eitaa logo
کانال انقلابی
788 دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
3هزار ویدیو
39 فایل
من یک انقلابی با بصیرت هستم
مشاهده در ایتا
دانلود
جمعیت حاضر در بزرگداشت ۱۳ آبان در کشور، بخشی از معادلات آینده را رقم خواهد زد. ۱۴۰۱/۸/۱۱ این جملات دیروز حضرت آقا خیلی مفهوم دارد. ایشان در واقع از مردم ایران خواستند راهپیمایی ۱۳ آبان را بصورت ویژه ای برگزار کنند... بجنبیم تا زمان نگذشته و مقدمات را فراهم کنیم همه رو دعوت کنید بسم الله 🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴 میخواین یه قدم مثبت بردارید فعلا در دنیای واقعی حرف ولی رو دریابید
دعوت گروهها احزاب تشکل و جریان های مردمی شهر ستان کاشان جهت هر چه پرشور تر شدن راهپیمایی عظیم 13 ابان
هدایت شده از 🚩 یاران اربعینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. آقایان مماشات بس است. داعش کنار گوش ما و در لباس میش ظاهر شده... 💠به یاران اربعینی بپیوندید @arbaeeniy_yaran
🔴استاندار اصفهان: پرداختن به موضوع «استان کاشان» توسط یک نفر بود تا با این شعارها رای جمع کند/ نباید گول بخوریم و به دنبال آن برویم! ▪️به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، سیدرضا مرتضوی در پایان سفر دو روزه خود به شهرستان کاشان پس از حضور در شورای اداری در نشست خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود 🔺رسانه پایگاه خبری اهل کاشانم در این نشست با ابراز امیدواری نسبت به اینکه تصویب حدود ۲۰۰ مصوبه اعلام شده در این سفر به نفع شهر و مردم کاشان باشد از استاندار درخواست کرد این مصوبات برای اطلاع رسانی عمومی در اختیار رسانه ها قرار داده شود. ▪️همچنین اهل کاشانم در این نشست سوالی از عدم پیگیری مصوبه سال ۷۲ هیات وزیران برای انتقال ۱۱۰۰ لیتر آب زاینده رود به منطقه کاشان برای حل مشکلات کم آبی و بهبود کیفیت آب آشامیدنی مردم پرسید استاندار اصفهان در پاسخ گفت: این مصوبه در زمانی بوده که پشت سد زاینده رود یک مخزن ۱۴۵۰ میلیون متر مکعبی انباشت آب بوده ولی الان ظرفیت این مخزن ۱۳۰ میلیون متر مکعب است.با توجه به فرونشست ها به مسئولان کاشان تاکید شده است برای آبادانی و توسعه کاشان به سمت کشاورزی و صنایع آب بر نروند 🔻▪️استاندار اصفهان همچنین در این نشست گفت: ▪️ استان شدن یک شرایطی دارد که رئیس جمهور وقت حدود ۱۲ سال قبل نیز اعلام کرد که باید جمعیت تان به یک میلیون نفر برسد پس باید ظرفیت سازی کرد تا در مباحث فرزندآوری و مباحث مهاجرت در حفظ جمعیت شهر تلاش کرد. ▪️نکته دیگر در بحث استان شدن کاشان این است که شهرهای اطراف مخالف این موضوع هستند و به آن اعتراض دارند که چرا باید این اتفاق بیفتد. ▪️پرداختن به موضوع استان کاشان یک بحث فرعی است و پرداختن به این مسائل توسط یک نفر بوده تا با این شعارها رای جمع کند پس نباید گول بخوریم به دنبال آن برویم! ▪️کارهایی که برای کاشان انجام می دهیم برای دیگر شهرهای استان هم انجام می دهیم و هیچ فرقی برای مان نمی کند حتی در موضوعی مانند کشاورزی کاشان که جزو محورهای توسعه راهبردی نیست امسال ۵۰۰ میلیاد تومان اعتبار گرفته است ولی در شهرهای غرب استان که از نظر بارندگی و ذخیره آب کمبودی نداریم حدود ۵۰ میلیارد  تومان اعتبار اختصاص داده شده است. 