eitaa logo
کانون انتظار
159 دنبال‌کننده
572 عکس
250 ویدیو
10 فایل
🍃🌸بـِسْمِ رَبِّ المَهدے(عج)🌸🍃 . ❤اَللّـهُمَّ اَرِنيِ الطَّلْعَةَ الرَّشيدَةَ ، وَ الْغُرَّةَ الْحَميدَةَ صفحات مجازی کانون انتظار📲 در ایتا | تلگرام | روبیکا | آپارات | اینستاگرام : 🆔 @entezar_farabi 💠کانون مهدویت دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماهنگ «مفتخر به سلمان» بیانات رهبرمعظم انقلاب درباره‌ی جناب سلمان فارسی ، صحابی والامقام پیامبر مکرم اسلام. ▪️بمناسبت سالروز وفات از پيامبراكرم(ص) روايت شد: «روح الأمين بر من نازل گرديد و به من گفت كه خداى متعال، چهار تن از صحابه مرا دوست دارد. از آن حضرت پرسيدند: "يا رسول‏ الله(ص) ، آن چهار تن كيانند؟" پيامبر(ص) فرمود: "آنان عبارت‌اند از: على، سلمان، ابوذر و مقداد."» هم چنين قنبر از اميرمؤمنان(ع) و آن حضرت از پيامبر(ص) روايت كرد: «آگاه باشيد كه بهشت برين، مشتاق چهار تن از ياران من است. خداوند سبحان به من دستور داده است كه آنان را دوست داشته باشم. در اين هنگام، تنى چند از صحابه مانند صهيب، بلال، طلحه، زبير، سعد بن ‏أبى ‏وقاص، حذيفه و عمار ياسر به پيامبر(ص) نزديك شده و از آن حضرت پرسيدند: "اى پيامبر خدا(ص)! آن چهار تن كيانند؟ به ما نيز بشناسان تا ما هم آنان را دوست داشته باشيم." پيامبر(ص) فرمود: "اى عمار! تو همانى كه خداوند سبحان، شناخت منافقان را به تو عنايت كرد. اما آن چهار نفر عبارتند از: اوّل: على‏ بن‏ ابى ‏طالب(ع)، دوّم: مقداد بن ‏اسود، سوّم: سلمان ‏فارسى و چهارم: ابوذر غفارى."» @entezar_farabi
زیارت آل یاسین.mp3
6.4M
🍁 ای منتظران گنج نهان می آید 🍁 آرامش جان عاشقان می آید 🌿عصر جمعه هست و سلامی به حضرت دوست 💠@Entezar_Farabi
🔶 رسول اکرم(ص) فرمودند: «آن روز اختلافات و فتنه‌ها فراوان گردد، سختی، قحطی و خشکسالی زمانه را فراگیرد، شهر‌ها در تنگنا افتند و امید‌ها قطع شوند.» 📚 آخرالزمان در آیینه روایات 🆔@Entezar_Farabi
شهیدحاج قاسم سلیمانی: انگار حادثه کربلا، مثل نوش دارویی است برای شفای بشریت، برای علاج بشریت، دارویی است برای درمان نفس بشریت، برای علاج ما در این دنیای فانی زود گذری که ازش عبور می‌کنیم. @entezar_farabi
دعای «اللَّهُمَّ کُن لِوَلِیَّكَ...» ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ✨ آقایی می‎گفت: محضر امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف مشرّف شدم، ولی نمی‎دانستم اصلاً محضر چه کسی هستم! کمی صحبت کردیم و با هم حرف زدیم. بعد از این‎که دیدارمان تمام شد، یک‎دفعه به خود آمدم که ای وای کجا بودم؟! محضر چه کسی بودم؟! این آقا چه کسی بودند؟! اما دیدم دیگر گذشته است. ✨ این آقا می‎گفت که من ضمن صحبت‎هایم به ایشان عرض کردم: خیلی میل دارم یک کاری انجام دهم؛ یک عملی را انجام دهم که بدانم مورد توجه امام زمان (عج) است و بدانم اگر من آن کار را انجام دهم، مورد توجه حضرت می‎شوم. کار خوبی باشد و مورد پسند حضرت باشد. مدام این‎ها را تکرار کردم. 💫 حضرت فرمود: یکی از آن کارهایی که خیلی مورد توجه واقع می‎شود، این است که به محض این‎که صدای اذان بلند شد، دعای «اللَّهُمَّ کُن لِوَلِیَّكَ...» را بخوانی! 📚برگرفته از علیه‌السلام ؛ مجموعه بیانات آیت‌الله‌ بهجت قدس‌سره درباره حضرت ولی‌عصر(عج). @entezar_farabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یعنی آینده حتمی و قطعی ست به خصوص انتظار یک موجود حیّ و حاضر... 🌱 @entezar_farabi
🔴 آیا جمعه فردا ظهور خواهد بود ؟ 🔹 وقتی امام معصوم علیه السلام ملاک صداقت در دوستی و محبت را اینگونه می فرمایند:👇🏻 🔹 إنّ المحبَّ لِمَن یحبّ مطیع همانا محبّ همواره مطیع محبوبش هست! از خودم پرسیدم: به راستی آیا.. من مطیع امام زمانم هستم؟ دستم به سوی ظلم دراز نمی‌شود؟ چشمم معصیت نمی‌کند؟ زبانم دیگران را آزار نمی‌دهد؟ قلبم بیراهه نمی‌رود؟ چشم و گوش و اعضاء و جوارحم در استخدام نفسم نیستند؟ 🔸 آیا در شب جمعه حالت انتظار و امید ظهور فردا در وجودم هست؟ 🟢 با خود چه کرده ایم از اکنون مطمئنیم که فردا ظهور نخواهد شد ؟! (عج) @entezar_farabi
زیارت_اربعین؛_تمرین_زندگی_با_امام_زمان_استاد_کاشانی.mp3
4.06M
🍀زیارت اربعین؛ تمرین زندگی با امام زمان (عجل الله فرجه) 🎙 🏴 🌱اللهم عجل لولیک الفرج🌱 @entezar_farabi
29.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 مداحی جدید باسم کربلایی برای اربعین به نام "نمشي مع الحجة" 🏷 باسم کربلایی مداح عراقی در آستانه اربعین حسینی امسال، مداحی جدیدی با یاد امام زمان(عج) به نام «نمشی مع الحجة، همراه امام عصر پیاده می‌رویم» خوانده است. @entezar_farabi
🍃 بخش پنجم إنا آمنا بربّنا ليغفر لنا خطايانا و ما أكرهتنا عليه من السِّحر والله خير و أبقى.(سوره طه آیه ۷۳): همانا ما به پروردگارمان ایمان آوردیم تا خطاهایمان و آن افسونی که ما را به آن وادار کردی، بر ما ببخشاید و خدا بهتر و پایدارتر است. 🌱نکات تفسیری🌱 ۱.معنای اکراه:جمله( و ما أكرهتنا عليه من السحر) یعنی ما به جهت خطاهایی که تو ما را بر آن مجبور ساختی، استغفار می کنیم. مراد از اکراه بر سحر، احضار ساحران و عمل سحر آنان است(اکراه اگر به نحوی باشد که اختیار انسان گرفته شود، عذرخواهی و استغفار ندارد بنابراین استغفار ساحران از اکراه، نشان می دهد که اکراه فرعون در حد سلب اختیار نبوده است.) ۲.بهترین تجارت: قرآن همانند کتاب های آسمانی پیشین انسان ها را به تجارت با خدای سبحان دعوت می کند و ره آورد گوناگون این تجارت را نیز تبیین می کند. ره آورد تجارت با خدا، از پیروزی بر دشمن در میدان های جهاد اصغر آغاز می شود و با لقای الهی پایان می پذیرد. حلقه های میانی آن نیز فضایل فراوانی است که مغفرت و بخشش گناهان و رهایی از عذاب دردناک و رسیدن به بهشت جاویدان، نمونه ای از آنها است: ای کسانی که ایمان آورده اید آیا شما را راهنمایی کنم به تجارتی که از عذابی دردآور نجاتتان می دهد؟ به خدا و رسولش ایمان می آورید و در راه خداوند با نیروهای مالی و بدنی خود جهاد می کنید، این برای شما بهتر است، اگر بدانید تا گناهانتان را بیامرزد و شما را به بهشت هایی درآورد که از پایین آنها نهر ها جریان دارد و در مسکن هایی دلپذیر، در بهشت های عدن جای دهد این است آن کامیابی بزرگ(سوره صف آیات ۱۰_۱۲) ۳.ساحران در سیر تکامل: ساحران در نوبت نخست از خدای تعالی به (الذی فطَرَنا) تعبیر کردند و در نوبت دوم به( ربنا) و در نوبت سوم به(الله). این اختلاف تعبیر به خاطر اختلاف مقامات است زیرا در نوبت اول خواستند بفهمانند او خالق ما است و تمامی خیراتی که در این عالم است(مانند هستی ما) از او است. در نوبت دوم می خواستند از ایمان خود به او خبر دهند و در میان صفات خداوند، آن صفتی که ارتباطش با ایمان خلق بیشتر است، صفت ربوبیت است که معنای ملک و تدبیر در بردارد. ولی نوبت سوم درصدد این بودند که بگویند:خداوند بهتر و باقی تر از هر چیزی است و چون ملاک خوبی و خوب تر بودن دارای کمال بودن است و کلمه ی (الله) به معنای ذات دارای جمیع صفات کمال است، از کلمه ی(الله) استفاده نمودند. ۴.تجارت معنوی: چون دنیا نسبت به آخرت، متاعی اندک بوده و آخرت بهتر از دنیا است(قل متاع الدنيا قليل و الآخرة خير لمَنِ اتَّقی: سوره نساء آیه ۷۷) ، تجارت اخروی و سود آن بهتر از تجارت دنیوی و بهره ی آن است همان گونه که خسارت آن زیان بارتر از خسارت دنیوی است(قل إن الخاسرين الذين خسروا أنفسهم و أهليهم يوم القيامة: سوره زمر آیه ۱۵) و چون خداوند خیر مطلق است، نه خیر نسبی. اگر تجارت برای لقای او باشد سود آن معادل ندارد و هیچ بهره ای همتای سود لقاء الله نخواهد بود (والله خیر و أبقى)یعنی اگر چه آخرت و بهشت خیر است لکن(لقاء الله) خیر مطلق و باقی محض است. نکته ی جالب آنکه فرعون در برابر ساحران مومن، چنین گفت: (و لتعلمنَّ أيُّنا أشد عذابا و أبقى: سوره طه آیه ۷۱) و ساحران نیز پس از ایمان گفتند:( والله خیر و أبقى: سوره طه آیه ۷۳). 🌸پیام ها🌸 ۱.اولین گام در عفو و بخشش الهی ایمان به او است. (آمنا بربنا ليغفر لنا). ۲‌.وجود فشار و اکراه و سوء استفاده از تخصص مردم در حکومت طاغوتیان(ما أكرهتنا عليه من السحر) ۳.سِحر گناه است و باید از آن توبه کرد.( ليغفر لنا خطايانا و ما أكرهتنا عليه من السِّحر). ۴.پاداش های خداوند بهترین و پایدارترین پاداش ها است(والله خیر و أبقى). @entezar_farabi
رهبر معظم انقلاب: به همان اندازه که مجاهدت حسین بن علی (ع) و یارانش به عنوان صاحبان پرچم، سخت بود به همان اندازه نیز مجاهدت زینب سلام الله علیها و مجاهدت امام سجاد(ع) و بقیه ی بزرگواران دشوار بود. درسی که اربعین به ما می دهد این است که باید یاد حقیقت و خاطره ی شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داشت. میدان تبلیغات، میدان بسیار عظیم و خطرناکی است. @entezar_farabi
اگرصراط‌مستقیم‌مےجویۍبیا.. ازاین‌مستقیم‌ترراهےوجودندارد..! (ع) @entezar_farabi
قیامت بی حسین غوغا ندارد شفاعت بی حسین معنا ندارد حسینی باش که در محشر نگویندچرا پرونده‌ات امضاء ندارد🖤✨ {🌱ياربّ قوّ علىٰ البُڪاء جوارحِي واشدد علىٰ'قصدِ الحُسين جوانحي} (ع) اللهم عجل لولیک الفرج @entezar_farabi
enc_1692911976407096482625.mp3
3.38M
صلی الله علیک يا أباعبدالله الحسين(ع) 🖤✨ @entezar_farabi
ali-fani-8.mp3
21.06M
❤️ این سوخت اول صبحِ با ارامش بخونش و عهد هات رو با امام زمان یکبار دیگه مرور کن. @entezar_farabi
زیارت آل یاسین.mp3
6.4M
🍁 ای منتظران گنج نهان می آید 🍁 آرامش جان عاشقان می آید 🌿عصر جمعه هست و سلامی به حضرت دوست 💠@Entezar_Farabi
صلوات ضراب اصفهانی، دعانامه‌ای طویل در رثای حضرت محمد (ص) و امامان (علیهم‌السلام) است. سید بن طاووس درباره اهمیت این صلوات می‌گوید: اگر دیگر اعمال عصر جمعه را فراموش کردی، این صلوات را فراموش مکن که اهمیت بالایی دارد. شیخ طوسی در کتاب مصباح‌المجتهد می‌گوید: این صلوات از زبان امام زمان جاری شده و در مکه به دست ابوالحسن ضراب رسیده‌ است. علاوه‌بر شیخ طوسی، سید بن طاووس نیز این صلوات را از امام زمان می‌داند. هر دوی این بزرگان، صلوات ضراب اصفهانی را در اعمال عصر جمعه آورده‌اند و بر اهمیت آن بسیار تاکید کرده‌اند. @entezar_farabi
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمن الرَّحيم اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد سَیِّدِ الْمُرْسَلینَ وَ خاتَمِ النَّبِیِّینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ الْمُنْتَجَبِ فِى الْمیثاقِ الْمُصْطَفى فِى الظَّلالِ الْمُطَهَّرِ مِنْ کُلِّ افَة الْبَرىءِ مِنْ کُلِّ عَیْب الْمُؤَمَّلِ لِلنَّجاةِ الْمُرْتَجى لِلشَّفاعَةِ الْمُفَوَّضِ اِلَیْهِ دینُ اللّهِ، اَللّهُمَّ شَرِّفْ بُنْیانَهُ وَ عَظِّمْ بُرْهانَهُ وَ اَفْلِجْ حُجَّتَهُ وَ ارْفَعْ دَرَجَتَهُ وَ اَضِىءْ نُورَهُ وَ بَیِّضْ وَجْهَهُ وَ اَعْطِهِ الْفَضْلَ وَ الْفَضیلَةَ وَ الْمَنْزِلَةَ وَ الْوَسیلَةَ وَ الدَّرَجَةَ الرَّفیعَةَ وَ ابْعَثْهُ مَقامًا مَحْمُودًا یَغْبِطُهُ بِهِ الاَْوَّلُونَ وَ الاَْخِرُونَ وَ صَلِّ عَلى اَمیرِ الْمُؤمِنینَ وَوارِثِ الْمُرْسَلینَ وَ قآئِدِ الْغُرِّ الْمُحَجَّلینَ وَ سَیِّدِ الْوَصیّینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ ، وَ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ العالَمینَ ، وَ صَلِّ عَلَى الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرْسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ وَ صَلِّ عَلى عَلىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ ، وَ صَلِّ عَلى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرْسَلینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ وَ صَلِّ عَلى جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّد اِمامِالْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ وَ صَلِّ عَلى مُوسَى بْنِ جَعْفَر اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ وَ صَلِّ عَلى عَلىِّ بْنِ مُوسى اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ وَ صَلِّ عَلى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ وَ صَلِّ عَلى عَلىِّ بْنِ مُحَمَّد اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ وَ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ وَ صَلِّ عَلَى الْخَلَفِ الْهادِى الْمَهْدِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ اَهْلِ بَیْتِهِ الاَْئِمَةِ الْهادینَ الْعُلمآءِ الصّادِقینَ الاَْبْرارِ الْمُتَّقینَ دَعآئِمِ دینِکَ وَ اَرْکانِ تَوحیدِکَ وَ تَراجِمَةِ وَحْیِکَ وَ حُجَجِکَ عَلى خَلْقِکَ وَ خُلَفآئِکَ فى اَرْضِکَ الَّذینَ اخْتَرْتَهُمْ لِنَفْسِکَ وَ اصْطَفَیْتَهُمْ عَلى عِبادِکَ وَ ارْتَضَیْتَهُمْ لِدینِکَ وَ خَصَصْتَهُمْ بِمَعْرِفَتِکْ وَ جَلَّلْتَهُمْ بِکَرامَتِکَ وَ غَشَّیْتَهُمْ بِرَحْمَتِکَ وَ رَبَّیْتَهُمْ بِنِعْمَتِکَ وَ غَذَّیْتَهُمْ بِحِکْمَتِکَ وَ اَلْبَسْتَهُمْ نُورَکَ وَ رَفَعْتَهُمْ فى مَلَکُوتِکَ وَ حَفَفْتَهُمْ بِمَلائِکَتِکَ وَ شَرَّفْتَهُمْ بِنَبِیِّکَ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ الِهِ اَللّهُمَّصَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ عَلَیْهِمْ صَلوةً زاکِیَةً نامِیَةً کَثیرَةً دآئِمَةً طَیِّبَةً لا یُحیطُ بِها اِلاّ اَنْتَ وَ لا یَسَعُها اِلاّ عِلْمُکَ وَ لایُحْصیها اَحَدٌ غَیْرُکَ اَللّهُمَّ وَ صَلِّ عَلى وَلِیِّکَ الْمُحْیى سُنَّتَکَ الْقآئِمِ بِاَمْرِکَ الدّاعى اِلَیْکَ الدَّلیلِ عَلَیْکَ حُجَّتِکَ عَلى خَلْقِکَ وَ خَلیفَتِکَ فى اَرْضِکَ وَ شاهِدِکَ عَلى عِبادِکَ اَللّهُمَّ اَعِزَّ نَصْرَهُ وَ مُدَّ فى عُمْرِهِ وَ زَیِّنِ الاَْرْضَ بِطُولِ بَقآئِهِ اَللّهُمَّ اکْفِهِ بَغْىَ الْحاسِدینَ وَ اَعِذْهُ مِنْ شَرِّ الْکآئِدینَ وَ ازْجُرْ عَنْهُ اِرادَةَ الظّالِمینَ وَ خَلِّصْهُ مِنْ اَیْدِى الْجَبّارینَ اَللّهُمَّ اَعْطِهِ فى نَفْسِهِ وَ ذُرِّیَّتِهِ وَ شیعَتِهِ وَ رَعِیَّتِهِ وَ خآصَّتِهِ وَ عآمَّتِهِ وَ عَدُوِّهِ وَ جَمیعِ اَهْلِ الدُّنْیا ما تُقِرُّ بِهِ عَیْنَهُ وَ تَسُرُّ بِهِ نَفْسَهُ وَ بَلِّغْهُ اَفْضَلَ ما اَمَّلَهُ فِى الدُّنْیا وَ الاْخِرَةِ اِنَّکَ عَلى کُلِّ شَىْء قَدیرٌ اَللّهُمَّ جَدِّدْ بِهِ مَا امْتَحى مِنَ دینِکَ وَ اَحْىِ بِهِ ما بُدِّلَ مِنْ کِتابِکَ وَ اَظْهِرْ بِهِ ما غُیِّرَ مِنْ حُکْمِکَ حَتّى یَعُودَ دینُکَ بِهِ وَ عَلى یَدَیْهِ غَضًّا جَدیدًا خالِصًا مُخْلَصًالا شَکَّ فیهِ وَ لا شُبْهَةَ مَعَهُ وَ لا باطِلَ عِنْدَهُ وَ لا بِدْعَةَ لَدَیْهِ اَللّهُمَّ نَوِّرْ بِنُورِهِ کُلَّ ظُلْمَة وَ هُدَّ بِرُکْنِهِ کُلَّ بِدْعَة وَ اهْدِمْ
کانون انتظار
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمن الرَّحيم اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد سَیِّدِ الْمُرْسَلینَ وَ خاتَمِ النّ
ادامه✨🍃 بِعِزِّهِ کُلَّ ضَلالَة وَ اقْصِمْ بِهِ کُلَّ جَبّار وَ اَخْمِدْ بِسَیْفِهِ کُلَّ نار وَ اَهْلِکْ بِعَدْلِهِ جَورَ کُلِّ جآئِر وَ اَجْرِ حُکْمَهُ عَلى کُلِّ حُکْم وَ اَذِلَّ بِسُلْطانِهِ کُلَّ سُلْطان اَللّهُمَّ اَذِلَّ کُلَّ مَنْ ناواهُ وَ اَهْلِکْ کُلَّ مَنْ عاداهُ وَ امْکُرْ بِمَنْ کادَهُ وَ اسْتَأصِلْ مَنْ جَحَدَهُ حَقَّهُ وَ اسْتَهانَ بِاَمْرِهِ وَ سَعى فى اِطفآءِ نُورِهِ وَ اَرادَ اِخْمادَ ذِکْرِهِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد الْمُصْطَفى وَ عَلِىّ الْمُرْتَضى وَ فاطِمَةَ الزَّهْرآءِ وَ الْحَسَنِ الرِّضا وَ الْحُسَیْنِ الْمُصَفّى وَ جَمیعِ الاَْوصِیآءِ مَصابیحِ الدُّجى وَ اَعْلامِ الْهُدى وَ مَنارِ التُّقى وَ الْعُرْوَةِ الْوُثْقى وَ الْحَبْلِ الْمَتینَ وَ الصِّراطِ الْمُسْتَقیمِ وَ صَلِّ عَلى وَلِیّکَ وَ وُلاةِ عَهْدِکَ وَ الاَْئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ وَ مُدَّ فى اَعْمارِهِمْ وَ زِدْ فى اجالِهِمْ وَ بَلِّغْهُمْ اَقْصى امالِهِمْ دینًا وَ دُنْیا وَ اخِرَةً إنَّکَ عَلى کُلِّ شَىْء قَدیرٌ. @entezar_farabi
مگر می‎شود جُبران نکند؟! 🌱آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی رضوان الله علیه: 🌹‌واقعا ما چه داریم به عنوان هدیه به امام زمان عجل‎الله‎تعالی‎فرجه تقدیم کنیم؟ یکی از بهترین کارهایمان این است که قرآنی، دعایی بخوانیم، ثوابش را بفرستیم. 🌹ما اگر صلواتی [هدیه به حضرت] بفرستیم و امام زمان عجل‎الله‎تعالی‎فرجه دعایی برایمان بکند، [این دعا] خیلی با صلوات‌های ما فرق دارد. [اگر] او دعا کند که رد نمی‌شود. می‌شود ما برای او دعا کنیم و او ما را ندید بگیرد؟ می‌شود چنین چیزی؟! شما هدیه کوچکی برای آدم‌های عادی بفرستید، بالاخره چیزی در مقابلش به شما می‌دهند...! ۱۳۹۰/۰۹/۲۹ @entezar_farabi
🔘 نخستین لعن بر دشمن حسین(ع) ▪️امام صادق(ع) فرمودند: «اوّلين كسى كه قاتل حضرت حسين بن على(ع) را لعن نمود، حضرت ابراهيم خليل الرحمن(ع) بود. آن جناب قاتل حضرت سيّدالشهداء را لعن و به فرزندانشان نيز امر فرمودند كه چنين نمايند و از آنها عهد و پيمان گرفتند که آن را رعایت کنند. سپس حضرت موسى بن عمران(ع) قاتل آن جناب را لعن كرد و امّتش را به آن مأمور ساخت. پس از ايشان حضرت داوود(ع)، قاتل آن حضرت را لعن كرده و به بنى اسرائيل امر نمود كه ايشان نيز لعن كنند.» 📚 «کامل الزیارات»، ابن قولویه، ترجمه ذهنی، 1377ش.، ص 207. @Entezar_Farabi
پرسش: با توجه به اینكه زمانی كه وارد مراسم حج تمتع می شویم به هیج وجه حق خروج از مناسك حج را نداریم، پس چرا حضرت امام حسین(ع) مراسم حج خود را نیمه كاره رها كرد؟ آنچه معروف است كه امام حج خود را نیمه تمام رها كرده درست نیست. وقتی در مدینه از امام برای یزید بیعت خواستند، آن حضرت تعلل نمود. مروان بارها اصرار كرد حضرت با یزید بیعت كند و به والی مدینه گفت از حسین علیه السلام بیعت بگیر، اگر از او غفلت كنی دیگر به او دست نخواهی یافت. امام در پاسخ گستاخی مروان به صراحت اظهار كرد من با مردی چون یزید هرگز بیعت نمی كنم. از جمله افرادی كه تشنه قدرت بود و برای رسیدن به حكومت به انواع حیله ها دست می زد، مروان بود... از این جهت به حاكم مدینه دستوری داد كه حسین علیه السلام را گردن بزن، مروان همین اندیشه را به شام انتقال داد و خطر حسین بن علی علیه السلام را برای حكومت، بزرگ جلوه داد و یزید را به قتل و ترور حسین علیه السلام شدیداً تحریك می نمود تا بدینوسیله هیچ مانعی برای به حكومت رسیدن خودش و فرزندانش در آینده وجود نداشته باشد، چون در هر صورت او می دانست پس از یزید جز او فردی از بنی امیه نمی تواند ادعای خلافت داشته باشد و حمایت بنی امیه را به خود جلب نماید، او برای رسیدن به این آرزوی دور و دراز ـ كه سرانجام به آن نایل شد ـ طرح نقشه ترور امام حسین علیه السلام را در مكه به یزید ارائه نمود لذا به نظر می رسد پشت سناریوی قتل عثمان و دیگر جریانات تا حوادث سال 61 و پس از آن، دست نامرئی مروان دیده می شود تا تمام حوادث را به سود خود هدایت كند. امام حسین علیه السلام نیز با شناختی كه از بنی امیه داشت، می دانست كه مروان به دنبال توطئه چینی به سود خود می باشد لذا در كاخ والی مدینه جواب دندان شكنی به او داد و او را ساكت نمود و پیش از آن كه نقشه مروان در مدینه عملی شود به سوی مكه مهاجرت نمود و مدتی در مكه اقامت داشت. ماموران یزید در تعقیب امام به مكه رفتند و بهترین فرصت برای از میان برداشتن امام را در اجتماع حجاج می دانستند كه پس از قتل امام آن را به دیگران نسبت دهند و به این جریان خاتمه دهند، فردی كه مامور اجرای این طرح شده بود عمر بن سعید بن العاص بود. امام علیه السلام از تمامی این نقشه ها آگاهی داشت لذا قبل از این كه این ها به اجرای طرح ترور در كعبه موفق شوند از ابتدا، نیت عمره نموده و طواف و سعی بین صفا و مروه را بجا آورد و روز هشتم ذی الحجه، روز ترویه، پس از ایراد خطبه ای در اجتماع برخی از یاران از مكه خارج شده و راهی كوفه گردید. شیخ مفید و برخی دیگر از علمای بزرگ به نقشه ترور امام یا دستگیری آن حضرت توسط ماموران یزید تصریح كرده اند: «و لما اراد الحسین علیه السلام التوجه الی العراق طاف باالبیت و سعی بین الصفا و المروه و احل من احرامه و جعلها عمرهً لانه لم یتمكن من تمام الحج فخافه ان یقبض علیه بمكه فینفذالی یزید بن معاویه فخرج علیه السلام...؛ وقتی امام حسین علیه السلام خواست به سوی عراق روان شود [حركت كند] خانه خدا را طواف كرد و سعی بین صفا و مروه را انجام داد و از احرام خارج شد و حج عمره انجام داد چون آن حضرت نمی توانست حج تمتع انجام دهد و بیم آن داشت كه او را دستگیر نمایند و به پیش یزید ببرند. بنابراین از مكه خارج شد...» پس نمی شود گفت حج خود را به عمره تبدیل كرده بلكه از اول نیتش همین بوده. و چون روز هشتم از مكه خارج شد و از طرفی اولین حج امام نبود تا نتواند حج را ترك كند از این رو امام قبل از روز نهم از مكه حركت كرد، و هیچ منع شرعی ندارد كه كسی قبل از شروع اعمال حج، حج عمره انجام دهد و از مكه خارج شود، بلكه با توجه به این كه امام از توطئه ی بنی امیه و از مسائل سیاسی روز به خوبی آگاه بود، لذا عمره بجا آورد و به نحوی برنامه ریزی كرد كه حرمت خانه ی خدا شكسته نشود و هیچ تنشی درآن ایجاد نشود. و پایبندی به سیره ی نبوی اقتضا می كرد در آن شرایط از مكه بیرون رفته به سوی كوفه حركت كند. چنانكه فرزدق نیز كه در مسیر راه با امام دیدار نمود، علت تعجیل امام را پرسید؟ حضرت فرمود: «اگر عجله نمی كردم گرفتار می شدم.» هنگام خروج، والی مكه و فرستاده یزید خواستند مانع از خروج امام شوند ولی امام اعتنا نكرد و به سرعت از مكه دور شده، شتابان به سوی عراق روانه گردید. از طرفی امام از تمامی پیشامدها آگاهی داشت و محل شهادت را نیز می دانست، آن حضرت نمی خواست در شهر مكه و حرم امن الهی درگیری ایجاد شود و حرمت كعبه به بهانه درگیری با او شكسته شود. لذا كاملا مراقب بود كوچكترین تنش و درگیری ایجاد نشود. به همین علت وقتی فرزند زبیر - كه در مكه بود و طمع حكومت در سر داشت و از حضور آن حضرت ناخرسند و از خروجش خوشحال شد - به عنوان تعارف به امام حسین علیه السلام عرض كرد: در مكه بمان ما با تو بیعت می كنیم، حضرتش در جواب او فرمود:
کانون انتظار
#پرسمان_عاشورایی پرسش: با توجه به اینكه زمانی كه وارد مراسم حج تمتع می شویم به هیج وجه حق خروج از م
ادامه📚✨🍀 لئن أدفن بشاطی الفرات احبُّ الیّ من ان اُدفن بفناء الكعبه... و لئن اقتل بالطف احب الیَّ من ان اقتل بالحرم...؛ ای پسر زبیر اگر در كنار فرات دفن شوم برای من پسندیده تر از آن است كه در كنار حرم دفن شوم و اگر در صحرای طفّ (نام دیگر سرزمین كربلا) كشته شوم بهتر و محبوبتر است برای من از اینكه در كنار خانه خدا كشته شوم.» بنابراین امام علیه السلام به چند دلیل نمی توانست در حج واجب شركت كند و حج عمره انجام داد: 1. ترور شدن توسط فرستادگان یزید 2. شكسته شدن حرمت خانه خدا 3. هدر رفتن خون خود و یارانش كه اگر در غیر كربلا ریخته می شد در احیای اسلام موثر نبود 4. علنی نمودن مخالفت خود با یزید و قیام بر علیه او و خط بطلان كشیدن بر رفتار بنی امیه و امر به معروف و نهی از منكر 5. رسیدن پیام آن حضرت به تمام جهان پس از اسارت اهل بیت علیهم السلام. @entezar_farabi