⭕️گفتگوی ویژه پیرامون مسئله ی فلسطین
تاریخچه اشغال ، وضعیت داخلی و جایگاه
آن در عرصه گذار بین الملل
🔺امشب در :
🇵🇸@Serat1357talabe | صراط
🇵🇸@enegasht_ir | انگاشت
گفتگوی ویژه پیرامون مسئله فلسطین، تاریخچه اشغال، وضعیت داخلی و جایگاه آن در عرصه گذار نظم بین الملل.mp3
27.09M
🎤گفتگوی ویژه پیرامون مسئله ی فلسطین
تاریخچه اشغال ، وضعیت داخلی و جایگاه
آن در عرصه گذار بین الملل
🇵🇸@Serat1357talabe | صراط
🇵🇸@enegasht_ir | انگاشت
AudioCutter_استاد قرائتی(3).mp3
29.35M
00:01 چرا طلبگی؟!
4:00 تذکراتی برخاسته از تجربیات
7:25 درسها همه مفید نیستند
9:26 آخوند خوب
13:08 سوال آ.گلپایگانی از آ.قرائتی
13:22 شروط طلبگی کردن
16:05 درسهای زائد حوزه و دانشگاه
17:03 دو خاطره مهم
23:50 علامه مصباح و شهید مطهری: تو فلسفه نخون!!!
31:44 خاطره با آ.گلپایگانی و شهید مطهری
32:45 خاطره خاص با شهید بهشتی
35:14 آ.گلپایگانی: شما را بیرون کردند!
42:48 چند توصیه بسیااار مهم
51:15 بی امکاناتی قدیم و امکانات الان
54:12 حفظ قرآن در روایات نداریم!
58:25 اگه نمیخواهید مجتهد شوید...
58:50 زبان انگلیسی اصلا لازم نیست!!!
«عضویت در گهگاهی جات»
انگاشت | مارکت علوم انسانی (نسل زد)
00:01 چرا طلبگی؟! 4:00 تذکراتی برخاسته از تجربیات 7:25 درسها همه مفید نیستند 9:26 آخوند خوب 13:08 سو
جلسه اخیر استاد قرائتی با طلاب،
لطایف زیادی دارد. چه طلبه باشید چه نه از دست ندهید!
#گلایه
الان یک نهاد معتبر در زیر مجموعه خود بودجه و تبلیغات صرف کاری می کند که از چند جهت اشکال دارد:
ماکیاولیزم اصلأ بر خلاف برداشت های ویکی پدیایی امر مطلقی نیست که بخواهید همه جوانبش را در یکی دو ساعت جمع کنید. ماکیاولیزم برداشت های سیاسی، مذهبی و اخلاقی از آرای نیکلا ماکیاولی در کتاب شهریار است.
این مکاتب نه توسط او بوجود آمده اند و نه حتی مکتب شمرده می شوند زیرا عمق لازم برای یک چهارچوب نظری را ندارند.
قاعده فقهی اهم و مهم بقدری جزئی است که توان ورود در یک پژوهش مستقل را ندارد.
اصلأ ما چیزی به اسم قانون فقهی نداریم. ما قواعد فقهی در مقابل قواعد عملی داریم که طلاب در شروع لمعتین و مظفر به آن التفاتی پیدا می کنند. قانون در دایره کار پژوهشی کلمه ای حقوقی است که موضوع این دانش قرار می گیرد. در حالی که ما در فقه فتوا و حکم را داریم. و ملحق به مباحث فقه و اصول متأخرِ متأخرین چون جناب مصطفی محقق داماد از آن بحث کرده اند.
اگر قرار به مقایسه سیاسی [به احتمال زیاد]مباحث ماکیاولی با قواعد فقهی بود بایستی مجموعه قواعد فقهی را که دسته بندی ولایت یا غیره دارند طرح می کردند.
پ.ن: در حالی که این جلسه یک طرفه (بدون ناقد) قرار به برگزاری دارد و نام استادان علوم دینی را یدک می کشد؛ بهتر بود کمی دقت متوجه کار خود می کردند تا بیسوادی شأن را در چشم نکنند!
#فقه #علوم_انسانی #علوم_سیاسی
@enegasht_ir
انگاشت | مارکت علوم انسانی (نسل زد)
#گلایه الان یک نهاد معتبر در زیر مجموعه خود بودجه و تبلیغات صرف کاری می کند که از چند جهت اشکال دا
عزیزان بدانند که دلیل وجود انگاشت از آبشخور دین است و هیچگاه از این خط قرمز پا فرا تر نمی نهد. ولی انصاف در دین لحاظ می کند که برای شناخت و البته جلوگیری از احتمال خطا نقاد باشیم. پس به هیچ وجه این گفتار متوجه علمیت شأن حوزه علمیه ولی عصر ارواحنا فداه و علمای مجاهد آن نیست🙏
می پرسند چرا بعد از چهل و خورده ای سال از انقلاب، مردم هنوزم از اینکه چرا انقلاب کردن، چیزی نمیدونن؟
پاسخ: مردم تصور ایدیولوژیکی و آن چنان در منظر علوم انسانی دقیقی از #انقلاب نداشتند. مردم شعار حفظ ارزش های دینی، بهبود اقتصاد و آزادی و نفی دیکتاتوری و استعمار را می خواستند. مردم نمی خواستند که گروهی اندک آن ها را به بی دینی متهم کند، سردار ملی (شهید #سردار_سلیمانی عزیز) را تصاحب کنند، مدام رهبری را توجیه و تفسیر و مصادره به مطلوب کنند و به قول خودشان خوراک فکری و عقل ایشان بشوند.
این شعار ها نباید هزینه ای برای مردم داشته باشد بدون اینکه اصلأ عاقبت خیر داشته باشد. مردم دین را می خواهند و بر مدار آن دنیای خود را درست می کنند. اقتصاد و ارزشمندی نیز حق آن هاست که نباید تفسیر به رأی شود. ما #دهه_هشتادی ها فقط خوشحالی پدر و مادر و زندگی سالم و مرفه و آرام می خواهیم. ما به ارزش ها نه در شعار بلکه در عمل پایبندیم......
خدا داور میان ما و این تندروی ها باشد🤲
@enegasht_ir
درباره لایحه عفاف و حجاب
۱. ایرادات مجمع به سیاست های کلی قانون گذاری و شفاف و بدون ابهام بودن عبارات باز میگردد
۲. ایرادات شرعی درباره بدپوششی مردان است و اجاره دادن مدارس موقوفه و امثال آن است
۳. ایرادات قانون اساسی به بار مالی قسمت فرهنگی و اجتماعی مربوط است
۴. ابهامات عمدتا به قسمت فرهنگی اجتماعی مصوبه مربوط است و مانند قانون جوانی و جمعیت که نویسنده به حرف کارشناسان مرکز پژوهشها گوش فرا نداد, دوباره آن همه ابهام گرفته شد. که خب مشخص میشود نوشتن قانون تخصص است و با دکتری غیرحقوق نمیشود قانون نویس شد
۵. جرم بودن و در دست پلیس نبودن بدون ایراد بوده
۶. مجازات سنگین نقدی بدون ایراد بوده
۷. ایرادات عموما برطرف شده و به شورا خواهد رفت
۸. برخی ایرادات را برطرف نکرده اند که احتمال زیاد دوباره باز خواهد گشت
۹. سیاسی بازی هنر نیست مقدمه جهنم است.
۱۰. به فریاد آی دزد توجه نکنید
@jalilmoheby
انگاشت | مارکت علوم انسانی (نسل زد)
درباره لایحه عفاف و حجاب ۱. ایرادات مجمع به سیاست های کلی قانون گذاری و شفاف و بدون ابهام بودن عبارا
👤جناب محبی از جمله حقوق دانان مطرح و جا افتاده کشور و سبب بسیاری از لایحه های مجلس اند. اما از این نوشتار ایشان به راحتی نمی شود گذشت:
🔸ایشان بهتر می دانند که در جزا و جرم شناسی با اصل برائت پایه بر عدم جرم انگاری است. هم چنین به قاعده فقهی اُسکُتْ ما أن سکتَ الله و اصل آزادی (نهم قانون اساسی) نمی توانیم بر تعداد قوانین و تحدید حقوق شهروندی بیفزاییم.
🔹موضوعیت اخلاق حسنه در ماده ۹۷۵ ضرورت پاسداری از عفت عمومی را ایجاب می کند. اما قانون گذاری در انحصار اندیشه حقوقی امنیت زده نیست. ما خلأ قانونی نداریم بلکه خلأ اجرای آن را داریم.
به قول خودشان برخی قوانین مصوبه حوزه عمومی را مجرم می کند مانند فیلترشکن که البته ایشان خرید و فروش نمی کنند، فقط مصرف شخصی دارند!
🔸به نظرتان در این دوره فهم مدل ها، مطالعات و اکت فرهنگی بر الزام های قانونی ترجیح ندارد؟ اول حوزه عمومی را اقناع کنید بعد قانون مقبولیت می یابد.
@enegasht_ir