🔺درباره احداث کارخانه سرب کاشان این موضوع در این سفر مطرح شده تا بصورت کارشناسی بررسی شود که که آیا این صنعت آسیبی به محیط زیست می زند؟ و چه استانداردهایی را رعایت می کنند؟ و اداره محیط زیست استان هم باید نظر خود را اعلام کند. مرتضوی تصریح کرد: چه اشکالی دارد که مجوز موقت و مشروطی به این شرکت داده شود و شرایط آلوده بودن آن بررسی شود و در صورتی که واقعا این کارخانه آلوده بود به طور قطعی فعالیت آن را تعطیل کنیم. 🔻🔻مشروح کامل سخنان استاندار اصفهان را در لینک زیر بخوانید http://ahlekashanam.net/?p=18154 @ahlekashanam
21.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | «زن باشرف و بااستعداد ایرانی» 🔰این کلیپ این روزها زیاد نشر پیدا کرده ولی باز ارزش داره نکات دقیقی که رهبر انقلاب درباره زن ایرانی مطرح می‌کنند شنیده شود! نگاه رهبر انقلاب به زن ایرانی خیلی جالبه https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
🇮🇷 کلیدواژه «امام خامنه‌ای»، اسم رمز تحول در گام دوم انقلاب اسلامی، نماد راهبردملی و رویکرد بین‌المللی دولت مردمی🇮🇷 📚 بیستم شهریور ۱۳۵۸، طرح نظام «امت_امامت» در اصل پنجم قانون اساسی جمهوری اسلامی، مخالفت آشکار قدرت‌های گردنکش غربی و آشوب‌طلبی حامیان داخلی آنها را حتی در مجلس خبرگان قانون اساسی برانگیخت. 🇮🇷 بالاخره با فداکاری شهیدبهشتی، مبانی اندیشه توحیدی «امامتِ ولی‌فقیه» در زمان غیبت معصوم عج، در مقدمه و اصول ۲، ۵، ۵۷ و ۱۷۷ قانون اساسی تدوین و مفهوم قرآنی «امت‌گرایی» نظام جمهوری اسلامی نیز در بند۱۶ اصل سوم و در اصل یازدهم تثبیت شدند. ✔️ از تاریخ ۱۴خرداد۱۳۶۸ تا ۱۴مرداد۱۴۰۰ یعنی دقیقاً ۳۸۶ ماه، سران دولت‌ها و رؤسای سایر قوای جمهوری اسلامی بخاطر پرهیز از نارضایتی قدرت‌های غربی و حامیان داخلی آنها، مبانی توحیدی نظام «امت_امامت» و اصل امامت ولی‌فقیه را نادیده گرفته و از بکارگیری کلیدواژه «امام خامنه‌ای»، نه تنها خودشان اجتناب می‌کردند، بلکه بعضاً به بهانه تواضع شخص رهبری انقلاب، دیگران را نیز پرهیز می‌دادند؛ 📚 در حالی‌که بر اساس اندیشه‌ی سیاسی امام خمینی و مبانی تئوریک قانون اساسی، داشتن «امام»، حق قانونی و عقیدتی_سیاسی همه مسلمانانی است که از هر قوم و مذهب و ملتی در هرجای جهان، خود را اعضای «امت اسلامی» دانسته و جایگاه قانونی و شرعی ولایت‌فقیه در عصر غیبت معصوم را «امامت امت اسلامی» می‌دانند. 🔰 به‌هرحال با وجود ۳۸۶ ماه تلاش بی‌وقفه آقایان هاشمی، خاتمی، احمدی‌نژاد، روحانی و تمام کارگزارانی که با مسکوت گذاشتن مبانی نظری نظام اسلامی در صدد خودمحوری و ارضای قدرت‌های زیاده‌خواه و سلطه‌طلب جهانی بودند، لیکن نه فقط هیچ سودی به ملت ایران نرساندند، بلکه با نفس‌پرستی، خود را تباه کرده و فرصت‌های جهانی و منطقه‌ای نظام اسلامی را نیز هدر دادند. 🔰 اشرار جهانی هم از این تغافل سوءاستفاده نموده، هر روز عرصه را با تهدید و تحریم بر ملت ایران تنگ‌تر کرده و موانع جدیدی در مسیر رشد و پیشرفت و همکاری با جهانیان، بویژه با امت اسلامی و همسایگان‌مان پدید آوردند. ❌ خلاء ناشی از مسکوت گذاشتن مبانی عقیدتی نظام الهی «امت_امامت» توسط کارگزاران حکومت ما، ‼️ علاوه بر ایجاد محدودیت‌های تحمیلی از سوی «صاحبان حق‌وتو» و تحمل اراده نظام استبدادی و ظالمانه حاکم بر «ملت_دولت‌ها» در تضییع حقوق انسانی ملت‌مان؛ ‼️ عملاً به دشمنان بشریت فرصت داد تا جماعاتی از جوانان سرگردان و بی‌پناه جهان اسلام را در گروه‌های تروریستی علیه مصالح عمومی امت اسلامی و امنیت ملی ما سازماندهی کرده و برای تخریب سرزمین‌ها و کشتار ملل مسلمان به کار گیرند. 🌎که در این میان، صدمات بی‌شماری بر حیثیت اسلام و مصالح و منافع مشترک همه مسلمانان وارد شد. 🇮🇷 در چنین شرایطی، سیدابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران، برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و تعهد به تمامی اصول قانون اساسی در گام دوم، بالاخره تابوی تحمیلی و خواسته‌ی نامشروع استکبارصهیونی را شکست و با بکارگیری کلیدواژه دشمن‌شکن «امام خامنه‌ای»، راهبرد تحول‌گرایانه دولت مردمی خود را برای تحقق همگرایی فراجناحی و هم افزایی ملی در راستای پیشرفت و عدالت و اقتدار و عزت کشورمان، نگاه خویشاوندی به همسایگان و برقراری تعامل هوشمند با جهانیان را اعلام کرد. ✍️ این راهبرد در گام دوم انقلاب اسلامی، یعنی احیای فلسفه غدیر و آماده‌سازی جهان برای عصر ظهور، تنها راهکار نجات جمعی ما و مسلمانان و مستضعفان زمین از یوغ استثمار اشرار جهانی است. 🇮🇷 نکته مهم و تعیین کننده دیگر این است‌که وقتی سران قوا و کارگزاران حکومت، هویت عقیدتی_سیاسی خود را در نقش عضوی از امت اسلامی، «مأمومِ امامِ امت» بدانند و مسئول پیگیری منویات امام خامنه‌ای بشوند، وحدت و همدلی و همکاری و روح معنویت را، جایگزین «خودمحوری، تشتت آراء و تقابل فرساینده میان خودشان» قرار خواهند داد و دیگر جایی برای نفوذ اراده بیگانگان در بین مسئولان نظام باقی نخواهد ماند. ✅ معنای این رویکرد امت‌گرایانه برای پیروان همه مذاهب اسلامی نیز، حرکتی هوشمندانه و تمدن‌ساز در جهت بسترسازی برای همگرایی جهان اسلام با گسترش همکاری‌ها بمنظور پیشرفت و سعادت جمعی مسلمانان، تحقق عدالت فراگیر و تأمین منافع مشترک آحاد امت اسلامی خواهد بود. 🇮🇷 دوباره جمهوری اسلامی، پرچم‌دار عدالت و پیشرفت و صلح و معنویت در جهان خواهد شد. ✍️ و از این پس، هیچ دولتی در جهان، نسبت به سیاست‌های کلی نظام دچار تردید نمی‌شود و دولتمردان ما را چندچهره و غیرقابل اعتماد نخواهد دانست... 📚 الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذینَ کَفَرُوا مِنْ دینِکُمْ فَلا تَخْشَوْهُمْ وَ اخْشَوْنِ ۱۶مرداد۱۴۰۰ محمدعلی رامین https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
