eitaa logo
ادیان و فرق
90 دنبال‌کننده
92 عکس
67 ویدیو
15 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ولايت
✡️ نقش‌ یهود در تحریف غدیر خم 1️⃣ حادثه‌ #غدیر_خم‌ و #حدیث_غدیر، به‌ اعتراف‌ بزرگان‌ علمای اهل‌سنت‌، حدیثی‌ است‌ متواتر كه‌ هیچ‌ شكی‌ در صدور آن‌ نیست‌. 2️⃣ و به‌ لحاظ‌ دلالت‌ برای شخص‌ منصفی‌ كه‌ بخواهد به‌ قصد تحقیق‌ آن‌ را بررسی‌ نماید، بقدری‌ از قرائن‌ حالیه‌ و مقالیه برخوردار می‌باشد كه‌ دلالت‌ این‌ حدیث‌ را بر ولایت‌ و امامت‌ حضرت‌ علی (ع) بعد از پیامبر اكرم (ص) كاملاً روشن‌ و آشكار می‌نماید. 3️⃣ اما در این‌جا مهم‌ترین‌ مسئله‌ای‌ كه‌ در ارتباط‌ با حدیث‌ غدیر به‌ نظر می‌رسد، كه‌ حتی‌ از پرداختن‌ به‌ سند و دلالت‌ آن‌ نیز با اهمیت‌تر است‌، این‌ است‌ كه‌ پس‌ چرا آن‌گونه‌ كه‌ تاریخ‌ نشان می‌دهد به‌ این‌ حدیث‌ عمل‌ نشد و تاریخ‌ اسلام‌ بر‌ خلاف‌ جهت‌ حدیث‌ غدیر رقم‌ خورد؟ 4️⃣ از عوامل‌ بسیار مهم‌ در عملكرد یك‌ قوم‌، #مراجع_فكری‌ آن‌ قوم‌ می‌باشند كه‌ مستقیماً نقش خود را در گزینش‌ها و تعیین‌ رفتار یك قوم‌، ایفا می‌نمایند. 5️⃣ در این‌ میان‌ نقش‌ مرجعیت‌ فكری و دینی‌ #یهود كه‌ چند قرن‌ پیش‌ از ظهور اسلام‌ در #جزیرة‌العرب‌ حضور داشتند بسیار حائز اهمیت‌ است‌. حضوری‌ كه‌ تأثیر آن‌ بر اعراب‌ از مرجعیت‌ نوپای‌ اسلام‌ بسیار ریشه‌دارتر بود.
📚 دوازده امام در تورات 📖 نگاهی نو به بشارت ابراهیم در سِفر پیدایش ✍️ یکی از پرسش‌های مربوط به آیات 17: 18 و 17: 20 از سِفر پیدایش این است که آیا این آیات را می‌توان اشارت و بشارتی به پیامبر اسلام و شیعیان دانست؟ با تأملی دقیق در دعای ابراهیم برای فرزندش اسماعیل (پیدایش 18: 17) و نیز نحوه‌ی استجابت الهی (پیدایش 20: 17) می‌توان ادعا کرد که خداوند به ابراهیم (ع) بشارت داده که را در پیامبر اسلام و دوازده امام از نسل علیهم‌السلام قرار دهد. از سویی با توجّه به قرائن درون‌متنی و برون‌متنی‌ای که نشان می‌دهد مقصود از «مئود مئود»، پیامبر اسلام است و از سوی دیگر، با ریشه‌شناسی واژه «ربّی» و هماهنگی آن با مفهوم «امام»، می‌توان نشان داد که دوازده ربّانی در آیه 17: 20، اشاره‌ای به دوازده امام شیعیان دارد. هم‌چنین، هماهنگی ریشه‌شناختی نام‌های برخی از دوازده امام با شماری از نام‌هایی که به‌عنوان اسامیِ فرزندان اسماعیل در آیات 25: 13_ 15 ذکر شده است، ادّعای پیش گفته را تقویت می‌کند.
دوازده امام در تورات.pdf
2.84M
📚 متن کامل PDF مقاله دوازده امام در تورات
✡️ بنی‌امیه و یهود (1) 1️⃣ از اتفاقاتی که در دوره‌ی عمر بن خطاب و در پی تصرف قدس افتاد، نصب در شام بود. 2️⃣ معاویه از خاندان و فرزند دشمن لجوج پیامبر (ص) است که در جریان فتح مکه به ظاهر ایمان آورد و از این طریق وارد اسلام شد. 3️⃣ سابقه دشمنی دو خاندان بنی‌امیه و در آن روز موضوع مشهوری بود که همچنان نیز در تاریخ باقی مانده است. 4️⃣ فرزند و عبدشمس فرزند بود. نیز فرزند دیگر عبدمناف و عموی امیه بود. 5️⃣ در این که سبب این دشمنی دیرینه و دیرپا چه بوده است، در تاریخ داستانی نقل شده که به نظر می‌رسد بیشتر برای پوشش یک واقعیت بزرگ‌تر بوده باشد. 6️⃣ بر اساس این داستان هاشم و عبدشمس دوقلوهایی بودند که از ناحیه انگشت دست به هم چسبیده بودند. با جدا نمودن آن دو با شمشیر، این‌گونه پیش‌بینی کردند که میان این دو برادر خونریزی برقرار خواهد بود. البته گذر زمان نشان داد که نه میان این دو برادر، که میان یکی و فرزند دیگری این اختلاف رخ داد. 7️⃣ امام صادق علیه‌السلام در روایتی سبب این دشمنی را این‌گونه بیان می‌فرمایند: 🌺 انَّا وَ آلُ اَبِی سُفْیانَ اهْلُ بَیتَینِ تَعَادَینَا فِی اللهِ قُلْنا صَدَقَ اللهُ وَ قالُوا کَذَبَ اللهُ قاتَلَ ابُوسُفْیانَ رَسُولَ اللهِ صلی‌الله‌علیه‌وآله وَ قاتَلَ مُعَاوِیهُ عَلِی بنَ اَبِی‌طَالِبٍ علیه‌السلام وَ قَاتَلَ یزِیدُ بْنُ مُعَاوِیهَ الْحُسَینَ بْنَ عَلِی علیهما السلام وَ السُّفْیانِی یقاتِلُ الْقائِمَ. ✍️ ما و فرزندان أبوسفیان افراد دو خانواده هستیم، دشمنی ما با هم در راه خداست، ما می‌گوییم: خدا راست گفته، ولی آنان می‌گویند: خدا دروغ گفته است. ابوسفیان با پیغمبر (ص) جنگید و معاویه با علی بن ابی‌طالب (ع) پیکار نمود، و یزید پسر معاویه با حسین بن علی (ع) جنگید و او را به شهادت رسانید و سفیانی با قائم آل‌محمد (عج) خواهد جنگید. ✍️ نویسنده: دکتر محمدهادی همایون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕎 هر ساله در آستانه‌ی سال جدید عبری ، دل‌نوشته‌هایی از آرزوها و تقاضاها از درگاه ادونای [خداوند/یهوه] که طی ماه‌ها توسط مردم در لابه‌لای شکاف‌های یا همان قرار داده شده جمع‌آوری می‌شود. این تکه‌های کاغذ با نظارت مستقیم ربّیِ مخصوصِ دیوار جمع‌آوری می‌شود. ربّی شموئل ربينويچ (שמואל רבינוביץ) متولی فعلی امور دیوار غربی و بناهای تاریخی است که در روند این پاکسازی حضور دارد. این کاغذها حتماً باید توسط میله‌ی چوبی از لای شکاف دیوار خارج شوند و جنس آن نباید فلزی باشد. این تکه کاغذها به‌همراه کاغذهای بلا استفاده که روی آن متون مقدس نوشته شده طی مراسمی مذهبی در بالای در اورشلیم به خاک سپرده می‌شوند. ✡️ رسانه‌های تحت کنترل همین یهودیان چه جنجال‌ها که بر سر چاه جمکران برپا نکرده و نمی‌کنند!!
هدایت شده از دشمن شناسی
یهودیان.docx
120.3K
✡️ خرید و فروش برده یکی از اهمّ حوزه‌های فعالیت تجاری یهودیان بود.«آیین یهود» اجازه نداده است که یهودیان، هم‌کیشان خود را به بردگی گیرند؛ ولی برده‌گرفتن غیریهودیان و خرید و فروش آنان را مطلقاً آزاد می‌شمارد!! 📖 متن مقاله به‌همراه مستندات
🔴دخترانی که بهائیان به شیوخ عرب هدیه دادند! ✍️بخش اول 💢رژیم شاه با اطلاع از مخالفت روحانیون و مردم با نفوذ اسرائیل در ایران و خطر آن برای جهان اسلام، برای جلوگیری از گسترش حرکتهای ضداسرائيلی دستور داد که روحانیون حق ندارند در خطابه‌های خود در مورد اسرائيل صحبت کنند. حضرت امام در سخنرانی عصر عاشورا صریحا به این موضوع پرداختند و دلائل آن را تحلیل کردند. 💢سیاست توسعه روابط دو کشور و عادی کردن حضور اسرائیل در ایران، با وجود مخالفتهای داخلی ادامه یافت. زیرا تحولات منطقه موجب نگرانی شد و لذا برای حفظ موجودیت خود و کمک به بقای اسرائیل، شاه ترجیح داد که همکاری دراز مدت و همه‌جانبه با آن دولت را به طور جدی تعقیب کند. تغییر دولتها در ایران و اسرائیل تأثیری در این سیاست نداشت و تبادل هیئت‌ها و عقد قراردادها و همکاریها همچنان در حال افزایش بود. «بهترین نشانه این سیاست مسافرت اعضای کالج دفاع ملی اسرائيل به رهبری «ژنرال یوزی نارکیس» در اردیبهشت ۱۳۴۳ به ایران بود. در گزارشی که «دوریل» در ۲۰اردیبهشت درباره این سفر به اسحاق رابین رئیس ستاد ارتش اسرائیل فرستاد، نوشته بود حضور افسران اسرائیلی با لباس متحدالشکل در خیابان‌های تهران و شرکت در ضیافتهائی که ستاد ارتش ایران به افتخار آنان داد، بازدیدهایشان از پایگاه‌ها و سربازخانه‌ها در حالی که پرچم اسرائيل برافراشته شده بود و سخنرانی‌های پرشور فرماندهادن نظامی ایران در باره لزوم تحکیم روابط نظامی بین دو کشور، را نباید دست‌کم گرفت. مهم‌‌تر از همه ابراز احساسات یهودیان اصفهان و شیراز بود وقتی هواپیمای اسرائيلی و افسران ما را با یونیفورم مشاهده کردند... در واقع این سفر مترادف با یک پیروزی بزرگ بود.» روابط دو کشور با وجود تحولات داخلی و منطقه‌ای تا پیروزی انقلاب در بالاترین سطح ادامه یافت. جریان انقلاب و تحولات پس از آن نشان داد که چرا شاه و اسرائيل تأکید بر داشتن روابط ویژه داشتند. روابطی که قطعا به زیان ملت ایران و فقط برای حفظ حاکمیت و موجودیت دولتی غاصب و ضداسلام بود. پیرامون روابط ویژه ایران و اسرائیل مطالب بسیاری و اسناد فراوانی وجود دارد که خود نیازمند تحقیقی مستمر است. 💢بخشی از نفوذ و قدرت تأثیرگذاری اسرائيل مربوط به فقره بهائیت بود. زیرا در واقع فرقه بهائیت بازوی اجرائی و شاخه نفوذی اسرائیل در ایران بود. لذا در این قسمت وضعیت بهائیت در ایران، مختصری از اهداف و عملکردهای آن مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد. ⭕️فرقه بهائیت 💢«این جانب حسب وظیفه شرعیه به ملت ایران و مسلمین جهان اعلام خطر می‌کنم. قرآن کریم و اسلام در خطر است. استقلال مملکت و اقتصاد در معرض قبضه صهیونیست‌هاست، که در ایران به حزب بهایی ظاهر شدند و مدتی نخواهد گذشت که با این سکوت مرگبار مسلمین، تمام اقتصاد این مملکت را با تأیید عمال خود قبضه می‌کنند، و ملت مسلمان را از هستی در تمام شؤون ساقط می‌کنند تلویزیون ایران پایگاه جاسوسی یهود است، و دولت‌ها ناظر آن هستند و از آن تأیید می‌کنند. ملت مسلمان تا رفع این خطرها نشود، سکوت نمی‌کنند و اگر کسی سکوت کند در پیشگاه خداوند قاهر، مسئول و در این عالم محکوم به زوال است.» از آن‌جایی که بخشی از نفوذ و قدرت تأثیرگذاری اسراییل مربوط به فرقه بهائیت بود آشنایی با این فرقه و نقش آن در تاریخ معاصر ایران- خصوصاً در دوران پهلوی- ضروری می‌نماید؛ باید گفت که اسناد و مدارک زیادی در باب ماهیت و عملکرد فرقه مزبور وجود دارد که در این کتاب فقط بخشی از آنها عرضه می‌شود. 🔻مختصری از تاریخ بهائیت «سیدعلی محمد شیرازی» تحت تأثیر افکار شیخ احمد احسایی و سیدکاظم رشتی در سال ۱۲۶۲ (هـ.ق) با دعوی مهدویت خود را «باب‌الله» معرفی کرد. ابتدا به مکه رفت و در بازگشت به بوشهر عده‌ای را جهت تبلیغ به اطراف و اکناف روانه ساخت. حاکم فارس او را به شیراز احضار و پس از بحث علما با او دستور مجازات او را داد. 💢حاکم اصفهان که گرجی‌تبار بود او را به اصفهان دعوت و اجازه تبلیغ به او داد. مردم بر او شوریدند و به دستور مرکز او را به تبریز تبعید کردند. در تبریز در بحث با علما پاسخ‌های نامناسبی داد، و از این‌رو او را به چوب بستند و این بار توبه‌نامه کتبی نوشت. سرانجام در سال ۱۲۷۰ قمری به دستور امیرکبیر او را در تبریز تیرباران کردند. 💢با دستگیری بابیان و کشتن تعدادی از آنان، چند نفر از آنها به بغداد تبعید شدند. بنا بر اظهار شوقی افندی، نوه میرزا حسینعلی نوری (بهاء) و یکی از مقامات بهائیت در کتاب «قرن بدیع»، چون در سال ۱۲۶۸ بهاءالله به اتهام مباشرت در سوءقصد به حیات ناصرالدین شاه دستگیر شد، با وساطت و دخالت «پرنس دالگورکی» سفیر روس در ایران، وی با مصونیت از حکم اعدام به دستور شاه از کشور اخراج گردید ✍️ادامه دارد ...
🔴دخترانی که بهائیان به شیوخ عرب هدیه دادند ✍️بخش دوم 💢«سفیر روس چون از فرمان شاه آگاهی یافت، از بهاءالله درخواست نمود، اجازه دهد تا تحت حمایت و مراقبت دولت متبوعه خویش وارد و به کشور روسیه برود.» 🔺دولت عثمانی با آنان به مقابله پرداخت و حسینعلی نوری با مریدانش به عکا تبعید شدند. در آن‌جا به تدریج تحت حمایت انگلستان بر مریدانش افزوده شد و فرقه بهایی شکل گرفت. پس از فوت بهاء، پسرش «عبدالبهاء» که به همراه پدرش به عکا مسافرت کرده بود، زعامت جامعه بهایی را به دست گرفت. عبدالبهاء بارها مراتب سرسپردگی خود را نسبت به دولت بریتانیا نشان داد. 💢«پس از محاصره شهر «حیفا» به وسیله نیروهای عثمانی در جریان جنگ جهانی اول، اعضای کابینه انگلستان از وضع مخاطره‌آمیز حیفا مطلع گردیدند. با توجه به اهمیت عبدالبهاء برای امپراتوری انگلستان، «لرد بالفور» (طراح ایجاد دولت اسرائیل) وزیر امور خارجه، در همان روز به «ژنرال النبی» فرمانده لشکر انگلیسی در فلسطین دستور اکید داد که با جمیع قوا در حفظ و صیانت عبدالبهاء و دوستان او بکوشد. ژنرال النبی پس از تصرف حیفا، تلگرافی به لندن مخابره و سلامت عبدالبهاء را به اطلاع دولت رسانید. ضمناً فرمانده حیفا را مأمور کرد که تصمیمات لازم جهت حفظ جان عبدالبهاء اتخاذ و از نقشه «جمال پاشا» برای اعدام عبدالبهاء جلوگیری کند. پس از پایان جنگ، انگلستان مراتب قدردانی خود را از عبدالبهاء با اهداء لقب «نایت هود» و «نشان مخصوصی» نشان داد . 🔻۲) سازمان و تشکیلات در یک جمله کوتاه، بهائیت یعنی تشکیلات پیچیده که ایجاد و گسترش آن وامدار هنر بی‌نظیر صهیونیسم بوده است. تلقی یک فرد بهایی از تشکیلات بهائیت، به مثابه بخشی از آیین واعتقادات او و به منزله تصور ماهی از آب است. تشکیلات بهائیت در هر کشور از دو بخش انتصابی و انتخابی ترکیب شده است. در رأس تشکیلات «بیت‌العدل حیفا» مرکب از شش آمریکایی، یک انگلیسی و دو ایرانی قرار دارد. (سند ۲/۷۲) مشخصه‌های مهم تشکیلات بهائیت عبارتند از: ۱- از گستردگی قابل ملاحظه‌ای به دلیل بافت جمعیت آن برخوردار است و به رغم پراکندگی، تشکیلاتی مخفی است. اصول پنهانکاری به شکل بسیار وسیعی درمورد اسرار تشکیلاتی به وسیله افراد آن رعایت می‌شود. ۲- استقلال از فرد: با این که تشکیلات بهائیت برخوردار از چهره‌های قوی فکری، مالی، سیاسی و علمی است که در استحکام و قوت تشکیلات نقش مهمی را ایفا می‌کنند اما تجربه نشان داده است این تشکیلات برخلاف بسیاری ازگروه‌های دیگر مستقل از افراد می‌باشد و انهدام مهره‌های آن، به انهدام تشکیلات نمی‌انجامد. ۳- قدرت تغییر تشکیلات: این تشکیلات به دلیل ماهیت و اهداف بلندمدت خود، هیچ‌گاه درصدد کسب حاکمیت سیاسی به نام بهائیت نمی‌باشد. بلکه در شرایط مساعد در هر حاکمیتی سعی می‌نماید همانند زالویی از بدنه آن حکومت در جهت منافع خود ارتزاق کند. در شرایط نامساعد، با جمع کردن و بسته نمودن تشکیلات و با ایجاد حالت انقباض دفعی و جمع شدن در یک پوسته سخت دفاعی، حیات خود را برای فرارسیدن شرایط مناسب ادامه می‌دهد. ۴- طراحی اصل عدم مداخله در سیاست برای این فرقه مفهوم عمیقی دارد، زیرا که خواسته‌اند بقاء و تداوم حیات تشکیلات (نظیر صهیونیسم در آمریکا) تابعی از شرایط و تحولات سیاسی جاری کشورها نباشد. ۵- پراکندگی جغرافیایی جمعیت بهائیان در ایران و جهان و داشتن عناصر مختلف در تمامی اقشار اجتماعی زبانزد است، به طوری که تشکیلات و سازمان فرقه بهائیت بیشتر شبیه به تشکیلات احزاب سیاسی است تا تشکیلات مذهبی، که خلاصه آن به شرح زیر می‌باشد: الف) «جمعیت بهایی»: در نقاطی که عده بهائیان از ۹ نفر کمتر باشد، اجتماع آنان را جمعیت بهایی می‌نامند. ب) «محفل روحانی»: در نقاطی که عده بهائیان ۲۱ ساله از ۹ نفر متجاوز باشد محفل روحانی تأسیس می‌شود. ج) «محفل ملی»: کلیه بهائیان یک کشور، همه ساله در اردیبهشت ماه انتخاباتی را انجام داده ۹ نفر از بین خود برمی‌گزینند که آن را محفل ملی می‌نامند. 💢د) «حضیره‌القدس»: محل تمرکز کلیه دوایر و محافل بهایی را حضیره‌القدس می‌نامند که کلیه مراسم خود را در این محل انجام می‌دهند. 💢هـ ) «لجنه‌های محلی»: واحدهایی که وظیفه خاصی را تحت نظارت محفل ملی بر عهده دارند، از قبیل لجنه کتابخانه، لجنه تبلیغ... معبد بهائیان را «مشرق‌الاذکار» می‌نامند. 💢بهائیان براساس یک تکلیف واجب هر نوزده روز یک بار باید در جلسات تشکیلاتی به نام «ضیافت» شرکت نمایند و مراسم فرقه‌ای به جای آورند و «برنامه‌های» مورد نظر محفل ملی و یا «بین‌العدل اعظم» به آنان ابلاغ شود. ✍️ادامه دارد ...
🔴دخترانی که بهائیان به شیوخ عرب هدیه دادند ✍️بخش سوم 💢3) قدرت و امکانات از تعداد بهائیان به علت مخفی نگهداشتن مسلک خود و نیز پاره‌ای محدودیت‌های سیاسی و اجتماعی آمار دقیقی وجود ندارد. آماری هم که از طرف آنان اعلام می‌گردد اغراق‌آمیز است. یکی از اهداف بهائیان، رسمیت دادن به مسلک بهائیت در ایران بود. بیت‌العدل اعظم و محفل ملی تلاش‌های زیادی کرد تا با ازدیاد نفرات از طریق تبلیغ و گسترش تشکیلات و دادن آمارهای غیرواقعی به این هدف دست یابد. امکانات مالی بهائیان با حمایت دولت‌های حامی آنان بسیار بالا بود. صندوق ملی با جمع‌آوری کمک‌های ثروتمندان، کلیه افراد خود را تحت پوشش قرار می‌دادند و مانع نیاز آنان به دیگران می‌شدند. اگرچه علی‌الظاهر بهائیان مدعی بودند که در امور سیاسی دخالت نمی‌کنند و مطیع دولت‌ها می‌باشند، ولی پیچیده‌ترین روابط و شبکه‌های اطلاعاتی و مالی را در داخل و خارج از کشور اداره می‌کردند. استقرار بیت‌العدل اعظم در اسرائیل و ارتباط نزدیک آنان با آمریکا، انگلیس و سازمان‌های جاسوسی، بهائیت را به صورت شبکه‌ای بین‌المللی در خدمت صهیونیسم قرار داد. هر سال تعداد زیادی از بهائیان ایران برای ملاقات با رهبران و دیدار از اماکن مورد نظر به اسرائیل سفر می‌کردند. رهبران نیز با اغلب بهائیان جهان ارتباط مستمر داشتند. هر سال کنگره‌ای در یکی از کشورها یا شرکت‌ نمایندگان بهائیان جهان تشکیل می‌شود و تصمیماتی درباره امور تبلیغی، سازمانی و حتی سیاسی اتخاذ می‌کنند. ۴) ویژگی‌های فرهنگ بهائیت شناخت هر مکتب و سازمان، ارتباط زیادی با شناخت تفکرات، عقاید و معیارهای ارزشی آن دارد. باتوجه به پیچیدگی و اختفاء سازمان بهائیت، شناخت ویژگی‌های فکری و فرهنگی آن کمک زیادی در شناخت سیاست‌ها و عملکرد گذشته آن خواهد داشت. بهائیت دارای فرهنگی منحط و امتزاجی از فرهنگ‌های مختلف است، که بیشتر ماهیت غربی با ماسک شرقی دارد. مشخصه‌های بارز این فرهنگ عبارتند از: 💢۱- فرهنگ بسته بهائیت دارای فرهنگی بسته و به ظاهر مستقل است که طراحی آن به‌گونه‌ای صورت گرفته تا نیازهای پیروان فرقه در مجموعه بسته‌ای اقناع و در برابر جوامع دیگر غیرقابل نفوذ باشند. 💢۲- ایدئولوژی حزبی «ایدئولوژی حزبی مدون» که با ایجاد باورها و آرمانهای بزرگ در پیروان خود، آنان را در یک نظام حزبی کامل اداره می‌نمایند. تربیت حزبی برای پیروانی صددرصد تسلیم شده و چشم و گوش بسته، مهمترین عامل تداوم حیات فرقه بوده است. روحیه تسلیم و انقیاد کامل در برابر تشکیلات، از ابتدای کودکی با تلقینات مکرر، خصلت و خوی مسلط بر پیروان می‌شود. عصبیت نسبت به بهائیت، تبلیغ و سفرهای تبلیغی و یاکوچ‌های اجباری (مهاجرت)، در نتیجه فرهنگ تحزب است ✍️ادامه دارد ...
💠 مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای: 🌷 مرحوم کامبوزیا به‌قدر حساسیت بر یهودی‌ها، نسبت به هیچ چیزی در دنیا حساسیت نداشت ... یک دید خیلی وسیعی نسبت به دخالت‌های یهود داشت ... مرحوم کامبوزیا برای ما اثبات کردند که حتی شهادت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام و جنگ صفین نیز به نیرنگ و دسیسه یهود بوده. 📚 کتاب «کامبوزیا»، زندگینامه و خاطرات دانشمند شهید امیرتوکل کامبوزیا، انتشارات شهید ابراهیم هادی، چاپ اول، ١٣٩٧، ص١۴
🌹 دانشمند شهید #امیرتوکل_کامبوزیا: 👈 ما در مورد #ولایت_ائمه خودمان هچ شک و شبهه‌ای نداریم و هر زمان، برادران اهل‌سنت ما بخواهند در این زمینه با آنها بحث می‌کنیم، اما این شیوه که بخواهیم به مقدسات آنها توهین کنیم، قطعاً #توطئه_یهود برای جنگ داخلی مسلمانان است. 📚 کتاب «کامبوزیا»، انتشارات شهید ابراهیم هادی، چاپ اول، ١٣٩٧، ص۵٩
✡️ یهود و توطئه اختلاف شیعه و سنّی 1️⃣ دانشمند شهید یکی از بزرگترین شیفتگان بین شیعه و سنی بود. در ماه‌های رمضان و ایام متبرکه سعی می‌کرد مجالسی با شرکت شیعیان و اهل‌سنت بر پا و به بحث و مذاکره درباره‌ی رفع اختلافات آن دو گروه بپردازد. 2️⃣ یک‌بار استاد وارد یکی از مساجد شیعیان زاهدان شد. یک سخنران آنجا بود که مردم را تشویق به توهین به خلفا می‌کرد. استاد بسیار ناراحت شد. سریع به فرزندش گفت: با دوچرخه به کتابخانه برو و فلان کتاب را بیاور. 3️⃣ استاد کتاب را باز کرد و به احادیث و کلام بزرگان در مورد حفظ وحدت اشاره کرد. بعد ادامه داد: 👈 ما در مورد ولایت ائمه خودمان هچ شک و شبهه‌ای نداریم و هر زمان، برادران اهل‌سنت ما بخواهند در این زمینه با آنها بحث می‌کنیم، اما این شیوه که بخواهیم به مقدسات آنها توهین کنیم، قطعاً برای جنگ داخلی مسلمانان است. 📚 کتاب «کامبوزیا»، زندگینامه و خاطرات دانشمند شهید امیرتوکل کامبوزیا، انتشارات شهید ابراهیم هادی، چاپ اول، ١٣٩٧، ص۵٩
✡️ بهائیت و صهیونیسم (1) 💠 شروع رابطه علنی بهائیان و اسرائیل غاصب 1️⃣ رابطه علنی و رسمی و غاصب به بعد از جنگ جهانی اول بر می‌گردد كه افرادی مانند در جنگ جهانی اول، در عکا به برای انگلیس پرداختند. مأموران دولت انگلستان در خاک عثمانی به افرادی جاسوس و هماهنگ با نقشه های آنان مبنی بر تحقق زمینه‌ی نفوذ و احیاناً ایجاد آشوب بسیار نیاز داشتند. 2️⃣ می‌گوید: ✍️ کلنل «سر آرنولد باروز کمبل» که در آن اوان، سمت جنرال قونسولی دولت انگلستان را در بغداد حائز بود، چون علوّ مقامات حضرت بهاء الله را احساس نمود، شرحی دوستانه به ساحت انور، تقدیم و به طوری که هیکل اطهر، بنفسه الاقدس شهادت داده، قبول حمایت و تبعیت دولت متبوعه خویش را به محضر مبارک پیشنهاد نمود، و در تشرّف حضوری نیز متعهد گردید که هرگاه وجود اقدس، مایل به ارسال پیامی به “ملکه ویکتوریا” باشند، در مخابره‌ی آن، به دربار انگلستان اقدام نماید. حتی معروض داشت حاضر است ترتیباتی فراهم سازد که محل استقرار وجه اقدم، به هندوستان یا هر نقطه‌ی دیگر- که مورد نظر مبارک باشد- تبدیل یابد… 3️⃣ اواخر جنگ جهانی اول -در شرایطی که عثمانی ها درگیر جنگ با انگلیس بودند- در صفر ١٣٣۶ق (نوامبر ١٩١٧م)، اعلامیه مشهور خود، درباره‌ی تشکیل در فلسطین را صادر کرد. جمال پاشا (فرمانده کل قوای عثمانی)، برای اعدام و نابودی مراکز در عکا و حیفا، تصمیم قطعی گرفته بود. منشأ این تصمیم، روابط پنهانی عبدالبهاء با انگلستان بود. 4️⃣ این مطلب را شوقی افندی با صراحت بیان می کند: ✍️ جمال پاشا (فرمانده کل قوای عثمانی)، تصمیم گرفت عباس افندی را به جرم جاسوسی اعدام کند. ولی دولت انگلستان به حمایت جدی عباس افندی برخاست و وزارت امور خارجه وقت، جناب لرد بالفور دستور تلگرافی به جنرال آلنبّی در فلسطین صادر و تأکید نمود که جمیع قوا در حفظ و صیانت عبدالبهاء و عائله و دوستان آن حضرت بکوشند. 5️⃣ پس از آن خدمات و جاسوسی ها، عبدالبهاء از سوی ژنرال آلّنبی (فاتح انگلیسی قدس، در جنگ اول جهانی) به لقب “سِر” (Sir) مفتخر شد و مدال قهرمانی “نایت هود” (Knighthood) را دریافت کرد. 6️⃣ عباس افندی هم به شکرانه‌ی این حمایت در تاریخ ١٧ دسامبر ١٩١٨م دست به دعا برداشته و با چاپلوسی تمام، گفت: ✍️ اللهم ان سرادق العدل قد ضربت اطنابها علی هذه الارض المقدسه… و نشکرک و نحمدک… اللهم ایّد الامبراطور الاعظم جورج الخامس عامل انکلیزا بتوفیقاتک الرحمانیه و ادم ظلها الظلیل علی هذا الاقلیم الجلیل …؛ بارالها! سراپرده‌ی عدالت، در این سرزمین برپا شده است… و تو را شکر و سپاس می‌گوییم… پروردگارا! امپراطور بزرگ، ژرژ پنجم، پادشاه انگلستان را به توفیقات رحمانیات مؤید بدار و سایه بلندپایه او را بر این اقلیم جلیل [فلسطین]، پایدار ساز. 7️⃣ عبدالبهاء در برنامه ها و لوح های دیگر، از تسلط انگلستان بر خاک فلسطین ستایش کرده بود. لرد بالفور به تأکید کرد با تمام قوا در حفظ و صیانت عبدالبهاء و عائله و دوستان او بکوشد. تمام این حمایت‌ها به این سبب بود که بهائیان مهره‌ی خوبی برای کمک به در استقرار آنها در فلسطین بودند و می توانستند با هم همکاری نزدیکی داشته باشند. 8️⃣ با مرگ عباس افندی و دفن وی در (١٣۴٠ق)، این شهر نزد بهائیان مقدس شده و مرکز تجمع آنان گشت. تشکیلات مرکزی در حیفا هیأت نه نفره در مقری بنام رهبری تمام مؤسسات و تشکیلات بهائیان را با توجه به عهده گرفته و پشتیبانی و هدایت کردند. ✍️ محمدرضا نصوری
✡️ بهائیت و صهیونیسم (2) 💠 فلسطین مرکز بهاییت و صهیونیسم 1️⃣ سرزمین فلسطین را به عنوان مرکز اصلی جامعه‌ی پذیرفتند. 2️⃣ دولت نیز اولین دولتی بود که بهائیت را به عنوان یک دین رسمی به رسمیت شناخت. 3️⃣ برای اولین بار نام و (که منظور، اسرائیل است) از زبان شنیده شد. 4️⃣ او در کلامی به دوستان خود می‌گوید: 🔸«دوستان من! شما نیز مانند من به این اراضی مسافرت کنید و در این ارض مقدس (اسرائیل) از روائح طیبه بهره‌ور گردید».
✡️ بهائیت و صهیونیسم (3) 💠 بهائیان و جنگ اعراب و اسرائیل 1️⃣ ایران گستاخی را به حدی رساندند که مبالغ هنگفتی، برای کمک به غاصب جمع‌آوری کردند. 2️⃣ پول جمع‌آوری شده، حدود ١٢٠ میلیون تومان بود که در ظاهر، برای حیفا فرستاده می‌شد؛ ولی منظور اصلی، کمک به ارتش اسرائیل بود. 3️⃣ مقدار قابل ملاحظه‌ای از این پول، به وسیله‌ی سرمایه‌دار بهائی مشهور به پرداخت شده بود. 4️⃣ درگزارش مأموران آمده است: 🔸شنیده شده است چندی قبل، بهائیان ایران مبلغ هنگفتی -که چندین میلیون تومان بوده- به اسرائیل کمک کرده‌اند. البته تصور می‌رود کمک بهائیان، از طریق آقای غفوری (نمایندگی سیاسی اسرائیل در ایران) و به وسیله حبیب القانیان، که تماس مستقیم با حبیت ثابت -که قبلاً یهودی و اهل کاشان بوده است- انجام گردیده؛ زیرا از قرار معلوم، سرمایه محفل و وجوه جمع‌آوری شده بهائیان، ماهیانه به نام خیرالله در صندوقی نزد حبیب ثابت می‌باشد و مشارالیه، این پول‌ها را به ربح می‌دهد؛ لکن مبلغ جمع‌آوری شده فعلاً نامعلوم است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ برخورد زننده پاپ با ابراز احساسات یک زن مسیحی
هدایت شده از ولايت
نقش یهود در شهادت حضرت فاطمه.docx
16.8K
📜 نقش یهود در شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها
یهود و شهادت حضرت فاطمه ع.docx
149.3K
📜 یهود و شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها
هدایت شده از ولايت
یهود و نقشه‌ی قتل پیامبر اسلام.docx
19.5K
📜 یهود و نقشه‌ی قتل پیامبر اسلام ص
هدایت شده از ولايت
اثبات نقش یهود در شهادت امام حسین ع.docx
21.3K
📜 اثبات نقش یهود در شهادت امام حسین ع
✡️ دربارهٔ جورج فاکس و فرقهٔ کواکر 1️⃣ بنیان‌گذار فرقه فردی به‌نام (١۶٢۴-١۶٩١) است که به یک خانواده گمنام تاجر تعلق داشت. در فضای انقلاب پوریتانی، فاکس نیز فعالانه وارد گود شد و حرکتی گسترده را علیه نهاد سامان داد. 2️⃣ او مدعی شد که بر او ظاهر شده و اعلام کرده که خداوند در قلب تمامی بندگان حضور دارد و برای ایجاد رابطه با او نیازی به کلیسا و کشیش نیست. خدا در همهٔ انسان‌‏ها تجلّی دارد و ایمان نوری است درونی که دریافت آن هیچ واسطه‌ای را، اعم از انسان یا معبد، برنمی‌تابد. 3️⃣ فاکس فرقهٔ خود را به نام‌های مختلف نامید: فرزندان نور، ناشرین حقیقت، دوستان حقیقت و . سرانجام، نام اخیر به‌عنوان رسمی فرقهٔ فوق بدل شد. 4️⃣ تکاپوی انجمن جورج فاکس با واکنش کلیسای انگلستان و مواجه شد و تعدادی از اعضای آن زندانی شدند. گروهی نیز در سال ١۶۵۶ به آمریکای شمالی مهاجرت کردند و در فیلادلفیا یک کلنی مستقل تشکیل دادند. رهبری فرقه در آمریکا با (١۶۴۴-١٧١٨) بود و هموست که در سال ١۶٨١ با فرمان شهری را بنا نهاد که به‏ نام او نامیده می‌شود. پادشاه انگلیس این فرمان را در ازای بدهی ١۶ هزار پوندی‌اش به پدر ویلیام پن به او اعطا کرد. 5️⃣ رهبری ، از آغاز تا امروز، در دست چند خاندان بسیار ثروتمند صرّاف و تاجر است که در پیوند تنگاتنگ با قرار دارند. خاندان‏‌های لوید، بارکلی، گرنی، بوان، بارینگ، ایروینگ و فاکس از خاندان‌‏های درجهٔ اول زرسالار سده‌های نوزدهم و بیستم هستند و مجتمع‌های مالی غول‌پیکری نام آنان را بر خود دارد. بیمه لویدز و بانک بارکلی از شناخته‌شده‌ترین نام‌های زمان ماست. 6️⃣ در اوائل سده نوزدهم، جونز لوید و ساموئل گرنی از بزرگترین صرّافان لندن و دوستان نزدیک و سِر بودند. 7️⃣ در تاریخ ایالات متحده آمریکا نیز از اهمیت سیاسی جدّی برخوردار است. برای نمونه، که دوازده سال (١٩٢٩-١٩٣٣) ریاست‌جمهوری آمریکا را به‌دست داشت، از اعضای این فرقه بود. 8️⃣ در سال ١٩٧٠، حدود ٢٠٠هزار عضو داشت که ١١٩هزار نفر در ایالات متحده آمریکا و کانادا، ٢۴هزار نفر در انگلستان و سایر کشورهای اروپایی، ۶هزار نفر در آمریکای جنوبی و ۴۵هزار نفر در آفریقا سکونت داشتند. ✍️ استاد عبدالله شهبازی
🕎 بنی‌اسرائیل و پیامبری ✡️ تاریخ فرهنگی «قبیله لعنت»؛ قسمت اول