eitaa logo
نوشته‌های انقلابی
1.5هزار دنبال‌کننده
339 عکس
104 ویدیو
16 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
۲ بِسْـمِ ٱلَلّهِ ٱلْرَحْمَنِ ٱلْرَحِیمْ 🔰 این ایام بزرگ هم خدا را شاکرم که مرا در این روزهای پرعظمت، سرنوشت‌ساز و مهم تاریخ، زنده قرار داد تا شاهد دیدن دوران آدمیان و عوالم باشم! و خود ناچیز خاکم را اگر رخصتی باشد فدای راه کبریایی نمایم. 🔶 در این بحبوحه‌ای که روح و جانمان را درگیر با مستکبران عالم کرده‌ایم و روز به روز در تقابل و رویارویی تقریباً مستقیم، تمام قد و روشن رسیده‌ایم، نکاتی ذهن مرا به خود مشغول ساخته‌است. 🔷 از آن‌جا که برمدار ولایتمداری صحیح، گام نهادن چون شهادت هنر است! و ما که متصف به این هنریم که ان‌شاءالله باشیم، بسیاری مسائل و مصائب بر فرض صحت جایش در سینه و آغوشش دهانه چاه است. اما گاها چاه نیز طاقت را از دست می‌دهد و قلم بار آن را برجان می‌خرد! ۱. نقش ولی فقیه در تراز تشکیل تمدن نوین اسلامی چگونه است؟ ۲. نقش مراجع عظام تقلید، روحانیون معزز و حوزه‌های معظم علمیه در تمدن اسلامی چیست؟ ۳. نقش مجاهدان، مبارزان و جهادگران راه خدا به چه نحو است؟ ♨️ پربی‌راه نیست مجموعه مستکبران هم‌پیمان در راه مطلوب شیطانی خود، نمره قبولی بالایی را در تقابل با مسیر نورانی پروردگار در کارنامه خود دارند. اما آیا ما در جبهه حق در تراز حرکت قدرتمند و مطلوب جبهه حق، در حالت مطلوبی قرار داریم که نمره قبولی را دریافت کنیم! در کارنامه ما چیست درجازدن یا حرکت!؟ توقع نمره داریم برای کدام یک!؟ ✳️ سربازان جبهه حق اعم از مراجع تقلید، روحانیون و همه مجاهدان بانام و گمنام راه خدا باید؛ با سمت و سوی عزت اسلام و فراهم‌^سازی و تشکیل مقدمات تمدن نوین اسلامی، همه حرکات و کلمات خود را مهندسی نمایند. چه باور کنیم چه نه! چه بخواهیم چه نه! واقعیات عظیم عالم در حال غلیان و خروش است! 💠 در این شکوه تاریخی، اگر پشت سر راهبری رهبرالهی زمان نیات، اعمال و زندگیمان را سمت و سو دهیم، به غایت نهایی و به سوی آن زندگی سراسر نور نزدیکتر خواهیم شد. 📌 باید خوب بدانیم تا خوب بفهمانیم به مردمان رنجدیده از ظلم ظالمان؛ که اسلام میدان‌دار عالم، هم زندگی را آباد می‌کند و هم آخرت را. 🔶 بیش از ۱۰ سال است فریاد ولی خدا بر استفاده از کالای داخلی و هویت‌بخشی به اقتصاد درونزا بلند شده است که مشکلات کشور یاری‌دهندگان امام موعود حل گردد. 🔷 اگر از همان روز اول فریاد حلقوم بیدار ولی خدا شده بودیم، الان، این ملت بزرگ از این پیچ تاریخی یک گام جلوتر بود و اقتصاد گردن ملت را نمی‌فشرد. در حرکت تمدن سازی نوین اسلامی نیز پیشروتر بودیم. 📌 اگر باور داشته باشیم نسخه‌ای که ولایت برای این سرزمین اصیل آریایی در نظر گرفته‌است، ما را از چالش‌ها رهایی می‌بخشد و این مهم را همه با هم خواسته بودیم و فریاد می‌کشیدیم، امروز باید برای قلم فرزندان مجاهد این سرزمین، گوسفند قربانی می‌کردیم نه تهدید به شکستن! ❇️ در بحبوحه‌های مختلف تاریخ مجاهدان و رهروان حقیقی راه خدا از هر قشری، با هر منصبی و با هر سنی ممکن است با حرکت به جا در مسیر حق و جانفشانی، دارای منصبی شوند که بزرگان و همه مدعیان بزرگ و کوچک آرزوی رسیدن به آنرا داشته باشند، چه این‌که امام خمینی(رحمت‌الله) که قاعده بازی شیاطین عالم را با همت متعالی و الهی خود برهم زد و رهبر آزادگان و خداپرستان موحد عالم گردید، حسین فهمیده ۱۳ ساله را رهبر خود خطاب نمود. 💠 به‌درستی که خداوند، عزت را ایستادگی در مسیر حق و جان‌فشانی در شرایط سخت، قرار داده‌است. 🔷 چشم امید همه‌ی مظلومان عالم، به حرکت روحانیت معظم و همه مجاهدان راه خدا دوخته است. ✅جایی که ولی خدا سینه‌ستبر، علمدارگونه و با عقلانیتِ کامل، بسانِ یک شیر میدان جهاد، در برهم زدن قاعده و قامت شیطان صفتان! در وسط معرکه ایستاده است، همه باید در رکاب باشیم. نه یک قدم به چپ و نه یک قدم به راست برویم. در دوران شکوهمند، سخت و زیبایی هستیم که ایستادگی در مسیر الهی را با قیمت می‌خرند! و جان‌فشانی را نیز چونان مرتبه‌ای بزرگ می‌دهند. ✍قیومی @enqelabi_nevesht 📌 کانال نوشته های انقلابی
عدالت ساختاری یا عدالت مصداقی؟ عناوینی است که در دهه هشتاد به عرصه‌ی گفتمان اجتماعی به صورت پر رنگ‌تری پا گذاشت. در پی اعتراض دانشجویان به قوه قضائیه برای زندانی کردن برخی از اعضا جنبش‌های عدالت‌خواه، حضرت آقا در دیدار با دانشجویان مورخ ۱۴ اردیبهشت ۸۷ فرموند: «شما زرنگی‌تان این باشد: گفتمان عدالت خواهی را فریاد کنید؛ اما انتقاد شخصی و مصداق‌سازی نکنید. وقتی شما روی یک مصداق تکیه می‌کنید، اولاً احتمال دارد اشتباه کرده باشید؛... هم احتمال اشتباه هست، هم وسیله‌ای به دست می‌دهید برای اینکه آن زرنگ قانوندانِ قانون شکن - که من گفته‌ام قانون‌دان‌های قانون شکن خطرناکند - بتواند علیه شما استفاده کند. شما از دادستان چه گله‌ای میتوانید بکنید؟ اگر یک نفری به‌عنوان مفتری یک شخصی را معرفی کند و بگوید آقا او این افتراء را به من زده. خوب، شأن آن قاضی این نیست که برود دنبال ماهیت قضیه. اگر این افتراء گفته شده باشد، زده شده باشد، ماده‌ی قانونی آن قاضی را ملزم به انجام یک کاری میکند؛ لذا نمیتوانیم از او گله کنیم. شما زرنگی کنید، شما اسم نیاورید، شما روی مصداق تکیه نکنید؛ شما پرچم را بلند کنید.» از این پس، برداشت این شد که ورود مصداقی به موضوع عدالت‌خواهی نکوهیده است اما به دو مسأله توجهی نشد؛ اولا: مخاطب این سخنان قشر دانشجویی است که گاها ممکن است بی‌گدار به آب بزند و خود را به دردسر بیندازند و دیگری اینکه شرایط دهه ۸۰ با زمان کنونی متفاوت است؛ همون طور که امام علی می‌فرماید فرزندان خود را برای دوره خودشان تربیت کنید نه برای زمان خودتان، چرا که آن‌ها فرزند زمان خویشند. ثانیا: بررسی نشد که آیا در عدالت‌خواهی، آوردن هر مصداقی مضر و خط قرمز است؟ آیا این خط قرمز برای همه آحاد جامعه کشیده شده است؟ یا با تغییر سطح اجتماعی، از مردم عادی به کارگزاران، خط قرمزها کمرنگ و پررنگ می‌شوند؟ رهبر انقلاب در اشاراتی مستقیم در تاریخ ۶ اردیبهشت ۹۴ فرمودند: "یک مسئله هم این است که من شنیده‌ام که گاهی اوقات در بعضی از خیابانها این جوان‌هایی که مست ثروتند - مست غرور ثروت - سوار ماشینهای آن‌چنانی میشوند و در خیابان بنا میکنند به جَوَلان دادن و رفت‌وآمد کردن و محیط خیابان را ناامن [کردن‌]؛ این‌ها هم ناامنی است. بایستی در قبال هر نوع ناامنی برنامه داشت و حرکت کرد و کار کرد. این‌ها چیزهایی است که جوانب گوناگون امنیت است." اگر ذکر مصداق مضر است پس چرا این اشاره مستقیم امده است؟ موضوع فوق‌الذکر، در کدام حوزه بوده که نیاز به تذکر داشته است؟ آیا می‌توان در بعضی موارد خاص به صورت موردی ورود داشت؟ در کدام حوزه‌ها می‌توان ورود کرد؟ رهبر انقلاب در تاریخ ۱ خرداد ۹۸ از ورود دانشجویان به ماجرای نیشکر هفت تپه و ماشین سازی اراک استقبال کردند و فرمودند: « در یکی دو سال اخیر، تشکل‌های دانشجویی کارهای خوبی کردند؛ چه در مسائل کشوری و چه در مسائل بین‌المللی. مثلاً دانشجویان در مسئله‌کارخانه‌های نیشکر هفت‌تپه و ماشین‌سازی رفتند و مشکل را حل کردند؛ این‌ها نه پول دارند و نه قدرت قانونی، اما حضورشان مشکل را حل کرده است؛ حضورشان در پیگیری مطالبات کارگران بر دستگاه‌های نظام اثر داشته و این کار خوبی بوده» بنابراین بیانات، پس می‌توان به صورت مصداقی ورود داشت اما چگونه؟ باتوجه به بیانات رهبر انقلاب مورخ ۲۵ تیر ۱۳۹۸ پیگیری مصداقی در موارد خاص از سوی ائمه جمعه موردی ندارد: «گاهی یک منکر و مشکل بزرگ وجود دارد که با وجود پیگیری‌های مکرر حل نمیشود؛ بیان این موارد که خیلی هم نادر است، در نماز جمعه ایراد ندارد اما نباید به محض دیدن مشکلی در دستگاه‌های دولتی، قضائی و یا مراکز دیگر، آن را در خطبه‌ها مطرح کرد، چراکه تأثیر مثبت ندارد، موجب افزایش شکافها و اختلافها میشود و مردم را دچار تشویش میکند.» پس صفر و صدی دیدن مسائل باعث راهگشایی مسائل نخواهد شد، ممنوعیت صد درصدی ورود مصداقی یا فقط ورود مصداقی به همه‌ی موارد؛ هر کدام اشکالات گسترده‌ی خود را به همراه خواهد داشت؛ به عنوان نمونه ورود مصداقی ممکن است با اشتباه همراه باشد و ورود صرفا ساختاری موجب کند شدن تیغ عدالت خواهی و ایمنی بخشی به قانون گریزان فساد طلب ‌شود. نگارنده بر این باور است؛ انگاره‌ی دو فرضی عدالت‌خواهی مصداقی و عدالت‌خواهی ساختاری به کل اشتباه است و بیشترین تمرکز باید بر اشتراکات باشد نه افتراقات. بهتر است بنا بر برخی توصیه‌ها، عدالت‌خواهی را در سه بخش لایه کنش‌های اجتماعی، سیاسی، رسانه‌ای، لایه‌ی سیاست‌گذاری و لایه بنیادین در بخش نظریه‌سازی دید؛ هر کدام از این لایه‌ها قدرت و تاثیر خود را خواهند داشت. عدم جامعیت دید، در عدالت همان شده است که ولی جامعه می‌فرماید انقلاب اسلامی در بخش عدالت ضعیف ظاهر شده و امید است با همکاری تمام صاحب نظران در موضوع عدالت با یکدیگر، شاهد سرآمدی ایران در این حوزه باشیم. ✍خلیلی @enqelabi_nevesht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم
🔰به مناسبت بازدیدی که چند روز گذشته، از نمایشگاه دستاوردهای حوزه‌های علمیه داشتم، مایلم به پاس قدردانی از تلاش‌های مراجع عظیم الشأن، اساتید و فضلای انقلابی حوزه‌های علمیه سراسر کشور(قم، خراسان، اصفهان و سایر حوزه های علمیه) چند سطری را به نگارش درآورم. ♻️می‌خواهم به‌عنوان یک طلبه، به حضورم در حوزه‌های علمیه افتخار کنم. می‌خواهم حال‌که رسانه‌های بیگانگان دائما آواز قناری را از دور سر می‌دهند، از نزدیک ارزیابی درستی را از حوزه‌های علمیه ارائه کنم. 🔷حوزه علمیه‌ای که روزی فقه او تنها در محدوده طهارت و صلاه خلاصه می‌شد، امروز ده‌ها مؤسسه و مرکز علمی و پژوهشی با محوریت فقه تمدنی، فقه حکومتی و فقه‌های مضاف نزدیک شدن مسیر حرکت انقلاب اسلامی به سمت تمدن نوین اسلامی را نوید می‌دهند. 🔶چگونه می‌توان کرسی‌های درس خارج، پیرامون موضوعات تخصصی در حوزه مسائل اجتماعی و تمدنی را نادیده گرفت؟! هر چند در گام‌های ابتدایی هستیم اما بدون تردید با همتی که هم اکنون مشاهده می‌شود، می‌توان گام‌های نهایی آن را هم دید. 💠چه کسی می‌دانست که روزی حوزه علمیه می‌تواند با ساختارهای حکومتی ارتباط بگیرد و با افتخار اعلام کند که حوزه علمیه می‌تواند در جهت مصوبات قانونی و دولتی راه‌گشای امور در عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... باشد؟ اما هم‌اکنون شاهد هستیم که آثار فاخری در زمینه‌های فقه، اصول، تفسیر، فلسفه، عرفان و همچنین فقه‌های مورد نیاز نظام اسلامی، به نگارش درآمده‌است که جهان علمی غرب را به رقابت تمدنی دعوت می‌کند. ✅بی‌شک راهبری جامعه، بدون مطالعات راهبردی ممکن نیست. سرفصلی که بسیاری از اساتید و فضلای گرانقدر حوزه‌های علمیه پیگیر آن هستند. روزی بود که هیچ‌گاه کسی فکر نمی‌کرد که حوزه‌های علمیه بتوانند برای روزهای آینده بیندیشند، اما امروز ظرفیت‌های شگفتآور دانش های اسلامی نشان داده‌است که می‌تواند اعماق جان انسان‌ها و جهان را از معارف دینی سیراب نماید و سعادت دنیوی و اخروی ایشان را تأمین نماید. بنابراین رویکردهای راهبردی را در ساحت‌های گوناگون سرلوحه حرکت‌های خود قرار داده‌اند. ⚠️روزی بود در این کشور، نه تنها عرصه‌های نظامی که حتی عرصه‌های علمی و دانشی علوم انسانی، ذیل قدرت‌های علمی کشورهای غربی اداره می‌شد، اما امروز به جایی رسیده‌ایم که پاسخگویی از اندیشه‌های اسلام آمریکایی، در اندک زمانی ارائه می‌شود. چه خوب است که در بیاناتشان ذکر کرده‌اند که اینچنین حوزه علمیه‌ای را نمی‌توان به راحتی شکست داد. می‌خواهم بگویم این حوزه علمیه، آنقدر استوار شده‌است که هیچ رقیبی نمی‌تواند او را به هماوردی بخواند. ⚠️روزی بود در همین کشور، جامعه‌ی بانوان برای آگاهی از مسائل شرعی خود در تنگنا قرار داشتند، اما امروز حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور، به صورت مستقل ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی را در اختیار دارند و هم‌اکنون در عرصه‌های عمومی و تخصصی مشغول به تحصیل و ارائه خدمات ارزنده هستند. 💠حال که حوزه علمیه، قاعده نظام اسلامی است، تصویرسازی حقیقی طلاب و روحانیت در عرصه‌های جهادی و خدمت‌رسانی عجیب به چشم می آید. در تاریخ ثبت شده‌است که روزی فردی به نام رضاخان زورگو نمی‌گذاشت که طلبه‌ها حتی در محیط حوزه‌های علمیه زیست راحتی داشته باشند، اما در حال حاضر انگیزه و عملکرد روحانیت نه تنها در بستر حوزه علمیه که در قامتِ خدمت‌رسانی‌های عمومی و مردمی قابل تمجید و تحمید است. طبیعی است که آمار این فعالیت‌ها در رسانه‌های بیگانه مفقود باشد. ⚠️روزگاری بود که تنها دغدغه‌ی ارزشمند یک روحانی، ارتباطات مردمی در قالب منبر و روصه‌خوانی بود، اما امروزه این دغدغه والای روحانیت کار را به جایی رسانده‌است که ده‌ها مؤسسه و مرکز تبلیغی در عرصه‌های حضوری و مجازی با محتواهای بسیار غنی، مشغول به فعالیت هستند. امروزه جامعه هدف علاوه بر محله و مسجد، پاسخگویی و تبلیغ ارزش‌های دینی در سطح ملی و فراملی است. امروز کشورهای منطقه مخاطبان حوزه‌های علمیه شده‌اند. 📌کاش می‌شد این سطور به پایان نرسد و خدمات حوزه‌های علمیه سراسر کشور را بیش از پیش به تصویر کشید. تنها می‌خواستم بابت حرکت‌های تحولی سال‌های اخیر از مراجع عظیم الشان، مدیران، اساتید و فضلای انقلابی و گرانقدر حوزه‌های علمیه سپاسگذاری نمایم. امید است روزی همگان شاهد تمدن نوین اسلامی باشیم. « والسلام علی من التبع الهدی» ✍بهروز دلاور @enqelabi_nevesht 📌 کانال نوشته های انقلابی
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🔻درباره سخنان چندی پیش، آقای سروش محلاتی باید گفت؛ اولا؛ اگر قرار هست به دلیل سختی و مشقت، ولایت طاغوت را پذیرفت، پس چرا ائمه اطهار(علیه‌السلام) برای برپایی حکومت اسلامی و پیاده‌سازی توحید اجتماعی، با بنی‌امیه و بنی‌عباس، مبارزه حاد سیاسی داشتند❓ ♨️ امامان معصوم(علیه السلام)، به چه علت توسط خلفای بنی‌امیه و بنی‌عباس به شهادت رسیدند؟ ❎ آیا صرفا به این علت بود که برای مردم، احکام فردی را بیان می‌کردند و فقط در بعد علمی، شاگرد تربیت می‌کردند؟ ثانیا؛ گویا آقای محلاتی متوجه نیست وقتی به پذیرفتن ولایت طاغوت در زمان مشقت و سختی مشروعیت می‌بخشد، در واقع نهضت انقلاب اسلامی امام راحل را زیر سوال می‌برد. ❇️ زیرا هدف امام خمینی(رحمت‌الله علیه) از انقلاب اسلامی، ساقط کردن رژیم طاغوتی بود، امام به خوبی می‌دانست در این مسیر چه مشکلات و سختی‌هایی برای خودش و یارانش به وجود خواهدآمد، ولی برای استقرار حکومت اسلامی در این مسیر گام برداشت و مردم را با خود همراه کرد. ثالثا؛ به ایشان توصیه می‌شود، یکبار هم که شده کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن را بخوانند. 🔺آنچه که به معنای ولایت از سوی رهبر انقلاب، در سخنرانی‌های ماه رمضان سال ۵۳ هجری خورشیدی معظم‌له در این کتاب آمده‌است ، بدین شرح است؛ 🔹ولایت به معنای صرف محبت داشتن نیست. ولایت یعنی، هم‌پیوستگی و هم‌جبهگی داخلی میان اهل ایمان(گرد حاکم مشروع) و نفی وابستگی و دنباله‌رو بودن قدرت‌های خارجی است‌. تنها در این صورت است که رشد و پیشرفت حقیقی حاصل می‌شود، از هرز رفتنِ استعدادها جلوگیری شده و همه ظرفیت‌ها شکوفا می‌گردد. 🔶 انگار آقای محلاتی، این حقیقت قرآنی را نمی‌داند و معتقد است با ذلیل شدن و زیر پرچم ولایت کفار رفتن، گشایش اقتصادی پیش می‌آید، و گویا نمی‌داند، هزینه تسلیم شدن، سنگین‌تر از هزینه مقاومت است. رابعا؛ِ آمریکا کشوری مستکبر و زیاده‌خواهی است که فقط به فکر منافع خودش است. برای تامین منافع خودش حتی به دوستان و هم‌پیمانانش خیانت می‌کند. 🔷 نمونه‌ی بارز، لغو قرارداد خرید زیردریایی فرانسه و استرالیا بود، و بستن قرداد جدید استرالیا با آمریکا بود که باعث خشم فرانسوی‌ها شد و از نظر آن‌ها این اقدام آمریکا خنجری بود که به پشت فرانسه زده شد. ◻️ بهتر است ایشان به این سوال پاسخ دهند که چرا کشورهایی همچون اوگاندا که با آمریکا قرابت و دوستی دارند، مردمشان در رفاه افتصادی نیستند⁉️ خامسا؛ سیاست جمهوری اسلامی ایران برگرفته از مبانی اسلام ناب است و امام خمینی با نهضت انقلاب اسلامی، درصدد احیای احکام اسلامی در ایران بود، و امام می‌خواست با ساقط کردن حکومت پهلوی در برابر نفوذ و سلطه آمریکا بایستد که این امر، منافاتی با مبانی اسلام ندارد. ❇️ خداوند در آیات متعددی ما را از دوستی و هم‌پیمانی با دشمنان نهی کرده‌است از جمله؛ 《یَا ایُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوَّی و عَدُوَّکُم اَولِیَاءَ تُلقُونَ اِلَیهِم بِالمَوَدَّهِ ...》 سوره ممتحنه آیه ۱ سادسا:؛ آقای محلاتی گویا فراموش کردند مسبب وضعیت فعلی، دولتی هست که هشت سال معیشت را به مذاکره با غرب و برجام گره زد و به جای حمایت از توانِ داخلی و عملی‌سازی شعار اقتصاد مقاومتی رهبر انقلاب، به وعده‌های فریبنده غرب دلخوش کرد. سابعا؛ اجرای قاعده نفی و حرج، شرط و شروطی دارد، و می‌بایست متناسب با اوضاع اجرا شود. ◼️اگر قرار باشد برای هر سختی و مشقت این قاعده اجرا شود، پس چرا هشت سال در برابر صدام ایستادگی کردیم؟! جهاد با دشمن متخاصم، دشواری و مشکلات زیادی به همراه دارد و طبق این قاعده می‌بایست همان روز اول جنگ، پرچم صلح را بلند می‌کردیم و سرزمین مان را دودستی تقدیم صدام می‌نمودیم. 💠 بهتر است علمای عظام حوزه‌های علمیه، احکام فقهی دین را برای مردم تبیین کنند تا مردم‌ بهتر با حدود اجرای احکام آشنا شوند. ✍ صالح @enqelabi_nevesht 📌 کانال نوشته های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔖 مطالبه عدالت یک رسالت خطیر 💠عدالت در نظام اجتماعی، آن وقت اهمیت پیدا می‌کند که جایگاه آن را در نظام آفرینش درک کنیم. مساله‌ی عدالت، مبتنی بر پایه‌ها و مبانی هستی‌شناسی و معرفت‌شناسی ارزشی است. این آرمان جهان‌شمول در اجتماع، به منزله پایه‌های ساختمان نظام آفرینش است. 🔷هدف اول پیغمبر اکرم(صلی‌الله علیه‌وآله)، مسأله ایمان و توجه به پروردگار عالم و به خود آمدنِ انسان است. اما هدف دومی که پیغمبر، از لحظه‌ی اول به دنبال آن بوده است، ایجاد یک محیط سالم و صحیح برای معیشت انسان و زندگی انسانی با برقراری قسط و عدل و عدالت اجتماعی است؛ ✨« لقد ارسلنا رسلنا بالبیّنات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم النّاس بالقسط...»✨ 📌ارزشی که از نظر اسلام به هیچ وجه و در هیچ شرایطی مورد مناقشه قرار نمی‌گیرد، عدالت است. پس عدالت یک ارزش ذاتی، فطری و مطلق است. همه باید احساس کنند که به طور یکسان از خیرات نظام اسلامی بهره‌مند می‌شوند. 📌علی(علیه‌السلام) مظهر عدالت و عدالت‌خواهی است؛ وقتی که گفته می‌شود؛ علی(علیه‌السلام)، «شهید عدالت» است. باید دید چه عدالتی موجب شهادت او شد؟! عدالت مولا علی، قاتلش شد و پایبندی و پایداری در این راه، از طرف آن‌ها که عدالت علی مستقیما به ضرر آن‌ها بود، آشوب‌ها و فتنه‌ها به پا کرد. این عدالت، یک عدالت صرفا اخلاقی نظیر آنچه گفته می‌شود امام جماعت یا قاضی یا شاهد طلاق یا بیّنه شرعی باید عادل باشد، نبود! این جور عدالت‌ها که باعث قتل کسی نمی‌شود، بلکه بیشتر باعث شهرت و محبوبیت و احترام می‌گردد. 📌آن نوع عدالتی که قاتلش شد در حقیقت فلسفه اجتماعی او و نوع تفکر مخصوصی بود که در عدالت اجتماعی اسلامی داشت و خودش شدیدا اصرار می‌ورزید که عدالت و فلسفه اجتماعی اسلام همین را اقتضا می‌کند. پس حضرت علی نباید تنها عادل باشد، بلکه عدالت‌خواه بود. فرق است بین عادل و عدالت‌خواه. یکی شخصا آدم عادلی است و یکی عدالت‌خواه است یعنی طرفدار عدالت اجتماع است و عدالت، فکر و هدف و ایده اجتماعی اوست و در تمام کارهایش، و چه در زندگی فردی و اجتماعی‌اش پیوست عدالت دارد. «کونوا قوامین بالقسط»؛ قیام به قسط، یعنی اقامه و به پا داشتن عدل در اجتماع، و این غیر از عادل بودن از جنبه شخصی است. 🔰حضرت علی(علیه)السلام) در حکمت ۴۲۹ می‌فرماید: « العدلُ سائسٌ عامٌّ...» عدالت سائس و اداره کننده عموم است، چیزی که پایه و مبنای زندگی عمومی و اساس مقررات است. هرگز یک انسانی که تفکر اجتماعی دارد، عدالت و عدالت‌خواهی را با مقیاس‌های فردی اندازه‌گیری نمی‌کند، و عدالت و مبارزه با فساد را در مورد عدالت‌خواهی محدود به یک شخص و یا یک جریان و نهاد خاصی نمی‌کند. و بالتبع سیره تریبون‌داران بویژه ائمه جمعه‌ها به منزله پدر معنوی و فرمانده قرارگاه فرهنگی و سیاسی شهر، که با فکر اجتماعی و برای ادای حق جامعیت اسلام ناب محمدی(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) با اجتماع سروکار دارند و در صدرِ میدان اجتماعی قرار دارند، طبق رسالت و سیره پیغمبر اکرم و حضرت علی(علیه‌السلام) که فلسفه اجتماعی روشنی دارند، به عدل باید از نظر اجتماعی نگاه کنند و با مقیاس اجتماعی اندازه‌گیری نمایند. یعنی چشم بینا و دیده‌بان جامعه باشند و بدانند در کجا عدالت است، کجا بی‌عدالتی است و با آن‌ها صراحتا مبارزه و مطالبه به حق نمایند. عدالت اینگونه است که در شعار و در گفتن خیلی شیرین و جالب است و همه می‌گویند و خوششان می‌آید؛ اما وقتی بنای عمل و انصاف دادن و گفتمان و مطالبه‌ی عدالت‌خواهی شد، آن وقت خیلی مشکل می‌شود؛ خیلی از کسانی که گاهی به نفع عدالت شعار می‌دهند، وقتی که پای عمل برسد، لنگ می‌مانند و شاید از شعار دادن هم پشیمان شوند. ♨️نظام ما، نظام جمهوری اسلامی، و عدالت‌خواهی عامل بقای نظام جمهوری اسلامی است مثل نظام‌های کمونیستی که شعارشان عدالت بود نیست. نظام جمهوری اسلامی، نظامی برخاسته از عدالت، گفتمان و مطالبه‌ی عدالت‌خواهی است. ✅مطالبه‌ی عدالت، باید جزو رسالت خطیرِ هر فردی از جامعه بالاخص تریبون داران قرار بگیرد. برای عدالت‌آمیز شدن جامعه‌ی اسلامی، خیلی باید تلاش کرد. 💠امام خمینی(رحمت‌الله) می‌فرمایند: «عدالت را اجرا کنید. عدالت را برای دیگران نخواهید، خودتان هم بخواهید.(صحیفه نور، ج۱۹، ص ۲۲۶) آن چیزی که روحانیون هرگز نباید از آن عدول کنند و نباید با تبلیغات دیگران از میدان به در روند، حمایت از محرومین و پابرهنه‌ها است. چرا که هرکسی از آن عدول کند، از عدالت اجتماعیِ اسلام عدول کرده است. ما باید تحت «هر شرایطی» خود را عهده‌دارِ این مسئولیت بزرگ بدانیم و در تحقق آن اگر کوتاهی بنمائیم، خیانت به اسلام و مسلمین کرده‌ایم.»(صحیفه نور، ج۲۰، ص ۲۴۴) ✍پاک‌نفس @enqelabi_nevesht 📌 کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📋دشمنیِ دشمن ‏⁉️دشمن، هست یا نیست؟! هست. ⁉️منتظر فرصت هست یا نیست؟! هست. ⁉️جمعیت، یکی از مؤلفه‌های قدرت هست یا نیست؟! هست. ⁉️در جمعیت سالمند، قدرتِ دفاع هست یا نیست؟! نیست. ⁉️جعمیتِ سالمند برای دشمن، فرصتِ مناسبی هست یا نیست؟! هست. ⁉️سالمند شدنِ ایران، نزدیک هست یا نیست؟! هست. ⁉️اگر سالمند شدیم، فرصت جبران هست یا نیست؟! نیست. ⚠️حالا فهمیدی چرا برژینسکی مغز متفکر سیاست خارجه آمریکا می‌گوید: از فکرکردن به حمله پیش‌دستانه علیه تأسیسات هسته‌ای ایران دوری کنید و گفتگوها با تهران را حفظ کنید. بالاتر از همه، بازی طولانی مدتی را انجام دهید؛ چون زمان آمارهای جمعیتی و تغییر نسل در ایران، به نفع نظام کنونی نیست. 🔷‏وقتی دشمن دندان تیزکرده برای همه‌ی ما(تأکید می‌کنم همه‌ی ما)، تو بگو آیا فرصتی برای بهانه‌ آوردن و تقصیر را گردن این و آن انداختن و از زیرِ بارِ مسئولیت شانه خالی‌کردن هست یا نیست؟ نیست. 📌‏شاید، هنوز دشمنیِ دشمن را باور نکرده‌ایم، و شاید هم، بروز دشمنیِ او را در اندازه‌ی یک سیلی و شاید، توسری فرض کرده‌ایم. تردید نباید کرد که اگر فکری برای فرزندآوری و جوانی جمعیت نکنیم، دشمن بر این جامعه مسلط خواهد شد. 📌حرف من در ۱۳ آبان و مبارزه با استکبار این بود. ✍ میثم مطیعی @enqelabi_nevesht 📌 کانال نوشته های انقلابی
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ « ن و القَلَم و ما یَسْطُرون »
💠💠 بِسْـمِ ٱلَلّهِ ٱلْرَحْمَنِ ٱلْرَحِیمْ💠💠 « معجزه‌گرید اگر بخواهید! » ♻️امروز حرف و درد دلم درون تشکیلاتی‌است! تعارفی در کار نیست. 🔶همه می‌دانیم هرچه شیطان عرصه را تنگ‌تر می‌کند، فعالیت یاران جبهه حق، هم بیشتر و هم با اخلاص‌تر خواهد شد. الحمدلله در تشکیلات خوب و ارزشمند مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری که مملو از جوانان بیدار، شجاع، عالم و دغدغه‌مند برای کمک به دین خدا وجود دارند، کارهای فکری بزرگی برای انقلاب اسلامی شده‌است و ان‌شاءالله با قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت. از طرفی کارهای انجام شده عالی و از طرفی بسیار کم است. عالی بودنش بی‌شک لطف الهی، کم‌بودنش هم، از تنبلی همه‌ی ما بوده‌است. ✅ استاد فخریان فرمودند: جهاد بزرگ تبیین، یا به زبان است؛ یا به قلم. (۱۲ آبانماه ۱۴۰۰) ☑️مدیر محترم مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری جناب استاد فخریان که در این تشکیلات عظیم ولایی بر ما، مراتبی از ولایت دارند فریاد برآورده و امر بر نوشتن نمودند. ♨️باید یاد بگیریم خود را در معرضِ هر فریادِ صحیحی که برای نصرت الهی و کمک به دین خدا و ولی الهی‌اش بلند می‌شود، قرار دهیم و موظف به انجام بدانیم. به‌جهت این روزهای به یادماندنیِ در تشکیلات عظیم، پروردگار عالم را قدر بدانیم! هرکدام از ما اگر با نوشتنِ یک جمله از معارف اسلام ناب و انقلابی، که در مجموعه یاد گرفته ایم؛ همت کنیم، حرکت بزرگی برای جهاد بزرگ تبیین در کشور انجام خواهد شد. ⚠ نه این‌که مدیر محترم و معزز تشکیلات از ما توقع داشته باشد، خیر! بلکه ایشان نگاه خداوند منان به تکلیفی که بر گردن داریم و حرکتی که شایسته‌ی آن هستیم را یادآوری نموده‌اند! خدایی که زمینه کسب معارف اصیل اسلام ناب را در این دوره برای ما فراهم نموده‌است، آیا توقع ندارد با شناخت دغدغه‌ی صحیح، به اندازه خودمان جبهه را پر کنیم و دیگران را نیز تشویق به این امر نماییم. اگرچه جبهه از مجاهدان راه خدا، پر است و همه شیر می‌دانند، اما رقصِ ما در میدان جهاد، نیز مهم است و محاسبه می گردد و شاید جای ما خالی باشد! ؛📌؛ ➕ از امروز و همین لحظه شروع کنیم، ➕ اول این‌که، فقط بنویسیم! ➕اشکال ندارد که بلد نیستیم! ➕قلم را بدست گیرید و از روزی یک سطر شروع کنید. ➕از هر چه از معارف در دوره یادگرفته‌اند شروع کنید به نوشتن. ➕روزی یک کلمه به نوشتن‌تان اضافه کنید! ➕پس ‌از چندی دارای یک نوشته‌ و یادداشتی هستید که شما خلقش کرده‌اید. ➕ دوم این‌که در مرحله بعد سعی کنید آرام آرام نوشته‌ها و یادداشت‌های کوتاه، مفید ودانقلابی را بخوانید. ➕پیشاپیش این بشارت را به شما می‌دهم، شما موفق خواهید شد. به شرط این‌که نیت کنید؛ اولا قلمی که بدست گرفته‌اید برای خدا و نصرتِ دینِ خدا باشد و ثانیا در کار جدیت داشته باشید. ➕بنویسید تا متوجه شوید چه انرژی و استعدادی را در وجودتان نهفته دارید. ➕عظمت و ارزش نوشتن شما به نیت نصرت الهی و یاری دین خدا فقط خدا می‌داند و می‌تواند محاسبه کند. ➕نگاه نکنید که نوشته یا یادداشتتان دارای ایراد یا ضعیف است. ➕شما با نیت خوب شروع کنید، قطعا با همت و جدیتتان روزبه‌روز بهتر خواهد شد. ➕ برای خداوند بزرگ مهم این است، شما در این میدان بزرگ بی‌تفاوت نبوده و شروع کرده‌اید. 💠 تو بخواه باهمت‌ت، باقلمت به کمک خدا بشتابی، تا بدانی خداوند بزرگ، چگونه معجزه‌گریِ تبیین را در نوکِ قلمت قرار می‌دهد و دشمن را ناراحت و دوستان را شاد می‌کند. پس بنویس🔻 ✍ بِسْـمِ ٱلَلّهِ ٱلْرَحْمَنِ ٱلْرَحِیمْ ✍قیومی @enqelabi_nevesht 📌 کانال نوشته های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ‍ ◀️ گزیده هایی از سخنان مهدی نصیری در لایو اینستاگرامی با انجمن اسلامی دفتر تحکیم وحدت دانشگاه تبریز / جهت اطلاع (این سخنرانی قرار بود دیروز در دانشگاه تبریز برگزار شود که با مداخله یک نهاد امنیتی لغو شد.) 🔻استکبار ستیزی و مقابله با ظلم یک امر عقلی و عرفی است و انبیای الهی ما را به این حکم عقلی ارشاد کرده اند اما این وظیفه مانند همه وظایف دیگر شرایط و ضوابط ویژه خود را دارد. 🔻استکبار ستیزی افراطی چهل ساله اخیر ما ربطی به آموزه های عقلانی اسلام و تشیع ندارد و عمدتا متاثر از آموزه های چپ مارکسیستی و یا فرقه زیدی بوده است. 🔻فرعون از بزرگترین مستکبران تاریخ بود که کوس "انا ربکم الاعلی" می زد اما وقتی خداوند به موسی و هارون ع فرمان مقابله با فرعون را داد در گام اول آن دو را توصیه به مذاکره نرم و مهربانانه با فرعون را کرد. 🔻گیریم که این نوع و مدل استکبار ستیزی تکلیف شرعی ما باشد، بدون رضایت و خواست اکثریت مردم، حق تحمیل آن را بر مردم نداریم. نه پیامبر ص شعب آبی طالب را بر مردم تحمیل کرد و نه امام حسین ع عاشورا را. 🔻یکی از معانی رای اکثریت مردم به دولت روحانی، تمایل آنان به رابطه با جهان از جمله غرب و آمریکا بود و اکنون با رای اقلیت به دولت آقای رئیسی نمی توان مدعی همراهی مردم با سیاست منازعه مستمر با آمریکا و غرب شد. 🔻استکبار ستیزی ای که به استضعاف و فقر و فلاکت و عقب ماندگی جامعه بیانجامد، ماهیت غیر عقلی و غیر شرعی آن واضح است. 🔻مشکل اساسی تر این است که ما در مدیریت کشور به انواع ویژگی‌های استکباری و مستکبران آلوده هستیم و در عین حال مدعی مقابله با استکبار جهانی هستیم. 🔻اگر روحیه استکباری طیفی از انقلابیون نبود، این گونه به یک مرجع تقلید بابت یک توصیه حکیمانه در باب اصلاح روابطمان با جهان، جسارت نمی کردند. 🔻از ویژگی‌های مستکبران و نظامهای استکباری از جمله همین آمریکا سرکوب و کشتار مردم است. مانند کشتارهایی که آمریکا با حمایت از کودتاگران مثلا شیلی علیه آلنده کرد اما مگر ما آدم نمی کشیم؟ در همین آبان سال ۹۸ صدها هموطن و انسان بی گناه و صرفا معترض به شرایط فلاکت بار اقتصادی با گلوله های جنگی کشتیم. 🔻این که در استکبار ستیزی ریز و درشت کنیم و با چینی ها و روس‌ها هم که از مصادیق قدرتهای استکباری اند و لو آن که آلودگی شان از آمریکا در استعمارگری کمتر باشد، نرد دوستی و عشق ببازیم و برای فرار از تحریم های آمریکا به اینان دخیل ببندیم، تناقض آشکار است. 🔻چطور از یک سو شعار محو اسرائیل می دهیم و از طرف دیگر با روسیه که امنیت و بقای اسرائیل برایش یک راهبرد دائمی است، عقد اخوت بسته ایم. همان روسی که اجازه دفاع به نظامیان ایران را در مقابل حملات مرگبار اسرائیل در سوریه نمی دهد؟ 🔻کره شمالی یکی از استکباری ترین حکومت‌ها در دنیاست که فرعون وار ملتی را به اسارت و محاصره گرفته است اما همین رژیم از دوستان ویژه ما پس از انقلاب بوده است. 🔻چینی ها اگر مدل آمریکا ستیزی ما را داشتند، آیا می توانستند امروز اقتصاد و قدرت دوم جهان باشند و آمریکایی ها را وحشت زده از قدرت رو به افزایش خود کنند؟ 🔻باید سیاست خارجی ای جدید را که تعامل با همه دنیا برایش اصل باشد و منافع ملی را محور قرار دهد و به اعتلای مادی و معنوی ایران بیاندیشد، در پیش بگیریم و الا سقوطمان حتمی است. ✍مهدی نصیری
۱ "بسم الله الرحمن الرحیم" 🔰 استکبارستیزی ملت غیور و قهرمان ایران، امری عقلانی و انسانی و ملی و مهمتر از همه، ناشی از احساس تکلیف شرعی است. 🔷️ با وقوع انقلاب اسلامی ایران، فرهنگ غرب که مبتنی بر بی‌خدایی و محوریت امیال نفسانی انسان بود به‌ ناگاه با بزرگترین و خطرناکترین رقیب خود، یعنی فرهنگ اسلامی مواجه شد و چون اصل وجود و حضور آن را برنمی‌تابید، صف‌بندی زیاده‌خواهانه و استکباری‌اش در مقابل آن شدت یافت؛ چرا که برداشت و تفسیر انقلابی امام خمینی از فرهنگ اسلامی، به چالش سرنوشت‌سازی برای فرهنگ غربی تبدیل شد و فرهنگ غربی احساس کرد که چنانچه چاره‌ای نیابد و تهاجم جدی‌تری را تدارک نبیند، این فرهنگ قدسی و غنی و برانگیزاننده به‌طور طبیعی پیشروی خواهد کرد و تمام فتوحات و زیاده‌خواهی‌های تاریخی تمدن غربی را به باد خواهد داد. ⭐️ لذا بعد از پیروزی انقلاب، از هیچ خباثتی در این راه فروگذار نکرد از جمله حمایت از گروهک‌های جدایی‌طلب در استان‌های مرزی، تبدیل سفارت آمریکا به لانه جاسوسی، حمله مستقیم به ایران(حادثه طوفان طبس)، کودتای نوژه، حمایت از صدام در حمله به ایران، ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران، اعمال تحریم‌های فلج کننده، ترور دانشمندان هسته ای، تحریف حقایق. 🔰 لذا رهبر معظم انقلاب فرمودند: شعار مرگ بر آمریکا، بر گرفته از ذهنیت تاریخی ایرانی‌ها نسبت به رفتارهای استکباری حاکمیت آمریکا بود که تا کنون هم استمرار داشته است، بنابراین هیچ فرد و ملت عاقلی با چنین دشمنی، طرح دوستی نمی‌ریزد، و با باور به این‌که ارزش حیات واقعی، به آزادی و استقلال است، خود را موظف به کسبِ آزادی و استقلال می‌بیند. 🔶️ از طرفی خوی استکباری دولتمردان آمریکا، نه تنها ایران بلکه تمام مستضعفان جهان را نشانه گرفته، لذا صرف انسان بودن و داشتن فطرت و وجدان انسانی کافی است تا فرد مسلمان که آحاد بشریت را همانند پیکری واحد می داند، به حکم انسانیت، فارغ از عقل و شرع خود را در برابر ستمی که به مستضعفان می رود مسئول بداند و برای نجات آنان اقدام کند. 📋ادامه دارد... ✍ پ. حاجی‌حسنی @enqelabi_nevesht 📌 نوشته های انقلابی
📋در ادامه... 💠و مهم‌تر از همه آنکه آیات فراوانی از قرآن، مسلمانان را شرعا مکلف به استکبارستیزی کرده است، قرآن بارها با تعابیر مختلفی، پیوند و دوستی با دشمنان و نادیده گرفتن کینه و دشمنی آنها را ملامت کرده و در کنار دعوت به توحید، « کفر به طاغوت » و در کنار تولی، « تبری » و مرزبندی با قدرتهای ستمگر و ظالمان را مورد تأکید قرار داده‌است؛ چرا که نادیده گرفتن این هشدارها و دستورات الهی، سبب تحریک و جرأت یافتن و طرح ادعاهای واهی از سوی استکبار شده‌است. به عنوان نمونه آیه ۱۴۱ سوره نساء، آیه ۲۹ سوره فتح، آیه ۱۲ سوره توبه، آیه ۷۵ سوره نساء، آیه ۱۹۰ سوره بقره... و کسانی که در راه حمایت از مستضعفین کوتاهی کنند مورد مؤاخذه قرار می‌گیرند آیه ۲۵ سوره صافات. 🔷️ علاوه بر قرآن، روایات فراوانی نیز استکبارستیزی را تکلیف شرعی دانسته‌اند. پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) می‌فرمایند:《 من اصبح لا یهتم بامور المسلمین فلم یجبه، فلیس بمسلم 》، و همچنین امیرالمؤمنین(علیه السلام) دلیل پذیرفتن خلافت را اجراء عدالت و مبارزه با ظالم معرفی می‌کند. در نهایت هم در این راه به شهادت می‌رسد. همچنانکه که سایر امامان معصوم نیز در همین راه جهاد کرده و به شهادت می‌رسند. ♨️ انقلاب اسلامی از اولی که پدید آمده‌است تا به امروز، به برکت استکبارستیزی، اهداف مشخص خود را حفظ کرده و به پیشرفت‌های حیرت انگیز در بخشهای مختلف نائل شده و خود را از حالت یک کشور فراموش شده‌ی بی‌تأثیر، ارتقاء داده و به صورت یک قدرت منطقه‌ای بزرگ و مؤثر در سیاست‌های بین‌المللی، به دنیا نشان داده است. 🔰امروز نه تنها ملت‌های دنیا، بلکه نخبگان بی‌غرض هم در اظهار نظرهایشان، ملت ایران را ملتی با استقامت و هوشمند و صبور و عزتمند می‌دانند. ✍پ. حاجی‌حسنی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲ 🔷استکبار، یک مفهوم قرآنی است و چیزی نیست که بی‌خود و بی‌دلیل در فرهنگ انقلاب ما، به وجود آمده باشد؛ چرا که انقلاب ما، هم بر پایه‌ها و اصول اسلامی است و هم ادامه‌دهنده‌ی انقلاب اسلامی پیامبر(صلی‌الله علیه و آله). 🔶 مفهوم استکبار، مقابله با استکبار را از سوی مسلمین، مومنین، نظام و انقلاب اسلامی اقتضا می‌کند؛ آن‌هم نه به صورت مصلحتی، موسمی و تاکتیکی؛ بلکه به صورت همیشگی این مقابله وجود دارد. ذات انقلاب این است و تا انقلاب است، چنین چیزی هم وجود خواهد داشت. اگر استکبار ستیزی را از انقلاب بگیریم مانند این است که تری را از آب گرفته باشیم. 💠نظامِ سلطه، یک مسیر دوسویه است؛ یک طرف دولت‌ها و قدرت‌هایی که زور می‌گویند و یک طرف ملت‌ها، گروه‌ها، کشورها و دولت‌هایی که آن زور را قبول می‌کنند. حال، اگر مردم به بهانه‌ی عافیت‌طلبی نسخه‌شده از سوی دشمنان، کنار بایستند و نظاره‌گر باشند، خود نیز جزو نظامِ سلطه خواهند بود. 📌در ایران هر کسی که به انقلاب اسلامی و به اسلام و پایه‌های اسلامی این انقلاب اعتقاد دارد، لاجرم به مبارزه همیشگی با پرچمدارانِ قدرتِ استکباری دنیا _که امروز در راس آن‌ها آمریکاست_ نیز اعتقاد دارد و با حلواحلوا کردنِ مخالفینِ خودفروخته، از این اصل کوتاه نمی‌آید . 📌تقابل آمریکا با ایران بر سر دولت و کشور ایران نیست که با مذاکره حل بشود؛ بلکه هدف، نابودی اندیشه اسلام و باورهای دینی اسلامی است. استکبار و در راس آن آمریکا، از اندیشه اسلامی احساس خطر می کند. همان چیزی که جمهوری لائیکی مثل چین از آن تهی است. ⚔اسلام بدون مقابله با استکبار، دیگر اسلام محمدی نیست؛ اسلام آمریکایی است که حاصل آن شکل‌گیری گروه‌های تکفیری مثل داعش خواهد بود. ☑️وجودِ استکبار، استضعاف را درپی‌دارد، نه استکبار ستیزی تا تحمیل اراده مستکبرین نباشد، و تا دهان‌ها و قلم‌های شیطانی نباشند، استضعافی شکل نمی‌گیرد. ☑️مردمی که با خونِ دل انقلاب کردند، به‌خوبی می‌دانند چگونه با عمل کردن به احکام اسلامی و حاکمیت قرآن و اسلام، زمینه‌ی ظهور را فراهم کنند و مسئولین هم، وظیفه دارند در راستای این خواست الهی مردم قدم بردارند. 📌مسلمان بودن، عالم بودن، مرجع بودن و... اعتباری است که در ازای عمل به دستورات دینی، به انسان‌ها داده می‌شود و تا زمانی پابرجاست که در این مسیر حضور داشته باشند. طلحه و زبیر هم شمشیرهای اسلام بودند. معیار، اسلام است نه منتسبین به اسلام. ✍سلطانی‌نژاد @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
۳ ❌صواب این است که سخنران در مطالب و سخنانی که ارائه می‌دهد، دست از مغالطه و انحراف ذهن مخاطب بردارد و به مسائل، با ذهنی آزاد و بدون تعصب روبرو شود.❌ 🔶 این‌که گفته شده است، استکبارستیزی و مقابله با ظلم، عقلی و عرفی است، خودش به تنهایی به وجوبِ مبارزه با استکبار در دنیا کفایت می‌کند، حتی اگر در دین حکمی به وجوبِ آن نباشد. ولی خوب می‌دانیم که هست و آیات و روایات بسیاری به وجود این امر عقلانی دلالت دارند. از جمله آیه ۱۲ سوره توبه(فقاتلوا ائمه الکفر انهم لا ایمان لهم). ♨️ استکبارستیزیِ مقدسِ چهل ساله‌ی انقلابِ اسلامی، ریشه‌اش دشمنیِ بی‌پایانِ مستکبرانِ عالم با نظام جمهوری اسلامی است. نه افراط⛔️ 🔷 اگر قرار باشد جامعه‌ی ما متاثر از آموزه‌های دیگران باشد، آن آموزه‌های لیبرالیستی است که از اول انقلاب تا به امروز فقط به پیکره‌ی نظام و منفعت مردم ضربه وارد کرده‌است و این را از گرایش دولت‌های مختلف پس از انقلاب به نظام غربی، به راحتی می‌توان اثبات کرد. ❇️ از آنجاکه اسلام دین رحمت و مهربانی است، برای هدایتِ شقی‌ترین انسان‌ها هم، دست از رحم و عطوفت برنمی‌دارد، اسلام خواهان هدایت و سعادت انسان است و تا وقتی که انسان‌های ظالم و گمراه، با دست خودشان مسیر هدایتشان را سد نکنند، اسلام چشم امید به هدایتشان دارد. ⭕️ غربگرایان لیبرال، در درون نظام اسلامی همیشه در تلاش بوده‌اند تا دستورات شرعی را در مقابل دستورات عقلی قرار دهند، در صورتی که اسلام عین عقلانیت و کار عقل رجوع به اسلام است و دوگانه‌ی عقل و دین دیگر کارآمدی ندارد. 🔶امام حسین(علیه السلام) در عاشورا با یاران اندک و شرایط ناچیز، دست از استکبارستیزی برنداشت و همین همتِ ایشان برای مبارزه با استکبار را نشان می‌دهد، که اگر حکومتِ نظام اسلامی را به دست داشتند قطعا از تمام قوا برای مقابله با استکبار استفاده می‌کردند، همان‌طور که آن روز از جانِ خانواده‌ی خود هم، در مسیر استکبارستیزی دریغ نکردند. 🔷 پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) هم با تمام امکانات ناچیز در مکه دست از مقاومت در برابر مستکبران در شعب ابی‌طالب برنداشتند، اگر تحمیلی بر مبارزه نبوده از این جهت هست که اسلام در ذاتِ خود تحمیلی نیست. امروز هم، استکبارستیزی تحميلي نیست و به خواست مردم جامعه است. همان‌هایی که دلباخته‌ی آمریکا بودند، بعد از ۸ سال دولت روحانی، دیگر امیدی به مستکبرین برایشان نمانده‌است. ✳️ توجه به این نکته فراموش نشود، آن روز قدرت و حکومت در دست کفار بود نه در دست مسلمانان. امروز چهل سال است که جمهوری اسلامی درعین این‌که؛ در ظاهر ملتی کوچک و در اقلیت است، ولی چهل سال در برابر ابرقدرت‌های جهان ایستادگی کرده‌است. پس اگر استکبارستیزی کرده‌ایم به حول و قوه‌ی الهی توانش را داشته‌ایم. ◻️ اگر فقر و فلاکتی که به خاطر مقاومت در برابر زورگویان شامل حال ملتی می‌شود قبیح بود، پس نعوذبالله پیامبر که با فرمانِ هجرت به مدینه، پیروانش را از همه دارایی‌ها و امکاناتی که داشتند جدا کردند و باعث شد که مدت‌ها در تنگدستی و به سختی زندگی کنند، کاری غیرعقلی و غیرشرعی کرده‌است؟؟؟ هرگز، بلکه حکومت بزرگِ اسلامی در سال‌های بعدی در زمان پیامبر اکرم، با همین مقاومت‌ها به دست آمد. ◼️ هرآنکه در داخل کشور، روحیه استکباری دارد؛ مقلد نظام سرمایه‌داری غربی‌ست و آرزوی ما هم حل شدن این مشکل عظیم، در نظام اسلامی است. ✍درفکی 📋 ادامه دارد... @enqelabi_nevesht 📌 کانال نوشته های انقلابی
📋 در ادامه... 💢 آنانکه در آمریکا زیرِ زانوی یک پلیس عصبانی و نژادپرست و امثال آن، می‌روند، فرق می‌کنند با آمار کشته‌شدگان در آبان ماه ۹۸ که خواسته یا ناخواسته در نقشه‌ی دشمنان جای گرفتند و به دست مزدورانِ همین مستکبرین جان دادند. در ضمن اتفاقات آبان ماه، یک اعتراض ساده نبود؛ بلکه یک نقشه‌ی حساب شده برای براندازی نظام بود. ✅ خوب است بدانید شعار ما انقلابیون، هنوز هم جمله‌ی نه شرقی و نه غربی است. ❇️ از طرفی می‌دانیم که پیامبر هم با مشرکان و کافران تا زمانی که قصد ضربه به نظام اسلامی را نداشتند، کاری نداشت؛ به محض این‌که خیانتی می‌کردند، مورد غضب لشکر اسلام قرار می‌گرفتند. روسیه، چین یا کره شمالی، بلکه هر ملتی از کشورهای جهان تا زمانی که ظلم و استکبار‌شان علنی و ظاهری نیست از غضب مسلمانان در امان هستند و هر وقت، غیر از این ثابت شود آن‌ها هم مصداق( اشداء علی الکفار )می‌شوند. ◻️ چینی‌ها هم به همان اندازه‌ای که توانستند و با استکبار آمریکای زورگو مبارزه کردند و به پیشرفت رسیدند. برعکسِ شما، علتِ پیشرفت چینی‌ها از نظر ما به خاطر همان استقلال و مقاومتی است که در برابر نظام مستکبر آمریکا داشتند چرا که آمریکا دوستانِ زیادی دارد(از جمله عربستان)که با شرایطی خیلی بالاتر از چین هم نتوانستند به پیشرفتی به اندازه‌ی چینی‌ها دست پیدا کنند. پس، پیشرفت در فاصله از استکبار است نه در اسارت آن بودن. 💠در باب سیاست خارجی هم، بله باید سیاست جدیدی را در تعامل با دنیا رقم بزنیم و آن سیاست، این باشد که هیچ‌کس در دنیا، حق تعرض به حقوق دیگران را ندارد؛ حتی اگر خود را ابر قدرت بداند. باید دامن زدن به بساطِ ارباب رعیتی برچیده شود. امروز سیاست خارجی باید آن‌قدر اقتدار داشته باشد که برخلاف سیاست‌های دولت‌های لیبرال، هیچ مستکبری جرات کوچک‌ترین دخالتی در امور ایران را نداشته باشد. والسلام ✍درفکی @enqelabi_nevesht 📌 کانال نوشته های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۴ 🔖مکتب عاشورایی انقلاب اسلامی، سلطه‌پذیر نیست. امثال آقای نصیری‼️ تلاش‌های بیهوده و عبث شما، برای رد آیات استکبارستیزی در قرآن کریم و محو قائده نفی سبیل و تحریف تاریخ اسلام و فلسفه وجودی بعثت نبی اکرم( صلی الله علیه واله ) را محکوم می‌کنیم. ☑️خداوند، پیغمبران را برای نجات و هدایت و اصلاح امور و رشد و تربیت جامعه و بشریت بر اساس " توحید و عدالت " مامور فرمودند. تشکیل جامعه توحیدی، با پذیرش ولایت طاغوت و قبول سلطه‌ی دشمنان دین، نه شدنی است و نه جایگاه و معنا و مفهومی دارد. 📌در اصول اساسی و مبانی اسلام ناب محمدی( صلی الله علیه واله ) که انقلاب اسلامی ما نشأت گرفته از آن است. زندگی عزتمندانه و استقلال آزادی و آزادگی، در ذیل حاکمیت اسلامی با محوریت رهبری ولی خدا است. ⚠️با وجود تحمیل تحریم‌های ظالمانه و طاقت‌فرسا و فلج‌کننده از سوی رئیس جمهور مؤدب و باهوش " کدخدای شما " که نتیجه‌ی لبخندزدن بر روی دشمن مکار، و قدم گذاشتن در مسیر تعامل و گفتگوی با جهان( آمریکای جنایتکار) و دست دوستی دادن با قاتلین ملت مظلوم ایران و نگارندگان درخواست تشدید تحریم‌های بیشتر بر نظام اسلامی و ملت ایران از سوی نظريه‌پردازان غربزده؛ "گفتگوی تمدن ها" و نظریه‌پردازان "مرگ اسلام " و "رفتن خمینی به موزه سیاسی" را نمی‌توان بی‌جواب گذاشت. گرچه خیلی تلاش و تقلا می‌کنید برای اثبات افکار التقاطی و القای اسلام آمریکایی مورد نظر خود. 💠تحمیل محاصره همه جانبه و سختی‌های شعب ابیطالب توسط مشرکان قریش، برای ترس از جهانی شدن پیام الهام‌بخش اسلام و جلوگیری از سرعت و قدرت پیشرفت انقلاب نبوی و مانع شدن از فروریختن دیوارهای بی‌عدالتی و تبعيض و فاصله طبقاتي و ظالمانه تفکر زراندوزان و طاغوتیان جاهلیت بود. 📝مخالفین بعثت اسلام انقلابی، این حق را برای خودشان قائل بودند که در برابر این قیام ضداستکباری، قدعلم کنند و از هر نوع فشار و تهدید و تحریم و ترور و جنگ و تحریف علیه نهال نوپای اسلام، دریغ نکردند. ⁉️ شما و هم‌فکرانتان چرا از استکبارستیزی انقلاب اسلامی نگران و می‌ترسید؟ 📋ادامه دارد... ✍ف.س.مومنی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
📋در ادامه 🔻 " مکتب عاشورایی انقلاب اسلامی " 💠دشمنان به شکست در مقابل مکتب عاشورایی انقلاب اسلامی اعتراف می‌کنند، شما در خواب بازگشت به دوران خفت‌بار استعماری بردگی آمریکا بسر می‌برید. واقعه عاشورا، توسط خواص بی‌بصیرت انقلابی نماهای ولایت‌گریز دنیاپرست و ترسو بر "حسین علیه السلام و یاران مخلص ومجاهدش " تحمیل شد.‼️ 🔷فقر و فشار اقتصادی و تشدید تحریم‌ها نتیجه ۸ سال سازش دولت لیبرالی غربگرا با شعار " دنیای بدون موشک " و "مذاکره با کدخدا"( شیطان بزرگ) و فراموش‌کردن و هزینه‌کردن ارزش‌های انقلاب به پای ناکارامدی و ناتوانی خود با شعارهای آبکی برای زدن "اکثریت رای مردم" و با شیوه غلط مدیریت در جریان "جمعه بنزینی" با میدادن دادن به معاندین و منافقین با استفاده از فضای مجازی ول و رها شده، امنیت عمومی جامعه را به خطر انداختند و تعدادی از هم‌وطنان ما توسط اراذل و اوباشی که می‌خواستند تمام کشور را به آتش و آشوب بکشانند کشته شدند؛ و شما این اتفاقات را که حاصل اندیشه‌ی آمریکا دوستی مغزهای پوسیده‌ای است که حاضر نیستند افول و اضمحلال شیطان بزرگ را ببینند و قبول کنند که قدرت فراعنه رو به پایان است، به پای استکبارستیزی اندیشه امام و انقلاب می‌نویسید‼️ ⚠️در ۸ سال مدیریت دولت همسو با تفکرات شما، هزینه‌های کلان فرصت‌های این ملت و مملکت به "وعده نسیه" "برجام بی فرجام" هدر دادند؛ شما و بقیه "مدافعان حقوق مردم" کجا بودید؟ و چرا در دفاع از این مردم فریاد نزدید؟ چرا همچنان از گذشته بی‌حاصل "اعتماد به دشمن" عبرت نمیگیرید؟ ♨️کوتاه آمدن از اصول و ارزش‌های اسلام و انقلاب و پاگذاشتن روی خون پاک شهدا و تحریف و دین‌فروشی و نامردی و بی‌غیرتی و تسلیم و ذلت در مقابل دشمنان؛ برای شما و هم قطارانتان تا کجا آب و نان دارد؟ به چه قیمتی و چه‌قدر برایتان می‌ارزد؟؟ اف برشما‼️ أين تذهبون❓ 📌وقتی سخنان رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) در مورد دشمن شناسی و عدالت اجتمایی و استکبارستیزی و... در کنار متن آقای نصیری و همفکرانش بررسی می‌شود به اجرای پروژه استحاله فکری و فرهنگی توسط این تفکر "کدخدا پرستی" و جریان "غرب زدگی" با شعار آمریکایی " اسلام رحمانی" و "تساهل و تسامح" بیشتر پی‌می‌بریم . 📝ضرورت و تکلیف ما در جهاد تبیین برای مقابله با این جریان خطرناک و "مارهای خوش خط وخال" در حوزه و دانشگاه که اسلام زدایی از درون انقلاب اسلامی را در دستور کار خود قرارداده‌اند، سخت‌تر و پیچیده‌تر و نفسگیر می‌شود. 📌برای غلبه و پیروزی در این جبهه ، باید به سلاحِ بصیرت عمارگونه، دانایی و آگاهی و ایمان استوار و اراده‌ای محکم و پولادین و تلاشی مجاهدانه و مخلصانه و خستگی‌ناپذیر از جنس یاران پیغمبر ( صلی الله علیه واله ) در شعب ابیطالب و عاشورائیان کربلا برای زنده نگه داشتن و ادامه دادن انقلاب خمینی( رحمه الله علیه) می‌طلبد. ✍ف.س.مومنی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
۵ 🔖 « أفَتومنون بِبعضٍ و تُکفرونَ بِبعضٍ » 🔰 استکبارستیزی به معنی ما می‌توانیم است. وقتی حرف از استکبارستیزی می‌زنیم، منظورمان تکیه بر مردم و توان داخلی است. و این خواسته‌ی همه‌ی کشورها، اعم از اسلامی و غیراسلامی است. ♨️ واژه استکبار یعنی سیطره ظالم بر مظلوم. ◻️و به نقل رهبر معظم انقلاب، کشور ایران مانند مولایش علی (علیه السلام) مظلوم بوده و هست، و این مظلوم به هیچ‌وجه حاضر نمی‌شود، بار دیگر زیر بار ظلم برود. ❇️ از سنت‌های الهی است که باید در مقابل ظلم و مستکبر بایستیم. و این سنت، از آغاز آفرینش انسان از آدم تا خاتم بوده و هست. 🔷افراطی و غیرافراطی ندارد؛ امری عقلی است که با گذشت زمان تغییر نمی‌کند، و تا زمانی استکبار هست، استکبار ستیزی هم باید باشد. این امری عقلی و عرفی و منطقی ا‌ست. ⭕️ اگر در مقابل دشمن، یک قدم عقب بنشینیم و سازش کنیم و پای میز مذاکره برویم، دشمن یک قدم جلو می‌آید و ما اینئ‌را به عینه در برجام مشاهده کردیم. 🔶 اگر به داستان موسی و رفتن او نزد فرعون زمانه، با قول لینّ و نظرم، ایمان دارید! آیا به هدف موسی نیز ایمان دارید؟! و یا مستحق "أفَتُوْمِنوَنَ بِبَعضٍ و تَکفرونَ بِبَعضٍ " هستید؟ 📌 به نکته‌ی خوبی اشاره کردید، داستان موسی؛ آیا موسی برای مذاکره نزد فرعون رفت یا دعوت به سوی پروردگار، و نهی از استکبار و رهایی بنی‌اسرائیل از زیر سلطه او؟! ✳️ و یکی از دلایل استکبارستیزی ما، حمایت آمریکا از غاصب زمانه اسرائیل است. 🔷 « انّ اوهنَ البیوتَ لبیتِ العنکبوتِ » چقدر استدلال‌های شما سست هست! که می‌خواهید به هرجایی چنگ بزنید و التقاط ایجاد کنید. 💢 گاهی نظام را با زیدیه قیاس می‌کنید، گاهی با شعب‌ابیطالب و گاهی با قیام عاشورا! ❎ شماها که هشت سال کشور در دستتان بود و پای میز مذاکره رفتید، چرا تحریم‌ها برداشته نشد؟ چرا اوضاع بهتر نشد؟ بلکه بدتر هم شد؛ روزبه‌روز مردم فقیرتر شدند، چون نگاه‌تان به دشمن بود، و قاعده‌بازی در هرحال به نفع شما و در هرحال شما سود می‌برید. ◻️ اگر دلسوز مردم و نگران فلاکت مردم هستید، اندکی درنگ کنید، و دست از کارشکنی و خرافه‌فکنی بردارید، و اجازه دهید با نگاه و توجه به توانایی‌های درونی، افق‌های تازه‌ای فراروی ملت گشوده شود، و فقر به مدد الهی از میان برداشته شود. ✍ و. صابری @enqelabi_nevesht 📌 کانال نوشته‌های انقلابی
کانال ۱. جوابیه‌های متن "اندر فواید دشمن و دشمن‌سازی" نوشته‌ی آقای مهدی نصیری را در لینک زیر ببینید🔻 https://eitaa.com/enqelabi_nevesht/237 ۲. جوابیه‌های متن "مرگ بر جهالت، مرگ بر تعصب" نوشته‌ی آقای حائری شیرازی را در لینک زیر ببینید🔻 https://eitaa.com/enqelabi_nevesht/259 ۳. جوابیه‌های متن "بزرگ‌ترین تناقض سیاست خارجی جمهوری اسلامی" نوشته‌ی آقای حائری شیرازی را در لینک زیر ببینید🔻 https://eitaa.com/enqelabi_nevesht/288 ۴. جوابیه‌های متن "تفاوت مهم و استراتژیک ما و پیامبر در حکمرانی" نوشته‌ی آقای حائری شیرازی را در لینک زیر ببینید🔻 https://eitaa.com/enqelabi_nevesht/340 ۵. جوابیه‌های متن " سخنان مهدی نصیری در لایو اینستاگرامی با انجمن اسلامی دفتر تحکیم وحدت دانشگاه تبریز " را در لینک زیر ببینید🔻 https://eitaa.com/enqelabi_nevesht/465 ۶. جوابیه‌های متن " عدم درک جهان پیرامون " نوشته‌ی آقای حائری شیرازی را در لینک زیر ببینید🔻 https://eitaa.com/enqelabi_nevesht/541 ۷. تبیین رسانه مطلوب با تحلیلی بر تیزر سینمایی " شهر گربه‌ها"🔻 https://eitaa.com/enqelabi_nevesht/579 ۸. جوابیه‌های سخنان حجةالاسلام‌والمسلمین آقای سیدمصطفی محقق داماد در نشست بررسی کتاب «صدسالگی حوزه قم و مسائل جامعه ایران» در خانه اندیشمندان علوم انسانی🔻 https://eitaa.com/enqelabi_nevesht/612 📌دیدن این کانال قطعا برای بچه انقلابی‌ها سرورآور است🔻 https://eitaa.com/enqelabi_nevesht