eitaa logo
کانون انتظار
160 دنبال‌کننده
577 عکس
252 ویدیو
10 فایل
🍃🌸بـِسْمِ رَبِّ المَهدے(عج)🌸🍃 . ❤اَللّـهُمَّ اَرِنيِ الطَّلْعَةَ الرَّشيدَةَ ، وَ الْغُرَّةَ الْحَميدَةَ صفحات مجازی کانون انتظار📲 در ایتا | تلگرام | روبیکا | آپارات | اینستاگرام : 🆔 @entezar_farabi 💠کانون مهدویت دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران
مشاهده در ایتا
دانلود
راه رسیدن به امام زمان.mp3
6.15M
▪️«راه رسیدن به امام زمان علیه السلام» چیکار کنیم که جزء یاران امام زمان ارواحنافداه باشیم؟ أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج @entezar_farabi
Hazrate Sharife-PDF.pdf
1.47M
🔘 باب‌الحوائجی به نام شریفه خاتون. توسل به حضرت شریفه خاتون سلام الله علیها، دختر امام حسن مجتبی علیه‌السلام. سلام الله علیها @entezar_farabi
پرسش. نتایج و پیامدهای قیام امام حسین علیه السلام چه بود؟ در بررسی اجمالی پیامدهای عاشورا به این نكته پی خواهیم برد كه برخی از آثار و دستاوردهای قیام عاشورا در همان دوران به عرصه ظهور نشست و برخی دیگر به مرور زمان و این كه ثمرات و پیامدهایی داشته كه تا جهان باقی است آن ها هم وجود دارد. از جمله ثمرات و پیامدهای عاشورا می توان به نكات زیر اشاره كرد: 1. احیای اسلام و آیین حقّ: پس از رحلت رسول اكرم صلّی الله علیه و آله در ارزش های دین اسلام شكاف هایی بوجود آمد كه اوج این انحرافات و بدعت ها در زمان حكومت معاویه به وقوع پیوست، چون او با ظاهرسازی و عوام فریبی كه به اعمال خود توانست وجهه شرعی درست كند و همه انحرافات را پوشیده نگه دارد و آن ها را در نظر عوام مردم توجیه كند. شهادت امام حسین علیه السلام و یاران پاكبازش، به احیای آیین محمدّی صلّی الله علیه و آله منجر شده و خون پاك اباعبدالله الحسین علیه السلام درخت اسلام را آبیاری نمود و به رشد و بالندگی امّت اسلامی و بیداری مسلمانان انجامید. امام صادق علیه السلام می فرماید: «پس از شهادت امام حسین علیه السلام هنگامی كه ابراهیم بن طلحه (در مدینه) با امام علی بن حسین علیه السلام رو برو شد (از روی طعنه) گفت: ای علی بن حسین در این نبرد چه كسی پیروز شد؟ امام چهارم علیه السلام فرمود: «اگر می خواهی بدانی پیروزی و غلبه با چه كسی بود به هنگام فرا رسیدن وقت نماز، اذان و اقامه بگو». امام علیه السلام با این پاسخ به او فهماند كه هدف یزید محو اسلام و نام رسول خدا صلّی الله علیه و آله بود، ولی همچنان طنین لااله الاّ الله و محمد رسول الله بر مأذنه ها می پیچید و مسلمانان در همه جا، حتّی در شام و پایتخت سلطنت یزید، به یگانگی خدا و رسالت محمّد صلّی الله علیه و آله گواهی می دهند. «چون یزید بارها به عدم وجود خدا و رسالت پیامبر صلّی الله علیه و آله اشاره كرده و آن ها را نفی كرده بود.» موسیو ماربین آلمانی می گوید: «حسین با قربانی كردن، عزیزترین افراد خود با اثبات مظلومیت و حقانیت خود به دنیا درس فداكاری و جانبازی آموخت و نام اسلام و اسلامیان را در تاریخ ثبت و در عالم بلند آوازه ساخت و اگر چنین حادثه ای پیش نیامده بود قطعاً اسلام به حالت كنونی باقی نمی ماند و ممكن بود یكباره اسلام و اسلامیان محو و نابود گردند». به صراحت می توان گفت قیام امام حسین علیه السلام نه تنها آیین پیامبر بزرگ اسلام صلّی الله علیه و آله را نجات داد، بلكه از محو اهداف رسالت سایر انبیاء نیز جلوگیری كرد، چرا كه رسول خدا صلّی الله علیه و آله كامل كننده رسالت پیامبران گذشته و خاتم رسولان و دین او خاتم ادیان بود. و در این هنگام است كه معنای حدیث نبوی «الحسین منّی و أنا من حسین» فهمیده می شود. 2. الگوسازی برای آزادگان: هر چند به ظاهر در عاشورای سال 61 هجری پیروزی از آن یزیدیان بود و نبرد نابرابر كربلا به نفع جبهه باطل به پایان رسید. ولی در نگاه عمیق، پیروزی حقیقی متعلّق به امام حسین علیه السلام و یاران او بود. چرا كه آن حضرت در آن حادثه و قیام، راه و رسمی ماندگار به یادگار گذاشت و با خون سرخش مكتبی را برای مسلمانان بلكه همه آزادگان جهان بنا نهاد كه تا همیشه تاریخ باقی است و سرمشق حق طلبان عالم است. قیام امام علیه السلام به جهانیان آموخت كه باید در برابر ظلم و ظالم ساكت نماند و تا آخرین قطره وجود با آن ها مبارزه كرد كه در این جا ما برای روشن تر شدن مطلب نمونه هایی از قیام های مردمی را كه با الهام گرفتن از قیام عاشورا به وقوع پیوسته اند را می آوریم: - قیام مردم هند در مقابل استعمارگران انگلیس: مهاتما گاندی رهبر استقلال طلب كشور هندوستان در گفتار تاریخی خود چنین می گوید: «من برای مردم هند چیز تازه ای نیاورده ام، فقط نتیجه ای را كه از مطالعات و تحقیقاتم درباره تاریخ زندگی قهرمانان كربلا بدست آورده ام ارمغان ملّت هند كردم. اگر بخواهیم هند را نجات دهیم، واجب است همان راهی را بپیماییم كه حسین بن علی پیمود». - پیروزی مردم ایران در بر چیدن بساط ظلم و بیداد گر نظام استبدادی 2500 ساله و حماسه غرور آفرین هشت سال دفاع مقدّس. - مجاهدت های جوانان جان بر كف و رشید حزب الله لبنان در مقابل رژیم سفّاك و تا به دندان مسلح صهیونیستی، و ده ها نمونه دیگر كه در تاریخ كشورها موجود می باشد كه همه آن ها به خاطر تأسی و الگو پذیری از نهضت امام حسین علیه السلام به وقوع پیوسته اند. 3. قیام های خونین پس از حادثه عاشورا: انتشار اخبار كربلا تأثیر عجیبی در میان مسلمانان گذاشت. از یك سو اوج مظلومیت امام حسین علیه السلام و یارانش و نهایت قساوتی كه در شهادت آنان و اسارت خاندان پاكش آشكار گردید سبب نفرت
کانون انتظار
#پرسمان_عاشورایی پرسش. نتایج و پیامدهای قیام امام حسین علیه السلام چه بود؟ در بررسی اجمالی پیامدها
ادامه📚 مسلمانان از دستگاه خلافت اموی شد. كه در پی آن قیام های خونین برپا شد كه نتیجه شان به سركوبی حكومت ظالمانه بنی امیه گشت از جمله آن قیام ها می توان به قیام توابین، قیام مختار و قیام های مردم مدینه اشاره كرد. امام حسین علیه السلام با قیام خود توانست نقاب توجیه آمیزی كه معاویه به حكومت بنی امیّه درست كرده بود را بردارد و مردم را به خیانت هایی كه این خاندان به اسلام كرده اند را آشكار سازد كه پس از آن وظیفه مردم است كه از این فرصت استفاده كرده و حقّ را از ناحقّ تشخیص دهند و اگر مردم در تشخیص آن اشتباه كنند دیگر جای سؤال و اشكالی بر اصل وجودی قیام وارد نمی شود. نتیجه گیری: امام حسین علیه السلام توانست با قیام خود چهره باطل حكومت بنی امیّه را روشن سازد و درس آزادگی و شهادت طلبی به جهانیان بیآموزد و باعث احیاء آیین حقّ و جلوگیری از محو شدن هدایت الهی در آن زمان شد و بروز انحرافاتی درزمان های بعد از آن هم در اثر ساده لوحی مردم و پراكندگی آنان از كشتی نجات اهل بیت علیهم السلام می باشد چنان چه می توان برای آن مثال های فراوانی را در همین زمان معاصر و امروزی پیدا كرد. ظلم بر محو عدالت، سخت می كوشد هنوز ظالم از خون دل مظلـوم، می نوشـد هنـوز تا عدالت را كند جاوید در عالم، حـسـیـن خون پاكش بر بساط ظلـم، می جوشد هنوز @entezar_farabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماهنگ «مفتخر به سلمان» بیانات رهبرمعظم انقلاب درباره‌ی جناب سلمان فارسی ، صحابی والامقام پیامبر مکرم اسلام. ▪️بمناسبت سالروز وفات از پيامبراكرم(ص) روايت شد: «روح الأمين بر من نازل گرديد و به من گفت كه خداى متعال، چهار تن از صحابه مرا دوست دارد. از آن حضرت پرسيدند: "يا رسول‏ الله(ص) ، آن چهار تن كيانند؟" پيامبر(ص) فرمود: "آنان عبارت‌اند از: على، سلمان، ابوذر و مقداد."» هم چنين قنبر از اميرمؤمنان(ع) و آن حضرت از پيامبر(ص) روايت كرد: «آگاه باشيد كه بهشت برين، مشتاق چهار تن از ياران من است. خداوند سبحان به من دستور داده است كه آنان را دوست داشته باشم. در اين هنگام، تنى چند از صحابه مانند صهيب، بلال، طلحه، زبير، سعد بن ‏أبى ‏وقاص، حذيفه و عمار ياسر به پيامبر(ص) نزديك شده و از آن حضرت پرسيدند: "اى پيامبر خدا(ص)! آن چهار تن كيانند؟ به ما نيز بشناسان تا ما هم آنان را دوست داشته باشيم." پيامبر(ص) فرمود: "اى عمار! تو همانى كه خداوند سبحان، شناخت منافقان را به تو عنايت كرد. اما آن چهار نفر عبارتند از: اوّل: على‏ بن‏ ابى ‏طالب(ع)، دوّم: مقداد بن ‏اسود، سوّم: سلمان ‏فارسى و چهارم: ابوذر غفارى."» @entezar_farabi
زیارت آل یاسین.mp3
6.4M
🍁 ای منتظران گنج نهان می آید 🍁 آرامش جان عاشقان می آید 🌿عصر جمعه هست و سلامی به حضرت دوست 💠@Entezar_Farabi
🔶 رسول اکرم(ص) فرمودند: «آن روز اختلافات و فتنه‌ها فراوان گردد، سختی، قحطی و خشکسالی زمانه را فراگیرد، شهر‌ها در تنگنا افتند و امید‌ها قطع شوند.» 📚 آخرالزمان در آیینه روایات 🆔@Entezar_Farabi
شهیدحاج قاسم سلیمانی: انگار حادثه کربلا، مثل نوش دارویی است برای شفای بشریت، برای علاج بشریت، دارویی است برای درمان نفس بشریت، برای علاج ما در این دنیای فانی زود گذری که ازش عبور می‌کنیم. @entezar_farabi
دعای «اللَّهُمَّ کُن لِوَلِیَّكَ...» ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ✨ آقایی می‎گفت: محضر امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف مشرّف شدم، ولی نمی‎دانستم اصلاً محضر چه کسی هستم! کمی صحبت کردیم و با هم حرف زدیم. بعد از این‎که دیدارمان تمام شد، یک‎دفعه به خود آمدم که ای وای کجا بودم؟! محضر چه کسی بودم؟! این آقا چه کسی بودند؟! اما دیدم دیگر گذشته است. ✨ این آقا می‎گفت که من ضمن صحبت‎هایم به ایشان عرض کردم: خیلی میل دارم یک کاری انجام دهم؛ یک عملی را انجام دهم که بدانم مورد توجه امام زمان (عج) است و بدانم اگر من آن کار را انجام دهم، مورد توجه حضرت می‎شوم. کار خوبی باشد و مورد پسند حضرت باشد. مدام این‎ها را تکرار کردم. 💫 حضرت فرمود: یکی از آن کارهایی که خیلی مورد توجه واقع می‎شود، این است که به محض این‎که صدای اذان بلند شد، دعای «اللَّهُمَّ کُن لِوَلِیَّكَ...» را بخوانی! 📚برگرفته از علیه‌السلام ؛ مجموعه بیانات آیت‌الله‌ بهجت قدس‌سره درباره حضرت ولی‌عصر(عج). @entezar_farabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یعنی آینده حتمی و قطعی ست به خصوص انتظار یک موجود حیّ و حاضر... 🌱 @entezar_farabi
🔴 آیا جمعه فردا ظهور خواهد بود ؟ 🔹 وقتی امام معصوم علیه السلام ملاک صداقت در دوستی و محبت را اینگونه می فرمایند:👇🏻 🔹 إنّ المحبَّ لِمَن یحبّ مطیع همانا محبّ همواره مطیع محبوبش هست! از خودم پرسیدم: به راستی آیا.. من مطیع امام زمانم هستم؟ دستم به سوی ظلم دراز نمی‌شود؟ چشمم معصیت نمی‌کند؟ زبانم دیگران را آزار نمی‌دهد؟ قلبم بیراهه نمی‌رود؟ چشم و گوش و اعضاء و جوارحم در استخدام نفسم نیستند؟ 🔸 آیا در شب جمعه حالت انتظار و امید ظهور فردا در وجودم هست؟ 🟢 با خود چه کرده ایم از اکنون مطمئنیم که فردا ظهور نخواهد شد ؟! (عج) @entezar_farabi
زیارت_اربعین؛_تمرین_زندگی_با_امام_زمان_استاد_کاشانی.mp3
4.06M
🍀زیارت اربعین؛ تمرین زندگی با امام زمان (عجل الله فرجه) 🎙 🏴 🌱اللهم عجل لولیک الفرج🌱 @entezar_farabi
29.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 مداحی جدید باسم کربلایی برای اربعین به نام "نمشي مع الحجة" 🏷 باسم کربلایی مداح عراقی در آستانه اربعین حسینی امسال، مداحی جدیدی با یاد امام زمان(عج) به نام «نمشی مع الحجة، همراه امام عصر پیاده می‌رویم» خوانده است. @entezar_farabi
🍃 بخش پنجم إنا آمنا بربّنا ليغفر لنا خطايانا و ما أكرهتنا عليه من السِّحر والله خير و أبقى.(سوره طه آیه ۷۳): همانا ما به پروردگارمان ایمان آوردیم تا خطاهایمان و آن افسونی که ما را به آن وادار کردی، بر ما ببخشاید و خدا بهتر و پایدارتر است. 🌱نکات تفسیری🌱 ۱.معنای اکراه:جمله( و ما أكرهتنا عليه من السحر) یعنی ما به جهت خطاهایی که تو ما را بر آن مجبور ساختی، استغفار می کنیم. مراد از اکراه بر سحر، احضار ساحران و عمل سحر آنان است(اکراه اگر به نحوی باشد که اختیار انسان گرفته شود، عذرخواهی و استغفار ندارد بنابراین استغفار ساحران از اکراه، نشان می دهد که اکراه فرعون در حد سلب اختیار نبوده است.) ۲.بهترین تجارت: قرآن همانند کتاب های آسمانی پیشین انسان ها را به تجارت با خدای سبحان دعوت می کند و ره آورد گوناگون این تجارت را نیز تبیین می کند. ره آورد تجارت با خدا، از پیروزی بر دشمن در میدان های جهاد اصغر آغاز می شود و با لقای الهی پایان می پذیرد. حلقه های میانی آن نیز فضایل فراوانی است که مغفرت و بخشش گناهان و رهایی از عذاب دردناک و رسیدن به بهشت جاویدان، نمونه ای از آنها است: ای کسانی که ایمان آورده اید آیا شما را راهنمایی کنم به تجارتی که از عذابی دردآور نجاتتان می دهد؟ به خدا و رسولش ایمان می آورید و در راه خداوند با نیروهای مالی و بدنی خود جهاد می کنید، این برای شما بهتر است، اگر بدانید تا گناهانتان را بیامرزد و شما را به بهشت هایی درآورد که از پایین آنها نهر ها جریان دارد و در مسکن هایی دلپذیر، در بهشت های عدن جای دهد این است آن کامیابی بزرگ(سوره صف آیات ۱۰_۱۲) ۳.ساحران در سیر تکامل: ساحران در نوبت نخست از خدای تعالی به (الذی فطَرَنا) تعبیر کردند و در نوبت دوم به( ربنا) و در نوبت سوم به(الله). این اختلاف تعبیر به خاطر اختلاف مقامات است زیرا در نوبت اول خواستند بفهمانند او خالق ما است و تمامی خیراتی که در این عالم است(مانند هستی ما) از او است. در نوبت دوم می خواستند از ایمان خود به او خبر دهند و در میان صفات خداوند، آن صفتی که ارتباطش با ایمان خلق بیشتر است، صفت ربوبیت است که معنای ملک و تدبیر در بردارد. ولی نوبت سوم درصدد این بودند که بگویند:خداوند بهتر و باقی تر از هر چیزی است و چون ملاک خوبی و خوب تر بودن دارای کمال بودن است و کلمه ی (الله) به معنای ذات دارای جمیع صفات کمال است، از کلمه ی(الله) استفاده نمودند. ۴.تجارت معنوی: چون دنیا نسبت به آخرت، متاعی اندک بوده و آخرت بهتر از دنیا است(قل متاع الدنيا قليل و الآخرة خير لمَنِ اتَّقی: سوره نساء آیه ۷۷) ، تجارت اخروی و سود آن بهتر از تجارت دنیوی و بهره ی آن است همان گونه که خسارت آن زیان بارتر از خسارت دنیوی است(قل إن الخاسرين الذين خسروا أنفسهم و أهليهم يوم القيامة: سوره زمر آیه ۱۵) و چون خداوند خیر مطلق است، نه خیر نسبی. اگر تجارت برای لقای او باشد سود آن معادل ندارد و هیچ بهره ای همتای سود لقاء الله نخواهد بود (والله خیر و أبقى)یعنی اگر چه آخرت و بهشت خیر است لکن(لقاء الله) خیر مطلق و باقی محض است. نکته ی جالب آنکه فرعون در برابر ساحران مومن، چنین گفت: (و لتعلمنَّ أيُّنا أشد عذابا و أبقى: سوره طه آیه ۷۱) و ساحران نیز پس از ایمان گفتند:( والله خیر و أبقى: سوره طه آیه ۷۳). 🌸پیام ها🌸 ۱.اولین گام در عفو و بخشش الهی ایمان به او است. (آمنا بربنا ليغفر لنا). ۲‌.وجود فشار و اکراه و سوء استفاده از تخصص مردم در حکومت طاغوتیان(ما أكرهتنا عليه من السحر) ۳.سِحر گناه است و باید از آن توبه کرد.( ليغفر لنا خطايانا و ما أكرهتنا عليه من السِّحر). ۴.پاداش های خداوند بهترین و پایدارترین پاداش ها است(والله خیر و أبقى). @entezar_farabi
رهبر معظم انقلاب: به همان اندازه که مجاهدت حسین بن علی (ع) و یارانش به عنوان صاحبان پرچم، سخت بود به همان اندازه نیز مجاهدت زینب سلام الله علیها و مجاهدت امام سجاد(ع) و بقیه ی بزرگواران دشوار بود. درسی که اربعین به ما می دهد این است که باید یاد حقیقت و خاطره ی شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داشت. میدان تبلیغات، میدان بسیار عظیم و خطرناکی است. @entezar_farabi
اگرصراط‌مستقیم‌مےجویۍبیا.. ازاین‌مستقیم‌ترراهےوجودندارد..! (ع) @entezar_farabi
قیامت بی حسین غوغا ندارد شفاعت بی حسین معنا ندارد حسینی باش که در محشر نگویندچرا پرونده‌ات امضاء ندارد🖤✨ {🌱ياربّ قوّ علىٰ البُڪاء جوارحِي واشدد علىٰ'قصدِ الحُسين جوانحي} (ع) اللهم عجل لولیک الفرج @entezar_farabi
enc_1692911976407096482625.mp3
3.38M
صلی الله علیک يا أباعبدالله الحسين(ع) 🖤✨ @entezar_farabi
ali-fani-8.mp3
21.06M
❤️ این سوخت اول صبحِ با ارامش بخونش و عهد هات رو با امام زمان یکبار دیگه مرور کن. @entezar_farabi
زیارت آل یاسین.mp3
6.4M
🍁 ای منتظران گنج نهان می آید 🍁 آرامش جان عاشقان می آید 🌿عصر جمعه هست و سلامی به حضرت دوست 💠@Entezar_Farabi
صلوات ضراب اصفهانی، دعانامه‌ای طویل در رثای حضرت محمد (ص) و امامان (علیهم‌السلام) است. سید بن طاووس درباره اهمیت این صلوات می‌گوید: اگر دیگر اعمال عصر جمعه را فراموش کردی، این صلوات را فراموش مکن که اهمیت بالایی دارد. شیخ طوسی در کتاب مصباح‌المجتهد می‌گوید: این صلوات از زبان امام زمان جاری شده و در مکه به دست ابوالحسن ضراب رسیده‌ است. علاوه‌بر شیخ طوسی، سید بن طاووس نیز این صلوات را از امام زمان می‌داند. هر دوی این بزرگان، صلوات ضراب اصفهانی را در اعمال عصر جمعه آورده‌اند و بر اهمیت آن بسیار تاکید کرده‌اند. @entezar_farabi
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمن الرَّحيم اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد سَیِّدِ الْمُرْسَلینَ وَ خاتَمِ النَّبِیِّینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ الْمُنْتَجَبِ فِى الْمیثاقِ الْمُصْطَفى فِى الظَّلالِ الْمُطَهَّرِ مِنْ کُلِّ افَة الْبَرىءِ مِنْ کُلِّ عَیْب الْمُؤَمَّلِ لِلنَّجاةِ الْمُرْتَجى لِلشَّفاعَةِ الْمُفَوَّضِ اِلَیْهِ دینُ اللّهِ، اَللّهُمَّ شَرِّفْ بُنْیانَهُ وَ عَظِّمْ بُرْهانَهُ وَ اَفْلِجْ حُجَّتَهُ وَ ارْفَعْ دَرَجَتَهُ وَ اَضِىءْ نُورَهُ وَ بَیِّضْ وَجْهَهُ وَ اَعْطِهِ الْفَضْلَ وَ الْفَضیلَةَ وَ الْمَنْزِلَةَ وَ الْوَسیلَةَ وَ الدَّرَجَةَ الرَّفیعَةَ وَ ابْعَثْهُ مَقامًا مَحْمُودًا یَغْبِطُهُ بِهِ الاَْوَّلُونَ وَ الاَْخِرُونَ وَ صَلِّ عَلى اَمیرِ الْمُؤمِنینَ وَوارِثِ الْمُرْسَلینَ وَ قآئِدِ الْغُرِّ الْمُحَجَّلینَ وَ سَیِّدِ الْوَصیّینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ ، وَ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ العالَمینَ ، وَ صَلِّ عَلَى الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرْسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ وَ صَلِّ عَلى عَلىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ ، وَ صَلِّ عَلى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرْسَلینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ وَ صَلِّ عَلى جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّد اِمامِالْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ وَ صَلِّ عَلى مُوسَى بْنِ جَعْفَر اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ وَ صَلِّ عَلى عَلىِّ بْنِ مُوسى اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ وَ صَلِّ عَلى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ وَ صَلِّ عَلى عَلىِّ بْنِ مُحَمَّد اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ وَ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ وَ صَلِّ عَلَى الْخَلَفِ الْهادِى الْمَهْدِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ اَهْلِ بَیْتِهِ الاَْئِمَةِ الْهادینَ الْعُلمآءِ الصّادِقینَ الاَْبْرارِ الْمُتَّقینَ دَعآئِمِ دینِکَ وَ اَرْکانِ تَوحیدِکَ وَ تَراجِمَةِ وَحْیِکَ وَ حُجَجِکَ عَلى خَلْقِکَ وَ خُلَفآئِکَ فى اَرْضِکَ الَّذینَ اخْتَرْتَهُمْ لِنَفْسِکَ وَ اصْطَفَیْتَهُمْ عَلى عِبادِکَ وَ ارْتَضَیْتَهُمْ لِدینِکَ وَ خَصَصْتَهُمْ بِمَعْرِفَتِکْ وَ جَلَّلْتَهُمْ بِکَرامَتِکَ وَ غَشَّیْتَهُمْ بِرَحْمَتِکَ وَ رَبَّیْتَهُمْ بِنِعْمَتِکَ وَ غَذَّیْتَهُمْ بِحِکْمَتِکَ وَ اَلْبَسْتَهُمْ نُورَکَ وَ رَفَعْتَهُمْ فى مَلَکُوتِکَ وَ حَفَفْتَهُمْ بِمَلائِکَتِکَ وَ شَرَّفْتَهُمْ بِنَبِیِّکَ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ الِهِ اَللّهُمَّصَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ عَلَیْهِمْ صَلوةً زاکِیَةً نامِیَةً کَثیرَةً دآئِمَةً طَیِّبَةً لا یُحیطُ بِها اِلاّ اَنْتَ وَ لا یَسَعُها اِلاّ عِلْمُکَ وَ لایُحْصیها اَحَدٌ غَیْرُکَ اَللّهُمَّ وَ صَلِّ عَلى وَلِیِّکَ الْمُحْیى سُنَّتَکَ الْقآئِمِ بِاَمْرِکَ الدّاعى اِلَیْکَ الدَّلیلِ عَلَیْکَ حُجَّتِکَ عَلى خَلْقِکَ وَ خَلیفَتِکَ فى اَرْضِکَ وَ شاهِدِکَ عَلى عِبادِکَ اَللّهُمَّ اَعِزَّ نَصْرَهُ وَ مُدَّ فى عُمْرِهِ وَ زَیِّنِ الاَْرْضَ بِطُولِ بَقآئِهِ اَللّهُمَّ اکْفِهِ بَغْىَ الْحاسِدینَ وَ اَعِذْهُ مِنْ شَرِّ الْکآئِدینَ وَ ازْجُرْ عَنْهُ اِرادَةَ الظّالِمینَ وَ خَلِّصْهُ مِنْ اَیْدِى الْجَبّارینَ اَللّهُمَّ اَعْطِهِ فى نَفْسِهِ وَ ذُرِّیَّتِهِ وَ شیعَتِهِ وَ رَعِیَّتِهِ وَ خآصَّتِهِ وَ عآمَّتِهِ وَ عَدُوِّهِ وَ جَمیعِ اَهْلِ الدُّنْیا ما تُقِرُّ بِهِ عَیْنَهُ وَ تَسُرُّ بِهِ نَفْسَهُ وَ بَلِّغْهُ اَفْضَلَ ما اَمَّلَهُ فِى الدُّنْیا وَ الاْخِرَةِ اِنَّکَ عَلى کُلِّ شَىْء قَدیرٌ اَللّهُمَّ جَدِّدْ بِهِ مَا امْتَحى مِنَ دینِکَ وَ اَحْىِ بِهِ ما بُدِّلَ مِنْ کِتابِکَ وَ اَظْهِرْ بِهِ ما غُیِّرَ مِنْ حُکْمِکَ حَتّى یَعُودَ دینُکَ بِهِ وَ عَلى یَدَیْهِ غَضًّا جَدیدًا خالِصًا مُخْلَصًالا شَکَّ فیهِ وَ لا شُبْهَةَ مَعَهُ وَ لا باطِلَ عِنْدَهُ وَ لا بِدْعَةَ لَدَیْهِ اَللّهُمَّ نَوِّرْ بِنُورِهِ کُلَّ ظُلْمَة وَ هُدَّ بِرُکْنِهِ کُلَّ بِدْعَة وَ اهْدِمْ