eitaa logo
انگاشت | مارکت علوم انسانی (نسل زد)
132 دنبال‌کننده
285 عکس
108 ویدیو
11 فایل
جایی از نسل زد برای گفتن از مسائل فرهنگی،نقداجتماعی،علمی،ادبی و خلاصه روایتی از تجربه زندگی! 👤[ایده های یک #دهه_هشتادی]: @Mojshik کست باکس: https://castbox.fm/va/6100095 شنوتو: https://shenoto.com/channel/podcast/Engasht آیدی تلگرام و سروش: engasht_ir@
مشاهده در ایتا
دانلود
تو این دنیا هیچ نسخه اصلی وجود نداره، ما همه داریم از هم می دزدیم. 🗣دیالوگ: Paranoia @enegasht_ir
مهم: رواداری در عقاید شخصی با سکوت بر هتک حریم عمومی فرق دارد. عده ای از زنان بد حجاب و بی حجاب در در انظار عمومی زنی محجبه را مورد ضرب و شتم قرار دادند. اولا باید شرح واقعی کامل این ماجرا معلوم شود. اینگونه مشخص می شود هر کدام از طرفین به چرا و به چه مقدار باید مشمول احکام قانونی قرار گیرند. دوماً امنیت زنان متدین که التزام قانونی و شرعی خود را رعایت می کنند توسط ارگان های مربوطه ضمانت شود. دیگر آنکه باید نسبت به این اقدام مشمئز کننده و موارد مشابه برخورد علنی رسانه ای جدی صورت گیرد تا دیگر هر کسی هوس هر کاری نکند. ضروری دین و ماده قانونی جمهوری اسلامی ایران است. وقتی امام خمینی فرمود جمهوری اسلامی نه یک کلمه زیاد نه یک کلمه کم تمام هویت یکپارچه این امر و ملزوماتش را مدنظر داشت. بنابر این هیچ اعمالی در این باب از سوی هیچ شخص و منسب و نهادی مقبول و مشروع نیست. @enegasht_ir
هدایت شده از روزی یک حدیث
🌸حدیث روز سه شنبه🌸 🌺عن الامام الحسن علیه السلام: 《لَمّا سُئلَ عَنِ العَقلِ : التَّجَرُّعُ لِلغُصَّةِ حَتّى تَنالَ الفُرصَةَ》 در پاسخ به ايـن سؤال كه خِرد چيست ؟ فرمودند: جام اندوه را جُرعه جُرعه نوشيدن تا به دست آمدن فرصت🌺 معاني الأخبار ، ج۱ص۲۴۰ 🌼@yek_hadis🌼(1373)
نجف ز من دور و دلم هوای حرم دارد..... @enegasht_ir
سری سینمایی جان ویک تقابل فرد مقابل محفل (انجمن های سری زرسالار الیگارشیک) را به تصویر می کشد. فرد در برابر این ساختار ها [که دیگر در نسخه ۴ از نماد های ماسونی و مشابه علنی استفاده می شود] چگونه عرض اندام می کند؟ او در مواجهه با قدرتی جهانی که از مراکش تا نیویورک و فرا تر از آن دامنه دارد چه پناهی دارد؟ اصلأ این تقابل چگونه در فیلم بازنمایی می شود؟ و در آخر شخص مبارز در این کشاکش طولانی چه سرنوشتی پیدا می کند؟ 👤سردبیر @enegasht_ir
در حوزه پولطلا با یکی از افراد سرشناس این دیدگاه خاص اقتصادی گفت و گویی در (ویراستی) داشتم که جزئیات بیشتر را اینجا شرح خواهم داد، ان شاءالله. 👤 سردبیر @enegasht_ir
بدی شبکه های متن محوری چون تلگرام، ایتا، سروش و امثالش این است که مخاطب توقع پست های روزانه و پیاپی را دارد. هر روز مطلب نو، متعدد که عموما چند رسانه ای، تصویری و کوتاه هم هستند. در این موقعیت امکان رساندن محتوای عمیق، منسجم و پژوهش محور به مخاطب نیست. از طرفی مخاطب نیز دنبال چنین سطحی از مطلب ها نمی رود. اینجا پسند او ملاک است نه محتوا که حال هر اندازه هم قوی باشد. مسلما اینجا مسائل اندیشه ای مجال ارضای چنین سطحی را برای مخاطب ندارند در نتیجه به حاشیه می روند. @enegasht_ir
🖋️عربستان کعبه و حجر الاسود را در راه اندازی کرد. این کنار و مکعب از جاه طلبی های پرمناقشه این کشور در هزاره جدید است. باید دید ولیعهد را به کجا می برد...... @enegasht_ir
هدایت شده از حکمت بالغه
🔰خانه علم و مهارت طه برگزار می‌کند: 📚 تدریس کتاب موافقت معنایی 💠 اثر استاد: دکتر علیرضا قائمی‌نیا 💠 مدرس دوره: دکتر رستمی‌کیا ❇️ در این دوره سعی خواهد شد با تدریس کتاب موافقت معنایی، با زبانی روان برای طلاب و دانشجویان و علاقمندان دستاوردهای زبان شناسی ساختارگرا، زایشی، نقش_گرا و شناختی در مطالعات قرآن کریم تبیین گردد. 📅 زمان برگزاری: ۶ فروردین ۱۴۰۱ 📌 دوره به صورت آفلاین ( ارائه صوت و متن) برگزار می‌شود. 🔹مدت دوره: ۲۰ جلسه ❌ دوره به صورت رایگان برگزار می‌گردد لینک ثبت نام: https://app.epoll.pro/e/ثبت-نام-کلاس-موافقت-معنایی/MDQyNjY5 📞 جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۹۰۱۶۷۶۵۴۵ تماس حاصل فرمائید. چشم‌ انداز آفاق اندیشه https://eitaa.com/joinchat/3280928965C37d1129dcb
🖋️می دانستید ناصرالدین شاه در دیدار با خانواده روچیلد پیشنهاد اولیه سرزمینی یهودی را داد! حدیث مفصل از این را در کتاب خاطرات شاه در سفر فرنگ بخوانید. شاید هم در آینده همینجا ماجرا را شرح دادیم. @enegasht_ir
هدایت شده از سلمان بهادران
فراخوان مقاله ❇️ دوفصلنامه علمی تخصصی فقه زنان (کاوشی درالگوی سوم ) 🔰 مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران 🔰موسسه آموزش عالی حوزوی الزهرا ( سلام الله علیها) با هدف 👇 ۱) تبیین مبانی و شاخص های الگوی سوم زن مسلمان (خانواده گرایی و جامعه پذیری) ۲) نقد الگوهای یکم (خانه نشینی) و دوم (خانواده گریزی) امادگی خود جهت دریافت مقالات علمی با محورهای :👇 ❇️مبانی انسان شناختی الگوی سوم ❇️مبانی فقهی و حقوقی الگوی سوم ❇️الگوی سوم از منظر قرآن کریم ❇️الگوی سوم در سیره اهل بیت ❇️حقوق خانوادگی زن با رویکرد الگوی سوم ❇️حقوق اجتماعی زن با رویکرد الگوی سوم ❇️برنامه جامع اقدام برای تحقق الگوی سوم ❇️پیامدهای اجتماعی الگوهای خانه نشینی و خانواده گریزی ❇️بایسته های فقهی، حقوقی الگوی سوم ❇️موانع فقهی، حقوقی الگوی سوم و سایر موضوعات مرتبط اعلام می نماید . ارسال آثار http://olgouye-sevome-zan.whc.ir
چه آرزو ها که حسرت شد..... بودن فرمانده مان انگیزه افزون تری برای فتح دوباره اورشلیم بود. اما خدایش رحمت کند. @enegasht_ir
❓چرا در برنامه ی یک نفر درباره ی توصیه به حجاب حرف نمیزند؟ با پاسخ عباس موزون مشخص شد که عامل پخش نشدن این بخشها "دیکتاتوری رسانه" علیه حجاب است. فتنه ترس که می‌گوییم دقیقا منظورمان همین است که از ترس پروپاگاندای رسانه ای دشمن آنجایی که باید وسط میدان باشیم و اقدام کنیم، دانش مان را پنهان میکنیم تا از طرف اختاپوس رسانه ای دشمن مورد هجمه و تمسخر قرار نگیریم. @enegasht_ir
هدایت شده از پونز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مرحوم طالب‌زاده: محل دفن حاج احمد متوسلیان مشخص است/ ایران مانع تفحص توسط لبنانی‌ها شده است! 🔹 محل دقیق دفن حاج احمد متوسلیان مشخص است؛ چرا عده‌ای از بررسی و تفحص این محل خودداری می‌کنند!؟ 🔹 یکبار نمی‌روند آنجایی که کارشناسان و شاهدان می‌گویند را تفحص کنند تا حتی اگر این ادعا کذب است؛ دروغ آن مشخص شود. مردم حق دارند بدانند چه بلایی بر سر حاج احمد آمد. 📌 @ponezs
لوتروپ استودارت و نوزایی اسلامی.pdf
379.7K
📝 | لوتروپ استودارت و نوزایی اسلامی در سده نوزدهم و اوایل سده بیستم میلادی ✍️عبدالله شهبازی ◽️جنبش نوزایی اسلامی پدیده خلق‌الساعه‌ای نیست و حداقل از سال 1857 میلادی، یعنی از زمان وقوع انقلاب بزرگ هندوستان، مورد توجه جدی اندیشمندان غرب بوده است. ◽️بررسی آثار اسلام‌شناسان و شرق‌شناسان غربی در سده نوزده و دو دهه نخستین سده بیستم میلادی نشان می‌دهد که آن دوران به پدیده نهضت اسلامی به طور کامل از زاویه تقابل و تعارض تمدن‌ها نگریسته می‌شد. 🆔 eitaa.com/FarajNezhad110 🆔 virasty.com/Faraj_Nejad 🆔 rubika.ir/Faraj_Nejad
انگاشت | مارکت علوم انسانی (نسل زد)
🖋️می دانستید ناصرالدین شاه در دیدار با خانواده روچیلد پیشنهاد اولیه سرزمینی یهودی را داد! حدیث مفصل
📃 اصل قضیه بر می گردد به سفر شاه قاجار به فرنگ. او از حج به عثمانی و از آنجا به اروپا، مخصوصا کشورهای روسیه، بلژیک، انگلیس، آلمان و فرانسه رفت. سفری که در آن اربابان دنیای جدید چون بیسمارک، ملکه ویکتوریا و البته برادران روچیلد را ملاقات کرد‌. شاه از سفر اروپایی خود گزارش مفصلی را نوشت که که به همان سفرنامه معروف ناصرالدین شاه معروف شد. چیزی که اکنون ما را به سند مهمی از شرح ماجرا، دستاورد ها، ریز جزئیات جلسات و لیست افراد مشهور می رساند. حال از جمله این کلید های فهم تاریخ خاطره معروفی است که به گونه ای ریشه های صهیونیسم را به شکل امروزین استوار می سازد. شاه ملاقات خود را اینطور بیان می کند: «روچیلد معروف یهودی هم که بسیار با دولت [ثروتمند] است به حضور آمد، صحبت شد، حمایت یهودی‌ها را زیاد می‌کرد و از یهود ایران عرض می‌کرد که باید آسوده باشند. به او گفتم شنیده‌ام شما برادرها هزار کرور پول دارید. من بهتر می‌دانم که پنجاه کرور به یک دولت کوچک یا بزرگی بدهید، مملکتی را بخرید و آنچه یهود در دنیا هست آنجا جمع بکنید و خودتان رئیس آن‌ها بشوید و همه را آسوده راه ببرید و این طور متفرق نباشید. بسیار خندیدم و جواب نداشت به ما بدهد و به او حالی کردم که من به جمیع ملل خارجه که در ایران هستند، حامی هستم». شاه به حرف خود می خندد ولی روچیلد سکوت می کند! گویی ها خواسته او دغدغه گوهری را داشته که سخنان قبله عالم آن را در ذهن او ایده می سازد. این گزارش مصداق دوست نادان و زکاوت یهودیست. ملاقاتی که به جرأت می توان گفت که ترسیم ۷۰ سال اروپا و جهان را ترسیم کرد. @enegasht_ir
انگاشت | مارکت علوم انسانی (نسل زد)
مقاله📃 مقدمه سال پیش مقاله ای در عنوان شیعه الهیات رهایی بخش اسلام نگاشته شد. تتبع افزون بر این امر
مقاله📃 هویت الهیات اصلاح نظرهای مختلف در باره الهیات و علوم اجتماعی بیشتر به سمت هویت و اثر گزاری های سیاسی_ اجتماعی آن اتفاق دارند. از همین رو عمدتاً توقع می رود که الهیات اصلاح نظامی کلامی برای چهارچوب بندی امر سیاسی باشد. اما ادامه مطلب چالشی برای این ترجیح شناختی خواهد بود. الهیات اجتماعی عنوانی کلی برای مصادیق مختلف دستگاه ها، دیدگاه ها، مواضع و وجوه متفرقه هر تولید محتوای نرم افزاری در این زمینه است. آنچه که منادی وحدت اجتماعی اهالی یک ملت تحت بینش معنوی یگانه دارد. بدین دید اگر پروژه فکری اندیشمندانی چون دکتر شریعتی، علامه مطهری، آیت الله دکتر بهشتی و دیگر بزرگان را در میانه انقلاب سیاسی ۱۳۵۷ الهیات سیاسی بدانیم؛ الهیات اصلاح در دوران پسا انقلاب قرن ۲۱، سامانه کلامی ناظر بر فرهنگ عنوان می شود. تفاوت اصلی در دو گونه الهیات سیاسی و اصلاح ریشه در نیاز های عصر هر یک دارد. مسلما ارکان فرهنگ، سیاست، اقتصاد و غیره اجتماع از هم جداشدنی نیست اما؛ مسئله نحوه بروز تقدم یک رکن بر دیگری است. ما با آوردن مثالی از وضعیت گذار تاریخی ایران چرایی این دو دستگاه را حل می کنیم. در دهه چهل و پنجاه گروه های مذهبی با سلطنت پهلوی درگیری مستقیم داشتند. به طور خلاصه آنچه که آنها برای پیروزی بر رژیم حاکم و رقبای سوسیال_کمونیست نیاز داشتند دانش مبارزه بود. دانش مذکور نوع خاصی از مجموعه احکام راهنمای عقل برای کنش سیاسی در متن درگیری بود. انقلابیون ایرانی نظام شناختی خاصی را می خواستند تا بتوانند با حل چالش نژاد و دین جامعه را به وحدتی ارگانیک برای آلترناتیو بومی سلطنت کنند. تلاش فکری و عملی امام خمینی، شاگردان و همرزمان ایشان در متن مبارزه با امپریالیسم؛ تحقق همین چهارچوب تعیین کننده برای صیانت از تکلیف (انقلاب اسلامی) بود. اما با بیش از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جامعه ایرانی که به سطوح بالایی در شاخص های توسعه رسیده و اکنون وارد مرحله حاکمرانی عصر جریان اطلاعات شده؛ با مسائل جدید و کم سابقه بین المللی در اتمسفر ملت مواجه است. جهش سطح زندگی در ایران پیامد های سخت باوری بر اندیشه ایرانی و اجنبی گذاشته. نرخ بالای سواد عمومی از ابتدایی به لیسانس، ظهور توان لبه دانش در علوم بنیادی و صنایع نظامی، رساندن اقتصاد از شرایط تک محصولی فئودالی به پسا صنعتی، کلان سازی داده محور بنگاه های مالی مانند: بانک های خصوصی، شرکت های دانش بنیان، دیجیتال مارکت ها و قطب سازی در درمان، دارو و علوم پزشکی و خدمات حمل و نقل و غیره همه نشان از اتفاقی خارج از تصور در سبک زندگی ایران داشت. کشوری دهقانی که به تازگی از دست فئودال هایش رها شده؛ در جنگ های اروپایی پای خود را به فروش سلاح باز کرده و با قدرت پیروز جنگ جهانی قبلی درگیری مستقیم دارد. همین امر تلاش کشور های شمال را برای شکست قدرت نو ظهور جنوبی پس از جنگ سرد شدت بخشید. تقدم کمپانی های غربی در انقلاب صنعتی اول تا سوم به مرحله چهارم رسید. کشور ما نیز در جهش سخت افزاری ناگزیر از ورود به حوزه سایبر بود. اما ورود تکنیکی به این عرصه جدید ما را همزمان در سه انقلاب صنعتی و ارتباطاتی و اطلاعاتی قرار داد. این بستر عجیب حیرتی برای افکار عمومی داشت که خود را عقب افتاده و تحقیر شده می دانستند. از طرفی نسلی هم پدید آمد که چون در فضای توسعه زود هنگام رشد کرد، باور به کارآمدی خلاقانه، پتانسیل ساخت و میل به جهانی بودن داشت. درست همین جا نقطه گسست های فرهنگی میان نسل های قبل، همزمان و بعد از انقلاب است. چیزی که در سال ۱۴۰۱ خود را در صورتی از ناآرامی های فرهنگی نشان داد در ۹۸ ،۸۸ و هیچ یک از دوره های قبل اتفاق نیفتاده بود. اینبار یک حادثه فرهنگی جامعه، اقتصاد و حکومت را به خشونت میدانی کشید. همچنین ماجرای اخیر موجبات نظر ورزی جدی را برای چالش فرهنگ ایران اسلامی فراهم آورد. چیزی که راه برون رفت را به کمک سلف ۵۷ در فهم اسلام و مقتضیات زمان می بیند یعنی الهیاتی اسلامی برای فرهنگ. (۲) @enegasht_ir
انگاشت | مارکت علوم انسانی (نسل زد)
مقاله📃 هویت الهیات اصلاح نظرهای مختلف در باره الهیات و علوم اجتماعی بیشتر به سمت هویت و اثر گزاری
نا قابلی از چاکری تقدیم به آستان عالی امیر الموحدین سلطان جهان، صاحب بارگاه نجف در شب قدر ۱۹ مصادف با ۲۰ فروردین ۱۴۰۲. خداوند بپذیرد، از تقصیر مان در گذرد.
هدایت شده از پونز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴نزدیک ترین فرد به رضا پهلوی جاسوس جمهوری اسلامی بوده، حسین یزدی! ✍️ پس از مرگ حسین یزدی منبع ساواک در شورای رهبری حزب توده و نزدیکترین حامی رضا پهلوی ویدیویی منتشر شد که همه (خصوصا سلطنت طلبان ) را غافلگیر کرد ! 📌 @ponezs
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
89.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فیلم کامل گفت و گو با برنامه جهان‌آرا با موضوع مهار تورم @syjebraily
علامه محمدتقی جعفری: تعجب می کنم که برخی برای بدترین رذایل اخلاقی، پشتوانه عقلانی درست میکنند! پ. ن: نمیدانم اراده به دانستن فوکو را می دیدند و فرمودند یا نه؟ @enegasht_ir