقه انحرافی وهابیت» و عقائد ضالّه آنها، سخن می‌گوییم؛ ✍️ ديروز عرض شد که در اثر جهل و عقاید انحرافی این فرقه‌ی بدعت‌گذار و وحشی، از حرم ائمه بقیع که بیش از هشتصد سال با گنبد و بارگاه نورانی و سر به فلک کشیده‌ و با ضریح فولادین زیبایش همچون ماه شب چهارده در مدینه می‌درخشید و محل دعا و نیایش و نزول رحمت الهی و برکات آسمانی بود، اثری باقی نمانده است! 👈 فرقه انحرافی وهابیت که با کنار گذاشتن تمام مذاهب اسلامی و کشیدن شمشیر تکفیر به روی همه‌ی مسلمانان و ملحق کردن جامعه اسلامی به جمع کفار و مشرکین، تمام تلاش خود را در مبارزه با مظاهر و عقاید اسلامی همچون «زیارت، توسل و شفاعت» خلاصه کرده و با پیوند شوم خود با آل سعود (که خود را صاحبان قدرت و ثروت در تمامی ممالک اسلامی می دانند)، به مبارزه با مسلمانان شیعه و سُنی، پرداخته‌اند! 👈 این گروه متعصب، بی منطق و خشن، بر اساس عقائد باطل خود، خون پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را مباح دانسته و تخریب قبور مطهر پیشوایان دین را بر خود واجب می‌دانند! ✍️ آنها، کسانی هستند که بدعت‌گزاری در دین را از پیشوای خود و بنیانگذار بدعت، «معاویة بن ابوسفیان» به ارث برده‌اند! همان کسی که پیامبراعظم (ص) درباره او فرمودند: «لتَتَخِذَنَّ یا مُعاوِیه اَلبِدعَهُ سُنَّهً وَالقُبحُ حَسناً أکلُکَ کثیرٌ و ظُلمُکَ عَظِیمٌ»، «ای معاویه، تو بدعت را به جای سنّت و زشت را به جای زیبا قرار می‌دهی و همچنین خوردن تو زیاد و ظلم تو بزرگ خواهد بود!» [بحارالأنوار، ج ۳۳، ص ۲۱۷؛ شرح نهج البلاغه ابن أبی الحدید، ج ۴، ص٧٩ ] آنها مصداق واقعی آیه ١٩ سوره هود هستند، که می‌فرماید: «الَّذینَ یَصُدُّونَ عَن سَبیلِ اللَّهِ وَ یَبْغُونَها عِوَجاً وَ هُمْ بِالْآخِرَهِ هُمْ کافِرُون»: «آن ستمکاران که (بندگان را) از راه خدا باز می‌دارند و سعی می‌کنند که راه حق را کج کنند (و خلق را به راه باطل کشند) و هم آنها هستند که منکر قیامتند». بی‌تردید، علل انحراف این فرقه‌ی به اصطلاح مسلمان را باید در کلام نورانی امیر بیان، حضرت علی(ع)، جستجو کرد، که فرمودند: «إِنَّمَا بَدْءُ وُقُوعِ الْفِتَنِ أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ وَ أَحْکَامٌ تُبْتَدَعُ - یُخَالَفُ فِیهَا کِتَابُ اللَّهِ - وَ یَتَوَلَّی عَلَیْهَا رِجَالٌ رِجَالًا عَلَی غَیْرِ دِینِ اللَّه»: «همانا آغاز پدید آمدن فتنه‌ها، هواپرستی و بدعت‌گذاری در احکام آسمانی است، بدعت‌هایی که قرآن، با آن مخالف است و گروهی «با انحرافات یاد شده» بر دیگران سلطه و ولایت می‌یابند که بر خلاف دین خدا هستند». [نهج البلاغه، خطبه ۵۰] ✍️ هرچند که امکان پرداختن به تمامی افکار و عقاید این گروهک انحرافی، در این نوشتار مختصر وجود ندارد و مناسب است مخاطبین محترم به آثار مفصلی که در این‌باره به نگارش درآمده‌اند، همچون کتاب «آیین وهابیت» نوشته حضرت آیت الله جعفر سبحانی، مراجعه نمایند، لکن تلاش می‌کنیم، شما را با گوشه‌ای از اعتقادات انحرافی و افکار پلید وهابیت، آشنا نمائيم: ✍️ ریشه های اعتقادی وهابیت را می‌توان نشأت گرفته از افکار و عقاید «بنی‌امیه»، «خوارج»، کلام «اشعری» و دیدگاه‌های «ابن تیمیه» و برداشت انحرافی از «مذهب حنبلی» دانست که از تلفیق همه آنها، عقائد پوشالی وهابیت، به وجود آمده است! 👈 یکی از مهم ترین انحرافات وهابیون، این است که طلب «شفاعت» از انبیاء و اولیای الهی را شرک می‌دانند! آنان معتقدند که طلب شفاعت، از پیامبر خدا (ص)، عبادت غیرخدا محسوب شده و مصداق شرک است! 👈 آنها «توسل» را نیز در ذیل مبحث شفاعت، مطرح و آن را نیز بدعت و شرک تلقی کرده‌اند! و هرگونه استغاثه به پیامبران و اولیای الهی را، مُنافی با توحید و از مصادیق شرک و کفر می دانند! 👈 وهابیون «زیارت قبور و ایجاد بَنا بر مراقد» را نیز مظهر شرک و بت پرستی می‌دانند و به شدت با آن مبارزه می کنند! لذا به تصور آنان اگر گنبدها، تخریب و دیوارهای حرم اهل بیت(ع) برداشته شوند، مردم، به خصوص اهالی حرمین از دایره شرک و کفر، بیرون می‌آیند و در مسیر پرستش خداوند یکتا قرار می‌گیرند!!! ✍️ انشاالله به شرط حیات و توفیق الهی، این مبحث در روز بعد ادامه دارد... ✅ با«مسابقه بزرگ مجازی والعصر» با ۵٩ جایزه نفیس، همراه شوید...👇👇👇 https://eitaa.com/ROOZBARG 🖤🍃 @emameraouf
سلام من به مدینه، به آستان رفیعش به مسجد نبوی و به لاله های غریبش سلام من به علی و به حلم و صبر عجیبش سلام من به بقیع و چهار قبر غریبش سالروز تخریبِ قبور ائمه بقیع ، تسلیت باد 🖤🍃 @emameraouf