eitaa logo
ادیان و فرق
100 دنبال‌کننده
94 عکس
76 ویدیو
16 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 و مختلف 🕯🕯🕯🕯 🔆👈حقيقت اصلي ظهور منجي در مذاهب يكي است. در همه اديان منجي و مصلح كسي است كه با ظهورش، مردم خسته از ظلم و بي عدالتي را از چنگال ظالمان مي‌دهد و آرامش و امنيت را با یک دين واحد و قانون زيبا، براي مردم به ارمغان مي‌آورد. بنابر اين ظهور منجي حادثه‌اي بزرگ مربوط به عالم دنيا مي‌باشد. 👈 در كتاب‌هاي مربوط به مذاهب به نام‌ها و القاب مختلفي بر مي‌خوريم مثلاً: ـ در مذهب يهود: سرور ميكائيلي، عزير، منحاس، ماشيع؛ ـ در مذهب مسيحيت: مهميد آخر، مسيح، پسر انسان؛ ـ در مكتب زرتشت: سوشيانس؛ ـ در مكتب هندوها: ويشنو، منصور، فرخنده؛ ـ در مكتب بودا: مايتريا، بوداي پنجم؛ ـ در مذهب اسلام: مهدي، قائم؛ 👈امام مهدي(ع) منجي عالم بشريت است. بايد توجه داشت منجي در همه مذاهب منجي بشريت است. او مي‌آيد تا عدالت را در همه‌ي جهان پياده كند و مردمان را تحت دين واحد گرد آورد. و چون هر مذهب و مكتب خود را بر حق مي‌داند لذا منجي جهان را از خود برمي‌شمارد. ما مسلمانان كه دين اسلام را آخرين دين الهي مي‌دانيم معتقديم امام مهدي(ع) از فرزندان پيامبر(ص) و حضرت فاطمه(س) مي‌باشد. 1- «صاحب» در صحف ابراهیم(ع) 2 - «قائم» در زبور سیزدهم; 3 - «قیدمو» در تورات به لغت ترکوم; 4 - «ماشیع» (مهدى بزرگ) در تورات عبرانی; 5 - «مهمید آخر» در انجیل; 6 - «سروش ایزد» در زمزم زرتشت; 7 - «بهرام» در ابستاق زند و پازند; 8 - «بنده یزدان» هم در زند و پازند; 9 - «لند بطاوا» در هزار نامه هندیان; 10 - «شماخیل» در ارماطس; - «خوراند» در جاویدان; 12 - «خجسته» (احمد) در کند رال فرنگیان; 13 - «خسرو» در کتاب مجوس; 14 - «میزان الحق» در کتاب اثرى پیغمبر; 15 - «پرویز» در کتاب برزین آذر فارسیان; 16 - «فردوس اکبر» در کتاب قبروس رومیان; 17 - «کلمه الحق» در صحیفه آسمانی; 18 - «لسان صدق» هم در صحیفه آسمانی; 19 - «صمصام الاکبر» در کتاب کند رال; 20 - «بقیه الله» در کتاب دوهر; 21 - «قاطع» در کتاب قنطره; 22 - «منصور» در کتاب دید براهمه; 23 - «ایستاده» (قائم) در کتاب شاکمونی; 24 - «ویشنو» در کتاب ریگ ودا; 25 - «فرخنده» (محمد) در کتاب وشن جوک; 26 - «راهنما» (هادى و مهدی) در کتاب پاتیکل; 27 - «پسر انسان» در عهد جدید (اناجیل و ملحقات آن 28 - «سوشیانس» در کتاب زند و هومو من یسن، از کتب زردتشیان; 29 - در کتاب «شابوهرگان» کتاب مقدس «مانویه» ترجمه «مولر» نام «خود شهر ایزد» آمده که باید در آخر الزمان ظهور کند، و عدالت را در جهان آشکار سازد; 30 - «فیروز» (منصور) در کتاب شعیاى پیامبر. 👈برخی از اسامی های دیگر: اسامى مقدسى چون: «صاحب، قائم، قاطع، منصور و بقیه الله» که در کتب مذهبى ملل مختلف آمده است، از القاب خاص وجود مقدس حضرت حجت بن الحسن العسکرى - عجل الله تعالى فرجه الشریف - است که در بیشتر روایات اسلامی، به آنها تصریح شده و ائمه معصومین(علیهم السلام) در اکثر روایات، از آن حضرت به عنوان «صاحب»، «قائم» و «بقیه الله» یاد کرده اند. و این خود بیانگر این واقعیت است که موعود همه امتها و ملتها همان وجود مقدس منتظر غایب، حضرت حجت بن الحسن العسکرى (علیه السلام) است.
جالب است بدانید کشور "واتیکان" مرکز مسیحیت جهان بالاترین درصد استفاده از مشروب را دارد! هر شهروند واتیکانی در یک سال 74 لیتر مشروب می‌نوشد.😐
💠 کوروش در تورات! (تورات یهودیان) : 🔸الیشع نبی = نفرین‌گرِ کودکان است. [1] 🔸هارون نبی = دعوت‌کننده مردم به بت‌پرستی است. [2] 🔸یعقوب نبی = دزد نبوت است. [3] 🔸سلیمان نبی = بت‌پرست است. [4] 🔸نوح نبی = شراب‌خوار و بی‌حیا است. [5] 🔸ابراهیم نبی = بی‌غیرت است. [6] 🔸لوط نبی = شراب می‌نوشد و با دخترانش جماع می‌كند. [7] 🔸و حتی حضرت موسی = دستور به خیانت در امانت و قتل‌عام زنان و كودكان می‌دهد! [8] 😡 نعوذ بالله از اين‌ همه جسارت! ✡ اما جالب این‌که در همین تورات: 🔹 مطلقاً‌ به نیکی یاد شده و حتی برگزیده‌ی خدا، و کسی است که خدا بر او برکت نازل کرده. [9] ⁉️ انصافاً قضیه مشکوک نیست؟! 📚 منابع: [1] تورات، دوم پادشاهان 2 : 23-24 [2] تورات، سِفر خروج 32 : 1-6 [3] تورات، پيدايش 27 : 1-40 [4] تورات، اول پادشاهان 11 : 1-11 [5] تورات، سِفر پیدایش 9 : 20-23 [6] تورات، سفر پیدایش 12 : 11-20 [7] تورات، سفر پیدایش 19 : 30-38 [8] تورات، سِفر خروج 11 و 12 و سفر اعداد 31 [9] تورات، کتاب دوم تواريخ 36 : 22-23 و کتاب اشعيا 44 : 28
✡ تورات و ذوالقرنین 💥بخش اول/ 1⃣ کتاب مقدس یهودیان بخش‌های مختلفی دارد که یکی از این بخش‌ها، مکتوبه‌ی دانیال (یا کتاب دانیال) خوانده می‌شود. ادعا می‌شود که این کتاب را دانیال نبی نوشته است. 2⃣ برخی مدعی هستند که در این کتاب، همان خوانده شده است. ما در این نوشتار این ادعا را بررسی می‌کنیم. ✍ خلاصه‌ی ماجرا 1⃣ در کتاب دانیال، آمده است که در سال سوم سلطنت بِلشَصَّر (پادشاه بابِل) دانیال در خواب می‌بیند که یک قوچ با دو شاخ بلند کنار رودخانه ایستاده بود. پس این قوچ به سوی مغرب، شمال و جنوب شاخ می‌زد و هیچ جان‌داری از چنگش جان سالم به در نبرد. ناگهان یک بز نر از غرب ظاهر شد. این بز که یک شاخ بلند در وسط چشمانش داشت، به طرف قوچ حمله کرد و دو شاخش را شکست و او را به زمین کوبید. 2⃣ در ادامه آمده است که: آن قوچ دو شاخ، پادشاهی ماد و پارس بود و آن بز نر، پادشاهی یونان است. [کتاب دانیال 8 : 1-21] 3⃣ این ، در متن عبرانی تورات، به صورت קְרָנָיִם نوشته شده که این‌گونه تلفظ می‌شود: lô q’ränäyim (لوکراناییم) یعنی دو شاخ… و بر همین اساس، برخی مدعی شده‌اند که کوروش همان ذوالقرنین است. چون یکی از معانی ذوالقرنین در زبان عربی «صاحب دو شاخ» است. 💥بخش ددوم/ ✍ نقدها و بررسی‌ها 1⃣ امروزه این دیدگاه روشن و مبرهن است که ، توسط دانیال نبی نوشته و تدوین نشده است. بلکه تاریخ نگارش آن به حدود قرن دوم میلادی (حوالی دوران آنتیوخوس چهارم، یعنی در حدود سال 164 پیش از میلاد) می‌رسد. یعنی چهارصد سال پس از درگذشت دانیال نبی. ادبیات این کتاب نیز متأخر است و لذا نگارش این کتاب به دست دانیال را نمی‌توان پذیرفت. 📚 بنگرید به: 👉 Brown, Raymond E.; Fitzmyer, Joseph A.; Murphy, Roland E., eds. (1999). The New Jerome Biblical Commentary. Prentice Hall. p. 448 👉 Collins, John Joseph (1994). Daniel: A Commentary on the Book of Daniel (Hermeneia: a Critical and Historical Commentary on the Bible). Augsburg Fortress Publishers. pp. 122-123. 👉 VanderKam, James C; Flint, Peter (2004). The Meaning of the Dead Sea Scrolls: Their Significance For Understanding the Bible, Judaism, Jesus, and Christianity , London: T & T Clark International, pp 137-138
✡ تورات و ذوالقرنین 💥بخش سوم/ ✍ نقدها و بررسی‌ها 2⃣ در همین کتابی که به دانیال نبی منسوب است، در باب 8، آیه 20 وقتی می‌خواهد آن قوچ دو شاخ را معرفی کند، می‌گوید: מַלְכֵ֖י מָדַ֥י וּפָרָֽס׃ (تلفظ می‌شود: مَلکِ مادَی او پاراس) یعنی شاهانِ ماد و پارس (The kings of Media and Persia)، دقت شود: شاهانِ ماد و پارس. [*] پس این عبارت درباره‌ی نیست، بلکه اولاً: درباره‌ی شاهان پارس و ماد است، ثانیاً: درباره‌ی (آخرین شاه هخامنشی) است. چون آمده که نخستین شاه یونان (اسکندر) یعنی همان بز تک‌شاخ، این قوچ دو شاخ را شکست داد. کوروش که از شکست نخورد! بلکه این داریوش سوم بود که از اسکندر شکست خورد! 📚[*] بنگرید به: 👉 BibleHub, Hebrew texr Daniel 8 : 20 💥بخش چهارم/ ✍ نقدها و بررسی‌ها 3⃣ اگر خوب به همین کتاب منسوب به دانیال نبی نگاه کنیم، می‌بینیم که این ، چندان شخصیت موجّهی ندارد. در حقیقت، چهره‌ای وحشی و بی‌منطق از آن نشان داده شده است. برای مثال: «این قوچ به سوی مغرب، شمال و جنوب شاخ می‌زد و هیچ جان‌داری نمی‌توانست با او مقابله كند یا از چنگش جان سالم به در برد. او هر طور می‌خواست عمل می‌کرد». 📚 کتاب دانیال، باب 8، آیه 4.
✡ تورات و ذوالقرنین 💥بخش پنجم/ ✍ نقدها و بررسی‌ها 4⃣ برخی می‌گویند کسانی که درباره‌ی از پیامبر توضیح خواستند (و آیات مربوطه در پاسخ سؤال آنها نازل شد)، بودند و نزدیک‌ترین واژه به ذوالقرنین همان واژه لوکرَنَییم (قوچ دو شاخ) در است. در پاسخ می‌گوییم که: 🔸 اولاً عرض کردیم که این قوچ دو شاخ درباره‌ی نیست. بلکه در بهترین حالت مربوط به داریوش سوم است. 🔸 ثانیاً این قوچ دو شاخ بیشتر چهره‌ای خشن و بی‌رحم دارد و جای فخر فروشی ندارد. 🔸 ثالثاً قرن در ادبیات قرآن با قرن در ادبیات تورات متفاوت است. در تورات به معنی شاخ و در قرآن به معنی امت آمده است. تشابه لفظی اندک (میان ذوالقرنین و لوکرَنَییم) اثبات کننده‌ی چیزی نیست. همان‌گونه که تشابه لفظی در دو واژه سیب و شیب عینیت این دو را ثابت نمی‌کند! 🔸 رابعاً اخبارِ دال بر این ادعا که پرسش‌گران، یهودی بودند، ضعف سندی دارند. همچنین ضعف محتوایی دارند، چون در اخبار آمده که عده‌ای آمدند و درباره‌ی ذوالقرنین و پرسیدند. خوب باید پرسید اصحاب کهف که مسیحی بودند، چرا یهودیان باید برای اعتلای آنان کوشش می‌کردند؟! 🔹 از سویی روایات معارضی داریم که پرسش‌گرانِ این سؤال، جمعی از مشرکین و بت‌پرستان بودند. [*] بالفرض هم که پرسش‌گران یهودی بوده باشند، باز هم در تاریخ، متیقّن است که آشنایی یهودیان با مقدونی بسی بیشتر از آشنایی آنان با کوروش بوده است. 🔹 ایضاً می‌دانیم که در آثار باستانی به‌جا مانده، اسکندر تاجی با دو شاخ بر سر دارد (اگر بخواهیم بحث دو شاخ را بپذیریم، باز هم اسکندر به ذوالقرنین بودن نزدیک‌تر است تا کوروش). 📚[*] ابن عاشور محمد بن طاهر، التحریر و التنویر، بیروت: مؤسسة التاریخ، ج 15، ص 47. 💥بخش ششم/ ✍ بیشتر بدانیم : 1⃣ کوروش در تورات : مسیح خداوند یا منصوب خداوند؟ 👉 goo.gl/sn2BZL 2⃣ کوروش و ذوالقرنین ؛ تقابل شاخ‌ها 👉 goo.gl/R7WTFm 3⃣ بررسی ستایش کوروش در تورات 👉 goo.gl/EiJFSu 4⃣ کوروش هخامنشی و پرستش مردوک 👉 goo.gl/quKcqY
🚫 یهود و شیطان/ شیطان پرستی
💠 یهود و شیطان و 💥 بخش اول/ 🌐 سال 1976: ✡ هارولد روزنتال (Harold Rosenthal)، یهودیِ و دستیار سناتور یاکوب جاویتس (Jacob Javits) -که او هم یهودی اشکنازی بود- اظهار می‌دارد: 👈 «بیش‌تر تمایلی به پذیرش این مسئله ندارند، اما خدای ما است.» 💥بخش دوم/ ✡ سال 1979: 1⃣ بارون و همسر بارون (philIipi de Rothschild) با سرمایه‌گذاریِ مشترک رابرت مونداوی (Robert Mondavi) ساخت یک هرم را در نپا ولی (Napa Valley) کالیفرنیا آغاز می‌نمایند. 2⃣ نپا ولی (Napa Valley) کالیفرنیا مقر رهبر و مؤسس ، یهودیِ اشکنازی (Anton Lavey) است. 3⃣ این مکان به نام اُپوس 1 (Opus I) (به معنای اولین اثر) شناخته می‌شود و نمای این معبد به گونه‌ای است که گویی یک کارخانه‌ی شراب‌سازی است. 📚 منبع: كتاب صهیونیسم در مسیر سلطه، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک، برگردان: محمدیاسر فرحزادی، تهران: نشر ساقی، چاپ اول، ص168
💠 یهود و شیطان و 💥بخش سوم/ ✡ سال 1997: 1⃣ در 29 اکتبر این سال، در ژنو از دنیا می‌رود. درست در همان روز، [یهودیِ مخفی و] مؤسس نیز می‌میرد. 2⃣ آنتوان لاوی در کتاب خود با عنوان «کلام شیطان» در خصوص طرحِ برای سلطه بر جهان، موسوم به «پروتکل‌های زعمای صهیون» اظهار می‌دارد: 3⃣ «پروتکل‌های زعمای صهیون را مطالعه کردم، با خود گفتم که این طرح چه ایرادی دارد؟ آیا این همان شیوه‌ی کارکرد تمام طرح‌های جامع نیست؟ آیا عموم مردم، «مستحق» و حتی می‌توان گفت «خواستار» چنین استبدادی نیستند؟» 📚 منبع: كتاب صهیونیسم در مسیر سلطه، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک، برگردان: محمدیاسر فرحزادی، تهران: نشر ساقی، چاپ اول، ص210و211
💠 یهود و شیطان و 💥بخش چهارم/ ✡ اعترافات آلبرت پایک 1⃣ قبلاً در مقاله‌ی «روچیلدها، ایلومیناتی و جنگ‌های جهانی» (http://yon.ir/EuVYF) دو مطلب از قول (ژنرال آمریکایی و طراح جنگ‌های جهانی) نقل کردیم. 2⃣ اولی نامه‌ای از او خطاب به جوزپه ماتزینی، كه در قسمتی از آن نوشته بود: 3⃣ «…و توده‌های مردم که از مسیحیت سرخورده گشته‌اند و از آن زمان روح و جان آنان بدون سرپرست و رهبری مانده است و مشتاق کمال مطلوب هستند، اما نمی‌دانند به کجا این عشق خود را رهنمون سازند، نور حقیقی از تجلی جهانی مکتب اصیل را دریافت خواهند کرد که در نهایت در محضر عموم رخ می‌نماید. تجلی‌ای که از نهضت کلی واپس‌گرایانه‌ای نشأت خواهد گرفت که نابودی مسیحیت و الحاد را در پی خواهد داشت و این دو همزمان چیره گشته و ریشه‌کن خواهند شد.» 4⃣ دومین مورد هم مربوط به کتابی بود که پایک در آن نوشته بود: 5⃣ « می‌گویند نام اصلی شیطان، وارونه‌ای از [نام خداوند در آیین یهود] است؛ چراکه شیطان، خداوند ظلمت نیست، بلکه نفی خداوند است … از منظر مریدان سالک این موجود یک شخص نیست، بلکه نیرویی است که در جهت خیر ایجاد شده است، اما خیری که در جهت اهداف شر خدمت می‌کند. این نیرو آلت دست آزادی و اختیار است … شیطان، صاحب نور [!] نامی عجیب و اسرارآمیز است که به روح ظلمت داده شده است. شیطان، فرزند صبح [!] آیا او نیست که درخور نور است و با شکوه بی‌نهایت خود، دیده‌ی جان‌های ضعیف، شهوانی یا خودخواه را کور می‌کند؟ بی‌تردید او همان موجود است!» 6⃣ جالب این‌جا است که پایک در همان کتاب تأکید می‌کند که ، دینی بر پایه‌ی فلسفه‌ی خفیّه‌ی است که در یافت می‌شود. 📚 منبع: كتاب صهیونیسم در مسیر سلطه، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک، برگردان: محمدیاسر فرحزادی، تهران: نشر ساقی، چاپ اول، ص66و67
💠 یهود و شیطان و 💥بخش پنجم/ ✡ ستاره داوود يا مثلث شش‌پر شیطان؟ 📖 در مقاله‌ی «ستاره‌ی داوود یا مثلث شش‌پر روچیلد؟» (http://yon.ir/7Q03) در شرح ستاره‌ی موجود در پرچم خواندیم كه: 1⃣ رهبران اسرائیل استفاده از مثلث شش‌پر را مخفی نگاه می‌دارند و در رسانه‌های گروهی وابسته به این خاندان، آن را نشانه معرفی می‌کنند. 2⃣ با این حال تمام آن‌هایی که از رمزآمیز آگاهی دارند، می‌دانند که این مثلث شش‌پر در مذاهب اسرارآمیز عهد عتیق، به عنوان نشان مُلِک يا مولوخ (Molech) (به عنوان دیو قربانی ناخشنود توصیف می‌شود و جالب اینجا است که نام جغدی سنگی است که افراد خاص در سازمان مرموز بوهمیان گراو (Grove Bohemian) آن را می‌پرستند) و عشتاروت (Astaroth) (به عنوان رب خازن جهنم توصیف می‌شود) استفاده می‌شده است. 3⃣ به خاطر این‌که نشان مزبور از شش خط درست شده و شش ناحیه‌ی مثلثی و شش رأس دارد، عموماً به عنوان نیز تلقی می‌شود. 4⃣ جالب این‌جا است که مثلث شش‌پر، همچنین برای نشان دادن سیاره زحل (Saturn) استفاده می‌شود؛ نامی که منتسب به اسم مرموز است. 5⃣ آیا این مسئله به منزله‌ی آن نیست که هرکسی که به نام کشته می‌شود، در واقع قربانی خداوند آنان یعنی شیطان می‌شود؛ علاوه بر این، روز تعطیل -یعنی شبات- که روز شنبه است، در اصل به عنوان شناخته می‌شود. 6⃣ خلاصه‌ی کلام این‌که مثلث شش‌پر بر روی پرچم اسرائیل، نشانه‌ی عددی جانور 666 است. این جانور تمثال باستانی از شیطان است که به saturn [زحل] نیز شناخته می‌شود و روز مذهبی یهودیان در طول هفته به روز saturn معروف است. 📚 منبع: كتاب صهیونیسم در مسیر سلطه، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک، برگردان: محمدیاسر فرحزادی، تهران: نشر ساقی، چاپ اول، ص135و136
✡ دو تناقض در داستان ایمان پولس یهودی 💥 بخش اول/ 1⃣ که از هرکاری جهت تهدید و کشتار پیروان عیسی (ع) بهره می‌جست، نزد کاهن اعظم اورشلیم رفته و از وی معرفی‌نامه‌ای خطاب به کنیسه‌های دمشق خواست تا او را در دستگیری و آزار مسیحیان یاری کنند، ولی در مسیر دمشق به‌یک‌باره این به عیسی (ع) ایمان آورد! وی در مورد دلیل ایمان‌آوردنش مدعی است که درراه دمشق، عیسی (ع) را ملاقات کرده و وی از او خواسته تا ایمان بیاورد!! 2⃣ بی‌تردید یک ادعای خالی و بدون شاهد نمی‌تواند مورد پذیرش عقلا واقع شود. چراکه در اين‌صورت هرشخصی که ادعا کند با عیسی (ع) ملاقات کرده و دستوراتی از وی گرفته است، باید مورد پذیرش قرار گرفته و ادعای او نیز تصدیق شود؛ حال آن‌که هیچ عاقلی این موضوع را نمی‌پذیرد! 3⃣ آیا برای تصدیق ادعای شاهدی وجود داشته است؟ نشان می‌دهد که پولس در راه دمشق و ملاقات با عیسی (ع) تنها نبوده، بلکه همراهانی نیز داشته است. آیا همین همراهان نمی‌توانند شاهدی بر ادعای پولس باشند؟ به دونقل كتاب مقدس دقت كنيد: ✝ شائول هنوز به دمشق نرسیده بود، که ناگهان نزدیک شهر نوری از آسمان در اطراف او تابید. او به زمین افتاد و صدایی شنید که می‌گفت: «ای شائول، شائول، چرا بر من جفا می‌کنی؟» شائول پرسید: «خداوندا تو کیستی؟» پاسخ آمد: «من عیسی هستم، همان کسی که تو بر اوجفا می‌کنی، ولی برخیز و به شهر برو و در آنجا به تو گفته خواهد شد که چه باید بکنی.» در این هنگام همسفران شائول خاموش ماندند، زیرا اگرچه صدا را می‌شنیدند، ولی کسی را نمی‌دیدند. [اعمال رسولان، 9: 3-7] ✝ اما وقتی در راه بودم، در حوالی دمشق نزدیک ظهر ناگهان نور عظیمی از آسمان به اطراف من درخشید. من به زمین افتادم و صدایی شنیدم که می‌گفت: «ای شائول، شائول، چرا بر من جفا می‌کنی؟» پرسیدم: «ای خداوند، تو کیستی؟» پاسخ داد: «من عیسی ناصری هستم که از تو جفا می‌بینم.» همراهان من نور را می‌دیدند اما صدای کسی را که با من صحبت می‌کرد، نمی‌شنیدند. من عرض‌کردم: «خداوندا چه کنم؟» خداوند به من گفت: «برخیز و به سوی دمشق برو و در آنجا کارهایی که به تو واگذار می‌شود به تو گفته خواهد شد». [اعمال رسولان، 22: 6-10] 4⃣ لابد متوجه تفاوت بین این دو نقل کتاب مقدس شدید، که باعث می‌شود نتوان از همراهان پولس به‌عنوان شاهدانی بر ادعایش استفاده کرد. در روایت اول تصریح‌شده که همراهان پولس هیچ‌کس و هیچ‌چیزی را ندیده بلکه تنها صدای عیسی (ع) را که با پولس صحبت می‌کرد، می‌شنیدند؛ اما در روایت دوم برعکس روایت قبلی تصریح‌شده که همراهان پولس نور عیسی (ع) را می‌دیدند ولی صدای او را نمی‌شنیدند!! 5⃣ نتیجه آن‌که پولس مدعی است که با عیسی (ع) ملاقات کرده و به خاطر همین ملاقات ایمان آورده. از طرفی تنها شاهدی که می‌تواند این ادعای پولس را تصدیق کند، همراهان پولس هستند. حال آن‌که کتاب مقدس در مورد درک همراهان پولس از این ملاقات به‌گونه‌ای صحبت کرده که با توجه به آن نمی‌توان شهادت آنان را پذیرفت؛ چراکه یک‌جا گفته‌شده که آنان در این ملاقات حرف‌ها را شنیدند ولی چیزی ندیدند و در جای دیگر عنوان‌شده است که آنان دیده‌اند ولی چیزی نشنیدند! 6⃣ حتی اگر این هم نبود باز نمی‌توانستیم شهادت همراهان پولس را بپذیریم چراکه کسانی که با پولس همراه بودند، یقیناً مسیحی نبوده و یاران خود پولس بودند؛ آیا در محکمه‌ای می‌توان شهادت هم‌کیشان یک شخص را به نفع وی و علیه اشخاص دین و کیش دیگر پذیرفت؟! به‌راستی اگر یک مسلمان ادعا کند که با مسیح ملاقات کرده و دستوراتی از او گرفته و عده‌ای مسلمان نیز، حرف‌های او را تصدیق کنند، آیا مسیحیان ادعای این شخص مسلمان را خواهند پذیرفت؟!