#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
به نام خالق یکتا
🔖جنایتی دیگر در حق زن ایرانی
[۱]. در اسفندماه سال گذشته، حادثه تلخ مسمومیّت سریالی دانشآموزان موجب نگرانی زیاد خانوادهها شد و با جدیت از مسئولین خواستار ریشهیابی و مجازات عاملان این عمل ننگین شدند. مسئولین اجرایی، امنیتی و قضایی نیز به این مسئله مهم ورود کرده و دغدغهها کاملا بهجا و منطقی بود. دشمن پس از ۲۲ بهمنِ تاریخی اخیر که نسبت به سالهای قبل بینظیر بود، همه نقشههای جنگ ترکیبی و شناختی خود را بر باد دید و در نتیجه دست به حربهای جدید برای مسمومیّت مدارس دخترانه برد تا یک شکست کمرشکن را تلافی بکند. از بدو پیدایش این مسئله، طراحانِ جنگِ ترکیبی علیه ایران با ایجاد آلودگی ذهنی، روانی کوشیدند تا التهابآفرینی را در سطح جامعه گسترش دهند و باعث تعطیلی مراکز تحصیل علم و دانش در کشور شوند و ما را در برابر یک پدیده بیسابقه از معاندت و دشمنی قرار دادند که ممنوعیّت و شنیع بودن آن حتی در اجتماعات جهانی، محرز بود.
[۲]. دراین بین کارشناسانِ «کار خودشان است» فعال شدند و بعضی از آنها عامل مسمومیّت را به حاکمیت نسبت دادند، بعضی دیگر پلیس را دشمن دانشآموزان اعلام کردند و عدهای هم مذهبیها را متهم کردند که همه اینها مزخرفاتی بیش نبود و این باعث شد که دادستان تهران به جای رسیدگی به پرونده مشکوکین و عاملین نفوذی دشمن، دو شعبه ویژه برای برخورد با دروغپراکنیها و ترویج شایعات بیاساس در ارتباط با مسئله مسمومیتهای اخیر تشکیل بدهد. هر کجای دنیا چنین توطئه رذیلانهای علیه دانش آموزان شده بود، آن کشور، خود را تحت حمله تروریستی اعلام میکرد و جهانیان برای حفظ ظاهر هم که شده با او همراهی میکردند. ایران مظلوم ما اکنون در معرض یک تروریسم دستهجمعی است که عاملی در داخل دارد و گام اول جلب مجدد اعتماد مردم است.
[۳]. «این یک جنایت کوچکی نیست این جنایتی است هم در حق معصومترین عناصر یک جامعه یعنی کودکان و هم موجب رعب و ناامنی روانی جامعه و نگرانی خانوادههاست، کسانی هم اگر چنانچه محکوم شدند، عفوی در مورد اینها وجود نخواهد داشت، حتماً بایستی مجازات شوند و مجازات اینها موجب عبرت شود.»(بیانات رهبری درباره لزوم پیگیری مسمومیت دانشآموزان، ۱۵ اسفند ۱۴۰۱)، سناریویی دقیق از جنگی پیچیده در جریان است. واقعیت جنگهای رسانهای، روایت سازی است؛ باید هوشیار بود و با ارائه روایت صحیح، جلوی روایت سازیهای دروغین را گرفت. این بار دشمنِ شکست خورده در جنگ چند بعدی، روی نقطه حساسی دست گذاشته است؛ ایجاد حس ناامنی در جامعه برای از بین بردن اعتماد مردم به بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی یعنی امنیت پایدار. متاعی گرانبهاست که اگر خدشه ببیند، دیگر آرامشی وجود نخواهد داشت. چیزی که مردم افغانستان و عراق با تمام وجود آن را درک کردهاند.
[۴]. این اقدام دشمن، یکی از برنامههایی است که خارج از ایران طراحی شده بود و در صدد بودند که حس ناکارآمدی ساختار سیاسی به مردم القا شود. این هم در راستای استراتژی «مرگ با هزار شمشیر» است که صهیونیستها طراحی و برنامهریزی کردند. هدف آنها این است که از هر سو یک ناامنی برای جمهوری اسلامی ایجاد کنند و ما را به مسائل داخلی مشغول کنند تا نتوانیم در حوزه خارجی موفقیتی داشته باشیم و از طرفی میخواهند مدارس ما را که میادین علم و دانش است، تعطیل شود، ولی از آنجایی که جمهوری اسلامی به دنبال شکوفایی دختران و زنان ما در تمام عرصهها بخصوص عرصه علم و دانش است، این هدف دشمن محقق نخواهد شد. اگر قرار باشد با هر قضیه ساده یا پیچیدهای مدارس و مسیرها به روی زنان و دختران بسته شود، دشمن به هدف خود میرسد.
✍ مرضیه عاصی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
📝 ادامه مطلب...
[۵]. اهداف دشمن از این قضیه عبارت بود از جلوگیری از عادی شدن اوضاع جامعه بعد از آشوبهای پاییز، تحریک اکثریت خاموش جامعه برای پیوستن به آشوبها، حفظ فشارهای بینالمللی به بهانه های حقوق بشری برای اجرای بهتر نقشهای که در آینده تدارک دیدهاند، ایجاد نوعی ذهنیت منفی از شهر قم در افکار عمومی، فشار بر دولت و مسئولان در جهت خطای در محاسبه، اقدام اشتباه و انحراف از برنامه های زیربنایی که در مسیر خنثیسازی کامل تحریمها و فشارهای دشمن است، ایجاد عملیات روانی بر افکارعمومیِ قشر خاکستری در جهت برهم زدن آرامش نسبی جامعه، تزریق اضطراب و تشویش به افکار عمومی توسط فعّالین رسانهای و فضای مجازی، ناامیدسازی مردم از کارآمدی مسئولین، ولی «این جنایت بزرگ و غیر قابل اغماضی است. بایستی دستگاههای مسئول، دستگاههای اطلاعاتی، دستگاههای انتظامی دنبال کنند و سررشته این جنایت را پیدا کنند، هم عاملین را و هم مسببین را و به اشدّ مجازات محکوم شوند.» (بیانات رهبری درباره لزوم پیگیری مسمومیت دانش آموزان، ۱۵ اسفند ۱۴۰۱)
[۶].دشمن از ما چه انتظاری دارد؟ قطعاً میخواهد که قطعهای از قطعات جورچین او در تحقق اهدافش در این پروژه باشیم، کمک کنیم که افکار عمومی مشوّش و مضطرب و حساس شوند، مسئولین را ناکارآمد در مهار این پروژه معرفی کنیم، مردم را از مسئولین در توانایی کنترل این پروژه ناامید کنیم و آنها را تشویق به اقدامات خودسرانه کنیم، امّا وظیفه ما در این برهه از زمان چیست؟ باید هوشیارانه تکمیلکننده جورچین دشمن نشویم، در افکار عمومی یأسآفرینی نکنیم، مردم را از کارآمدی مسئولین ناامید نکنیم، نقشه شوم دشمن را برای مردم تبیین کنیم و انگشت اشاره مقصریابی را به سمت دشمن بچرخانیم، مردم را به آرامش و توجه به توضیحات و توصیههای مسئولین دعوت کنیم. مراقب باشیم که دشمن روی خطاهای محاسباتی تک تک ما حساب ویژهای کرده است. مبادا ناخواسته و نادانسته دشمن را شاد و ولیّ امرمان را محزون کنیم، بلکه گوش به فرمان او باشیم تا این توطئه دشمن را نیز خنثی کنیم.
