eitaa logo
مسجدآیت‌الله‌املایی/کانون‌فرهنگی–قرآنی‌مسجدقائمیه
309 دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
7.1هزار ویدیو
264 فایل
✔ارتباط با مسئول کانال: @ ✔هرگونه کپی‌برداری از کانال کاملاً آزاد و بدون اشکال شرعی می‌باشد. 🔸️ اخبار و مطالب مذهبی 🔹️ اطّلاع‌رسانی مراسمات مذهبی 🔸️ ارائه مطالب (متن و کلیپ‌های کوتاهِ صوتی و تصویری) با موضوعات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
او آرزویش، سفر به کربلا را از مردی طلب کرد و پاسخ گرفت؛ از مردی که خود آرزوی کربلا دارد😭😍 🆔 @emlaee
💠 شگرد رسانه ای اکثریت پنداری 🔹رسانه‌های خبری ماهواره‌ای و اینترنتی ازجمله ابزارهای مصادره‌ مردم است. 🔹 رسانه‌ها همان حس «ما زیاد هستیم» و حتی «ما بیشتر هستیم» یا به‌عبارتی «خود اکثریت پنداری» را با دروازه‌بانی هدفمند اخبار برای مخاطبان خود رقم می‌زنند. 🔹 یک رسانه‌ حرفه‌ای برای ایجاد چنین حسی حتی نیاز به‌ دروغ‌پردازی و پخش تصاویر تکراری و قدیمی ندارد. تنها با تاکید بر «بخشی» از حقیقت و مسکوت گذاشتن باقی آن -که به آن چهارچوب‌بندی گفته می‌شود- احساس در اکثریت بودن به مخاطبان منتقل خواهد شد. 🔹 عموم مردم از انزوا منزجر هستند و احساس همراه بودن با دیگران، یکی از مویدات ذهنی است که برای باورهای فرد در نظر گرفته می‌شود. 🔹 از آنجا که مشاهده‌ پیام‌هایی که باورهای فرد را رد می‌کند، احساسی منفی برای فرد به ارمغان می‌آورد، عموم مردم بین لذت و آزار، لذت را انتخاب و به مشاهده‌ برنامه‌هایی که باورهای قبلی‌شان را تایید می‌کند، عادت می‌کنند. شبکه‌های اجتماعی این فرآیند را به‌صورت افراطی‌تر درآورده‌اند. 🔹اگر قبلا این افراد بودند که به‌خاطر احساسات مثبت و منفی خود به انتخاب‌گری میان رسانه‌ها دست می‌زدند، حالا شبکه‌های اجتماعی به‌وسیله‌ پویش رفتارهای دقیق مخاطب خود (کدام پست‌ها را مشاهده کرد، کدام را رد کرد، روی کدام مکث کرد و...) از ابتدا تلاش می‌کند تا آنچه را او می‌پسندد، نمایش داده و از نمایش آنچه او را آزار می‌دهد، اجتناب کنند. 🔹اتفاقی که درنهایت می‌افتد، افتادن مخاطبان در «حباب فیلتر» یا «اتاق پژواک» است. مخاطب هرسو که می‌نگرد اطلاعات و پیام‌هایی موید ایده‌ خود می‌بیند (شاید به‌ندرت پیام‌های مخالف هم مشاهده کند) و در چنین حالتی به‌راحتی تصور می‌کند که افراد مشابه او بسیار زیاد هستند.
هدایت شده از بر پا
انقلاب بازی 🔺یادش به خیر ارتشبد غلامرضا ازهاری نخست وزیر شاه میگفت. اینها همش نواره از بالای پشت بام الله اکبر میگه. او تصورش از انقلاب یک هویت سایه ای غیر واقعی بود. مردم وسط خیابان آمدند و جواب دادند :«نوار که پا نداره.». واقعیت اینه که انقلابی که هویتش نواره و انقلابی که حقیقتا پا داره. با هم متفاوتند. جمعیت یک پارچه منسجم که میدانند چه میخواهند و کجا میروند، با یک عده که هویت اصلیشان و وجودشان، احتیاج به پیج مصی و منوتو و اینترنشناله فرق میکنه. 🔺انقلاب واقعی بدون رسانه هم هست. ایران را بایکوت کردند. امام را سالها بایکوت رسانه ای کردند در نجف. ولی کار او با همان دستگاه شاگردانش و مردمش پیش رفت. انقلاب بازی، بدون رسانه، اصلا نیست. هیچی. پوچ. چهار نفر اون گوشه پنج تا ماشینی که بوق میزنن این گوشه. بدون رسانه دیگر دیده نمیشه. وسط یک جمعیت انبوه در حال حرکت خفه میشود. 🔺انقلاب واقعی جلودار دارد. جلودارش هم نخبه از خود گذشته ای است که هم داناتر است هم مومن تر. نه آنکه تا دیروز شامپو تبلیغ میکرد. پول جمع میکرد با ادکلن فروشی. بیرون کشور لم داده پشت صفحه مجازی. بازیگر است، دقت کنید بازی گر. 🔺انقلاب واقعی محل زیستش در ایمانه در عقیده است. در تحول حقیقی در جانه. انقلاب بازی در خیاله. در تصوره. در ساحت سایه ها. با میل جدی به سمت دنیا. لذا خودشون هم همدیگر رو میدرن. وحشی گری میکنن. زامبی بازی در میارن. خیالبازها رو هم البته متاثر میکنن. 🔺جملات شیطان درباره سبک اقدامش «لازینن لهم فی الارض» جالب است. او اساسا در ساحت خیال متمایل به دنیا است. جامعه هدفش هم حرکت کنندگان در صراط حقند «لاقعدن لهم صراطک المستقیم» حضورش در این ساحت سیصد و شصت درجه هم هست. «لاتینهم من بین ایدیهم و من خلفهم و عن ایمانهم و عن شمائلهم» برای آنکه توان دیدن و بکارگیری واقعیتها و فرصتها و نعمتها و داشته ها و داراییها را از شما بگیرد. « و لاتجد اکثرهم شاکرین». 🔺بله، انقلاب شیطانی، انقلاب حقیقی نیست. اما. اما خیلی ها را نابود میکند. از راه خارج میکند«لاغوینهم اجمعین» ، «و لاتجد اکثرهم شاکرین» این خطر جدی است. حاکمیت الهی باید در ساحت خیال هم محقق شود.حقیقت اتصال به «الا عبادک منهم المخلصین» محقق شود. جدی نگرفتن حضور شیطان در صحنه مجاز، و رها کردن حاکمیت الهی در این عرصه، باعث میشود انسانهای زیادی از دایره شاکرین و حرکت کنندگان در مسیر حق خارج شوند. جلوی شیطان را باید گرفت. نیاز به دستگاه تذکر و ابصار داریم. نیاز به مراقبت و تقوا داریم. نیاز به اراده و حاکمیت الهی داریم. نباید صحنه را رها کنیم تا همه صحنه حتی با حضور شیطان هم باعث رشد ما شود. «ان الذین اتقوا اذا مسهم طائف من الشیطان تذکروا فاذا هم مبصرون» @ali_mahdiyan
هدایت شده از هاد
🌿معروف تغافل و منکر غفلت ...وقتی کسی را دوست داشته باشیم، نقاط قوت او را برجسته می‌کنیم و هرچه افراد با نقاط قوت‌شان شناخته شوند، چون احساس پذیرش و دوست داشته شدن در آنها بالا می‌رود، سعی در بیشینه‌سازی نقاط اوج خود می‌کنند. این روند به‌جایی می‌رسد که همه هویت فرد یا جامعه همان نقاط‌قوت می‌شود و نقاط‌ضعف مضمحل می‌شود. هر جامعه‌ای، مجموعه‌ای از درستی‌ها و نادرستی‌هاست. جامعه‌ای زنده است که دائم از کفه نادرستی‌های خود بکاهد و به کفه درستی‌هایش بیفزاید و این چگونه ممکن است؟ پاسخ همین اصل تربیتی است که مربی در خطاهای متربی، خود را به تغافل بزند و به او به‌خاطر رفتارهای درستش افتخار کند. لذاست که می‌بینیم رهبر انقلاب همیشه ما مردم ایران را با نقاط اوج‌مان می‌شناسند و به ما افتخار می‌کنند. گویا اشکالات ما را نمی‌بینند. نتیجه این شده که ما با دیدن خود در آیینه کلام او به خود افتخار می‌کنیم و دنبال توسعه آن بخش از وجود خود می‌رویم. رشد جامعه در بستر محبت و علاقه و افتخار اتفاق می‌افتد، در بستر احساس محبتی که بین مربی و متربی وجود دارد، در بستر علاقه‌ای که به‌خوبی‌ها در دل متربی روییده می‌شود و افتخاری که باعث می‌شود متربی با دیدن لحظه‌های رشد خود، حرکتش را سرعت ببخشد. هر عملی القای محبت و علاقه و افتخار نکرد، ناگزیر در رشد دادن فرد و جامعه ناموفق است؛ اسمش را هرچه می‌خواهیم بگذاریم و هرچقدر با قوانین محکمش کنیم، باز هم ناموفقیم... ادامه یادداشت را در روزنامه فرهیختگان بخوانید👇 https://farhikhtegandaily.com/news/74777/ ✍اسماء اسدی پور @haad1442
هدایت شده از مهدوی ارفع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖍 پیش بینی رهبر انقلاب که متاسفانه محقق شد! 🌀 ینده‌ای که فرزندانتان را در خانه‌هایتان در مشت می‌گیرند سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع علما و روحانیون ۱۵ سال قبل....... 🔸 ما با این دردسرهایی که ملاحظه می‌کنید، ایستاده‌ایم برای اینکه آن آینده را، امروز تأمین کنیم؛ اگر نکنیم، اثر سوء این عمل ما آن روز خواهد بود. ما مسئول خواهیم بود. باید این فکر را در حوزه نهادینه کنید. ♨️ هم مدیران حوزه، هم حوزه، هم بزرگان حوزه، هم حضرات مراجع باید این را بدانند و به این توجه کنند که ما امروز باید به فکر حوزه‌ی قم یا اصفهان یا مشهد یا بقیه‌ی شهرها در بیست، سی سال آینده باشیم. سی سال آینده یعنی چه؟ یعنی دنیایی که احتمالاً هیچ شباهتی با امروز ندارد... 🔻 آن روز ای بسا صاحبان افکار گوناگون، مکاتب گوناگون، نحله‌های منحرف، صاحبان اغراض فاسده بتوانند خیلی آسان فرزندان شما را در خانه‌هایتان در مشت بگیرند، در تصرف بگیرند؛ شما هم هیچ کار نتوانید بکنید. فکر آن روز را حوزه‌ی علمیه باید بکند. مسئول، حوزه‌ی علمیه است. ✅ مسئول دینداری مردم، روحانیت است. روحانیت هم مولود و ساخته‌ی دست حوزه‌ی علمیه است. با این نگاه مسئولیت را بسنجید؛ ✅ این جوری توزین بکنیم مسئولیت را، تا بفهمیم بر دوش ما، بار سنگینی که هست، چیست. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🆔. @mahdavi_arfae
🌺مراسم یادواره ۳۲۵ شهید محله خوزان و بزرگداشت شهادت شهید محراب حضرت آیت‌الله اشرفی زمان: پنجشنبه ۷/۲۱، از نماز جماعت مغرب و عشاء مکان: خ شریعتی جنوبی، مسجد ملامحسن 🆔 @emlaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چگونه⁉️ 🔹رهبر حکیم انقلاب: بعضی‌ها چسبیدن به فضای مجازی و به و چه و چه... این . لازمه ، میزگرد، سخنرانی، نشریه، بحث‌های دونفره و سه نفره، جلسه تحلیل، این‌ها لازم است. با مخاطبین بنشینید. #⃣ جبههٔ اسلامی در فضای مجازی 🆔 @emlaee
سر جمع دوتا رفیق با معرفت برا خودتون نگه دارید بهتر از ده تا سیاهی لشکره که اونوقت که باید باشن، نیستن... 🆔 @emlaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نظر صریح رهبر معظم انقلاب درباره‌ی توهین به مقدسات اهل سنت به بهانه‌ی شادکردن دل حضرت زهرا سلام الله علیها در نهم ربیع‌الاول صریحاً گفته‌ایم که با اهانت به مقدسات اهل سنت مخالفیم! با رفتارهایی که برخی از گروه‌‌های شیعه انجام می‌دهند مخالفیم! 🆔 @emlaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 🟣 ⁉️ چرا اینقدر به آینده نظام امیدوارند؟! حجت الاسلام راجی ✅ نگاه_خاص 🔖 بعد از شنیدن خبرهای ناگوار، این دو دقیقه حالتون رو خوب می‌کنه... ☺️ 🆔 @emlaee
با عرض سلام و تشکر از بصیرت شما هم میهن گرامی؛ ستاد خبری سازمان اطلاعات فراجا با سرشماری پیامکی 110322110 و آدرس اینترنتی aminemardom.police.ir آماده دریافت اخبار، گزارشات و اطلاعات در حوزه امنیت عمومی و حوادث مرتبط با مخل امنیت می باشد. 🆔 @emlaee
تقصیر مردم است 🔺یک عدمون مشکل رو در فشارهای اقتصادی به مردم دیدیدم و گفتیم خون ملت به جوش آمده. یک عدمون گفتیم مشکل اصلی بحث حجاب و قانونی بودن اونه. رفتیم تو بحث و جدل که اینو حل و فصل کنیم. یک عدمون گفتیم مشکل سلبریتی کثیف و لایک پرسته، هم خودشون هم فرهنگشون و هم محیط رشد و نمو و حیاتشون. یک عده هم با بی انصافی مساله رو ظلم مسوولین دانستیم و ظالمانه گفتیم مردم مقابل ظلم قیام کردند. یا ادای آدمهای با انصاف رو در آوردیم و گفتیم مسوولین خطا کردند. رفتیم روی نقد خطاهای نیروی انتظامی و دیگران. 🔺اما وقتی او وارد شد و تحلیل کرد خیلی ها فهمیدند سر کار بودند. ریشه اصلی را ندیده بودند. همه منفعل شده بودند و گول خورده بودند. او یک حرف متفاوت زد. مثل همیشه عمیق ترین و دقیقترین تحلیل را او گفت. ریشه اصلی همه این مشکلات آن است که داریم پیش میرویم. 🔺ایران دهه نود را با مسوولینی ضعیف و پر خطا و غرب ترس و غرب بسنده، «دوام آورد». ایران درد کوچک شدن سفره و بی کاری و بی مسکنی را با طعم دولتی بی خیال و کم کار پشت سر گذاشت. خواستند مردم پای صندوق رای نیایند تا همه این درد و رنج که منشاش یا فشار دشمن بود یا فرهنگ دشمن پرستی، همه اش را به صورت نظام بکوبند. اما مردم آمدند. همه تلاشهایشان کمتر از بیست درصد ریزش رای را به همراه داشت. بقیه مشارکت کنندگان ابتدای دهه نود باز هم آمدند. شد یک حماسه. دشمن خفه خون گرفت. مردم درد داشتند اعتراض داشتند رنج کشیدند اما نگذاشتند اسلام سیلی بخورد و سیلی به دشمن زدند. 🔺اینگونه بود که ورق برگشت. دولتی آمد مصمم. مردمی. امیدوار به مردم. شجاع در تصمیم گیری. آثار حضورش کم کم هویدا شد. صدای شکستن استخوانهای پیکره تحریمها شنیده شد. چک برجام نقد میشد نه با اختیار طرف مقابل بلکه با زبانی که بهتر میفهمیدند یعنی اجبار. سخت ترین تصمیمهای اقتصادی شجاعانه گرفته شد. نشاط مردم جلوه نمایی میکرد. صحنه شد صحنه بروز معنویت. اربعین چشمهای دشمن را داشت از حدقه بیرون میکشید. ملیون ملیون ایرانی راه افتادند. سرود سلام فرمانده رفت روی مخشان، تصویر یک ایران با نشاط معنوی و با عزم جدی که از وسط آتش شیطنتهایشان دوباره برخاسته، داشت مخابره میشد. شروع کردند به دست و پا زدن. 🔺دشمن دشمن است همیشه دشمنی میکند. اما تحلیل او را دقت نکردیم. مشکل او این بار هیبت و اقتدار ایران بود. دستپاچه شده بود. این که همه مهره هایش را رو کرد و اینکه شروع کرد مثل گربه ترسیده به چنگول کشیدن، همه اش ناشی از حرکت مردم بود. این آن فهم راقی و متفاوت «پیر طریقت» ما بود و چقدر درست میگفت. 🔺او در «جنگ روایتها» هم استاد بود. روایت گری او بر بستر «تبیین» سوار بود. واقعیت را میگفت. درست تر از همه. اما همزمان روایت دشمن را هم باطل میکرد. «تبیین» واژه ای است که تشعشعش را باید در دستان او ببینیم تا بشناسیمش. این تبیین همان عصای موسوی است که مارها را به تمسخر میکشد. تبیین اگر تبیین باشد در هر جنگ روایتی ورق را بر میگرداند. و ما مثل همیشه درس گرفتیم از این استادحقیقت استادطریقت و استاد شریعت و استاد سیاست. @ali_mahdiyan 🆔 @emlaee
💢 هرشب قبل ازخواب این عکس را نصب العین و کلاهمان را قاضی کنیم آیا امروز امام زمانمان جایی در زندگی روزانه ما داشت؟! ↩️ نکند جزء آن زیان دیدگانی باشیم که بازی های دنیا ما را از امام زمانمان غافل کرده باشد؟ 🔺 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُلْهِكُمْ أَمْوَالُكُمْ وَلَا أَوْلَادُكُمْ عَنْ اللَّهِ وَمَنْ يَفْعَلْ ذَلِكَ فَأُولَئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ ﴿۹ منافقون﴾ ↩️ طبق روایاتی معتبر امام ذکرالله و بزرگترین آیت الهیست... 🆔 @emlaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 باورتون میشه اولین گروهی که روبروی امام زمان می ایستن مسلمونان و‌ محل نزاعشون هم با حضرت مبحث «امر به معروف و‌ نهی از منکر» است؟ 🎙️دكتر تقوی 🆔 @emlaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ⭕️آیا می‌توانید یک روز را بدون تان سپری کنید؟ اگه پاسخ شما «خیر» است این ویدئو را ببینید تا بدانید سازندگان تلفن همراه با چه ترفندی مغز ما را به استفاده مداوم و طولانی مدت از تلفن همراه عادت می‌دهند. 🆔 @emlaee
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️عفت در گفتار (بخش دوم) 🔸نحوه­‌ی سخن گفتن افراد نشان­ دهنده­ ی شخصیت آنان بوده، مردم براساس آن درباره­‌ی آن­ها قضاوت خواهند کرد. از این رو امام علی (ع) فرمود: «قولوا الخیر فتعرفوا به؛ تا به ­خوبی معروف شوید.» در ادامه، زیرمجموعه و مصادیق محتوا را می­شناسید. 💠سخنان زشت (۲) 🔹 باعث می­گردد که در نظر مردم کوچک و اعتبار او کاهش یابد. امام علی (ع) می­فرماید: «سوء المنطق یزری بالبهاء و المروه؛ ارزش و بهای انسان را در میان مردم از بین برده، مروت او را نابود می­کند». [۱] در روایات اسلام، گفتن سخن زشت و رکیک از روش انسان­های پست معرفی شده است. اميرالمؤمنين (ع) فرمود: «سنه اللئام قبح الکلام؛ روش انسان­های پست، گفتن سخنانی زشت است»‌. [۲] براساس آموزه­‌های دینی، گفتن سخنان زشت از نمودهای برجسته­ ­‌عفتی_در_گفتار است. مفهوم عامی دارد و شامل بسیاری از گفتارهای ضد اخلاقی می­شود. سخنان بیهوده و بی­‌فایده نیز از دیدگاه اسلام ناپسند بوده و از مصادیق بی­‌عفتی در گفتار شمرده می­شود. در روایات اسلامی از این گونه سخنان نیز نهی شده است؛ چنان که در روایت دیگری امام علی (ع) فرمود: «اجتنب الهذر فایسر جنایته الملامه؛ از بیهوده­‌گویی برحذر باش، چرا که آسان­ترین زیان آن سرزنش است». [۳] 🔹 نیز هر چند ممکن است در ابتدا حرام نباشد، ولی سرانجام به حرام منتهی خواهد شد. اميرالمؤمنين امام علی (ع) ميفرمايد: «ایاک و الهذر فمن کثر کلامه آثامه؛ بر تو باد به دوری از ، زیرا هر که سخن او زیاد شود گناهان او فراوان است». [۴] آن چه در منابع دینی به آن توصیه شده، گفتن است. پیامبر اکرم (ص) فرمود: «ان فی الجنه غرفایری ظاهرها من باطنها من ظاهرها یسکنها من امتی من اطاب الکلام... ؛ در بهشت غرفه­‌های است که درون آن از بیرون، و بیرون آن از درون آن دیده می­شود کسانی از امت من ساکن آن می­شوند که سخنان پاکیزه می­گویند...». [۵] حضرت در بیان دیگر میفرماید: «ثلاثه من ابواب البر: سخاء النفس و طیب الکلام و العبر علی الذی؛ سه چیز از درهای نیکی است، سخاوت، و صبر در برابر اذیت مردم». [۶] ... پی نوشت‌ها؛ [۱] میزان الحکمه، ج ۸، ص ۴۳۶ [۲] همان [۳] حسین شیخ الاسلام، گفتار امیرمومنان (ع)، ج ۲، ص ۱۵۷ [۴] همان منبع [۵] غرر الحکم، ج ۸، ص ۴۵۰ [۶] میزان الحکمه، ج ۸، ص ۴۵ برگرفته از ماهنامه پیام زن، ش ۲۳۵ منبع؛ وبسایت راسخون @tabyinchannel