🔻فریادهایی در ستایشِ برهنگی: برای «لذّتِ بدن‌نمایی»! 🖋 مهدی جمشیدی ۱- فلسفۀ زندگی، «لذّت» نیست انگاره‌ای که حامی «برهنگی» است، از اصالت «لذّت» استقبال می‌کند و بر آن تکیه دارد. در اصالت لذّت، زندگی انسان به اندازه‌ای مطلوب است که خوشایند باشد و خوشایندی نیز چیزی جز «لذّت» نیست. زندگی، برای لذّت است و لذّت، «هرچه بیشتر» باشد، بهتر است. ازاین‌رو، انسان، زندگیِ اجتماعی را برمی‌گزیند تا در سایۀ آن، خوشی‌ها و لذّت‌های بیشتری نصیبش شود. در این نگاه، هیچ سخنی دربارۀ «کمال» و «انسانیّت» و «ارزش» و «سعادت» و «معنویّت» در میان نیست؛ چراکه همۀ این امور، «توهم‌ها» و «شبه‌واقعیّت‌ها»یی هستند که در برابر «لذّتِ حداکثری»، مانع‌تراشی می‌کنند. تنها قیدی که پیش روی لذّت من است، لذّت دیگران است؛ یعنی لذّت من تا آنجا محترم و منطقی است که لذّت دیگران را نخراشد. بیش از این، هیچ معیار و قاعده‌ای وجود ندارد که بخواهد انسان را به سمت‌سوی خاصی «هدایت» کند، بلکه این «شهوت» و «میل» و «خواستۀ» خودِ فرد است که باید مبنا و اساس قرار بگیرد و فرمان بدهد. ۲- بدن، همۀ «وجودِ من» نیست برهنگی، امری معطوف به بدن است و معتقدان به برهنگی، بدن را می‌ستایند و تنها به بدن می‌اندیشند. بدن رد این نگاه، همه‌چیز است و انسان جز بدن، هیچ نیست و اگر هم واقعیّت دیگری در میان باشد، این بدن است که اصالت دارد و باید به آن پرداخت و غیربدن را به حاشیه راند. انسان، مساوی است با بدن و تمام مناسبات اجتماعی نیز بدن تکیه دارند. از طرف دیگر، چون بدن، متعلّق به من است و تنها من می‌توانم دربارۀ آن تصمیم بگیرم، می‌توان رهاسازی بدن و برهنگی را انتخاب کنم. نفیِ غیربدن، یا فروکاهیدن آن، بر تحقیر روح و بُعد معنوی انسان را این رویکرد دلالت دارد؛ چنان‌که بدن، فصل مشترک میان انسان و حیوان و انسان از جهت بدنی، همان حیوان است. آنچه که موجب تمایز، بلکه برتری انسان بر حیوان می‌شود همان شرافت روحی و لایۀ معنوی و قدسیِ وجود انسان است. تمدّن غربی از هر جهت، یک تمدّن بدن‌محور و بدن‌اندیشه است و این واقعیّت، ریشه در جهان‌بینیِ مادّی آن دارد؛ در متن این نگرش، معنا و معنویّت و امور قدسی، خیالات شخصی و بی‌پایه هستند که در بهترین حالت، دردها و خلاء‌های درونی انسان را تسکین می‌دهند، بی‌آن‌که هیچ بهره‌ای از حقیقت برده باشند. ۳- جامعۀ برهنه، «عفیف» نیست فلسفۀ «پوشش»، حفظ «عفت» است و بدون پوشش، عفت و پاکدامنی و حیا و اخلاق به تاراج خواهد رفت. آنان که میان پوشش و عفاف، فاصله می‌افکنند و پوشش را «لازمۀ عفاف» قلمداد نمی‌کنند، می‌دانند که میان این دو، «پیوستگی قهری» و «ارتباط تکوینی» وجود دارد و جامعۀ برهنه، هرگز طعم عفاف را نخواهد چشید؛ چنان‌که تمدّن غربی از آن هنگام که مسیر برهنگی را در پیش گرفت، در چالۀ «فحشا» و «هرزگی» و «فساد اخلاقی» فرو افتاد و تباه شد. پوشش، همچون «پوسته»‌ای است که از «هستۀ» عفاف، حفاظت می‌کند. اگر این پوسته شکافته شود، هسته نیز در امان نخواهد ماند. هیچ راه و روش دیگری برای عفاف و پاکدامنی اجتماعی، نمی‌تواند جایگزین پوشش شود و خلاء آن را برطرف سازد. بنابراین، عبور از حجاب، پایان عفاف و درنوردیدن مرزهای اخلاق و ارزش‌های عالی است. ۴- برهنگی، برآمده از «میل جامعه» نیست جامعۀ ایران چه در دورۀ پیشااسلام و چه در دورۀ پسااسلام، هیچ‌گاه به سوی برهنگی حرکت نکرده و برهنگی را ارزش قلمداد نکرده است. در هیچ نقطه‌ای از تاریخ ایران، نمی‌توان رد پایی از برهنگی یافت و بر اساس آن ادّعا کرد که پوشش، پیشنهاد اسلام به زنان ایرانی بوده است. زنان ایرانی حتّی در دورۀ پیشااسلام نیز مایل به برهنگی و خونمایی و بدن‌محوری نبودند و جامعه را به طرف بی‌اخلاقی و پرده‌دری و هرزگی سوق ندادند. ازاین‌رو، باید گرایش به پوشش را جزو «تمایلات عمیقِ تاریخیِ جامعۀ ایران» دانست. بااین‌حال، در دورۀ تاریخی اخیر در اثر تماس فرهنگی با غربِ متجدِّد و حاکمیّت تجدّد آمرانۀ رضاخانی، جامعۀ ایران گرفتار «تکانه‌های فرهنگی» شد و برهنگی در لایه‌های از جامعه نفوذ یافت. پس برهنگی، امری «وارداتی» و «بیگانه» است. البتّه حتّی غرب نیز در دورۀ تجدّد به برهنگی رو آورد و آن را توجیه نظری کرد، وگرنه در دورۀ پیشاتجدّد، این‌گونه نبود که برهنگی در غرب، رسم رایج و عمومی باشد. آنچه که امروز در غرب مشاهده می‌کنیم، حاکی از تحوّلات چند سدۀ اخیر است و نمی‌تواند گویای تمام تاریخ غرب باشد. @sedgh_mahdijamshidi https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
🔴پلیس مقتدر یا پلیس سرکوبگر_ کتک‌خور؟ 🔺تصاویر حمله اراذل و اوباش داعشی در اتوبان تهران کرج و بی‌دفاعی مأموران پلیس دربرابر توحش آنان یکی از دردناک‌ترین تصاویری بود که این روزها دیدیم. دردناک‌تر از مجروح شدن و مظلومیت آن‌ها، جراحت برداشتن تصویر غرور و اقتدار پلیس بود که زیر مشت و لگد و سلاح سرد و گرم اشرار له می‌شد! 🔹از تناقض این روزهای رسانه‌های معاند فارسی‌زبان که صحنه‌گردان اغتشاشات هستند این است که با همان حرارت که دنبال تثبیت گزاره پلیس سرکوبگر و خشن از نیروهای امنیتی کشور هستند، تصاویر حمله به پلیس و شکنجه آنان توسط اشرار مدعی اعتراض را پخش می‌کنند. این تناقض در تصویرسازی علتی دارد. 🔹تصاویری که رسانه‌های دشمن از پلیس ما می‌سازد تاریخ مصرفش اختصاص به این روزها ندارد. آن‌ها می‌دانند دیر یا زود ناآرامی‌ها جمع می‌شود و روال عادی امنیت برمی‌گردد. بعد از آن چطور می‌شود استمرار ناامنی را حفظ کرد؟ با دوگانه پلیس سرکوبگر _ کتک‌خور از یک طرف مدعی خشونت و سرکوبگری پلیس نسبت به معترضان می‌شوند و با شایعه سازی و کشته سازی و اغراق صدبرابری چند خطای پلیس در آتش خشم و کینه مردم نسبت به آنان می‌دمند تا اعتماد مردم به نیروی انتظامی را که لازمه حفظ امنیت خود مردم است از بین ببرند و تقابل مردم و پلیس بسازند. 🔹از سوی دیگر صحنه‌های حمله به پلیس و کتک خوردن و آتش گرفتن و زخمی و شهید شدن مأموران حافظ امنیت را به کرات پخش می‌کنند تا اقتدار آنان را له کنند و به اراذل و اوباش و مجرمان جسارت عربده‌کشی و قداره کشی عیان و حساب نبردن از پلیس بدهند. مردمی را هم که تابحال تصویر پلیس خشن را باور نکرده بودند از اقتدار پلیس ناامید کنند. 🔹با این حساب اوضاع امنیتی شهرهای ما با مردمی که به پلیس اعتماد یا امیدی ندارند و مجرمینی که از پلیس حساب نمی‌برند چه می‌شود؟ 🔹باید اقتدار پلیس را برگرداند. چگونه؟ باور کنید تصاویر مماشات مأموران یگان ویژه با آن زنانی که با شلیته‌گری دنبال تحریک پلیسند یا تصویرسازی از پلیس نایسی که مردم با او سلفی می‌گیرند و بچه‌ها را سوار موتورش می‌کند، باطل کننده تصویرسازی دقیق و بابرنامه دشمن نیست و توانایی رد ادعای دروغ خشونت نسبت به معترضان را ندارد. 🔻باید تیم رسانه‌ای کاربلدی تهیه گزارشات پلیس از دستگیری و برخورد با اشرار را به عهده بگیرد تا هم شاهد گزارش‌های تلویزیونی بعضاً بی‌خاصیتی که راحت توسط رسانه‌های معاند خدشه برمی‌دارند نباشیم، هم یک روایت تمیز و حرفه‌ای تصویرسازی مقتدرانه از پلیس را عهده‌دار شود. 🔻 اصرار در انعکاس جزییات وحشی‌گری اشرار نسبت به مأموران حافظ امنیت توسط رسانه‌های خودی گاهی با هدف ایجاد پذیرش در جامعه برای برخورد با اغتشاشات است؛ اما هدف دیگر دشمن در تثبیت و تکرار تصویر ضعیف و منفعل از پلیس را محقق می‌کند. 🔻خودزنی در شرایط جنگی احمقانه است. پلیسی که خطا کرده حتماً باید مجازات شود. اما در شرایط هجمه همه‌جانبه علیه امنیت کشور چرا باید خودی‌ها این همه مته به خشخاش بگذارند که مبادا امتیاز محکوم کردن آن پلیس را از دست بدهند؟ 🔻ارتباط گفتمانی پلیس با بدنه جامعه ضروریست. می‌توان فضای گفتگو بین پلیس و مردم در دانشگاه‌ها و مدارس و مساجد فراهم کرد. این فضا قدرت نرم پلیس را افزایش می‌دهد و زمینه را برای برخورد با اشرار رسانه‌دار بهتر فراهم می‌کند. 🔻به فکر بازگرداندن خاکریزهای از دست رفته‌ای چون سینما باشیم. سینمایی که با «اسب حیوان نجیبی‌ست» پلیس کشور را لجن‌مال می‌کند یا با «شنای پروانه» شهری را به تصویر می‌کشد که اصلاً پلیس ندارد و مردم خودشان مجبورند امنیت را برقرار کنند و حقشان را بگیرند، همدست دشمن است. کاش سینمای ما کمی آمریکایی بود تا مثل هالیوود از پلیسش ابرقهرمان می‌ساخت. 🔻خنثی کردن نقشه دشمن برای سلب امنیت مان همکاری همه ما با هم را می‌طلبد که هوشیارتر و حساب شده‌تر از قبل به یاری پلیس کشورمان بشتابیم و مراقب باشیم چه تصویری از حافظان امنیت به ذهن جامعه منتقل می‌کنیم. https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
19.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یکی از تجویزهای صندوق بین‌المللی پول برای اقتصاد ایران، افزایش نرخ ارز بوده است. خاطرم هست چند سال پیش مدیر بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی IMF رسما توصیه کرد که ایران "برای کنترل نرخ تورم، نرخ رسمی ارز را تا سطح نرخ بازار افزایش دهد". نئولیبرال‌هاای وطنی نیز همین نسخه را پیاده کردند و قیمت ارز را افزایش دادند و ارزش ریال را بیش از پیش تضعیف کردند. یکی از استدلال‌های واژگونی که برای این کار از طرف آقای مسعود نیلی ارائه شد، این بود که افزایش نرخ ارز در جهت حمایت از تولید داخلی در برابر رقبای خارجی و توسعه صادرات است. در این سخنرانی که سال ۹۷ در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ارائه شد، به بررسی منطق حاکم بر این استدلال پرداخته‌ام. اخیرا دیدم که این‌بار، نئولیبرال‌های ریشدار سخنان IMF و جناب نیلی را تکرار می‌کنند. بازبینی این ۷ دقیقه خالی از لطف نیست. https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
رؤیای ایرانی مهدویت در دنیا، رستگاری در آخرت در طرح راهبردی هر کشور، تمدن، اتوپیا، افق و چشم‌انداز یکپارچه مدنظر است. که این استراتژی را رؤیا می‌نامند. مدینه فاضله‌ایی که هر کشور و یا ملت برای رسیدن و تحقق بخشیدن به آن برنامه‌ریزی بلندمدت خود را رقم می‌زند و تمدن نوین انقلاب اسلامی نیز در راستای رٶیای اسلامی ایرانی پیشرفت شروع شده است. جوزف نای در تعبیری قدرت نرم(توانایی تحمیل اراده) را در داشتن قصه‌(رؤیا) می‌داند، قصه‌ایی که مردم آن را دوست داشته باشند و بدان عمل کنند. رؤیای ایرانی با پیام اسلام آغاز می‌شود؛ در معرفت به توحید و در اجتماع به قسط ختم می شود. رسالت انسانِ ایرانی در تحقق این رؤیا در جهان اسلام جاری نمودن توحید و برپایی قسط است و اینکه اکثر مردم منتظر ظهور آخرین حجت خدا بر زمین هستند تا قسط و عدل را در جهان پیاده کند هم از این تفکر نشأت می‌گیرد. از پیام اسلام تا رسالت ایرانی سه لایه برای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی تعریف می شود: ١- رؤیای ایرانی ٢- ارزش‌های اسلامی ٣- بیداری اسلامی و در نهایت بعد از تحقق این لایه‌ها، سبک زندگی ایرانی رقم خواهد خورد و در نتیجه هویت ایرانی نمود، پیدا می کند. هویت، شاخصی است که هر ملتی در جهان به آن شناخته می‌شود و در راهپیمایی مردم در ۱۳ آبان ۱۴۰۱، چیزی جز هویت ایرانی اسلامی دیده نشد، که به مثابه دمیدن روح اسلامی به کشورهای مسلمان و بخشیدن جانی تازه به حیات طیبه بود. ادامه دارد ... ✍️ لیلا نساج https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
آقای قالیباف! باز هم داری اشتباه میکنی. 🔺من نمیدانم چرا در نقطه های بزنگاه شما باید خطا کنی؟ در انتخابات هشتاد و چهار که اونطور قیافه عوض کردی و خودت هم بعدها متوجه شدی این راهش نیست. در فتنه هشتاد و هشت، سیاست سکوت و گاهی به نعل گاهی به میخ را انتخاب کردی، در انتخابات نود و شش رفتی در گارد مطالبه گری و افشاگری به سبک احمدی نژادی و عدالتخواهیش و کار را خراب کردی؟ چه کار میکنی انصافا؟ این همه خطا چرا واقعا؟ 🔺شما متوجه این نکته نیستی که سخن از «آغاز حکمرانی نو» معنایش این است که معتقدید این دولت در این یک سال مسیر دولت قبل را رفته؟ واقعا این طور بوده؟ شما متوجه هستید که معنای این جمله در این مقطع یعنی دادن این پیام که فشارها موثر واقع شده؟ و این پیامش به دشمن این است که بیشتر فشار بیاور؟ 🔺راهبرد گفتمانی رهبری را اصلا متوجه شدید که گفت علت این حوادث رشد و جهش ایران بود؟ این راهبردی که شما در چندین سخنرانی دارید دنبال میکنید معنایش این نیست که علت این حوادث، ضعفهای مسوولین و نظام بوده؟ کلا بنا دارید بیانتان را با گفتمان رهبری هماهنگ کنید یا مشاورینتان طرح بهتری را به شما پیشنهاد کرده اند؟ 🔺الان دقیقا چی فکر کردید با خودتان؟ به فرض که ریشه این اغتشاشات بستر اعتراض مردم باشد که نیست.(ریشه این اغتشاشات عبور مردم از بحران چند ضلعی غرب و دولت غربگرا بوده) انصافا این دو از اساس بی ربط به هم هستند. اما فرض کنیم اینطور باشد، خیال کردید مردم معترض با خودشان نمیگویند این آقایی که سالهاست مسوول ارشد کشور بوده الان به دلیل فشار مردم یاد حکمرانی نو افتاده؟ نمیگویند پس باید زور بالا سر اینها باشه؟ نمیگویند پس بیشتر فشار بیاوریم؟ نمیگویند منطق که جواب نداد و راه چاره خیابان است؟ یعنی خدا رو شکر که توصیفتان از امروز غلط است و این یعنی راهبردتان غلط اندر غلط. 🔺آقای قالیباف! برای دشمن ایجاد گفتمان «احساس بن بست» در مردم هدف نیست بلکه یک وسیله است. وسیله برای آنکه نشان دهد «مشکل اصل و هویت کل نظام حاکمیت است» اینکه بدون هر توضیحی دم از «آغاز حکمرانی نو» میزنید یعنی به این هدف اساسی دشمن دارید مدد میدهید. متوجه هستید؟ 🔺حرف از تغییر میخواهید بزنید، بسم الله، لااقل به سیاق رهبری بگویید. به سیاق بیانیه گام دوم بگویید. تغییر هست در این چهل سال هم بوده، به وضع مطلوب نرسیدیم اما اینطور نیست که از بزنگاه ها و بحرانها عبور نکرده ایم، اینطور نیست که رشدهای جهشی نداشته ایم. این نمیشود که حزب اللهی جماعت گفتمان امید را در جهاد تبیین سر دست بگیرد و شما یاد «آغاز حکمرانی نو» کنید. مدعی پیشبردن طرح راهبردی رهبر هم باشید. 🔺نگذارید خدای نکرده احساس شود برای نقد دولت و بحثها و رقابتهای سیاسی حرفی میزنید. یا از آن خطرناکتر اینکه گفتمانی را بین جوانان تازه مدیر شده رواج میدهید که خروجیش تغییر اراده آنها و سبک تصمیم گیریشان باشد. همه این بازیها برای آن است که مدیران کشور نظام محاسبه و سبک تصمیم گیریشان تغییر کند. شما ممکن است بگویید من منظورم این نیست. مهم نیست. مهم این است که این راهبرد گفتمانی خطرناک که پی گرفته اید به طرح دشمن مدد میدهد. مثل همیشه هم ناخواسته. از ما گفتن، باز هم خود دانید. @ali_mahdiyan https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
تراز نخبگانی بدون شک یکی از مؤلفه‌های مهم در تحقق تمدن انقلاب اسلامی و ساختن نظام اسلامی بر مبنای هندسه الهی، توسعه و پیشرفت روز افزون آن جامعه می‌باشد، که در این مقوله نقش نخبگان بسیار مهم و موثر است و نمی‌توان این معیار را در نظام تنومند جمهوری اسلامی با شاخص‌های نخبگانی غرب تعریف نمود، تنها نخبگانی این امر را محقق خواهند نمود و ثمره هدایت الهی تلقی خواهند شد، که به معنی واقعی علمی، عملی و قلبی معتقد به این آیه "‌ومَن‌یُؤمِن‌بِالله‌ِیَهد‌ِقَلبَه" باشند.(١) امید است که بنیاد ملی نخبگان در ساختار تعریف و جذب نخبه به بازنگری در تبیین مؤلفه‌های نخبگی بر مبنای نظام جمهوری اسلامی اهتمام ورزد.  ان‌شاءالله ✍ لیلا نساج ١- سوره تغابن، آیه ١١ https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4