#ادبستان_کربلا ۱۰
💠 *ضرورت ادب*
✍🏼 در بحث ادب عرض شد وقتی رد پای ادب در گوشه گوشه زندگی ما باشد ، جایزه آن نقدی است.
🔷 دربارۀ سرمایه گذاری عاطفی گفتیم امروز سرمایه گذاری عاطفی میکنید؛ بعدأ نتیجه آن را میبینید؛ اما در مورد ادب میگوییم به مجرد سرمایهگذاری سود در اختیارتان است.
🔹 موید این مطلب این است که *به محض وجود اخلاص که ادب قلبی است، نور آن وارد دل شما میشود.*
🔹 * به مجرد اینکه جد و جهدی در مسیر حق دارید، هدایت را دریافت میکنید.*
🔹 *به مجرد اینکه ادب را بجا میآورید و شکر میکنید آناً ازدیاد نصیبتان میشود.*
⏹️ *سود سرمایهگذاری ادب ماهانه نیست، سالانه نیست، روزانه نیست، لحظهای است.*
*اولین اثر، انبساط وجودی است که برای انسان حاصل میشود.*
🍃 امیرالمومنین میفرماید:
🔆 «إنّ النّاسَ إلى صالحِ الأدبِ أحْوَجُ مِنهُم إلى الفِضّةِ والذَّهَبِ»
🔆 «مردم به تربيتِ نيك نيازمندترند تا به زر و سيم.»
📗 غرر الحكم، ح ۳۵۹۰
⁉️ چقدر پول در رفاه و آسایش ما نقش دارد؟
✅ * از نگاه امیرالمومنین نقش ادب بسیار پر رنگتر است.*
🌀 اگر گریۀ فراوان بر مصیبت اباعبدالله داشته باشیم، لباس سیاه بپوشیم، مجلس بگیریم، سخنرانی کنیم، عزاداری کنیم، کافی است یک بیادبی از ما صادر شود! حبط جدی و خسارت عمیق و غیر قابل جبرانی ایجاد میکند.
📚«برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐emamraoof.com
#دعای_صبحگاهی
🔆 *دعای صبحگاهی روز جمعه* را میتوانید در لینک زیر مطالعه نمایید:
🌐 http://emamraoof.com?p=12147
#حدیث_روز
💠 *واژه محسنان در معنی و کاربرد عام و مطلق:*
✍🏼 اکنون به بررسی برخی از آیاتی که در آنها واژه «محسن» و یا مشتقاتش در معنای عام و مطلق (یعنی کسی که دارای اعمال صالح و رفتار نیکو می باشد) به کار رفته است، می پردازیم.
🔆 ۱. *«وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ»*
🔆 «و کسانی را که در حق ما کوشیدند به راههای خاص خویش رهنمون میشویم و بیگمان خداوند با نیکوکاران است».
🔷🔹 جهاد و مجاهده همچنان که راغب اصفهانی در مفردات گفته است، یعنی به کارگیری توان و نیرو در راه مواجهه و مقابله با دشمن، و این کار بر سه قسم است:
🔹۱. جهاد با دشمن ظاهری،
🔹۲. جهاد با شیطان،
🔹۳. جهاد با نفس و خواهشهای نفسانی.
◀️ تعبیر «فینا» در آیه شریفه میرساند که این تلاش و مواجهه در ارتباط با خداوند و دربارۀ امور اعتقادی و رفتاری متعلق به اوست.
✅ *بنابراین، منظور از جهاد و مجاهده در آیه فوق، معنای عامی خواهد بود که شامل هر نوع تلاش و کوشش در راه خدا میشود، اعم از اینکه تلاش در زمینۀ تقویت و تبلور ایمان و اعتقاد باشد و یا اینکه تلاش و مجاهده در زمینه انجام اوامر الهی و مبارزه با نفس و عوامل گناه و معصیت باشد.*
📚 حوزه.نت
🌐emamraoof.com
#دعاى_ندبه ١٢٨
🔆 *«يَا ابْنَ مَنْ دَنا فَتَدَلَّىٰ فَكانَ قابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنىٰ دُنُوّاً وَاقْتِراباً مِنَ الْعَلِيِّ الْأَعْلىٰ»*
🔆 *«ای فرزند کسی که نزدیک شد، آنگاه درآویخت تا آنکه در دسترسی و نزدیکی به خدای علی اعلی»*
✨ در اين فراز صراحتاً به امام زمان عرض میکنیم تو پسر پیغمبری. همان پیامبری که در شب معراج در نزدیک ترین جایگاه نسبت به خدای سبحان قرار گرفت.
🍃 «فَتَدَلَّى» به معنی آنست که گویا آویزان شده است. واین تشبیه نشاندهندهٔ فقر پیامبر در محضر حق است. او وابستۀ دائم به معبوداست؛ وابستهای که یک لحظه جدایی را تاب نمیآورد.
💎 شارحین در رابطه با عبارت قاب قوسین چنین گفته اند: گویا دو نیمدایره وجود دارد که یکی بالا و دیگری پایین است. نیمدایرهٔ بالا جلوه گری خدای سبحان است و درنیمدایره پایین وجود مقدس پیامیر جلوه گراست.
این دو نیم نیمدایره هم اندازه اند .
◀️ *اما فرقشان در این است، که یکی خالق است و دیگری مخلوق. یکی ربّ است و دیگری عبد* است .
پیامبر جلوه تمام نمای خدای سبحان وآیینه اوست .
تمام ربوبیت خدای سبحان از نیمدایرهٔ بالا در عبودیت پیامبر در نیمدایرهٔ پایین جلوهگر شده است.
⏹️ چنان این دو نیم دایره به هم میچسبند؛ که گفته می شود: *«نه خدا توانمش گفت نه بشر توانمش خواند»*
✍🏼 تفاسیر میگویند کلمهٔ «أَوْ» بهمعنای «یا» بهمعنای تشکیک نیست؛ چون برای خداوندسبحان همهچیز واضح است در امری شک ندارد که عبارت این یا آن استفاده کند. بلکه « أَوْ» برای تقریب به ذهن ماست .
📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 emamraoof.com
با سلام و احترام
✳️ کانال امام رئوف را در شبکههای اجتماعی میتوانید دنبال کنید
⬅️ لینک عضویت در کانال بله: https://ble.ir/join/NDIyNjhhZT
⬅️ لینک عضویت در کانال ایتا: https://eitaa.com/emamraoof_com
📚 موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضا ع
#امام_زمان_شناسی ۱۱۹
💠 *خوشی روزگار؛ ارمغان قابض و باسط بودن امام*
❇️ آشنایی با قابض و باسط بودن حضرت ولیّعصر (عج)، خوشی همیشگی را در زندگی ما به ارمغان میآورد.
🍃🔸 زمانی كه حضرت، ما را قبض میكند، خدا را شكر میكنيم كه از ميان همۀ عشاق و از خيل منتظران، ما نيز به چشم مبارك ايشان آمدهايم و در قبضۀ حضرت قرار گرفتهايم.
🍃🔸 زمانی كه بسط حضرت شامل حال ما میشود، به جهت سعه وجودی و شرح صدری كه نصيبمان شده، سپاسگزار حضرت حق میشويم.
◀️ زمانی که تحت نام قابض و باسط امام عصر (عج) قرار بگیریم، قبض و بسطهای ديگر توجه ما را به خود مشغول نميکند و آنچه بهواسطۀ ديگران از دست بدهيم يا به دست آوريم نه چندان خوشحالمان ميكند و نه بر ناراحتي ما ميافزايد.
✨ *پيش صاحب نظران ملك سليمان باد است*
*بلكه آن است سليمان كه ز ملك آزاد است*
🍃🔹 حضرت ولي عصر (عج) میفرمايد:* «ما فراموشتان نميكنيم و همواره به شما چشم دوختهايم.»*
✅ ما در پرتو نگاه حضرت وجودی تازه مييابيم. *نگاه اوست كه ما را توانمند و با قدرت ميكند.*
📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 emamraoof.com
#شماره حساب سهمین
باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی
💠 به اطلاع میرساند شماره کارتهای ذیل جهت واریز سهم امام و سهم سادات میباشد.
✳ *نحوه محاسبه سهم امام و سادات*
💢 لطفاً مبلغ بدهی خمس خود را بر دو تقسیم کرده و مبلغ سهم امام و سهم سادات را جداگانه پرداخت کنید
🔹 *سهم امام و رد مظالم*
(کارت بانک پاسارگاد - به نام خانمها بروجردی و ترسلی)
5022-2910-2552-5724
سپرده:213.8000.10294814.1
شبا: IR290570021380010294814001
🔸 *سهم سادات:*
(کارت بانک پاسارگاد - به نام خانمها بروجردی و ترسلی)
5022-2913-1039-0453
سپرده: 213.8000.10294814.5
شبا: IR340570021380010294814105
⬅ خواهشمند است پس از انجام واریز به شماره موبایل 09224674787 در
پيام رسان 🔺 بله 🔺موارد زیر را اعلام فرمایید.
✅ نام کامل مرجع عالیقدر خود
✅ مورد پرداخت
✅ تصویر رسید پرداختی
✅ نام و نام خانوادگی خویش
🔺 این شماره موبایل صرفاً برای دریافت پیامهای شما میباشد.
🔺 زمان پاسخگویی به پیامهای شما: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲
🔺 در صوت نیاز به تماس تلفنی در این ساعات با شماره موسسه 22557092 تماس حاصل فرمایید.
🌸 لازم به ذکر است حوزه وجوهات آیات عظام : حضرت آیه الله سیستانی - حضرت آیه الله خامنه ای - حضرت آیه الله صافی گلپایگانی - حضرت آیه الله مکارم شیرازی را دریافت می نماید
🌸 باتشکر
💢موسسه علمیه السطان علی بن موسی الرضا علیهالسلام