فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اصلاً غدیر برای این آمده است که یاد بگیریم همواره باید اصلح حاکم باشد. کسی که مانند مولایش نکیر السّیف، قلیل المبالاة بحتفه، شدید الوطأة، نکال الوقعة و متنمّر فی ذات الله باشد ...
نباید در افراد و جریانها فریز شد، باید بی تعصب نگریست که از این ۶ تن کدامیک اینگونه است، او را یافت و برگزید و الا غیر از این باشد دم از غدیر و امامت زدن و قرآن و نهج البلاغه خواندن، جز مشابهت با عمل جملیان و صفینیان و نهروانیان نیست!
اللهم اهدنا لما تحب و ترضاه و اجعل عواقب امورنا خیرا 🤲
انقلاب سوم
@enqelabe3
#ایران_قوی #انتخابات #مجلس_قوی #مجلس_انقلابی #شفافیت #بورس #انقلاب_سوم #انقلاب_اسلامی_اقتصادی #جهاد #تهران #کردستان #بیجار #انقلاب_اسلامی #آمریکا #اسرائیل #جهاد_تبیین #خلیج_فارس #انتخاب_اصلح #ظهور #مهدویت #نه_به_نئولیبرالیسم #اقتصاداسلامی #پول #تورم #گرانی #دلار #اقتصاد #انرژی #یارانه #عدالت #انتخاب_اصلح #ریاست_جمهوری #امام_خامنهای #رییس_جمهور #شهیدجمهور #خادم_جمهور
✍ عبور از نسخههای سرمایه سوز
تا زمانی که مبنای اداره کشور دستورات و نسخههای لیبرال سرمایه داری غربی است که توسط صندوق بین المللی پول و بانک جهانی تجویز میشود حتی اگر رییسجمهور، یک عالم انقلابی و مجاهد همچون شهید رییسی باشد اوضاع اقتصادی و معیشتی و به تبع آن سیاسی و اجتماعی نه تنها بهبود نمییابد که روز به روز بدتر میشود و چوبش را هم فقط اسلام و انقلاب و نظام و روحانیت میخورند.
اینکه میبینیم در ۳ سال گذشته علیرغم دوندگیهای شبانه روزی و خدمات مخلصانه رییسجمهور شهید و دولت ایشان بسیاری از مسائل حل نشد و اوضاع بهتر نشد به خاطر همین است.
مع الأسف در این ۳ سال، دولت انقلابی آن گونه که باید موفق نشد بر ترس عبور از نظرات کارشناسی سنتی که از ابتدای دهه ۷۰ با خطای دولت سازندگی در نظام برنامه ریزی کشور لانه کرده و مبنای دولتها برای اداره مملکت قرار گرفته غلبه کند.
لذا در دولت رییسی نیز تا حدود زیادی در بر همان پاشنه چرخید و قطار اداره کشور بر همان ریل سابق (تنها با اندکی تغییر جهت و سرعت) حرکت کرد.
سوگمندانه شاهدیم بر خلاف امید اولیه ملت به شعار تغییر به نفع مردم و انتظار برای دیدن نتایج آن، بر اثر آن ترس قدیمی و تردید دولت انقلابی، خدوم و فساد ستیز شهید رییسی در اجرای کامل سیاستهای تحولی و اعتماد به نسخههای بومی اداره کشور نرخ دلار، مسکن، خودرو، طلا و سایر اقلام زندگی طی این ۳ سال افزایش حداقل ۲ برابری داشته است. وضعیت خودرو سازی همچنان مافیایی، رانتی و خرید راحت یک خودروی معمولی آرزوی مردم است، سیستم بانکداری کماکان ظالمانه و زالوصفت، اوضاع بورس فشل و سردرگم و در نتیجه امید به بهبود اوضاع در کمترین میزان ممکن قرار دارد و این از مهمترین عوامل کاهش مشارکت نسبت به انتخابات دوره قبل است.
با این وضعیت اگر قرار باشد دولت چهاردهم نیز همان مسیر گذشته را طی کرده و همان سیاستها را اجرا کند و همان نتایج را به بار آورد ، همان بهتر که به دست نیروهای جبهه انقلاب تشکیل نشود تا لا اقل بیش از این شاهد ریزش گفتمان انقلاب اسلامی و سوختن سرمایه اجتماعی نظام نباشیم.
انقلاب سوم
@enqelabe3
#ایران_قوی #انتخابات #مجلس_قوی #مجلس_انقلابی #شفافیت #بورس #انقلاب_سوم #انقلاب_اسلامی_اقتصادی #جهاد #تهران #کردستان #بیجار #انقلاب_اسلامی #آمریکا #اسرائیل #جهاد_تبیین #خلیج_فارس #انتخاب_اصلح #ظهور #مهدویت #نه_به_نئولیبرالیسم #اقتصاداسلامی #پول #تورم #گرانی #دلار #اقتصاد #انرژی #یارانه #عدالت #انتخاب_اصلح #ریاست_جمهوری #امام_خامنهای #رییس_جمهور #شهیدجمهور #خادم_جمهور
امام على عليه السلام: روزگار دو روز است، روزى به كام تو و روزى به زيان تو. چون به كام تو بود، سرمست مشو و چون به زيان تو بود، غمناك مباش؛ زيرا هر دو مايه آزمايش توست.
تحف العقول ص ۲۰۷
خدای را سپاس🤲
اینکه مشارکت از ۲۴ میلیون به حدود ۳۲ میلیون رسید یعنی آنها که باید تلاش و جهاد تبیین میکردند کار خود را انجام دادند، حال هر نتیجهای به دست بیاید یعنی خیر در همان بوده است ...
راضی هستیم به اراده و رضای الهی🙏
هرچند بسیار دردناک است که شهر باز به مافیایی که ۴ دولت (۳۲ سال) دستش بوده و بخش عمدهای از وضعیت امروز کشور نتیجه عملکرد اوست باخت و این نشان میدهد بخش زیادی از مردم هنوز به آن رشدی نرسیدهاند که خادم را از خائن تشخیص بدهند و راحت فریب میخورند اما قطعاً همه این حوادث طبق حکمت الهی جلو میرود و خیر است.
باید صبر کرد و دید.
ان شاءالله که وضعیت کشور و مردم بهبود یابد اما آنهایی که به پزشکیان رأی دادند باید بدانند اگر مشکلات حل نشود یا خدای نخواسته بیشتر شود حق هیچ اعتراض و طلبکاریای را ندارند و هم باید خود تحمل کنند و هم جواب۲ گروه را بدهند
۱. کسانی که به جلیلی رأی دادند
۲. کسانی که در هشدار و انذار حنجره خود را پاره کردند.
پزشکیان هم روزهای بسیار بسیار سختی را در پیش دارد، از فردا مطالبات و توقعات بسیار زیاد و متنوع ۸۵ میلیون ایرانی به سمتش سرازیر خواهد شد و باید پاسخگو باشد.
«و العاقبة للمتقین»
انقلاب سوم
@enqelabe3
#ایران_قوی #انتخابات #مجلس_قوی #مجلس_انقلابی #شفافیت #بورس #انقلاب_سوم #انقلاب_اسلامی_اقتصادی #جهاد #تهران #کردستان #بیجار #انقلاب_اسلامی #آمریکا #اسرائیل #جهاد_تبیین #خلیج_فارس #انتخاب_اصلح #ظهور #مهدویت #نه_به_نئولیبرالیسم #اقتصاداسلامی #پول #تورم #گرانی #دلار #اقتصاد #انرژی #یارانه #عدالت #انتخاب_اصلح #ریاست_جمهوری #امام_خامنهای #رییس_جمهور #شهیدجمهور #خادم_جمهور
همفکران شهید رییسی به اشتباهات خود باختند و هزینهاش را #سعیدجلیلی که بیگناه ترین در آن خطاها بود پرداخت!
🔻عملکرد ضعیف دولت در حمایت جدی از سفره معیشت مردم علیرغم تلاش و دوندگی بسیار و کارهای زیربنایی، بلند مدت و ماندگار، باز هم زمینه را برای بازگشت اصلاح طلبان مهیا کرد.
قطعا اگر اصلاحطلبان هم دوباره همان گونه عمل کنند، سرنوشت مشابهی دارند. (البته اگر باز انگشت اتهام را به نظام برگردانند خیلی خطرناک خواهد شد)
ریشه مشکلات در راست یا چپ بودن نیست، ریشه در پیروی هر دو جریان از نسخههای عاریتی اقتصاد نئولیبرالی است که مرتب سفره معیشت مردم را کوچک و کوچکتر میکند.
این هشدار بارها توسط افرادی چون سید یاسر جبرائیلی داده شد که سیاست ارزی نادرست و تضعیف شدید ارزش پول ملی اقتصاد کشور را به ورطه سقوط میکشاند اما گوش شنوایی برای آن پیدا نشد.
دولت انقلابی و عالم مجاهدی مثل شهید رییسی که هیچ اگر خود امام معصوم هم باشد و سیاستهای نئولیبرالی را اجرا کند وضعیت نه تنها بهتر نمیشود که بدتر هم خواهد شد.
جبرائیلی در کانالش مینوشت که چقدر داد زدم التماس کردم حتی به پای رییسجمهور افتادم اما نئو لیبرالهای ریش دار سر به سجود آیه خوان دورهاش کرده بودند و موفق شدند ...
بعد از شهادت رییسی نوشت شهید این اواخر همراه شده بود اما با او همراهی نشد.
انقلاب سوم
@enqelabe3
#ایران_قوی #انتخابات #مجلس_قوی #مجلس_انقلابی #شفافیت #بورس #انقلاب_سوم #انقلاب_اسلامی_اقتصادی #جهاد #تهران #کردستان #بیجار #انقلاب_اسلامی #آمریکا #اسرائیل #جهاد_تبیین #خلیج_فارس #انتخاب_اصلح #ظهور #مهدویت #نه_به_نئولیبرالیسم #اقتصاداسلامی #پول #تورم #گرانی #دلار #اقتصاد #انرژی #یارانه #عدالت #انتخاب_اصلح #ریاست_جمهوری #امام_خامنهای #رییس_جمهور #شهیدجمهور #خادم_جمهور
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
برادران و خواهران انقلابی! کمربندها را محکم ببندید...
بخش اول
شکست، مقدمه پیروزی است؛ به شرطی که با تحلیلهای بی بنیاد و سطحی، ریشهیابی نشود.
جریان حزب اللهی و طرفدار گفتمان انقلاب به کنار رفتن و نرفتن قالیباف یا جلیلی نباخت، بلکه بار دیگر به دوگانهای باخت که حول مذاکره و برجام شکل گرفت! چرا که در طی سه سال پرکار دولت شهید رئیسی و چهار سال مجلس انقلابی، فرصت اثبات عملی اینکه مشکلات معیشتی ملت ارتباطی به تحریمها ندارد را از دست دادیم. در این دوره، با اینکه ایران آشکارا از تحریمها عبور کرد، اجرای سیاستهای معیشتسوز و نابرابریساز نئولیبرال، به مشارکتسوزی و رایسوزی این ایام منجر شد.
ما امیدوار بودیم بعد از دولت روحانی با تغییر ریل اقتصادی کشور در دولت سیزدهم، مردم طعم شیرین اقتصاد درونزا و برونگرای اقتصاد مقاومتی و حاکمیت ریال را بچشند، اما متاسفانه روشن نبودن رویکردهای اقتصادی برای سیاستمداران و عواقب آنها مانع از این تغییر ریل شد.
دلسوزان تلاش بسیاری کردند این شناخت را برای مجموعه دولت و مجلس ایجاد کنند اما نشد و تنها گذر زمان بود که آن را اثبات کرد؛ اما گاهی خیلی زود دیر می شود!
روزی که شهید رئیسی قصد حذف ارز ۴۲۰۰ را داشت، خدمت ایشان رسیدم و کتاب دکترین شوک را تقدیمشان کردم. عرض کردم این کتاب را بخوانید و ببینید این سیاستهایی که در دست اجرا دارید، چند دولت را در دنیا سرنگون کرده است!
بعد از آن نیز برای مجاب کردن دولت به اجرای سیاست تثبیت قیمت ارز تلاش ها کردیم. خاطرم هست این اواخر شهید رئیسی در جلسهای فرمودند مطالب به این روشنی را چرا اقتصاددان ها متوجه نمی شوند؟!
بهرحال زمان از دست رفت، بخصوص که افراد دست اندرکار، هنوز به آن سیاستها باورمند هستند.
جریان سیاسی اصولگرا نه تنها در طی دوره مدیریت خود بر دولت و مجلس اقدامی برای اصلاحات اقتصادی و پایان دادن به حاکمیت دلار آمریکا در خاک ایران نکرد، بلکه حتی حاضر نشد در ایام تبلیغات انتخاباتی دست روی این مسئله اساسی گذاشته و وعده حل و فصل آن را به مردم بدهد. این بود که در پاسخ به این پرسش آقای پزشکیان که چرا بدون برجام قیمت گوشت ۸۰۰ هزار تومان شد و قیمت خودرو و مسکن سر به فلک کشید، پاسخی جز سکوت نداشت!
اصولگرایی به طمع ۱۸ میلیون رای شهید رئیسی در سال ۱۴۰۰، حاضر به عذرخواهی از مردم برای عدم موفقیت دولت سیزدهم در کوتاه کردن دست سفته بازان و خام فروشان از جیب مردم نشد. حاضر نشد با صدای بلند جلوی احتکار اراضی ایران بایستد و بگوید ما نتوانستیم اقتصاد بسازبفروشی مسکن ایران را که ۷۰ درصد آن قیمت زمین است، تغییر ریل دهیم! حاضر نشد از سیاستهای مشوق خام فروشی فولاد و پتروشیمی و معادن عذرخواهی کند و از اینکه نتوانسته فرایند صنعتی شدن و تولیدگر شدن ایران را تسریع کند، حاضر نشد در پیشگاه تاریخ و مردم ایران ابراز شرمندگی کند و وعده اصلاح دهد.
بنابراین جریان سیاسی اصولگرایی حتی ۵ میلیون رای از همین ۱۸ میلیون رای ۱۴۰۰ را نیز از دست داد. جریانی که میخواست نقش نمایندگی طرفداران انقلاب و مستضعفین را بازی کند، در عمل با سرمایهداران نرد عشق باخت. جراحی اقتصادی که باید روی توبره سرمایهداران انجام میشد، روی سفره مردم انجام شد.
✨برای مطالعه بخش دوم، اینجا را کلیک کنید✨
@syjebraily
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
برادران و خواهران انقلابی! کمربندها را محکم ببندید...
بخش دوم
✨برای مطالعه بخش اول، اینجا را کلیک کنید✨
جریان انقلابی هرگز نباید سرخورده و دلسرد شود. باید از فرصت استفاده کرد و در مبارزه با سرمایهداری نئولیبرال هم فکر و هم قسم شد. این مبارزه، مبارزهای نیست که یک شبه و یک ساله نتیجه دهد. ما با جریانی مواجهیم که از جنگ ایران و روس تا به امروز نتواسته هیچ امتیازی از غرب بگیرد، بیش از یک قرن است که اقتصاد و معیشت مردم را هم به گرو غرب درآورده است و میخواهد ریشههای غرب گرایی را در همه کشور بدواند و به سرمایهداری جهانی متصل کند، کارشناسان معتقد به سرمایهداری را تربیت کند و در همه جا بگمارد.
نئولیبرالیسم میخواهد دولت را کوچک و ضعیف کند تا «سرمایهسالاری» جایگزین «مردمسالاری» شود. لذا #نه_به_نئولیبرالیسم نه به سیاست و آموزش و فرهنگ نئولیبرال هم هست.
کمربندها را محکم ببندید که فرصت جدیدی برای جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استکبار، و جنگ پابرهنهها و مرفهین بیدرد، ایجاد شده و البته که پیشرفت گفتمان مبارزه با سرمایه داری نئولیبرال در همین مدت محدود، کم نبوده است.
ما برخلاف بخشی از اصولگرایان که معتقدند در عصر حاضر نمیتوان با شعارهای انقلاب اسلامی از مردم رای گرفت، عمیقا معتقدیم شعارها و آرمانهای این انقلاب هرگز رنگ کهنگی نمیگیرند و همچون اصل اسلام، در همه اعصار و دورانها و برای همه نسلها جذابیت دارند. قدرت، یک ابزار برای رسیدن به هدف است، نه خود هدف؛ آنکه از هدف عدول میکند که به ابزار دست یابد، نه فلسفه حیات را درک کرده و نه انسان را شناخته است.
برادران و خواهران! ما نه تنها چیزی را از دست ندادهایم، بلکه برای پیروزی چیزی کم نداریم. آماده یک خیزش بزرگ باشید و به این وعده الهی مطمئن باشید که وَلَیَنصُرَنَّ اللهُ مَن یَنصُرُه. ما تردیدی نداریم که به یاری خدای متعال، تمدن نوین اسلامی را در همین گام دوم انقلاب اسلامی محقق خواهیم کرد. به شرطی که چنانکه حضرت سجاد(ع) در دعای ابوحمزه ثمالی میفرمایند، از کسالت و سرافکندگی، از اندوه و ترس و بخل، از غفلت و سنگدلی، به خدای متعال پناه ببریم.
امروز، وقت عمل به این دستورالعمل تاریخی و کلیدی خمینی کبیر(ره) است: «وظیفه ما این است که از حالا برای پایه ریزی یک دولت حقه اسلامی کوشش کنیم، تبلیغ کنیم، تعلیمات بدهیم، همفکر بسازیم، یک موج تبلیغاتی و فکری به وجود آوریم تا یک جریان اجتماعی پدید آید و کم کم تودههای آگاه، وظیفه شناس و دیندار در نهضت اسلامی متشکل شده قیام کنند و حکومت اسلامی تشکیل دهند. تبلیغات و تعلیمات دو فعالیت مهم و اساسی ماست».
جریان انقلابی باید خود را برای یک خیزش عظیم آماده کند...
نقطه آغاز تحولی که برای رسیدن به پیشرفت و عدالت ضروری است، تغییر در نظم سیاسی کشور است.
برادر کوچک شما
سید یاسر جبرائیلی
@syjebraily
اين روايت را ملاحظه بفرماييد در نهج البلاغه. درست است که حضرت بخشنده بودند؛ اما کاملاً احساس ميکردند. چرا وجود مبارک امام سجاد وقتي مالي را به فقير ميداد دستش را ميبوسيد و ميبوييد و به صورت ميکشيد؟[19] چرا؟ اينها چون در واقع قرآن ناطقاند، حالا معلوم ميشود که چگونه قرآن ناطقاند؟ ما اينها را ميخوانيم و همه را به تشبيه و کنايه حمل ميکنيم. اينکه قرآن ناطق است، ميداند که اين آيه چه ميخواهد بگويد. ما مرتّب اينها را ميخوانيم بحث ميکنيم؛ اما اينکه بايد ببينيم نه بفهميم، ببينيم که اين آيه چه ميگويد اهل آن نيستيم. آيه دارد که بعد از استدلال امام سجاد ما ميفهميم چه ميخواهد بگويد؛ فرمود: ﴿يَقْبَلُ التَّوْبَةَ عَنْ عِبادِهِ وَ يَأْخُذُ الصَّدَقاتِ﴾.[20] فرمود خدا توبه را قبول ميکند. حالا چرا «من عباده» نگفت «عن عباده» گفت؟ در بحث «توبه» گذشت. فرمود: ﴿يَأْخُذُ﴾، ما حالا بگوييم ﴿يَأْخُذُ﴾ يعني «يتقبّل»؟! نه! یعنی خدا ميگيرد. اينکه مربوط به ذات خدا نيست اين فعل خداست. آن دو تا فصل که منطقه ممنوعه است، يعني ذات اقدس اله و صفات ذات که عين ذات است، منطقه ممنوعه است. ما معنايش را با برهان ميفهميم، ما به برهان مکلّف هستيم نه عرفان. ما به شهود مکلّف نيستيم، آن مقدور کسي نيست؛ مثل کسي است که دلدرد دارد، قلبش درد ميکند، اين درد را ميچشد. وقتي به طبيب ميگويد طبيب به مرض قلب اين علم حصولي دارد، ولي خود بيمار به اين مرض قلب علم حضوري دارد، يعني دارد مييابد. ما درباره معرفت الهي، فعل خدا، تجلّي خدا، ظهور خدا اينها را بله ميتوانيم يک کسي عارف باشد بيابد؛ اما ذات خدا و صفت ذات که نامحدود است اين قابل شهود نيست؛ يعني کجاي آن را شما شهود بکني؟! بعضش را؟ او که بعض ندارد. همهاش؟ او که نامتناهي است. هيچ ممکن نيست کسي بتواند خدا را شهود کند و ما مکلّف به شهود هم نيستيم؛ اما البته فضيلتي است براي شهود فعل خدا. عرفان برای آن فعل خداست. اما ذات خدا را کاملاً ميفهميم، ذاتي است نامتناهي، ازلي است، ابدي است؛ برهان است، دليل است، قرآن هم دليل آورده است، ما دليل را مکلّف هستيم و خوب هم ميفهميم.
اما آنکه مشکل را حلّ ميکند شهود است. در اين آيه دارد که ﴿وَ يَأْخُذُ الصَّدَقاتِ﴾؛ ميگيرد. ما ميگيرد را ميگوييم يعني قبول ميکند. اما امام سجاد اين دست را ميبويد و ميبوسد! ميگويد قبل از اينکه دست من به دست فقير برسد، به دست فرستنده فقير رسيد؛ اين يک ديد ديگري است. اگر «إِنَّ الْمِسْكِينَ رَسُولُ اللَّهِ»؛ امام سجاد ميگويد قبل از اينکه دست من به دست اين رسول برسد، به دست مرسِل ميرسد. اين دست را ميبوسد و ميبويد. يعني چه آيه را اين طور معنا کردن؟ چون خودش در حقيقت آيه است. وقتي گفتيم اهل بيت قرآن ناطقاند يعني همين! خودشان ميدانند که دارند چه ميگويند. حالا ما به آنجا نرسيديم و نميرسيم؛ اما «آنقدر هست كه بانگ جرسي ميآيد»[21] به قول حافظ. اين بيان نوراني حضرت امير را خوب ميفهميم که فرمود: «إِنَّ الْمِسْكِينَ رَسُولُ اللَّهِ»، او را ديگري فرستاد. آن وقت اگر کسي ـ خداي ناکرده ـ به او نرسد مشکل پيدا ميکند.
تفسیر سوره مدثر/ آیت الله جوادی آملی
انقلاب سوم
@enqelabe3
#ایران_قوی #انتخابات #مجلس_قوی #مجلس_انقلابی #شفافیت #بورس #انقلاب_سوم #انقلاب_اسلامی_اقتصادی #جهاد #تهران #کردستان #بیجار #انقلاب_اسلامی #آمریکا #اسرائیل #جهاد_تبیین #خلیج_فارس #انتخاب_اصلح #ظهور #مهدویت #نه_به_نئولیبرالیسم #اقتصاداسلامی #پول #تورم #گرانی #دلار #اقتصاد #انرژی #یارانه #عدالت #انتخاب_اصلح #ریاست_جمهوری #امام_خامنهای #رییس_جمهور #شهیدجمهور #خادم_جمهور
30.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مستند_ظهور قسمت ۶ /بنیان دجال- اسناد ظهور دجال
32.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مستند_ظهور قسمت ۷ /بنیان دجال- انرژی معماری
اینها در قیامت آزاد هستند، در بهشت هستند. از جهنمیها سؤال میکنند که چه چیزی شما را به جهنم انداخت؟ اولین جوابی که آنها میدهند، این جهنمیها کافر هم هستند، اولین جوابی که میدهند، میگویند ما نماز نمیخواندیم! چون نماز عمود دین است، ارتباط بنده با خدا همین عبادت است. بعد در کنار آن میگویند که ما مشکل یا اقتصادی بودیم یا نجومی بودیم یا اختلاسی بودیم یا این بانکی بودیم یا کار دیگری میکردیم، به هر حال حرام و حلال برای ما فرقی نداشت. حقّ فقرا را هم نمیدادیم: ﴿لَمْ نَکُ نُطْعِمُ الْمِسْکینَ﴾، هر جا هم که بگو و بخند بود و مسخره کردن دین بود ـ معاذالله ـ ما آنجا حضور داشتیم: ﴿وَ کُنَّا نَخُوضُ مَعَ الْخائِضینَ﴾. اینها عمل است، معلوم میشود کفار به فروع هم مکلّف هستند؛ مثل اصول. به نماز مکلّف هستند، به رسیدگی حقوق فقرا مکلف هستند، به رعایت زمان و مکان و مجلس مکلف هستند، بعد این کفرشان را هم گفتند: ﴿وَ کُنَّا نُکَذِّبُ بِیَوْمِ الدِّینِ﴾، ما قیامت را قبول نداشتیم.
این معلوم میشود کافر را که به جهنم میبرند، تنها برای اعتقاد او نیست، او به عمل هم مکلّف است، کفار به فروع مکلف هستند، همانطور که به اصول مکلف هستند. در بحثهای قبل هم شواهد زیادی ما داشتیم که میگفتند ما چون نماز نمیخواندیم. اول میگفتند نماز نمیخواندیم، حق فقرا را نمیدادیم، هر جا بگو و بخند بود، ما شرکت میکردیم. همین! هر جا که مسخره میکردند ـ معاذالله ـ نظام را ما شرکت میکردیم و قیامت را هم قبول نداشتیم.
تفسیر سوره مدثر/ آیت الله جوادی آملی
انقلاب سوم
@enqelabe3
#ایران_قوی #انتخابات #مجلس_قوی #مجلس_انقلابی #شفافیت #بورس #انقلاب_سوم #انقلاب_اسلامی_اقتصادی #جهاد #تهران #کردستان #بیجار #انقلاب_اسلامی #آمریکا #اسرائیل #جهاد_تبیین #خلیج_فارس #انتخاب_اصلح #ظهور #مهدویت #نه_به_نئولیبرالیسم #اقتصاداسلامی #پول #تورم #گرانی #دلار #اقتصاد #انرژی #یارانه #عدالت #انتخاب_اصلح #ریاست_جمهوری #امام_خامنهای #رییس_جمهور #شهیدجمهور #خادم_جمهور
38.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مستند_ظهور قسمت ۸ /بنیان دجال- نبرد برای انرژی انسانی