✍ مرضیه عاصی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
بسماللهالرحمنالرحیم
🔖برداشتی از حرام سیاسی
[۱]. رهبر انقلاب در دیدار با کارگزاران از واژه «حرام سیاسی» استفاده کردند، به نظر نگارنده، برای دستیابی به مفهوم حرام سیاسی از منظر ایشان، ابتدا باید تعریف و نسبت هر واژه را در منظومه فکری ایشان بدانیم. از این رو، ابتدا باید بدانیم اسلام سیاسی که در دل آن حرام و حلال معنا مییابد، چیست؟ سیاست در گفتمان انقلاب به چه معنا است؟ چه اموری در آن حرام سیاسی اعلام میشوند؟
[۲]. از منظر رهبر انقلاب «اسلام سیاسی یعنی همین اسلامی که توانسته با تشکیل حکومت، دستگاههای گوناگون، نظامهای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، نظامی و غیره به وجود بیاورد و یک هویّت دینی و اسلامی را برای یک ملّت ایجاد بکند؛ این، آن چیزی است که در مورد دین [میشود گفت]. بنابراین تعریف قرآن از دین یک چنین چیزی است؛ این را نمیشود فروکاست به کارهای کوچک، به یک اعمال عبادی صِرف و محض.»(۲۱ اسفند ۱۳۹۹)
[۳]. در گفتمان انقلاب، «سیاست یعنی نگاه به حرکت عمومی جامعه که کدام طرف داریم میرویم؛ آیا به سمت هدفها داریم حرکت میکنیم یا زاویه گرفتهایم و داریم از هدفها دور میشویم؟ معنای واقعی سیاست این است. آنوقت در خلال این نگاه، تکلیف آدمها و اشخاص و گروهها و احزاب و جریانها روشن میشود که آیا داریم به سمت عدالت اجتماعی میرویم؟ آیا داریم به سمت استقلال واقعی دینی میرویم؟ آیا داریم به سمت ایجاد تمدّن اسلامی میرویم، یا داریم به سمت وابستگی به غرب و وابستگی به آمریکا و تحتتأثیر قرار گرفتن نسبت به بافتهها و یافتههای بیمغز غربیها حرکت میکنیم؟ این خیلی مسئلهی مهمّی است که سبک زندگی ما، ما را به کدام طرف دارد میکشانَد؛ این نگاه، نگاه سیاسی است که میبینید از فرهنگ سرچشمه میگیرد؛ بنابراین در دل فرهنگ، سیاست هم هست. با این نگاه به حوادث جامعه باید نگاه کرد.» (۳۱ مراد ۱۳۹۵)
[۴]. «حجاب، جزو فروع دین است. حرمت آمیزش جنسی حرام، جزو فروع دین است. اما نفس مقولهی حریم جنسی، یعنی بین دو جنس حریمی وجود داشتن، یک اصل است. صحبت چادر سیاه نیست؛ صحبت روگیری نیست؛ صحبت اینکه حریم باید چطور باشد، نیست. ممکن است این مقوله، در زمانهای مختلف و به مناسبتهای مختلف و در جاهای مختلف، شکلهای مختلفی پیدا کند. اما نفس این حریم، یکی از اصول تفکر اسلامی ماست.»(۴ آذر ۱۳۷۱) پس حرامهای سیاسی در تضاد با اصول تفکر اسلامی و واگرایی نسبت به آرمانها معنا مییابند، خواه آن امر جزو اصول دین باشند یا جزو فروع دین.
[۵]. بنابراین، در گفتمان انقلاب اسلامی، سیاست از فرهنگ سرچشمه میگیرد و دو عنصر حرکت عمومی جامعه و حرکت به سمت آرمانها از عوامل تعیین کننده در اعلام مُحرمات سیاسی میباشد. رفتارهای ضد استقلال، ضد عدالت اجتماعی، ضد ایجاد تمدن اسلامی، اقدامهای وابستهساز به غرب، حرکتهای ضد سبک زندگی اسلامی همه جزو محرمات سیاسی میتوانند قرار بگیرند. و وظیفه کل نهادهای حکومتی است که نسبت به حفظ هویت دینی و اسلامی ملت کوشا باشند که این تنها محدود به رفتار و سلیقهٔ یک دولت خاص نیست بلکه همهٔ ارکان نظام باید بر اجرای آن بکوشند چرا که؛ بنمایه و معنا پیداکردن حکومت اسلامی در حفظ هویت دینی ملت و تلاش برای اقامهٔ دین در جامعه است. بر این اساس، مفهوم حرام سیاسی در این جملهی رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «مسئلهی حجاب محدودیت شرعی و قانونی است. محدودیت دولتی نیست. قانونی است و شرعی است. کشف حجاب، هم حرام شرعی است، هم حرام سیاسی است.» (۱۵ فروردین ۱۴۰۲) معنای مشخصتری مییابد.
✍ نسا خلیلی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
به نام خالق یکتا
🔖 برخورد یا مماشات؟
[۱]. چند ماهی است که ذهن مردم مسلمان این مرز و بوم درگیر این سوال است که مگر حجاب خانمها یک واجب شرعی و الزام قانونی نیست؟ اگر چنین است، چرا مسئولین محترم که وظیفه آنها پاسداری از نظام اسلامی و قوانین آن است، در مقابل کشف حجابِ برخی از خانمها که مدتی است به یک رفنار ناهنجار و ناپسند اجتماعی تبدیل شده است، مهر سکوت بر لب زده و تدبیری اساسی نمیاندیشند؟! و یا اگر چارهای اندیشیده و به کار گرفتهاند، چرا آثار و نشانه قابل توجهی از آن دیده نمیشود؟ ترویج این پدیده ناهنجار از نخستین روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون مورد توجه دشمن نیز بوده است. اگر دشمن بتواند در سدّ عفاف که اولین خاکریز است رخنه کند، عبور از سایر خاکریزها امکانپذیرتر و آسانتر خواهد بود، چون حجاب، خط مقدم است. تودههای عظیم مردم احساس میکنند که حق آنها از سوی یک اقلیت اندک، پایمال شده است و میخواهند حق مسلم خویش را که مشروع و قانونی است مطالبه کنند.
[۲]. برخی در مقابل معضل بیحجابی میگویند که اول، مشکل اقتصاد و معیشت را حل کنید،بعد به مشکل حجاب بپردازید که در جواب باید گفت، قطعاً حل مشکل اقتصادی، جزو اولویتهاست و در حوزههای مختلف میتواند تأثیرگذار باشد، اما یک کشور، مسائل و مشکلات گوناگونی دارد و نمیتوان به بهانه نقص یا اختلال در یک حوزه، دیگر حوزهها را به حال خود رها کرد و چون مشکل اقتصادی داریم، پس مشکلات دیگر را نادیده بگیریم. مسئولین حوزه فرهنگ، مسئول بخش اقتصادی و تأمین معیشت مردم نیستند. هر کدام از مسئولین باید وظایف خود را انجام دهند.بخش قابل توجهی از معضلات حجاب در جامعه ما مربوط به قشر ثروتمند و مرفّه جامعه است و عده زیادی از کسانی که نسبت به حجاب پایبند هستند، از نظر اقتصادی جزو قشر متوسط و روبه پایین جامعه هستند. اگر قرار بود موضوع حجاب را به مسائل اقتصادی گره بزنیم، از همان اول انقلاب تا الآن، نباید لزوم رعایت حجاب، از سوی امامین انقلاب مطرح می شد و این یک استدلال غلط و بیجایی است.
[۳]. مقام معظم رهبری فرمودند:«اسلام مرتکبِ منکر را نصیحت و هدایت می کند؛ اما حدّ هم برای او میگذارد. با صِرف زبان و توصیه نمیشود کاری کرد. قدرت نظام باید جلوِ سیرِ فحشا و فساد را بگیرد.»، (بیانات رهبری در مراسم تنفیذ ریاستجمهوری، ۱۱ مرداد۱۳۸۰). از طرفی روسای قوای سهگانه کشور، نمایندگان مجلس و همه کسانی که مردم، مسئولیت به آنها دادهاند، در مقابل این گونه مسائلی که در جامعه اسلامی اتفاق میافتد نباید بیتفاوت باشند، نهی از منکرِ «زبانی» و «عملی» را یکی نکنیم. برخی افراد، دقت ندارند که امر به معروف و نهی از منکر، مراحلی دارد و اینگونه نیست که در «مرحله زبانی» همه چیز تمام میشود و بیش از آن دیگر تکلیفی وجود ندارد. نهی از منکر زبانی، وظیفه همه است؛ اما وقتی به «مرحله عملی» و اقدام قانونی و اجرایی علیه جرم و یا تخلف می رسد، به عهده مسئولین مربوطه میباشد،که پس از پیگیریهای لازم، در صورت لزوم حدّ را جاری کنند.
[۴]. احیا و اجرای ارزشهای دینی از جمله حجاب، تقویت نرمافزار واقعی قدرت ملی است. بنابراین اگر سخنان، اقدامات و اهمال کاریهای ما منجر به تضعیف ارزشهای دینی در جامعه شود، مانند خنّاسان که به جمهوری اسلامی ضربه میزنند، خواسته یا ناخواسته ما هم به جمهوری اسلامی ضربه میزنیم. دشمن درصدد از بین بردن عوامل اقتدار ملّی ماست، یعنی میخواهد ایمان، حیا و عفاف، پایبندی به مبانی دینی و اعتقاد راسخ به حاکمیّت دین را از بین ببرد و عزّت ملّی را مخدوش کند. «حیا» و «عفاف» از عوامل اقتدار ماست. صاحبنظران، مسئولین، نهادها و دستگاههایی که به هر نحوی با رفتار، سخنان، مماشات و... این مؤلفه را تضعیف میکنند و یا نسبت به تضعیف شدن آن بیتفاوت هستند و با این اقدامات و ترک فعلها، به نوعی زمینه را برای ولنگاری، بیحیایی و بیعفتی فراهم میکنند، خواسته یا ناخواسته، در حال تیشه زدن به ریشههای جمهوری اسلامی هستند و با دشمن هممسیر میشوند.
✍ مرضیه عاصی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
📝 ادامه مطلب...
[۵]. عدهای فکر میکنند که اگر با هنجارشکنان و ولنگاران راه بیاییم و سازش کنیم، دیگر هزینهای نمیپردازیم و یا هزینه راهآمدن با آنها کمتر از هزینه برخورد و ایستادن در برابر این افراد است. بدون شک، برخورد با ولنگاران و هنجارشکنان هزینهدار است، اما نکته اینجاست که هزینههای مادی و معنوی حاصل از عدم برخورد و ایستادگی در برابر آنها که به خانوادهها، اقشار مردم و به اصل و اساس جمهوری اسلامی وارد می شود، به مراتب بیش از هزینه سازش است. مطالبه امت ولایتمدار این است که در بحث حجاب که سنگر اول است، قاطعانه برخورد نمایند. ما در خیلی از موضوعات سختتر از این وارد شدهایم و مشکل حل شده است، اما در این موضوع، مماشات بهشدت زیاد است.بعضیها گمان میکنند که با فشارنیاوردن به هنجارشکنان در شرایط فعلی، موفق به خاموشکردن فتنه شدهاند،اما آنها با پروبالدادن به ولنگاران، نه تنها فتنه را خاموش نمیکنند، بلکه (چون باعث گستاخی این قشر اندک میشود) ممکن است باعث ایجاد مشکل دیگری شود.
[۶]. فرهنگسازی هیچگاه تنها راهکار مواجهه با معضلات و آسیبهای اجتماعی نیست. کشف حجاب و برهنگی، نقشه طراحی شده دشمن، با هدف مقابله با نظام اسلامی است، یعنی ابعاد سیاسیامنیتی آن بسیار پررنگتر از خلأ فرهنگی است. در این موضوع اقدامات امنیتی و سلبی، باید همپای کار فرهنگی بلکه جلوتر و جدیتر در دستور کار حاکمیت قرار بگیرد. طرح فرهنگسازی به عنوان تنها اقدام در دستور کار، خطایی راهبردی است که طراحان برنامه میخواهند حاکمیت را به آن مبتلا کنند، پس باید برای مقابله با ناهنجاریهای اجتماعی، فرهنگی، روانی و امنیتی، اقدامات سلبی و ایجابی، توامان صورت گیرد، همه دستگاههای موظّف و مکلّف در مقابله با ناهنجاریهای اجتماعی، باید از همه ظرفیتهای قانونی موجود برای مقابله و مواجهه با این ناهنجاریها استفاده کنند.
[۷]. امام علی(عَلَیهِالسَّلام) فرمودهاند،«اَلسّاکتُ اَخُالرّاضی، شخص ساکت همانند راضی به آن کار است.» مومنین بارها عدم رضایت خود از ولنگاری و بیبندوباریِ موجود را اعلام و در قالب طومار، تجمع، تحصن و... صدا به اعتراض بلند کرده و حجت را بر مسئولان تمام کردهاند، اما مسئولان با سکوت و مماشاتی که با معدود هنجارشکنان میکنند، به فرموده امام علی(عَلَیهِالسَّلام)، راضی به گناه آنان هستنند و در گناه آنان شریک میباشند. مسئولان نباید با تسامح در قبال هنجارشکنیها، حق مسلم تودههای عظیم مردم ولایتمدار کشورمان را به پای جماعتی اندک و قانونشکن قربانی کنند! آنها به نمایندگی از مردم بر کرسیهای مسئولیت تکیه زدهاند و باید حافظ ارزشهای دینی و مجری قانون باشند. تعلل و مماشات مسئولین در مقابل این رخداد خسارتآفرین، قابل توجیه نیست و با اعتقادات دینی و ملی و شرح وظایف آنها همخوانی ندارد. نمیتوان به مردم عادی گفت که در هوای آلوده تنفس نکنید️، بلکه باید برای رفع آلودگی هوا، سریع و فوری اقدام کرد. چون «در جنگ ترکیبی، حملهی نظامی نیست، امّا حمله به باورهای دینی و سیاسی است.»(بیانات نوروزی رهبری، ۱فروردین۱۴۰۲) و مردم حمله به باورهای دینی و سیاسی و مماشات مسئولین را برنمیتابند.
✍ مرضیه عاصی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
بسماللهالرحمنالرحیم
🔖 دعای سلامتی
[۱]. «همه با هم دعای سلامتی امام زمان(علیهالسلام) را زمزمه میکنیم: اللهم کن لولیک الحجهبنالحسن...». این جمله را شاید سالهاست در مساجد و هیئات میشنویم و با آن همراهی میکنیم اما سوال این است که چرا این دعا، دعای سلامتی نامیده میشود؟ مضمون دعا شامل شش درخواست از خداوند متعال است که میخواهد در حق حضرت انجام شود؛ «سرپرست»، «نگهدار»، «راهبر»، «یاری کننده»، «راهنما» و «چشم» او باش. در نگاه اول میبینیم که این دعا نامگذاری نشده است و از بین این شش خواسته فقط کلمهی «حافظا» به معنی نگهدار با مفهوم سلامتی تناسب دارد و از طرفی زمانی که به کتاب مفاتیح یا کافی شریف مراجعه میکنیم؛ میبینیم این دعا اساسا از اعمال شب بیستوسوم ماه مبارک است و توصیه شده است که در شب قدر در هر حالتی چه ایستاده، چه نشسته و چه در سجده تکرار شود. «و تکرّر فی لیله ثلاث و عشرین من شهر رمضان هذاالدعاء ساجداً و قائماً و قاعداً و علی کل حال».
[۲]. از اینجا به سوالی اساسیتر باید پاسخ دهیم که چرا شب قدر این دعا را باید در همهی احوال بخوانیم؟ میدانیم که در شب قدر، اندازهی همه چیز در عالم هستی معین میشود. اندازهی همه چیز، شامل اندازهی «دستگاه توحید» و «دستگاه شرور و طغیان» هم میشود. از آنجا که مدیریت عالم به دست خدای متعال است، بنابراین همانطور که در دعاهای ماه رمضان آمده است؛ «یا من قدّرالخیر و الشرّ» یا «یقدّر فی لیلهالقدر کل شیء...(فصولالمهمه جلد۲صفحه۱۶۵) خیر و شر و طاعه و معصیه» معلوم است که مقدر شدن ِ اندازهی شر و معصیت فقط به گناه چند نفر آدم جانی و دزد و لاابالی محدود نمیشود، چون شأن خدا «مدیریت عالَم» است، پس به اندازههای خیلی بزرگتر نظر دارد، مانند «اندازهی امتها، اندازهی حکومتها، اندازهی تمدنها» به خصوص این که ربالعالمین، دنیا را «دار اختیار» انسان قرار داده است.
[۳]. و اگرچه خدای متعال به گناه و طغیان بشر راضی نیست، اما به امت و حاکمیت و تمدنِ «کفر و نفاق» هم اجازه حیات و تحرک داده و در قرآنش از «ملأ»، «طواغیت»، «ائمه کفر»، «مستکبرین»، «اکابر مجرمین» و «مترفین» صحبت کرده و اختیار آنها را در راه دنیاپرستی و هجمه به دستگاه ایمان، مطلقاً صفر نکرده و در همان قرآن گفته است که:«کلاً نُمدّ هولاء و هولاء...»(آیه۲۰ سوره اسراء) «و ما به هر دو گروه (از دنیاطلبان و آخرتطلبان) به لطف پروردگارت مدد خواهیم داد». حال به طور طبیعی همان قدر خواستههای دستگاه طغیان که ولایت ناراست؛ مقدّر و معین میشوند به قدر و اندازهی همّت و خواست مومنین برای دفاع از دستگاه توحید و خداپرستی و ولایت الله... بستگی دارد. میدانیم که مظهر و مصداق تام و تمام دستگاه توحید، امام زمان (علیهالسلام) است. بنابر این همت و ارادهی مومنین هرچه محکمتر باشد، بیشتر سعادت کمککار بودن حضرت را خواهند داشت اما اگر این ارادهها، پولادین نباشد و دستگاه ایمان را پوشش ندهد؛ حتما مهندسان طغیان و شرارت با تدابیر شدیدتر ادامه کار داده تا به زعم خود بر امام و مومنین غلبه پیدا کنند.
[۴]. خداوند نیز طبق (آیهی ۲۰ سورهای اسراء) سطحی از توان و قدرت را برای کفار و منافقین مقدر میکند و فرشتگان الهی این تقدیر پردرد و برنامهی پر از بلای سال آینده را به امام تحویل داده و ایشان را در جریان همهی خونهایی که قرار است ریخته و چه هتک حرمتهایی شود؛ گذاشته و فشار همهی این مصیبتها بر قلب نازنینش وارد میشود. شاید به همین خاطر بوده که حضرت امام حسن عسکری (علیهالسلام) به شیعیانش یاد داده تا این طور برای پسرش دعا کنند: «رُدّ عنه من سهام المکائد ما یوجّهه اهل الشنئان الیه و الی شرکائه فی امره و معاونیه علی طاعه ربه... تیرهای حیلهای را که دشمنانش به سوی او میاندازند، از او دور کن؛ از او و از کسانی که شریک کار او هستند و او را در طاعت خدا کمک میکنند...»( مکیال المکارم صفحه ۴۰۲). شب قدر شبی است که به دلیل سستی و ضعف امثال ما و شدت حرص وهمت دشمنان به دنیایشان، شب بارش تیرهای زهرآگین و باران بلا و امواج مصیبت بر حضرت (علیهالسلام) و نائب عام او که معاون و شریکش در دفاع از پرستش خدای متعال است؛ میشود.
✍ کبرا خالقی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
📝ادامه مطلب...
[۵]. بنابراین در این معرکهی پر از مصیبت و درد، اگر عزم راسخی نیست حداقلِ کمک آن است که با صاحب این مصائب، همدردی کنیم و نه تنها از خدا برای نمایندهاش کمک بخواهیم؛ بلکه درکنار نائب عام او، خامنهای عزیز صبر و اراده و عزم شهدا به مانند شهید سلیمانی، حججی، علیوردی، عجمیان و... را در این شبها برایمان مقدر کند تا در مسیر تمدن نوین اسلامی گام برداریم و عزت و آبرویِ یاریگری امام را داشته باشیم. حال «همه با هم دعای سلامتی امام زمان(علیهالسلام) را زمزمه میکنیم: اللهم کن لولیک الحجهبنالحسن...». تقدیم به خامنهای عزیز که سی و چهار سال است همچنان با عزمی راسخ و ارادهی پولادین برای نصرت دین و یاری امام، قیام نموده و برعلیه نظام طاغوت که همان «ولایت نار» است، نه تنها از پرچم برافراشتهی خمینی حفاظت کرده، که با اعلام «شبیخون فرهنگی» و «جنگ اقتصادی»، به دنبال سدکردنِ راه هجمههای پیچیدهتر است و همچنان منتظر یارانی است تا مجموعهای از ارادهها و فکرها در بین نخبگان حوزوی و دانشگاهی شکل گرفته تا بتوانند سنگرهای جدید را طراحی کنند و از این همه کشته و مجروح و اسیر فرهنگی و اقتصادی نجات پیدا کنیم.
✍ کبرا خالقی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
بسماللهالرحمنالرحیم
🔖 غربتِ رمضان در برخی مدارس
🔹اولین، مهمترین و موثرترین نهاد هر جامعهای بهطورقطع، بعد از خانواده، مراکز آموزشی و پرورشی آن جامعه است. چرا که مهمترین عنصرِ پیشرفت هر کشور افراد آن جامعه است. در میان تمامی مراکز تربیتی، نهاد آموزش و پرورش والاترین و عمدهترین نقش در هویتسازی را ایفا میکند زیرا در سنین ابتدایی حیات بشر وارد زندگی او شده و نقش بسزایی خواهد داشت.
🔹حال سؤال اینجاست که در جامعهی ما آموزش و پرورش کجای نقشهی تمدنسازی و هویتسازی ایستاده است؟ گفته نشد؛ کجا قرار گرفته است؟ زیرا آشکار است که در این نقشه باید در رأس باشد و هست. اما پرسیده شد؛ کجا ایستاده است؟ یعنی؛ تا به امروز خود را تا کجا رشد داده و چقدر در این مسیر موفق بوده است؟
🔹سؤالات از این دست در مقولهی عملکرد آموزش و پرورش، بسیار است اما در این فرصت نگارنده قصد تحلیل و بررسی دقایق این مسئله را ندارد و تنها با هدف مقدمهای بر ضرورت بررسی عملکرد این نهاد از آن عبور کرده و به بررسی مصداقی ملموس بهنام روزهخواری علنی در برخی مدارس میپردازد. ناگفته نماند که نگارنده هرگز نگاه صفر و صدی به عملکرد این نهاد ندارد و به وجود نقاط قوت بسیاری در کارنامهٔ آن از جمله تلاش در تأمین محتوای مناسب در کتب درسی و غیر درسی، برگزاری مسابقات و جشنهای مناسبتی و... اذعان دارد.
🔹اما مسئلهی امروز، روزهخواریِ آشکار دانشآموزان در فضای به اصطلاح تربیتی مدارس است. در این رابطه چند سؤال پرسیده میشود و قضاوت آن را به عهدهی مخاطب میگذاریم.
۱. آیا یک انسان که در مهمترین مرکز آموزش و پرورش کشور به تربیت آن مبادرت ورزیده شده است و برای شکلگیری و رشد هویت او تلاش و هزینه میشود نباید با اوّلیات احترام به ماه مبارک رمضان آشنا باشد؟ قطعا افراد در امر روزهداری آزادند و تکلیف و تشخیص آن حکمی فردی میطلبد. مسئله این است که آیا افرادی که به هر دلیل در جرگهی روزهداران نیستند؛ نباید به این میزان از فهم و شعور برسند که در مقابل افراد روزهدار و در ملأ عام به خوردن و آشامیدن نپردازند؟ اگر در مدرسه این اصول را نیاموزند؛ کجا برای آنها نهادینه شود؟ آیا وجود معضل روزهخواری علنی در جامعهی امروز نتیجهی کوتاهی نهادهایی همچون آموزش و پرورش نیست؟
۲. تا بهحال دقت کردهاید که در بیمارستانها اتاق کوچک و دور افتاده را برای استراحت و سیگار کشیدن پرسنل آنجا تعبیه کردهاند؟ این کار به دلیل حفظ سلامت بیماران است. خب، فکر کردن و خرج کردنِ کمی خلاقیت برای حل معضل روزهخواریِ علنی دانش آموزان در مدارس برای سلامت روحی و اخلاقی دانشآموزان و در مرحله بعدی سلامتی اخلاقی جامعه ضروری نیست؟ شاید مثال، مثال مناسبی نبوده باشد، چرا که روزهداران یک جامعه از کوچکترین تا بزرگترین آنها قطعا از سالمترین افراد جامعه چه از نظر جسمی و چه از نظر فکری هستند و نباید با بیماران بیمارستان مشتبه شوند اما به قول اهل فن در مثال مناقشه نیست. هدف تنها بیان ضرورت تلاش و غیرت و مسئولیتپذیری افراد در جهت حفظ فضای شایسته برای یک جامعهی اسلامی است. بهنظر میرسد حتی پیشنهاد مکانی برای روزهخواران در مدرسه پیشنهاد مناسبی نباشد چرا که باز هم حرمت ماه مبارک حفظ نخواهد شد و شاید بسترساز تشویق به روزهخواری شود. پس متولیان امر باید به دنبال راهکار مناسبی باشند.
۳. همهی ما به وفور شاهد عزم و ارادهای جدی در مدارس برای پیشرفت تحصیلی دانشآموزان و رقابتهای دیگر مثل مسابقات علمی-فرهنگی و... بین مدارس بودهایم تا آنها در بحث رتبهبندیها و گزارشات به مناطق از یکدیگر کم نیاورند. حتی گاهی با طرحهایی مواجه بودهایم که نهتنها تربیتی نبوده بلکه فقط دانشآموزان را در یک رقابت بیامان قرار میدهد. بدینترتیب، چطور مدارس نمیتوانند با همین اراده درس انسانیت به فرزندان خود دهند؟ آیا روزهخواری در مقابل چشم همکلاسی، که اغلب با بوی غذا و خوراکی همراه است رنگی از انسانیت دارد؟ آیا باز بودن بوفهی مدارس در ایام ماه مبارک، محلی از اعراب دارد؟ آیا خود این عمل نیز نوعی تشویق به روزهخواری نیست؟
📌. درخواست نگارنده و بسیاری از دغدغهمندان در این مسئله این است که:
🔹مدرسه تنها مرکز یادگیری پیچیدهترین فرمولهای منطق، ریاضی، فیزیک، شیمی و یا حفظ چند شعر و وزن، کلمه ترکیب و اطلاعات تاریخی و جغرافیایی نیست مدرسه نماد و نهاد هویتسازی یک جامعه است شاید بتوان با چند فرمول توسعه یافت اما هرگز پیشرفت بهمعنای دقیق و حقیقی آن حادث نخواهد شد زیرا پیشرفت در گرو تحقق انسانیت و معنویت است.
✍زينب نجیب
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
14020122_43360_192k.mp3
3.51M
🏴 بزرگترین شهید در تاریخ بشر
◾ حضرت آیتالله خامنهای: «ایّام شهادت مولای متّقیان است که این بزرگوار بزرگترین شهید در تاریخ اسلام بلکه در تاریخ بشر است. همچنانکه نسبت به حضرت اباعبدالله الحسین (علیهالسّلام) سیّدالشّهداء تعبیر «ثارالله» به کار رفته است، یعنی کسی که خونبهای او خدا است -معنای ثارالله این است؛ عظمت خونبهای او بهقدری است که جز خود خدای متعال هیچچیز نمیتواند خونبهای این عزیزان باشد- عین همین تعبیر دربارهی امیرالمؤمنین است؛ چون شما میگویید: یا ثارَ اللهِ وَ ابنَ ثارِه؛ «وَ ابنَ ثارِه» یعنی امیرالمؤمنین هم در همین رتبهی عظمت از لحاظ خونبها است. عظمت این شهید بزرگوار، شهید در محراب، شهید در راه حق، شهید قاطعیّت، شهید استقامت، از این تعبیرات کاملاً آشکار است.» ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
🔴روز صفبندی حق و باطل
ای قدس
اول قبله مسلمانها
محل معراج پیامبر اسلام
ای عزیز دنیای اسلام
و ای مسئلهی اول مسلمانان جهان...
همه جهان دستبهدست هم داد تا تو رو به فراموشی بسپرد، اما آن پیر فرزانه، خمینی کبیر با یک اشاره تمام نقشههای آنان را برهم زد. آخرین جمعه ماه رمضان را روز تو نامید، روز حمایت از تو در سرتاسر دنیای اسلام. به راستی چه سرّی در نامگذاری این روز هست؟ روزی که بعد از شبهای قدر که با وجود نازنین امام عصر گره خوردهاست به خیابانها میآییم و ندای حمایت از تو سر میدهیم و برای آزادیات کمک جمع میکنیم...
شاید با این حرکت میخواهیم به امام زمان نشان دهیم که ما «هل من ناصر» شما را نشنیده، لبیک میگوییم... شاید میخواهیم نشان دهیم ما امروز مثل مردم دوران غارات اميرالمؤمنين نیستیم که حضرت بارها درخواست کمک و رفتن به جهاد بدهد و درخواستشان بیپاسخ بماند...
شاید میخواهیم به امام نشان دهیم که امروز ما آماده هستیم، قدس را آزاد و بهعنوان هدیه آمدنتان به شما پیشکش کنیم. امروز بیش از همیشه این ندای نایب شما در گوشهامان طنینانداز است که «روز قدس نشاندهندهی صفبندی حق و باطل، صفبندی عدل در مقابل ظلم است.»(بیانات در خطبه نماز عید فطر، ۲۹ شهریور ۱۳۸۸) و ما با حضور در آخرین جمعهی ماه رمضان، آمادگی خود را برای حضور در جبهه حق و همراهی شما، به رخ دشمنان خواهیم کشید.
ای قدس
استوار بمان که فتح نزدیک است.
به صهیونها بگو
ما فرزندان حیدریم
فرزندان حیدر خیبرشکن
و بهزودی تو را از لوث وجودشان پاک خواهیم کرد.
🖋فائزه جعفری
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
بسماللهالرحمنالرحیم
🔖 همترازِ با ۲۲ بهمن
📌روز قدس همتراز و همپایه با روز ۲۲ بهمن به چه معناست؟ این عبارت چه قصدی دارد و چه آرمانی را دنبال میکند؟
🔹این جملهایست که بارها به مناسبتهای مختلف از زبان شهید سلیمانی عزیز شنیده شد. توجه ایشان به مسئلهی فلسطین و نقش ایران در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین تا جایی است که او را شهید قدس مینامند. بررسی خدمات این مرد بزرگ به جهان اسلام بالاخص، فلسطین عزیز و کمک و تجهیز آنها با تلاش و ابتکارِ او، بر کسی پوشیده نیست. با یک جستجوی ساده میتوان به اطلاعات برخی از عملیاتهای ایشان و قهرمانیهای او دست یافت. هرچند سالها باید بگذرد که به عمق شخصیت ایشان دست یابیم و به کُنه سخنان او پیبریم. در این یادداشت سعی شده است تا در حد بضاعت به تحلیل یکی از بیانات ایشان بپردازیم.
🔹از آنجا که حاج قاسم شاگرد مکتب خمینی کبیر بود؛ به نظر میرسد با سیری در سخنان امام خمینی(رحمةاللهعلیه) راه برداشتی شایسته برویمان باز شود. امام خمینی در روز مقابله مستضعفین با مستکبرین، به عنوان روز جهانی قدس می فرماید:
«روز قدس، یک روز جهانی است. روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابلۀ مستضعفین با مستکبرین است. روز مقابلۀ ملتهایی است که در زیر فشار ظلم امریکا و غیر امریکا بودند، در مقابل ابرقدرتهاست. روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین، و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند... روز قدس روزی است که باید سرنوشت ملتهای مستضعف معلوم شود، باید ملتهای مستضعف اعلام وجود بکنند در مقابل مستکبرین. باید همانطور که ایران قیام کرد و دماغ مستکبرین را به خاک مالید و خواهد مالید، تمام ملتها قیام کنند و این جُرثومههای فساد را به زبالهدانها بریزند.» (صحیفه امام جلد ۹ ص ۲۷۶)
🔹چند نکته از این بیاناتِ امام قابل احصاء است:
۱. روز قدس مخصوص فلسطین نیست؛ روز همهی آزادیخواهان جهان است زیرا تنها، روز مبارزهی مردم یک منطقه با دشمنانش نیست، بلکه روز مقابله ملتهایی است که در زیر فشار ظلم امریکا و غیر آمریکا هستند یعنی مبارزه در مقابل ابرقدرتها.
۲. روز آماده شدن و تجهیز در مقابل مستکبران جهان است. زیرا وحدت در اعلام برائت از دشمنان انسان و انسانیت خود بستری برای آمادگی و تجهیز مادی و معنوی انسانهاست.
۳. روز اعلام و ابراز وجود ملتهای مستضعف است زیرا با حضور سیل جمعیتهای استکبارستیز در تمام نقاط این کرهی خاکی، وحشتی خانمانسوز بر دل دشمنان حاکم میشود.
۴. روز الگوگیری از قیام ملت ایران در انقلاب ۵۷ و پایداری در این مسیر در به خاک مالیدن بینی دشمنان اسلام است. زیرا همانطور که ملت ایران توانست با وحدت و مقاومت عامل بیرون راندن طاغوت از مرزهای سرزمینی خود شود فلسطین و فلسطینیان و همه مظلومان جهان خواهند توانست.
🔹بدینترتیب، با توجه به اشتراک آرمانهای قیام ملت ایران و پایداری ملت فلسطین، روز قدس برای ما به همان اندازه اهمیت دارد که روز پیروزی ما در ۲۲ بهمن ۵۷.
🔹بنابراین، با عنایت به بیانات امام و جملهی ناب سردار رشید حاج قاسم سلیمانی میگوییم: نه ۲۲ بهمن ایران متعلق به یک کشور است و نه روز قدس متعلق به یک مکان کوچک در غرب آسیا، بلکه هردو، انقلابی است در مسیر انقلاب مهدوی و متعلق به همه آزادیخواهان جهان.
✍ زينب نجیب
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
﷽
جهت شرکت در #قربانی اول ماه قمری و همراهی در #طرح_حامی قرارگاه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی، لطفاً مبالغ اهدایی خود، همچنین #کفارات، #صدقات و #ردمظالم را به شماره کارت زیر ارسال و رسید خود را به همراه نیت حتماً به آیدی @mostafavi_h ارسال نمایید.
💳 شماره کارت:
6273817010167124
بهنام "گروهجهادیشهیدحاجقاسمسلیمانی"
آدرس کانال:
@sh_qasemsoleimani
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
بسماللهالرحمنالرحیم
🔖 نَفَسِ قدسی
[۱]. خمینی کبیر، پس از انقلابی که(بهمن سال۵۷) در ایران به پا کرد و استکبار را به چالش کشید؛ با پیامی در (۲۶ مرداد ۵۸) همزمان با دهه آخر ماه مبارک رمضان، جهان اسلام را دعوت به قیامی همگانی نمود و با حنجرهای توحیدی و نَفَسِی قدسی، روز قدس را روز برائت از آن رژیم غاصب را اعلام کرد و فرمود؛ اسرائیل (رژیم منحوس صهیونیستی) باید از بین برود. ناگهان همهمهای در میان مردم مظلوم تحت ستم این رژیم خونخوار و همهی مستضعفان جهان پیچیدن گرفت؛ آیا میشود جلوی این مغولان کت شلواری که به قتل و غارت و غصب در جهان میپردازند؛ گرفته شود؟ آیا آن روز خواهد رسید؟ البته واضح است با اسلام امویگون و عباسیمنشِ حکومتهای دستنشانده این آرزو هرگز محقق نخواهد شد. اما دنیا به خصوص مستضعفان خیلی زود فهمیدند که در اسلام انقلابیِ پیر جماران ما مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم شعاری اساسی است و در این راه نه تنها بنبستی وجود ندارد بلکه همهی آرمانهای اسلام راستین به واقعیت خواهد پیوست. پس اگر دستورِ مبارزه و از بین بردن ظلم و ستم در دین هست! کجا بهتر از رژیم غاصب صهیونیستی؟
[۲]. در پی آگاه شدن ملتهای مسلمان و مستضعفان از آرمانهای اسلام راستین خمینی کبیر که در جای جای جهان منتشر شد؛ نور امید در دل مردمی که زیر بار ظلم و ستم جباران عالم قد خم کرده بودند به خصوص فلسطینیان، تابیدن گرفت و با این ندای آسمانی، هرچند کمشمار اما پرتوان و امیدوار، به رهبری ایران اسلامی شروع به تشکیل هستههای مقاومت کردند. رزمندگان ایران اسلامی که با شجاعت در هشت سال دفاع مقدس بینی مستکبران را به خاک مالیده بودند به فرماندهی حاج قاسم خستگیناپذیر در سپاه قدس، تجربیات گرانبهای خود را در خدمت امت اسلام قرار داده و با همکاری با گروههای مقاومت با تلاش و صلابت هر چه بیشتر به همبستگی و تشکیل محور مقاومت در منطقه پرداختند؛ تا ملت مظلوم به ویژه در نوار غزه را از زیر یوغ دژخیمان نجات دهند و ریشه ظلم و فساد را از بین ببرند. از سوی دیگر اسرائیل این دشمن زبون اما جرّار و قدٌار نگران از تحولات پیش آمده و پیروزیهای مقاومت هر روز با برنامهریزیهای رذیلانه درصدد محو فلسطین و اسلام و انقلاب ایران است و از آنجایی که دشمن همواره گرفتار محاسبات غلط میشود، هر روز بیشتر از قبل در منجلاب خودخواستهی خود در حال دستوپازدن است و هر آینه نزدیک است که سرنگونی آن را شاهد باشیم.
[۳]. خامنهای عزیز در وصف شهید قدس، حاج قاسم خستگیناپذیر و دربارهی جهانی شدن مسئلهی قدس فرمود:«آمریکاییها در مورد فلسطین طرحشان و نقشهشان این بود که قضیهی فلسطین را به فراموشی بسپرند؛ فلسطینیها را در حالت ضعف نگه دارند که جرأت نکنند دم از مبارزه بزنند. این مرد(حاج قاسم)، دست فلسطینیها را پر کرد؛ کاری کرد که یک منطقهی کوچکی، یک وجب جا مثل نوار غزه در مقابل رژیم صهیونیستی با آن همه ادعا میایستد، کاری و بلایی سر آنها می اورد که آنها سر ۴۸ ساعت میگویند آقا بیایید آتش بس بدهید؛ اینها را حاج قاسم سلیمانی کرد. دستشان را پر کرد. کاری کرد که بتوانند بایستند، بتوانند مقاومت کنند.» (۱۸ دی ۱۳۹۸). درود بر خمینی روح خدا و خامنهای عزیز که ندای روز قدس را توسط سرباز شجاع و استکبارستیزش به منصهی ظهور نشاند و ناله و شیون فلسطینیان از جور و ستم زورگویان را به آواز خوش رهایی از بند سلطهگران را تبدیل کرد. به امید نابودی مستکبران و ایجاد تمدنِ نوین اسلامی.
✍ خالقی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
بسماللهالرحمنالرحیم
🔖صعود به قلهی دینباوری
🔹برای اظهار نظر در مورد میزان تحول دینداری و دینباوری مردم در جامعهی ایرانی، در ابتدا نیاز به آمار دقیق اولیه و آمار فعلی امری ضروری است. از طرفی باید توجه داشت که خود دین دارای لایهها و سطوح و ابعاد مختلفی است و باید این سطوح، لایهها و نوع شاخصها شناخته شوند، سپس با تعیین ملاک بررسی شاخصها، از حوزهی امور فردی یا حوزهی امور اجتماعی به مرحلهی مقایسه و بررسی وارد شد.
🔹 اینکه ملاک تعیین شاخص دقیق را، سنجیده بودن یا معتبر و معروف بودن آن بدانیم و یا امر کلی دینداری یا دینگریزی و یا افول و یا صعود باورهای دینی مردم جامعه را، با اموری که جزء اعمال فردی و جزئیتر محسوب میشود، مقایسه کنیم؛ نه تنها نتیجهی دقیقی در بر نخواهد داشت، بلکه باعث گمراه شدن اذهان و تزریق ناامیدی به حامعه خصوصا اقشار مذهبی خواهد شد. فارغ از اینکه طبق آموزههای اسلامی، برخی از اعمال فردی در اجتماع نیز بازتاب خواهد داشت، باید دقت کرد که حد این بازتاب تا چه اندازه است تا بتوان ارتکاب یا عدم ارتکاب آن اعمال را بهعنوان ملاکی برای تعیین دینباوری یا عدم دینداری آحاد جامعه به شمار آورد. از جمله این امور فردی، حق انتخاب نام کودکان توسط والدین است. طبق تعالیم الهی اسلام، یکی از حقوق کودک بر والدین این است که برای او نام نیکو انتخاب کنند و این حق در جهت تکریم فرزند میباشد، چراکه «نام» همواره از تولد تا مرگ و پس از مرگ همراه و ملازم فرد است و تأثیر اجتماعی و تربیتی ویژهای نیز بر او دارد، اما هیچ سند رسمی و غیر رسمی نمیتوان ارائه داد که افرادی که نامهای دینی و مذهبی ندارند از احکام و آموزههای دین گریزانند، چنانکه بین مدافعان و شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، شهدای بزرگواری هستند که نامهای اصیل ایرانی دارند که مذهبی نبوده، اما این عزیزان بزرگوار، جزء افراد مؤثر در دفاع از حریم حرم و اسلام بودهاند.
🔹پس اینکه افرادی بخواهند عامدانه و با ارائهی آمار رسمی یا غیررسمی اموری چون انتخاب اسامی غیرمذهبی برای کودکان این سرزمین را نشانهای برای دینگریزی مردم بدانند، اما حضور پرشور اقشار مختلف مردم با سلایق متعدد در راهپیمایی حماسهی بزرگ اربعین و یا مراسم اعتکاف، حضور پرشکوه اقشار مختلف در مراسم شبهای قدر در حرمهای مبارک ائمه و جمکران و یا حتی حضور میلیونی اقشار مختلف با سلایق مختلف دینی، فرهنگی و سیاسی در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن، روز قدس و یا حتی تشییع میلیونی شهید سلیمانی عزیز در سراسر ایران را نادیده بگیرند و آنها را حواشی دینداری بنامند، تنها نشان از مغالطه آمیز بودن اظهارات ایشان و وجود تعمداتی برای بیان آماری غیرواقعی و تخریب و تشویش اذهان دارد. این در حالی است که طبق بیانات رهبر انقلاب به استناد آیه ۶۰ سوره انفال( و اعدوا لهم مااستطعتم من قوه) «امروز یکی از مصادیق قوت دنیای اسلام، قوت حقیقت و جبهه مقاومت، راهپیمایی بزرگ اربعین است. این که اجتماع عظیم میلیونی به سمت کربلا، به سمت امام حسین و قله و اوج افتخار، فداکاری و شهادت که همه آزادگان عالم باید از او درس بگیرند حرکت کند، این حرکت حسینی در گسترش معرفت به امام حسین نقش دارد.» (بیانات رهبر انقلاب، ۲۰مهر ۹۸).
🔹آری! تنها این نشانهی عظیم و آشکار از حماسهی حضور در راهپیمایی اربعین، که چشم جهانیان را خیره کرده است، به عنوان نشانی از دینمداری رو به صعود مردم ایران کافی است تا دیگر کسی دربارهی افول باورهای دینی در جامعه ایران با شیب تند و یا تزریق روح ناامیدی گزاف نگوید.
✍ آمنه عسکریمنفرد
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
بسماللهالرحمنالرحیم
🔖قدسِ شریف، قلبِ فلسطین
[۱]. درحالیکه بیش از دو دهه از نقشههای شوم آمریکا و رژیم منحوس و غاصب اسراییل ، برای به حاشیه راندن «مسأله قدس و فلسطین» و «فراموشی آرمان مقاومت» می گذرد، نه تنها نتوانستند «طرح خاورمیانهی بزرگ» را با «عَلَم کردن داعش و گروههای تکفیری» به انجام برسانند؛ بلکه تمام تلاشهای بیهودهی آنها برای به حاشیه کشاندن مسأله جهانی اسلام، یعنی «آزادی قدس شریف» نقش بر آب شده است. در دنیای امروز موازنهی قوا به نفع دنیای اسلام و جبههی مقاومت شده و در مقابل همهی دنیا، شاهد افول آشکار قدرت آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی است. این در حالی است که روابط این دو قدرت استکباری با چند دولت ضعیف عربی هرگز مانع حرکت رو به زوال رژیم اشغالگر نخواهد بود و این تلاشهای مذبوحانهی آنها، برای فرار از کابوسِ نابودی بهجایی نخواهد رسید. طبق بیانات رهبر انقلاب در گرامیداشت روز قدس در سال ۱۴۰۰، «تداوم مقاومت در داخل سرزمینهای فلسطین و تقویت خط جهاد و شهادت» و «حمایت جهانی دولتها و ملتهای مسلمان از مجاهدان فلسطینی»، دو عامل مهم تعیینکننده است. مجاهدت فلسطینیان و خون پاک شهیدان، عامل برافراشته ماندن پرچم مقاومت و صدها برابر شدن قدرت درونی جهاد فلسطینی است. «جوان فلسطینی که یک روز با پرتاب سنگ از خود دفاع میکرد، امروز با پرتاب موشک نقطهزن به دشمن پاسخ میدهد.» (بیانات رهبر انقلاب،۷ اردیبهشت ۱۴۰۰).
[۲]. امروز همهی دنیا با چشم خود میبیند که ارتش صهیونیستی که روزی خود را «ارتشی که هرگز شکست نمیخورد» معرفی میکرد، تبدیل به ارتشی شده که رنگ پیروزی را نخواهد دید، چنانکه در ماههای اخیر اغتشاشات و درگیریهای داخلی در این کشور شاهد این ادعاست. درحالیکه در مقابلِ روند نزولی رژیم اشغالگر و غاصب قدس، شاهد «افزایش قدرت دفاعی و نظامی»، «خودآگاهی روزافزون جوانان»، «اعتماد به نفس مجاهدان» و «وحدت دنیای اسلام از درجهت حمایت از ملت فلسطین» هستیم. ملتی که درنتیجهی سالها مجاهدت و مظلومیت، اینک در افکار عمومی بسیاری از مناطق جهان، چهرهای درخشان و مبارز دارد. «ارادهی شکستناپذیر در فلسطین و همهی منطقهی غرب آسیا، جایگزین ارتش شکستناپذیر صهیونیست شده و این رژیم جنایتکار ناچار شده آرایش تهاجمی خود را به تدافعی تبدیل کند. جلاد و مجرم قبلی که در رأس رژیم بود، در پی حماسه سیفالقدس، به زبالهدان پیوست و جانشینان امروز او هم هر ساعت، در انتظار تیغ برندهی حماسهای دیگر هستند.» (بیانات رهبر انقلاب، ۹اردیبهشت۱۴۰۱).
[۳]. مهمترین دستاورد «مقاومت» ایجاد مانع اساسی در برابر پروژههای صهیونیستی است، همچنین ارادهی ملتهای مسلمان «امت واحده»، توانسته «روح مقاومت» را در مردم فلسطین زنده نگه دارد و همین امر، توان ایستادگی رژیم صهیونیستی را ضعیف و ضعیفتر کرده است. امروز مسئلهی فلسطین و قدس شریف زندهترین و مهمترین مسئلهی مشترک امت اسلامی است و به فرمودهی رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (رحمةاللهعلیه)، فلسطین پاره تن اسلام است و باز به فرموده رهبر انقلاب آیتالله خامنهای «قدس شریف قلب فلسطین است. جمهوری اسلامی ایران همچنانکه بارها گفته و در عمل نیز به آن پای فشرده، حامی و طرفدار جبههی مقاومت و مقاومت فلسطین است و حرکت خیانتآمیز عادیسازی روابط با رژیم غاصب و سیاست تطبیع پذیری* را محکوم میکند.» (بیانات رهبر انقلاب، ۹اردیبهشت۱۴۰۱).
* پ.ن: تطمیع برخی کشورهای عربی با مقدای پول و وعده، حمایت از سوی آمریکا و اسرائیل در قبال عادیسازی روابط با رژیم غاصب صهیونیسم.
✍آمنه عسکریمنفرد
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
بسماللهالرحمنالرحیم
🔖زیست ضدبشری
📌 ایالات متحده آمریکا تا پیش از پایان جنگ جهانی دوم، قدرتی متوسط در آن سوی اقیانوس بود. قدرتی که در برابر ابرقدرتهایی چون بریتانیا، فرانسه و روسیه حرف چندانی برای گفتن نداشت. یکی از دلائل تبدیل شدن آمریکا به یک قدرت بلامنازع جهانی، وقوع یک بحران بود، بحرانی که منجر به برتری سیاسی اقتصادی آمریکا بر جهان شد و آن یک بحران بزرگ جهانی به نام جنگ جهانی دوم بود. جنگی که زیرساختهای اروپا را یا از بین برد و یا لطمات فراوانی به آن زد. این جنگ سبب شد تا نیروی انسانی نخبه و ثروتهای اروپاییها را به آن سوی اقیانوس و به سمت آمریکا بکشاند. در این هنگام که اروپا در اثر جنگ جهانی دوم دچار ویرانی شد و از قافلهی پیشرفت عقب ماند، از طرفی امریکا به دلیل دور بودن از جنگ و ثبات امنیت، نهایت استفاده را برد و با استفاده از انباشت ثروت و داشتن نخبگان مهاجر و تثبیت دلار، روزبهروز بر ثروت خود افزود. به همین دلیل جنگ جهانی دوم، گام بلند و جهش بزرگ در اقتصاد و حاکمیت جهان تک قطبی در این کشور را رقم زد.
📌 امام خامنهای در سخنرانی تلویزیونی در روز مبعث، دربارهی بحران اوکراین، به نقش ایالات متحدهی آمریکا در زمینهسازی این بحران اشاره کردند و فرمودند: «اساساً رژیم ایالات متحده آمریكا یك رژیم بحرانساز و بحرانزیست است و از بحران تغذیه می كند. آمریكا از بحران های گوناگون در اطراف عالم ارتزاق میكند.شبكه های مافیایی قدرت در داخل آمریكا از بحرانهایی كه در سرتاسر جهان اتفاق می افتاد ارتزاق میكنند.» (۱۰ اسفند ۱۴۰۰). آمریکا در اثر بحرانسازی تاکنون توانسته به زیست خود ادامه دهد مانند نقشی که در ایجاد بحرانآفرینی و راهاندازی جنگ در افغانستان، عراق و سوریه و ایجاد القاعده و داعش داشته است. در حال حاضر نیز دارای مشکلات عدیدهی داخلی میباشد و دچار بحرانهای اقتصادی و سیاسی و ابتذال فرهنگی و نیز مظهر تبعیض نژادی و ظلم به بشریت و به خدمت گرفتن علم برای کشتار انسانهاست. نمونهی دیگر بحرانزیست بودن آمریکا که برای سرپوش گذاشتن بر فجایع و معضلات داخلی خود البته با سانسور و قدرت رسانهای که دارد؛ اینست که در پی فتنهانگیزی جدیدی به نام عضویت اوکراین در ناتو شد تا با تحریک روسیه و حماقت و اطمینان زلنسکی به وعدههای پوچ آمریکا و همراهی همپالگیهای خود مانند فرانسه، آلمان، انگلیس و دیگر دولتهای غربی برای حمایت از اوکراین، سعی در به راهاندازی جنگ جهانی سوم دارد تا شاید مجددا راهی برای بازگرداندن رهبری خود در جهانی تکقطبی باشد.
📌بنابراین آمریکا به فکر زایش یک بحران بزرگ از دل جنگ روسیه با اوکراین است تا دوباره قدرت خود را با این زیست ضدبشری و مخرب بازسازی کند. واضح است اگر متحدان آمریکا هشیاری به خرج داده و فریب وعدههای توخالی آن را نخورند و دست از حمایت از آمریکا در این جنگ بردارند؛ میتوان امید داشت این بحران دستساز از سوی آمریکا به در بسته مواجه شود؛ هر چند دولتهای غربی که از اولین استعمارگران دویست، سیصد سال گذشته در اقصی نقاط جهان هستند؛ خود نیز امیدوارند از این شرایط به نفع خود استفاده کنند. از سوی دیگر با توجه به آگاهی روزافزون مردم جهان، ادعاهای دموکراسی اما ضد مردم و پوچ آمریکاییها که همیشه برای پیشبرد اهداف خود بر طبل جنگ و کودتا و ویرانی در کشورهای دیگر میزند تا بتواند بر آن ویرانهها کاخ خود را حفظ کند؛ خریداری ندارد. به همین جهت اُبهت آمریکا در نزد مردمان جهان در حال فروریختن است و از این قدرت پوشالی دیگر هراس و واهمهای ندارند، چرا که از عمق رذالت و پستی و نیرنگ بازی این ابرقدرت دیروز و درماندهی امروز باخبر شدهاند؛ حال آمریکا که دائما در حال تغذیه از کشورهای دیگر است؛ باید به فکر کشیدن نقشههای دیگر باشد تا بلکه روشهای جدیدتری برای زیستن انگلی و مخرب خود پیدا کند.
✍ خالقی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی