#جوابیه۲۵
#یادداشت
⭕ نویسندهی محترم در ابتدای یادداشت خود بیان داشتند که وجود دشمن برای نظامهای سیاسی و ملتها غالباً امری طبیعی است. با صحه گذاشتن بر این حرف، این نویسندهی محترم یا ایران را فاقد نظام سیاسی میدانند یا ارزشی برای ملیت ایرانیها قائل نیستند.
اگر اینطور در نظر بگیریم که حرف این نویسنده درست باشد، پس ادامه دادن این یادداشت اصلا معنی و مفهمومی ندارد. در حالیکه در ادامه میبینیم این فرد مغرضانه یا غیرمغرضانه! سعی در چسباندن اتهاماتی به جمهوری اسلامی دارند که خارج از انصاف و مردانگیاست.
🔷️ اینطور به نظر میآید که ایشان احتمالاً در کشوری غیر از جمهوری اسلامی ایران زندگی میکنند که میخواهند راههای تنشزدایی و جلوگیری از جنگ در نظام اسلامی را به مردم و شاید خودشان متذکر شوند. چرا که دشمنی دشمنان با این نظام، به قدری زیاد است که تمام راهکارهایی که ایشان برای خنثی کردن طرحهای دشمن ارائه دادند، همگی در کشور عزیزمان ایران پیاده شده، حتی رفتن پای میز مذاکره با دشمن مستکبر جهانی، آمریکای خبیث، که به همه حتی کسانی از همفکران خود ایشان، ثابت شده، آنکه همیشه پایبند به اصولها بوده، جمهوری اسلامی است نه دشمنانی که در ذهن ایشان جولان میدهند.
🔶️ باید به این برادر عزیز یادآوری کرد که شاید تاریخ ایران قبل از جمهوری اسلامی شدن آن، توسط دولتهای استعمارگری همچون انگلیس یا آمریکا تحریف شده باشد، تا اینگونه جنایتهای بیشمار خود در حق این کشور و ملت را پنهان کنند، ولی الحمدالله تا اینجای کار تاریخ ۴۰ سالهی انقلاب تحریف نشده و واقعیتها همه گواه این است که در تمامی جنگهای رخ داده در این دوره، همیشه ایران و ایرانی در جایگاه دفاع از خود بودهاند و لاغیر. مگر اینکه ایشان قصد داشته باشند با گفتن این مقدمات زمینه را برای ایجاد تحریف فراهم کنند!
🔻 ساختار جمهوری اسلامی دشمنزاست، یا باید قید اسلامیت حکومت را بزنیم یا باید یاد بگیریم که چطور دشمنیها را خنثی کنیم. حالا این سوال من از شماست؛ شما کدام یک را میپسندید؟
به فرمودهی حضرت آقا: «دشمنی امثال آمریکا با ما به خاطر این است که ما سلطهی ظالمانهی آنها را به رسمیّت نشناختهایم؛ یعنی چون زیر بار(حرف و خواست) آنها نرفتهایم، چون سیاستهای آنها را در منطقه قبول نکردهایم، چون سیاستشان نسبت به فلسطین را رد کردهایم، چون سیاستهای ظالمانهی آنها را قبول نکردهایم، اینها با ما دشمنی میکنند و این دشمنی ادامه هم دارد.»
نکند خدایی نکرده شما به جای مأیوس کردن دشمن، مسئولین دلسوز نظام و مردم کشور خودتان را مأیوس کنید و ضربهی اساسی را به جای دشمن، بر پیکرهی زخم خوردهی این نظام و ملت وارد کنید، که باز هم به فرمودهی این رهبر فرزانه و حکیم «تنها راه برطرف کردن این دشمنی این است که ما اینها را مأیوس کنیم؛ یعنی بایستی ملّت ایران و دولت ایران و نظام جمهوری اسلامی کار را به جایی برسانند که طرف مقابل مأیوس بشود از اینکه بتواند ضربهی اساسی وارد بکند. باید قوی بشویم؛ بایستی این ابزارهای قدرت را -قدرت واقعی، نه قدرت پوشالی- در خودمان تقویت کنیم، ملّت قوی بشود، کشور قوی بشود، [آنگاه] دشمن مأیوس خواهد شد.»
🔺️ نویسندهی محترم میفرماید: «کمتر میتوان سخنرانیای را از رهبران جمهوری اسلامی یافت که از دشمن و دشمنان سخن نرفته باشد.» بله درست است تا دشمنی دشمنان ادامه دارد، سخن نگفتن از آنها به مثابهای خواب غفلتی است که تنها با لگد دشمن بیدار میشود.
اما ظاهراً خود شما سخن راندن از دشمن را همچون بادهی سرمست کننده و نشئهآور همراه با اعتیادی عمیق میدانید، که از آن یاد کردید. چرا که اگر بخواهیم با استدلال عقلانی! شما پیش برویم، الان چه جای این صحبتها و دشمنتراشیهاست.
⭕ همچنین باید خدمت شما عرض کنم که اگر برخی از نخست وزیران و رؤسای جمهور این مملکت به بیراهه رفتند، نه از سر روحیهی دشمنسازی در جمهوری اسلامی است که از سر ضعف نفسانی این افراد بوده که توان نگهداری از نفس خود را در مقابل پول و قدرت نداشتند. خطر ارتجاع، ارتداد فکری، اعتقادی، شک و شبهه روشی است که دشمنان دنبال آن هستند تا با القای شبهه و...، نیروهای انقلاب را از لحاظ فکری متزلزل کنند که این البته و قطعا شامل حال این افراد خواهد شد. قرار گرقتن در این منصبها و متزلزل نشدن، با این همه دشمنیِ دشمنان، کاری بس سخت است که هر کسی را یارای پا نهادن در آن نیست.
اما شما به گونهای سخن میگویید که هیچ برداشتی غیر از دشمنی خود شما با این جمهوری اسلامی، نمیتوان داشت. گویا شما از جمهوری اسلامی چیزی غیر از جمهوریت و اسلامیت میخواهید!
📋ادامه دارد...
✍دیدار
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشته های انقلابی
#جوابیه۲۵
#یادداشت
📋در ادامه...
♨️ آیا بهکار بردن عناوینی همچون نفوذی، سرسپرده، وابسته و... تنها مختص ماست؟ یا ما زخم خوردهی کسانی هستیم که خواهان وجود این عناوین برای ما بودند؟ لابد در آمریکا، انگلیس و... اصلا چیزی به نام نفوذی وجود ندارد که بهکار بردن این القاب در ایران اینگونه شما را به تعجب واداشته است!!
🔷️ وجود نیروی نظامی قوی در هر کشوری، بزرگترین پشتوانهی حفظ آن نظام است. نیروی نظامی ایران، یکی از پاکترین و مقدرترین نیروهای کل دنیاست که هر چشم بسته و هر عقل ندانستهای به آن اذعان دارد. به شما پیشنهاد میکنم اینبار که تصمیم گرفتید از نیروی نظامی ایران به عنوان راهی برای فراهم کردن ایجاد قدرت افرادی خاص نام ببرید، از دست آویز دستدرازی به اقتصاد کشور استفاده نکنید، چرا که عکس این موضوع بهقدری در میان ملت ایران جا کرده که اثرگذاری آنچه را مدنظر شماست، قطعا کم میکند! بدانید که تضعیف مولفههای قدرت در هر کشوری از برنامههای دشمن است چون دشمنان میدانند جامعه قوی و قدرتمند زیر بار سلطه آنها نمیرود.
🔶️ از برنامههای دشمنان، ایجاد فاصله بین امت و امام، و تلاش برای تفرقه و ایجاد جنگهای داخلی، ایجاد بیاعتمادی نسبت به مسؤولان و داشتن نقش پررنگ در ایجاد فشار اقتصادی، بزرگنمایی دشمن، ضعیف کردن نیروهای انقلاب و ایجاد ارتباط بین وجود نابسامانیهای موجود به خاطر دینداری است. اینها و بسیاری از کارهای دیگر همگی، حربهی همیشگی دشمن نسبت به ماست.
⭕ پس باید بگویم برادر عزیز! شما یا خودتان حرف خودتان را قبول ندارید، یا قلمفرسایی شما دلیلی جز همراهی با دشمنان این انقلاب ندارد. اگر شما در جایگاه یک تئورسین این را میفرمائید که یکی از بهترین راههای بیاثر کردن جنگطلبی دشمنان در حق یک نظام سیاسی، داشتن ساختار سیاسی دموکراتیک، اقتصادی نیرومند و... است، پس چرا از این استعداد درونی خود، برای قویتر کردن ساختار سیاسی دموکراتیک کشور استفاده نمیکنید و حتی آن را به چماقی تبدیل کرده، بر فهم و شعور مردمانمان میکوبید؟
⚠️ آیا عاقلانهتر و طبیعیتر از این حرف داریم که، به فرمودهی حضرت آقا: «قوی شدن کشور، تنها راه برطرف کردن دشمنیهاست»؟ پس اگر دلسوز این نظام هستید، بسم الله.
♨️ در انتها باید گفت، اینطور که از بیانات این آقا برمیآید، ایشان مخالف این نظام و رهبران آن هستند و این آسمان و ریسمان بافتن یا تنها برای خودنمایی خودشان است یا به دنبال سرسپردگی به کسانی است که خوردن بر سر سفرهی نظام، آنها را سیر نکرده و کوتاه شدن دستانشان از این خوان پر برکت، آنها را ناراضی کرده است و یا هدفی جز تحت تاثیر قرار دادن عوام بیاطلاع از برخی مسائل سیاسی و نظامی ندارند. والا نه این مملکت با اظهارات تند ایشان متزلزل میشود، و نه مردم فهیم کشورم تن به این بیاخلاقیها خواهند داد. فراموش نکنیم که ملت شجاع و غیور ایران برای پاگرفتن و حفظ این نظام خونهایی دادهاند که تا ابد باعث زنده نگاهداشتن آن خواهد شد.
✍️ دیدار
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشته های انقلابی
#جوابیه۲۶
#یادداشت
🔴 کدام دین؛ کدام دشمن
💡زمانی که ما از دین و حفظ آن و معرفی و ترویج آن صحبت میکنیم، ابتدا باید روشن کنیم که منظورمان کدام دین است؟ دینی که برای کل زندگیِ کل بشریت، برنامه و مطالبه دارد، یا دینی که برای بخشی از زندگی برخی انسانها، نازل شده است.
⏪ آنگاه که نگاهِ ما به دین و دشمن، نگاه حداقلی باشد، در محاسبه و تحلیل تاریخ، دچار خطای استراتژیک خواهیم شد و باید منتظر بمانیم تا دشمن با لگد وارد خانه ما شود و ناموس ما را به یغما ببرد، آنگاه بیدار شویم، همچنانکه در واقعهی حره چنین شد و داعش چنین کرد و در طول تاریخ رفتار فرعونیان چنین بوده است.
💡این درحالی است که در اندیشهی امام خمینی(رحمتالله)، پیامبر و ائمه (علیهمالسلام)، ابلاغ کنندگان دین جامعی بودند که برای تمام عرصههای زندگی و برای تمام مکلفین عالم نازل شده است و عرصهی سیاست و حکومت از آن استثنا نشده است.
💡اما اینکه عملکردِ بد برخی افراد در حکومت اسلامی، موجب بدگمانی بعضی نسبت به دین اسلام میشود، مطلب حقی است که دین اسلام نسبت به آن راه علاج دارد که تضعیف حکومت اسلامی و امیدوار کردن دشمن برای رسیدن به اهداف حداکثری خودش، آن راه علاج نمیتواند باشد.
✅پس بیایید تا دیر نشده به مسیر پیامبر و ائمه اطهار(علیهمالسلام) برگردیم و همگی به تمام عملکرد خود، رنگ اسلامی بدهیم، که البته جهاد اکبر میخواهد...
✍بنتالهدی حسینی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشته های انقلابی
#جوابیه20
#یادداشت
💢در پاسخ به این متن، پاسخ کلیدی به چند پرسش، درخورِ تفکّر و تأمل است؛
1️⃣ شعار مرگ بر آمریکا مورد تائید عقل است. چرا؟
💠مصداق و نماد سلطهگری، تجاوزگری، متجاوز به حقوق ملتها در جهان و... اکنون آمریکاست، لذا مرگ بر آمریکا و البته نه مرگ بر مردمش به این معناست.
آیا شما با آرزوی مرگ بر چنین مصادیقی مخالفید؟
2️⃣ شعار مرگ بر آمریکا مورد تائید شرع است. چرا؟!
💠شعار مرگ بر علیه این کشورها، از جنس ناسزاگویی و فحاشی نیست تا بگویم غیر شرعی است. بلکه اتفاقا این قبیل شعارها میتواند از جنس «برائت» از دشمنان باشد که یکی از آموزههای دینی به شمار میآید لذا «مرگ» بر دشمنان انقلاب و اسلام در واقع اعلام برائت از سیاست استکباری و خوی سلطهجویی آنان است.
3️⃣ آیا آرمانهای انقلاب، دست نیافتنی است؟!
💠آرمانهای انقلابِ دینیِ ما، هرگز دستنایافتنی نخواهند شد، زیرا همیشه فطرت بشر با آن آرمانها مثل آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، استقلال، عزت، عقلانیت، برادری، مربوط به دورهی خاصی نیست تا در دورهای بدرخشد و در دورهای دیگر افول کند. هرگاه ناراحتی و بدبینی هم پیش آمده، از رویگردانی مسئولان از این ارزشهای دینی بوده است و نه از پایبندی به آنها و کوشش برای تحقّق آنها.
4️⃣ ناتوانی در بازگشت از مسیر غلط بهواسطهی تعصب و جهالت؟
💠با توضیحات بالا کدام مسیر غلط و کدام تعصب و جهالت.
✅ایران کشوری بیمانند در ثروت و گنج در دنیا و مردم بدبین به دین و فقر و نداری چنین ایران ثروتمندی به گفتهی شما، دشمنانی دارد که برای به دست آوردن این ثروت خدادادی در قشر مباصطلاح روشنفکر نفوذ کرده و آنها را نسبت به انقلاب و امامین انقلاب و مردمش دلسرد و بدبین نماید تا آینهی بدبینی پیش روی خودش را به مردم و انقلابش نسبت دهد.
والسلام
✍️خالقی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشته های انقلابی
#جوابیه۲۶
#یادداشت
✅عقل و نقل هر دو این مسأله را تایید میکنند که قرار دادن دین در مقابل حکومت دینی، کار صحیحی نیست که گفته شود حفظ دین از اوجب واجبات است، اما حفظ نظام... چرا که نظام دینی و اسلامی، خود ابزارِ حفظِ دین بوده و یکی از اهداف تشکیل حکومت دینی، حفظ و اجرای احکام دین میباشد .
▪️▪️ادایِ حـــقِّ جامعیت دین، تشکیل حکومت دینی را میطلبد.▪️▪️
⚠️ به نظر میرسد این یک مغلطه باشد که موردِ پسندِ قدرتهای سیاسیت و متاسفانه در بیان صاحبان فکر خودنمایی میکند.
💠جمهوری اسلامی، هیچگاه و به هیچوجه، مقبولیت دین را فدای بقای حکومت نکرده است، بلکه اساسا نظامِ برخاسته از دین، تمام تلاشِ خود را جهت احیای دین در جامعه مینماید.
اما باتوجه به قرآن کریم، در آیه شریفه؛
✨«اذا جاء نصرالله والفتح...»✨
زمانی مردم فوج فوج به دین گرویدند که پیامبر اکرم« صلی الله علیه وآله » در مدینه، تشکیل حکومت داده بودند و این( حکومت دینی ) دلیلی بر گرایش مردم به دین شد نه مانع آن.
💠 یکی از مهمترین مولفههای حکومت دینی، حفظ کرامت انسانی است. این طاغوت است که این مهم را خدشهدار نموده و راه رسیدن به آزادی حقیقی را بر او میبندد، چرا که اصلا کرامت و حریّت و منافع انسان، برایش مطرح نبوده و هدف مصالح شخصی خودش است.
🔶در این متن، بعضی مطالب چنان به هم آمیخته شده گویا جدایی ناپذیرند، در مورد آزادی عقیده و جادادن آن در لابهلای متن پیام لازم به ذکر است که آزادی عقیده که ناشی از تفکر درست نیست؛منشأ بسیاری از عقاید، تقلیدها و تعصبات نابجاست که خود، اثرات زیانباری برای فرد و جامعه دارد. از نظر شما اگر انسانی سنگ پرستید، باید به عقیده او احترام گذاشت یا عقل و فکرِ او را از اسارت آزاد نمود؟
⚠️آیا این عاقلانه است که با هر بهانهای امنیت جسم و روانِ مردم به مخاطره افتد، سلاح همیشه چاقو و اسلحه نیست...
⚠️بنزین که گران میشود، راهِ اعتراضِ به قولِ شما مشـــروع، باز بوده و هست، منتهی مخالفین همین حکومت با تحریک عدهای، خود را در دلِ همین مردم مظلوم جا داده و کرامت انسانها را زیر سؤال میبرند و درگیری ایجاد کرده و امنیت ما و هموطنانمان را تهدید میکنند؛ این دیگر عاقلانه نیست که برای حفظِ کرامتِ انسانی، اجازهی آسیب به جان و مال و آبروی مردم شد.
▪️آری کرامت و شرافت انسان این را برنمیتابد.▪️
✍منصوره باقری
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشته های انقلابی
#جوابیه۲۷
#یادداشت
"بسماللهالرحمنالرحیم"
🔰 در رابطه با متن آقای حائری شیرازی ذکر چند نکته لازم و ضروری است:
1⃣ کافر بدتر، آنکسی است که این نعمتهای عظیمی را که در اختیار اوست کفران میکند و در غیر مجرای صحیحش به کار میگیرد و نه فقط خود، که همه انسانهای تحت فرمان خود را به سوی جهنم سوق میدهد.
2⃣ مگر دین چیزی غیر از برنامه و قانون زندگی است؟ و آیا این قانون و برنامه، نیازی به یک بستر و زمینه برای اجرا شدن ندارد؟ آیا حکومت اسلامی چیزی جز بستر اجرای دین و برنامههای آن است؟
🔶️ با مروری کوتاه بر قوانین اسلامی و آیات قرآن روشن میگردد که اسلام دینی است؛ جامع و همهسونگر که تمام ابعاد زندگی انسان(فردی، اجتماعی، دنیوی، اخروی، مادی و معنوی) را در نظر گرفته و بدیهی است که اجرا و پیاده کردن چنین احکام و دستوراتی بدون قدرت اجرایی امکانپذیر نیست.
🔷️ سیره و روش رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) نشاندهنده این امر است زیرا خود آن حضرت ضمن تشکیل حکومت، مسئولیت اجرایی و قضایی آن را برعهده داشت. امام علی(علیهالسلام) نیز حکومتی بر اساس عدل و اجرای دستورات الهی بنا نهاد.
3⃣ درخصوص استدلال مبنی بر اینکه امامخمینی(رحمه الله علیه)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حفظ نظام را اوجب واجبات میداند:
🔹اولاً این تعبیر، منسوب به امامخمینی است و برداشتی از نظر ایشان است و چنین تعبیری در صحیفه نور و با چنین عبارتی وجود ندارد.
🔹ثانیاً یک نمونه از بیانات امام را بیان میکنم تا بهخوبی منظور ایشان مشخص بشود:
«این یک تکلیف الهی است برای همه که اهمّ تکلیفهایی است که خدا دارد؛ یعنی، حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر - ولو امام عصر باشد - اهمیتش بیشتر است؛ برای اینکه امام عصر هم خودش را فدا میکند برای اسلام. همهی انبیا، از صدر عالَم تا حالا که آمدند، برای کلمه حق و برای دین خدا مجاهده کردند و خودشان را فدا کردند.
پیامبر اکرم آنهمه مشقات را کشید و اهل بیت معظم او آنهمه زحمات را متکفّل شدند و جانبازیها را کردند؛ همه برای حفظ اسلام است. اسلام یک ودیعه الهی است پیش ملتها که این ودیعه الهی برای تربیت خود افراد و برای خدمت به خود افراد هست و حفظ این بر همه کس واجب عینی است؛ یعنی همه مکلف هستیم حفظ کنیم تا آن وقتی که یک عدهای قائم بشوند برای حفظ آن، که آنوقت تکلیف از دیگران برداشته میشود».
که بهصراحت میفرمایند: "حفظ جمهوری اسلامی" و روشن است که منظورشان حفظ "اسلام" است.
4⃣ و اما در مورد عبارت "اگر ضرورت شود، جا دارد جان امام زمان (روحیفداه) هم فدای بقای این نظام شود"؛
🔸اولا، این تعبیر شماست نه امام خمینی(ره)، تعبیر امام در متن بالا عینا آمده است.
🔸 ثانیا، اسلام قائم به شخص امام نیست بلکه قائم به امامت است و امامت هم، قائم به فرد و شخص نیست تا با فدا شدن آن فرد، امامت نیز فدا گردد.
💠امام حسین(علیهالسلام) شخص خود را فدای اسلام نمود اما امامتش به امام سجاد(علیه السلام) منتقل گشت. امروز نیز اگر امر دائر باشد بین حفظ نظام اسلامی و حفظ شخص ولی فقیه یا حفظ شخص امام زمان، حفظ نظام اسلامی واجبتر است چرا که با حفظ نظام اسلامی ولایت نیز حفظ میگردد؛ اما نه در وجود شخص خاصی.
لذا رسول خدا از دنیا رفتند و جای ایشان را امیرالمؤمنین (علیهالسلام) گرفت و با رفتن ایشان اسلام نرفت و به همین ترتیب ائمه علیهالسلام یکبهیک به دیار باقی شتافتند و هیچگاه جایشان خالی نماند.
4⃣ تعبیراتی در خصوص « تصفیه حساب و...» ناشی از عدم آگاهی و شناخت درست از معیارهای دینی، و تطبیق غیر واقع ذهنیات بر واقعیات است.
✍سلطانینژاد
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشته های انقلابی
#جوابیه۲۸
#یادداشت
🔰 اسلام مسلکی است اجتماعی، دارای اصول منسجم و ناظر به زندگی جمعی انسانها است.
⬅️ این بدین معنا است که اسلام دین جامعی است و برای زندگی بشر، برنامه دارد و درصدد پیادهسازی توحید اجتماعی است، و این امر جز با حکومت محقق نمیشود.
❇️ هدف بعثت پیغمبر هم این بود که با برپایی حکومت اسلام، مبانی اصیل اسلامی را در جامعه عملی سازد و حفظ دین با حفظ حکومت تضادی ندارند بلکه با یکدیگر همجهت هستند، چرا که با حکومت هست که میتوان احکام اسلامی را زنده و جاری کرد.
💠 واقعهی غدیر نشان دهندهی این حقیقت میباشد که حکومت با امامت مرتبط است و اگر قرار است که جامعه توحیدی که در زمان پیامبر ایجاد شده باقی بماند، باید امام در راس حکومت باشد، در غیر این صورت همانطور که میدانید، در جامعهی نبوی انحراف پیش آمد و مبانی اصیل اسلامی کمکم در نزد مردم بیارزش شدند.
🔶 آری، حفظ نظام اسلامی از جان امام زمان( ارواحناه فداه) واجبتر است زیرا دشمنان اسلام با توطئه و نقشههای پلید سعی میکنند، این نظام اسلامی را از بین ببرند و حفظ آن بر همگان تکلیف و وظیفه است، حتی واجبتر از حفظِ جانِ امام زمان میباشد و خود امام زمان هم، جان خودش را فدای اسلام میکند.
🔺بهتر است به جای مغالطهگویی، دوباره تاریخ مطالعه نمایید.
🔷 در سوره برائت، خداوند صریحا به پیامبر دستور داد که پس از بازگشت از جنگ تبوک با منافقین صفبندی شود و برای مردم نقاب از چهره منافقین بردارد.
◼️ نظام جمهوری اسلامی، بعد از پیروزی انقلاب با منافقین مدارا کرد ولی آنها، دست به سلاح بردند و در خیابان و کوچه مردم بیگناه را به شهادت رساند، آیا توقع دارید با گروهکی که تفکر منحرف دارد و عملا دست به اغتشاش میزدند و رئیس قوه قضاییه، رئیس جمهور و نخست وزیر را شهید کردند مدارا کرد؟!
◻️اعتراض داشتن نسبت به موضوعی با اغتشاش و آشوب متفاوت است، قطعا با افرادی که بخواهند طبق قانون اعتراض کنند مخالفی صورت نمیگیرد، آن چیزی که نظام با آن مخالف است و برابر آن میایستد قانونشکنی، آشوب و آسیب زدن به جان و مال مردم است.
✳️ انشاءالله به زودی این انقلاب به صاحب اصلیاش حضرت بقیه الله اعظم (ارواحناه فداه) میرسد و آن روز مشخص میشود، دنباله رو حقیقی پیامبر ( صلیالله علیه و آله) کیست.
✍ صالح
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشته های انقلابی
#جوابیه۲۷
#یادداشت
💠 سرمست کنندهترین احساس انسانی، مبارزهکردن و فراتر از غریزه عملکردن است و البته پیروزی فطرت است.
🔶️ دشمن مثل میکروب و ویروسی است که با گاه و بیگاه وارد بدن موجود زنده شدن، سیستم ایمنی او را هوشیار و حتی تقویت میکند، میتواند نهتنها عامل عجز و گله نباشد بلکه به مهمترین میدان رشد آن موجود بیانجامد.
🔷️ و اما از این جالبتر قضیه دشمنسازی است؛ چرا جالب؟ چون برملا کننده است، چون مثل نوری که سینه تاریکی را میشکافد و از دل یک دروغ، صدها حقیقت را روشن میکند، میتواند چشم و گوش انسان را مدام بیدار کند و او را به یاد قدرتهایش در مقابل دشمنانش بیاندازد.
⭕ میشود گفت وقتی که نیاز به دشمنشناسی است، دشمنسازی میشود مثل نخ اسکناس که معلوم میکند، کدام اصل و کدامیک تقلبی است، میشود مرد را از نامرد شناخت، و دوست و دشمن انسان را به مراتب ساده تر از روزگار عادی شناخت.
✍علیمرادی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشته های انقلابی
#جوابیه۲۹
#یادداشت
💢ضرورت تشکیل حکومت اسلامی
💠حکومت اسلامی در جامعه جزء ضروریات عقلی است و با توجه به اینکه حفظ نظام جامعه از واجبات مورد تاکید شرایع الهی است و بینظمی امور مسلمانان نزد خدا و خالق؛ امری قبیح است و روشن است که حفظ نظام و مانع شدن برای مسیرهای اختلاف بهجز به استقرار حکومت اسلامی در جامعه تحقق نمیپذیرد.
💠اجرای قوانین و مجازاتها که در اصطلاح حدود و تعزیرات گفته میشود، ممکن نیست، مگر از طریق قدرت حکومتی که دارای حق اجرای احکام است. این همان مفهومی میباشد که فقها از احکام دریافته و آن را به کمک روایاتی که چنین معنایی را میرساند، تاکید کردهاند.
در اسلام احکامی وجود دارد مثل احکام مالی، نظامی، قضایی و...؛ بنا به حکم عقل، تشکیل حکومت، جهت تحقق همهجانبه اسلام امری ضروری است.
📌امام خمینی(رحمهاللهعلیه) در این مورد میفرماید: «احکام الهیه، چه احکام مالی و چه احکام سیاسی یا حقوقی، نه تنها نسخ نشده است، بلکه تا قیامت باقی است و بقای این احکام، لزوم و ضرورت حکومت را ایجاب میکند تا اینکه برتری قانون الهی را تضمین کرده و اجرای آن را بهعهده گیرد و اجرای احکام الهی جز بهوسیله حکومت امکان ندارد، برای این که موجب هرج و مرج میشود... علاوهبر اینکه حفظ مرزهای کشور اسلامی از هجوم دشمنان و حفظ سرزمینشان از تسلط سرکشان، عقلاً و شرعاً واجب است. انجام این وظیفه جز با تشکیل حکومت، امکان ندارد، تمام اینها از واضحات است که مسلمین به آنها احتیاج دارند و از آفرینده حکیم، معقول نیست آنها را ترک کند... لزوم حکومت برای گسترش عدالت، تعلیم و تربیت افراد، حفظ نظم، از بین بردن ستم، حفظ مرزها و جلوگیری از تجاوز اجانب، از روشنترین احکام عقل است و این مسئله مختص به زمان و مکان مشخصی نیست.
📌 پس به حکم در صورت برپا نکردن حکومت اسلامی، بخشهای سیاسی، قضایی و فقه اسلامی را معطّل گذاشته میشود، حرمت معطّل گذاشتن احکام اسلامی نیز از بدیهیات است، چرا که این کار به تعطیل حدود الهی منجر میشود.
📌امام خمینی(رحمهاللهعلیه) میفرماید: این حکم عقلی، چنان بدیهی و روشن است که اگر در منابع متقن اسلامی هم دلیلی بر وجود و لزوم آن پیدا نمیشد، باز هم شکی در صحت آن نبود، و در این مورد میفرماید:
«چون برقراری نظام سیاسی غیر اسلامی به معنای بیاجرا ماندن نظام سیاسی اسلام است، همچنین به این دلیل که هر نظام سیاسی غیر اسلامی، نظامی شرکآمیز است، چون حاکمش طاغوت است، ما موظفیم، آثار شرک را از جامعه مسلمانان و از حیات آنان دور کنیم».
📌نیازمند بودن جامعه به حفظ و اجرای عدالت و رعایت حقوق افراد، زمینه لازمی برای برپایی و تشکیل حکومت اسلامی است. به همین جهت عقلا به ضرورت برپایی حکومت در جوامع انسانی حکم کردهاند. جامعه اسلامی، از جهت نیاز به اداره کشور و وجود حکومت، با جوامع دیگر فرقی نداشته و برای تنظیم روابط خود، احتیاج به احکام اجتماعی دارد تا هم امنیت ایجاد شود و هم حقوق افراد رعایت و عدالت گسترش یابد پس جامعه اسلامی در نیازمندی به حکومت، مثل جوامع دیگر است.
📌در نزد عقلا تشکیل حکومت در جامعه آنقدر ضروری است که بدون آمودن هیچ حکمی از طرف خدا و پایبند بودن به حکم از طرف مولی همه جوامع در راستای ایجاد حکومت تلاش و برای تحقق آن از هر کاری دریغ نمیکنند!
چگونه ممکن است امر عقلی به این مهمی و دارای اهمیتی برای مجری اسلام که انگیزه جهانی شدن دارد در نظر خدا کماهمیت بوده و در راستای این لزوم، هیچ وجوبی از طرف خداوند نیامده باشد؟
📌اگر در مورد مسئله«تشکیل حکومت اسلامی لازم الاجرا و واجب است».
قرآن و روایات بررسی شوند، پر واضح است که بدون تعلل رأی بر ایجاد حکومت اسلامی داده و آن را امری مسلم، که نه تنها عقلی است بلکه شرع هم بر این عقل مهر تایید گذاشته؛ میدانیم اما چرا در مرتبه و مرحله اول گمان میکنیم پیامبر (صلیالله) و فرزندان گرام ایشان حکومت اسلامی تشکیل ندادهاند؛ این برمیگردد به اطلاعات کم متصور و یا به قدرت تحلیل نداشتن رفتار و نداشتن رفتار و کردار و گفتار پیامبر (صلیالله) و تلاش ایشان برای اجرای احکام اسلامی در یک حکومت اسلامی که هر جا موقعیت برای ایشان فراهم بوده بلافاصله حکومت را تشکیل و احکام و قوانین جامعه اسلامی را اجرا نمودهاند و هر کجا فضای این امر مهم، از ایشان گرفته شده در تلاش برای روشنگری مردم بودهاند تا مجدد حکومت را به دست صاحبان اصلی آن برسانند و اگر هم پیامبر و فرزندانش به آشکارا نتوانستند حکومت را از ضاله بگیرند به این دلیل بوده که عنوان حکومت اسلامی بر سر در حکومت این اقشار بوده و با نام اسلام و قرآن و خدا بر مردم حکومت میکردند و جز راه روشنگری راهی نمیماند تا مردم به بصیرت برسند.
✍سمیعینژاد
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشته های انقلابی
#جوابیه۲۸
#یادداشت
❇ ملتهایی که زنده هستند و اهداف و آرمانهای مستقل دارند، قطعا دشمنانی علیه آن ملت ایجاد میشود که این اهداف و آرمانها به آنها ضرر میرساند، حال این دشمنان چه خارجی باشند چه داخلی!
در وهله اول، همانطور که قبل از آغاز جنگ تحمیلی، ابتدا مسائل را به طریق دیپلماسی پیگیری کردیم، اما در صورتیکه این روش مفید نبود، وارد جنگ نظامی میشویم. نقاط ضعف در گزینه دیپلماسی را بعد از مقابله و دفع خطر نظامی، بررسی کردیم.
✴ ولی چیزیکه روشن است، نظام جمهوری اسلامی به دنبال جنگ و تعرض نیست و نباید نظام جمهوری اسلامی را مقصر جلوه داد. جمهوری اسلامی بهخاطر اهداف و آرمانهای اسلامیش دشمنانی خواهد داشت که این اهداف و آرمانها برایشان قابل قبول نیست و چه بسا هزینهآور هم هست.
✍قنبرینیک
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشته های انقلابی
#جوابیه۳۰
#یادداشت
این مسئله از زبان ایشان آنقدر مغالطهآمیز که هیچ ناقص و غیر حرفهای بیان شده که به محض خواندن این متن توسط افرادی که اندک اطلاعی از روند اسلام بدوی اتا رشد آن در بلادهای دیگر داشته و اندک مطالعهای کرده باشند خط بطلان روی آن کشیده و آن را نقد و نقض خواهند کرد.
📌 ایشان میگوید پیامبر حفظ دین را واجبتر میدانست( نگفتهاید کدام دین مدنظر شماست!دین فردی یا دین اجتماعی؟ اگر دین فردی منظور شماست، پس چرا پیامبر این همه مراحل پشت سر گذاشت از یومالانذار تا شعب ابیطالب که مردم را هدایت کند و دین اسلام را سر چشمه عقاید خود قرار دهند!!!
اگر فردیت مطرح بود چرا حکام با پیامبر سر جنگ داشتند( چرا حاکمان احساس خطر میکردند و نمیگذاشتند پیامبر کار خود را به پایان برساند و بروند؛ ترس ابوبکر و عمر بعد از شهادت حضرت رسول چه بود که بلا فاصله سقیفه را ایجاد کردند).
آیا حکومت را دادند به حضرت رسول و حضرت علی و آنها بگویند نه نمیخواهیم ما فقط دین را باید داشته باشیم).
📌ایشان میگویند: امام فرمود حفظ نظام اوجب واجبات است( چرا دلایل رهبر را نگفتند با چه ادلهای این حکم را داده اند!!! آیا جز دلایل قرآنی و روایی منشأ این حکم دلیل دیگری دارد!!! که در اقتضا وقت باید با این دلایل پرداخت و عقلی به مسئله حکم وجوب یا عدم وجوب حکومت اسلامی رسید!).
📌ایشان میگوید ادعای امام این بود، اگر نظام از بین رود، اثری از دین نخواهد ماند:( باز اینجا باید پرسید منظور امام را درست بیان کنید دین فردی اختراعی یا دین جمعی شرعی؛ آیا شما شک دارید که اگر حکومتی از اعتبار خودش بیفتند مردم آن جامعه بر مبنای آن حکومت نمیتوانند رفتار کنند چرا که رهبر ندارند منشأ برای حل اختلاف ندارند و هرج و مرج ایجاد میشد؟ آیا شک دارید اگر حکومت اسلامی برداشته شود و حکام دیگری بر این کشور حکومت کنند مردم موظف هستند بر اساس میل و رفتار آن حاکم عمل کنند و اگر مخالف شرع و تشیع باشد در مضیقه می افتند و به سختی دین را برای خود نگه میدارند!!؟).
📌ایشان میفرماید چرا در این حکومت تصفیه انسانی رخ داده؛( یعنی شما نمیدانید اگر حکومتی بخواهد به اهداف حقیقی برسد، نباید دست اجانب عقیده باشد و باید تا وقتی که ممکن است دست منافق نباشد از طرفی( بنیصدر ) در ابتدای انقلاب کجا نشسته بود؟ آیا امام میدانست یا نمیدانست که بنیصدر یار انقلابی نیست؟ پس چرا در راس نشست؟ جز به ناچار و همان ناچاری که پیامبر هم درگیرش بود از این افراد استفاده شد در انقلاب اسلامی ).
📌ایشان میگوید کرامت انسانی برای پیامبر و حضرت علی مهمتر بود!( اگر چنین بود چرا مروان از دیار خودش تبعید شد؟ چرا خیلی از افراد را پیامبر از دستگاه خودش کنار زد؟ اگر قرار است کرامت انسانی به هر دلیل حتی مخالف عقاید اسلامی حفظ شد
احدها و خیبرها و خندقها و غزوات چرا اتفاق افتاد؟).
📌ایشان میفرماید امام ادعا دارد که امام زمان برای حفظ نظام، جان فدا میکند! ( اولا باید دانست منظور امام، هر نظامی نیست؛ نظامی که بر اصول و قواعد درست اسلامی به پا شود؛ این مسئله کجایش جای تعجب دارد؛ مگر همه حاکمان زمان معصومین، به دلیل اینکه حکومت دست ائمه نیفتد، جان شیرینشان ائمه اطهار علیهم السلام را به شهادت ختم نکردند؟ مگر غیر از این بود که تمامی ائمه را حاکمان، شهید کردند؟ از چه میترسیدند؟ سقیفه چرا اتفاق افتاد؟
📌 این بلای نارضایتی در بین مردم و گریز از دین در این جامعه، بهخاطر این است که افرادی نگذاشتند جامعه اسلامی با صحت و سلامتی خودش حرکت کند و دائم چوب لای چرخ این حکومت گذاشتند تا زمین بخورد و در هر لباس و هیبتی_ بر خلاف عقیده شما که میگویید سمت نداشتهاند_ سمت داشتهاند و گندش که درآمد یک ستون از ستونهای دینباوری مردم را با خاک یکسان کردند.
📌این جامعه را مسلمانان غربی مسلک به این روز انداختهاند، نه مسلمانان پای کار و در رکاب مولی؛ همین اندازه از دین هم که مانده صدقه سر جوانان تربیت شده امام خمینی و سکاندار و زمامدار بعد از ایشان امام خامنهای است.
✅ اگر واقعا دنبالهروی پیامبر هستید، به مسیر پیامبر با شتاب بینهایت برگردید که در مرام و مسلک و اهداف پیامبر جز تشکیل حکومت اسلامی هدف دیگری را نمیتوان یافت.
✍فاطمه سمیعینژاد
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشته های انقلابی
#جوابیه۲۹
#یادداشت
🔰 در تاریخ بشر، همیشه دو جبهه حق و باطل وجود داشته است. اصلا حرکت عدالت محور انبیا که میآمد دشمنزا بود، یعنی هرجا ندای حق برآید، قهرا باطلی در برابر آن برمیخیزد.
✴ جمهوری اسلامی ایران هم، با حرکتی در جهت حرکت انبیا آمد و سادهلوحانه این است که ما وجود دشمن را توهّم بدانیم.
✳ و اما در مورد مسأله صلح، اینکه بر سر چه صلح کنیم مهم است، آیا سخن امیرالمومنین(علیهالسلام) العیاذبالله در این مورد بوده که ما خودمان را زیر یوغ طاغوت قراردهیم؟! این هم اظهر من الشمس است که تقویت بنیه دفاعی عقلانی و بازدارنده است، با نگاهی اجمالی به وضعیت کشورهای منطقه هر انسان بیغرضی، سیاست درست جمهوری اسلامی ایران را درمییابد.
✍مصطفوی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشته های انقلابی
#جوابیه۳۰
#یادداشت
《بسم الله الرحمن الرحیم》
🔰 دشمن همیشه بوده و هست. هرجا انقلابی به وجود بیاید و با استکبار مبارزه شود، حتما به دنبال آن دشمنانی هم به وجود میآیند و دشمنی میکنند، چون منافع آنها به خطر میافتد و این دشمنیها نه از زمان انقلاب بلکه از زمان پیغمبر اکرم(صلی الله علیه و آله) هم وجود داشته است.
⚠️ اینکه بعضیها در داخل میگویند، دشمنی وجود ندارد و یا چرا همهاش میخواهید دشمن بسازید یا غافلند و یا خودشان دست در دست دشمن دارند.
دشمن همیشه درحال تلاش برای ضربه زدن است و شیطنت میکند ما نیز نباید غافل باشیم و بیکار بنشینیم.
✍ وحدت
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشته های انقلابی
#جوابیه۳۱
#یادداشت
💠 درست گفتهاند که باطل برای اغوای سادهلوحان خود را با کمی حق نشان میدهد و در این متن به وضوح مشخص است که نویسنده هم چنین قصدی دارد!
❇ در کجای تاریخ جمهوری اسلامی سراغ دارید که شروعکننده جنگ باشد؟! مگر نه این بوده که همیشه در مقابل دشمنان و زیادهخواهان بیرونی و داخلی تا جای ممکن کوتاه آمده و با اینکه توان مقابله و کنار زدنش را داشته، اما مشی اسلامی را به کار برده است.
♨️ دشمن، دشمن است. چه اسمش را بیاوریم و چه در موردش سخنی نگوییم، ولی این ثابت شده است وقتی که از دشمن حرفی نزدیم و مدام مخاطب قرارش ندادیم، پرروتر شده و خیالات برداشته! اتفاقاً این از نکات قوّت جمهوری اسلامی است، که دائماً دشمن را نشان میدهد و تذکرات لازم را به موقع به آن گوشزد میکند، تا هم او دچار خیالات نشود و هم مردم دشمن را بشناسند و حواسشان به آن جمع باشد.
✍کوهکن
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشته های انقلابی
هدایت شده از اسماعیل فخریان
آقای سروش محلاتی در درس فقه خود مطالبی را مطرح کرده و به اسلام نسبت داده که برآيند آن تحریف دین، تعطیلی احکام اجتماعی اسلام، پذیرش ولایت طاغوت، بیمعنا شدن جهاد، تسامح با نظام سلطه، انکار سیرهی مبارزاتی ائمهی اطهار، انفعال در مواجه با بزرگترین منکرات اجتماعی، ترویج دین حداقلی، گره زدن معیشت مردم به مذاکره و پذیرش ذلت، غلط خواندن انقلاب خمینی کبیر، تضعیف ولایتفقیه و... است.
https://fa.shafaqna.com/news/1254722/
چقدر خوب است که:
۱. #جامعهی_مدرسین
۲. #بیوت_مراجع
۳. دفتر حفظ و نشر آثار امام
۳. آقایان صاحب کرسی تدریس فقه
و سایر دغدغهمندان دین و دیانت
تفسیر خودشان از اسلام و نظرشان را در مورد بیانات آقای سروش محلاتی بفرمایند.
پ.ن۱: وقتی دهان آن نویسنده انقلابی و مخلص آنطور بسته شود، دهانهای دیگر اینطور باز میشود.
پ.ن۲: تئوریزهکنندگان خط سازش، بهدنبال خسته کردن مردم از مقاومت و تسلیم کشور به استکبار هستند.
پ.ن۳. بیش از هر زمان دیگری، #جهاد_تبیین باید در رأس وظایف جریان انقلابی باشد.
پ.ن۴. وای به روزی که نگران جایگاه مرجعیت باشیم، اما نگران تحریف دین و قرآن نباشیم.
#جریان_تحریف
#دین_حداقلی
@fakhrian_ir
هدایت شده از نوشتههای انقلابی
#پیوست۱
#یادداشت
فرصت طلبان لیبرال...
📌 رئیس مجلس شورای اسلامی برای ارج نهادن به مقام مراجع و روحانیت، به قم سفر میکند و در طی ملاقات با مراجع عظام، موضوعاتی مطرح میشود، بدین مضمون که لازم است جمهوری اسلامی با تمام دنیا ارتباط داشته باشد و از طرفی مسئلهی فشار اقتصادی به مردم را مطرح میکند.
🔶 مسائل عنوان شده ارزشمند و بجا است، هر چند ادبیات بهکار رفته در جلسه، سوالات و شبهاتی را به ذهن عوام ایجاد میکند. در مقابل عدهای از دوستداران انقلاب نسبت به کلام مرجعیت و گفتگوی جلسه، واکنش نشان میدهند و...
🔻اما قابل تأمل اینکه در داخل جمعیتی که سالها آنها را میشناسیم، سراسیمه و با عجله وارد میشوند تا به قول خود، دفاع از حریم مرجعیت کنند. آنهایی که قریب به بیست تا سی سال در حوزههای مختلف دینی، فرهنگی، سیاسی، و غیره... رفتار و باقیات آنها را دیدیم، هر وقت حرفی زدند، شک و شبه ایجاد کردند، هرجا عمل کردند، خلاف اخلاق انجام دادند، هر زمان قدرت گرفتند، مشکلات بزرگ ایجاد کردند. آنهایی که دشمنی دشمن را منکر شدند و حقوق محرومین را تضعیع کردند، همانها که در اوج قدرت قهقهه در ملاقات با دشمنان خدا میزدند و وقتی حقوق محرومان مطالبه میشد، تمسخر میکردند.
◼️ آنهایی که نه در علوم الهی و فقه جعفری، اجتهادی دارند ولی دعوی دانایی میکنند، و نه در سیاست و اقتصاد راهبردی دارند ولی دعوی حکومت میکند، و نه در اخلاق و ادب، نزاکتی دارند که دعوی حرمت میکنند. کاش این جمعیت بهانهجوی بیهنر و منحرف، ذرهای از کمالات و حسنات رهبری معزز را میدیدند و سیاست و اخلاق و دشمنشناسی و مظلومپروری خود را با مرام و سیره نائبالامام میسنجیدند و اصلاح امر میکردند.
❇️ تاریخ ایران عزیز، گواه است که مرجعیت روحانیت و مردم همیشه باهم بودند، دشمن هم همیشه به لطف این مهم، مغموم و ناامید شده است.
《والحمدلله الذی هدانا لهذا...》
✍ نبوی
@enqelabi_nevesht
📌 کانال نوشته های انقلابی
هدایت شده از نوشتههای انقلابی
#پیوست۲
#یادداشت
بِسْـمِ ٱلَلّهِ ٱلْرَحْمَنِ ٱلْرَحِیمْ
🔰 این ایام بزرگ هم خدا را شاکرم که مرا در این روزهای پرعظمت، سرنوشتساز و مهم تاریخ، زنده قرار داد تا شاهد دیدن دوران آدمیان و عوالم باشم! و خود ناچیز خاکم را اگر رخصتی باشد فدای راه کبریایی نمایم.
🔶 در این بحبوحهای که روح و جانمان را درگیر با مستکبران عالم کردهایم و روز به روز در تقابل و رویارویی تقریباً مستقیم، تمام قد و روشن رسیدهایم، نکاتی ذهن مرا به خود مشغول ساختهاست.
🔷 از آنجا که برمدار ولایتمداری صحیح، گام نهادن چون شهادت هنر است! و ما که متصف به این هنریم که انشاءالله باشیم، بسیاری مسائل و مصائب بر فرض صحت جایش در سینه و آغوشش دهانه چاه است. اما گاها چاه نیز طاقت را از دست میدهد و قلم بار آن را برجان میخرد!
۱. نقش ولی فقیه در تراز تشکیل تمدن نوین اسلامی چگونه است؟
۲. نقش مراجع عظام تقلید، روحانیون معزز و حوزههای معظم علمیه در تمدن اسلامی چیست؟
۳. نقش مجاهدان، مبارزان و جهادگران راه خدا به چه نحو است؟
♨️ پربیراه نیست مجموعه مستکبران همپیمان در راه مطلوب شیطانی خود، نمره قبولی بالایی را در تقابل با مسیر نورانی پروردگار در کارنامه خود دارند.
اما آیا ما در جبهه حق در تراز حرکت قدرتمند و مطلوب جبهه حق، در حالت مطلوبی قرار داریم که نمره قبولی را دریافت کنیم! در کارنامه ما چیست درجازدن یا حرکت!؟ توقع نمره داریم برای کدام یک!؟
✳️ سربازان جبهه حق اعم از مراجع تقلید، روحانیون و همه مجاهدان بانام و گمنام راه خدا باید؛ با سمت و سوی عزت اسلام و فراهم^سازی و تشکیل مقدمات تمدن نوین اسلامی، همه حرکات و کلمات خود را مهندسی نمایند.
چه باور کنیم چه نه!
چه بخواهیم چه نه!
واقعیات عظیم عالم در حال غلیان و خروش است!
💠 در این شکوه تاریخی، اگر پشت سر راهبری رهبرالهی زمان نیات، اعمال و زندگیمان را سمت و سو دهیم، به غایت نهایی و به سوی آن زندگی سراسر نور نزدیکتر خواهیم شد.
📌 باید خوب بدانیم تا خوب بفهمانیم به مردمان رنجدیده از ظلم ظالمان؛ که اسلام میداندار عالم، هم زندگی را آباد میکند و هم آخرت را.
🔶 بیش از ۱۰ سال است فریاد ولی خدا بر استفاده از کالای داخلی و هویتبخشی به اقتصاد درونزا بلند شده است که مشکلات کشور یاریدهندگان امام موعود حل گردد.
🔷 اگر از همان روز اول فریاد حلقوم بیدار ولی خدا شده بودیم، الان، این ملت بزرگ از این پیچ تاریخی یک گام جلوتر بود و اقتصاد گردن ملت را نمیفشرد. در حرکت تمدن سازی نوین اسلامی نیز پیشروتر بودیم.
📌 اگر باور داشته باشیم نسخهای که ولایت برای این سرزمین اصیل آریایی در نظر گرفتهاست، ما را از چالشها رهایی میبخشد و این مهم را همه با هم خواسته بودیم و فریاد میکشیدیم، امروز باید برای قلم فرزندان مجاهد این سرزمین، گوسفند قربانی میکردیم نه تهدید به شکستن!
❇️ در بحبوحههای مختلف تاریخ مجاهدان و رهروان حقیقی راه خدا از هر قشری، با هر منصبی و با هر سنی ممکن است با حرکت به جا در مسیر حق و جانفشانی، دارای منصبی شوند که بزرگان و همه مدعیان بزرگ و کوچک آرزوی رسیدن به آنرا داشته باشند،
چه اینکه امام خمینی(رحمتالله) که قاعده بازی شیاطین عالم را با همت متعالی و الهی خود برهم زد و رهبر آزادگان و خداپرستان موحد عالم گردید، حسین فهمیده ۱۳ ساله را رهبر خود خطاب نمود.
💠 بهدرستی که خداوند، عزت را ایستادگی در مسیر حق و جانفشانی در شرایط سخت، قرار دادهاست.
🔷 چشم امید همهی مظلومان عالم، به حرکت روحانیت معظم و همه مجاهدان راه خدا دوخته است.
✅جایی که ولی خدا سینهستبر، علمدارگونه و با عقلانیتِ کامل، بسانِ یک شیر میدان جهاد، در برهم زدن قاعده و قامت شیطان صفتان! در وسط معرکه ایستاده است، همه باید در رکاب باشیم. نه یک قدم به چپ و نه یک قدم به راست برویم. در دوران شکوهمند، سخت و زیبایی هستیم که ایستادگی در مسیر الهی را با قیمت میخرند! و جانفشانی را نیز چونان مرتبهای بزرگ میدهند.
✍قیومی
@enqelabi_nevesht
📌 کانال نوشته های انقلابی
عدالت ساختاری یا عدالت مصداقی؟
عناوینی است که در دهه هشتاد به عرصهی گفتمان اجتماعی به صورت پر رنگتری پا گذاشت.
در پی اعتراض دانشجویان به قوه قضائیه برای زندانی کردن برخی از اعضا جنبشهای عدالتخواه، حضرت آقا در دیدار با دانشجویان مورخ ۱۴ اردیبهشت ۸۷ فرموند:
«شما زرنگیتان این باشد: گفتمان عدالت خواهی را فریاد کنید؛ اما انتقاد شخصی و مصداقسازی نکنید. وقتی شما روی یک مصداق تکیه میکنید، اولاً احتمال دارد اشتباه کرده باشید؛... هم احتمال اشتباه هست، هم وسیلهای به دست میدهید برای اینکه آن زرنگ قانوندانِ قانون شکن - که من گفتهام قانوندانهای قانون شکن خطرناکند - بتواند علیه شما استفاده کند. شما از دادستان چه گلهای میتوانید بکنید؟ اگر یک نفری بهعنوان مفتری یک شخصی را معرفی کند و بگوید آقا او این افتراء را به من زده. خوب، شأن آن قاضی این نیست که برود دنبال ماهیت قضیه. اگر این افتراء گفته شده باشد، زده شده باشد، مادهی قانونی آن قاضی را ملزم به انجام یک کاری میکند؛ لذا نمیتوانیم از او گله کنیم. شما زرنگی کنید، شما اسم نیاورید، شما روی مصداق تکیه نکنید؛ شما پرچم را بلند کنید.»
از این پس، برداشت این شد که ورود مصداقی به موضوع عدالتخواهی نکوهیده است اما به دو مسأله توجهی نشد؛
اولا: مخاطب این سخنان قشر دانشجویی است که گاها ممکن است بیگدار به آب بزند و خود را به دردسر بیندازند و دیگری اینکه شرایط دهه ۸۰ با زمان کنونی متفاوت است؛ همون طور که امام علی میفرماید فرزندان خود را برای دوره خودشان تربیت کنید نه برای زمان خودتان، چرا که آنها فرزند زمان خویشند.
ثانیا: بررسی نشد که آیا در عدالتخواهی، آوردن هر مصداقی مضر و خط قرمز است؟ آیا این خط قرمز برای همه آحاد جامعه کشیده شده است؟ یا با تغییر سطح اجتماعی، از مردم عادی به کارگزاران، خط قرمزها کمرنگ و پررنگ میشوند؟
رهبر انقلاب در اشاراتی مستقیم در تاریخ ۶ اردیبهشت ۹۴ فرمودند:
"یک مسئله هم این است که من شنیدهام که گاهی اوقات در بعضی از خیابانها این جوانهایی که مست ثروتند - مست غرور ثروت - سوار ماشینهای آنچنانی میشوند و در خیابان بنا میکنند به جَوَلان دادن و رفتوآمد کردن و محیط خیابان را ناامن [کردن]؛ اینها هم ناامنی است. بایستی در قبال هر نوع ناامنی برنامه داشت و حرکت کرد و کار کرد. اینها چیزهایی است که جوانب گوناگون امنیت است."
اگر ذکر مصداق مضر است پس چرا این اشاره مستقیم امده است؟ موضوع فوقالذکر، در کدام حوزه بوده که نیاز به تذکر داشته است؟ آیا میتوان در بعضی موارد خاص به صورت موردی ورود داشت؟ در کدام حوزهها میتوان ورود کرد؟
رهبر انقلاب در تاریخ ۱ خرداد ۹۸ از ورود دانشجویان به ماجرای نیشکر هفت تپه و ماشین سازی اراک استقبال کردند و فرمودند: « در یکی دو سال اخیر، تشکلهای دانشجویی کارهای خوبی کردند؛ چه در مسائل کشوری و چه در مسائل بینالمللی. مثلاً دانشجویان در مسئلهکارخانههای نیشکر هفتتپه و ماشینسازی رفتند و مشکل را حل کردند؛ اینها نه پول دارند و نه قدرت قانونی، اما حضورشان مشکل را حل کرده است؛ حضورشان در پیگیری مطالبات کارگران بر دستگاههای نظام اثر داشته و این کار خوبی بوده»
بنابراین بیانات، پس میتوان به صورت مصداقی ورود داشت اما چگونه؟
باتوجه به بیانات رهبر انقلاب مورخ ۲۵ تیر ۱۳۹۸ پیگیری مصداقی در موارد خاص از سوی ائمه جمعه موردی ندارد:
«گاهی یک منکر و مشکل بزرگ وجود دارد که با وجود پیگیریهای مکرر حل نمیشود؛ بیان این موارد که خیلی هم نادر است، در نماز جمعه ایراد ندارد اما نباید به محض دیدن مشکلی در دستگاههای دولتی، قضائی و یا مراکز دیگر، آن را در خطبهها مطرح کرد، چراکه تأثیر مثبت ندارد، موجب افزایش شکافها و اختلافها میشود و مردم را دچار تشویش میکند.»
پس صفر و صدی دیدن مسائل باعث راهگشایی مسائل نخواهد شد، ممنوعیت صد درصدی ورود مصداقی یا فقط ورود مصداقی به همهی موارد؛ هر کدام اشکالات گستردهی خود را به همراه خواهد داشت؛ به عنوان نمونه ورود مصداقی ممکن است با اشتباه همراه باشد و ورود صرفا ساختاری موجب کند شدن تیغ عدالت خواهی و ایمنی بخشی به قانون گریزان فساد طلب شود.
نگارنده بر این باور است؛ انگارهی دو فرضی عدالتخواهی مصداقی و عدالتخواهی ساختاری به کل اشتباه است و بیشترین تمرکز باید بر اشتراکات باشد نه افتراقات.
بهتر است بنا بر برخی توصیهها، عدالتخواهی را در سه بخش لایه کنشهای اجتماعی، سیاسی، رسانهای، لایهی سیاستگذاری و لایه بنیادین در بخش نظریهسازی دید؛ هر کدام از این لایهها قدرت و تاثیر خود را خواهند داشت.
عدم جامعیت دید، در عدالت همان شده است که ولی جامعه میفرماید انقلاب اسلامی در بخش عدالت ضعیف ظاهر شده و امید است با همکاری تمام صاحب نظران در موضوع عدالت با یکدیگر، شاهد سرآمدی ایران در این حوزه باشیم.
✍خلیلی
@enqelabi_nevesht