eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
1.9هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
63 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 *بازاندیشی ۱۴* 🔆 *«أَمْ تَقُولُونَ إِنَّ إِبْراهيمَ وَ إِسْماعيلَ وَ إِسْحاقَ وَ يَعْقُوبَ وَ الْأَسْباطَ كانُوا هُوداً أَوْ نَصارى قُلْ أَ أَنْتُمْ أَعْلَمُ أَمِ اللَّهُ وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ كَتَمَ شَهادَةً عِنْدَهُ مِنَ اللَّهِ وَ مَا اللَّهُ بِغافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ»* 🔆 *«يا مى‌گوييد: «ابراهيم و اسماعيل و اسحاق و يعقوب و اسباط، يهودى يا نصرانى بودند»؟! بگو: «شما بهتر مى‌دانيد يا خدا؟! و چه كسى ستمكارتر است از آن‌كس كه گواهى و شهادت الهى را كه نزد اوست، كتمان مى‌كند؟! و خدا از اعمال شما غافل نيست.»* 📗 سوره بقره، آیه ۱۴۰ 💢 *ما گمان می‌کنیم دعوای چپ و راست، ویژۀ زمان فعلی است. این دعوا ریشه در تاریخ دارد.* گروهی می‌گویند ابراهیم، اسماعیل و فرزندان یعقوب، یهودی بودند، یک دسته دیگر می‌گویند نصرانی بودند. 🔷🔹 *حال آیه می‌گوید: چرا جناحی‌ فکر می‌کنید؟! اینها مسلمانند، نه یهودی‌اند نه نصرانی. وقتی مسلمان شدند هر کدامشان تابع نظر حق‌اند.* ⁉️ نکند ما جزو گروهی باشیم که به افراد مُهر می‌زنند. آن هم مُهری طبق میل خود. آن‌ها که می‌گویند یهودی یا نصاری درواقع سلائق خودشان را بزرگ و پُررنگ می‌کنند. ✅ ما باید فقط حرف خدا را قبول کنیم نه حرف خود و دیگران را. ‼️ ما مذهبی‌ها خیلی دچار فتنه می‌شویم و بین خودمان فاصله می‌اندازیم. گاه ما به جای اینکه از فتنه جلوگیری کنیم، خودمان فتنه‌افروز می‌شویم و. جالب آنکه این فتنه‌افروزی را یک رسالت برای خود تلقی می‌کنیم! 📚 «گزیده‌ای از بیانات استاد زهره بروجردی، محرم۱۴۰۳» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
۲۰ 🔆 *«كُنْتَ قَبْلَ كُلِّ شَىْءٍ، وَكَوَّنْتَ كُلَّ شَىْءٍ، وَقَدَرْتَ عَلىٰ كُلِّ شَىْءٍ، وَابْتَدَعْتَ كُلَّ شَىْءٍ، وَأَغْنَيْتَ وَأَفْقَرْتَ، وَأَمَتَّ وَأَحْيَيْتَ، وَأَضْحَكْتَ وَأَبْكَيْتَ؛ وَعَلَى الْعَرْشِ اسْتَوَيْتَ، فَتَبارَكْتَ يَا اللّٰهُ وَتَعالَيْتَ»* 🔆 *«پیش از هر چیز بودی و همه‌چیز را پدید آوردی و بر هر چیز توانا بودی و همه‌چیز را نو آفریدی و توانگر نمودی و ناتوان ساختی و میراندی و زنده نمودی و خنداندی و گریاندی؛ و بر فرمانروایی هستی، چیره گشتی، پس خجسته بودی، ای خدا و بلندی گرفتی.»* 🔷 با خدایی آشنا شدیم که سابقۀ وجودی‌اش قبل از هر چیزی بوده و هست لذا عرض می‌کنیم: ✨ *عشق از معشوق اول سر زند تا به عاشق جلوه دیگر کند* 🔷 یعنی اول خدا ما را دوست داشته که خلق کرده است؛ سپس ما خدا را دوست داشته‌ایم. 🔆 «کنْتَ قَبْلَ کلِّشَىْ‏ءٍ» 🔷 قبل از هر چیز تو بودی قبل از اینکه من باشم تو بودی! من تو رادوست نداشتم؛ اما تو مرا دوست داشتی؛ چون ما نبودیم که عاشقی بدانیم، فقط تو بودی که عاشقی را می‌دانستی و آموزش دادی. ✍🏼 در عبارت «لا حولَ وَ لا قُوًَةَ الا بالله» متذکر می‌شویم که همۀ کارها به عهدۀ خداست و ما حتی در بعضی امور کوچک هم نقشی نداریم. 🔷 هرکاری که انجام می‌شود با قوۀ اوست و قبل از هر خیری که بخواهد از ما صادر شود خدا فاعل و مهیمن بر آن است. دیگران در ظاهر ما را می‌بینند؛ اما باطناً خدایی وجود دارد که پشتیبان و قبل از شروع کار ما بوده است. 🔷 خدای سبحان همۀ موجودات را موحد و درستکار و با فطرت الهی آفرید، اشرار و کفار با انتخاب خود به این وضعیت دچار شدند و بر خلاف فطرت خود حرکت کردند. 🔷 هر یک از انسانها به‌دلیل معصوم نبودن می‌توانند وجود آلوده به پلیدی خود را با حول و قوۀ الهی تطهیر کنند. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *دعای صبحگاهی روز پنج شنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34997
🟩 *«زینب علیهاالسلام، رهبر کاروان اسیران کربلا»۷* 💠 *«دلداری به شهید داده‌ها»۲* 🏴 نمونۀ بارز دلداری دادن زینب کبری علیهاالسلام به خانوادۀ شهدا، دلداری او به امام سجّاد علیه‌السلام است، که خود امام زین العابدین می‌فرماید: 🔲 هنگام عبور از قتلگاه، وقتی پیکر چاک‌چاک و غرقه در خون برادر و عموها و پدر خود را دیدم که چگونه بی‌سر افتاده و زیر سُمّ اسبان پایمال شده‌اند، بسیار منقلب شدم و بغض گلویم را گرفت به حدّی که نزدیک بود جان خود را از دست بدهم. امّا وقتی عمّه‌ام زینب علیهاالسلام متوجّه حال من شد، فرمود: 🔆 *«ما لی أراکَ تَجودُ بِنَفْسِکَ یا بَقیَّةَ جَدّی وَ أَبی وَ إِخْوَتی؟ فَقُلتُ: وکَیْفَ لاأجْذَعُ و أَهْلَعُ وَ قَدْ أری سَیِّدی وَ إخْوَتی وعُمومَتی و وَلَد عَمّی وَ أَهْلی مُضَرَّجینَ بِدِمائِهِمْ مُرمَّلینَ بالعَراءِ مُسَلَّبینَ لایُکْفَنُونَ وَلا یُوارُونَ، وَلایَعْرجُ عَلَیْهِمْ اَحَدٌ»* 🔆 *«ای یادگار جد و پدر و برادرانم! چرا با جان خود بازی می کنی و می خواهی جان خود را از دست بدهی؟» گفتم: چگونه با جان خود بازی نکنم و خود را از دست ندهم، در حالی که مشاهده می‌کنم مولایم، برادرانم، عموهایم، پسر عموهایم، و همۀ اعضای خانواده‌ام! در این بیابان به خاک و خون آغشته‌اند و بدنهای آنها برهنه و عریان روی زمین افتاده است و کسی آنها را کفن نمی‌کند و به فکر دفن آنها نیست.»* 📙 مقتل مقرم، ص۳۰۸. ◀️ نکتۀ مهمی که در این قسمت قابل توجّه است این است که، زینب کبری علیهاالسلام در انجام رسالت خویش، احساسات و عواطفی را که مخصوص زنان است، به کلّی کنار گذاشت و همچون مردان صبور، انجام وظیفه کرد. 🔲 زینبی که با شنیدن اشعار برادر در شب عاشورا بیهوش می‌شود، هنگام دیدن پیکر بی‌سر برادرش، نه‌تنها عکس‌العمل غیرعادّی نشان نمی‌دهد؛ بلکه امام سجّاد علیه السلام را هم تسلیت می‌دهد. ◀️ *اینجاست که می‌توان به قدرت و قوّت ایمان و عُلوّمرتبه و مقام زینب علیهاالسلام پی بُرد.* 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جاءَكُمْ فاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْماً بِجَهالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلى‌ ما فَعَلْتُمْ نادِمِينَ»* 🔆 *«اى كسانى‌كه ايمان آورده‌ايد! اگر فاسقى براى شما خبرى مهم آورد تحقيق كنيد، مبادا (از روى زودباورى و شتاب‌زدگى تصميم بگيريد و) ناآگاهانه به گروهى آسيب رسانيد، سپس از كرده‌ى خود پشيمان شويد.»* 📗 سوره حجرات، آیه ۶ 🔷🔹 این آیه حاوی دو پند مهم است: 🔹۱. صبوری؛ در هیچ کاری عجله لازم نیست. هر اقدام بدون تفکر و عجولانه پشیمانی به‌همراه دارد. با خردورزی و مشورت و تدبیر باید اقدام کرد. اعمال عجولانه بدون حاکمیت عقل و بر اساس هوس، منکری است که فراموش کرده‌ایم. ◀️ * پشیمانی بلافاصله بعد از عمل نشانۀ عملی بدون تفکر است.* پس باید بعد از بررسی اطراف و جوانب امور اقدام کرد و سپس نظر داد. حتی در کارهای خیر هم باید صبور بود و تأمل کرد. شتابزدگی حتی در معنویات نیز درست نیست و باید همراه با تفکر باشد. 🔹۲. دوری از قضاوت و پذیرش نادرست؛ با هر خبری نباید به سرعت موضع گرفت و نظر خود را اعلام کرد. باید تعقل و تأمل لازم را داشت و از صحت خبر اطمینان حاصل کرد. 💢 *بها دادن به اخبار مجهول‌الهویه منکری بسیار جدی است * که فراموش شده است. اطلاعات سطحی بدون عمق گاه آنچنان جذاب می‌شود که فرد تحقیق پیرامون صحت و سقم آن را فراموش می‌کند و بی‌درنگ و عجولانه به انتشار آن نیز اقدام می‌کند. اکثر اوقات پشیمانی نیز حاصلی ندارد و ضرر عمل، قابل جبران نیست. 💢 *پذیرش نظر دیگران بدون تحقیق و تفحص منکر است.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🟢🍃🟢🍃🟢🍃🟢🍃 💢💢 *قابل توجه افرادی که در مهلت اعلام شده درکلاس های استاد زهره بروجردی ثبت نام نکرده اند ◀️ *لینک ثبت‌نام کلاس‌های تابستانی از ساعت ١٢ سه‌شنبه ۲/ مرداد تا ساعت ۱۸ جمعه ۵/مرداد فعال خواهد بود.* *لطفا برای ثبت نام بر روی لینک زیر انگشت بزنید* 👇 https://emamraoof.com/اطلاعات-ثبت-نام-کلاس-استاد-بروجردی/ باتشکر ‏‎🌐 «واحدپشتیبانی ثبت‌نام موسسه علمیه السلطان‌علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌‌السلام»
💠 *بازاندیشی ۱۵* 🔆 *«سَيَقُولُ السُّفَهاءُ مِنَ النَّاسِ ما وَلاَّهُمْ عَنْ قِبْلَتِهِمُ الَّتي كانُوا عَلَيْها قُلْ لِلَّهِ الْمَشْرِقُ وَ الْمَغْرِبُ يَهْدي مَنْ يَشاءُ إِلى صِراطٍ مُسْتَقيمٍ»* 🔆 *«مردم بی‌خرد خواهند گفت: چه موجب شد که مسلمین از قبله‌ای که بر آن بودند (از بیت المقدس) روی به کعبه آوردند؟ بگو: مشرق و مغرب برای خداست و هر که را خواهد به راه راست هدایت می‌کند.»* 📗 سوره بقره، آیه ۱۴۲ ⁉️ ما نمی‌دانیم اگر زمان تغییر قبله بودیم چه موضعی می‌گرفتیم؟ مثلا شاید می‌گفتیم آیا آن سیزده سال غلط بود؟ چرا زودتر جابجا نکردید؟ اگر درست بود چرا تغییر ایجاد کردید؟ ✅ در یک بازنگری متوجه می‌شویم گاهی اوقات روش صحیحی در یک مقطعی داشته‌ایم که این روش در آن زمان جوابگو بود و اقتضاء زمان بود؛ اما اکنون باید روش و سیره را تغییر داد. ◀️ *اصل، تغییر نمی‌کند؛ بلکه روش تغییر کرده است. جهت تغییر می‌کند؛ اما مقصود تغییر نکرده است.* 🔷 زمانی برای رسیدن به مقصود یک تاکتیک را انتخاب می‌کنیم و در زمان بعدی باید تاکتیک را عوض ‌کنیم. 🔷 چنانچه امام حسن علیه‌السلام تاکتیک را تغییر داد؛ چون مردم آمادۀ جنگ نبودند! سی هزار نفر با او بیعت کردند و شش نفر باقی ماند! حضرت تاکتیک را عوض کرد تا دین باقی بماند. 🔷 *امام حسن و امام حسین نور واحدند. اگر بخواهیم شجاعت را به ترسیم بکشیم، در امام حسن بیش از امام حسین بود. او سربازان برادرش را تربیت کرد تا به‌موقع به میدان بیایند.* گزیده‌ای از بیانات استاد زهره بروجردی، محرم ۱۴۰۳ 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🟢🍃🟢🍃🟢🍃🟢🍃 💢💢 *قابل توجه افرادی که در مهلت اعلام شده در کلاس‌های استاد زهره بروجردی ثبت‌نام نکرده‌اند ◀️ *لینک ثبت‌نام کلاس‌های تابستانی از ساعت ١٢ سه‌شنبه ۲/ مرداد تا ساعت ۱۸ جمعه ۵/مرداد فعال خواهد بود.* *لطفا برای ثبت‌نام بر روی لینک زیر انگشت بزنید* 👇 https://emamraoof.com/اطلاعات-ثبت-نام-کلاس-استاد-بروجردی/ باتشکر ‏‎🌐 «واحدپشتیبانی ثبت‌نام موسسه علمیه السلطان‌علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌‌السلام»
⏹️ حارث اعور، از امام حسین علیه‌السلام تفسیر آیۀ اول سورۀ والشمس را پرسید، حضرت فرمود: 🍃 «وای بر تو ای حارث (که معنای این آیه را نمی‌دانی)! منظور از این آیه رسول اکرم است.» حارث گفت: «فدایت شوم! دربارۀ آیۀ «وَ الْقَمَرِ إِذا تَلاها» (قسم به ماه زمانی که بعد از خورشید درآید.) نیز توضیح دهید. 🍃 حضرت فرمود: «منظور از این آیه امیرالمؤمنین است.» حارث پرسید: معنای «وَ النَّهارِ إِذا جَلَّاها» (قسم به روز هنگامی که زمین را روشن سازد.) چیست؟ حضرت فرمود: «منظور از این آیه، قائم آل محمّد عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه است که زمین را از عدل و داد پر می‌کند.» 📙 تفسیر فرات الکوفی، ص۵۶۳ 🔷🔹 *با توجه به سخن حضرت که فرمود: «ویحک!»، این نتیجه به دست می‌آید که جهل نسبت به برخی از معارف، بسیار قبیح است.* 🔹 *هر مسلمانی باید بداند خورشید عالم‌تاب هستی، وجود مقدس پیامبراکرم است.* 🔹 وجود مقدس پیامبر خورشید و وجود مقدس امیرالمؤمنین ماه است. همان‌طور که ماه، همۀ نورش را از خورشید دریافت می‌کند؛ امیرالمؤمنین نیز حقیقت وجود خود را از پیامبر دریافت می‌کند. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *دعای صبحگاهی روز جمعه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34999
💠 *«۵ مرداد، سالروز عملیات مرصاد»* 🔷 عملیات مرصاد را همه به یاد داریم. در همین روزها، روزهای گرم مرداد. در همین ماه گرم بود، که سردی قطعنامه، بر آتش جنگ فرو ریخت. در همین گرما، مرغانِ حریص و بینوا، بستۀ دامی شدند به نام مرصاد. 🔷 تارهای این دام، خیالات خام و غرور جاهلانۀ خشک‌مغزانِ نفاقْ‌پیشه بود. هفت‌هزار غرور و جهل و نفاق، هفت‌هزار عروسک ایمان‌فروش، آمدند؛ تا مرصاد. از «پاطاق» گذشتند؛ «کِرندِ غرب» و «اسلام آباد» را پشت سر نهادند. 🔹 تهران را می‌دیدند و خیابان‌های مشجر و با نشاطش را، وزارتخانه‌ها را و کاخ ریاست را بر مردم؛ اما میانۀ راه مرصاد را یافتند. ✨ *در کمینگاه جدال شیرمردان خدا روبهان زشت‌سیرت را نباشد چاره‌ای* 🔹 پروردگار تو آنجا بود: «اِنَّ رَبِّک لَبِالْمرصاد» آنجا در کمین نشسته بود؛ در کمینِ گروهی که سالیانی در کمین نیک‌مردان این دیار، پرسه می‌زدند. تیغْ، خون آلود می‌کردند و عربده می‌کشیدند. 🔹 آنها با پای خیال و رؤیا، با پاهای سازمانی خود آمدند و همین پاها آنان را عاقبت به جمع تیره‌روزانِ دوزخ راه نمود و دوزخیان را از حضور سیاهِ خود آزرده‌تر کرد، آن قدر که همه، آتشِ عذاب را فراموش کردند. 🔹 آنان آمدند تا مرصاد؛ مرصادی‌ها هم آمدند، تا دیدارِ پروردگارِ در کمین نشسته. مرصادی‌ها، همان بسیجیان امام‌اند؛ و خمینی، امامِ مرصادی‌ها بود. 📚 «حوزه نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
۱۹۶ 🔆 *«هَلْ إِلَيْكَ يَا بْنَ أَحْمَدَ سَبِيلٌ فَتُلْقى‏»* 🔆 *«ای پسر احمد، آیا به سوی تو راهی هست تا ملاقات شوی؟»* ✍🏼 نكره آمدن «سَبِيلٌ» حاكى از اين حقيقت است كه گرچه فقط از طریق جادۀ شریعت امکان وصال امام میسر است؛ ولی نمی‌دانیم که در هر زمان بايد چه امرى را با قوّت بيشترى انجام دهیم تا امكان برقرارى اين ارتباط برای ما فراهم شود؟ ⁉️ مى‌گوييم: آیا راهی به‌سوی تو هست؟ یعنی به عنوان منتظر حضرت، روی هیچ یک از اعمالی که خود انجام می‌دهيم؛ حساب نمی‌کنيم و به قرب‌آور بودن آن اميد نمى‌بنديم. ◀️ *از سوی دیگر، مى‌دانيم که باید حرکتی کرد، راهی رفت و اقدامی کرد. قرار نيست منتظر باشيم تا جذبه‌اى نصیب‌مان شود.* ✨ *اصل، خود، جذبه است لیک ای خواجه‌تاش کارکن، موقوف آن جذبه نباش* 🔷 مى‌دانيم که با توقف و سکون امکان وصال فراهم نمى‌شود. باید سفر کرد، باید گذر کرد، بايد از تعلقات رها شد. باید در هر حرکتی و هر اقدامی، مقصودمان رسیدن به امام باشد که رسیدن به امام، حقیقت قرب الهی است و قرب، بدون وساطت او میسر نیست. 🔷 پس به عنوان منتظرين آن يار غايب از نظر در جستجوی راهی هستيم که ما را به مقصودمان برساند و اين راه را از خود او طلب مى‌كنيم. ✨ *ای که مرا خوانده‌ای راه نشانم بده* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🟢🍃🟢🍃🟢🍃🟢🍃 💢💢 *قابل توجه افرادی که در مهلت اعلام شده در کلاس‌های استاد زهره بروجردی ثبت‌نام نکرده‌اند ◀️ *لینک ثبت‌نام کلاس‌های تابستانی از ساعت ١٢ سه‌شنبه ۲/ مرداد تا ساعت ۱۸ جمعه ۵/مرداد فعال خواهد بود.* *لطفا برای ثبت‌نام بر روی لینک زیر انگشت بزنید* 👇 https://emamraoof.com/اطلاعات-ثبت-نام-کلاس-استاد-بروجردی/ باتشکر ‏‎🌐 «واحدپشتیبانی ثبت‌نام موسسه علمیه السلطان‌علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌‌السلام»
⭕️⭕️⭕️ جهت اطلاع *امروز جمعه بعدازظهر مراسم عزاداری (حضوری) در ساعت مقرر در موسسه برپاست.*
💠 *«بازاندیشی» ۱۶* 🔆 *«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اسْتَعينُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرينَ»* 🔆 *«ای اهل ایمان، (در پیشرفت کار خود) از صبر و مقاومت کمک گیرید و به ذکر خدا و نماز توسّل جویید که خدا با صابران است.»* 📗 سوره بقره، آیه ۱۵۳ ✅ *مؤمنین دو نیروی کمکی دارند: صبر و نماز. یکی مقاومت شخصی، دوم شهود حق. یکی عبودیت و دوم زیارت حق. اگر آدمیان از این دو نیرو استفاده کنند، هیچوقت کم نمی‌آورند.* ✅ در بازنگری زندگی خود، متوجه می‌شویم کم‌آوردن‌های ما به‌دلیل تعطیل و بایگانی کردن این دو نیروی کمکی است. 🔷🔹 *در استعانت بحث طلب است یعنی باید بخواهیم تا این دو، ما را در مسیر بندگی کمک کنند.* 🔹 اگر عقد دائم بین ما و خدا برقرار بشود، در عرصۀ بندگی پایدار خواهیم بود. هر چقدر بندگی کنیم با وساطت اباعبدالله دریافت خیر و برکت و رحمت بیشتر می‌شود. رحمت واسعه خدا از مسیر اباعبدالله است. 🔹 هر چقدر به خود برنامۀ مقاومت بدهیم کار آسان می‌شود. خدای سبحان وعده داده است، اگر به میدان بیایید کارها به‌سهولت و عافیت انجام شود. ◀️ *نتیجه آنکه علت کم آوردن مؤمن استفاده نکردن از ابزار لازمی است که خداوند در اختیار او قرار داده است؛ آن ابزار عبارت است از مقاومت و صبوری در راه حق.* 📚 «گزیده‌ای از بیانات استاد زهره بروجردی، محرم ۱۴۰۳» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام