#جوابیه۲۷
#یادداشت
💠 سرمست کنندهترین احساس انسانی، مبارزهکردن و فراتر از غریزه عملکردن است و البته پیروزی فطرت است.
🔶️ دشمن مثل میکروب و ویروسی است که با گاه و بیگاه وارد بدن موجود زنده شدن، سیستم ایمنی او را هوشیار و حتی تقویت میکند، میتواند نهتنها عامل عجز و گله نباشد بلکه به مهمترین میدان رشد آن موجود بیانجامد.
🔷️ و اما از این جالبتر قضیه دشمنسازی است؛ چرا جالب؟ چون برملا کننده است، چون مثل نوری که سینه تاریکی را میشکافد و از دل یک دروغ، صدها حقیقت را روشن میکند، میتواند چشم و گوش انسان را مدام بیدار کند و او را به یاد قدرتهایش در مقابل دشمنانش بیاندازد.
⭕ میشود گفت وقتی که نیاز به دشمنشناسی است، دشمنسازی میشود مثل نخ اسکناس که معلوم میکند، کدام اصل و کدامیک تقلبی است، میشود مرد را از نامرد شناخت، و دوست و دشمن انسان را به مراتب ساده تر از روزگار عادی شناخت.
✍علیمرادی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشته های انقلابی
#جوابیه۲۹
#یادداشت
💢ضرورت تشکیل حکومت اسلامی
💠حکومت اسلامی در جامعه جزء ضروریات عقلی است و با توجه به اینکه حفظ نظام جامعه از واجبات مورد تاکید شرایع الهی است و بینظمی امور مسلمانان نزد خدا و خالق؛ امری قبیح است و روشن است که حفظ نظام و مانع شدن برای مسیرهای اختلاف بهجز به استقرار حکومت اسلامی در جامعه تحقق نمیپذیرد.
💠اجرای قوانین و مجازاتها که در اصطلاح حدود و تعزیرات گفته میشود، ممکن نیست، مگر از طریق قدرت حکومتی که دارای حق اجرای احکام است. این همان مفهومی میباشد که فقها از احکام دریافته و آن را به کمک روایاتی که چنین معنایی را میرساند، تاکید کردهاند.
در اسلام احکامی وجود دارد مثل احکام مالی، نظامی، قضایی و...؛ بنا به حکم عقل، تشکیل حکومت، جهت تحقق همهجانبه اسلام امری ضروری است.
📌امام خمینی(رحمهاللهعلیه) در این مورد میفرماید: «احکام الهیه، چه احکام مالی و چه احکام سیاسی یا حقوقی، نه تنها نسخ نشده است، بلکه تا قیامت باقی است و بقای این احکام، لزوم و ضرورت حکومت را ایجاب میکند تا اینکه برتری قانون الهی را تضمین کرده و اجرای آن را بهعهده گیرد و اجرای احکام الهی جز بهوسیله حکومت امکان ندارد، برای این که موجب هرج و مرج میشود... علاوهبر اینکه حفظ مرزهای کشور اسلامی از هجوم دشمنان و حفظ سرزمینشان از تسلط سرکشان، عقلاً و شرعاً واجب است. انجام این وظیفه جز با تشکیل حکومت، امکان ندارد، تمام اینها از واضحات است که مسلمین به آنها احتیاج دارند و از آفرینده حکیم، معقول نیست آنها را ترک کند... لزوم حکومت برای گسترش عدالت، تعلیم و تربیت افراد، حفظ نظم، از بین بردن ستم، حفظ مرزها و جلوگیری از تجاوز اجانب، از روشنترین احکام عقل است و این مسئله مختص به زمان و مکان مشخصی نیست.
📌 پس به حکم در صورت برپا نکردن حکومت اسلامی، بخشهای سیاسی، قضایی و فقه اسلامی را معطّل گذاشته میشود، حرمت معطّل گذاشتن احکام اسلامی نیز از بدیهیات است، چرا که این کار به تعطیل حدود الهی منجر میشود.
📌امام خمینی(رحمهاللهعلیه) میفرماید: این حکم عقلی، چنان بدیهی و روشن است که اگر در منابع متقن اسلامی هم دلیلی بر وجود و لزوم آن پیدا نمیشد، باز هم شکی در صحت آن نبود، و در این مورد میفرماید:
«چون برقراری نظام سیاسی غیر اسلامی به معنای بیاجرا ماندن نظام سیاسی اسلام است، همچنین به این دلیل که هر نظام سیاسی غیر اسلامی، نظامی شرکآمیز است، چون حاکمش طاغوت است، ما موظفیم، آثار شرک را از جامعه مسلمانان و از حیات آنان دور کنیم».
📌نیازمند بودن جامعه به حفظ و اجرای عدالت و رعایت حقوق افراد، زمینه لازمی برای برپایی و تشکیل حکومت اسلامی است. به همین جهت عقلا به ضرورت برپایی حکومت در جوامع انسانی حکم کردهاند. جامعه اسلامی، از جهت نیاز به اداره کشور و وجود حکومت، با جوامع دیگر فرقی نداشته و برای تنظیم روابط خود، احتیاج به احکام اجتماعی دارد تا هم امنیت ایجاد شود و هم حقوق افراد رعایت و عدالت گسترش یابد پس جامعه اسلامی در نیازمندی به حکومت، مثل جوامع دیگر است.
📌در نزد عقلا تشکیل حکومت در جامعه آنقدر ضروری است که بدون آمودن هیچ حکمی از طرف خدا و پایبند بودن به حکم از طرف مولی همه جوامع در راستای ایجاد حکومت تلاش و برای تحقق آن از هر کاری دریغ نمیکنند!
چگونه ممکن است امر عقلی به این مهمی و دارای اهمیتی برای مجری اسلام که انگیزه جهانی شدن دارد در نظر خدا کماهمیت بوده و در راستای این لزوم، هیچ وجوبی از طرف خداوند نیامده باشد؟
📌اگر در مورد مسئله«تشکیل حکومت اسلامی لازم الاجرا و واجب است».
قرآن و روایات بررسی شوند، پر واضح است که بدون تعلل رأی بر ایجاد حکومت اسلامی داده و آن را امری مسلم، که نه تنها عقلی است بلکه شرع هم بر این عقل مهر تایید گذاشته؛ میدانیم اما چرا در مرتبه و مرحله اول گمان میکنیم پیامبر (صلیالله) و فرزندان گرام ایشان حکومت اسلامی تشکیل ندادهاند؛ این برمیگردد به اطلاعات کم متصور و یا به قدرت تحلیل نداشتن رفتار و نداشتن رفتار و کردار و گفتار پیامبر (صلیالله) و تلاش ایشان برای اجرای احکام اسلامی در یک حکومت اسلامی که هر جا موقعیت برای ایشان فراهم بوده بلافاصله حکومت را تشکیل و احکام و قوانین جامعه اسلامی را اجرا نمودهاند و هر کجا فضای این امر مهم، از ایشان گرفته شده در تلاش برای روشنگری مردم بودهاند تا مجدد حکومت را به دست صاحبان اصلی آن برسانند و اگر هم پیامبر و فرزندانش به آشکارا نتوانستند حکومت را از ضاله بگیرند به این دلیل بوده که عنوان حکومت اسلامی بر سر در حکومت این اقشار بوده و با نام اسلام و قرآن و خدا بر مردم حکومت میکردند و جز راه روشنگری راهی نمیماند تا مردم به بصیرت برسند.
✍سمیعینژاد
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشته های انقلابی
#جوابیه۲۸
#یادداشت
❇ ملتهایی که زنده هستند و اهداف و آرمانهای مستقل دارند، قطعا دشمنانی علیه آن ملت ایجاد میشود که این اهداف و آرمانها به آنها ضرر میرساند، حال این دشمنان چه خارجی باشند چه داخلی!
در وهله اول، همانطور که قبل از آغاز جنگ تحمیلی، ابتدا مسائل را به طریق دیپلماسی پیگیری کردیم، اما در صورتیکه این روش مفید نبود، وارد جنگ نظامی میشویم. نقاط ضعف در گزینه دیپلماسی را بعد از مقابله و دفع خطر نظامی، بررسی کردیم.
✴ ولی چیزیکه روشن است، نظام جمهوری اسلامی به دنبال جنگ و تعرض نیست و نباید نظام جمهوری اسلامی را مقصر جلوه داد. جمهوری اسلامی بهخاطر اهداف و آرمانهای اسلامیش دشمنانی خواهد داشت که این اهداف و آرمانها برایشان قابل قبول نیست و چه بسا هزینهآور هم هست.
✍قنبرینیک
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشته های انقلابی
#جوابیه۳۰
#یادداشت
این مسئله از زبان ایشان آنقدر مغالطهآمیز که هیچ ناقص و غیر حرفهای بیان شده که به محض خواندن این متن توسط افرادی که اندک اطلاعی از روند اسلام بدوی اتا رشد آن در بلادهای دیگر داشته و اندک مطالعهای کرده باشند خط بطلان روی آن کشیده و آن را نقد و نقض خواهند کرد.
📌 ایشان میگوید پیامبر حفظ دین را واجبتر میدانست( نگفتهاید کدام دین مدنظر شماست!دین فردی یا دین اجتماعی؟ اگر دین فردی منظور شماست، پس چرا پیامبر این همه مراحل پشت سر گذاشت از یومالانذار تا شعب ابیطالب که مردم را هدایت کند و دین اسلام را سر چشمه عقاید خود قرار دهند!!!
اگر فردیت مطرح بود چرا حکام با پیامبر سر جنگ داشتند( چرا حاکمان احساس خطر میکردند و نمیگذاشتند پیامبر کار خود را به پایان برساند و بروند؛ ترس ابوبکر و عمر بعد از شهادت حضرت رسول چه بود که بلا فاصله سقیفه را ایجاد کردند).
آیا حکومت را دادند به حضرت رسول و حضرت علی و آنها بگویند نه نمیخواهیم ما فقط دین را باید داشته باشیم).
📌ایشان میگویند: امام فرمود حفظ نظام اوجب واجبات است( چرا دلایل رهبر را نگفتند با چه ادلهای این حکم را داده اند!!! آیا جز دلایل قرآنی و روایی منشأ این حکم دلیل دیگری دارد!!! که در اقتضا وقت باید با این دلایل پرداخت و عقلی به مسئله حکم وجوب یا عدم وجوب حکومت اسلامی رسید!).
📌ایشان میگوید ادعای امام این بود، اگر نظام از بین رود، اثری از دین نخواهد ماند:( باز اینجا باید پرسید منظور امام را درست بیان کنید دین فردی اختراعی یا دین جمعی شرعی؛ آیا شما شک دارید که اگر حکومتی از اعتبار خودش بیفتند مردم آن جامعه بر مبنای آن حکومت نمیتوانند رفتار کنند چرا که رهبر ندارند منشأ برای حل اختلاف ندارند و هرج و مرج ایجاد میشد؟ آیا شک دارید اگر حکومت اسلامی برداشته شود و حکام دیگری بر این کشور حکومت کنند مردم موظف هستند بر اساس میل و رفتار آن حاکم عمل کنند و اگر مخالف شرع و تشیع باشد در مضیقه می افتند و به سختی دین را برای خود نگه میدارند!!؟).
📌ایشان میفرماید چرا در این حکومت تصفیه انسانی رخ داده؛( یعنی شما نمیدانید اگر حکومتی بخواهد به اهداف حقیقی برسد، نباید دست اجانب عقیده باشد و باید تا وقتی که ممکن است دست منافق نباشد از طرفی( بنیصدر ) در ابتدای انقلاب کجا نشسته بود؟ آیا امام میدانست یا نمیدانست که بنیصدر یار انقلابی نیست؟ پس چرا در راس نشست؟ جز به ناچار و همان ناچاری که پیامبر هم درگیرش بود از این افراد استفاده شد در انقلاب اسلامی ).
📌ایشان میگوید کرامت انسانی برای پیامبر و حضرت علی مهمتر بود!( اگر چنین بود چرا مروان از دیار خودش تبعید شد؟ چرا خیلی از افراد را پیامبر از دستگاه خودش کنار زد؟ اگر قرار است کرامت انسانی به هر دلیل حتی مخالف عقاید اسلامی حفظ شد
احدها و خیبرها و خندقها و غزوات چرا اتفاق افتاد؟).
📌ایشان میفرماید امام ادعا دارد که امام زمان برای حفظ نظام، جان فدا میکند! ( اولا باید دانست منظور امام، هر نظامی نیست؛ نظامی که بر اصول و قواعد درست اسلامی به پا شود؛ این مسئله کجایش جای تعجب دارد؛ مگر همه حاکمان زمان معصومین، به دلیل اینکه حکومت دست ائمه نیفتد، جان شیرینشان ائمه اطهار علیهم السلام را به شهادت ختم نکردند؟ مگر غیر از این بود که تمامی ائمه را حاکمان، شهید کردند؟ از چه میترسیدند؟ سقیفه چرا اتفاق افتاد؟
📌 این بلای نارضایتی در بین مردم و گریز از دین در این جامعه، بهخاطر این است که افرادی نگذاشتند جامعه اسلامی با صحت و سلامتی خودش حرکت کند و دائم چوب لای چرخ این حکومت گذاشتند تا زمین بخورد و در هر لباس و هیبتی_ بر خلاف عقیده شما که میگویید سمت نداشتهاند_ سمت داشتهاند و گندش که درآمد یک ستون از ستونهای دینباوری مردم را با خاک یکسان کردند.
📌این جامعه را مسلمانان غربی مسلک به این روز انداختهاند، نه مسلمانان پای کار و در رکاب مولی؛ همین اندازه از دین هم که مانده صدقه سر جوانان تربیت شده امام خمینی و سکاندار و زمامدار بعد از ایشان امام خامنهای است.
✅ اگر واقعا دنبالهروی پیامبر هستید، به مسیر پیامبر با شتاب بینهایت برگردید که در مرام و مسلک و اهداف پیامبر جز تشکیل حکومت اسلامی هدف دیگری را نمیتوان یافت.
✍فاطمه سمیعینژاد
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشته های انقلابی
#جوابیه۲۹
#یادداشت
🔰 در تاریخ بشر، همیشه دو جبهه حق و باطل وجود داشته است. اصلا حرکت عدالت محور انبیا که میآمد دشمنزا بود، یعنی هرجا ندای حق برآید، قهرا باطلی در برابر آن برمیخیزد.
✴ جمهوری اسلامی ایران هم، با حرکتی در جهت حرکت انبیا آمد و سادهلوحانه این است که ما وجود دشمن را توهّم بدانیم.
✳ و اما در مورد مسأله صلح، اینکه بر سر چه صلح کنیم مهم است، آیا سخن امیرالمومنین(علیهالسلام) العیاذبالله در این مورد بوده که ما خودمان را زیر یوغ طاغوت قراردهیم؟! این هم اظهر من الشمس است که تقویت بنیه دفاعی عقلانی و بازدارنده است، با نگاهی اجمالی به وضعیت کشورهای منطقه هر انسان بیغرضی، سیاست درست جمهوری اسلامی ایران را درمییابد.
✍مصطفوی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشته های انقلابی
#جوابیه۳۰
#یادداشت
《بسم الله الرحمن الرحیم》
🔰 دشمن همیشه بوده و هست. هرجا انقلابی به وجود بیاید و با استکبار مبارزه شود، حتما به دنبال آن دشمنانی هم به وجود میآیند و دشمنی میکنند، چون منافع آنها به خطر میافتد و این دشمنیها نه از زمان انقلاب بلکه از زمان پیغمبر اکرم(صلی الله علیه و آله) هم وجود داشته است.
⚠️ اینکه بعضیها در داخل میگویند، دشمنی وجود ندارد و یا چرا همهاش میخواهید دشمن بسازید یا غافلند و یا خودشان دست در دست دشمن دارند.
دشمن همیشه درحال تلاش برای ضربه زدن است و شیطنت میکند ما نیز نباید غافل باشیم و بیکار بنشینیم.
✍ وحدت
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشته های انقلابی
#جوابیه۳۱
#یادداشت
💠 درست گفتهاند که باطل برای اغوای سادهلوحان خود را با کمی حق نشان میدهد و در این متن به وضوح مشخص است که نویسنده هم چنین قصدی دارد!
❇ در کجای تاریخ جمهوری اسلامی سراغ دارید که شروعکننده جنگ باشد؟! مگر نه این بوده که همیشه در مقابل دشمنان و زیادهخواهان بیرونی و داخلی تا جای ممکن کوتاه آمده و با اینکه توان مقابله و کنار زدنش را داشته، اما مشی اسلامی را به کار برده است.
♨️ دشمن، دشمن است. چه اسمش را بیاوریم و چه در موردش سخنی نگوییم، ولی این ثابت شده است وقتی که از دشمن حرفی نزدیم و مدام مخاطب قرارش ندادیم، پرروتر شده و خیالات برداشته! اتفاقاً این از نکات قوّت جمهوری اسلامی است، که دائماً دشمن را نشان میدهد و تذکرات لازم را به موقع به آن گوشزد میکند، تا هم او دچار خیالات نشود و هم مردم دشمن را بشناسند و حواسشان به آن جمع باشد.
✍کوهکن
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشته های انقلابی
هدایت شده از اسماعیل فخریان
آقای سروش محلاتی در درس فقه خود مطالبی را مطرح کرده و به اسلام نسبت داده که برآيند آن تحریف دین، تعطیلی احکام اجتماعی اسلام، پذیرش ولایت طاغوت، بیمعنا شدن جهاد، تسامح با نظام سلطه، انکار سیرهی مبارزاتی ائمهی اطهار، انفعال در مواجه با بزرگترین منکرات اجتماعی، ترویج دین حداقلی، گره زدن معیشت مردم به مذاکره و پذیرش ذلت، غلط خواندن انقلاب خمینی کبیر، تضعیف ولایتفقیه و... است.
https://fa.shafaqna.com/news/1254722/
چقدر خوب است که:
۱. #جامعهی_مدرسین
۲. #بیوت_مراجع
۳. دفتر حفظ و نشر آثار امام
۳. آقایان صاحب کرسی تدریس فقه
و سایر دغدغهمندان دین و دیانت
تفسیر خودشان از اسلام و نظرشان را در مورد بیانات آقای سروش محلاتی بفرمایند.
پ.ن۱: وقتی دهان آن نویسنده انقلابی و مخلص آنطور بسته شود، دهانهای دیگر اینطور باز میشود.
پ.ن۲: تئوریزهکنندگان خط سازش، بهدنبال خسته کردن مردم از مقاومت و تسلیم کشور به استکبار هستند.
پ.ن۳. بیش از هر زمان دیگری، #جهاد_تبیین باید در رأس وظایف جریان انقلابی باشد.
پ.ن۴. وای به روزی که نگران جایگاه مرجعیت باشیم، اما نگران تحریف دین و قرآن نباشیم.
#جریان_تحریف
#دین_حداقلی
@fakhrian_ir
هدایت شده از نوشتههای انقلابی
#پیوست۱
#یادداشت
فرصت طلبان لیبرال...
📌 رئیس مجلس شورای اسلامی برای ارج نهادن به مقام مراجع و روحانیت، به قم سفر میکند و در طی ملاقات با مراجع عظام، موضوعاتی مطرح میشود، بدین مضمون که لازم است جمهوری اسلامی با تمام دنیا ارتباط داشته باشد و از طرفی مسئلهی فشار اقتصادی به مردم را مطرح میکند.
🔶 مسائل عنوان شده ارزشمند و بجا است، هر چند ادبیات بهکار رفته در جلسه، سوالات و شبهاتی را به ذهن عوام ایجاد میکند. در مقابل عدهای از دوستداران انقلاب نسبت به کلام مرجعیت و گفتگوی جلسه، واکنش نشان میدهند و...
🔻اما قابل تأمل اینکه در داخل جمعیتی که سالها آنها را میشناسیم، سراسیمه و با عجله وارد میشوند تا به قول خود، دفاع از حریم مرجعیت کنند. آنهایی که قریب به بیست تا سی سال در حوزههای مختلف دینی، فرهنگی، سیاسی، و غیره... رفتار و باقیات آنها را دیدیم، هر وقت حرفی زدند، شک و شبه ایجاد کردند، هرجا عمل کردند، خلاف اخلاق انجام دادند، هر زمان قدرت گرفتند، مشکلات بزرگ ایجاد کردند. آنهایی که دشمنی دشمن را منکر شدند و حقوق محرومین را تضعیع کردند، همانها که در اوج قدرت قهقهه در ملاقات با دشمنان خدا میزدند و وقتی حقوق محرومان مطالبه میشد، تمسخر میکردند.
◼️ آنهایی که نه در علوم الهی و فقه جعفری، اجتهادی دارند ولی دعوی دانایی میکنند، و نه در سیاست و اقتصاد راهبردی دارند ولی دعوی حکومت میکند، و نه در اخلاق و ادب، نزاکتی دارند که دعوی حرمت میکنند. کاش این جمعیت بهانهجوی بیهنر و منحرف، ذرهای از کمالات و حسنات رهبری معزز را میدیدند و سیاست و اخلاق و دشمنشناسی و مظلومپروری خود را با مرام و سیره نائبالامام میسنجیدند و اصلاح امر میکردند.
❇️ تاریخ ایران عزیز، گواه است که مرجعیت روحانیت و مردم همیشه باهم بودند، دشمن هم همیشه به لطف این مهم، مغموم و ناامید شده است.
《والحمدلله الذی هدانا لهذا...》
✍ نبوی
@enqelabi_nevesht
📌 کانال نوشته های انقلابی
هدایت شده از نوشتههای انقلابی
#پیوست۲
#یادداشت
بِسْـمِ ٱلَلّهِ ٱلْرَحْمَنِ ٱلْرَحِیمْ
🔰 این ایام بزرگ هم خدا را شاکرم که مرا در این روزهای پرعظمت، سرنوشتساز و مهم تاریخ، زنده قرار داد تا شاهد دیدن دوران آدمیان و عوالم باشم! و خود ناچیز خاکم را اگر رخصتی باشد فدای راه کبریایی نمایم.
🔶 در این بحبوحهای که روح و جانمان را درگیر با مستکبران عالم کردهایم و روز به روز در تقابل و رویارویی تقریباً مستقیم، تمام قد و روشن رسیدهایم، نکاتی ذهن مرا به خود مشغول ساختهاست.
🔷 از آنجا که برمدار ولایتمداری صحیح، گام نهادن چون شهادت هنر است! و ما که متصف به این هنریم که انشاءالله باشیم، بسیاری مسائل و مصائب بر فرض صحت جایش در سینه و آغوشش دهانه چاه است. اما گاها چاه نیز طاقت را از دست میدهد و قلم بار آن را برجان میخرد!
۱. نقش ولی فقیه در تراز تشکیل تمدن نوین اسلامی چگونه است؟
۲. نقش مراجع عظام تقلید، روحانیون معزز و حوزههای معظم علمیه در تمدن اسلامی چیست؟
۳. نقش مجاهدان، مبارزان و جهادگران راه خدا به چه نحو است؟
♨️ پربیراه نیست مجموعه مستکبران همپیمان در راه مطلوب شیطانی خود، نمره قبولی بالایی را در تقابل با مسیر نورانی پروردگار در کارنامه خود دارند.
اما آیا ما در جبهه حق در تراز حرکت قدرتمند و مطلوب جبهه حق، در حالت مطلوبی قرار داریم که نمره قبولی را دریافت کنیم! در کارنامه ما چیست درجازدن یا حرکت!؟ توقع نمره داریم برای کدام یک!؟
✳️ سربازان جبهه حق اعم از مراجع تقلید، روحانیون و همه مجاهدان بانام و گمنام راه خدا باید؛ با سمت و سوی عزت اسلام و فراهم^سازی و تشکیل مقدمات تمدن نوین اسلامی، همه حرکات و کلمات خود را مهندسی نمایند.
چه باور کنیم چه نه!
چه بخواهیم چه نه!
واقعیات عظیم عالم در حال غلیان و خروش است!
💠 در این شکوه تاریخی، اگر پشت سر راهبری رهبرالهی زمان نیات، اعمال و زندگیمان را سمت و سو دهیم، به غایت نهایی و به سوی آن زندگی سراسر نور نزدیکتر خواهیم شد.
📌 باید خوب بدانیم تا خوب بفهمانیم به مردمان رنجدیده از ظلم ظالمان؛ که اسلام میداندار عالم، هم زندگی را آباد میکند و هم آخرت را.
🔶 بیش از ۱۰ سال است فریاد ولی خدا بر استفاده از کالای داخلی و هویتبخشی به اقتصاد درونزا بلند شده است که مشکلات کشور یاریدهندگان امام موعود حل گردد.
🔷 اگر از همان روز اول فریاد حلقوم بیدار ولی خدا شده بودیم، الان، این ملت بزرگ از این پیچ تاریخی یک گام جلوتر بود و اقتصاد گردن ملت را نمیفشرد. در حرکت تمدن سازی نوین اسلامی نیز پیشروتر بودیم.
📌 اگر باور داشته باشیم نسخهای که ولایت برای این سرزمین اصیل آریایی در نظر گرفتهاست، ما را از چالشها رهایی میبخشد و این مهم را همه با هم خواسته بودیم و فریاد میکشیدیم، امروز باید برای قلم فرزندان مجاهد این سرزمین، گوسفند قربانی میکردیم نه تهدید به شکستن!
❇️ در بحبوحههای مختلف تاریخ مجاهدان و رهروان حقیقی راه خدا از هر قشری، با هر منصبی و با هر سنی ممکن است با حرکت به جا در مسیر حق و جانفشانی، دارای منصبی شوند که بزرگان و همه مدعیان بزرگ و کوچک آرزوی رسیدن به آنرا داشته باشند،
چه اینکه امام خمینی(رحمتالله) که قاعده بازی شیاطین عالم را با همت متعالی و الهی خود برهم زد و رهبر آزادگان و خداپرستان موحد عالم گردید، حسین فهمیده ۱۳ ساله را رهبر خود خطاب نمود.
💠 بهدرستی که خداوند، عزت را ایستادگی در مسیر حق و جانفشانی در شرایط سخت، قرار دادهاست.
🔷 چشم امید همهی مظلومان عالم، به حرکت روحانیت معظم و همه مجاهدان راه خدا دوخته است.
✅جایی که ولی خدا سینهستبر، علمدارگونه و با عقلانیتِ کامل، بسانِ یک شیر میدان جهاد، در برهم زدن قاعده و قامت شیطان صفتان! در وسط معرکه ایستاده است، همه باید در رکاب باشیم. نه یک قدم به چپ و نه یک قدم به راست برویم. در دوران شکوهمند، سخت و زیبایی هستیم که ایستادگی در مسیر الهی را با قیمت میخرند! و جانفشانی را نیز چونان مرتبهای بزرگ میدهند.
✍قیومی
@enqelabi_nevesht
📌 کانال نوشته های انقلابی
عدالت ساختاری یا عدالت مصداقی؟
عناوینی است که در دهه هشتاد به عرصهی گفتمان اجتماعی به صورت پر رنگتری پا گذاشت.
در پی اعتراض دانشجویان به قوه قضائیه برای زندانی کردن برخی از اعضا جنبشهای عدالتخواه، حضرت آقا در دیدار با دانشجویان مورخ ۱۴ اردیبهشت ۸۷ فرموند:
«شما زرنگیتان این باشد: گفتمان عدالت خواهی را فریاد کنید؛ اما انتقاد شخصی و مصداقسازی نکنید. وقتی شما روی یک مصداق تکیه میکنید، اولاً احتمال دارد اشتباه کرده باشید؛... هم احتمال اشتباه هست، هم وسیلهای به دست میدهید برای اینکه آن زرنگ قانوندانِ قانون شکن - که من گفتهام قانوندانهای قانون شکن خطرناکند - بتواند علیه شما استفاده کند. شما از دادستان چه گلهای میتوانید بکنید؟ اگر یک نفری بهعنوان مفتری یک شخصی را معرفی کند و بگوید آقا او این افتراء را به من زده. خوب، شأن آن قاضی این نیست که برود دنبال ماهیت قضیه. اگر این افتراء گفته شده باشد، زده شده باشد، مادهی قانونی آن قاضی را ملزم به انجام یک کاری میکند؛ لذا نمیتوانیم از او گله کنیم. شما زرنگی کنید، شما اسم نیاورید، شما روی مصداق تکیه نکنید؛ شما پرچم را بلند کنید.»
از این پس، برداشت این شد که ورود مصداقی به موضوع عدالتخواهی نکوهیده است اما به دو مسأله توجهی نشد؛
اولا: مخاطب این سخنان قشر دانشجویی است که گاها ممکن است بیگدار به آب بزند و خود را به دردسر بیندازند و دیگری اینکه شرایط دهه ۸۰ با زمان کنونی متفاوت است؛ همون طور که امام علی میفرماید فرزندان خود را برای دوره خودشان تربیت کنید نه برای زمان خودتان، چرا که آنها فرزند زمان خویشند.
ثانیا: بررسی نشد که آیا در عدالتخواهی، آوردن هر مصداقی مضر و خط قرمز است؟ آیا این خط قرمز برای همه آحاد جامعه کشیده شده است؟ یا با تغییر سطح اجتماعی، از مردم عادی به کارگزاران، خط قرمزها کمرنگ و پررنگ میشوند؟
رهبر انقلاب در اشاراتی مستقیم در تاریخ ۶ اردیبهشت ۹۴ فرمودند:
"یک مسئله هم این است که من شنیدهام که گاهی اوقات در بعضی از خیابانها این جوانهایی که مست ثروتند - مست غرور ثروت - سوار ماشینهای آنچنانی میشوند و در خیابان بنا میکنند به جَوَلان دادن و رفتوآمد کردن و محیط خیابان را ناامن [کردن]؛ اینها هم ناامنی است. بایستی در قبال هر نوع ناامنی برنامه داشت و حرکت کرد و کار کرد. اینها چیزهایی است که جوانب گوناگون امنیت است."
اگر ذکر مصداق مضر است پس چرا این اشاره مستقیم امده است؟ موضوع فوقالذکر، در کدام حوزه بوده که نیاز به تذکر داشته است؟ آیا میتوان در بعضی موارد خاص به صورت موردی ورود داشت؟ در کدام حوزهها میتوان ورود کرد؟
رهبر انقلاب در تاریخ ۱ خرداد ۹۸ از ورود دانشجویان به ماجرای نیشکر هفت تپه و ماشین سازی اراک استقبال کردند و فرمودند: « در یکی دو سال اخیر، تشکلهای دانشجویی کارهای خوبی کردند؛ چه در مسائل کشوری و چه در مسائل بینالمللی. مثلاً دانشجویان در مسئلهکارخانههای نیشکر هفتتپه و ماشینسازی رفتند و مشکل را حل کردند؛ اینها نه پول دارند و نه قدرت قانونی، اما حضورشان مشکل را حل کرده است؛ حضورشان در پیگیری مطالبات کارگران بر دستگاههای نظام اثر داشته و این کار خوبی بوده»
بنابراین بیانات، پس میتوان به صورت مصداقی ورود داشت اما چگونه؟
باتوجه به بیانات رهبر انقلاب مورخ ۲۵ تیر ۱۳۹۸ پیگیری مصداقی در موارد خاص از سوی ائمه جمعه موردی ندارد:
«گاهی یک منکر و مشکل بزرگ وجود دارد که با وجود پیگیریهای مکرر حل نمیشود؛ بیان این موارد که خیلی هم نادر است، در نماز جمعه ایراد ندارد اما نباید به محض دیدن مشکلی در دستگاههای دولتی، قضائی و یا مراکز دیگر، آن را در خطبهها مطرح کرد، چراکه تأثیر مثبت ندارد، موجب افزایش شکافها و اختلافها میشود و مردم را دچار تشویش میکند.»
پس صفر و صدی دیدن مسائل باعث راهگشایی مسائل نخواهد شد، ممنوعیت صد درصدی ورود مصداقی یا فقط ورود مصداقی به همهی موارد؛ هر کدام اشکالات گستردهی خود را به همراه خواهد داشت؛ به عنوان نمونه ورود مصداقی ممکن است با اشتباه همراه باشد و ورود صرفا ساختاری موجب کند شدن تیغ عدالت خواهی و ایمنی بخشی به قانون گریزان فساد طلب شود.
نگارنده بر این باور است؛ انگارهی دو فرضی عدالتخواهی مصداقی و عدالتخواهی ساختاری به کل اشتباه است و بیشترین تمرکز باید بر اشتراکات باشد نه افتراقات.
بهتر است بنا بر برخی توصیهها، عدالتخواهی را در سه بخش لایه کنشهای اجتماعی، سیاسی، رسانهای، لایهی سیاستگذاری و لایه بنیادین در بخش نظریهسازی دید؛ هر کدام از این لایهها قدرت و تاثیر خود را خواهند داشت.
عدم جامعیت دید، در عدالت همان شده است که ولی جامعه میفرماید انقلاب اسلامی در بخش عدالت ضعیف ظاهر شده و امید است با همکاری تمام صاحب نظران در موضوع عدالت با یکدیگر، شاهد سرآمدی ایران در این حوزه باشیم.
✍خلیلی
@enqelabi_nevesht
#یادداشت
🔰به مناسبت بازدیدی که چند روز گذشته، از نمایشگاه دستاوردهای حوزههای علمیه داشتم، مایلم به پاس قدردانی از تلاشهای مراجع عظیم الشأن، اساتید و فضلای انقلابی حوزههای علمیه سراسر کشور(قم، خراسان، اصفهان و سایر حوزه های علمیه) چند سطری را به نگارش درآورم.
♻️میخواهم بهعنوان یک طلبه، به حضورم در حوزههای علمیه افتخار کنم. میخواهم حالکه رسانههای بیگانگان دائما آواز قناری را از دور سر میدهند، از نزدیک ارزیابی درستی را از حوزههای علمیه ارائه کنم.
🔷حوزه علمیهای که روزی فقه او تنها در محدوده طهارت و صلاه خلاصه میشد، امروز دهها مؤسسه و مرکز علمی و پژوهشی با محوریت فقه تمدنی، فقه حکومتی و فقههای مضاف نزدیک شدن مسیر حرکت انقلاب اسلامی به سمت تمدن نوین اسلامی را نوید میدهند.
🔶چگونه میتوان کرسیهای درس خارج، پیرامون موضوعات تخصصی در حوزه مسائل اجتماعی و تمدنی را نادیده گرفت؟! هر چند در گامهای ابتدایی هستیم اما بدون تردید با همتی که هم اکنون مشاهده میشود، میتوان گامهای نهایی آن را هم دید.
💠چه کسی میدانست که روزی حوزه علمیه میتواند با ساختارهای حکومتی ارتباط بگیرد و با افتخار اعلام کند که حوزه علمیه میتواند در جهت مصوبات قانونی و دولتی راهگشای امور در عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... باشد؟ اما هماکنون شاهد هستیم که آثار فاخری در زمینههای فقه، اصول، تفسیر، فلسفه، عرفان و همچنین فقههای مورد نیاز نظام اسلامی، به نگارش درآمدهاست که جهان علمی غرب را به رقابت تمدنی دعوت میکند.
✅بیشک راهبری جامعه، بدون مطالعات راهبردی ممکن نیست. سرفصلی که بسیاری از اساتید و فضلای گرانقدر حوزههای علمیه پیگیر آن هستند. روزی بود که هیچگاه کسی فکر نمیکرد که حوزههای علمیه بتوانند برای روزهای آینده بیندیشند، اما امروز ظرفیتهای شگفتآور دانش های اسلامی نشان دادهاست که میتواند اعماق جان انسانها و جهان را از معارف دینی سیراب نماید و سعادت دنیوی و اخروی ایشان را تأمین نماید. بنابراین رویکردهای راهبردی را در ساحتهای گوناگون سرلوحه حرکتهای خود قرار دادهاند.
⚠️روزی بود در این کشور، نه تنها عرصههای نظامی که حتی عرصههای علمی و دانشی علوم انسانی، ذیل قدرتهای علمی کشورهای غربی اداره میشد، اما امروز به جایی رسیدهایم که پاسخگویی از اندیشههای اسلام آمریکایی، در اندک زمانی ارائه میشود. چه خوب است که در بیاناتشان ذکر کردهاند که اینچنین حوزه علمیهای را نمیتوان به راحتی شکست داد. میخواهم بگویم این حوزه علمیه، آنقدر استوار شدهاست که هیچ رقیبی نمیتواند او را به هماوردی بخواند.
⚠️روزی بود در همین کشور، جامعهی بانوان برای آگاهی از مسائل شرعی خود در تنگنا قرار داشتند، اما امروز حوزههای علمیه خواهران در سراسر کشور، به صورت مستقل ظرفیتهای آموزشی، پژوهشی و تبلیغی را در اختیار دارند و هماکنون در عرصههای عمومی و تخصصی مشغول به تحصیل و ارائه خدمات ارزنده هستند.
💠حال که حوزه علمیه، قاعده نظام اسلامی است، تصویرسازی حقیقی طلاب و روحانیت در عرصههای جهادی و خدمترسانی عجیب به چشم می آید. در تاریخ ثبت شدهاست که روزی فردی به نام رضاخان زورگو نمیگذاشت که طلبهها حتی در محیط حوزههای علمیه زیست راحتی داشته باشند، اما در حال حاضر انگیزه و عملکرد روحانیت نه تنها در بستر حوزه علمیه که در قامتِ خدمترسانیهای عمومی و مردمی قابل تمجید و تحمید است. طبیعی است که آمار این فعالیتها در رسانههای بیگانه مفقود باشد.
⚠️روزگاری بود که تنها دغدغهی ارزشمند یک روحانی، ارتباطات مردمی در قالب منبر و روصهخوانی بود، اما امروزه این دغدغه والای روحانیت کار را به جایی رساندهاست که دهها مؤسسه و مرکز تبلیغی در عرصههای حضوری و مجازی با محتواهای بسیار غنی، مشغول به فعالیت هستند. امروزه جامعه هدف علاوه بر محله و مسجد، پاسخگویی و تبلیغ ارزشهای دینی در سطح ملی و فراملی است. امروز کشورهای منطقه مخاطبان حوزههای علمیه شدهاند.
📌کاش میشد این سطور به پایان نرسد و خدمات حوزههای علمیه سراسر کشور را بیش از پیش به تصویر کشید. تنها میخواستم بابت حرکتهای تحولی سالهای اخیر از مراجع عظیم الشان، مدیران، اساتید و فضلای انقلابی و گرانقدر حوزههای علمیه سپاسگذاری نمایم. امید است روزی همگان شاهد تمدن نوین اسلامی باشیم.
« والسلام علی من التبع الهدی»
✍بهروز دلاور
@enqelabi_nevesht
📌 کانال نوشته های انقلابی
#جوابیه
#یادداشت
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
🔻درباره سخنان چندی پیش، آقای سروش محلاتی باید گفت؛
اولا؛ اگر قرار هست به دلیل سختی و مشقت، ولایت طاغوت را پذیرفت، پس چرا ائمه اطهار(علیهالسلام) برای برپایی حکومت اسلامی و پیادهسازی توحید اجتماعی، با بنیامیه و بنیعباس، مبارزه حاد سیاسی داشتند❓
♨️ امامان معصوم(علیه السلام)، به چه علت توسط خلفای بنیامیه و بنیعباس به شهادت رسیدند؟
❎ آیا صرفا به این علت بود که برای مردم، احکام فردی را بیان میکردند و فقط در بعد علمی، شاگرد تربیت میکردند؟
ثانیا؛ گویا آقای محلاتی متوجه نیست وقتی به پذیرفتن ولایت طاغوت در زمان مشقت و سختی مشروعیت میبخشد، در واقع نهضت انقلاب اسلامی امام راحل را زیر سوال میبرد.
❇️ زیرا هدف امام خمینی(رحمتالله علیه) از انقلاب اسلامی، ساقط کردن رژیم طاغوتی بود، امام به خوبی میدانست در این مسیر چه مشکلات و سختیهایی برای خودش و یارانش به وجود خواهدآمد، ولی برای استقرار حکومت اسلامی در این مسیر گام برداشت و مردم را با خود همراه کرد.
ثالثا؛ به ایشان توصیه میشود، یکبار هم که شده کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن را بخوانند.
🔺آنچه که به معنای ولایت از سوی رهبر انقلاب، در سخنرانیهای ماه رمضان سال ۵۳ هجری خورشیدی معظمله در این کتاب آمدهاست ، بدین شرح است؛
🔹ولایت به معنای صرف محبت داشتن نیست. ولایت یعنی، همپیوستگی و همجبهگی داخلی میان اهل ایمان(گرد حاکم مشروع) و نفی وابستگی و دنبالهرو بودن قدرتهای خارجی است. تنها در این صورت است که رشد و پیشرفت حقیقی حاصل میشود، از هرز رفتنِ استعدادها جلوگیری شده و همه ظرفیتها شکوفا میگردد.
🔶 انگار آقای محلاتی، این حقیقت قرآنی را نمیداند و معتقد است با ذلیل شدن و زیر پرچم ولایت کفار رفتن، گشایش اقتصادی پیش میآید، و گویا نمیداند، هزینه تسلیم شدن، سنگینتر از هزینه مقاومت است.
رابعا؛ِ آمریکا کشوری مستکبر و زیادهخواهی است که فقط به فکر منافع خودش است. برای تامین منافع خودش حتی به دوستان و همپیمانانش خیانت میکند.
🔷 نمونهی بارز، لغو قرارداد خرید زیردریایی فرانسه و استرالیا بود، و بستن قرداد جدید استرالیا با آمریکا بود که باعث خشم فرانسویها شد و از نظر آنها این اقدام آمریکا خنجری بود که به پشت فرانسه زده شد.
◻️ بهتر است ایشان به این سوال پاسخ دهند که چرا کشورهایی همچون اوگاندا که با آمریکا قرابت و دوستی دارند، مردمشان در رفاه افتصادی نیستند⁉️
خامسا؛ سیاست جمهوری اسلامی ایران برگرفته از مبانی اسلام ناب است و امام خمینی با نهضت انقلاب اسلامی، درصدد احیای احکام اسلامی در ایران بود، و امام میخواست با ساقط کردن حکومت پهلوی در برابر نفوذ و سلطه آمریکا بایستد که این امر، منافاتی با مبانی اسلام ندارد.
❇️ خداوند در آیات متعددی ما را از دوستی و همپیمانی با دشمنان نهی کردهاست از جمله؛
《یَا ایُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوَّی و عَدُوَّکُم اَولِیَاءَ تُلقُونَ اِلَیهِم بِالمَوَدَّهِ ...》 سوره ممتحنه آیه ۱
سادسا:؛ آقای محلاتی گویا فراموش کردند مسبب وضعیت فعلی، دولتی هست که هشت سال معیشت را به مذاکره با غرب و برجام گره زد و به جای حمایت از توانِ داخلی و عملیسازی شعار اقتصاد مقاومتی رهبر انقلاب، به وعدههای فریبنده غرب دلخوش کرد.
سابعا؛ اجرای قاعده نفی و حرج، شرط و شروطی دارد، و میبایست متناسب با اوضاع اجرا شود.
◼️اگر قرار باشد برای هر سختی و مشقت این قاعده اجرا شود، پس چرا هشت سال در برابر صدام ایستادگی کردیم؟! جهاد با دشمن متخاصم، دشواری و مشکلات زیادی به همراه دارد و طبق این قاعده میبایست همان روز اول جنگ، پرچم صلح را بلند میکردیم و سرزمین مان را دودستی تقدیم صدام مینمودیم.
💠 بهتر است علمای عظام حوزههای علمیه، احکام فقهی دین را برای مردم تبیین کنند تا مردم بهتر با حدود اجرای احکام آشنا شوند.
✍ صالح
@enqelabi_nevesht
📌 کانال نوشته های انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
#جهاد_تبیین
بسماللهالرحمنالرحیم
🔖 مطالبه عدالت یک رسالت خطیر
💠عدالت در نظام اجتماعی، آن وقت اهمیت پیدا میکند که جایگاه آن را در نظام آفرینش درک کنیم. مسالهی عدالت، مبتنی بر پایهها و مبانی هستیشناسی و معرفتشناسی ارزشی است. این آرمان جهانشمول در اجتماع، به منزله پایههای ساختمان نظام آفرینش است.
🔷هدف اول پیغمبر اکرم(صلیالله علیهوآله)، مسأله ایمان و توجه به پروردگار عالم و به خود آمدنِ انسان است. اما هدف دومی که پیغمبر، از لحظهی اول به دنبال آن بوده است، ایجاد یک محیط سالم و صحیح برای معیشت انسان و زندگی انسانی با برقراری قسط و عدل و عدالت اجتماعی است؛
✨« لقد ارسلنا رسلنا بالبیّنات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم النّاس بالقسط...»✨
📌ارزشی که از نظر اسلام به هیچ وجه و در هیچ شرایطی مورد مناقشه قرار نمیگیرد، عدالت است. پس عدالت یک ارزش ذاتی، فطری و مطلق است. همه باید احساس کنند که به طور یکسان از خیرات نظام اسلامی بهرهمند میشوند.
📌علی(علیهالسلام) مظهر عدالت و عدالتخواهی است؛
وقتی که گفته میشود؛ علی(علیهالسلام)، «شهید عدالت» است. باید دید چه عدالتی موجب شهادت او شد؟! عدالت مولا علی، قاتلش شد و پایبندی و پایداری در این راه، از طرف آنها که عدالت علی مستقیما به ضرر آنها بود، آشوبها و فتنهها به پا کرد. این عدالت، یک عدالت صرفا اخلاقی نظیر آنچه گفته میشود امام جماعت یا قاضی یا شاهد طلاق یا بیّنه شرعی باید عادل باشد، نبود! این جور عدالتها که باعث قتل کسی نمیشود، بلکه بیشتر باعث شهرت و محبوبیت و احترام میگردد.
📌آن نوع عدالتی که قاتلش شد در حقیقت فلسفه اجتماعی او و نوع تفکر مخصوصی بود که در عدالت اجتماعی اسلامی داشت و خودش شدیدا اصرار میورزید که عدالت و فلسفه اجتماعی اسلام همین را اقتضا میکند. پس حضرت علی نباید تنها عادل باشد، بلکه عدالتخواه بود. فرق است بین عادل و عدالتخواه. یکی شخصا آدم عادلی است و یکی عدالتخواه است یعنی طرفدار عدالت اجتماع است و عدالت، فکر و هدف و ایده اجتماعی اوست و در تمام کارهایش، و چه در زندگی فردی و اجتماعیاش پیوست عدالت دارد.
«کونوا قوامین بالقسط»؛ قیام به قسط، یعنی اقامه و به پا داشتن عدل در اجتماع، و این غیر از عادل بودن از جنبه شخصی است.
🔰حضرت علی(علیه)السلام) در حکمت ۴۲۹ میفرماید:
« العدلُ سائسٌ عامٌّ...»
عدالت سائس و اداره کننده عموم است، چیزی که پایه و مبنای زندگی عمومی و اساس مقررات است. هرگز یک انسانی که تفکر اجتماعی دارد، عدالت و عدالتخواهی را با مقیاسهای فردی اندازهگیری نمیکند، و عدالت و مبارزه با فساد را در مورد عدالتخواهی محدود به یک شخص و یا یک جریان و نهاد خاصی نمیکند. و بالتبع سیره تریبونداران بویژه ائمه جمعهها به منزله پدر معنوی و فرمانده قرارگاه فرهنگی و سیاسی شهر، که با فکر اجتماعی و برای ادای حق جامعیت اسلام ناب محمدی(صلیاللهعلیهوآله) با اجتماع سروکار دارند و در صدرِ میدان اجتماعی قرار دارند، طبق رسالت و سیره پیغمبر اکرم و حضرت علی(علیهالسلام) که فلسفه اجتماعی روشنی دارند، به عدل باید از نظر اجتماعی نگاه کنند و با مقیاس اجتماعی اندازهگیری نمایند.
یعنی چشم بینا و دیدهبان جامعه باشند و بدانند در کجا عدالت است، کجا بیعدالتی است و با آنها صراحتا مبارزه و مطالبه به حق نمایند. عدالت اینگونه است که در شعار و در گفتن خیلی شیرین و جالب است و همه میگویند و خوششان میآید؛ اما وقتی بنای عمل و انصاف دادن و گفتمان و مطالبهی عدالتخواهی شد، آن وقت خیلی مشکل میشود؛ خیلی از کسانی که گاهی به نفع عدالت شعار میدهند، وقتی که پای عمل برسد، لنگ میمانند و شاید از شعار دادن هم پشیمان شوند.
♨️نظام ما، نظام جمهوری اسلامی، و عدالتخواهی عامل بقای نظام جمهوری اسلامی است مثل نظامهای کمونیستی که شعارشان عدالت بود نیست. نظام جمهوری اسلامی، نظامی برخاسته از عدالت، گفتمان و مطالبهی عدالتخواهی است.
✅مطالبهی عدالت، باید جزو رسالت خطیرِ هر فردی از جامعه بالاخص تریبون داران
قرار بگیرد. برای عدالتآمیز شدن جامعهی اسلامی، خیلی باید تلاش کرد.
💠امام خمینی(رحمتالله) میفرمایند:
«عدالت را اجرا کنید. عدالت را برای دیگران نخواهید، خودتان هم بخواهید.(صحیفه نور، ج۱۹، ص ۲۲۶)
آن چیزی که روحانیون هرگز نباید از آن عدول کنند و نباید با تبلیغات دیگران از میدان به در روند، حمایت از محرومین و پابرهنهها است. چرا که هرکسی از آن عدول کند، از عدالت اجتماعیِ اسلام عدول کرده است. ما باید تحت «هر شرایطی» خود را عهدهدارِ این مسئولیت بزرگ بدانیم و در تحقق آن اگر کوتاهی بنمائیم، خیانت به اسلام و مسلمین کردهایم.»(صحیفه نور، ج۲۰، ص ۲۴۴)
✍پاکنفس
@enqelabi_nevesht
📌 کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
📋دشمنیِ دشمن
⁉️دشمن، هست یا نیست؟! هست.
⁉️منتظر فرصت هست یا نیست؟! هست.
⁉️جمعیت، یکی از مؤلفههای قدرت هست یا نیست؟! هست.
⁉️در جمعیت سالمند، قدرتِ دفاع هست یا نیست؟! نیست.
⁉️جعمیتِ سالمند برای دشمن، فرصتِ مناسبی هست یا نیست؟! هست.
⁉️سالمند شدنِ ایران، نزدیک هست یا نیست؟! هست.
⁉️اگر سالمند شدیم، فرصت جبران هست یا نیست؟! نیست.
⚠️حالا فهمیدی چرا برژینسکی مغز متفکر سیاست خارجه آمریکا میگوید:
از فکرکردن به حمله پیشدستانه علیه تأسیسات هستهای ایران دوری کنید و گفتگوها با تهران را حفظ کنید. بالاتر از همه، بازی طولانی مدتی را انجام دهید؛ چون زمان آمارهای جمعیتی و تغییر نسل در ایران، به نفع نظام کنونی نیست.
🔷وقتی دشمن دندان تیزکرده برای همهی ما(تأکید میکنم همهی ما)، تو بگو آیا فرصتی برای بهانه آوردن و تقصیر را گردن این و آن انداختن و از زیرِ بارِ مسئولیت شانه خالیکردن هست یا نیست؟ نیست.
📌شاید، هنوز دشمنیِ دشمن را باور نکردهایم، و شاید هم، بروز دشمنیِ او را در اندازهی یک سیلی و شاید، توسری فرض کردهایم. تردید نباید کرد که اگر فکری برای فرزندآوری و جوانی جمعیت نکنیم، دشمن بر این جامعه مسلط خواهد شد.
📌حرف من در ۱۳ آبان و مبارزه با استکبار این بود.
✍ میثم مطیعی
#فرزندآوری
#جوانی_جمعیت
@enqelabi_nevesht
📌 کانال نوشته های انقلابی
#یادداشت
💠💠 بِسْـمِ ٱلَلّهِ ٱلْرَحْمَنِ ٱلْرَحِیمْ💠💠
« معجزهگرید اگر بخواهید! »
♻️امروز حرف و درد دلم درون تشکیلاتیاست! تعارفی در کار نیست.
🔶همه میدانیم هرچه شیطان عرصه را تنگتر میکند، فعالیت یاران جبهه حق، هم بیشتر و هم با اخلاصتر خواهد شد.
الحمدلله در تشکیلات خوب و ارزشمند مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری که مملو از جوانان بیدار، شجاع، عالم و دغدغهمند برای کمک به دین خدا وجود دارند، کارهای فکری بزرگی برای انقلاب اسلامی شدهاست و انشاءالله با قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت. از طرفی کارهای انجام شده عالی و از طرفی بسیار کم است.
عالی بودنش بیشک لطف الهی، کمبودنش هم، از تنبلی همهی ما بودهاست.
✅ استاد فخریان فرمودند: جهاد بزرگ تبیین، یا به زبان است؛ یا به قلم.
(۱۲ آبانماه ۱۴۰۰)
☑️مدیر محترم مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری جناب استاد فخریان که در این تشکیلات عظیم ولایی بر ما، مراتبی از ولایت دارند فریاد برآورده و امر بر نوشتن نمودند.
♨️باید یاد بگیریم خود را در معرضِ هر فریادِ صحیحی که برای نصرت الهی و کمک به دین خدا و ولی الهیاش بلند میشود، قرار دهیم و موظف به انجام بدانیم.
بهجهت این روزهای به یادماندنیِ در تشکیلات عظیم، پروردگار عالم را قدر بدانیم!
هرکدام از ما اگر با نوشتنِ یک جمله از معارف اسلام ناب و انقلابی، که در مجموعه یاد گرفته ایم؛ همت کنیم، حرکت بزرگی برای جهاد بزرگ تبیین در کشور انجام خواهد شد.
⚠ نه اینکه مدیر محترم و معزز تشکیلات از ما توقع داشته باشد، خیر! بلکه ایشان نگاه خداوند منان به تکلیفی که بر گردن داریم و حرکتی که شایستهی آن هستیم را یادآوری نمودهاند!
خدایی که زمینه کسب معارف اصیل اسلام ناب را در این دوره برای ما فراهم نمودهاست، آیا توقع ندارد با شناخت دغدغهی صحیح، به اندازه خودمان جبهه را پر کنیم و دیگران را نیز تشویق به این امر نماییم. اگرچه جبهه از مجاهدان راه خدا، پر است و همه شیر میدانند،
اما رقصِ ما در میدان جهاد، نیز مهم است و محاسبه می گردد و شاید جای ما خالی باشد!
؛📌؛
➕ از امروز و همین لحظه شروع کنیم،
➕ اول اینکه، فقط بنویسیم!
➕اشکال ندارد که بلد نیستیم!
➕قلم را بدست گیرید و از روزی یک سطر شروع کنید.
➕از هر چه از معارف در دوره یادگرفتهاند شروع کنید به نوشتن.
➕روزی یک کلمه به نوشتنتان اضافه کنید!
➕پس از چندی دارای یک نوشته و یادداشتی هستید که شما خلقش کردهاید.
➕ دوم اینکه در مرحله بعد سعی کنید آرام آرام نوشتهها و یادداشتهای کوتاه، مفید ودانقلابی را بخوانید.
➕پیشاپیش این بشارت را به شما میدهم، شما موفق خواهید شد.
به شرط اینکه نیت کنید؛ اولا قلمی که بدست گرفتهاید برای خدا و نصرتِ دینِ خدا باشد و ثانیا در کار جدیت داشته باشید.
➕بنویسید تا متوجه شوید چه انرژی و استعدادی را در وجودتان نهفته دارید.
➕عظمت و ارزش نوشتن شما به نیت نصرت الهی و یاری دین خدا فقط خدا میداند و میتواند محاسبه کند.
➕نگاه نکنید که نوشته یا یادداشتتان دارای ایراد یا ضعیف است.
➕شما با نیت خوب شروع کنید، قطعا با همت و جدیتتان روزبهروز بهتر خواهد شد.
➕ برای خداوند بزرگ مهم این است، شما در این میدان بزرگ بیتفاوت نبوده و شروع کردهاید.
💠 تو بخواه باهمتت، باقلمت به کمک خدا بشتابی، تا بدانی خداوند بزرگ، چگونه معجزهگریِ تبیین را در نوکِ قلمت قرار میدهد و دشمن را ناراحت و دوستان را شاد میکند.
پس بنویس🔻
✍ بِسْـمِ ٱلَلّهِ ٱلْرَحْمَنِ ٱلْرَحِیمْ
✍قیومی
@enqelabi_nevesht
📌 کانال نوشته های انقلابی