eitaa logo
بصیرت سیاسی یک انقلابی
20.6هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
4.6هزار ویدیو
115 فایل
ارائه مطالب و تحلیل های سیاسی و بصیرت افزایی برای مومنین http://eitaa.com/joinchat/3636330527Cd9abcc38a7 ادمین ارتباطی @Arf9498 کپی بدون لینک بلامانع است تبلیغات نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
استوری محمد معتمدی
🔻تکنوکرات‌های شبه‌انقلابی 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. بعضی نتوانسته‌اند عمقِ «عالَم تجدّد» را فهم کنند و ازاین‌رو، نیروهای فکری و سیاسی‌ای را که به جانب تجدّد مایل شده‌اند، به‌درستی نمی‌شناسند. اینان دچار خوش‌بینی و سطحی‌نگری می‌شوند و از لایه‌های پنهان و دلالت‌های ناگفته، غفلت می‌ورزند. در عالَم پساانقلابی ما – به معنی عالَمی که انقلاب اسلامی بر آن سایه افکنده و همه‌چیز، متأثّر از اقتضاهای آن است – نیروهایی حضور داشته و دارند که هر چند ذهنیّت‌شان، بیش‌وکم، آغشته به تجدّد شده، اما از صراحت‌ورزی دربارۀ دگردیسی‌ها و تجدیدنظرهای‌شان پروا دارند و با زیستن در فضای «ابهام» و «اجمال» و «دوپهلوگویی»، به حیات سیاسی خویش ادامه می‌دهند. همین سبکِ زیستن نیز بسیاری را دچار تردید و خطا می‌کند و از شناختن ماهیّت این نیروها، ناتوان می‌سازد. این نیروها به گونه‌ای هستند که برای هر دو جهت و سویه، شواهدی در وجودِ سیاسی‌شان حضور دارد و به‌این‌ترتیب، برداشت‌ها و تفسیرها را غبارآلود می‌کنند. چنانند که گویی هم این هستند و هم آن. تعبیر «نیروهای بینابینی» – که آن را از شهید بهشتی به یادگار دارم – می‌تواند پرده از واقعیّتِ وجودی اینان بردارد و تذبذب و تلاطم و دوگانگی‌شان را آشکار سازد. اینان یک چشم با «عالَم سنّتِ انقلابی» دارند و چشمی به «عالَم تجدّد غربی»؛ چنان‌که پاره‌ای از اشارات‌شان به آن سو است و پاره‌ای از اشارات‌شان به این سو. درعین‌حال، باید آنها را مایل به «اصالت تجدّد» قلمداد کرد و فریب برخی ظهوراتِ انقلابی‌شان را نخورد. هنگامی که «معنی»، هویّت تجدّدی یافته است، از «صورت» کاری ساخته نخواهد بود و این‌چنین پوسته‌ها و قالب‌هایی، خاصیّتی نخواهند داشت. [دوّم]. در برابر این پاره از نیروهای سیاسی، باید دست به «واسازیِ هویّتی» زد؛ یعنی عناصر و اجزای درونی‌شان را یک‌به‌یک بیرون کشید و در کنار هم نشانید و تحلیل کرد. اینان، شب‌نشین هستند و با تاریکی، انس دارند؛ چون در این حال است که هویّت‌شان پنهان می‌ماند و حقیقت، به حاشیه رانده می‌شود. پس علاج، چیزی جز «روشنگری» نیست. باید به معرکۀ تجزیه پا نهاد و وضعِ وجودیِ اینان را عیان کرد. آنها می‌خواهند واقعیّت، درهم و بریده‌بریده و منقطع باشد تا مخاطب نتواند حقّ و باطل و صواب و ناصواب و صدق و کذب را از یکدیگر بازشناسد. اینان از «مفاهیم لغزنده» استفاده می‌کنند؛ چراکه وضوح مفهومی، خصمِ حیات سیاسی‌شان است و کلان‌دغدغۀ تداوم قدرت‌شان را با چالش مواجه می‌سازد. هرچه که مرزها و حریم‌ها و هویّت‌ها و خط‌کشی‌ها و اندیشه‌ها آشکار شوند، بیشتروبیشتر، استحاله‌‌شدگی و التقاط‌اندیشی این نیروها برای جامعه مشخص می‌شود و تشخیص‌ها، بلوغ و کمال می‌یابند. پس باید دست به کار شد و طرح واسازیِ هویّتی را آغاز کرد. نباید مجال داد که «اصالت‌های انقلابی»، دستخوش بازی‌گری و بازی‌سازی نیروهایی شود که گرفتار بیرون‌زدگی و زاویه و فاصله شده‌اند، اما حاضر نیستند هزینۀ سیاسیِ بازاندیشی‌شان را بدهند. [سوّم]. البته در مقابل، اینان ندای مظلومیّت سر خواهند داد و از «تخریب» سخن خواهند گفت، اما پیداست که میان «نقادی» و «تخریب‌گری»، تفاوت بسیار وجود دارد و نباید به هیچ بهانه‌ای، تیغ نقد از وادی سیاست کنار نهاده شود. یکی از لوازم نظریۀ مردم‌سالاری دینی، گشودگی عرصۀ سیاسی است و این به معنی امکان «نقادی»، بلکه فضیلت آن است. همچنان که نباید نقادی را چماق تخریب، ممنوع و مطرود کرد، نباید آن را به بهانۀ «وحدت»، ملامت نمود. در عالَم انقلابی، هر نوع پیوستگی و اتّحادی، ریشه در حبلِ متینِ «دین» دارد و نه منافع و مطامع سیاسی. در این عالَم، «قدرت» در ذیل «حقیقت» است و نه بر فراز آن. ازاین‌رو، عمل‌گرایی سیاسی و اتئلاف‌های معطوف به تفوّق سیاسی، مشروع و روا نیستند. قدرت، هیچ اصالتی ندارد و جز مقدّمه و زمینه‌ای برای تحقّق و تجلّیِ حقیقت، شأنی ندارد. قدرت، برای قدرت نیست، بلکه معطوف به امری بیرون از خویش است. دراین‌حال، بدیهی است که هم‌داستانی و هم‌راستایی با نیروهایی که از لحاظ فکری، به تجدّد مایل شده‌اند و دچار مسخ هویّتی گردیده‌اند، خطایی مهلک است. ازآنجاکه ولایتِ میان مؤمنان، به معنی «همبستگیِ هویّتیِ» آنان است، نمی‌توان با کسانی که هویّت اسلامی و انقلابی‌شان، مخدوش و مجروح شده و به سوی تجدّد میل کرده است، طرح وحدت درافکند و هم‌دل و هم‌راه شد. گسستگیِ هویّتی، یک حقیقت است و نمی‌توان با فقدان «هم‌فکری» و «هم‌هویّتی»، زیر یک «چتر مشترکِ سیاسی» قرار گرفت. اگر نگاه ما به عرصۀ سیاسی، برآمده از اقتضائات و غایات انقلاب اسلامی است، نباید منطق عمل‌گرایانه را در پیش گرفت و تنها به قدرت اندیشید. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
4.2M
📢 بشنوید 🔶🔹 اهداف بازی همستر (ارز دیجیتال) از منظر بین‌المللی و داخلی 💢 محورهای موضوعی 1⃣ ارز دیجیتال چیست؟ 2⃣ ارز دیجیتال، بستر کنترل‌های سایبرنتیکی در اقتصاد: اکانوسایبرنتیک 🌐 https://www.aparat.com/v/nuj3539 3⃣ راهبرد جیمز ریکاردز برای جایگزینی ارز دیجیتال به‌جای دلار در راستای هژمون جهانی آمریکا؛ 4⃣ نقش جریان اطلاعات تلگرامی در جهت‌دهی به انتخابات سال ۱۳۹۶؛ 5⃣ همستر: بازگردانی مردم به تلگرام برای مدیریت شناخت سیاسی - اجتماعی کشور در مسائل مختلف از جمله انتخابات؛ 6⃣ نگاه جریان گلوبالیست به اقشار مردم در نظم نوین جهانی؛ ✍️ تمدن‌نگار | شکوهیان‌راد @SHRChannel
همستر کمبت.mp3
6.61M
🎙 توضیح کوتاه درباره بازی جدید 🐹 سود این بازی از کجاست؟!! ⭕️ آیا ارزش دارد وقت و انرژی و اعصاب خود را وقف آن کنیم؟!! ⭕️ آیا با کلیک کردن می‌توان از این بازی کرد؟!! ⭕️ آیا خرید و فروش ارز جایز است؟!! 👈محل اظهارنظر(کامنت)
6.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 سالهاست در نزدیک ترین نقطه به مرز افغانستان هیچ مسئولی به دیدارشان نرفته است اشک میریزد و برای رئیسی شهید که آمده بود و میهمان آنها شده بود شعر میخواند میگوید : در همین ورزشگاه برایمان سخنرانی کرد حالا اینجا برایش مراسم پاسداشت گرفته ایم.... خیلی ها همین حالا در غم هستند که شهروند ایرانند اما آنها را نمی بینیم چون رسانه ای نیست که منعکسشان کند. رحمت و درود خدا بر شهید رئیسی که آنها را دید💔💔💔 فلسطین کلید رمز آلود فرج است
ادعای توهین رسایی به رهبری! از دیروز که آقای رسایی توییتی رو در پاسخ به آقای دیّانی منتشر کرد،برای انحراف افکار عمومی از پاسخ رسایی (تصویر ۱) یک خط تخریبی از کانال‌داری خاص، علیه‌ نماینده تهران شروع شد تا کسی به متن پاسخش دقت نکنه و حاشیه بر متن غلبه پیدا کنه! این خط تخریبی دنبال القای این نکته به مخاطب بود که رسایی به رهبری توهین کرده! چرا؟ چون نوشته "خامنه‌ای" و ننوشته "آقای خامنه‌ای" یا "آیت الله خامنه‌ای" خلاصه برای اسم رهبر انقلاب، القاب استفاده نکرده! واقعا این وصله ها به رسایی میچسبه؟! اونم رسایی که همین الان سرچ کنید توی تمام جاهایی که اسم از آقا آورده، تعبیر امام خامنه‌ای یا آیت الله خامنه‌ای داره و تازه خودش مجدد درباره همین توییت هم توضیح داده (تصویر۲) گرچه معتقدم ارزش پاسخ دادن نداره ولی چاره ای نمیذارن! موضوع زمانی جالب‌ میشه که توییت های قبلی دارابی رو ببینید (تصویر۳) بله درسته خودش قبلا همین کار رو انجام داده و اسم رهبری معظم رو به اسم و بدون لقب خطاب کرده🤔 با این حساب باید خطاب به این آقا مثل خودش نوشت: جناب آقای دارابی! حتی بی‌بی‌سی خبیث هم آقا رو با لفظ آیت‌الله خامنه‌ای خطاب میکنه. ای کاش کمی ادب رو در توییت‌هاتون رعایت میکردید. زین پس از این عبارات استفاده کنید: مقام معظم رهبری، رهبرانقلاب، رهبرمعظم انقلاب، آیت الله خامنه‌ای و اگه اصرار داشتید به رعایت نکردن ادب، حداقل بگید آقای خامنه‌ای حتما آقای دارابی دین و انصاف داره و خودش در توییتر وکانالش ادعای غلطش را اصلاح میکنه. شما هم زود بازی نخورید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر جلیلی، احیاگر ارزش‌های اسلامی ✅ علامه مجاهد آیت الله مصباح یزدی خطاب به دکتر جلیلی: « امید ما این‌ست که احیای ارزش‌های اسلامی در کشور به دست ایشون انجام بشود و ایشون بهترین یار برای مقام معظم رهبری باشند»
12.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دنیا ۲۰۰ تا کشور داره نه ۴ تا!!! 🔸چرا باید کشور رو معطل ۴ تا کشور نگه داریم وقتی بقیه کشور ها ظرفیتی به مراتب بیشتر از اونها برای همکاری با ما دارن؟!!!! 🔸باید آماده باشیم که دوباره توی این انتخابات هم برخی آقایون علیرغم تجربه برجام خسارت بار، باز هم دم از نسخه نخ نمای مذاکره برای رفع تحریم بزنن! ✅ پایگاه اطلاع رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
هدایت شده از مرتضی آقاتهرانی
‏💠بسم الله الرحمن الرحیم. با تعجب، در فضای مجازی ماه‌ها قبل گفتار، و اینک متن پیاده شده سخنان جناب آقای مهدی طائب درباره صحبت بنده با آقای قالیباف انتشار یافته، که آن را تکذیب می‌کنم. واقعیت آن است که در جلسه نخبگان اهل سخن در قم، مسئولین محترم نظام به مناسبت‌هایی دعوت شده و می‌شوند، و دوستان روحانیِ ما هر کدام سؤالاتی را مطرح می‌کنند و آن مسئول پاسخ‌هایی می‌دهد. تعجب این است که جناب آقای مهدی طائب آن حرف‌ها را در حالی زده‌اند که این جلسات: اولاً مناظره و گفتگوی طرفینی نبوده، بلکه نشست‌هایی گفتمانی، برای رفع ابهامات و بصیرت افزایی بوده است. ثانیاً قرارمان بوده که جلسات و سخنانِ فیمابین محرمانه باشد، و گفته شده: "المجلس بالأمانة" این نشست امانت باشد، تا گفتگوها شفاف باشد. حال که جناب آقای طائب آن جلسه را به بیان خود در فضای علنی با تصرفات و تغییرات زیادی نشر داده و آن مجلس را افشا کرده‌اند، از برادرم حضرت حجت‌الاسلام عالی حفظه الله، ریاست محترم آن مجلس درخواست دارم، سخنان مطرح شده در آن جلسه را در فضای مجازی منتشر کنند تا در دید و دسترس همگان قرار گیرد، و مردم به درستی خود قضاوت کنند. البته بنده برای حفظ امانت و جایگاه مسئولین محترم، تا به حال، به ذکر جزئیات آن نشست‌ها نپرداخته و نسبت به حرمت دیگران و سخنانشان امانت‌دار بوده و خواهم بود. مرتضی آقاتهرانی ۱۴۰۰/۴/۲۵ 🌐 @aghatehrani_ir