#یادداشت
#نقش_زنان
🔖 نقشِ محوری زنان در استحکام بنیان جامعه
[۱]. با نگاهی در سیرِ تاریخی به نقشآفرینی زنان در عرصه اجتماع در مییابیم، سه نوع جایگاه و منزلت اجتماعی در مورد زنان وجود داشته است؛ بیش از نیم قرن پیش، اغلب زنان محدود به محیط خانه بوده و نه تنها اجازه هیچگونه دخالت در امور اجتماعی را نداشتند، بلکه فضا به گونهای این انگاره را در ذهنها تقویت کرده بود که حتی آنها توان و ظرفیت دخالت در امور اجتماعی و نقشآفرینی در صحنه بیرون از خانه را ندارند به طوری که فقط برای فعالیت در خانه و همسرداری آفریده شدهاند، شایان ذکر است که جایگاه همسرداری و خانهداری در آن زمان نه تنها به مثابه منزلتی که امروزه اسلام به آن بها میدهد نمیباشد، بلکه زنان را بسان «شئی» میدانستند که باید در خانه در خدمت شوهر و در جهت رفع نیازهای او باشد بدون داشتن هیچ حق و حقوقی؛ از طرفی چون مورد دسترس، تمتع و بهرهگیریِ دیگران به جز همسر خود نبوده، از این جهت «ارزشمند» به حساب میآمد. بنابر این جایگاه زنان به جایگاهی فراتر از یک «شیءِ ارزشمند» نمیرسید. اما با گذشت زمان شاهد یک دگرگونی در جایگاه زنان میباشیم، زن از «شیء بودن» خارج شده و تبدیل به «شخصی» میشود که دیگر محدود به محیط خانه نیست؛ اجازه فعالیت در عرصه اجتماع را دارد، میتواند آزادانه تصمیم بگیرد، توان تحلیل دارد و حتی در عرصه سیاست میتواند حرفی برای گفتن داشته باشد، اما یک اشکال اساسی که به وجود آمد و در صدد تخریب او برآمد، این بودکه فعالیتهای او برای نقشآفرینی در اجتماع به رسمیت شناخته شد یعنی به ذهنِ خلاقانه و مبتکرانه زن احترام گذاشته شد و جایگاه او از «شیء» به «شخص» ارتقاء یافت، بدون آنکه مبانی و معرفتی برای «حرمت»، «عفت» و «شخصیت» او تعریف شود، بدون آنکه «ماهیت» و «باطن» او مورد توجه قرارگیرد. سر انجام هر ذهن مریض و چشم هرزهای میتوانست او را نشانه بگیرد و به سرعت به او دسترسی پیدا کند، بنابر این «هویت» و «ماهیتِ» زن مضمحل شده و بیپناه در معرض نگاههای هوسآلود و زننده رها شد. لذا زن نمیتوانست جایگاهی فراتر از یک «شخصِ بیارزش» داشته باشد. سومین دیدگاه که جایگاه زنان را از «شیءِ با ارزش» یا «شخصِ بیارزش» بسیار فراتر میداند و جایگاه او را تا «شخصِ باارزش» ارتقاء میدهد اسلام است، جایگاه زن در اجتماع از دیدگاه اسلام به گونه ایست که با خانهداری، همسرداری ومادری نقش «غیرمستقیم» از طریق «تربیت» و «پرورش نیرویِ انسانیِ تراز»، ایفا میکند و هم با فعالیت اجتماعی در بیرون از خانه به طور «مستقیم» اثرگزاری دارد و با حفظ «کرامت»، «عزت» و «حرمت» زن، همزمان با «انسانسازی» و «جامعهسازی»، خود نیز به تعالی میرسد لذا بیجهت نیست که پیامبرگرامی اسلام(صلیاللهعلیهوآله) فرموده است:«بهشت زیر پای مادران است.».
[۲]. آن چیز که بیانگر جایگاه رفیع زن و «اصالت» و «کرامت» اوست همان «باطن» و «ماهیت» اوست و هر آن چیز که ارزش والای زن را در جسم و ظاهر دلربای او خلاصه کند علاوه بر خیانت به «شخص» زن، خیانت به «شخصیت» او نیز کرده است؛ منظور از شخص زن همان «وجود» اوست و منظور از شخصیت زن، «هویتسازندگیِ» اوست؛ بدون شک این زن است که با فراهم آوردن محیطی آرام و امن با هوشمندی و زیرکی تمام فضای خانواده را در دست گرفته و به «تعلیم و تربیت» میپردازد، زن هوشیار کسی است که تمام استعدادها و الهامات فطری و درونی خود را به کار میاندازد تا فرزندی تربیت کند که خودش میخواهد و در جهت پیشبرد اهداف خود باشد، لذا چه جنبه منفی و چه جنبه مثبت، در هر حال نمیتوان نقش سازندگیِ زن را انکار کرد، ضمن اینکه این سازندگی فقط متوجه فرزند یا فرزندان نیست بلکه زنان با لطافت و بزرگواری روح خود نقش بسزایی در جهت دادن فکری همسر، پدر و برادران خود نیز دارند و در واقع «هویتبخش» آنان نیز هستند، جمله ای معروف از امام راحل(رحمهاللهعلیه) که میفرمایند: «از دامن زن مرد به معراج میرود» را همگان به خاطر دارند؛ منظور ایشان متوجه کدام یک از ابعاد وجودی زن است که به واسطه آن مردان نیز به تعالی میرسند؟ آیا ظاهر و اندام و زیبانماییهای جسمانیِ زن، میتواند مرد را متوجه اهداف والا و با کرامت کند و به تبع آن دخالت مستقیم در استحکام بنیان جامعه داشته باشد؟ خلاصه کردن زن در «زیباییهای شهوانی» جز «خیانت» به زن و «ارضای شهوترانی مرد» و «انحرافِ قطار جامعه از مسیر اصلی» نتیجهای دربرندارد.
📝 ادامه دارد...
✍ زینب هاشمزاده
@enqelabi_nevesht
📌 کانال نوشتههای انقلابی
📝 در ادامه مطلب...
[۳]. عدهای با مطرح کردن مسئله «آزادیِ» عقیده و «اختیار»، ادعا میکنند انسان در انتخاب بین داشتن «حجاب» یا نداشتن آن آزاد است؛ در حالیکه نه تنها در تفسیر معنای عقیده به خطا رفتند بلکه فلسفه آزادی را نیز درست متوجه نشدند. نظر استاد مرتضی مطهری در کتاب «پیرامون انقلاب اسلامی» به این شرح میباشد که «عقیده، در اصل لغت، از اعتقاد است. «اعتقاد»، از ماده عقد و انعقاد به معنای بسته شدن است. دل بستن انسان به یک چیز، به دو صورت است؛ ممکن است مبنای اعتقادِ انسان و دل بستنِ انسان، مبنای انعقاد روح انسان، همان «تفکر» باشد؛ در این صورت عقیدهاش بر مبنای تفکر خواهد بود. و در صورت دوم گاهی انسان به چیزی اعتقاد پیدا میکند و این اعتقاد بیشتر کار «دل» است، کار «احساسات» است، نه کار «عقل». در صورتی که انسان به یک چیز دلبستگی بسیار شدید پیدا میکند، روحش به او منعقد و بسته میشود. حال آیا تفکر آزادِ این آدم، او را به این عقیده و دلبستگی رسانده است یا علت دیگری مثلاً تقلید از پدر و مادر یا تأثر از محیط و حتی علائق شخصی و یا منافع فردی و شخصی؟گاهی عقیدهای به بشر تحمیل میشود، از هر راهی؛ ولو از راه تقلیدِ آباء و اجداد؛ و بعد انسان به آن عقیده خو میگیرد و آن عقیده بدون آنکه با قوه تفکر او کوچکترین ارتباطی داشته باشد، در روح او مستقر میگردد. اولین خاصیت و اثر اینگونه عقاید این است که جلوی تفکر آزاد انسان را میگیرد و او را اسیر میکند. عقیده به این معنا نه تنها راهگشا نیست، که به عکس نوعی انعقاد اندیشه به حساب میآید؛ یعنی فکر انسان در چنین حالتی، به عوض اینکه باز و فعال باشد، بسته و منعقد شده است؛ و در اینجاست که آن قوه مقدس تفکر، به دلیل این انعقاد و وابستگی، در درون انسان اسیر و زندانی میشود. آزادی عقیده در معنای اخیر زیانبارترین اثرات را برای فرد و جامعه به دنبال دارد. با مشخص شدن معنای آزادیِ عقیده در مییابیم که مقوله آزادی حجاب اگرچه مسئلهای فردی و خصوصی است وانسان در انتخاب آن آزاد است اما از آنجایی که تاثیرات برهنگی و به دنبال آن بیبندباری، گسترش فساد جنسی، بیعفتی، هتک حرمت و حیا درجامعه را نمیتوان انکار کرد، اسلام با نظریه آزادی حجاب در این معنا به طور قطع مخالفت خود را اعلام کرده است چرا که جامعه اسلامی در صدد فراهم کردن فضای عمومی برای هدایت جمعی انسانها و حفظ کرامت و عزت و کمک به رشد و تعالی خانواده است و ازادی برهنگی با این امر منافات دارد، بنابراین جامعه اسلامی اجازه ازادی حجاب را به انسان در عرصه خصوصی خود صادر کرده است نه در عرصه عمومی؛ در حالیکه با اجرای این طرح توسط تمدن غرب، نه تنها شاهد «تعالیِ زن» و «تحکیم خانواده» و استحکام بنیان جامعه» نیستیم، بلکه روز به روز شاهد جلوه و عشوه گری زنان به عنوان «ابزارِ» زیبایی و دلبری، «فروپاشی» و تنزل جایگاه خانواده ، از هم گسیختگی «فضای خانوادگی»، «افزایش آمار طلاق»، «افزایش فرزندان بیهویت و نامشروع»، «رسمیت یافتن ازدواج همجنسبازان»، رواج بیحد و حصر «ازدواج با سگ» و...، هستیم که این آمار هرگز نمیتواند با آزادی انسان قابل جمع باشد.
📝 ادامه دارد...
✍ زینب هاشمزاده
@enqelabi_nevesht
📌 کانال نوشتههای انقلابی
📝 در ادامه مطلب...
[۴]. زن، «محور» خانواده و خانواده «سلولِ اصلیِ جامعه» است، در صورتی که سلولها سالم باشند، بدن نیز در سلامت است و اگر سلولها دچار «پوسیدگی» شوند بدن نیز میپوسد، علّت اینکه اسلام تا این حد به نقش زن در داخل خانواده اهمیت میدهد، همین است، آیتالله خامنهای ضمن بر شمردن اهمیت نقش زن در خانواده بیان میدارند: «اگر زن به خانواده پایبند شد، علاقه نشان داد، به تربیت فرزند اهمیت داد، آنها را شیر داد، آنها را در آغوش خود بزرگ کرد، برای آنها آذوقه های فرهنگی ـ ارزشی و ماجراهای آموزنده، فراهم کرد و در هر فرصتی به فرزندان خود مثل غذای جسمانی چشانید، نسلها در آن جامعه، بالنده خواهند شد. این، هنر زن است و منافاتی هم با درس خواندن و درس گفتن و کار کردن و ورود در سیاست و امثال اینها ندارد. جامعه اسلامی، بدون بهرهمندی کشور از نهاد خانواده سالم، سرزنده و بانشاط، اصلا امکان ندارد پیشرفت کند. علی الخصوص در زمینههای فرهنگی و البته در زمینههای غیرفرهنگی، بدون خانوادههای خوب، امکان پیشرفت نیست. بیانات در نشست اندیشههای راهبردی در موضوع زن و خانواده، ۱۴دی۱۳۹۰»
[۵]. اشتغال زنان در بیرون از خانه در اسلام امری «مباح» و در صورت رعایت اصول و قوانین امری نیکو ومورد «تاکید» نیز میباشد؛ اسلام با مورد تکریم قرار دادن شخصیت زنان و احترام به جایگاه او، به درستی نقشآفرینی اورا در عرصه اجتماع تبیین کرده و در «نهایتِ» عزت، زن را در جامعه سربلند و سرافراز میکند و پرچم تمدن را به دست او میسپارد، اسلام این گونه فرصتی در اختیار زنان جهت آبادانی یک تمدن و آبادانی نسلها قرارمیدهد؛ اصولی که خط قرمز کارکردن زنان است، اولا حفظ حرمت و عفت و حیا میباشد، یعنی کاری که باعث «تحقیر» و «خفت» زن شود و عرصه «تجاوز» به حدود او را باز بگذارد مردود است، ثانیا نقش «همسری» و «مادری» اصل است و در صورتی که کار در اجتماع مانع ایفای این مسئولیت مهم شود باطل است، ثالثا اشتغال زنان باید با «خصوصیات» زنانه آنها منافات نداشته باشد و این اوج تحقیر زن است که به بهانه آزادی زن او را به کارهایی وادار کنند و انگارههایی در ذهن ها ایجاد کنند که مناسب «شأن» و «نیروی جسمانی» آنها نیست. اما آن نقشآفرینی که غرب برای زنان در اجتماع تعیین کرده کاملا با حقوق زنان و شخصیت آنها منافات دارد؛ ابرسرمایهداران و کمپانیداران «ثروتطلب» به خوبی متوجه شدند از چه راهی میتوانند به مقصود خود دست یابند؛ قلب جامعه را هدف گرفتند و به کانون خانوادهها دستبرد زده و با سرقت زن از خانهها روز به روز بر سرمایهداری خود افزودند؛ کارهایی بر او تحمیل کردند که نه تنها عفت و حرمت او حفظ نشد بلکه زن را به بهانه آزادی از حریم امن خود بیرون کشانده و به عنوان نیروی کار «ارزان» و «کم توقع» از او بهرهکشی کرده و نقش «مادری» و «همسری» را بهطور کامل به حاشیه بردند بهطوری که «تربیت فرزند»، «انسانسازی» و «همسرداری» امور ناچیز و بیارزش در ذهنها تلقی شد، سرمایهسالاران به اسم دفاع از حقوق زنان بدترین خیانتها را در حقشان مرتکب شدند و بالاترین میزان «مردسالاری» را به اسم خود ثبت کردند؛ همانطور که امروزه شاهد سوءاستفادههای ابزاری از زنان در «تبلیغات انواع کالاها»، «صنعت مد» و «ترویج بیعفتی»، برهنگی، «اباحهگری» و «ولنگاریِ» هرچه بیشتر میباشیم.
✍ زینب هاشمزاده
@enqelabi_nevesht
📌 کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#ظهور
🔖 مسیر ظهور
📌. پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) فرمودهاند:«إنّ لِقَتلِ الحُسینِ حَرارَةً فی قُلوبِ المُؤمِنینَ لا تَبرُدُ اَبَداً.»
شهادت امام حسین(علیهالسلام)، حرارتی در دل مؤمنین است که هرگز به سردی نمیگراید.(و هرگز از بین
نخواهد رفت).(جامعاحادیث الشیعه، ج ١٢ ،ص ٥٥٦). راز این سوز و گداز و عشق به حسین(علیه السلام)که محرمِ هرسال از سال قبل شدیدتر و پرشور و شعورتر میشود چیست؟
[۱]. «محرم»، ماه حزن و غم آلالله و مصائب سیدالشهدا(علیه السلام) و ماه مکتب امام حسین (علیه السلام) و اقامۂ عزا بر او است که دنیا و آخرتِ بشریت را آباد میکند و هر سال، حیات تازهای را در جامعه شیعی جاری میکند. این عزای حسینی سبب تطهیر قلوب میشود و حسین (علیه السلام) کشتی نجاتی است که وسیعتر است و سریعتر انسانها را به «حیات طیبه» میرساند. بنابراین، سوز و گداز این مصیبت عُظماء، چگونه میتواند سرد شود در حالیکه هنوز، منتقمِ خون آن، «حضرت بقیه الله الاعظم»(عجلالله تعالی) در پس پردۂ غیبت است و مومنین در رفع موانع ظهور، به اندازۂ این مصیبت اعظم، اقدامی نکردهاند. در حالیکه مقام معظم رهبری میفرمایند: «امام حسین(علیهالسّلام) برای اعلای کلمهی حق و برای نجات خلق، همهی داشتههای خود را به میدان آورد».(۶۰ آذر ۱۳۹۰).
[۲]. غم بزرگ غیبت به واسطه کوتاهیهای شیعیان در انجام وظیفه، در رفع موانع ظهور ایجاد شده است. برای رفع این سستی و رخوت در طول قرون متمادی توسط شیعیان، باید از حسینبن علی در عاشورا درس بگیریم. مقام معظم رهبری میفرمایند:«باید از حسینبنعلی درس آموخت؛ درس حسینبنعلی (علیهالصّلاةوالسّلام) به امّت اسلامی این است که برای حقّ، برای عدل، برای اقامۂ عدل، برای مقابلۂ با ظلم، باید همیشه آماده بود و باید موجودی خود را به میدان آورد؛ در آن سطح و در آن مقیاس، کار من و شما نیست؛ امّا در سطوحی که با وضعیّت ما، با خُلقیّات ما، با عادات ما متناسب باشد، چرا باید یاد بگیریم».(۲۲خرداد۹۲). هرچند پس از انقلاب اسلامی به سرعت در جهت برپایی اسلام انقلابی و اقامۂ عدالت در حرکت هستیم؛ اما با اینحال برای رسیدن به این هدف والا خیلی فاصله داریم و باید برای جبران این کوتاهی با استغفار حقیقی و با مجاهدت و مبارزه با کفر و الحاد، راه ظهور را بر آن گوهر یکتای هستی باز کنند.
[۳]. بنابراین جامعه شیعی باید در اقامهی عزا در مسیر انتقام خون سیدالشهدا(علیه السلام) و زمینهسازی برای
ظهور و وفای به عهد حضرت ولیعصر(عجل الله تعالی) قرار گیرد تا تحرکات مومنین بر اساس ظهور رقم بخورد و از این موهبت الهی یعنی اقامه عزا، بهترین استفاده را بنماید. از سویی با ایجاد «روحیه مومنانه» و «تولید
عمل صالح» از این فرصت ناب و استثناییِ محرم و صفر، که ظرفیت عظیمی در «تعمیق معرفت توحیدی» و «تبیین اهداف امام حسین( علیه السلام)» و «کمک به مستضعفان جهان» و «رسوا نمودن جامعه کفر و نفاق» است، بهره گیرد وخود را آماده عصر ظهور نماید.
[۴]. از سویی دیگر با رفع موانع ظهور، که سبب غیبت آن امام عزیز شده است و موجبات پریشانی و غم و اندوه را برای امام ایجاد کرده است، ازدل امام غائب بزدایند؛ تا به فرمودۂ مقام معظم رهبری:«مأموریّت بزرگ حضرت بقیّةالله (ارواحنا فداه) که عبارت است از «یَملَأُ اللَهُ بِهِ الاَرضَ قِسطاً وَ عَدلا»؛ مأموریّت بزرگ آن بزرگوار قسط و عدل است». (۲۱فروردین۹۹) انجام گیرد. بنابراین باید با آمادگیِ هرچه بیشترِ خود از لحاظ پیوندهای دینی و عاطفی با مومنین برای مبارزه با زورگویان عالم بتوانیم مسیر ظهور را برای منتقم خونِ خدا که ماموریت آن عزیز درهم شکستن طواغیت و فرعونهای زمان است، هموار کنیم تا پرچم توحید را در سراسر جهان برافراشته کند و به وسیله اقامه عدل، «عبودیت» و «بندگی» در عالم هستی به نحوه احسن جریان یابد.
به امید ظهور🌴🍃
✍ کبرا خالقی
@enqelabi_nevesht
📌 کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#عاشورای_حسینی
🏴 و آه حسین...
◾️و چگونه است جدال عقل و عشق، آنجا که عقل میگوید بمان و عشق میگوید برو... .
و حسین عاشقِ «عشق» است که فتح خون میکند، آنجا که حتی غنچه را هم به مسلخ بردهاند تا نورِ حق شعلهور نگردد و آسمان نظارهگر قربانی شدن خونِ خدا باشد و زمین شاهد این قربانی...
آه حسین،
و «آه» اسمِ اعظمِ حق است، آنجا که علمدار شرمندهٔ فرزند رباب، بیدست بر زمین افتاده و بر مشک التجا میکند، که آبرو بخرد عباس را، و آنگاه که ابالفضل ندا برآرد «یا أخا أدرک أخا»... .
و «سَلامٌ علی قَلبِ زینب الصَبور»...
آنگاه که بوسه بر رگهای بریدهٔ حجتِ خدا میزند و تنها دستِ ولایت است که سکینهٔ این قلب است و اینک هفتادودو گل پرپر، هفتادودو رأس مطهر، هفتادودو پیکر بیسر و آه حسین...
و عصر امروز، عقیله بنیهاشم مانده است که روایتگر این واقعه است و بارِ امانت بر دوش، امامی تبدار، کاروانی از مُخَدراتِ اسیر، پریشان و داغدار، دخترکانی رنجور از داغِ پدر، برادر، عمو و گهوارهٔ بیاصغر...
و «سَلامٌ عَلی خَدِّ التَّریب و سَلامٌ عَلی شَیبِ الخَضیب»... .
و آه حسین...🏴
✍ آمنه عسکری منفرد
@enqelabi_nevesht
📌 کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#عقلانیت
🔖 عقلانیتِ انقلابی
[۱]. جایگاه «تعقل و تفکر» در اسلام آنچنان رفیع است که خدای متعال در قرآن را برترین نعمت از جانب خود به انسانها معرفی کرده، نورانیتی که به عنوان عنصری الهی در وجود انسان نهفته است و به فرموده امام علی(علیه السلام) در خطبه اول نهج البلاغه، پیامبران برای شکوفایی «گنجینههای عقول» ظهور کرده اند، «یَثیرو لَهُم دَفائِن العُقول». همچنین میدانیم ماهیتِ دینِ اسلام با سرشتِ انقلاب درهم آمیخته است، به نحوی که تصور وجودِ اسلام جدا از وصفِ انقلابیِ آن ناممکن است و بعثت پیامبر اکرم نیز، نمونه کاملِ ظهورِ انقلاب علیه ظلم و استبداد و به منظور استقرار حکومتِ عدل الهی به شمار می رود. بر این اساس؛ انقلاب اسلامی ایران یک پدیده مستقل نبوده، بلکه بخشی از انقلاب مداوم، مستمر و جهانیِ نهفته در خودِ اسلام است، که چهارده قرن پیش ظهور کرده و همواره در طول تاریخِ اسلام به صورت مستمر تداوم یافته است. پس میتوان چنین ادعا کرد که؛ غایاتِ انقلاب اسلامی ایران، همان غایت پیامبران الهی است. پس چرا گاهی مفهوم «عقلانیت» را که جزء جدانشدنی انقلاب است؛ در مقابلِ «انقلابیگری» قرار میدهند، چنانکه گویی عقلانیت نقطه مقابل انقلابیگری است؟
[۲]. از آنجا که حرکت انقلاب اسلامی ایران در راستای به فعلیت رساندن اهدافِ بعثت پیامبران الهی در جامعه اسلامی و به سمتِ تحققِ «تمدن نوین اسلامی» است؛ شناخت جایگاه «عقلانیت» بهعنوان اصلیترین ابزاری که موجب «قوام انقلاب» میشود ضروری مینماید. «انقلابیگری» از تعقل و عقلانیت جدا نیست و انسانها به برکت خرد میتوانند پیام «نفی سلطه استکبار» و «اثبات هویت دینی» را که هدف از بعثت انبیاست، بهعنوان هدف غایی در جهت تشکیل جامعه اسلامی برگزینند. پس اینکه عدهای با «نامِ عقلانیت»، با «نامِ اعتدال» و با «نامِ پرهیز از جنجال و دردسرِبین المللی»، دوری از مبانی و اصول انقلاب را تجویز میکنند نه تنها عاقل نیستند؛ بلکه به تعبیر رهبر انقلاب این نشانهٔ «بیصبری و خسته شدن» آنها از اصول است؛ زیرا «عقلانیت واقعی» در «انقلابیگری» است و باورهای دینی باید در کنار عقلانیت و اعتدال، از «افراطیگری» و «شعارزدگی» فاصله گیرد. انقلابی بودن یعنی «التزام فکری و عملی به مبانی، اصول و آرمانهای انقلاب اسلامی» و «عقلانیت» یعنی انجام کارِ سنجیده برخاسته از بهکار گرفتنِ خرد و تدبیر، فکر و محاسبات، «توجه به ظرفیت و کارِ کارشناسی»، «مطالعه درست» و ملاحظه جوانب و آثار تبعاتِ اقدام به عمل که این از آغاز، شیوه جمهوری اسلامی بودهاست. پس اینکه عدهای «اسم عقلانیت» را میآورند و منظورشان «ترس، انفعال و فرار از مقابل دشمن» است، بزدل هستند و طبق بیان رهبر انقلاب «ترسوها حق ندارند اسم عقلانیت را بیاورند.»(۲۱ مهر ۹۷ ). از طرفی عقلانیت و محاسبه به معنای «محافظهکاری» نیز هست؛ اما عاقلبودن و بهکار گرفتن خرد در امور با محافظهکاری فرق دارد. « محافظهکار» طرفدار وضعِ موجود میباشد، از هر تحولی بیمناک است و از دگرگونی میترسد؛ اما «عقلانیت» اینطور نیست، بلکه محاسبهٔ عقلانی گاهی خودش «منشأ تحولات عظیمی» میشود. انقلاب اسلامی ما به رهبری خمینی کبیر نمونهٔ کامل چنین تحولی و براساس «محاسبات منطقی و اصولی» بود نه بر پایه رفتارهای هیجانی و شتابزده .
[۳]. انقلاب اسلامی در ایران به دنبال ایجاد یک جامعه «باهویت»، «دارای اصالت»، «خلاقیت» و «حرفِ نو» بود که چنین تحولی با رهبری امام خمینی بهعنوان رهبری عاقل، اندیشهورز، انقلابی، که دارای روحیه، ذهن و عمل انقلابی بودند ممکن شد و «امروز هم مبنای «اقتدار» در جمهوری اسلامی یک مبنای عقلانیتی است؛ یعنی اقتدار را براساس احساسات، عواطف و توهمات دنبال نمی کنیم.» محاسبه «اقتدار ملی» یک محاسبه عقلانی، درست و منطقی است و لذا برای تحقق آن همگان باید همتشان را برای یک بازسازی انقلابی، درست و منطقی است و لذا برای تحقق آن همگان باید همتشان را برای یک بازسازی انقلابی، عقلانی و فکورانه در همه عرصههای مدیریتی؛ فردی و اجتماعی بهکار گیرند تا در همه بخشهای اقتصادی، سازندگی، سیاست خارجی و دیپلماسی، علمی و فرهنگی و... یک حرکت انقلابی به وجود بیاید؛ حرکتی اندیشهورزانه و عقلانی(بیانات رهبر انقلاب ۶ شهریور ۱۴۰۰) و در این مسیر بهرهگیری از نیروی جوان؛ متخصص، متعهد به آرمانهای انقلاب در کنار نیروهای باتجربه در هر حوزهای، به «همافزایی» توانِ داخلی، برای ریلگذاری تأمین بهینهٔ منافع ملی میانجامد. توصیهٔ رهبر انقلاب در این برهه به تشکلهای انقلابی «آرمانگرایی» است؛ چرا که آرمانگرایی «عین عقلانیت» است و اگر ملتی «بدونِ آرمان» شود، همانند وضع امروز جوامع غربی از درون «پوچ و تهی» خواهد شد.
📝 ادامه دارد...
✍ آمنه عسکری منفرد
@enqelabi_nevesht
📌 کانال نوشتههای انقلابی
📝 در ادامه مطلب...
رسیدن به جامعهٔ عادل، آزاد، پیشرفته، متعبد، مؤمن، مرفه، متحد، قوی، مستحکم و مستقل محسوب میشود و اینک ایران اسلامی براساس این آرمان حرکت میکند.
[۴]. انسانِ «انقلابیِ شجاع» که اهلِ اقدام و عمل است باید «ابتکار ورزیده، بنبستها را بشکند، با بهرهگیری از نیروی خرد «گرهگشایی» کرده و با «امید به خدا» برای رسیدن به «آینده روشن» حرکت کند و باز به تعبیر رهبر انقلاب این همان «روحیه انقلابی و انقلابیگری» است، که به عنوان نیاز امروز کشور باید حفظ شود. اکنون دنیای اسلامی بر پایه حرکتهای انقلابی در مسیر حرکت به سمت «تمدن نوین اسلامی» است و در این مسیر همواره مورد تهدید استکبار و ابرقدرتها بوده و است. استکبار با روحیه «نفی استبداد و دفاع از آرمانهای انقلابی» خصومت دارد و آن را مانع پیشبرد اهداف خود میداند. بنابراین علت دشمنیهای او با ملت ما نیز، تاکید ایران بر «نفی سلطهپذیری» و «اثبات هویتملی» است. دشمن مستکبر با ایجاد تحریم و فشارهای همه جانبه به دنبال تسلیم کردن ملت است و متاسفانه همانطور که در سالهای اول انقلاب عدهای به بهانهٔ عقلانیت از «اصول و مبانی و پایههای اصلی انقلاب» صرف نظر کرده و سخن از «بر سر عقل آوردن انقلاب» میزدند؛ امروز هم تصور میکنند که انقلابی بودن به واسطه «هزینههایی که دارد» عقلانی نیست؛ چرا که باعث «ایجاد چالش» با ابرقدرتها میشود و لذا عقلانیت را به «سازش با ابرقدرتها» تعبیر میکنند، در حالیکه باید دانست «چالش» اگر عقلانی و منطبق با منطق و «اعتماد به نفس» باشد، هزینهای به مراتب کمتر از هزینه «سازش» دارد. عقلانیت در این نیست که انسان خود را بعد از رهاشدن از چنبره قدرت آمریکا و استکبار، مجدد به آنها نزدیک کند.» (بیانات رهبر انقلاب ۱۷ شهریور ۹۰)، که در این صورت، «سازش با دشمن» منجر به «عقبافتادگی» و «تحجر» یعنی بازگشت کشور به دوران بردگی طاغوت خواهد شد. امروز «انقلابی ماندن» مشکلتر و مهمتر از «انقلابی بودن» است، چون انقلابی ماندن» هزینه دارد؛ اما ملتِ بیدار ما با مجهز شدن به «سلاح عقلانیت و انقلابیگری»، پرچمدار «بیداری اسلامی» در دنیای اسلام بوده و معتقد است با «کاربست عقلانیت» به «تشکیلِ جامعهٔ ترازِ انقلاب اسلامی» دست خواهد یافت.
✍ آمنه عسکری منفرد
@enqelabi_nevesht
📌 کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#حضرتزینبسلاماللهعلیها
🔖زینب زمانت باش
[۱]. نام زینب علیهاالسلام که میآید، تکلیف انسان با خودش روشن میشود؛ میداند با آنچه که باید باشد، چقدر فاصله دارد، پیمیبرد چند قدم لازم است تا «ما رایت الا جمیلا». یکی از مهمترین و والاترین فضائل وجودی حضرت زینب کبری(سلاماللہعلیها) ولایتمداری ایشان است که شکوہ و عظمت آن در کربلا و وقایع بعد از آن از جانب ایشان ظهور و بروز کرد.
[۲]. این گواہ تاریخی «کربلا در کربلا» میماند اگر زینب نبود، اتفاق سادہای نیست، این فرمان خداوند است که فرمود: «اطیعوا اللہ و اطیعوا الرسول و اولى الامر منكم»؛ «از خداوند و رسول و اولی الامر اطاعت كنید»(سوره نساءآیه۵۹).
[۳]. حضرت زینب(سلاماللهعلیها) شیرینی پیروزی را در کام یزیدیان تلخ کرد، در واقع به فرموده رهبر معظم انقلاب:«در حادثهی کربلا، خون بر شمشیر پیروز شد و عامل این پیروزی، حضرت زینب بود... این حادثه نشان داد که زن در حاشیهی تاریخ نیست؛ زن در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد».
[۴]. زنان نقش آفرینان واقعی تاریخ هستند. در هشت سال دفاع مقدس مادران و همسران شهدا بینظیر بودند، اما نباید این حقیقت را از نظر دور داشت که زنان تنها زمانی میتوانند نقش آفرین باشند که کرامت و هویت خود را پاسداری کنند و حجاب مهمترین مظهر هویت زن است؛ از اینرو حضرت زینب(سلاماللهعلیها) در کاخ یزید درس دیگری بهما میدهد که برای جامعه امروز ما خصوصاً بانوان بسیار درس آموز است.
[۵]. حضرت زینب(سلاماللهعلیها) با کمال شجاعت و همراه با آگاهی و متانت، یزید را سرزش کرده و عاقبت بدکاران و ظالمان را یادآور شدند. خطاب به یزید میفرماید: «ای فرزند آزاد شده مکه! آیا این عدالت است که کنیزان و زنانت را در پرده میداری و دختران پیامبر(صلی الله علیه و آله) را به اسارت میکشی و پردهشان را میدری و سیمایشان را آشکار میکنی و دشمنان، آنان را از این شهر به آن شهر میبرند و اهل هر منزل و آبادی به تماشای آنان میآیند؟»
[۶]. حضرت در میان مردان به ضرورت تشخیص داد که باید بهپاخیزد و رسالت اجتماعی و پیام کربلا را برساند؛ یکی از اعتراضهای او بحث عفت و رعایت حجاب زنان بنیهاشم بود. یعنی در کنار ولایتمداری و حمایت از امام و مولایش امام حسین(علیه السلام) و پس از شهادت ایشان، در کنار حمایت از امام زمانش ـامام سجاد(علیه السلام)- بحث حجاب و عفاف را مطرح میکند و به زنان مسلمان گوشزد میکند که همواره در هر شرایطی حتی شرایط اسارت و یا برای زنی که به رسالت اجتماعی میپردازد، بحث عفاف و حجاب مهم است.
[۷]. امروز سلاح زنان و دختران این سرزمین عفاف و حجاب است؛ زیرا امیرالمومنین میفرماید: «پاداشِ مجاهدِ شهيد در راه خدا، بزرگتر از پاداش عفيفِ پاكدامنی نيست كه قدرت بر گناه دارد و آلوده نمیگردد. همانا عفيفِ پاكدامن، فرشتهای از فرشتههاست»(نهجالبلاغه حکمت۴۷۴).
[۸]. ای بزرگ! اگرچه نیستی، اما باور حسینی ما را خللی نیست. میمانیم و در تقاطع آتش و خنجر، شکوه فاطمیات را پاسداری میکنیم.
✍نرگــس پیرایی
@enqelabi_nevesht
📌 کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#شهید_همدانی
🔖 شهیدِ مظلومِ زمان
◼️ شنیدم خائنی یا دشمنی در زمانه ما جسارتی کرد و سردار شهید را مورد اهانت قرار داد و جان پربرکت او را فدای مستبدی دانست و با بیحیایی تمام، افکار یزیدی خودش را در بوق و کرنای بیدر و پیکر شیطان منتشر نمود.
◼️آری از او که در روز عاشورا جسارتکنندگان بر مردم و آتشزنندگان پرچم عاشورا را مردم خداجو مینامد، غیر از این انتظاری نمیرود؛ اگر اینگونه افکار نبود که عاشورایی به وجود نمیآمد.
◼️ در مقام تمثیل لازم است بگویم: بسیاری از کسانی که در مقابل سیدالشهدا ایستادند و آن اتفاقی را رقم زدند که تمام آسمانها و زمین بر آن گریستند، همانهایی بودند که جز به مَطامِع پست دنیوی خود به چیزی نمیاندیشیدند، حسادت، دنیاطلبی، تکبر و اینگونه رذایل اخلاقی، آنها را کور و کر کرد و چشمشان را بر روی حقایق بست و بر روی پلیدیها باز کرد... تا آنجا پیش رفتند که ولی خدا را خارجی خواندند و جسارت را از حد گذراندند و با بدترین وضع ممکن و بیرحمانهترین حالت بر امام معصوم شوریدند و رقم زدند آنچه را که در تاریخ به مانند آن نمیتوان یافت. اکنون در زمان ما بدیهی است کسانی که به دلایلی چون حقد و کینه و حسادت، از امام جامعه جدا شدهاند و به دامان دشمن افتادهاند، چارهای برای خود نمیبینند جز اینکه به مقام شامخ شهیدِ مقاومت و مدافع حرم، جسارت کنند و جان ارزشمند و خون پاک او را تلف شده بنامند. ولی کور خواندهاند، مقام والای شهید با سخنان سخیف و بیارزش شیاطین و فریبخوردگان، نه تنها کاهش پیدا نمیکند، بلکه به مراتب بالاتر میرود؛ چراکه عزت و ذلت دست خداوند حکیم و عادل است و هم اوست که مدافع ایمانآورندگان است.
🔷إِنَّ اللَّهَ يُدافِعُ عَنِ الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ كُلَّ خَوَّانٍ كَفُورٍ🔷
📌. و یک مطالبه یا یک سوال هم از دستگاه قضایی کشور دارم: تا کی باید صبوری کنیم و نظارهگر بیحرمتیهای اینگونه افراد در فضای مجازی و حقیقی کشور عزیزمان که با خون هزاران شهید آبیاری شده، باشیم؟! اگر یک فرد معمولی به ارکان نظام و خون شهدا و یا حتی به همین افراد بیمقدار و حامیان آنها، کوچکترین بیاحترامی و بیحرمتی کرده بود، به این راحتی با آنان مماشات میکردید؟
✍ نرجس شقایق
@enqelabi_nevesht
📌 کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#نقش_زنان
🔖 کدبانوگری و مسئولیتهای اجتماعی
[۱]. نیمی از جمعیت کشور ما را زنان تشکیل میدهند. قطعاً برای اینکه بتوانیم به شکل سالمی از این امکان و استعداد عظیم به نفع کشور استفاده نماییم، برنامهریزی لازم است.
[۲]. مسأله جنسیت از حساسترین و ظریفترین مسائل آفرینش است که میتوان آن را در خدمت تعالی انسان قرار داد، نه در خدمت انحطاط بشری و انحطاط اخلاقی. به خاطر تفاوتهای طبیعی بین جنس زن و مرد بایستی در جامعه و خانواده رفتارهایی نهادینه شود، تا به واسطه آنها انتظاراتی معقول از زنان داشته باشیم.
[۳]. مسئله زن و خانواده از مهمترین مسائل دنیای امروز است. زن و خانواده از هم قابل تفکیک نیستند و بایستی این دو را در کنار هم دید. امنیت زن در محیط خانواده، بروز استعدادهای او، مهیا نمودن فرصت برای مطالعه و بالا رفتن فهم او، از مسائل مهم زن و خانواده است. یکی دیگر از مسائل مربوط به زنان، مسئله اشتغال آنهاست. نگاه اسلام به زن و مرد، نگاه انسان است. در مسئله انسانیت سیر مقامات معنوی استعدادهای فراوان فکری و علمی هیچ تفاوتی بین زن و مرد نیست؛ اما قالبها دو قالب است؛ یک قالب برای یک کار است و قالب دیگر، برای کار دیگر. البته کارهای مشترکی هم وجود دارد.
[۴]. در اشتغال بانوان مهمترین نکتهای که بایستی مد نظر داشت، این است که شغل متناسب با روحیات و خصوصیات آنها باشد. بعضی از مشاغل وجود دارد که متناسب با ساخت زن نیست، بنابراین تحصیلاتی هم که به مشاغلی اینچنینی منتهی میشود، نبایستی بر زنان تحمیل شود. قطعاً این به نفع زنان است. تبعیض آنجایی بد است که ضد عدالت باشد واینکه یک زن نتواند همه مشاغل مردانه را برعهده بگیرد، نقص نیست. بدی آن است که شغلی متناسب با روحیه لطیف زنانه نباشد.
[۵]. زن در خانه مایۂ آرامش است، مایه آرامش مرد است، مایۂ آرامش فرزندان است، اگر خود این زن برخوردار از آرامش روانی و روحی نباشد، نمیتواند این آرامش را به خانواده بدهد. زنی که مورد فشار کار قرار بگیرد، نمیتواند کدبانو باشد؛ نمیتواند خانواده را مدیریت کند.
[۶]. در نظام جمهوری اسلامی زنان مومن و تحصیلکردۂ ممتاز و خوش فکر فراوانند و این یکی از بزرگترین افتخارات این نظام است، که در تاریخ بینظیر است. وجود یک مرکز عالی فراقوهای که زنان دانشمند و فرهیخته ما در آنجا به مسائل زنان و خانواده بپردازند لازم و ضروری است. قطعاً با بررسی مسائل مربوط به اشتغال زنان میتوان کمک کرد تا در جامعه مشاغلی که متناسب با روحیه و شأن بانوان است، مورد انتخاب آنها واقع شود به گونهای که کانون گرم خانوادهشان تحت تاثیر قرار نگیرد.
✍ انسیه ترابیپور
@enqelabi_nevesht
📌 کانال نوشتههای انقلابی
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
هفتمین دورۀ جامعِ آموزش «منظومۀ فکری رهبر انقلاب»
🔸مزایا:
۱. بهرهمندی از اساتید برجسته
۲. توانمندی در نقشآفرینیِ مؤثر در جهاد تبیین
۳. بهرهمندی از تخفیف جهت شرکت در دورههای آموزشی روش مطالعه، تندخوانی، مدیریت زمان و برنامهریزی
۴. امکان شرکت در سطح دو (تربیت مدرس و تربیت پژوهشگر) در رشتههای مختلف و ضروری
۵. اعطای گواهینامه
🔹زمان ثبتنام: یکم تا سیویکم شهریورماه
🔸شروع جلسات مقدماتی: دهم مهرماه
ثبتنام در سایت مجموعۀ تبیین به آدرس🔻
https://www.tabyinmanzome.ir/courses/maaref-enghelab/maaref7
راه ارتباطی(ایتا):
@manzome1
#جهاد_تبیین
@t_manzome_f_r
▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
بسم الله الرحمن الرحیم
✨ن وَالْقَلَم و ما یَسْطُرُون✨
«کل یومٍ عاشورا
کل ارضٍ کربلا»
کانال نوشتههای انقلابی🔻
https://eitaa.com/enqelabi_nevesht
#یادداشت
#کلیومعاشوراوکلارضکربلا
🔖 موجِ مخرِّب
[۱]. در همهٔ روزگار افرادی با لبیک به ندای فطرت خود، پا در مسیری میگذارند، تا زنده بدارند، راه و هدفی را که اولیاء خدا برای تحقق آن هدف، با هرآنچه که داشتهاند به میدان آمدهاند. با جامهٔ سیاهی که لباس عزای امام حسین (علیهالسلام) است؛ لباسی که در طول این سالها همواره منقّش به نقوشی بودند که حکایت از روایت عاشورا و مصائبی بود که بر امام حسین و اهلبیتش(علیهمالسلام) گذشت؛ نوشتههایی همچون یا حسین، یا اباالفضل، یا رقیه، یا علیاصغر و...؛ امّا سالیانی است که موجی مخرّب موریانهوار ستونِ اعتقادات ملّتِ امام حسین(علیهالسلام) را با امواجِ طراحیهای نامأنوس بر روی لباسهای مشکیِ عزای امام حسین (علیهالسلام)، نشانه رفتهاند؛ شعارهایی تصویری که حاکی از ردپای رخنهها و تهاجم فرهنگی برای پاککردن نمادها و ارزشهای عاشورایی از حافظهٔ ملتهای مسلمان در این مسیر دارد.
[۲]. لباس سیاهِ عزای امام حسین (علیهالسلام)، شعار طنیناندازی شد در جهان، برای نشان دادنِ «هویت» و «غیرت دینی و ملّی» امت مسلمان؛ تصاویر و عکس نوشتههایی که یادآورِ سلحشوریها و مصائبی بود که بر خاندان رسولالله (صلیاللهعلیهوآله) و یاران امام حسین علیهالسلام وارد شده است. شعارهایی که ذهن تاثیرگذار مخاطب را نوازش کرده و تصاویرش بر ذهنِ ناخودآگاهاش نقشی ماندگار مینهد تا تابلوی درسی باشد برای کودکان و نوجوانان، برای سوالهای کنجکاوانهشان، طبلِ بیداری، برای دلهای خفته در دنیای مادی و یادآوری، برای کسانی که بصیرت را، چاشنی انتخابهای خود میکنند.
[۳]. عواملِ استحکام و ثبات دینی، حفظ ارزشهای «اسلامی و انقلابی» و توجه به فرهنگ بومی، همواره موردِ طمعِ دشمنانِ اسلام قرار گرفته و با «تحریف» و «روایتهای غربگرایانه» از آن، برای رسیدن به مطامعِ خود و دورکردنِ جوانان از ارزشهای اسلامی بهره جستهاند. «اینها، مسائلی است که ملّت ایران باید نسبت به آنها حسّاس باشد. کسانی که تصوّر میکنند دشمن به خواب رفتهاست خیال نکنند با خیال خوش، میشود زندگی کرد».(آیةاللهخامنهای، ۲۰مهر۱۳۷۳)
[۴]. حمله به ارزشهای جمهوری اسلامی، ارزشهای ملّت ایران و جایگزینکردنِ فرهنگ بیگانه به جای فرهنگ بومی از طریق فرهنگی، روشی است که سالها دشمن در پیش گرفته تا انقلاب فرهنگی و اصلِ «فرهنگ ملی و اسلامی» ما را مورد تهدید قرار دهد. بلایِ بسیار بزرگی خواهد بود اگر بخشهایی از فرهنگ و تمدن انسان به مرور از حافظهٔ او پاک شود. دشمنانِ هویت اسلامی_انقلابی درصددند تا با استفاده از نمادهای غربی و ضد دینی، نمادها و ارزشهای عاشورایی را از حافظهٔ امت مسلمان پاککنند و عجیب هراسانند از جوششِ نهضتِ حسینی که هویّتبخشِ ملتهاست. این هجمهٔ خاموش و موریانهوار، نیازمندِ بصیرتی است در سایهٔ «ولایت» که دوراندیشی، اقدام به موقع، کار و ابتکار را روشنای چشمان غافل قرار دهد؛ تا چراغی باشد برای روشنیِ دلِ جاهلان و هادیِ راه گمراهان.
[۵]. نیازِ ما در این برههٔ حسّاس، شناختِ آرایشِ جدیدِ دشمن در عرصهٔ فرهنگی است که اگر نشناختیم و خوابیدیم از بین رفتهایم. شایسته است با تشکیل جبهه، سنگرهای فرهنگی و بهرهگیری از هنرمندان، طرّاحان لباس و خیاطان ماهر، و حمایت از طرّاحان و تولیدکنندگانِ ایرانی، لباسی در شأن عزای اهلِ بیت (علیهمالسلام) طراحی و در زمان مناسب بازار از این کارِ فرهنگی اشباع شده تا قدمی باشد برای ترویج و حفظ نهضتِ حسینی و جلوگیری از حاکمیتِ فرهنگ غرب در کشورهای اسلامی بخصوص کشورِ ایران.
✍ فاطمه مباشرامینی
@enqelabi_nevesht
کانال نوشتههای انقلابی
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
🔰 مشارکت مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری در خدمترسانی به زائرین امام حسین(علیهالسلام) در ایام اربعین
🔸 مواد مصرف: اطعام، تهیۀ مایحتاج موکب جهت رفاه زائرین، تهیۀ بستههای فرهنگی و تبیینی و...
📌۵ هزار سهم ۲۰ هزار تومانی
🔹شماره کارت جهت واریز مبالغ اهدایی🔻
6037997750003981
بانک ملی _ به نام تبیین منظومۀ فکری رهبری
لطفاً فیشهای واریزی را به این شناسه در ایتا ارسال فرمایید🔻
@K_khaleghi
💢 همه در برگزاری هرچه باشکوهتر این «کنگرۀ جهانی» سهیم باشیم.
▪️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
@t_manzome_f_r
#یادداشت
#حضرتزینبسلاماللهعلیها
🔖 حسین(علیه السلام) در کالبد زینب(سلام الله علیها)
📌. زینب(سلام الله علیها) کیست؟
📌آیا تنها میتوان گفت او دختر علی(علیه السلام) و فاطمه(سلام الله علیها) است؟
📌آیا باید گفت او نوهی پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم ) است؟
📌آیا شناختِ او به خواهر بودن حسین(علیه السّلام) بس است؟
هرگز...
هرگز در اندیشه نمیگنجد، وصف زینب فقط دختر، نوه و یا خواهرِ شایستهترین و مقدسترین انسانهایی باشد که هستی و عالم، از ازل تا ابد، به خود دیده است.
📌پس او کیست؟
📌او کیست که رسالتش احیای رسالت پیامبر خداست؟
📌بُرَندِگیِ کلامش همچون بُرَندِگیِ کلام فاطمه است؟
📌قدرت صبرش به قدر قدرت صبر علی است؟
📌و رضای او در قربانی دادن به قامت رضای حسین میرسد؟
اما نه... باز هم زینب در اینها خلاصه نمیشود. اندیشه به بالاتر از این اوصاف نوید میدهد.
📌پس زینب کیست که زبانم در وصفش قاصر است؟
اگر او را خواهر و مادر و عمه شهدای دشت کربلا هم بنامم، باز فهمم تشنهی وصفی دیگر است.
آری او شایستهترین مأموم امام زمان خویش است. فضیلت او نه در نسبتش با سروران اهل بهشت، که او خود تمام قد سرور اهل بهشت است.
او یک «زن کامل»، یک «آینه تمام عیار جمال و جلال حق» ، یک «اسوهی یگانه در مسیر ولایت» است. او به راستی نشان داد که اگر قدمهایت را با ولی زمانت هماهنگ سازی بزرگترین رسالتها را که بزرگترین مردان زمانت نمیتوانند به دوش بکشند به دوش تو میگذارند.
🔷 همانند بانویی که رسالت رسوا کردن دستگاه فراعنه را به دوش کشید.
🔷درست مانند بانویی که رسالت به دنیا آمدن منجی زمان خویش را به عهده داشت.
🔷 مانند همان زمان که بانویی، رسالت دفاع از حریم ولایت علوی را به تن خرید.
... و امروز زینب، از نسل والاترین زنان عالم، سنگینترین وظیفه را که دیگر حسین نبود تا به دوش بگیرد؛ او به دوش گرفت و سرنوشت کربلا را نه آن طور که یزیدیان میخواستند رقم بزنند؛ بلکه آنطور که افلاکیان در عرش میخواندند رقم زد.
حسین در گودال قتلگاه نماند...
زینب ادامه حسین است...
حسین در کالبد زینب، کربلا را ادامه داد..
امروز برای همه زنان عالم
🌿زینب و بصیرتش
🌿زینب و جهادش
🌿زینب و مقاومتش
🌿زینب و صبرش...
بهترین الگوست...
✍زینب نجیب
@enqelabi_nevesht
کانال نوشتههای انقلابی
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
هفتمین دورۀ جامعِ آموزش «منظومۀ فکری رهبر انقلاب»
🔸مزایا:
۱. بهرهمندی از اساتید برجسته
۲. توانمندی در نقشآفرینیِ مؤثر در جهاد تبیین
۳. بهرهمندی از تخفیف جهت شرکت در دورههای آموزشی روش مطالعه، تندخوانی، مدیریت زمان و برنامهریزی
۴. امکان شرکت در سطح دو (تربیت مدرس و تربیت پژوهشگر) در رشتههای مختلف و ضروری
۵. اعطای گواهینامه
🔹زمان ثبتنام: یکم تا سیویکم شهریورماه
🔸شروع جلسات مقدماتی: دهم مهرماه
ثبتنام در سایت مجموعۀ تبیین به آدرس🔻
https://www.tabyinmanzome.ir/courses/maaref-enghelab/maaref7
راه ارتباطی(ایتا):
@manzome1
#جهاد_تبیین
@t_manzome_f_r
▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری