eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2.1هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
84 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 *مناجات الشاكين* 🔰 دراين مناجات باب شكايت از غير، براي انسان بسته مي‌شود و او فقط مجاز است كه از خود و از شيطان بيروني شكايت كند. *دراين مناجات نفس اماره وكاركرد او معرفي مي‌شود.* 🔆 «إِلٰهِى إِلَيْكَ أَشْكُو نَفْساً بِالسُّوءِ أَمَّارَةً» 🔆 «خدايا به تو شكايت مي‌كنم از نفس امارۀ بالسوء» 🔹 جالب است كه نفس، نكره آمده است؛ يعني من هنوز نفس اماره‌ام را نشناخته‌ام و نمي‌دانم چه فرمان‌هايي می‌دهد. 💢 نفس اماره فقط امر به بدي مي‌كند و آدمی را وادار مي‌كند كه درمحضر حق وحريم الهي اسائۀ ادب داشته باشد. ◀️ نكته قابل توجه ديگر اين‌ است كه انسان حق ندارد به هم‌نوع خود، از خود شكايت كند؛ زيرا مؤمن تحت هر شرايطي بايد عزتش حفظ شود. 📚«برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏ 🌐emamraoof.com
🔆 *دعای صبحگاهی روز پنج شنبه* را می‌توانید در لینک زیر مطالعه نمایید: 🌐 http://emamraoof.com?p=12141
💠 *موارد کاربرد نخست واژه محسنین* 🔹١. *«الَّذِینَ یُنْفِقُونَ فِی السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ وَالْکَاظِمِینَ الْغَیْظَ وَالْعَافِینَ عَنِ النَّاسِ وَاللَّهُ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ»* «کسانی که در راحت و رنج انفاق می‌کنند و خشم خود را فرو می‌خورند و از مردمان در می‌گذرند و خداوند نیکوکاران را دوست دارد» 🌀 از اینکه به‌دنبال ذکر آن اوصاف و رفتارها تعبیر به «والله یحبّ المحسنین» شده، معلوم می‌شود که اوصاف و رفتارهای ذکر شده معرّف «محسنین» است، همچنان که علامه طباطبایی در ذیل آیه به این امر اشاره می‌کند. 🔸*از طرف دیگر، روشن است که تمامی اوصاف مذکور در ارتباط با مردم و خیر و نفعی است که به دیگران رسانده می‌شود.* ۲.🔹 «فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاصْفَحْ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ» «پس آنان را ببخش و بگذار و بگذر که خداوند نیکوکاران را دوست دارد». ◀️ *در این آیه نیز عنوان «محسن» دربارة کسانی است که خیر و خوبی آنان شامل حال دیگران شده است.* 📚 حوزه.نت ‏ 🌐emamraoof.com
۳ 🔶🔸 *در یک تعریف «عزت نفس» به‌معنای احترام به خود است.* احترام به خود آثار عجیبی در زندگی انسان دارد. در اینجا به آثار مثبت احترام به خود اشاره می‌شود. در عین آنکه گاهی محترم دانستن خود، عوارض منفی نیز به همراه دارد. 🔸 همۀ ما می‌دانیم که باطن گناه، آتش و دوری از خداست. بنابراین وقتی به خود احترام می‌گذاریم از گناه دوری می‌کنیم چون نمی‌خواهیم آتش به وجودمان برسد. *نمی‌خواهیم مفارقت از خدا برای‌ ما صورت پذیرد.* ✅ *وقتی خود را محترم یافتیم اجازه نمی‌دهیم در نظام عالم به قداست ما آسیبی وارد شود. خود را از انواع آسیب‌های روحی، اخلاقی، و اعتقادی محافظت می‌کنیم.* ⁉️ اگر سوال شود چه کسی گفته که ما محترم هستیم و باید به خود احترام گذاریم؟ ✅ پاسخ می‌دهیم خدای سبحان وقتی بندگان را آفرید، فرمود «وَ لَقَد کَرَّمنا َبنی آدَم». او صدای دُهُل تکریم بنی‌آدم را به گوش تمام عالم رساند و برای او احترام و اکرام ویژه‌ای قرار داد؛ به همین جهت برای یکایک ما نیز این آیین‌نامه را صادر کرد که باید برای خود احترام قائل باشیم و دین و قوانین شریعت را قرار داد. ❇️ *در واقع تمام بایدها و نبایدهای شرع، زیرمجموعۀ این احترام گذاشتن به خود است که در آن جایگاه تکریم قدیمی و خاص باقی بمانیم و خود را تحقیر نکنیم.* 📚«برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏ 🌐emamraoof.com
هدایت شده از انسیه کرابی
📣📣📣📣 با سلام و احترام 🔷🔹 *ثبت نام ترم دوم کلاس‌های استاد زهره بروجردی آغاز شد.* 📌 *برای دريافت اطلاعات بيشتر بروی لينك زير انگشت بزنيد.* ‏http://emamraoof.com/class-order 📚 «واحدپشتیبانی ثبت نام موسسه علمیه السلطان‌علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌ السلام» ‏
📣📣📣📣 با سلام و احترام 🔷🔹 *ثبت نام ترم دوم کلاس‌های استاد زهره بروجردی آغاز شد.* 📌 *برای دريافت اطلاعات بيشتر بروی لينك زير انگشت بزنيد.* ‏http://emamraoof.com/class-order 📚 «واحدپشتیبانی ثبت نام موسسه علمیه السلطان‌علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌ السلام» ‏
۸ 🔆 «اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِيمَ‌» 🔆 «(خداوندا!) ما را به راه راست هدايت فرما.» 🍃🔸 در«اهْدِنَا» با خود گم شده‌ام آشنا می‌شوم. خود گم شدۀ من، معرفت، محبت و رسیدن به ولایت است. 🍃🔸 در «اهْدِنَا» خدا ما را بزرگ کرده است که درخواست ‌های‌بزرگ داریم. اگر بلوغ فکری نداشتیم، همین لهو و لعب دنیا را کافی می‌دانستیم. 🍃🔸 در «اهْدِنَا» می‌فهمم عمق وجود من یک وجود بی‌نهایت است. 💢 *ما چقدر به خود ظلم می‌کنیم که با حجاب‌هایی که برای خود ایجاد می‌کنیم متوجه نیازهای حقیقی خود نمی‌شویم.* هر چه بیشتر این آیه را می‌فهمیم معنی«ظَلَمْتُ نَفْسي‏» را بیشتر ادراک می‌کنیم. 📚«برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏ 🌐emamraoof.com
۱۹ 🔆 «يا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ أَ لَمْ يَأْتِكُمْ رُسُلٌ مِنْكُمْ يَقُصُّونَ عَلَيْكُمْ آياتِي وَ يُنْذِرُونَكُمْ لِقاءَ يَوْمِكُمْ هذا قالُوا شَهِدْنا عَلى‌ أَنْفُسِنا وَ غَرَّتْهُمُ الْحَياةُ الدُّنْيا وَ شَهِدُوا عَلى‌ أَنْفُسِهِمْ أَنَّهُمْ كانُوا كافِرِينَ» 🔆 «اى گروه جنّ و انس! آيا پيامبرانى از خودتان به سويتان نيامدند تا آيات مرا بر شما بخوانند و شما را از ديدار اين روز بيمتان دهند؟ گويند: ما عليه خودمان گواهى مى‌دهيم و زندگى دنيا آنان را فريب داد و بر عليه خود شهادت دادند كه كافر بوده‌اند.» 📗 سوره انعام، آیه ۱۳۰ ❇️ پیام خدای سبحان بوسیله فرستادگانش به همگان ارسال شده است تا افراد، از قیامت و حضور در محضر حق مطلع شوند؛ اما زندگی دنیا، فریبشان داده است. 💢 هم به وجود فرستاده‌ها شهادت می‌دهند و هم زندگی همیشگی خود را دنبال می کنند. ‼️ گویی فقط قرار است آنچه نازل شده شنیده شود. عمل کردن و بکار بستن دستورات الهی در زندگی جایی ندارد. هیچ تحولی در کار نیست. 🌀 در جامعۀ ما مثل بسیاری از جوامع، در طول تاریخ یک سری از منکرات معروف و یک سلسله از معروفات منکر شده است. 💢 *اعتراف به وجود پیامبر و صدور پیام از جانب ایشان برای همۀ لحظات زندگی داریم؛ ولی غفلت در اجرا هم داریم.* ◀️ *بالا بردن اطلاعات دینی معروف است؛ ولی آنچه مهم است عملی کردن آنهاست.* اگر به آنچه آموخته می‌شود عمل نکنیم و فرامین الهی فقط نقشی بر کاغذ باشند نه تنها معروفی حاصل نشده بلکه در همه حوزه‌های رفتاری گرفتار منکر شده‌ایم. ⏹️ *دانستن معروفی است که بدون تحول در عملکرد منکر بزرگی محسوب می‌شود.* 📚«برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏ 🌐emamraoof.com