eitaa logo
کانال انقلابی
712 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.6هزار ویدیو
35 فایل
من یک انقلابی با بصیرت هستم
مشاهده در ایتا
دانلود
مسئولیت ما.mp3
9.35M
♨️در عمر چهل ساله انقلاب اسلامی، دشمنی های بسیاری با آن شده است؛ از ابرقدرتهای جهان گرفته تا بسیاری از بزرگان همین انقلاب... - چرا ریشه این انقلاب خشکیده نشده؟ https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 | تیزر دیدنی کتاب 💢 بسط بیانیه گام دوم براساس اسناد بین المللی ✳️ این کتاب در سال۹۸ به چاپ رسیده است و تا به امروز چا‌پ‌های متعددی صورت گرفته است ☑️ تصویری از ایران فعلی در زمینه‌های: ▪️پیشرفت‌ علمی و فناوری ▫️گسترش زیر ساخت‌های اقتصادی ▪️بررسی قدرت نظامی و دفاعی ▫️میزان مشارکت مردمی در صحنه‌های میدانی و... 🔹 به مناسبت چهارمین سالگرد صدور بیانیه گام دوم توسط مقام مقام معظم رهبری https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
⭕️ القاء ناکارآمدی انقلاب، تصویرسازی غلط دشمن 1⃣ 💬 علامه مصباح یزدی (ره) مصاحبه با نشریه ٩ دی 🔹اراده خدا بر این تعلق گرفته که انسان‌ها به وسیله انبیا هدایت شوند و در دنیا به گونه‌ای زندگی کنند که مقدمه‌ای باشد برای سعادت ابدی در آخرت؛‌ اما در طول تاریخ، قرآن کجا را نشان می‌دهد که یک پیغمبر یا رهبر یا جامعه‌ای به طور صد درصد به خواسته‌های خودش رسیده باشد؟ بنده که سراغ ندارم؛ برعکس، در قرآن غالبا هر جا صحبت از انبیا و نهضت و قیام انبیا هست، از مخالفت اقوام و شخصیت‌ها با آن پیامبر سخن گفته است، و تعبیراتی دارد که واقعا انسان تعجب می‌کند. 🔸بنابراین این‌که انتظار داشته باشیم در صورت داشتن طرح صحیح و اجرای درست، یک پدیده اجتماعی شایسته‌ای حتما و صددرصد به نتیجه مطلوب برسد، انتظار واقع‌بینانه‌ای نیست و تا کنون هم در طول تاریخ چنین چیزی محقق نشده است. 🔹بنابراین اگر در حکومت اسلامی‌ای که برای آن شهید داده‌ایم و یاران‌ امام برای پیروزی‌اش فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های زیادی کرده‌اند، وقتی یک نقصی پیدا شود تعجب کنیم، نه؛ تعجب ندارد کار انسان و دنیا همین است. اتفاقا اگر موفقیتی پیدا شده باید تعجب کنیم؛ مخصوصا با توجه به نقص‌ها و کمبود ‌امکانات و کمبود معلومات و کمبودهای علمی و تکنولوژی، اگر پیروزی‌ای به دست آمد، جای تعجب دارد. وگرنه اگر جامعه‌ای به هدفی که برایش ترسیم شده است نرسد، تعجبی ندارد. تاریخ بشر همیشه همین‌طور بوده است. 🔸این نکته را بنده کمتر دیده‌ام که در نوشته‌ها و بیانات به آن توجه شود. همه ناراحت‌اند که چرا فلان جور شد؛ مثلا چرا انقلاب آن‌گونه که باید به اهدافش نرسید؛ آیا در برنامه ‌ اشکالی بود؛ یا در مجری‌ اشکالی بود؟ 🔹آیا برنامه‌ای بهتر از قرآن می‌شود پیدا کرد؟ مجری‌ای هم بهتر از پیغمبر (ص) و‌ امیرالمؤمنین(ع) می‌توان یافت؟ اما چقدر اهداف اسلامی در زمان حضور پیغمبر و ‌امیرالمؤمنین تحقق پیدا کرد؟ پس باید همیشه این نکته را در نظر گرفت که اساسا این دنیا برای این نیست که همه اهداف تحقق صددرصدی پیدا کند، این‌جا برای‌ امتحان است. 🔸علاوه بر این حکمتی که گفته شد، خداوند یک سنت‌‌هایی هم دارد که ناشی از رحمتش است. از جمله این سنت‌ها این است که کسانی که انتخاب خوب داشته باشند خداوند وعده داده در قدم بعدی کمکشان کند. اگر خوب انتخاب کردید در لحظه دوم، انتخاب بعدی خیلی آسان‌تر می‌شود، و موفق‌تر خواهید بود. 🔹ولینصرنّ الله من ینصره؛ اگر شما خدا را یاری کنید خدا حتماً کمکتان خواهد کرد. این سنت الهی است که ناشی از رحمت فوق‌العاده الهی است که در کنار آن حکمت، افراد را مساوی قرار نداده است؛ وَمَن یَقْتَرِفْ حَسَنَةً نَّزِدْ لَهُ فِیهَا حُسْنًا. نگفته هرکسی هرکاری بکند ما باید به او کمک کنیم؛ بلکه می‌فرماید اگر کار خوب بکنید شما را کمک می‌کنیم و بر حسن‌اش می‌افزائیم. و نفرمود: اگر کار بد بکنید بر بدیش می‌افزائیم. هم‌چنین می‌فرماید: مَن جَاء بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا وَمَن جَاء بِالسَّیِّئَةِ فَلاَ یُجْزَى إِلاَّ مِثْلَهَا؛ یا می‌فرماید: مَن جَاء بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَیْرٌ مِّنْهَا وَمَن جَاء بِالسَّیِّئَةِ فَلَا یُجْزَى الَّذِینَ عَمِلُوا السَّیِّئَاتِ إِلَّا مَا كَانُوا یَعْمَلُونَ. 🔸این سنت الهی مبتنی بر رحمت و لطف خداست و برای ما‌ امیدوارکننده است. همه کسانی که می‌خواهند به پاداش نیک برسند باید توجه داشته باشند که حتی پاداش‌ها هم مساوی نیستند؛ اگر در راه خیر قدم بردارند، خداوند ده‌ها برابر پاداش می‌دهد، حتی در آخر هم می‌فرماید: والله یضاعف لمن یشاء. گفتیم ده برابر، ولی به این هم اکتفا نمی‌کنیم، خدا پاداش هرکس را که بخواهد اضافه می‌کند؛ صدها برابر. اگر ما این‌ها را بدانیم، آن‌وقت در انتخاب‌هایمان سعی می‌کنیم از این سنت‌های الهی استفاده کنیم و برای لحظه‌های بعد و قدم‌های بعد موفق‌تر خواهیم بود. 🔹بنابراین اگر ما الان می‌سنجیم که آیا این نظام و حکومتی که اجرا شده و آن طرحی که بنیان‌گذارانش و خود حضرت‌ امام در ذهن داشتند به چه‌ اندازه‌ای کارایی داشته، اول باید این دندان طمع را بکشیم که باید صددرصد موفق و موافق آن طرح باشد؛ چنین چیزی شدنی نیست. باید همین‌ اندازه خوشحال باشیم که تا این‌ اندازه‌اش موفق شده‌ایم. 🔻ادامه دارد ... https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
⭕️ القاء ناکارآمدی انقلاب، تصویرسازی غلط دشمن 2⃣ 💬 علامه مصباح یزدی (ره) مصاحبه با نشریه ٩ دی 🔹قطعا باید فکر کنیم و نقطه ضعف‌های [تحقق انقلاب] را بشناسیم و به‌ اندازه‌ای که می‌توانیم به رفع آنها کمک کنیم. این وظیفه و‌ امتحان بعدی ما می‌شود بعد از تلاش برای برقراری نظام اسلامی. 🔸حالا که فهمیدیم‌ اشکالی وجود دارد چه کار کردیم؟ باید بشناسیم نقطه‌های ضعف را،‌ اما نه فقط برای این‌که فحش بدهیم! بلکه برای این‌که خودمان ببینیم چه کار می‌توانیم بکنیم که مشکل حل شود. 🔹پس پیگیری‌ اشتباهات، ضعف‌ها و کمبودها لازم است‌ اما به این انگیزه که من بدانم کدامش را می‌توانم رفع کنم‌ اما صرف این‌که به جان هم بیفتیم و به این و آن فحش بدهیم می‌شود همان کاری که دنیاپرست‌ها هم می‌کنند، هیچ مشکلی هم حل نمی‌شود، بلکه به مشکلات هم می‌افزاید.‌ اما انسان مؤمن، صادقانه بررسی می‌کند چه نقص‌هایی وجود دارد و من کجایش را می‌توانم حل کنم؛ اگر این‌گونه باشد خدا هم کمکش می‌کند. ان تنصرواالله ینصرکم. یک قدم خوب بردارید خدا ده برابر آن کمک می‌کند و قدم بعدی را می‌توانید موفق‌تر بردارید؛ نتیجه و منافعش هم به کل انسانیت برمی‌گردد. 🔸یک مثال خیلی خوب که می‌توان زد، خود حضرت‌ امام است؛ ببینید پیروزی انقلابی که به دست حضرت‌ امام(ره) شروع شد یکی از معجزات تاریخ انسانیت است. از نظر اسباب ظاهری اگر نگاه کنیم تقریبا اسباب ظاهری برای پیروزی حرکت‌ امام در حد صفر بود.‌ امید معقولی هم برای پیش‌بینی موفقیت این انقلاب نبود. حتی دوستان نزدیک و همکاران‌ امام صد در صد با‌ امام موافق نبودند و غالباً می‌گفتند ایشان این کار را انجام می‌دهد ولی فایده‌ای ندارد به جایی نمی‌رسد. گاهی با‌ اشاره و گاهی خصوصی به ایشان می‌گفتند و تذکر می‌دادند. 🔹اما خود‌ امام(ره) به مراجع می‌فرمود: هفته‌ای یک مرتبه دور هم باشید و فقط یک چای بخورید و بروید.‌ امام پیشنهاد کرده بود مراجع یک شب در هفته دور هم بنشینند یک چای بخورند و بعد هم بروند؛ اصلاً هم نیازی نیست با هم صحبتی بکنند؛ همین برای پیشرفت اسلام مفید است. دشمن که این تجمع را ببیند می‌گوید اینها با هم متحدند.‌ امام خیلی انتظار نداشت که بقیه علما و مراجع به کمکش بیایند؛ این عین تعبیر‌ امام است که به مراجع فرمود بیایید هفته‌ای یک شب جلسه تشکیل بدهید چای بخورید. 🔸در واقع آن اخلاصی که‌ امام داشت و آن اعتمادی که به سنت‌های الهی داشت موجب شد این معجزه عظیم رقم بخورد. اتفاقی که ما نظیرش را در دنیا سراغ نداریم و نمی‌دانم تا زمان ظهور حضرت ولی‌عصر عجل‌الله‌فرجه‌الشریف شبیهی برای این اتفاق پیدا بشود یا نه. 🔹خب این برای ما بچه‌ها درس می‌شود.‌ امام از این دنیا چه داشت؟ اگر آن روز شخصیت‌ امام را ترسیم می‌کردند و یک بیوگرافی از زندگی‌ امام می‌نوشتند این‌گونه بود که یک آخوندی هست که از نظر مادی به زحمت نان و آب زن و بچه خودش را می‌تواند تأمین کند.‌ امام در همان زمان به شهریه آقای بروجردی محتاج بود، و اگر شهریه آقای بروجردی به‌ امام و آقا مصطفی - تا زمانی که آقا مصطفی ازدواج کردند- نمی‌رسید واقعاً در زندگی لنگ بودند. درآمدی نداشتند؛ بعدها هم که استاد برجسته حوزه بود ایشان در مقام این نبود که رساله بدهد؛ دنبال این نبود که یک کسی مقلدش بشود و وجوهاتی بگیرد. 🔸بعد از این‌که مبارزات شروع شد و یک عده تجار تهرانی آمدند به‌ امام گفتند آقا ما مقلد شما هستیم، ایشان اجازه دادند چند نفر بنشینند و حاشیه‌شان بر عروه را با توضیح المسائل تطبیق بدهند و توضیح المسائل طبق فتوای‌ امام بنویسند؛ بعد هم آن افراد با پول خودشان چاپ کنند؛ یک ریال هم‌ امام برای چاپش نداد.‌ امام آدمی نبود که دنبال این باشد که ریاست درست کند و پول یا بودجه‌ای برای این کار در نظر بگیرد و ...؛ می‌گفت من وظیفه‌ام را انجام می‌دهم. 🔹بعد از ١۵ سال که به ایران برمی‌گشتند، در هواپیما از ایشان پرسیدند چه احساسی دارید؟ گفت: وظیفه‌ای دارم که در حال انجامش هستم. پرسیدند احتمال نمی‌دهید خطر شدیدی در ورود به فرودگاه تهران شما را تهدید کند؟ گفت ممکن است؛ ولی من وظیفه‌ام این است که بروم؛ بعد هم راحت خوابید. 🔸وجود‌ امام و زندگی‌ امام بهترین درس آموزنده برای هر مسلمانی است که می‌خواهد به وظیفه‌اش عمل کند، والحمد لله خداوند یک شاگرد کاملاً موفق هم نصیبش کرد. شاگرد الحمد لله زیاد داشت،‌ اما آن نفری که صد در صد شبیه خودش باشد که زیر دست او تربیت شد، و بعد از خودش جانشین او شد. هر چقدر شکر خدا بکنیم به خاطر رهبری‌ امام و رهبری جانشینش کم است. 🔻ادامه دارد ... https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
⭕️ القاء ناکارآمدی انقلاب، تصویرسازی غلط دشمن 3⃣ (پایانی) 💬 علامه مصباح یزدی (ره) مصاحبه با نشریه ٩ دی 🔹پس باید سعی کنیم بفهمیم و یاد بگیریم وظیفه ما چیست؟ من صبح که بیدار می‌شوم باید ببینم اول خدا از من چه می‌خواهد. اگر هم دنبال عملکرد بقیه می‌روم و می‌خواهم ببینم چه عیبی دارند برای این باشد که من بتوانم جبرانش کنم، نه این‌که بیشتر به او فحش بدهم و رقیب را از صحنه بیرون کنم؛ وگرنه این کاری است که همه دنیاپرست‌ها هم می‌کنند. 🔸خداوند می‌گوید اگر برای من کار می‌کنید من کمکتان می‌کنم؛ بنابراین ما باید سعی کنیم این فکر را توسعه بدهیم در نسل‌های مختلف، از بچه‌ها گرفته تا پیرمرد ٨٠ ساله. این نکات همان چیزهایی است که شیطان دائماً کار می‌کند که از آن غافل شویم. 🔹 مراتب دارد. اگر بگوییم کارآمدی یا صفر است یا صد؛ یا هست یا نیست، خب در جواب یا باید بگوییم بله یا نه؛ ولی این‌طور نیست؛ کارآمدی نسبی است. بین صفر تا صد، صد درجه هست، و ممکن است در جایی کارآمدی صد نباشد،‌ اما ٩٩ باشد یا ٨٠ باشد یا ۵٠ باشد؛ همین که از نصف بیشتر باشد این یک موفقیتی است. اگر ما در جایی انتقاد می‌کنیم باید ببینیم آیا می‌شد از این چیزی که محقق شده بهتر کار بکنند یا نه. اگر کسانی غفلت کردند یا از روی هوای نفس، کار نکردند؛ انتقاد کنیم که شما چرا از این فرصت استفاده نکردید؛ بعد هم توجهشان دهیم به این نکته و خودمان تلاش کنیم جبران کنیم. 🔸بنابراین کارآمدی یک چیزی نیست که مضبوطاً معین باشد و درجه‌اش مشخص باشد که اگر بود، بگوییم کارآمد هست و اگر نبود، بگوییم کارآمد نیست. باید بگوییم بله، نسبت به بعضی از نظام‌ها کارآمد بوده؛ نسبت به آن چیزی که ما انتظار داریم، مثلاً ٧٠ درصد کارآمدی داشته؛ ضمن این‌که در بخش‌های مختلف هم تفاوت وجود دارد؛ در یک بخشی ما موفق بودیم، در یک بخشی نبودیم؛‌ اما سرجمع کارآمدی می‌شود آن ٧٠ یا ٧۵ یا ٨٠ درصدی که گفتیم.‌ اما به نظر من صحیح نیست به صورت یک‌جا بگوییم کارآمد است یا ناکارآمد. 🔹[در مسئله دینداری جامعه] آیا‌ امیرالمؤمنین(ع) وقتی به شهادت رسید مردم دین‌دارتر شده بودند از روز اولی که با او بیعت کرده بودند یا بی‌دین‌تر شده بودند؟ اگر بگوییم بی‌دین‌تر شده بودند، پس باید بگوییم حکومت علی بی‌دینی آورد! بنابراین این حرف‌ها دلیل نمی‌شود برای ناکارآمد نشان دادن حکومت؛ این‌ها حرف‌‌هایی بچه‌گانه است. یک حکومت، مخصوصاً حکومت اسلامی، ساحت‌های مختلفی دارد. انگیزه‌های مختلفی در مردم وجود دارد، شرایط مختلف داخلی جامعه و جامعه جهانی تفاوت می‌کند. این‌که گفتیم نسبی است یعنی باید مجموع اینها را با هم سنجید. 🔸باید بگوییم در این ، با این ، و با این دشمنی‌ها، ما چقدر به اهدافمان رسیده‌ایم؟ فرض کنید اگر بتوانیم کیفیت را تبدیل به کمیت کنیم، یک درصدی را مثلا نشان بدهیم، و بگوییم در این سطح ما موفق هستیم. ولی اگر جواب حقیقی بخواهیم، باید بخش‌ها را از هم تفکیک کنیم؛ بگوییم در این بخش مثلاً صددرصد موفق بودیم؛ در یک بخشی هم ضعیف بودیم زیر ۵٠ درصد، در یک بخشی هم نسبی بوده، زیرا‌ اشکال از یک شخص بوده،‌ اشکال از یک طرز تفکر بوده، یا‌ اشکال از یک حزب یا جناح بوده است. 🔹اما اگر بگوییم ملت این‌جور بودند و شما حکومت تشکیل دادید، و این جامعه الان خراب شده است؛ اینها حرف‌‌هایی بچه‌گانه است. عین همین مسئله را اگر درباره حکومت علی (ع) یا خود پیغمبر اکرم (ص) مطرح کنیم، باید بگوییم آیا مردم در پایان حکومت آن حضرات، دین‌دارتر شدند یا بی‌دین‌تر؟ بنی اسرائیل وقتی آمدند و به حضرت موسی گفتند: «اجعل لنا الها کما لهم آلهه»؛ یا وقتی رفتند گوساله پرست شدند، دین دار‌تر شدند یا بی‌دین‌تر؟ پس حضرت موسی چه کاره بود؟ 🔸این حرف‌ها به خاطر این است که ما را نشناخته‌ایم. انسان تحولات گوناگونی دارد؛ دائماً زندگی انسان در حال نوسان است؛ خود افراد و ارتباط افراد با همدیگر دائم در حال نوسان است. یک مجموعه‌ای که در کل ملت واحد را تشکیل می‌دهند و از مجموع کارها و فعالیت‌هایشان برایندی به آن‌ها نسبت داده می‌شود باید با هدف تشکیل حکومت سنجیده شود تا معلوم شود نسبت به آن هدف چقدر موفق شده‌اند. https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
" و " ✍ 👈" ایران برای همه ایرانیان"... شعاری با ظاهری زیبا اما فریبنده و غیر منطقی... این شعار در خوشبینانه ترین حالتش برای یک جامعه آرمانی و یوتوپیایی است که نه در زمان حضرات پیامبران و معصومین و نه در دوران ظهور کاملا محقق نخواهد شد.چرا؟ چون انسان ها نمی توانند همه با هم معصومانه و بدور از ظلم، به حقِ خود قانع شوند و حتما یک عده ای به قواره های قانونی و عرفی و شرعی و عقلی آن دست درازی می کنند که در شرایطی خاص، سیستم های قضایی و امنیتی و نظارتی، احکامی چون نَفی بَلد و تبعید و ...را چاره کار میکنند. در بین قوم بنی اسرائیل، باید جدا می شد. در زمان پیامبراسلام، باید نفی بلَد می شد. در زمان امیر المومنین گر تحت الحفظ به بصره رفت و... خلاصه اینکه حزب مشارکت در دهه ۸۰ اگر این شعار را داد و به ظاهر، جذّاب آمد،خودش خوب می دانست که چه می گوید و عموم مردم اصلا نمی دانستند که چه می خواهد. منافق و سلطنت طلب و همجنس باز و وطن فروش و جَواسیس و فَواحش و دَواعِش و تجزیه طلب و کومله و دموکرات و ریگی و خاوری و مَصی و دَدی و ساسی و...همه ایرانی اند و "ایران برای همه ایرانیان؟!"🙄😳 بعد اما!؟.... معیار ایرانی بودن چیست؟ با اختلاط های شدید و عجیب قومی و نژادی چه کنیم؟ ایرانی ترین قوم ما، هستند و بعضیشان داعیه جدایی از ...سادات که در اقوام ایرانی منتشرند و اصالتی قریشی دارند اما مُتعصّب ترینند نسبت به ایران و ایرانی🤔 آری! آیا با قرائن روایی و شواهد تاریخی، این زیبنده تر نیست که بگوییم؛" ایمان برای همه ایرانیان و ایران برای همه ایمانیان". 🇮🇷 پرچمداریِ این "صُلحِ کُل و جهان وطنی" برازنده اهل این خاک است و "شرف المکانِ بالمَکین". در واقع و از ابتدای تاریخ بوده و خواهد بود و هر که وارد این شود، از شُرور و مکر ، ایمن خواهد بود البته به شُروطها و ، مِن شُروطها. الحمد لله الذی مَنَّ علینا بِولایتهم واجعلنا مِن خیرِ انصارهم. ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
🔻 گزیده هایی از استقامت خانم مرضیه حدیدچی(دباغ) زیر شکنجه ساواک 🔹️ شلاق و باتوم،کارمتداول و هر روز بود که گاهی به شکل عادی و گاهی حرفه‌ای صورت میگرفت 🔹️ درمواقع حرفه‌ای آنقدر شلاق برکف پاهایم می‌زدند که از هوش میرفتم. بعد با پاشیدن آب هوشیارم کرده مجبور می‌کردند تا راه بروم که پاهایم ورم نکند. دردی که بر وجودم دراثر این کارایجادمی‌شد،طاقت‌فرسا بود دستم را به زور گرفتند، سوزن‌های بلندی را به زیر ناخن هایم فرو کردند، سپس نوک انگشتانم را که سوزن زیرش بودند، توی دیوار کوبیدند. سوزن‌ها تا انتها در زیر ناخن‌ها نفود کرد. تمام تنم از درد تیر کشید. گاهی با باتوم برقی که شوک الکتریکی ایجاد می‌کند، به اعضای بدنم می‌زدند. 🔹️ با پرویز ثابتی سرشکنجه گر ساواک میخواید آزادی و زندگی و حقوق زنان به ارمغان بیارید؟ https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
می گویم تو چقدر کار مفید در محل کارت انجام می‌دهی؟ می‌گوید از ۷ صبح تا ۴ بعدازظهر در حال تلاشم. کاش یک نیرو اضافه می کردند که کمک کند که کارهای مردم روی زمین نماند. می‌پرسم: به نظر شما ایرانی‌ها روزانه چقدر کار مفید انجام می‌دهند؟ پاسخ می‌دهد: نیم‌ساعت. به هر کدام از ایرانی‌های شاغل در دستگاه دولتی هم که بگویید، همین را می‌گوید. می‌گوید من در حال تلاشم! اما مردم نیم‌ساعت کار مفید دارند. کدام گزاره درست است؟ از یک سو با مراجعه به خود می‌گوید که من در حال تلاشم! اما متاثر از یک باور رسانه‌ای و آماری می‌گوید مردم ایران فقط نیم ‌ساعت کار مفید انجام می‌دهند. خود شما چطور؟ آمار منتشر شده رسانه ای درست می‌گوید یا شما؟ آیا حاضرید بگویید که فقط نیم‌ساعت کار مفید انجام می‌دهید؟ من هم مثل بسیاری از شما معتقدم که هر روز چندین ساعت کار مفید انجام می‌دهم. اما معتقد نیستم که ایرانی‌ها فقط نیم‌ساعت کار مفید انجام می‌دهند. این را در سلسله باورهای القائی نئولیبرالیسم برای کوچک کردن دولت در ایران می‌دانم. بله دولت‌های مستعمره در نگاه نئولیبرالیسم باید کوچک شوند. پس آمارهایی باید تهیه شود که نشان دهد در این کشورها، کار مفید بسیار اندک است. اما در کشورهای استعمارگر، دولت‌ها باید نیروی کافی برای استعمار داشته باشند. پس باید کارمفید در این کشورها بزرگنمایی شود تا بتوانند نیروی بیشتر جذب کنند. لذاست که کشورهای استعمارگر، برخلاف تصورات القائی نئولیبرال‌ها، بسیار بزرگ، با بودجه‌های بسیار بالا و نیز بسیار پرجمعیت هستند. هر چه که در فضای تنفس نئولیبرالیسم گفته می‌شود را به راحتی باور نکنید. دکترحمیدرضا مقصودی https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
📸مهم‌ترین نکات سیاسی بیانیه مشترک ایران و چین https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
🔰منشور فانوس ۷۳ ▫️جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ ▪️ گفتاری از حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین راجی پیرامون دستاوردهای انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم بیانیه‌ «گام دوم انقلاب» تجدید مطلعی است خطاب به ملت ایران و به‌ویژه جوانان که به‌مثابه منشوری برای «دومین مرحله‌ خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» خواهد بود و «فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی» را رقم خواهد زد. این گام دوم، انقلاب را «به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی(ارواحنافداه) هست» نزدیک خواهد کرد. بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی را باید در جامعه تبیین کرد و از آن­جایی که هیأت‌های مذهبی باید به تحقق اهداف انقلاب اسلامی کمک کنند و ورود جدی در این حوزه داشته باشند، در این راستا نقش مهمی بر عهده دارند. باید روی ابعاد پیاده‌سازی بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی کار شود و از ظرفیت هیأت‌های مذهبی برای این مهم استفاده کرد و به تبیین و ترویج این بیانیه بپردازیم. ین شماره از فانوس، گفتاری است از حجت‌الاسلام راجی که در دوازدهمین همایش ملی هیأت‌های محوری و برگزیده کشور پیرامون برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی و نقش هیأت‌ها در تبیین ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب ایراد گردیده است. 👇🏻دریافت از طریق پایگاه جامع محتوایی هیأت: ▫️ heyat.co/p/4201 ‌ | | | | 💠 جامعه‌ ایمانی مشعر ✅ @www1542org https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
Fanuos 73 1401.11.23.pdf
7.6M
📚 جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ ▫️گفتاری از حجت‌الاسلام‌ سیدمحمدحسین راجی پیرامون دستاوردهای انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم | | | | 💠 جامعه‌ ایمانی مشعر ▫️@www1542org https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نگرانی پروفسور اسراییلی از سرنوشت رژیم صهیونیستی: واقعا نگران این حکومت هستم. ⭕️ دانیل کانمن: به نظرم این پایان این دولت است و در حال تبدیل به دیکتاتوری هستیم. ⭕️ اینجا جایی نیست که من در آن بزرگ شدم و زندگی کردم و بخواهم نوه‌هایم در آن زندگی کنند. https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ هویت انقلاب اسلامی چیست؟ 💬 مناظره دکتر خسروپناه و دکتر زیباکلام 🔺اصل سیاست خارجی ج. ا. ایران: روابط بر اساس احترام متقابل https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
به نام ذات احدی که گوهر عدل است ✍ چپاول ایران و دولت به دست شرکت‌های شبه‌دولتی! ⚠️در این کلیپ از مصاحبه دکتر جبرائیلی با برنامه جدال، با حقایق دردناکی رو به رو می‌شوید. 🔹به یاد می‌آورید که در دوره دولت قبل در اوج جنگ اقتصادی دولت ترامپ علیه ایران،‌ بلوایی رسانه‌ای بر سر بودجه نهادهای حوزوی برپا شد که چرا در شرایط تحریم بخش زیادی از بودجه کشور به وسیله این نهادها «بلعیده می‌شود». شکی نیست که تمام دریافت‌کنندگان بیت‌المال باید پاسخگو باشند، اما آمارهای آن دوره تا کنون نشان می‌دهد که سهم کل نهادهای حوزوی از بودجه کشور کمتر و اغلب بسیار کمتر از یک درصد بودجه یا ۶ همت (هزار میلیارد تومان) بوده است! 🔹همزمان،‌ در حالی که همه در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در مجموع فقط ۱۴ همت (هزار میلیارد تومان) به طور خالص سود و مالیات به دولت پرداخت کردند، نمودار آقای جبرائیلی فقط برای یکی از شرکت‌های پتروشیمی طی دو دوره ۹ ماه در این دو سال، بیش از ۳۵ همت سود خالص نشان می‌دهد: نزدیک به ۱۰ همت برای سال ۱۴۰۰ و بیش از ۲۵ همت برای سال ۱۴۰۱! نکته جالب این که همین شرکت‌ها در دو سال مذکور از دولت در مجموع ۶۸ همت کمک دریافت کرده‌اند! 📚 منابع: https://www.irna.ir/news/84159187 https://www.irna.ir/news/84582777 🔹اما افزایش ۲.۵ برابری سود خالص یک شرکت دولتی در عرض این ۱ سال چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟ پاسخ شهودی جهش قیمت است. این شرکت‌ها به دلیل افزایش قیمت دلار با صادرات محصولات خام و نیمه‌خام به درآمدهای هنگفتی می‌رسند، در حالی که بقیه جامعه تحت فشار تورمی دلار قرار می‌گیرند. آن‌ها همچنین محصولات نیمه‌خام خود را به قیمت دلاری به تولیدکنندگان داخلی می‌فروشند که باعث تورم قیمت‌های کالاهای نهایی می‌شود. خلاصه چیزی که شاهد هستیم چپاول سازمان‌یافته کشور و دولت به وسیله شرکت‌های شبه‌دولتی است! 🔹در مصاحبه بالا واقعیت دردناک دیگری نیز بیان شد. در شرایط جنگ اقتصادی امریکا، () که تحت سلطه طبقه حاکمه امریکا است در اصلاحات بودجه‌ای ایران نقش تعیین‌کننده‌ای ایفاء می‌کند که برای کسانی که با سابقه این نهاد استعماری آشنا هستند، نقشی آشنا است: حذف یارانه‌های عمومی برای مردم و افزایش قیمت دلار! نتیجه حذف یارانه سوخت، شورش‌های آبان ۹۸ بود با تبعات دومینو‌وار وخیمش برای ایران از تخریب پایگاه اجتماعی نظام تا ترور سردار سلیمانی و سقوط هواپیمای اوکراینی. از این جهت، شورش‌های آبان ۹۸ را که نظیرش در ۴۰ سال گذشته در ده‌ها کشوری که از سیاست‌های ضداجتماعی IMF پیروی کردند دیده شده باید در فهرست بلند IMF Riots یا شورش‌های IMF دسته‌بندی کرد. لازم به ذکر است IMF از حیث ایدئولوژیک ملتزم به و سهام‌داران اصلی آن هستند! 🔹طبق توضیحات دکتر جبرائیلی،‌ افزایش قیمت بنزین نهایتاً نقشی در کاهش کسری بودجه دولت نیز نداشت بلکه اثر عکس داشت! ↩️ نتیجه: بزرگ‌ترین بازنده سیاست‌های نیولیبرالی امریکایی در ایران (حذف یارانه و افزایش دلار و خصوصی‌سازی‌ها) دولت و مردم هستند و بزرگ‌ترین برنده‌ی آن‌ها شرکت‌های شبه‌دولتی. 🔹طبق گواهی دکتر جبرائیلی و شناخت اجمالی حقیر، صاحبان و سهام‌داران شرکت‌های شبه‌دولتی با این که بزرگ‌ترین برندگان اقتصادی کشور هستند، اغلب هیچ اعتقادی به نظام و ارزش‌های آن ندارند و تنها برندگان روندی هستند که در صورت استمرار می‌تواند منجر به فروپاشی نظام و کشور شود. روشن است که گرایش نظام به خصوصی‌سازی این شرکت‌های شبه‌دولتی فقط باعث حذف همان سهم اندک دریافتی دولت از محل سود سهام این شرکت‌ها می‌شود و نتیجه آن کاهش درآمد دولت و فشار بیشتر بر اقتصاد عمومی و سود بیشتر صاحبان این شرکت‌ها خواهد شد. 🔹این روند بسیار شبیه به روندی است که در دوره گورباچوف و یلتسین طی کرد که در آن طیفی از مدیران دولتی نیولیبرال که به دنبال چپاول راحت‌تر مردم روسیه بودند، با حمایت از سیاست‌های آزادسازی و خصوصی‌سازی، مقدمه فروپاشی سیاسی و اقتصادی شوروی را فراهم کردند، اما خود به اولیگارش‌های روسیه جدید تبدیل شدند! 🔹لذا باید عنایت کرد و نسخه‌ای در راستای است! امروز طبق تعریف مصطلح اولیگارشی کشورهای مهد لیبرالیسم و نیولیبرالیسم (امریکا،‌ انگلیس و فرانسه) تعریف اولیگارشی را به راحتی ارضاء می‌کنند: نظامی سیاسی که در آن حکومت در دست صاحبان ثروت و اشراف است. 🔹جریان انقلابی آگاه و بصیر باید از تبدیل شدن جمهوری اسلامی به یک نظام اولیگارشیک جلوگیری کند. برای این کار باید هژمونی نیولیبرالیسم را در سطح نظری و سیاسی شکست داد! https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
🔴رقبای همدم... ✍🏾اعم از دسته بندی‌های سیاسی موجود در کشور، یک دوگانگی جدی میان مدیران و نخبگان ما در عرصه اقتصادی وجود دارد که به اختلاف دو بینش مربوط می‌شود. 1️⃣یک بینش، ضمن اینکه بخش خصوصی را موتور محرک اقتصاد می‌داند و مخالف تصدی‌گری دولتی است، قائل به ایفای نقش حامی، هادی و ناظر توسط دولت در اقتصاد است و به موازات کاهش تصدی‌گری دولت، افزایش قدرت و ابزارهای حمایتی، هدایتی و نظارتی آن را ضروری می‌داند. این بینش برای اشراف و نظارت دولت بر فعالیت‌های فعالان اقتصادی، اختیارات بی‌حد و حصر قائل است. این بینش می‌گوید نباید "آزادی فعالیت‌های اقتصادی را این جور معنا کنیم که آن کسانی که قدرت فعالیت و مانور اقتصادی دارند، آزادند هرچه خواستند تولید کنند، هرجور خواستند عرضه کنند، هر وقت خواستند توزیع کنند، هرجور خواستند بفروشند، هر جور خواستند مصرف کنند". باور این بینش این است که "اگر این حق برای حاکم اسلامی نباشد و مردم بدون نظارت دولت و بدون رعایت سیاست‌های دولت تلاش اقتصادی را شروع کنند و انجام بدهند، این یقینا در جامعه به طغیان، به ظلم، به بغی، به فساد منتهی خواهد شد و همان وضعیتی پیش خواهد آمد که دردنیای سرمایه‌داری هست". 2️⃣اما بینش دیگر، به تاسی از مکتب نئولیبرالیسم معتقد به سپردن اقتصاد به دست نامرئی بازار است و برای دولت، نقشی در اینکه در اقتصاد چه چیزی و به چه نحوی تولید شود، چگونه توزیع شود و چگونه مصرف شود، قائل نیست. این نگاه دوم اساسا کاری به مسئله تولید و عرضه و ایفای نقش دولت در آن ندارد و با مکانیسم قیمت به دنبال مدیریت اقتصاد است. تلاقی و تنازع این دو نگاه، تقریبا در هر مسئله‌ای در کشور خود را نشان می‌دهد؛ و نگاه دوم که مع الاسف به دلیل انتفاع جریان سرمایه‌داری از آن، نگاهی غالب شده است، میان طیف‌های سیاسی متضاد، پیروانی همسو و همدم دارد. 👈🏾بینش دوم، در بزنگاه‌های مختلف، به هر ابزاری متوسل شده و سیاست مورد نظر خود را به کشور تحمیل کرده است؛ و میتوان به جرئت مدعی شد که بسیاری از ناکامی‌ها و تلخکامی‌های اقتصادی ما در عرصه‌ها و برهه‌های مختلف، ناشی از غلبه همین نگاه است. نگاهی که معیشت می‌سوزد و نابرابری می‌سازد... یاسر جبرائیلی https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
هدایت شده از 🚩 یاران اربعینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲 این پست برای یاران خصوصی هست... ذخیره کنید هرصبح و شام با ولی امر مسلمین جهان زمزمه کنید. ❀أَلَا بِذِڪْرِ اللَّهِ تَطْمَئِـنُّ الْقُلُــوبُ❀ ‎‎  https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
✴️برای کنترل نرخ دلار سه راه کار وجود دارد: 1⃣اول: مذاکره برای رفع تحریم. در این صورت آیا طرف غربی حاضر به رفع موثر تحریم ها می باشد یا خیر؟ مابه ازای رفع تحریم ها چه چیزی می خواهد؟ رفع تحریم ها،می تواند نشتی سیستم را هم جبران کند یا خیر؟ جواب روشن است! 2⃣دوم: دسترسی به کانال های فردایی نرخ دلار در بازار آزاد و حذف آنها. با توجه به حضور آنها در بستر تلگرام چنین چیزی ممکن نیست. بستن کامل اینترنت هم ظاهرا شدنی نیست. 3⃣سوم: تغییر نظام ارزی کشور از چند نرخی شناور به تک نرخی کنترل شده.... 🔺نظام ارزی چند نرخی شناور که در ایران شاهد آن هستیم، در شرایط ۱_تحریم ۲_ ضعف شبکه تسویه ۳_ خلاء نظارت و کنترل ۴_ریسک پایین و بازدهی بیشتر بخش نامولد اقتصاد نسبت به بخش مولد، کارآمدی لازم را نداشته و منجر به فساد و کاهش ارزش پول ملی می شود . از این جهت تصمیم اخیر دولت، مبنی بر تک نرخی کردن نظام ارزی در نرخ نیما ، به شرطی که الزامات آن رعایت شود، تصمیم درستی بود؛ اما برای اینکه هدف سیاست گذار تحقق یابد، باید همه عوامل افزایش نرخ ارز آزاد کنترل شوند. اگر یک عامل از بین برود ولی عوامل دیگر همچنان باقی باشند، در این صورت سیاستگذار نمی تواند شاهد اثربخشی کامل تصمیماتش باشد. 🔺اقدام فعلی دولت به نوعی در راستای تثبیت نرخ ارز و رسمیت زدایی از بازار آزاد است و برای اثربخشی کامل نیازمند اقدامات دیگری نیز می باشد. برای مثال باید در یک چارچوب دقیق و نظامند و در یک دوره زمانی محدود همه اقلام بازار غیر رسمی ارز از بازار نیما تامین شوند، بازار توافقی متوقف گردد، قانون پیمان سپاری ارز به دقت اجرا گردد، معاملات دستی ارزی جرم انگاری شود و ... تا از بازار آزاد ارز، مشروعیت زدایی شود. 🔺فراموش نکنیم افزایش نرخ ارز به معنای کاهش ارزش ریال است. و وزنی از کاهش ارزش ریال متأثر از سیاست های پولی و مالی می باشد. لذا تحقق هدف دولت در تثبیت نرخ ارز در صورتی که شاهد رشد پایه پولی و نقدینگی، منفی بودن ترازنامه بانک‌ها و کسری بودجه باشیم، امکان پذیر نیست‌. 🔺موضوع بعدی ، تشکیل شبکه تسویه موثر در تجارت خارجی است که باید راهی برای ورود و خروج ارز به کشور یافت و جریان ارز را حفظ کرد و البته با برنامه ریزی بلند مدت باید به سمت پیمان های پولی دوجانبه رفت و درصدی از اقتصاد را دلار زدایی نمود. ( کارشناس ارشد مسائل اقتصادی) https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
📚 رضاشاه، پدر ایران نوین!! 🖋 هارت، وزیر مختار آمریکا، در گزارش‌اش می‌نویسد: ♦️ همۀ به‌اصطلاح پیشرفت‌هایی که در دوران حکومت رضاشاه از آن سخن می‌رود، نمایی ظاهری و افسانه‌ای‌ است که ماهرانه به دست انگلیسی‌ها ساخته شده است. 🔎 Britain & Reza Shah: The Plunder of Iran, 1921-1941, p178. 🛑 داستان فوق یکی از ۲۲۲ داستان کتاب جدیدترین اثر اندیشکده راهبردی سعداء است. ♨️ به مناسبت ۳ اسفند، سالروز کودتای رضاشاه https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
🔴جنگ اوکراین چه منافعی برای ایران داشت ؟ ⏪جنگ روسیه علیه اوکراین یکساله شد؛ فارغ از محق بودن هر کدام از طرف های درگیر و با تاکید بر این که جنگ و کشته شدن انسان های بی گناه امری مذموم و ناپسند است ، چند نکته در مورد این جنگ لازم به ذکر می نماید . 1️⃣ جنگ رخدادی کاملا مردود و بد است اما از دیدگاه واقع گرایان به دلیل ذات شرور انسان ها که دولت ها را تشکیل می دهند، اجتناب ناپذیر بوده و تنها راه جلوگیری از درگیری های مسلحانه، موازنه قوا و موازنه وحشت است. 2️⃣ جنگ اوکراین برای ایران برکات زیادی داشت ؛ از جمله این که جمهوری اسلامی که از سوی دولت های غربی مرتبا تحت فرایند امنیتی سازی قرار داشت و سعی میشد به عنوان یک خطر و تهدید جهانی مطرح شود، به حاشیه رفت و امروز فرایند امنیتی سازی علیه روسیه در حال انجام است . ▪️نکته دیگر این که بهم خوردن و گسست اجماع بین شرق و غرب در عرصه جهانی ، ایران را که در نوعی از انزوا به سر می برد ، به یک بازیگر فعال در بین قدرت های آسیایی بدل ساخت و نگاه چین و روسیه و سرمایه گذاری آنها روی جمهوری اسلامی ، به میزان بسیار بیشتری در نسبت با قبل از وقوع جنگ رسیده است‌. ▪️در واقع روسیه که روزگاری با غربی ها دمخور بود و گاز اروپا را در ازای دهها میلیارد یورو در سال تامین می کرد و در قطعنامه های شورای امنیت علیه برنامه اتمی ایران با ایالات متحده و اروپا همراه می شد، امروز ملتفت شده که تا دهه ها نمی تواند گسل های عمیق ایجاد شده میان خود را با بلوک غرب ترمیم کند و مجبور است در روابط نظامی و تجاری ، دست نیازش به سوی ایران و سایر کشورهای شرقی همچون چین ، هند و پاکستان دراز نماید. ▪️همچنین در جنگ اوکراین کیفیت برخی از تسلیحات ایرانی در برابر تجهیزات غربی آشکار گردید و به اذعان رسانه های غربی ، جمهوری اسلامی با این روند تدریجا به یک فروشنده بزرگ سلاح در جهان تبدیل می شود که تنها یک نمونه آن درخواست چین برای خرید ۱۵۰۰۰ پهپاد ایرانی است و گفته میشود ۵۵ کشور مشتری پرنده های بدون سرنشین و موشک های ایران هستند. ▪️همچنین فرسایش توان اقتصادی ، صنعتی و نظامی بلوک غرب و روسیه در نتیجه جنگ اوکراین، از دید یک رئالیست به سود جمهوری اسلامی خواهد بود ، زیرا تضعیف قدرت های جهانی درگیر در بحران اوکراین، خود به خود موجب افزایش تاثیر گذاری قدرت های منطقه ایِ غیردرگیر در معادلات پس از این جنگ در عرصه بین الملل می گردد. ⏪ در پایان باید گفت منافع جنگ روسیه علیه اوکراین (بدون توجه به مسائل اخلاقی و احساسات که البته در دیدگاه های واقع گرایانه سیاسی آن ها را باید کنار گذاشت) برای ایران بسیار بالا ارزیابی می شود که به تضعیف نظام تک قطبی و گذار به نظام دوقطبی کمک می نماید . ▪️نباید فراموش کرد عمده تحلیلگران روابط بین الملل از جمله کنت والتز ، نظام تک قطبی را به دلایل مختلف نمی پسندند و نظام دوقطبی را برای پایداری ساختار بین الملل ترجیح می دهند . https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💡داستان عجیب ولادت امام حسین علیه‌السلام در قرآن ▫️ دکتر سید محسن میرباقری 🔹در این کلیپ کوتاه دکتر میرباقری به روایتی درباره تفسیر آیه ۱۵ سوره احقاف با موضوع ماجرای ولادت امام حسین علیه السلام اشاره می کنند. https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا