eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
1.5هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
46 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
حساب سهمین باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی 💠 به اطلاع می‌رساند شماره کارت‌های ذیل جهت واریز سهم امام و سهم سادات می‌باشد. ✳ *نحوۀ محاسبه سهم امام و سادات* 🔷 لطفاً مبلغ بدهی خمس خود را بر دو تقسیم کرده و مبلغ سهم امام و سهم سادات را جداگانه پرداخت کنید. 🔹 *سهم امام و رد مظالم* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانم‌ها بروجردی و ترسلی) 5022-2910-2552-5724 سپرده:213.8000.10294814.1 شبا: IR290570021380010294814001 🔸 *سهم سادات:* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانم‌ها بروجردی و ترسلی) 5022-2913-1039-0453 سپرده: 213.8000.10294814.5 شبا: IR340570021380010294814105 ⬅ خواهشمند است پس از انجام واریز به شماره موبایل 09224674787 در پيام رسان بله موارد زیر را اعلام فرمایید. ✅ نام کامل مرجع عالیقدر خود ✅ مورد پرداخت ✅ تصویر رسید پرداختی ✅ نام و نام خانوادگی خویش 🔺 این شماره موبایل صرفاً برای دریافت پیام‌های شما می‌باشد. 🔺 زمان پاسخگویی به پیام‌های شما: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ 🔺 در صوت نیاز به تماس تلفنی در این ساعات با شماره موسسه 22557092 تماس حاصل فرمایید. 🌸 لازم به ذکر است حوزه وجوهات آیات عظام : حضرت آیةالله سیستانی - حضرت آیةالله خامنه‌ای - حضرت آیةالله صافی گلپایگانی - حضرت آیة‌الله مکارم شیرازی را دریافت می‌کند. 🌸 باتشکر 💠 موسسه علمیه السطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام
🍃 امیرالمومنین در غررالحکم می‌فرماید: 🔆 *«وَ مَا جَالَسَ أَحَدٌ هذَا الْقُرْآنَ إِلاَّ قَامَ بِزِیَادَةٍ أَوْ نُقْصَان؛ زِیَادَةٍ فِی هُدىً، أَوْ نُقْصَانٍ فی عَمىً»* 🔆 *«هیچ ‌کس با قرآن مجالست نکرد، مگر اینکه در هنگام برخواستن، از قرآن زیاده یا نقیصه‌ای در او دیده می‌شود. زیادۀ در هدایت و نقیصه در نابینایی و ضلالت.»* 📙 نهج‌البلاغه، خطبه ۱۷۶ . ✍🏼 اولین نکته که به نظر بشارت محسوب می‌شود کلمه «جالَسَ» است. همانطور که این قرآن اجازه می‌دهد در محضرش قرار گیریم و با آن مجالست کنیم، *قرآن ناطق هم به ما اجازه می‌دهد جلیسش باشیم.* ✳️ گاهی به شما اذن نشستن در محضر اباعبدلله داده می‌شود؛ پس جلیس شماست. 🔷 البته باید به حق الجلیس در کتاب حقوق امام سجاد توجه کنیم. 🔷 مجالست با قرآن، ممکن و میسر است. ✳️ همانطور که من و شما گاه و بی‌گاه در خانۀ خود، در مشاهد مشرفه، جاهای مختلف با قرآن ارتباط پیدا می‌کنیم و در محضر قرآن اذن جلوس به ما داده می‌شود، در محضر امام هم همین اتفاق می‌افتد. ✍🏼 دومین نکته‌ آن است که حضرت در روایت، به کلمۀ «أحَدٌ» اشاره می‌فرماید؛ یعنی برای همه این امکان هست. لازم نیست متقی و مؤمن و... باشیم تا اذن مجالست داده شود. اذن جلوس به مراتب ارزشمند‌تر از اذن‌ ورود است. ✍🏼 و سوم آنکه هر بار که در محضر امام قرار می‌گیریم حتماً دو اتفاق مثبت رخ می‌دهد: ◻️ ۱. افزونی هدایت؛ ◻️ ۲. نقصان ضلالت. 🔷 بی‌دغدغه به محضر معصوم مشرف می‌شویم؛ یعنی *در محضر معصوم، دردها و حوائج خود را فراموش کنیم.* ✨ *گفته بودم چو بیایی غم دل با تو بگویم چه بگویم که غم از دل برود چون تو بیایی* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا
🟥🟥🟥🟥 توجه *به اطلاع مي‌رساند: كلاس‌هاي روز شنبۀ آینده ٢١/بهمن ماه فقط در فضاي مجازي اسکای روم برگزار می‌شود* 💐باتشكر 🌐پشتيباني فضاي مجازي
🔆 *دعای صبحگاهی روز جمعه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 http://emamraoof.com?p=12147
🟩 *«علت انتساب رجب به امیرالمؤمنین»* 🔶🔸 در معنای انتساب ماه رجب به امیرالمومنین(ع) احتمالات زیادی وجود دارد؛ به نظر می‌رسد همۀ امور عالم، ملكوتی دارد كه این نكته شامل اوقات و زمان‌ها هم می‌شود؛ 🌀 برای مثال، شب جمعه فقط یك ظرف طبیعی نیست؛ بلكه واقعیتی است كه جایگاه خاصی در عالم دارد. در این زمان، ملائكه‌ای نزول پیدا می‌كنند، خیراتی نازل می‌شود و راه‌هایی به‌سوی باطن انسان گشوده می‌شود. 🌀 سحر و بین‌الطلوعین هم همین‌گونه هستند. این كه گفته شده است نماز را در اول وقت بخوانید، یك «قرارداد» نیست كه تنها با ملاك حركت خورشید تنظیم شده باشد كه اگر یک ساعت دیرتر شود فرقی نداشته باشد؛ یعنی حركت خورشید، برای خود، مداری داشته باشد و بقیه امور عالم هم مداری داشته باشند! ✴️ شب جمعه، زمان نزول ملائكه و هنگامی است كه درهایی از رحمت گشوده شده و راه‌هایی باز می‌شود، در شب‌های بعد، این شرایط و فضا برای قرب فراهم نیست. 🔶 ماه‌ها هم این‌گونه هستند؛ *یک معنای انتساب ماه رجب به امیرالمومنین(ع) این است كه ولایت حضرت در این ماه تجلی می‌یابد*و راه درک ولایت در این ماه گشوده می‌شود. 🔸 در این ماه می‌توان از ولایت امیرالمومنین(ع) بهره‌مند و به وادی این ولایت وارد شد. 🔶 به عبارت دیگر، می‌توان به شفاعت حضرت امیر (ع) رسید؛ چرا كه *رجب، ماه شفاعت ایشان است* و حضرت در این ماه برای هدایت انسان به ولایت خود، شفاعت می‌كند. 🔸 بنابراین، *رجب حبلی است كه انسان را به وصال می‌رساند*. یكی از تجلیات ولایت حضرت در باطن این ماه است. از این ماه درهایی به سوی درک این حقیقت [ولایت] گشوده شده است. 🔶 در نتیجه، اعمال این ماه، اعمال بسط قرب و به عبارتی، راههایی برای رسیدن به آن حقیقت منتشر شده در این ماه است. 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا
۱۷۲ 💠 *«سارّ»* 🟩 *«امام؛ صاحب لطف‌های پنهان»* ✍🏼 «سارّ» از ماده سِرّ، به کسی اطلاق می‌شود که *در پنهانی نیکی می‌کند و الطاف‌اش مخفیانه است.* ❇️ اگر خواهان الطاف خاص حضرت ولی عصر (عج) هستیم بايد بدانيم با عرض ارادت و ابراز محبت به ساحت مقدسش از قرب و سپس از الطاف خاصش بهره‌مند می‌شویم. ✨ *چون پذیرفتی تو ما را ز ابتدا همچنین فرمــا کرم تا انتــها* 🔷 *آن زمان که در نماز منقلب شده* و يا هنگام دعا، *حال خوشی* نصیب‌مان شده است، یا در زیارت به *درک حقيقتي نو *دست می‌یابیم و ... *زمانی است که مورد عنایت خاص حضرت قرار گرفته‌ایم* و از الطاف پنهانی آن مولای «سارّ» برخوردار شده‌ایم. ✍🏼 «سارّ» از ماده سرّ، به‌معنای «نجوا» هم آمده است. 🔷 *گاهي ما به اموری دست می‌يابيم که دیگران از آن غافل‌اند،* گویا در آن فرصت‌ها حضرت با ما نجوا می‌کند و حقایقی را بر گوش جانمان زمزمه می‌فرماید. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا
۶ 💠 *«پذیرش کلمات، عامل بازگشت رفاه و آسایش از دست رفته»* ❇️ قرآن راهکار بازگشت آرامش و رفاه از دست‌رفته را پذیرش کلمات می‌داند و می‌فرماید: 🔆 *«فَتَلَقَّى آدَمُ مِن رَّبِّهِ كَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَيْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ»* 🔆 *«پس آدم از سوى پروردگارش كلماتى دريافت كرد، (وبا آن كلمات توبه كرد،) پس خداوند لطف خود را بر او بازگرداند. همانا او توبه‌پذير مهربان است.»^ 📗 سوره بقره، آیه ۳۷ ❇️ بسیاری از تفاسیر معتقدند *«كَلِمَاتٍ» وجود مبارک اهل بیت‌اند که واسطۀ فیض بین بنده و خدای سبحان‌اند.* به مجرد اینکه انسان تمسک به ولایت داشته باشد رفاه و نعمات ازدست رفته‌اش را باز می‌یابد. 🔷 بعضی دیگر از تفاسیر معتقدند منظور از پذیرش کلمات اعتراف به خطاها و لغزش‌هایی است که از ما صادر شده است. اگر خود را عامل خطاهایمان بدانیم (نه دیگران) و معتقد باشیم با ارتکاب هر خطایی به خویشتن ظلم کرده‌ایم، خداوند نعمات از دست رفته‌مان را باز می‌گرداند. 💢 معمولا فقط به طرح مشکل می‌پردازیم! درحالی که باید همان زمان که مشکل در زندگی ما وارد شده است همزمان با طرح مشکل، ذکر خدا هم جاری باشد. ⬅️ *مهم این است توجه‌مان به خدا باشد نه مشکل. وقتی توجه‌ام به حق، شد مشکل از زندگی، مرتفع می‌شود.* 🔷 بعضی تفاسیر معتقدند منظور از کلمات ذکر و یاد خدای سبحان است. اگر می‌خواهیم دوران ناخوشی و مشکل به سر آید و نعمات از دسته رفته باز گردد باید توجه به رب‌العالمین داشت. ⬅️ *به میزان توجه به خدای سبحان نواقص و مشکلات رنگ می‌بازد.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا