#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
🔖الگوی سوم، تفسیر سومی از هویت زن
در مکتب تشیع در اسلام، همواره الگوهای انسانی برای تجسم شعائر اسلامی وجود داشته، که پیروی از ایشان مایه سعادت دنیوی و اخروی شیعیان میگردد.
🕊تجلیِ «زن، عفت، افتخار» در وجود نازنین حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) هویداست. ایشان فاطمه بودند و به دلیل عفت و نجابت و پاکی، «معصومه» نام گرفتند و بعد از حضرت زهرا(سلام الله علیها) از جهت علمی و عصمت، بانوی طرازِ عالَم اسلام بودند. ایشان بدون اینکه معلم دیده باشند مظهر اسماءالحسنی بودند، حضرتش «عالمه غیر متعلمه» بودند تا آنجا که علما در زمان حضور امام کاظم(علیه السلام) در زندان به دستور امام، سؤالات علمی خود را از ایشان میپرسیدند و امام کاظم (ع) در بیان مقامشان فرمودند: «فِداها أبوها»
🕊«زن، زندگی، شرافت»؛ یعنی مقام حضرت فاطمه معصومه در قم، که به فرموده امام صادق (علیه السلام) شرافت شهر قم، به برکت وجود این بانوی بزرگوار است و به فرموده امام کاظم (علیه السلام) نیز، به خاطر عظمت برکت وجود این دردانه؛ برای اهالی قم، دری از درهای بهشت است.
🕊«زن، زندگی، شهادت»؛ یعنی بانویی که تسلیم ولایت امام زمان خود بوده و از فدایی شدن در راه ولایت باکی نداشتند، ایشان همواره در کنار امام رضا(علیه السلام) برای یاری رساندن به دین از خود میگذشتند و برای یاری رساندن به ایشان به ایران مهاجرت کرده و در مسیر درگیریهای جدی با نظامیان عباسی داشته و «وفات شهادتگونه» داشتند.
🕊«زن، هجرت، ولایت»؛ یعنی هجرت ترویجی و تبلیغی حضرت فاطمه معصومه برای تثبیت امامت امام رضا(علیه السلام) در مقابل شبهات فرقه واقفیه که امامت امام رضا را بهخاطر نداشتن فرزند تا سن ۴۰ سالگی، منکر میشدند و ایشان در راه اثبات ولایت امام، مجاهدت فراوان کردند و بعد از حضرت زینب(سلام الله علیها)در مقام مجاهدت و دفاع از امام الگو هستند.
🕊این بانوی بزرگ مظهر «عفت، مقاومت و شفاعت» نیز بودهاند و امام رضا(علیه السلام) درمورد مقام ایشان فرمودند:«من زارَنی معصومه بِقُمْ کَمَن زارَنی، هر کس معصومه را در قم زیارت کند گویی مرا زیارت کرده». ایشان با وجود اینکه معصوم نبودند، دارای مقام شفاعت در آخرت هستند و مانند حضرت فاطمه زهرا شیعیان با شفاعت ایشان وارد بهشت میشوند، این وعده امام صادق(علیه السلام) است.
🕊آری! براستی وجود نازنین حضرت فاطمه معصومه(علیه السلام) در قم، تفسیر الگوی سومی از هویت زن مسلمان «زنِ نه شرقی، نه غربی» و الگوی مناسبی برای دختران شریف، عفیف، مجاهد، مقاوم و ولایتمدار ایران اسلامی است.
✍ آمنه عسکری منفرد
@enqelabi_nevesht
کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
🔖رسالت زینب گونهی حضرت معصومه(سلام الله علیها)
🔹حضرت معصومه(سلام الله علیها) بانوی عالمه، عارفه و مظهر تمام نمای ولایت مداری هستند. ایشان در لبیک به ولی زمانش، مسیر طولانی مدینه تا ایران را پیمودند و در این مسیر جان خویش را از دست دادند؛ که این امر مودت و ولایت مداری را به وضوح نشان می دهد. این بانوی بزرگوار، همچون حضرت زینب(سلامالله علیها) که پیام امام حسین (علیه السلام) رابه گوش همگان رساندند، برای امام رضا (علیه السلام) کار زینبی کردند و پیام غربت و مظلومیت برادر را به گوش شیعیان رساندند. و همانگونه که با نهضت حضرت زینب(سلاماللهعلیها) قیامهای خونخواهی عاشورا به راه افتاد و بساط بنی امیه از بین رفت. حضرت معصومه(سلام الله علیها) نیز مانع تحقق خواسته های حکومت بنی عباس در ایران شدند.
بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(علیها السلام) محل زیارت عاشقان و محور گسترش علم قرار گرفته و علم از جوار حرم ایشان در حال گسترش است. دهم ربیع الثانی، سالروز رحلت شهادت گونه ی حضرت معصومه سلام الله علیها بر عموم ارادتمندان آن حضرت، تسلیت باد.
✍ چمنخواه
@enqelabi_nevesht
کانال نوشتههای انقلابی
هدایت شده از رسانه انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ اسلام خطری برای استکبار
مسلمین باید بیدار بشوند، بدانند که اینها چه دارند میکنند و میخواهند چه بکنند. تکلیف است برای مسلمین که حفظ کنند اسلام را، و ننشینند تا دیگران برایشان حفظ کنند، دیگران حفظ نمیکنند.
ابرقدرتها بر ضد اسلام الآن کمر بستهاند و قدرتهای پوشالی دیگری هم همین طور. اینکه دولت مصر دعوت میکند اعراب را به اینکه مجتمع بشوید و بر خلاف ایران، ایران را مقصودش هست؟ ایران خطر است؟ ایران برای آنها خطر است یا اسلام؟ اینکه دعوت میکند اعراب را که مجتمع بشوید یعنی دعوت میکند که همه اجتماع کنید برخلاف اسلام. برای اینکه اسلام را آنها بر ضد منافع خودشان میدانند.
۱۳۶۳/۲/۲۳
#امام_خمینی(رحمةاللهعلیه)
#حفظ_نظام_اسلامی
#رسانه_انقلاب_اسلامی
کانال رسانه انقلاب اسلامی🔻
@rasaneh_enqelab
•┈••✾•🍃🌺🍃•✾••┈•
@t_manzome_f_r
کانال تبیین منظومه فکری رهبری🔺
هدایت شده از نوشتههای انقلابی
بسم الله الرحمن الرحیم
✨ن وَالْقَلَم و ما یَسْطُرُون✨
🌷⚠فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَكَ وَلَا تَطْغَوْا ۚ إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِير⚠🌷
سورة هود، الآية ١١٢
«پس تو چنان که مأموری استقامت و پایداری کن و کسی که با همراهی تو به خدا رجوع کند نیز پایدار باشد، و (هیچ از حدود الهی) تجاوز نکنید که خدا به هر چه شما میکنید بصیر و داناست.»
#فکر_قوی
#منظومه_فکری_رهبری
به کانال نوشتههای انقلابی بپیوندید🔻
https://eitaa.com/enqelabi_nevesht
هدایت شده از قرارگاهجهادیشهیدحاجقاسمسلیمانی
بنده دلم میخواهد این جوانان و دانشجویان ما؛ چه دختر، چه پسر، و حتی دانشآموزان مدارس، روی این ریزترین پدیدههای سیاسیِ دنیا فکر کنند و تحلیل بدهند. گیرم که تحلیلی هم بدهند که خلاف واقع باشد؛ باشد.
خدا لعنت کند آن دستهایی را که تلاش کردهاند و میکنند که قشر جوان و دانشگاه ما را غیر سیاسی کنند.
🔻 کشوری که جوانانش سیاسی نباشند،
🔻 اصلاً در باغ مسائل سیاسی نیستند،
🔻 مسائل سیاسی دنیا را نمیفهمند،
🔻 جریانهای سیاسی دنیا را نمیفهمند و تحلیل درست ندارند،
⁉️ مگر چنین کشوری میتواند بر دوش مردم، #حکومت و #حرکت و #مبارزه و #جهاد کند؟!
بله، اگر حکومت استبدادی باشد، میشود. حکومتهای مستبد دنیا، صرفهشان به این است که مردم، سیاسی نباشند، مردم درک و تحلیل و شعور سیاسی نداشته باشند.
⁉️ اما حکومتی که میخواهد به دست مردم، کارهای بزرگ را انجام دهد، نظام را میخواهد با قدرت بیپایان مردم، به سرمنزل مقصود برساند و مردم را همهچیزِ نظام میداند، مگر مردمش، بهخصوص جوانان، و بالاخص جوانانِ دانشجویش، میتوانند غیر سیاسی باشند، مگر میشود؟!
عالِمترین عالِمها و دانشمندترین دانشمندها را هم، اگر مغز و فهم سیاسی نداشته باشند، دشمن با یک آبنباتتُرش میتواند به آنطرف ببرد؛ مجذوب خودش کند و در جهت اهداف خودش قرار دهد. این نکات ریز را، باید جوانان ما درک کنند. ۱۳۷۲/۸/۱۲
@sh_qasemsoleimani
قرارگاهجهادیشهیدحاجقاسمسلیمانی
وابستهبهمجموعهتبیینمنظومهفکریرهبری
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
بسم الله الرحمن الرحیم
🔖 یک روایت خاص
مامون، امام رضا (علیه السلام) را به ولایتعهدی منصوب کرد و با ایجاد شبهه، مبارزان علوی را که علیه او قیام کرده بودند به شک انداخت تا آنجا که اکثر علویون به خاک تردید افتادند، زمین گیر شده و در کار امام ماندند. در این زمان تنها حضرت فاطمه معصومه« سلام الله علیها» بود که قیام کرد تا به اشباهالرجال ثابت کند راهی که امام میرود، همان راه توحید و خداپرستی است. او رفت تا ثابت کند اقامهی کلمه حق، تنها با دستان رضای اوست که جاری می شود. برای بانوی نجیبی که خانه پیامبر از او نور میگرفت، با وجود ماموران امنیتی که در پی دستگیری خاندان امام بودند، همراه برادران و محارم خود، سختی راه مدینه تا قم را بر خود هموار کرد، تا آنجا که به شهادت محارم او ختم شد و با جسم و جانی داغدیده از دیدن مبارزه و مقتل برادران و اهالی راه حق اما مصمم به مسیر خود ادامه داد و در قم رحل اقامت افکند و در راه ولایت به ملکوت اعلی پیوست. آری، حقیقت وجود او این است که وقتی مسئله، نصرت و یاری امام باشد «معصومهی موسی بن جعفر» همان کاری را میکند که «فاطمهی حیدر »انجام داد. حال میتوان حدس زد که چرا از بین همه امامزادهها،که واجب التعظیم هم هستند، این بانو را همسنگ عباسبنعلی قرار داده که در اوج غربت، امام را رها نکردند و فقط برای ملیکه قم است که آن «روایت خاص» نقل شده که سعد ابن سعد اشعری قمی میگوید از حضرت رضا درباره خواهرش سوال کردم، فرمودند:
«من زارها عارفا بحقها فله الجنه» هر کس او را زیارت کند......بهشت خدا برای او خواهد شد.
یا فاطمه اشفعی لنا فی الجنه.
✍ کبرا خالقی
@enqelabi_nevesht
کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
🔖مظلومیتی به بلندای اقتدار
[۱]. ما میرفتیم، گفتند بمانید، کجا میروید که هرجا روید آسمان همین رنگ است. روزگار عجیبی است، اینکه همه میخواهند تو را به رنگی درآورند که خود میپسندند و تو اگر بخواهی«صبغهٔ خدایی» داشته باشی، باید تاوان سنگینی را بپردازی. و اما جان سخن اینجاست که گر چه فتنهها و دسیسهها در این ایام تلخ و عذاب دهنده هستند اما در بطن خود برکاتی را دارند که با کمی دقت و توجه میتوان آن را دریافت. شرارتهای این روزها به نوعی اتفاقات اوایل انقلاب را تداعی میکند. رهبر معظم انقلاب در رابطه با فتنههای اول انقلاب و ایستادگی در برابر دشمن و تحقق سنتهای الهی فرمودند:«خدای سال ۶۰ همان خدای امسال است.خدای دورانهای سختی و دورانهای گوناگون یکی است و همهٔ سنتهای الهی هم سر جایش است.» (۷تیرماه ۱۴۰۱به مناسبت سالروز شهادت دکتر بهشتی)
[۲]. کسانی که سالهای اول انقلاب را درک نکردهاند و یا به خاطر ندارند، میتوانند جلوهای از آن را در این روزهایی که پشت سر گذاشتیم به خوبی مشاهده کنند. هر چند انصافاً باید گفت، دههٔ ۶۰ انقلاب، یکی از سختترین و پر تنشترین سالهای انقلاب است. رهبر معظم انقلاب در مبحث دشمن شناسی فرمودند: انقلاب اسلامی مانند مولایش امیرالمومنین(علیه السلام)، مظلوم است، آری براستی اینچنین است اما در بطن این مظلومیت، اقتدار و استقامتی نهفته است که هماره در مقابل سردمداران کفر و استبداد سر فرازی میکند.. حملهٔ گستردهٔ شیاطین عالم به جمهوری اسلامی در این ایام، به خوبی نمایانگر و یاد آور هشت سال دفاع مقدس میباشد، دورانی که تمام دنیا به حمایت از صدام و بر علیه کشورمان بسیج شدند و ما را در میدان جنگ با «۷۲ ملت» قرار دادند. در مظلومیت نظام جمهوری اسلامی ایران همین بس که تمام قدرتهای استکباری جهان متحد شدهاند تا او را به زانو درآورند، اما آنکه پیروز میدان بود، ایران عزیز بود.
[۳]. ما امروز با یک جنگ تمام عیار رسانهای بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران روبرو هستیم. ما امروز با ترورهای بیرحمانه در میدان اغتشاشات و سلطهٔ گستردهای بر افکار برخی از جوانانی روبرو هستیم که گوششان تنها به یاوهگوئیهای بیگانگان و وطن فروشان بهایی، صهیونیست میباشد. ما امروز با فریب بخش کوچکی از افراد جامعه و متأسفانه برخی از خواص ناکارآمدی روبرو هستیم که حب مقام و ریاست مذاقشان را نسبت به اهداف و مبانی انقلاب تغییر داده است. ما در این دوران با خیانت عدهای مواجهیم که بیشترین استفاده را از سفرهٔ انقلاب بردهاند و با فراز و نشیبهای انقلاب، در مسیر ریزشها قرار گرفتهاند. ما در این ایام شاهد نفاق پراکنی عدهای از سلبریتیهای جیره خواری هستیم که بر این آتش دامن زده و مزدورانه در آن میدمند. امروز سلطهٔ خبری «غربی، عبری، عربی » چنان با دروغ و فرافکنی پیش میتازد که مجال فکر و تحلیل را به مخطبانش نمیدهد و با جملهٔ«کار خودشان است» سَم مهلکی را به این جریان تزریق میکند. امروز ما به اصطلاح با«نخبگانی» روبرو هستیم که حتی الفبای سخن گفتن را نمیدانند و از قدرت تشخیص بیبهرهاند. امروز جامعهٔ ما با نیروی مظلوم انتظامی و بسیج رو بروست که هر روز شهید میدهد، اما تعرضی بر هموطن خود روا نمیدارد، در حالیکه اینها همان کسانی هستند که شجاعانه داعش و مزدوران استکبار را در صحنههای نبرد به زانو درآوردند. اگر امروز شاهد چرخش ۱۸۰ درجهای بعضی از خواص انقلاب هستیم، بدانیم که به قول شهید دیالمه، انقلاب هر زمان یک موج میزند و یک مشت زباله را بیرون میریزد. امروز جریان تحریف یکی از مؤثرترین حربههای دشمن برای نفوذ در اذهان عمومی و ایجاد تفرقه و تردید در اقشار جامعه است.
[۴]. ما امروز با دشمن قسم خوردهای دست و پنجه نرم میکنیم که هرگز سخن حق به مزاقش خوش نمیآید. و اما جان کلام؛ امروز جمهوری اسلامی ایران با اقتدار تمام در مسیر صعود به قلهٔ فتح و ظفر در برابر همه این تهاجمها و شیطنتها قرار دارد و ما از ورای تمام این شرارتها و سختیها، شاهد ایرانی قوی ومقتدر هستیم که دوست و دشمن با نگاهی تحیرآمیز به آن مینگرد و بزرگترین قدرت در منطقه به حساب میآید. امروز نورانیت و سعهٔ صدر ولی فقیه در رأس نظام جمهوری اسلامی، خاری است در چشم دشمنان ایران که سالهاست بغض این مرد پاک الهی را در سینههایشان میپرورانند، مردی که فراتر از زمان خود را میبیند و موقعیتها را میشناسد و نبوغ دشمن شناسی در ایشان بسیار قوی و قابل ملاحظه است. جمهوری اسلامی شجرهٔ طوبایی است که ریشه در ولایت نبوی دارد و با عنایت و هدایت زعیم عالیقدر حضرت آیتالله خامنهای در مسیر ظهور و حکومت عدل مهدوی پبش میرود و این انقلاب را به سر منزل خود خواهد رساند.
✍ فاطمه بختیاری
@enqelabi_nevesht
کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
بسم الله الرحمن الرحیم
🔖 برای حفظِ انقلاب
برای حفظ و نگهداری این انقلاب به عنوان یک فرد مسلمان، چه وظایفی بر عهده ماست؟!
۱. یکی از مهمترین و اولین وظیفه ما در هر موقعیتی که هستیم ، اگر مسئولیت داریم باید اقدام و عمل کنیم و اگر مسئولیت اجرایی نداریم، مطالبهگر باشیم. پالایش نظام انقلابی از فساد و هر آنچه ضد اسلام هست، بلید پاکسازی شود و یک حجامت اساسی انجام گیرد. تا زمانی گندزدایی و آفتزدایی نگردد نمیتوان کار اساسی انجام داد. تا دستهای ویژه خوارها از سفره انقلاب قطع نشود، نمیتوان عدالت را به معنای حقیقی در کشور گستراند. بنابراین یکی از کارهای اساسی شناخت آفتها و عوامل نارضایتی مردم شناسایی شده و به سرعت در صدد آن باشیم ، که این عوامل رفع شود. یکی از برنامههای دشمن تطهیرسازی تدریجی است. مثلا به مرور زمان سگ رو تطهیر کرده و وارد خانهها و همنشین جامعه ما کرده ، بیحجابی ابتداء از شل حجابی شروع شده تا جای روسریها از سر بیفتد... همانطوری که بیعدالتی، اقتصاد ضعیف باعث نارضایتی مردم میشود عدم اجرای حدود الهی در جامعه در صداوسیما برای عدهای درد است، خواستار رفع آن میباشند.
۲. یکی از وظایف کسانی که مسئولیت دارند، شناخت ضعف نظام در مقابله با دشمن در فضای مجازی است. امام خامنهای در اینباره تاکید کردند.«در این جهادی که وجود دارد، در این جنگ بیامانی که وجود دارد بین اسلام و کفر ، بین حق و باطل، بین روایت دروغ و حقیقت این جنگی است بین اینها ما در کجای این جبهه قرار داریم و حضور داریم»(۱۴۰۰/۱۱/۳). یکی از عوامل اصلی ولنگاری و بیقیدوبند بودن این فضا میباشد. مهمترین مسئله، که امامخامنهای بر آن تاکید داشتند، صیانت از فضای مجازی و رفع کمبودها و بسترسازی اساسی که دستی بالاتر از دشمن داشته باشیم. وظیفه ما بخصوص جوانان فرهیخته و نخبگان به عنوان یک مسلمان به جای وادادگی فرهنگی و مرعوب شدن در مقابل دشمن با توجه به فرهنگ غنیاسلامی ایرانی باید بر دشمن بتازیم و فضا را برایشان ناامن کرده و قدرت نمای کنیم. و ما در پی حمله به فرهنگ بیاساس و از هم گسیخته فرهنگ غرب باشیم. همانطوری که در مسائل نظامی و دفاعی پیشرفتهای خوبی داشتیم باید بهطور جدی فکری برای فضای مجازی چه سختافزاری و چه نرمافزاری داشته باشیم.
۳. و یکی از کارهای اساسی دیگر تبیین و روشنگری است. البته این هم یکی از وظایف مسئولین و آحاد افراد جامعه است. همانطور که رهبر انقلاب بیان نمودند:«جهاد تبیین یک فریضهی قطعی یک فریضهی فوری است و هر کسی میتواند[باید اقدام کند.]».(۱۴۰۰/۱۱/۱۹) به شیوههای مختلف باید روشنگری درباره دستاورد انقلاب و اهداف عظیم آن بیان شود. یکی از شیوههای روشنگری به طور نفر به نفر افراد رو توجیح و تبیین نماییم. و دراین مسیر با حوصله و بیان لین پای حرف مردم بنشینیم و با دلیل و برهان متقن پاسخگو باشیم. این شیوه بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا(سلام الله علیها) زمانی که دیدند ولایت تنهاست و انقلاب اسلامی پیامبراکرم (صلیاللهعلیهوآله وسلم) به خطر افتاده درب تکتک انصار و مهاجر رفتند و از آنها طلب یاری کردند و حجت را تمام نمودند.
۴. ایجاد بستر مناسب برای شنیدن صدای مردم بستری قدرتمند و کارآمد که بتواند در کمترین زمان پاسخگو باشد. البته این یکی از وظایف مسئولین کشوری و محلی است. که باید بهطور عینی در جمع مردم حضور داشته تا مردم بتوانند مشکلات خود را بیان کنند.
دشمنان این سرزمین از هر فرصتی استفاده میکنند، تا افکار جوانان ما را دچار شبهه شود، اگر این گرههای ذهنی باز نشود و حل نشود ما هربار شاهد اعتراض و اغتشاشاتی هستیم. که باید آنها را از کف خیابان جمع کنیم، و اگر در فکر حل مسئله نباشیم، بستری برای پاسخگویی ایجاد نکنیم، همواره درگیر همین مسئله و مخالفت عدهای هستیم.
✍ قربانپور
@enqelabi_nevesht
کانال نوشتههای انقلابی
هدایت شده از اسماعیل فخریان
تعداد زیادی از دوستان در مورد مطالبهگری از مسئولین پرسیدند، چند نکته را عرض میکنم:
۱. مطالبه از دولتمردان، هم حق ماست و هم وظیفۀ ما. حق ماست که مسئولینمان به ما پاسخگو باشند و وظیفهمان است که مسئولین را پاسخگو کنیم.
مسئولین باید پاسخگوی عملکردشان باشند، البته ما هم بهعنوان مردم باید پاسخگوی عملکردمان باشیم. ما هم وظایف متعددی در عرصههای مختلف داریم.
جهت اطلاع بیشتر از حقوق و وظایف مردم و حاکمان در حکومت اسلامی به خطبۀ ۲۱۶ نهجالبلاغه مراجعه بفرمایید.
۲. نکتۀ دوم اینکه برای مطالبهگری باید ضعفها و نقصها را دقیق دانست. یعنی باید بدانیم دقیقا مشکل چیست و کجاست. در مرحلۀ بعد باید هم مطالبۀ اصلاح ضعفها رو داشته باشیم و هم راهکار ارائه بدیم. گاهی مشکلی باید رفع شود، گاهی مسئولی باید عوض شود، گاهی باید در انجام کارها شتاب شود، گاهی یک رفتار باید اصلاح شود، گاهی یک قانون باید تصویب شود، گاهی یک قانون باید نسخ شود، گاهی باید نظارت انجام شود، گاهی باید نظارت تشدید شود، گاهی باید نیروی انسانی اضافه شود، گاهی باید کاغذبازی برداشته شود و...
۳. مطالبهگری بهجهت اصلاح انجام میشود و نه مچگیری. در حقیقت مطالبهگری میبایست حرکت قطار تحول و پیشرفت را سرعت بخشد، نه اینکه مانع از حرکت شود. پس نوع اقدام و ادبیات مطالبهگری باید مسیر اصلاح را هموار کند نه اینکه خود معضلی جدید باشد.
۴. مدل مطالبهگریها باید ارتقا یابد. بهترین نوع مطالبهگری، حضور حداکثری مردم در صحنۀ دخالت در امورات کشور است.
دخالت یعنی چه؟
یعنی مشارکت.
یعنی ورود برای کمک دادن. یعنی نظارت کردن. یعنی حضور داشتن. یعنی بیتفاوت نبودن.
یعنی به معنای واقعی «مردمسالاری».
بهترین کار برای اصلاح عملکرد مسئولین وارد کردن مردم به بدنۀ دولت (به معنای عام) است.
باید به نظام «امامت همگانی» نزدیک شویم.
انشاءالله بزودی در این مورد بیشتر خواهم نوشت.
برای فهم بهتر نقش مردمسالاری در اصلاح ساختارها و رفتارها، به قسمت پایانی بیانات رهبر انقلاب در تاریخ ۱۲ آذر ۷۹ مراجعه فرمایید:
https://khl.ink/f/3039
@fakhrian_ir
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
🔖دنبالهی «کاغذ باد» نباشیم
[۱]. یکی از مواهب خدادادی، آزاداندیشی است. در وصف آزاداندیشی گاهی تلقی میشود که در تحقق آن، بنیانهای اصیل در هم میشکند؛ بدین ترتیب عدهای برای نجات بنیانها شیوهی مقابله و عدهای دیگر به عشق آزادی روش نابودی اصول را اتخاذ میکنند. بهطورقطع هر دو گروه به آزاداندیشی که شرط لازم برای رشد فرهنگ و علم است اجحاف میکنند و اینچنین است که رهبر معظم انقلاب میفرمایند:«آزاداندیشی در جامعهی ما یک شعار مظلوم است».(۸ بهمن ۱۳۸۱ در دیدار جمعی از اعضای انجمن قلم)
[۲]. ما برای تحقق آزاداندیشی باید تلاش کنیم در فضای فکر زیست کنیم؛ یعنی؛ اگر بخواهیم در هر زمینهای چه علمی چه فرهنگی روند صعودی و روبهپیشرفت داشته باشیم باید بتوانیم از ابزار تفکر و تعقل استفاده کنیم و نه از ترس فروپاشی بنیانها به جمود و تهجد پناه ببریم و نه به زندگی «ترجمه»ای دل ببندیم. زندگی ترجمهای فقط ترجمهی برخی آثار را در برنمیگیرد؛ گاهی، فردی اعتقادی را مطرح میکند و عدهای دیگر نیز آن را بدون خدشه میپندارند. حال چه از جامعهی خودِ آنها باشد چه از جامعهی بیگانه. همینکه آن را «غیرقابل دست زدن» میداند از حیطهی آزاداندیشی خارجشده و «کاغذ باد»،(بادبادک) میشود بدین گونه تصورش، پرواز در هوای آزاد است بیخبر از آنکه سرِنخِ تفکر او به دست دیگری است.
[۳]. بعد از پی بردن بهضرورت آزاداندیشی و حرکت در فضای تفکر، باید بدانیم از مهمترین آسیبهایِ نبودِ کرسی آزاداندیشی این خواهد بود که عدهای بهنام آزاداندیشی، مرزهای «فضیلت و حقیقت» را میدرند و «اصول مقدس» و «حقیقی» را تحقیر میکنند و عدهای دیگر ناگزیر به «مقابله» با آنها و «محکوم» کردن و «طرد» کردن آنها میشوند؛ غافل از اینکه خود آنها، فقط بهجای چسبیدن به اصول، باید بر روی آن پایهها «نوآوری» میکردند. بدین ترتیب «تفریط» در مقابل «افراط» و «دیکتاتوری» در مقابل «هرجومرج» قد علم میکند و در این صورت دو راه وجود ندارد یا کفرگویی و اهانت را برتابیم یا به ذهنهای بسته دلخوش کنیم.
[۴]. دراینبین رهبر معظم انقلاب میفرماید: «ما باید آن حدّ وسط، همان «امر بین الامرین» و تعادل را پیدا کنیم. البته این هم از راه گفتگوی محترمانه، عاقلانه، منصفانه و با استدلال، عملی است...صاحبان فکر باید بتوانند اندیشهی خود را در محیط تخصّصی، بدون هوچیگری، بدون عوامفریبی و جنجال تحمیلی و زیادی مطرح کنند و آن نقّادی شود؛ یکوقت بهطور کامل رد خواهد شد، یکوقت بهطور کامل قبول خواهد شد، یکوقت هم در نقادی اصلاح خواهد شد و شکل صحیح خود را به دست خواهد آورد. این اتّفاق باید بیفتد. ما آلان این را نداریم».(۸ بهمن ۱۳۸۱ در دیدار جمعی از اعضای انجمن قلم)
[۵]. حال سؤال این است که چه کسانی در این مسئله مسئولاند؟ یکی از وظایف نظام جمهوری اسلامی حمایت صریح از برخورد افکار به شکل سالم است و مجرای این کار بهطورقطع دانشگاه و حوزه هست. این دو نهاد اساسی باید به تولید علم و فرهنگ توأمان بپردازند؛ اما امروز با غفلت از این وظیفه اساسی شاهد آنیم که در چنین جامعهای اسلامی «بدعت» و «سنتشکنی» به اسم نظریهی نو بر سر چوب رفته و صدا میکند و میتواند بهراحتی عوامفریبی کند و عدهای را دور خود جمع نماید و از سوی دیگر افرادی بهناچار تنها راه چاره را طرد و لعن این گروه میپندارند. البته اصل محکوم کردن شایسته است اما اغلب با شیوهی غلط صورت میگیرد.
[۶]. بنابراین سخن نو و نظریهی جدید باید در محفل تخصصی با «هیئت منصفهی موردقبول علمی» مطرح شود و ارزش علمی آن سنجیده و مورد نقادی قرار گیرد. این فرمول در همهی زمینهها اعم از «علوم محض»، «علوم پایه»، «علوم طبیعی»، «علوم انسانی» و البته در زمینههای «فرهنگی»، «اعتقادی» و «معارف» و «علوم حوزوی» باید جاری شود.
✍زینب نجیب
@enqelabi_nevesht
کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
به نام خدا
🔖 برای...
📌چرا انقلاب و برای چه؟ چرا در این مسیر، تحمل اینهمه سختی؟ چرا با گذشت اینهمه سال باز هم دشمنی با جمهوری اسلامی؟ چرا و چرا و چرا؟
پی بردن به پاسخ این پرسشها کار سخت و دشواری نیست، با کمی همت و تلاش و بررسی و مرور آرمانهای انقلاب، میتوان به جواب آنها رسید. میشود به طور خلاصه اینگونه نوشت، انقلاب؛ برای آزادی از چنگال طاغوت؛ برای حاکمیت دیناللهی؛ برای نجات از ذلت و وابستگی و عقبماندگی؛ برای برقراری آزادی براساس معیارهای دینی و اسلامی؛ برای استقلال در تصمیمگیری؛ برای گسترش عدالت؛ برای تحقق مردمسالاری دینی؛ برای عزت و خودباوری هر ایرانی و هر مسلمانی؛ برای رشد و تعالی زنان و مردان ایرانی؛ برای اخلاق و معنویت؛ برای مقابله و مبارزه با استکبار و سلطهطلبان جهانی؛ برای اتحاد دنیای اسلام؛ برای زمینهسازی ظهور؛ برای تشکیل تمدن اسلامی؛برای...
📌در حقیقت آنچه سبب تداوم دشمنی سلطهجویان با انقلاب اسلامی شدهاست، روند رو به رشدِ دستیابی به این آرمانهاست. بهعنوان مثال درگذشته و پیش از انقلاب اسلامی، روح خودباوری در ملت ایران از بین رفته بود؛ یا بهتراست بگوییم حاکمان دستنشانده و روشنفکران غربزده موجب از بین رفتن این حس و روحیه شدهبودند؛ اما این امام خمینی(رحمةاللهعلیه) بود که این عنصر سازنده را در ملت عزیز ایران زنده کرد و همین مورد به تنهایی برای عداوت و استمرار دشمنی استکبار با ایران اسلامی کافی است.
📌البته شاید گفته شود آیا در طی این سالها، همهی این موارد محقق شدهاست؟ حقیقت آن است که، هرچند موارد بیانشده به صورت تمام و کمال برآورده نشدهاند؛ اما باید این را در نظر گرفت که با همه کمیها و کاستیها، در این مسیر در حال حرکت و رو به رشد هستیم؛ اگر جایی دچار کمبود و خللیاست، ناشی «از رویگردانی مسئولان از این ارزشهای دینی بوده و نه از پایبندیِ به آنها و کوشش برای تحقق آنها». «بیشک فاصلهی میان بایدها و واقعیتها، همواره وجدانهای آرمانخواه را عذاب داده و میدهد؛ اما این، فاصلهای طیشدنیاست و در چهل سال گذشته در مواردی بارها طیشدهاست و بی شک در آینده، با حضور نسلِ جوانِ مؤمن و دانا و پرانگیزه، با قدرت بیشتر طیخواهد شد».(۲۲/بهمن/۹۷ بیانیهی گام دوم انقلاب)
✍ فاطمه صفرپوریان
@enqelabi_nevesht
کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
بسم الله الرحمن الرحیم
🔖زن در غرب
[۱]. «زن در تعریف غالباً شرقی یک عنصر در حاشیه و بینقش در تاریخ سازی و در تعریف غالباً غربی بهمثابه موجودی که جنسیت او بر انسانیتش میچربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایهداری جدید است معرفی میشد.» (بیانات رهبر انقلاب، ۱۶ اسفند ۹۱). آنچه امروز دستگاههای سیاسی غرب آن را ترویج میکنند، همان «جاهلیتی» است که بعثت پیامبراکرم برای زدودن آن فرهنگ از محیط زندگی بشر بهوجودآمده است. امروز نشانههای همان «جاهلیت در تمدن رایج فاسد غربی» مشاهده میشود، که همان «بیعدالتی، تبعیض و نادیده گرفتن کرامت انسانی و مهم جلوه دادن مسائل و نیازهای جنسی» است، این در حالی است که از نگاه اسلام زن و مرد از لحاظ «ارزشهای انسانی» برابرند: «اِنَّ المُسلِمینَ وَالمُسلِماتِ وَالمُؤمِنینَ وَالمُؤمِنٰتِ وَالقٰنِتینَ وَالقانِتٰتِ وَالصٰدِقینَ وَالصّادِقٰات» (سوره احزاب آیه۳۵). و براین اساس وظایف مشترکی نیز بهعهده آنهاست، مانند وظیفه «امربهمعروف و نهیازمنکر، خدمت، جهاد فیسبیلالله». اما از آن جهت که خلقت زن و مرد براساس وظایف خاصی که بهعهده آنها گذاشته شده متفاوت و متناسب است، ابزار خاصی هم بر انجام این وظایف برای آنها قرارداده شده است. زن بهعنوان لطیفترین مخلوق هستی، صاحبِ َرَحِم است و بههمین دلیل ترکیب ساختمانی جسمی و روحی ویژهای دارد، که متناسب با وظیفهی مادری است و مرد نیز به تناسب خلقتش دارای تواناییها و وظایف ویژه خود میباشد. «براساس این نگاه ویژه اسلام و نظام جمهوری اسلامی به زن، ما به منطق، روش و سبک زندگی غربی معترض هستیم و معتقدیم آنها به زن ظلم میکنند.»(بیانات رهبر انقلاب، ۱۵ بهمن ۹۹).
[۲]. یکی از نشانههای جاهلیت اولی «تَبَرُج زنان» است و امروز یکی از عمدهترین مظاهر تمدن غربی همین «تبرج» است. قرآن کریم خطاب به همسران مکرم پیامبر میفرماید: «وَ قَرنَ فی بُیوتِکُنَّ و لا تَبَرُجْنَ تَبَرُج الجاهِلِیَة» (سوره احزاب، آیه۳۳) «بر مبنای این آیه «تبرج» همان «جاهلیت» است، منتها جاهلیتی که توانسته خود را «با سلاح تبلیغات مدرن» مجهز کرده، حقایق را بپوشاند.» (بیانات رهبر انقلاب، ۶ خرداد ۹۳). در دوران انقلاب صنعتی «زن غربی» وقتی به بهانه «بهدست آوردن حق برابری با مردان و آزادی» و «به هدف جلوهگری»، از محیط خانه به خیابانها کشیدهشد؛ درحقیقت وسیلهای برای سودجویی طبقه ایلومیناتی قرار گرفت. آنها به جهت «استفاده ابزاری از زن» و «بهدست آوردن سود بیشتر»، به بهرهبرداری از زن پرداختند؛ چنانکه در اروپایی که زن حتی حق مالکیت نداشته و مایملک مرد و شوهرش محسوب میشد و حتی بعد از شروع دموکراسی غربی، «حق رأی» نیز نداشت، با وقوع انقلاب صنعتی و افزایش کارخانجات به یکباره دارای حقوقی شد که در حقیقت «زمینه بردگی» او را فراهم کرد. سرمایهداران غربی براساس پیروی از سیاست مادی و اقتصادی خود، زن را بهعنوان «نیروی کار ارزان» بهکار گرفتند، تا در سایه «بهرهکشی از او» و به «بهانه اهدای آزادی و برابری حقوق»، چشم هرزهآلوده مرد را بهرهمند کنند و زمینه را برای اطفای شهوت فراهم آورند. گناه بزرگی که تمدن غرب درمورد جنس زن مرتکب شده، این است که «جلوهگری» را بهعنوان یک «حق» و «خصوصیت حتمی و لازم زن»، معرفی کرده و آن را نقطه مقابل «اسارت» معرفی کرده است.
[۳]. «اگر بخواهیم نسبت به مسألهی زن، نگاه سالم، منطقی و دقیقی ارائه کنیم، باید در درجه اول «ذهن را از تفکرات غلط غربی از جمله عنوان برابری جنسی پاک کرده، آنگاه با نگاه انسانی و با رعایت عدالت، انسانها را از لحاظ ساخت طبیعی، چه جسمی و چه عاطفی را به دو نوع زن و مرد تقسیم کرده و براساس منطق عقلایی، نقشها و وظایف هر یک را معین کنیم. نگاه اسلام نسبت به زن و مرد؛ نگاه انسان است در مسئله انسانیت، سیر مقامات معنوی، استعدادهای فراوان فکری و علمی هیچ تفاوتی نیست، اما قالبها دو قالب است.» (بیانات رهبر انقلاب، ۳۰فروردین۹۱).
[۴]. (جیمی کارتر) یکی از رؤسای جمهور گذشته آمریکا، در کتابی بنام «تقاضایی برای اقدام» به «نقض حقوق بشر و تجاوزات وحشتناک علیه زنان» پرداخته، میگوید: « هرساله صدهزار دختر بهعنوان برده در آمریکا فروخته میشود، جاییکه یک صاحب روسپیخانه میتواند دختری را که معمولاً اهل آمریکای لاتین یا آفریقا است، با قیمتی برابر یک هزار دلار خریداری کند.» وی همچنین در مورد تجاوزات جنسی که در محوطههای کالجها رخ میدهد اشاره میکند و میگوید: «از هر بیست وپنج تجاوز، فقط یک مورد گزارش شده و تنها یک درصد از متجاوزان جنسی در آمریکا محاکمه میشوند.»
✍ آمنه عسکری منفرد
@enqelabi_nevesht
کانال نوشتههای انقلابی
📝 ادامهی یادداشت...
📌امروز هم بسیاری از سلبریتیهای آمریکایی از جمله بازیگران هالیوودی و یا خوانندههایی که ظاهراً «جایزههای نوبل» و «زن برتر سال» را دریافت کردهاند؛ ضمن ابراز پشیمانی از راهرفته و بیان تجربیات تلخ خود در این زمینه، عمر خود را تباه شده» مینامند. این همان «زوال تمدن تاریخی غرب» است که بهتدریج اتفاق افتاده و امروز دنیای غرب را در سراشیبی افول و سقوط قرار داده است.
✍ آمنه عسکری منفرد
@enqelabi_nevesht
کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
🔖 آمریکای منزوی در نظم جدید جهانی
[۱]. سالها پیش، بوشِ پدر، رئیسجمهور اسبق آمریکا اذعان داشت؛ امروز دنیای نظم نوین جهانی، نظم تکقطبی آمریکاست یعنی؛ آمریکا در رأس دنیا قرار دارد و از این پس سبکزندگی، ارزشها و فرهنگ آمریکایی بر دنیا حاکم خواهد شد. از این سخن تنها بیستوچند سال است که میگذرد اما دنیای نظم نوین جهانی، دیگر نهتنها نظم تکقطبی آمریکا نیست بلکه ما شاهد آنیم که آمریکا روزبهروز ضعیفتر شده و در سیاستهای داخلی و خارجی و اقتصاد و امنیت با مشکلات بسیاری دستوپنجه نرم میکند این در حالی است که توانایی مواجهه با بسیاری از این مشکلات را ندارد. از طرفی باید توجه داشت قدرت همیشه به معنای اقتدار نیست و اگر آمریکا هنوز در برخی ابعاد مانند تولید ناخالص داخلی بالاترین رتبه را در دنیا دارد و در نظر بعضی قدرتمند است میتواند دقیقا در همان نقطه بدون اقتدار باشد و بنابراین نتواند به همان میزان ایفای مدیریت و سلطه نماید.
[۲]. در این میان افرادی اغلب تحت تأثیر امپراتوریهای رسانهای که در چنگ آمریکا و همپیمانانش است تصوری غیرواقعی از تواناییهای آمریکا و برخی دیگر از قدرتهای جهانی دارند و آمریکا را همچنان ابرقدرت دانسته و در برابر بسیاری از این نظرات موضعگیری میکنند. درصورتیکه واقعیتها را نباید در بستر فضای مجازی دورافتاده از حقیقت جستجو کرد که این فضا بهطورقطع در سیطرهی آنهاست و بنابراین چه در وصف تواناییهای خود و چه در وصف ناتوانی جبهه مقابل بزرگنمایی میکنند. شاید اگر بتوان واقعیتِ ضعف و افول آمریکا را از منابع و آمار رسمی و اذعان صاحبنظران برجستهی سیاسی خود آنها جویا شد و شنید برای بسیاری باورپذیرتر باشد.
[۳]. چامسکی، اندیشمند و نظریهپرداز مشهور آمریکایی نخستین نشانههای افول هژمونی آمریکا را در حالی اعلام کرد که بوش پسر در راستای معرفی «تروریسم سازمانیافته» بهعنوان دشمن جدید آمریکا حمله به عراق و افغانستان را آغاز کرد. این تحلیلگر آمریکاییف بعد از آن، مقالات متعددی درباره افول آمریکا نوشت. او همچنین معتقد بود شاید آمریکا در چهرهی یک دموکراسی معرفی شود اما در حقیقت او به کشور سرمایهداران تبدیلشده که این خود نظام سوداگرایانهی شرکتهایی است که خودکامگی و غیرپاسخگوبودن از خصلتهای ذاتی آنهاست. این شرکتها کنترل زیادی بر نظام اقتصادی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارند که این خود بهتنهایی عاقبت خوشی نخواهد داشت.
[۴]. تدگالن کارپنتر، استاد دانشگاه و عضو اندیشکده کاتو برای اولین بار از اصطلاحی به نام «افول موریانهای» برای اشاره به زوال تدریجی قدرت آمریکا به دلیل برافروختن جنگهای متعدد و عقب افتادن از رقبایش اشاره کرد. این اصطلاح بعداً در مقالهای توسط «کریستوفر لین»، استاد دانشگاه تگزاس مورداستفاده قرار گرفت.
[۵]. ترامپ در سال ۲۰۱۶ بهعنوان نخستین سیاستمدار در سطح اول قدرت، به افول آمریکا اعتراف کرد و شعارش چنین بود: «آمریکا را دوباره باعظمت کنیم». بهطورقطع رأی مردم به شخصی با این عقیده نوعی اعتراف دستهجمعی جامعهی آمریکایی به افول آمریکاست.
✍ زینب نجیب
@enqelabi_nevesht
کانال نوشتههای انقلابی
📝ادامه مطلب...
[۶]. یکی از زمینههای تحقیقات جیمز پتراس استاد و عضو هیئتعلمی دانشگاه بیرمنگام، نقش لابی صهیونیسم در سیاست خارجی آمریکا است. او در کتاب خود به نام «صهیونیسم، نظامیگری و افول قدرت آمریکا» دقیقا همین سیاستهای تحمیلشده را عامل و موجب زوال قدرت آمریکا میداند.
[۷]. دیوید رانی استاد دانشگاه ایلینوی دریکی از کتابهایش به نام "بینظمی جدید جهانی، افول قدرت آمریکا" به بحران ارزشها در آمریکا و در سراسر تاریخ سرمایهداری اشاره دارد و معتقد است نظم نوین جهانیِ بوشِ پسر روی یکخانه پوشالی بناشده بود . آلفرد مک کوی، رابات پاتنیک و بسیاری از تحلیلگران دیگر نیز با تحلیلهای اقتصادی خود نظام آمریکایی را در حال فروپاشی میدانند.
[۸]. در کنار تمام تحلیلهای مطرحشده امروز ما نیز شاهد رئیسجمهوری در ایالاتمتحدهی آمریکا هستیم که با نمود یافتن مشکلات فیزیکی و سلامتیاش و از طرف دیگر اقدامات جنجالی او نظیر حواسپرتیها و گاهی دست دادن به افراد خیالی که حاکی از زوال مغز اوست جلوهای از سستی و پیری و زوال قدرت آمریکا را به نمایش میگذارد.
[۹]. از نمودهای عینی دیگرِ افول موقعیت آمریکا بنابر منابع خبری «us news» سرخوردگی شدید مردم این کشور از بحرانهای متعدد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آمریکا است. با وقوع شیوع ویروس کرونا و آغاز جنگ اوکراین و ایجاد تورم فزاینده در اقتصاد این نارضایتیها نیز چهرهی جدید ترس به خود گرفته است. از طرفی چند برابر شدن میزان تیراندازیهای دستهجمعی در آمریکا و کشته شدن غیرنظامیان و افزایش خشونتهای مرتبط با نژادپرستی و تشدید قطبیگرایی سیاسی و اجتماعی بر طبل افول آمریکا میکوبد.
[۱۰]. آنچه حائز اهمیت است باور به این سخنان و پذیرفتن سیر نزولی قدرت و اقتدار آمریکاست. هرچند سالهاست که رهبر معظم انقلاب بارها و بارها به این روند متذکر شده و موشکافانه به تبیین همهی ابعاد آن پرداخته است و در آخرین دیدار خود نیز باز بر ذرهذره آب شدن آمریکا تأکید فرمودند. اینیکی از وظایف ماست که با تبیین دقیق این زاویه از نظم نوین جهانی قدمی در روند صعودی آن به سمت تمدن نوین اسلامی برداریم.
✍زینب نجیب
@enqelabi_nevesht
کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
🔖 هضم شدن در جزئیات یا کلاننگری؟
📌. چگونه وقایع را تحلیل کنیم که به خطا نرویم؟ آیا من با دیدن یک حادثه و حتی ده حادثه بدون دانستن علتها و انگیزههای عاملان حوادث، عاملین اصلی یا فرعی، بدون دانستن نتایج حوادث می توانم به عمق قضایا پی ببرم؟ چه چیزی میتواند در داشتن شناخت درست و منطبق بر حقیقت به من کمک کند؟ خیلی از ما وقتی اغتشاشات اخیر به اسم مرگ مشکوک مهسا امینی شروع شد، با نظر کردن در جزئیات و افراد و حوادث ظاهری منعکس شده در رسانه ها، سریع احساس اولیه خود را مبنای موضعگیری خود در این باره قرار دادیم و تا چندی بر اساس همان حس اولیه، حوادث بعدی را تحلیل کردیم. بعد از مدتی شک کردیم که نکند حس اولیه اشتباه بوده و قضایای دیگری هم در کار است که من نمی دانم یا حداقل برایم کمرنگ بوده ولی شاید لازم است بیشتر به آنها فکر کنم.
📌. یکی از نیازمندیهای قطعی ما برای زندگی در دنیای پیچیده امروزی که تقابل تفکرها و جریانها در همه جای عالم سرعت بسیار زیادی پیدا کرده، تحلیل حوادث اجتماعی در عمق تاریخ زندگی بشر است؛ اینکه همه وقایع و اتفاقات را ذیل تقابل تاریخی جبهه الهی و جبهه غیرالهی ببینیم و درگیر جزئیات حوادث نشویم زیرا جزئیات رنگ عمل ناقص انسانها را دارد؛ تطابق کامل عمل هر انسان الهی با الله، زمانی است که انسانِ کامل باشد و تطابق کامل عمل هر انسان غیرالهی با شیطان، زمانی است که شیطان مجسم باشد. در حالی که ما اکثرا انسان های خاکستری هستیم که مجموعهای از نقاط الهی و غیرالهی را در خود جمع کرده ایم. پس نگاه کردن به جزییات عمل افراد نمیتواند راهنمای ما برای پیدا کردن حقیقت باشد. چون جزئیات کاملا قابلیت گمراهکنندگی را دارند.
📌. پس چگونه گرفتار جزئیات نشویم؟ جواب، داشتن نگاه کلان است؛ نگاه کلان، قدرت تحلیل مسائل در حوادث مختلف را به ما می دهد و به ما این امکان را میدهد که از لایه های عمیق ایدئولوژیک به سطح محصولات سبک زندگی منتقل بشویم و این مسیر را ببینیم. برای داشتن نگاه کلان، توجه به سیر تاریخی حوادث و گسترهی وقوع آنها در تاریخ و کیفیت وقوع آنها اهمیت پیدا می کند! لذا اگر بدون اتکاء به نگاهی همینقدر کلان و تنها با نگاه جزء نگر به وقایع، تقابل تاریخی موجود بین دو جبهه الهی و غیرالهی نادیده گرفته شود قطعا با امپراطوری رسانه ای غرب، که تلاش دارد انسان ها جزئینگر و بدون اتصال به پیشینه و هویت تاریخی و تمدنی خود تربیت شوند، حوزه شناختی افراد تحت تأثیر قرار خواهد گرفت؛ رهبر معظم انقلاب زمانی فرمودند: «به مسائل جهانی و مسائل منطقهای و از جمله مسائل کشورمان، باید نگاه کلان و جامع داشته باشیم؛ این نگاه کلان، به ما معرفت و بصیرتی را عطا میکند که اولاً موقعیت خودمان را، جایگاه خودمان را، ایستگاه خودمان را در وضع کنونی بازیابی کنیم و بفهمیم در چه وضعی قرار داریم؛ بعد هم به ما تعلیم میدهد که برای آینده چه باید بکنیم.» (بیانات ۱۳/۶/۹۳)
📌. با نگاه جزئی به حوادث اجتماعی-سیاسی و بسنده کردن به رفع شبهات ریز، کلاننگری اتفاق نمیافتد. هرچند رفع شبهاتی که موریانه وار ذهن ها را می خورد کار بجایی است، ولی نباید دستمان خالی از سیر تاریخی فتنهها و گسترهی درگیریها باشد و گرنه امکان خطا زیاد است. وقتی پدیده ها را در عرصه ی درگیری تمدنی ببینیم بهتر میتوانیم تحلیل کنیم و کمتر فریبِ فضاسازیهای رسانهای را میخوریم. تقابل حق و باطل که از خلقت انسان آغاز شده، آنجا که شیطان از سجده بر آدم سرباز زد و نتوانست مقام ملکوتی انسان را بپذیرد، پس تلاش کرد او را بفریبد. حضرت آدم نیز فریب وعده شیطان را خورد و به زمین هبوط کرد، همچنان در طول تاریخ ادامه داشته و امروز بصورت تقابل تمدنی مطرح میشود؛ تقابلی پیچیده از لایههای عمیق ایدئولوژیک تا لایه سطح زندگی؛ لذا در این تقابل تمدنی وقوع حوادث اجتماعی و فتنههای پی در پی دور از انتظار نیست فقط باید به کلاننگری مجهز باشیم.
و من الله التوفیق
✍ کتابی
@enqelabi_nevesht
کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
بسم الله الرحمن الرحیم
🔖 دانشآموزِ بصیرِ امروز، آیندهسازِ فردا
📌. معجزه قرن ما، رهبر حکیمی است که به نوجوانان فرمود:«بچههای عزیز من، شما نسلی هستید که خواهید توانست با فائق شدن بر ترفندهای دشمن و عبور از موانع و سختیها، این کشور را به نقطه اوج و به آرمانهای اسلامی و آرزوهای بزرگ ملت برسانید» او متوجه بود که برایشان شرط «دشمنشناسی» هم گذاشت. این که نمیتوان دهه هشتادیها را بدون «حاج قاسم» و دهه نودیها را بدون «سلام فرمانده» شناخت، شاید حکمتش رسالت بزرگی باشد که بر دوش این نسل گذاشته شده و قرار است کار بزرگ را اینان به سرانجام برسانند.
[۱]. امروز هم نیروهای انقلابی و دانش آموز تحلیلگر باید لانه های جاسوسی نامرئی دشمنان را شناسایی و تصرف کنند. دیگر یک بنا ویک گروه نیستند، امروز دشمنان ما، از طریق فضای مجازی هزاران لانه جاسوسی نامرئی بنا کردهاند و از طریق این فضای مسموم و ولنگار رسانه میخواهند جوانان ما را دینزده و خانوادهگریز و مردمستیز بار آورند، پس تصرف این لانهها، هزاران برابر مشکلتر است. باید همه با تکیه بر مبانی اعتقادی محکم و استوار و با اطاعت از ولی امر مسلمین لانهها را شناسایی و تصرف نماییم تا در صحرای تفت دیده کفر و نفاق و بیثباتی گم نشویم.
[۲]. باید مضامین اسناد لانۀ جاسوسی را در کتابهای درسی بیاوریم. اینها نشان میدهد که آمریکاییها در این مدتی که در ایران حضور داشتند یعنی از سال حدود مثلاً ۲۹-۲۸ اینها چه کارهایی در ایران کردند، چه توطئههایی، چه خباثتها و خیانتها و جنایتهایی انجام دادند.
[۳]. ما یک فرهنگ تازه میخواهیم، یک فرهنگ متحول، که حالا از اول بچه های ما را بار بیاورند. به یک فرهنگ انسانی، اسلامی، استقلالی نیازداریم که مال خودمان باشد و فرزندمان بیاموزد «من خودم هستم که سرنوشت خود و کشورم را میتوانم دست بگیرم و بسازم». دائم در گوش او، نجوا نشود که فرنگ و فرنگی. همهچیز اروپایی و آمریکایی، همهچیز باید از آنجا باشد، باید وابسته باشیم. اخلاقمان هم باید وابسته باشد تا ارزش پیداکند؛ آزادیمان هم باید آزادی غربی باشد. نه، حتی اگر زمان مدیدی هم طول بکشد ما یک فرهنگ مستقل، نه یک فرهنگ استعماری که آنها برای ما دیکته کنند را خواهانیم. تا دانشجوی این کشور با افتخار و امید درس بخواند و داعیه خدمت به وطن و هموطن و همخون خودش را داشته باشد نه سر و سرً مهاجرت و وطنفروشی و بیگانهپرستی.
[۴]. اغتشاشات را اگر ریشهیابی کنیم خواهیم فهمید علتالعلل در کجاست، وقتی سیستم اموزشی، کتاب ضددینی و ضدانقلابی را تبدیل میکند به کتاب مصوب آموزشی، از دانشجوی از همهجا بیخبر، انتظار انقلابی ماندن را داریم؟ با این همه بیعدالتی و بیتفاوتی نسبت به فکرهای تحولآفرین و پیشرفتساز چه انتظاری میرود؟ دشمن سفرهای به وسعت تمام دنیا پهن کرده تا مغزهای فعال را شناسایی کند و سپس آنها را مختل و یا به نفع خود از کشور فراری داده و آنها را در اختیار و تحت تسلط خود درآورد و به اسم رفاه و آینده سازی بزرگترین ضربات روحی و جسمی را به عزیزان و خانوادههای آنها و کشور عزیزمان ایران وارد کند.
📙 وقتی کتابها و آموزش در حوزه و دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی نباشد و توسط نفوذیها و نادانهای کاسب، به جای مقابله با جنگ نرم و مقابله با لیبرالیسم حاکم بر دنیا تبدیل میشود، به هموارکنندۀ راه دشمن و همراه با جنگ نرم اجنبی عمل میکند، چه میشود گفت؟ به واقع، راه اصلی برای نجات کشور، پاکسازی این مرز و بوم از مزدوران نفوذی در هر لباس و فرمی که میخواهد باشد، لازم و ضروری است.
[۵]. برای پیشرفت، تحول نیاز است. تحول در عرصههای فکری، علمی، زندگی، معنوی با زیربنای اعتقاد به اسلام ناب محمدی، نه فرهنگ تاریخ گذشته و منحط مادی غرب. قلهها را میشود فتح کرد، با معنویت، دنیا تبدیل به دنیای انسانی میشود. دنیای امروز دنیای جنگلی است. علم و تمدن و ثروت با معنویت ممزوج شود، دنیا انسانی میشود و ما از این پیچوخمها میگذریم و به بزرگراهی میرسیم که ما را به ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و شروع زندگی واقعی میرساند. مشکل دنیای امروز مخصوصا غرب قطع اعتقاد و التزام به خداست، که مبدا و مقصد هستی است، اگر مشکل از مبداء حل شود بسیاری مسائل حل میشود.
✍ شهلا امیرواقفی
@enqelabi_nevesht
کانال نوشتههای انقلابی