#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
#جهاد_تبیین
به نام خدای محبوب
🔖 حجابِ بیحجابی
🔹سالهای زیادی است که حجابِ زنان، در دنیا مورد هجوم و حملهی غربیها قرار گرفته است. آنها به بهانهی اینکه حجاب، باعثِ عقبماندگی و دورماندن از پیشرفت در زندگیِ یک زن میشود، حجاب را ظلم به زن میدانند، و با همین بهانهها توانستهاند تعداد زیادی از زنان جامعه را فریب دهند و حجاب را از سر آنها بردارند. با اینکه، هر عقلِ سلیمی به ضرورت حجاب، به خصوص در زندگی اجتماعی حکم میکند و آن را هم برای زنان و هم برای مردان لازم میداند و ادیان و مرامهای مختلف هم آن را تایید و تاکید نمودهاند. آثار مثبت حجاب از کسی پوشیده نیست. حتی خود غربیها امروز در جوامع خودشان اعتراف میکنند که بی حجابی مقدمهی نابودی حیا و عفت خواهد بود و پس از آن موجب میشود کانون خانواده از هم فروبپاشد، و در نتیجه نظم جامعه را بر هم بریزد. به همین دلیل به شدت به دنبال بنا کردن دوبارهی خانواده در کشورهای خود هستند.
در صورتی که در دورانی نه چندان دور مواردی همچون، نداشتن امنیت جانی و روانی برای زنان، در غرب، نابرابریِ بیمنطقِ اقتصادی زنان و مردانِ غربی، سخت و طاقت فرسا بودنِ مسیر علم آموزی برای زنان در جامعهی غرب، اینها فقط، برخی از ظلمهایی بود که حتی با پیشرفتهای مادی و صنعتی در غرب و مدعیبودنِ آنها دربارهی حقوق زنان باز هم در جامعه رواج داشت.
🔹سوال اینجاست که این محدودیتها ظلم به زن است یا صرفا داشتن حجاب؟ علت اصلی غربیها برای انکار حجاب و آثارِ آن، و ترویج بی حجابی چیست؟ چه شده که نظام سرمایهداریِ غرب که هرگز جز از منافعِ خود دفاع نمیکند، دلسوز و سینهچاک زنان عالم شده و میخواهد آنها را از حجاب، نجات دهد؟ تبلیغهای رسانهای برای ترویج بیحجابی و خلاصه کردنِ علتالعللِ همهی ظلمهایی که در جامعه غربی به زنها میشد در حجاب، خودش حجابِ(مانع) بزرگی است، برای نرسیدن زن به حق و حقوقِ اساسی و اصیلاش. بیحجابی، زنان جامعه را در یک مسابقهی بیپایانی که سرانجامش متاع بودن زن را رقم میزند، قرار میدهد، که در آن دستاوردی جز پوچی و بی ارزشی حاصل نمیشود. در صورتی که این انقلاب ثابت کرد که یک زن میتواند در اوجِ سواد و فعالیت اجتماعیِ موثر باشد و در عین حال در اوج حجاب و عفت. نظر رهبر عزیز انقلاب در این باره چنین است: زن غربی با ورود در منجلاب فساد، دستاوردش نابودی خانواده بود. اینجور نبود که زن با برداشتن حجاب در میدان علم یا در میدان سیاست یا در میدان فعالیتهای اجتماعی پیشرفت کند؛ همهی اینها با حفظ حجاب و عفت ممکن بود و ما در نظام اسلامی این را تجربه کردیم. برداشتن حجاب، مقدمهای برای برداشتن عفت بود؛ برای برداشتن حیا در جامعهی اسلامی بود؛ برای سرگرم کردن مردم به عامل بسیار قوی و نیرومند جنسی بود؛ برای اینکه از همهی کارهای دیگر بمانند؛ و یک مدتی هم موفق شدند، اما ایمان عمیق ملت ایران نگذاشت. زنهای مسلمان ما با وجود سختگیریها در طول زمان، در مقابل این فشار سرکوبگر مقاومت کردند؛ بعد از رفتن رضاخان به نحوی، در زمان خود او به نحوی، در طول دوران بقیهی طاغوت هم به نحوی. لذا در همان دیماه ۱۳۵۶، روز هفدهم دیماه در مشهد، یک اجتماع عظیمی، تظاهراتی از زنان مسلمان با شعار «حفظ حجاب» راه افتاد.(بیانات در دیدار مردم قم در سالروز قیام نوزدهم دی ۱۹ دی ۸۶)
🔹حقیقت این است که رژیم غربی هرگز دلسوز زنان نبوده و نخواهد بود و ذاتا منفعتسالار است. مردها هم از جهتی که تاثیرگذاری و قدرت بیشتر و در نتیجه سود بیشتری برای شرایط اقتصادی دارند، در اندیشه غرب، از اهمیت بیشتری برخوردارند. پس دلیل همهی این سروصداها بر علیه حجاب این است که آنها خوب میدانند که حجاب و پاکدامنی قدرت اجتماعی یک زن را بالا میبرد و شرایط پیشرفت در هر زمینهای را بیش از پیش برای جامعهی او مهیا میکند. زنانی که سرگرم مسائل جنسی نیستند به حقوق اصلیِ خود و ارزشِ والای انسانیِ خود واقفترند. لذا حجاب و عفت را نه تنها در جامعهی خود که در کل دنیا نشانه گرفتند تا آن را نابود کنند. تا از این راه بتوانند بر جهان تسلطِ بیشتری داشتهباشند و در بهرههای مادیِ خود بی هیچ مزاحمی راه از پیش ببرند. اما به لطف خدا با آن همه زحمتی که کشیدند هنوز هم زنانی استوار در این مسیر هستند که انشاءالله با پافشاری بر حجاب و عفت و حیا در جامعهی خود، خواهند توانست طومار آنها را بپیچند و جامعه را بر محوریت حکومت الهی و مردم سالاری دینی هدایت و مدیریت کنند.
✍ مریم درفکی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
#جهاد_تبیین
بسماللهالرحمنالرحیم
🔖 خرمشهرها نمادِ تغییرِ معادلاتِ حیاتی
[۱]. ملتها در مقابل تحمیل و زورگویی واکنشهای متفاوتی از خود نشان میدهند. اگر ملتی در مقابل زور و ستم بیگانگان ایستادگی نکند؛ دچار حرمان و ذلت خواهد شد و اگر مقاومت کند؛ شرافت و آزادگی را معنا خواهد کرد. راستی مقاومت یعنی چه؟ چرا ایستادگی در برابر دشمن ستیزهگر عزت و سربلندی را در پی خواهد داشت؟ اگر آن را در کلام امام خامنهای بجوییم؛ «معنای مقاومت این است که انسان یک راهی را انتخاب کند که آن را راه حق میداند، راه درست میداند، و در این راه شروع به حرکت کند و موانع نتواند او را از حرکت در این راه منصرف کند و او را متوقّف کند؛ این معنای مقاومت است».(سخنرانی به مناسبت ارتحال حضرت امام خمینی ۱۴ خرداد۱۳۹۸)
[۲]. امام خامنهای، در رهبری مقتدرانهی خود به تأسی از امام خمینی عظیم، با رمزِ «مقاومت»، نظام اسلامی را چنان پیش برد که اکنون به اذعان دوست و دشمن، تبدیل به درخت تناوری شده است. توصیه رهبری نظام به تمام جوانان نیز این است؛ که نگاه به مقاومت هم در تئوری به معنای روشنگریِ و تبیین مرام و مسلک جبهه حق و باطل و هم در عمل یعنی تقویت تمام جریانات منطقه که در برابر آمریکا و استکبار ایستادهاند در دستور کار قرار دهند؛ چرا که دشمن قدّارِ تا بُن دندان مسلح با دستگاههای تبلیغی خود میخواهد ترس و وحشت را به ملتها القا کند تا به وسیلهی توپ و تشر و تهدید راه را برای ورود و نفوذ خود به کشورهای دیگر باز نماید.
[۳]. امام خامنهای میفرماید؛ « تجربهی خود ما در جمهوری اسلامی نشان میدهد که مقاومت در مقابل دشمن جواب میدهد؛ هر جا ما مقاومت کردیم جواب گرفتیم: در دفاع مقدّس، در بخشهای گوناگون، در تحریکات امنیّتی که علیه ما میکردند.» (در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸). این مقاومت در عرصه نظامی مانند فتح خرمشهر است؛ که امام خامنهای میفرماید؛ «واقعه خرمشهر از دور فقط یک حادثه تاریخی است که برای ملت ایران هیجانآور و افتخارآمیز است؛ ولی از نزدیک، این قضیه شبیه یک معجزهی بزرگ بود.»(در دیدار جمعی از ایثارگران و خانوادههای شهدا ۱خرداد ۱۳۸۱). ایستادگی در برابر دشمن، به فرمودهی امام خامنهای «روز فتح خرمشهر است که برای همه ما و برای تاریخ و آینده ما یک نمونه درس آموز و عبرت آموز است». (بیانات در جمع دانشآموختگان دانشگاه امام حسین _علیهالسلام_۳ خرداد ۱۳۸۹)
[۴]. البته تا سخن از مقاومت میشود نباید اذهان فقط به سمت مقاومت نظامی برود؛ در حالیکه مهمتر از مقاومت نظامی، باید دربارهی مقاومت در جبههی فرهنگی فکر کرد؛ تا از این دریچه، دشمن بر ما مسلط نشود. از آنجا که هستهی اصلی مقاومت در نظام اسلامی، ایمان دینی مردم است، باید این خاکریز را مستحکم نمود؛ تا آماج حملات جبههی باطل نشود. استحکام این خاکریز نیز به عوامل متعددی نیاز دارد تا در برابر باطل سقوط نکند. از آنجا که دشمن در آوردگاه فرهنگی میخواهد بر ذهنهای مردم مسلط شود؛ با رواج دروغ و یا ایجاد رعب و گاهی با تصمیم سازی یا نفوذ در مدیریتهای تصمیمگیری، میخواهد؛ دستگاه محاسباتی را مختل کند؛ باید این منافذ را با افزایش بصیرت و روشنبینی بسته نگاه داشت؛ تا دستگاه محاسباتی خود جبههی مشرکین و منافقین گرفتار اختلال شود.
[۵]. نگرانی ما در جبههی فرهنگی از آن رو است که لایحهی جدیدی که در قوه قضائیه به عنوان «لایحهی عفاف و حجاب» آماده و توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است سبب مشکلات بیشتری در جامعه از حیث حیاء و عفت برای مردم، به خصوص زنان و دختران ما شود. نکند خدای ناکرده؛ افرادی که پای نوشتن این لایحه نشستهاند؛ بر اثر سادهانگاری یا ترس یا نفوذ در مراکز تصمیمگیری و یا تصمیمسازی، دچار اختلال محاسباتی شده باشند؛ به ما حق بدهید که نگران باشیم از آن جهت که هرکسی که اندک دغدغهی زندگی سالمی برای خانواده را داشته باشد؛ میداند که دشمن درصدد است تا نگذارد مسئولان برای ایمان دینی و غیرت مردم، مصونیتهای هویتی و فرهنگی ایجاد کنند؛ تا دستش در این قتلگاه فرهنگی باز گذاشته شود.
✍ کبرا خالقی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
نوشتههای انقلابی
#یادداشت #جنگِنرمِسخت #جهاد_تبیین بسماللهالرحمنالرحیم 🔖 خرمشهرها نمادِ تغییرِ معادلاتِ حی
📝 ادامه مطلب...
[۶]. چه کسی است که نداند دشمن در این اغتشاشات اخیر با شعار زن، زندگی آزادی، نهاد خانواده و عفت فاطمی زنان ما را نشانه رفته است؟ دشمن راز پیروزی ما را دانسته است و امید دارد این حیاء و عفت مردم نجیب ما را که حکم خرمشهر برای ما دارد به خاک و خون بِکشد. هر چند در این مدت در سایهی کمکاری و غفلتِ نهادهای فرهنگی، دشمن تحرکات زیادی انجام داده است تا به نجابت زنانهی ما دستبرد بزند؛ امید است با هشیاری روسای قوا و نخبگان، قانونی صریح، متقن، قابل اجرا، بدون تعارض و دارای ثبات در زمینهی عفاف و حجاب، که لبهی درگیری میان حق و باطل است؛ تهیه شود تا با همراه شدن مردم در این امر مهم، نقشهی شوم شیاطین خبیث به شکست منجر شود و این خرمشهر را هم خدا آزاد کند.
[۷]. امام خامنهای میفرماید؛ «جوانهای عزیز! بچههای عزیز من! فردا مال شما است، آینده مالِ شما است؛ شما هستید که باید این تاریخ را با عزّتش محفوظ نگه دارید؛ شما هستید که این بارِ مسئولیّت را بردوش دارید؛ خرّمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، [بلکه] در یک میدانی که از جنگ نظامی سختتر است. البتّه ویرانیهای جنگ نظامی را ندارد؛ بعکس، آبادانی به دنبال دارد، امّا سختیاش بیشتر است.» (بیانات در دانشگاه افسرى و تربیت پاسداری امام حسین _علیهالسلام_ ۳خرداد ۱۳۹۵). ما همچنان به مقاومت ادامه خواهیم داد و سختی آن را به جان میخریم تا شرف و عزت و استقلال خود را در همهی زمینهها به دست آوریم و خرمشهرهای بعدی مانند( وابستگی اقتصادی، فضای مجازی، ...) را که نماد تغییر معادلات حیاتی در نظام اسلامی است را فتح کنیم. انشاءالله.
✍ کبرا خالقی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
📖 پای درس استاد سیدعلی خامنهای
دورۀ آموزشی «بینش ولایی» با رویکرد توانمندسازی فرهنگیان، طلاب و مبلغین و با محوریت کتاب «طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن»
🔹با تدریس: حجةالاسلام و المسلمین فخریان
🕰 زمان ثبتنام: از یکم تا بیستم خرداد ۱۴۰۲
شروع دوره: سوم تیرماه
پایان دوره: بیست و هفتم مردادماه
🔸توضیحات:
۱. اعطای گواهی از مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
۲. برگزاری دوره بصورت مجازی و غیر برخط (آفلاین)
۳. ثبتنام در وبگاه مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری به آدرس:
https://www.tabyinmanzome.ir/courses/binesh-velaei
⏪مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
@t_manzome_f_r
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
#جهاد_تبیین
بسماللهالرحمنالرحیم
🔖 رمز پیروزیِ ارادههای تمدنساز در خرمشهرها
در دوردست ترین نقطهی کیهان، بالاتر از ستارههای افلاکی، گویی آسمانی پهناورتر از آسمانِ زمین با ستارههایی نورانیتر یافت میشود که نور خیرهکنندهی آن، نه تنها برای اهل زمین که برای اهل آسمان نیز جلوهای یگانه دارد.
حکیم فرزانهی انقلاب که با اهل آسمان سنخیتی دیرین دارد، آن آسمان را به تابلوی نقاشی باشکوهی تفسیر کرده که برای اهل زمین، نماد قدرت الهی و پیروزی حق بر باطل است. «ایشان با جملات حکیمانهای روزهای خاطرهانگیز و پرالتهاب دفاع مقدس را به تابلوی نقاشی باشکوه و زیبایی تمثیل میکند که هرچه از قدمت آن میگذرد، با نگاه به آسمانِ پهناور میتوان همهی عظمت و شکوهش را در قاب بزرگی به تماشا نشست. به تعبیر ما که از این پایین روی زمین، به آن همه شکوه مینگریم، هرچه هست تحسین و تقدیر است، اما اگر بال گشوده به آسمان نزدیک شویم؛ جزئیات، هنرمندیها، بههمآمیختگیهای رنگی و نقشهای مختلف هوش از سَرِمان خواهد برد. آنهمه دلاوری و رشادت و ازخودگذشتگی، آنهمه عاشقانه در عملیاتهای مختلف از عملیات (الی بیتالمقدس) که به فتح خرمشهر منتهی شد تا عملیات (فتحالمبین)، ستارههای پرنور کهکشانی در این تابلوی حیرتانگیز هستند. اگر کمی نزدیکتر برویم، پرنورترین ستارهی این کهکشان در این تابلو، «روز فتح خرمشهر» است که خودنمایی میکند. همانجا که مجاهدتها به بار نشسته، زحمات خونهای شهدا ثمر داد و به فرمودهی خمینی عظیم «خرمشهر را خدا آزاد کرد.»(اقتباسی از بیانات رهبر انقلاب، مورخ ۹۵/۳/۳ )
درست شبیه معجزهی جنگ بدر، آنگاه که دست قدرت خدا به یاری صحابهی رسولالله (صلیاللهعلیهوآله) آمد. همان روزها که بین تعداد اندک مسلمانان مجاهد و خیل عظیم کفار، جنگی نامتقارن رخ داد، اما لشکر فرشتگان فوج فوج به یاری مجاهدان آمدند. اینبار اما در روزهای ابتدایی انبعاث و انقلاب خمینی کبیر، بار دیگر دست قدرت پروردگار به یاری سربازان مجاهدی آمد که همهی قدرتهای نظامی، تبلیغاتی و اقتصادی دنیای مسخر استکبار، برای به زانو درآوردنش متحد شده بودند، اما لشکر خدا که متکی به قدرت لایزال الهی گشته بود، پیروز میدان شد (ذلک بأنَّ الله مولیَ الذین آمنوا و أنَّ الکافرین لا مَولی لهم.) (محمد/۱۱) و در مقابل چشمان متحیر همهی دنیا، خرمشهر آزاد گشت.
اما امروز اگر چه در صحنهی جنگ نظامی نیستیم، اما در صحنهی جنگ شناختی با دشمن و خرمشهرهای نوبهنو و میدان جهاد روبروییم. جهادی شبیه جهاد کبیر در عصر پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآله)، آنگاه که خداوند فرمود «فلا تُطعِ الکافرینَ و جاهدهم... و هِی جهاد کبیراً» (فرقان/ ۵۲) و این جهاد بزرگتر از جهاد اکبر(جهاد با نفس) و جهاد اصغر (مجاهدت با دشمن) است. این جهاد کبیر، عدم تبعیت از دشمن در تمامی میدانها از جمله در میدان فرهنگ و تبعیت از وحی الهی است که در اولین قدم، مرزهای هویتی ما را از هویت دشمن جدا میسازد. به فرمودهی امام خمینی (رحمتاللهعلیه) «حاشا که خلوص عشق موحدین، جز به ظهور کامل نفرت از مشرکین و منافقین حاصل نخواهد شد.» (صحیفه امام، جلد ۲۰). یعنی شرط قبول توحید، تحقق عینیِ تبری از جبههی کفر در تمام صحنههاست که باید از مرحلهی اعتقاد به عمل و از حوزهی امور فردی به امور اجتماعیِ جامعهی اسلامی منتقل شود، زیرا وقتی اذهان عموم جامعه، به خصوص جوانان و نوجوانان آیندهساز با عمق حقایق، شعارها، اهداف و آرمانهای انقلاب آشنا و سپس اقناع شوند و مفاهیم آن را از مرحلهی ذهن به مرحلهی عمل درآورند، انسانِ تراز انقلاب اسلامی و تمدنساز تربیت میشود و همو جامعهی ترازِ انقلاب اسلامی را به سمت تمدنسازی هدایت خواهد کرد.
در این زمینه نگارنده معتقد است برای تداوم و پاسداری از هویت انقلاب و تحقق چشمانداز و افق تمدن اسلامی، باید به دنبال فهم گفتمان انقلاب اسلامی بود و این مأموریت در وهلهی اول بر عهدهی آینده سازان یعنی جوانان مؤمن انقلابی است. پس ابتدا باید در ساحت اندیشه، آنان را به فهم درستی از گفتمان انقلاب اسلامی رساند تا حاصل این فهم و پذیرش، خروجیهای متعدد و کارآمد در همهی عرصهها و فتح خرمشهرهای پیشرو باشد. به این طریق بستر جامعه سرشار از ارزشها و معارف انقلاب اسلامی خواهد شد که با انس، فهم و پذیرش از جانب عموم مردم روبرو شده و در نتیجه گفتمان انقلاب اسلامی در جامعه محقق گشته و پایدار خواهد ماند و با این سیر به افق متعالی تمدن اسلامی خواهیم رسید.
✍ آمنه عسکریمنفرد
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
#جهاد_تبیین
یا حَبیبَ مَنْ لا حَبیبَ لَه
🔖 اِلَیالحَبیب
مینویسم برای حبیبی غریب...
این جملات دردلهایی است برای غریبی که حاضر اسـت و غایب از دیدگان زنگارگرفته.
ای حبیبم!
مینویسم درحالیکه همچو ماهیِ از دریا دورافتاده، در ساحل دنیا به تقلا افتادهام. نمیدانم کدام باد خصمی ما، ماهیان را به دور از آب، در این ساحل سوزان رها ساخت تا در حسرت رسیدن به آب اینگونه تن به این شنهای داغ بکوبیم؟ اما یقین بدار لحظهای دست از تکاپو برنخواهیم داشت و تن به آسایش نخواهیم داد و تسلیم این باد ویرانگر و کورهی بلا نخواهیم شد و این شب گرفتار تب هجران را به سر خواهیم کرد.
ای حبیبم!
آیا هنگام آن نشده که موج ظهورت به این ماهیان خسته برسد و به دل دریا بازگرداندشان تا این تقلا، تلظّی نگشته است؟!
ای حبیبم!
این شنهای سوزان قصد هلاکت ما را کردهاند. اینان خود را تفتهاند تا ما را بسوزانند و از جوشش برای رسیدن به دریا بازدارند. این شنهای تفدیده خواب جدایی ما از دریا را دیدهاند اما غافلند ازاینکه خصلت دریا، آغوش باز است ولو برای شنهای خسته از حرارت شقاوت.
حبیب غریبم!
ما زندهخواهیم ماند تا آمدنت، ما بالا و پایین پریده و صدایت میزنیم، اشک و ندبه سرمیدهیم تا تو بیایی و ما را دریابی که به شدت محتاج آغوش دریاییم.
✍ فاطمه مهدوی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
#جهاد_تبیین
بسماللهالرحمنالرحیم
🔖 زندگیِ عشاق
🔹️یک خرداد در تقویم رسمی کشورمان با روز بزرگداشت ملاصدرا (عالم و فیلسوفی) مصادف است که با وجود مال و ثروت زیادی که از پدر متمکن و صاحب منصب خود به ارث برده بود اما به مادیات و تعلقات دنیوی پشت پا زد و همه آنچه داشت در راه علم اندوزی و کسب دانش و معرفت صرف نمود.
🔹️در نگاه ملاصدرا، برخلاف نظر برخی متفکران، آرمانشهر، جهانی خيالی و دستنايافتنی نيست، بلكه ترسيمی از آيندهای است كه بايد برای رسيدن به آن تلاش كرد. صدرالمتالهين به صورت آشكاری به وضعيت موجود معترض است و در پی الگوی بهتری برای زيستن است. او برای رسيدن به اين الگو البته راهكار هم ارائه میكند. اين آرمانشهر از دل اصول و مبانی متافيزيكی برمیخيزد و قانون وحی بر آن حاكم است. شهروندانش مؤمن هستند و حاكم آن نبي(صلیاللهعلیهوآله) است. در غياب نبی، امام و فقيه، حكم حكومت او را دارند و نصب آنان اراده اداره آرمانشهر را تحقق میبخشد. از منظر ملاصدرا، صرف وجود قانون الهی برای تحقق شهر ايدهآل ميسر نيست و مجري قانون الهی نيز بايد از سمت خداوند منصوب باشد...
🔹️رهبر معظم انقلاب در جلسه گرامی داشت ملاصدرا در بیاناتی اینگونه فرمودند:«فلسفهی اسلامی، پایه و دستگاهی بوده که انسان را به دین، خدا و معرفت دینی نزدیک میکرده است. فلسفه برای نزدیک شدن به خدا و پیدا کردن یک معرفتِ درست از حقایق عالم وجود است؛ لذا بهترین فلاسفهی ما -مثل ابنسینا و ملاّصدرا- عارف هم بودهاند. اصلاً آمیزش عرفان با فلسفه در فلسفهی جدید -یعنی فلسفهی ملاّصدرا- بهخاطر این است که فلسفه وسیله و نردبانی است که انسان را به معرفت الهی و خدا میرساند؛ پالایش میکند و در انسان اخلاق بهوجود میآورد. ما نباید. بگذاریم فلسفه به یک سلسله ذهنیّات مجرّد از معنویت و خدا و عرفان تبدیل شود. راهش هم تقویت فلسفهی ملاّصدراست؛ یعنی راهی که ملاّصدرا آمده، راه درستی است.»(۲۹/دی/۱۳۸۲
بیانات در دیدار جمعی از نخبگان حوزوی)
🔹️ملاصدرا مینویسد:«من وقتی دیدم زمانه با من سر دشمنی دارد و به پرورش اراذل و جهال مشغول است و روز به روز شعلههای آتش جهالت و گمراهی برافروختهتر و بدحالی و نامردی فراگیرتر میشود، ناچار روی از فرزندان دنیا برتافتم و دامن از معركه بیرون كشیدم و از دنیای خمودی و جمود و ناسپاسی به گوشه ای پناه بردم و در انزوای گمنامی و شكستهحالی پنهان شدم. دل از آرزوها بریدم و همراه شكسته دلان بر ادای واجبات، كمربستم و كوتاهیهای گذشته را در برابر خدای بزرگ به تلافی برخاستم. نه درسی گفتم و نه كتابی تألیف نمودم؛ زیرا اظهار نظر و تصرف در علوم و فنون و القای درس و رفع اشكالات و شبهات و... نیازمند تصفیه روح و اندیشه، تهذیب خیال از نابسامانی و اختلال، پایداری اوضاع و احوال، و آسایش خاطر از كدورت و ملال است و با این همه رنج و ملالی كه گوش میشنود و چشم میبیند چگونه چنین فراغتی ممكن است... ، ناچار از همراهی با مردم دلكندم و از انس با آنان مأیوس گشتم تا آنجا كه دشمنی روزگار و فرزندان زمانهبر من سهل شد و نسبت به انكار و اقرارشان، و عزت و اهانتشان بیاعتنا شدم.
آنگاه روی فطرت به سوی سببساز حقیقی نموده، با تمام وجودم در بارگاه قدسش به تضرع و زاری برخاستم و مدتی طولانی بر این حال گذراندم؛ سرانجام در اثر طول مجاهدت و كثرت ریاضت، نورالهی در درون جانم تابیدن گرفت و دلم از شعله شهود مشتعل گشت. انوار ملكوتی بر آن افاضه شد و اسرار نهانی جبروت بر وی گشود و در پی آن به اسراری دست یافتم كه در گذشته نمی دانستم و رمزهایی برایم كشف شد كه به آن گونه از طریق برهان نیافته بودم و هر چه از اسرار الهی، حقایق ربوی ، ودیعه های عرشی و رمز و راز صمدی را با كمك عقل و برهان میدانستم با شهود و عیان روشنتر یافتم. در اینجا بود كه عقلم آرام گرفت و استراحت یافت و نسیم انوار حق، صبح و عصر و شب و روز بر آن وزید و آنچنان به حق نزدیك شد كه همواره با او به مناجات نشست.»
✍ پروین صادقیمنش
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
📖 پای درس استاد سیدعلی خامنهای
دورۀ آموزشی «بینش ولایی» با رویکرد توانمندسازی فرهنگیان، طلاب و مبلغین و با محوریت کتاب «طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن»
🔹با تدریس: حجةالاسلام و المسلمین فخریان
🕰 زمان ثبتنام: از یکم تا بیستم خرداد ۱۴۰۲
شروع دوره: سوم تیرماه
پایان دوره: بیست و هفتم مردادماه
🔸توضیحات:
۱. اعطای گواهی از مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
۲. برگزاری دوره بصورت مجازی و غیر برخط (آفلاین)
۳. ثبتنام در وبگاه مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری به آدرس:
https://www.tabyinmanzome.ir/courses/binesh-velaei
⏪مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
@t_manzome_f_r
هدایت شده از نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
#جهاد_تبیین
بسماللهالرحمنالرحیم
🔖 مطالبه عدالت یک رسالت خطیر
💠عدالت در نظام اجتماعی، آن وقت اهمیت پیدا میکند که جایگاه آن را در نظام آفرینش درک کنیم. مسالهی عدالت، مبتنی بر پایهها و مبانی هستیشناسی و معرفتشناسی ارزشی است. این آرمان جهانشمول در اجتماع، به منزله پایههای ساختمان نظام آفرینش است.
🔷هدف اول پیغمبر اکرم(صلیالله علیهوآله)، مسأله ایمان و توجه به پروردگار عالم و به خود آمدنِ انسان است. اما هدف دومی که پیغمبر، از لحظهی اول به دنبال آن بوده است، ایجاد یک محیط سالم و صحیح برای معیشت انسان و زندگی انسانی با برقراری قسط و عدل و عدالت اجتماعی است؛
✨« لقد ارسلنا رسلنا بالبیّنات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم النّاس بالقسط...»✨
📌ارزشی که از نظر اسلام به هیچ وجه و در هیچ شرایطی مورد مناقشه قرار نمیگیرد، عدالت است. پس عدالت یک ارزش ذاتی، فطری و مطلق است. همه باید احساس کنند که به طور یکسان از خیرات نظام اسلامی بهرهمند میشوند.
📌علی(علیهالسلام) مظهر عدالت و عدالتخواهی است؛
وقتی که گفته میشود؛ علی(علیهالسلام)، «شهید عدالت» است. باید دید چه عدالتی موجب شهادت او شد؟! عدالت مولا علی، قاتلش شد و پایبندی و پایداری در این راه، از طرف آنها که عدالت علی مستقیما به ضرر آنها بود، آشوبها و فتنهها به پا کرد. این عدالت، یک عدالت صرفا اخلاقی نظیر آنچه گفته میشود امام جماعت یا قاضی یا شاهد طلاق یا بیّنه شرعی باید عادل باشد، نبود! این جور عدالتها که باعث قتل کسی نمیشود، بلکه بیشتر باعث شهرت و محبوبیت و احترام میگردد.
📌آن نوع عدالتی که قاتلش شد در حقیقت فلسفه اجتماعی او و نوع تفکر مخصوصی بود که در عدالت اجتماعی اسلامی داشت و خودش شدیدا اصرار میورزید که عدالت و فلسفه اجتماعی اسلام همین را اقتضا میکند. پس حضرت علی نباید تنها عادل باشد، بلکه عدالتخواه بود. فرق است بین عادل و عدالتخواه. یکی شخصا آدم عادلی است و یکی عدالتخواه است یعنی طرفدار عدالت اجتماع است و عدالت، فکر و هدف و ایده اجتماعی اوست و در تمام کارهایش، و چه در زندگی فردی و اجتماعیاش پیوست عدالت دارد.
«کونوا قوامین بالقسط»؛ قیام به قسط، یعنی اقامه و به پا داشتن عدل در اجتماع، و این غیر از عادل بودن از جنبه شخصی است.
🔰حضرت علی(علیه)السلام) در حکمت ۴۲۹ میفرماید:
« العدلُ سائسٌ عامٌّ...»
عدالت سائس و اداره کننده عموم است، چیزی که پایه و مبنای زندگی عمومی و اساس مقررات است. هرگز یک انسانی که تفکر اجتماعی دارد، عدالت و عدالتخواهی را با مقیاسهای فردی اندازهگیری نمیکند، و عدالت و مبارزه با فساد را در مورد عدالتخواهی محدود به یک شخص و یا یک جریان و نهاد خاصی نمیکند. و بالتبع سیره تریبونداران بویژه ائمه جمعهها به منزله پدر معنوی و فرمانده قرارگاه فرهنگی و سیاسی شهر، که با فکر اجتماعی و برای ادای حق جامعیت اسلام ناب محمدی(صلیاللهعلیهوآله) با اجتماع سروکار دارند و در صدرِ میدان اجتماعی قرار دارند، طبق رسالت و سیره پیغمبر اکرم و حضرت علی(علیهالسلام) که فلسفه اجتماعی روشنی دارند، به عدل باید از نظر اجتماعی نگاه کنند و با مقیاس اجتماعی اندازهگیری نمایند.
یعنی چشم بینا و دیدهبان جامعه باشند و بدانند در کجا عدالت است، کجا بیعدالتی است و با آنها صراحتا مبارزه و مطالبه به حق نمایند. عدالت اینگونه است که در شعار و در گفتن خیلی شیرین و جالب است و همه میگویند و خوششان میآید؛ اما وقتی بنای عمل و انصاف دادن و گفتمان و مطالبهی عدالتخواهی شد، آن وقت خیلی مشکل میشود؛ خیلی از کسانی که گاهی به نفع عدالت شعار میدهند، وقتی که پای عمل برسد، لنگ میمانند و شاید از شعار دادن هم پشیمان شوند.
♨️نظام ما، نظام جمهوری اسلامی، و عدالتخواهی عامل بقای نظام جمهوری اسلامی است مثل نظامهای کمونیستی که شعارشان عدالت بود نیست. نظام جمهوری اسلامی، نظامی برخاسته از عدالت، گفتمان و مطالبهی عدالتخواهی است.
✅مطالبهی عدالت، باید جزو رسالت خطیرِ هر فردی از جامعه بالاخص تریبون داران
قرار بگیرد. برای عدالتآمیز شدن جامعهی اسلامی، خیلی باید تلاش کرد.
💠امام خمینی(رحمتالله) میفرمایند:
«عدالت را اجرا کنید. عدالت را برای دیگران نخواهید، خودتان هم بخواهید.(صحیفه نور، ج۱۹، ص ۲۲۶)
آن چیزی که روحانیون هرگز نباید از آن عدول کنند و نباید با تبلیغات دیگران از میدان به در روند، حمایت از محرومین و پابرهنهها است. چرا که هرکسی از آن عدول کند، از عدالت اجتماعیِ اسلام عدول کرده است. ما باید تحت «هر شرایطی» خود را عهدهدارِ این مسئولیت بزرگ بدانیم و در تحقق آن اگر کوتاهی بنمائیم، خیانت به اسلام و مسلمین کردهایم.»(صحیفه نور، ج۲۰، ص ۲۴۴)
✍پاکنفس
@enqelabi_nevesht
📌 کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
#جهاد_تبیین
بسماللهالرحمنالرحیم
🔖خرمشهرها در پیش است
📌تاریخسازی یا احیای تاریخی
🔰قرآن کریم در آیاتی در شرح حال قوم بنی اسرائیل، به ماجرای نافرمانیشان از دستور حضرت موسی(علیهالسلام) برای ورود به سرزمین مقدس (که احتمالاً منظور بیت المقدس فعلی است) اشاره میفرماید:
🔸«يا قَوْمِ ادْخُلُوا الْأَرْضَ الْمُقَدَّسَةَ الَّتِي كَتَبَ اللَّهُ لَكُمْ وَ لا تَرْتَدُّوا عَلى أَدْبارِكُمْ فَتَنْقَلِبُوا خاسِرِينَ * قالُوا يا مُوسى إِنَّ فِيها قَوْماً جَبَّارِينَ وَ إِنَّا لَنْ نَدْخُلَها حَتَّى يَخْرُجُوا مِنْها فَإِنْ يَخْرُجُوا مِنْها فَإِنَّا داخِلُونَ؛ اى قوم! به سرزمين مقدسى كه خداوند براى شما مقرر داشته وارد شويد و به پشت سر خود باز نگرديد (و عقب نشينى نكنيد) كه زيانكار خواهيدشد. گفتند اى موسى در آن (سرزمين) جمعيتى ستمگرند و ما هرگز وارد آن نمىشويم تا آنها خارج شوند؛ اگر آنها از آن خارجشوند، ما وارد خواهيمشد!» (مائده: ۲۲-۲۱)
وقتی سخنان حضرت موسی(علیهالسلام) در آنان تأثیری نداشت، دو مرد الهی با آنان سخن گفتند و گفتند اگر بر خدا توکّل کنید، همینکه داخل شهر شوید، پیروز خواهید شد: «قالَ رَجُلانِ مِنَ الَّذِينَ يَخافُونَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمَا ادْخُلُوا عَلَيْهِمُ الْبابَ فَإِذا دَخَلْتُمُوهُ فَإِنَّكُمْ غالِبُونَ وَ عَلَى اللَّهِ فَتَوَكَّلُوا إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ؛ دو نفر از مردانى كه از خدا مى ترسيدند و خداوند به آنها نعمت (عقل و ايمان و شهامت) داده بود گفتند شما وارد دروازه شهر آنان شويد؛هنگامى كه وارد شديد، پيروز خواهيدشد و بر خدا توكل كنيد اگر ايمان داريد.» (مائده: ۲۳)
ولی باز هم این سخنان در آنها تأثیری نداشت و با بیادبی به حضرت موسی(علیهالسلام) گفتند: «قالُوا يا مُوسى إِنَّا لَنْ نَدْخُلَها أَبَداً ما دامُوا فِيها فَاذْهَبْ أَنْتَ وَ رَبُّكَ فَقاتِلا إِنَّا هاهُنا قاعِدُونَ؛ (بنىاسرائيل) گفتند اى موسى تا آنها در آنجا هستند ما هرگز وارد آن نخواهيم شد، تو و پروردگارت برويد و (با آنان) بجنگید، ما همين جا نشستهايم!» (مائده: 24)
🔰 امّا در ماجرای فتح خرمشهر، ماجرا فرق میکرد. وقتی امام(رحمةاللهعلیه) به یارانش فرمود: «ادْخُلُوا عَلَيْهِمُ الْبابَ فَإِذا دَخَلْتُمُوهُ فَإِنَّكُمْ غالِبُونَ وَ عَلَى اللَّهِ فَتَوَكَّلُوا إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ»، آنان برخلاف بنی اسرائیل، به سخن امام(رحمةاللهعلیه) عمل کردند و پیروز شدند.
با اینکه امامخمینی(قدسسره) پیامبر خدا نبود، بلکه همچون آن دو مرد الهی که با قوم موسی(علیهالسلام) سخن گفتند، یکی از اولیاء الهی بود.
🔰 اگر آن روز یاران و سپاهیان امام(رحمةاللهعلیه) به سخن و فرمان امام توجه نمیکردند، اکنون ایران اسلامی ما در شرایط بسیار ناگوار و خسارتباری به سر میبرد؛ همچنانیکه بنیاسرائیل نیز پس از آن قعود و نافرمانی، تا ۴۰ سال سرگردان و آواره بیابانها شدند و موسی(علیهالسلام) نیز قبلاً به آنها این هشدار را دادهبود: «لا تَرْتَدُّوا عَلى أَدْبارِكُمْ فَتَنْقَلِبُوا خاسِرِينَ؛ عقبنشينى و فرار نكنيد كه زيانكار خواهيدشد.» (مائده:۲۱)
از این جهت، فتح خرمشهر یک نقطه عطف بسیار مهم تاریخی محسوب میشود.
🔰مقایسه این دو ماجرا این نکته را به ما گوشزد میکند که تنها راه «پیروزی» بر دشمنان و به دست آوردن «امنیت» و «پیشرفت»، «مقاومت» و «جهاد» است و بس! وگرنه با «تنبلی» و «قعود» و «سازش»، هیچ امنیتی تضمین نخواهدشد و هیچ پیشرفتی به دست نخواهدآمد.
✍ شهلا امیرواقفی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
#جهاد_تبیین
بسم ربِّالاحرار
🔖 هدایت از همان مسیرِ ضلالت
سید عبدالحسین شرفالدین عاملی (۱۲۹۰-۱۳۷۷ق)، مجتهد مجاهد شیعه، فقیه، ادیب، محدث و از مدافعان تقریب مذاهب اسلامی در قرن چهاردهم هجری قمری در لبنان بود. وی از رهبران مبارزان لبنانی در مقابل استعمار فرانسه بهشمار میرفت و تلاشهایی برای از بین بردن اختلافات میان شیعه و اهلسنت و تقریب بین مذاهب صرف کرد. این جمله از وی نقل شده است: شیعه و سنی را روز نخست، سیاست از هم جدا کرده است و اکنون نیز باید سیاست، آن دو را در کنار هم بنشاند و متحدشان کند.
این موضعگیری ایشان برگرفته از یک اصلیست که ایشان مدام بر زبان خود جاری میکردند و آن را سيره عملی–مبارزاتی خود قرار میدادند و آن، این عبارت عالمانه بود که:«لا ینتشر الهدی الاّ من حیث انتشر الضلال». یعنی؛ درست از همان جا که گمراهی انتشار یافتهاست، باید هدایت انتشار یابد.
ایشان در زمان سکونت خود در لبنان، شاهد وضعیت شیعه در اوج بدبختی و فلاکت بود، او میدید که حتی بانوان شیعه شغلهای شرمآور دارند، اما با اینحال نه به تحصن و اعتصاب دست زدند و نه به سخنرانیهای مملو از منفیبافی و ایجاد یأس و ناامیدی پرداختند؛ بلکه مثل یک طبیب معالج به دنبال راه درمان این مرض اجتماعی در بین شیعیان رفتند. همان سيره پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم )که «طبیب دوّاری» بودند برای جامعهی آن روز.
او به دنبال ریشههای این ضلالت گشت و با دقت در بنمایههای ایجاد گمراهی متوجه شد که اگر شیعهی آن روز به چنین وضعی مبتلا شده است به دلیل بیسوادی، نداشتن معرفت، عدم آگاهی، نخواندن کتاب و عدم آشنایی با حقوق خود است. بدینترتیب آنها در ظاهر در جامعهی اسلامی آن روز آزاد بودند و در باطن، اسیر جهالت و نادانی و اسیر ظلم ظالم. حیات آنها همچون سنگ آسیاب، جز چرخیدن، مقصدی نداشت و نرسیدن، تنها غایتِ آنها بود.
آری، او دریافت که برای حل معضل شیعهیِ آن روزِ لبنان، باید از جایی شروع کند که انحراف شروع شده است و آبادانی باید از جایی صورت گیرد که ویرانی اتفاق افتاده است. بدینترتیب خانهی دو اتاقهی خودش را مدرسه کرد. یک اتاق برای خانوادهاش و اتاقی دیگر برای بچههای لبنان و امروز آن مدرسهی یک اتاقی، یکی از دانشگاههای بزرگیست که از کشورهای خارج به سود تعالیم شیعه دانشجو میپذیرد و بعدها یکی از سه قدرت سیاسی شیعه در لبنان شد.(برگرفته از کتاب منشور حکومت علوی، آیتالله خامنهای، ۹۳)
این روش عالمِ آگاه و باهوشیست که امام خمینی او را «هشامبنحکمِ» روزگار میخواند. او همچون دیدبانی، مدام در حال رصد حصار جامعهی اسلامی بود و هوشیارانه میدانست که دشمن کیست؟ از کجا است؟ و با کدام سلاح آمده است؟
حال امروز یکی از عملیاتهای خاکریزهای فرهنگی جامعهی ما مسئلهی حجاب است. وقتی به راه حل این معضل در جامعه میاندیشیم در پی مسیری هستیم که این چالش را بهگونهای ریشهای حل کنیم بهطوری که زن مسلمان، خود انتخابش حجاب باشد و از مدافعان نظریّهی حجاب. با توجه به سیرهی اولیای خدا میتوان به این نتیجه رسید که از همان جا باید شروع کرد و درد را درمان کرد که دشمن تیشه به ریشهاش زده است. دشمن، از فهم نادرست یک زن به هویتش و از عدم شناخت صحیح او نسبت به محیط تحت فرماندهیاش سوءاستفاده کرده و با ایجاد شبهات و ایجاد نیازهای کاذب به سوءبرداشت او از بسیاری قوانین اسلامی در باب زن، دامن زده است. در یک جمله، فهم زن را در جامعه نسبت به خودش تخریب کرده است.
✍زينب نجیب
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
نوشتههای انقلابی
#یادداشت #جنگِنرمِسخت #جهاد_تبیین بسم ربِّالاحرار 🔖 هدایت از همان مسیرِ ضلالت سید عبدالحسی
📝 ادامه مطلب...
درست در نقطه مقابل، ما باید او را تعالی ببخشیم. اگر بانوان ما به دنبال حقوق و تکالیف خود باشند و از مقام و منزلت خویش آگاهی یابند و به قدرت و تأثیرگذاری خود در جهان هستی پی ببرند، بیشک به هر پوشش و رفتاری تن نخواهند داد. آنها بهطور قطع حجاب را شاهراه بندگی و پیشرفت مادی و معنوی خود خواهند دانست و نقش خود را در تمدنسازی در قاب حجاب فهم خواهند کرد. مسلما این دشمنان زن و خانواده بودند که آنچه خود خواستند در قالب نظرات روشنفکرمآبانه اما خانمانسوز ترویج کردند. دشمنانی که برای حفظ قدرت و شهوت و منویات نفسانی خود به هر جنایتی دست میزنند و آنجا که انسانی، آگاهانه مقابله میکند؛ با سلاح تحریف و طرح انحرافات در قالب علم، به جنگ با بشریت میروند.
آری، در جامعهای که مقام زن، شکوه قدرت او، نقش بسزای او در خلقت و در مراتب بعدی، رشد و تربیت، فهم نشود؛ کشف حجاب اولین قدم در مسیر ضلالت خواهد بود و اگر این فهم اصلاح نشود تردیدی نیست که سرنوشت زن مسلمان همان سرنوشت زن غرب، بلکه بهمراتب اسفناکتر خواهد شد. زیرا، زن مسلمان مهمترین هدف دشمن اسلام است و دشمن برای از میان برداشتنش تا نابودی کامل او تلاش خواهد کرد. بنابراین اولویت امروز، تقویت جبههی جهاد تبیین است جهادی که در موضوع مقام و جايگاه زن باشد بهویژه با نقشآفرینی بانوان انقلابی در این عرصه.
✍زينب نجیب
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
1_1044985415.pdf
1.03M
📖 #فایل
▫️متنِ کامل وصیتنامۀ امام خمینی
بروید «وصیتنامۀ امام» را بخوانید.
امامی که دنیا را «تکان» داد، امامی است که در این «وصیتنامه» منعکس است.
رهبر انقلاب اسلامی ۱۳۸۹/۳/۱۴
▪️به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی (رحمةاللهعلیه)
@t_manzome_f_r
💢مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیایید «امام»ی که دنیا را تکان داد، بخوانیم
کتابِ «امامِ انقلاب» کتابی که به شخصیت و مکتب ابرمرد تاریخ، خمینی کبیر از زبان و بیان خلف صالح او پرداخته است.
در پایان این کتاب، متن کامل وصیتنامۀ امام نیز آورده شده.
«من آنچه نیازِ امروز میدانم، ایستادگی بر اصول انقلاب در درجۀ اوّل است. اصول انقلاب هم همان چیزهایی است که در وصیّتنامۀ امام و در بیانات امام وجود دارد؛ اینها پایههای انقلاب و ستونهای انقلاب است. به جوانها توصیه میکنم وصیّتنامۀ امام را بخوانید؛ شما امام را ندیدهاید امّا امام، مجسّم در همین وصیّتنامه است؛ مجسّم در همین بیانات و گفتارها است. محتوای آن امامی که توانست دنیا را تکان بدهد، همین چیزهایی است که در این وصیّتنامه و مانند اینها هست؛ نمیشود امام را تأویل کرد، نمیشود امام را برخلاف آنچه بود معنا کرد، حرفهای او موجود است. پافشاری بر اصول انقلاب [لازم است]».
رهبر انقلاب، ۲۶ آبان ۱۳۹۵
🔸نشر شهید کاظمی
مشاهده و خرید اینترنتی🔻
https://b2n.ir/y24735
✅ خرید پیامکی🔻
۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱
✅ خرید تلفنی🔻
۰۲۵۳۳۵۵۱۸۱۸
#امامِ_انقلاب
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری