⚫️ هشتم شوّال سالروز تخریب حرم بقیع
▪️ وهابی ها پس از محاصره مدینه در ۱۳۴۴ق، قبرستان بقیع و بقعههای آن را تخریب کردند؛ از جمله بارگاه امام حسن(ع)، امام سجاد(ع)، امام باقر(ع)، امام صادق(ع).
وهابیان دو بار، ابتدا در ۱۲۲۰ق و سرانجام در ۱۳۴۴ق با اتکا به فتوای ۱۵ تن از مفتیان وهابی مدینه، مبنی بر ممنوعیت ساختن بنا بر روی قبور و لزوم تخریب قبور، به ویران کردن اماکن و بقعههای بقیع پرداختند.
تخریب بقیع، واکنش مردم و عالمان بسیاری را در ایران، عراق، پاکستان، شوروی سابق و... برانگیخت.
▪️ مرقد مطهّر امام مجتبی، امام سجّاد، امام باقر و امام صادق علیهم السّلام یک ضریح فلزّی داشت که هنرمندان اصفهانی ساخته بودند و بر مرقد مطهّر این چهار امام بزرگوار نصب شده بود و گنبد و بارگاهی داشت که عکسهایی از آن باقی مانده است.
▪️ در چنین روزی این گنبد و بارگاه ویران شد و آن ضریح به تاراج رفت و مزار این چهار امام بزرگ، این چهار شخصیّت عظیم تاریخ خلقت، این چهار فرزند معصوم پیامبر خدا و این چهار حجّت الهی به شکل بسیار تأثّرانگیزی ویران شد و مایۀ داغ و افسوس همۀ آزادگان و مسلمانان راستین به ویژه شیعیان گشت.
🔴 انشاالله با ظهور منتقم آل الله شیعه حرم باشکوهی برای امامان غریب بقیع خواهد ساخت.
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
💠آیت الله ناصری(ره):
🔸زمانى از استادمان آیت الله سيد محمّد كشميرى (رحمة الله) كه از اوتاد روزگار بود- درخواست كردم اسم اعظم را به من بياموزد.
▫ايشان فرمود:
🔸«اگر اسم اعظم را ميخواهى، از نام مبارك صاحب الزمان غفلت مكن. اسم اعظم، همان جمله "يا صاحبَ الزَّمانِ اَغِثْنِيْ، یا صاحِبَ الزَّمانِ أدْرِکْنی" است».
🔸سيّد استاد، بارها مشكلات مادّى و به ويژه مشكلات معنوى خود را با استعانت از اين نام مقدّس و ذکر «يا صاحبَ الزَّمانِ اَغِثْنِيْ، یا صاحِبَ الزَّمانِ أدْرِکْنی» بر طرف كرده بود و بنده نيز خود بارها اثر اين نام مبارك را براى رفع مشكلات، به چشم ديدهام.
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
☀️ #حدیث_مهدوی ☀️
💎امام محمدباقر علیهالسلام :
🌤درزمان حکومت مهدی(عج) درسرتاسرجهان جای ویرانی باقی نخواهدماند،مگراینکه اوآن راآبادخواهدساخت. 🌤
📚کمال الدین،ج1،ص331
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
#آموزنده
🔵اهميتوچرايیدعابرایظهور :
✍امام عصر (عجلاللهفرجه) از طريق محمد بن عثمان دومين وکيل خويش در زمان غيبت صغری، خطاب به همه ى شيعيان فرمودند: "براي تعجيل در فرج بسيار دعا کنيد که همانا فرج و گشايش شما در آن است."
🔹 در اين سخن دو نکته مهم وجود دارد:
1- کثرت دعا يعنى به دعاى کم و در زمان محدود اکتفا نشود. آرى منتظران واقعى حضرتش از چشم انتظاری خسته نمى شوند و هرگز از تمنّای فرج ملول نمی گردند.
2- فرج و گشايش در همهی امور ما (اُخروی و دنيوی) تنها و تنها به فرج و ظهور امام وابسته است.
📚برگرفته از کتاب آشتی با امام زمان
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تقدیم به رهبر معظم انقلاب اسلامی❤️
10.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
يَا اَيُّهَااَلْعَزيز...
كويرِتشنهشدهقلبم...
هزارجمعهگذشتو...🥀.
تمامِ لَحظه هاي ما فَداي يك نِگــاهِ تو
بيـا و پاكـــ كُن زِ دِل حَديثِ اِنتِظار را
اِلَهيبِحَقّاَلْحُسَیْن،عَجِّلْفَـرَجَوَلیّ
دَمِاَلْحُسَیْن(علیه السلام")💚.
السَّلامُعَلَیْکَیَاحُجَّةَاللّهِفِیأَرْضِهِ،
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
صفات امام
✨فضلیت و سابقه نیک
💠حضرت علی علیه السلام در نامه ای به معاویه مینویسد: «متی کنتم یا معاویةُ ساسةَ الرّعیة و وُلاةَ امرِ الاُمّة بغیر قَدم سابق و لا شَرَف باسِق» ای معاویه! شما را به سیاست و زمامداری مردم چکار؟ تو که نه دارای سابقه خوبی هستی و نه شرف و فضیلت بلندی داری.
آری امام نباید کوچک ترین سابقه سوئی داشته باشد.
💠 یکی از صفات امام، زهد و بی علاقگی به دنیاست.
حضرت علی علیه السلام میفرماید: «واللّه ما کانت لی فی الخلافة رغبة» به خدا سوگند! من میل و رغبتی به خلافت ندارم.
💠و درباره لباس وصله دار خود میفرماید: «واللّه لقد رَقَّعتُ مدرعتی هذه حتی استَحیَیتُ من راقعها»
به خدا سوگند! آن قدر این لباس را وصله زدهام که دیگر از وصله زننده آن خجالت میکشم که به او مراجعه کنم.
در جای دیگر میفرماید:
«انّ اللّه فَرَض علی ائمة العدل ان یُقدّروا انفسهم بِضعَفَةِ الناس»
✨حق گرایی و حق مداری
💠 همانا خدا واجب کرده که امامان بر حق و عادل، زندگی خود را ساده بگیرند تا همگام با محرومان جامعه بوده و بدینوسیله تسکین و دلگرمی برای فقرا باشند.
💠 حضرت علی علیه السلام میفرماید: از هنگامی که حق به من معرفی شد تاکنون شک و تردیدی برای من پیدا نشده است. «ما شَککتُ فی الحق مذ اُریتُه»
💠 و میفرماید: تاکنون نه خود گمراه شدهام و نه کسی به واسطه من گمراه شده است. «و لا ضَللتُ و لا ضُلَّ بی»
💠 حضرت علی علیه السلام میفرماید: «مَن نَصب نفسه للناس اماماً فلیبدء بتعلیم نفسه قبل تعلیم غیره ولیکن تأدیبه بسیرته قبل تأدیبه بلسانه»
کسی که خود را امام مردم قرار میدهد باید از خود شروع کند و روش تربیتی او عملی باشد قبل از آنکه از طریق زبان تربیت کند.
✨ بی تکلّفی
💠 خداوند به حضرت رسول صلی الله علیه وآله میفرماید: به مردم بگو: «و ما أنا من المتکلّفین» من اهل تکلّف و مشقّت نیستم و تصنّع در کارم نیست.
💠 نشانه تکلّف آن است که انسان حاضر نیست دعوت افراد گمنام را بپذیرد یا از کار خلاف خود عذرخواهی کند یا چیزی را که نمی داند با شهامت بگوید نمی دانم یا جایی که لازم است مشورت کند.
💠 کسی که اهل تکلّف است نسبت به کوچک ترها ظالم و نسبت به بزرگ ترها شخصیّت زده است. امّا امام بی تکلّف ترین و متواضع ترین افراد است.
هنگامی که مردم برای استقبال از حضرت علی علیه السلام به دنبال او میدویدند، حضرت آنان را منع کرد. همان گونه که پیامبر اجازه نمی داد مردم پیاده راه بروند در حالی که آن حضرت سواره هستند.
💠امام نیز بتواند مردم را زیر پوشش محبت خود به اسلام جذب کند.
پیامبر صلی الله علیه وآله فرمود: «بعثتُ بمداراة الناس» من مبعوث شدم که با مردم مدارا کنم.
💠 همچنین فرمود: «انّ اللّه امرنی بمداراة الناس کما امرنی باقامة الفرائض» خداوند به من امر کرده که با مردم مدارا کنم، همان گونه که امر نموده واجبات و نمازهای واجب را انجام دهم.
💠 و در جای دیگر فرمودند:
«انّا معاشر الانبیاء اُمرنا ان نکلّم الناس علی قدر عقولهم»
📚 امامت
✍ استاد قرائتی
#امام_زمان
#وعده_صادق
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
✳️ «#آخرین_حکومت_در_ایران» و رابطه آن با «#بنیعباس_قبل_ظهور» :
📌قسمت اول:
✔️سالها این پرسش مطرح است: «امام خمینی فرمود حفظ این نظام، از حفظ جان امام زمان واجبتر است». شهید سلیمانی نیز این دیدگاه، را بیان کرد. چه سنخیتی بین این سخن با جانفشانی برای ظهور حضرت حجت وجود دارد؟ با اینکه انقلاب مردم ایران در بهمن57 به هدف تسهیل در امر فرایند ظهور تشکیل شد.
سالها شایع شده است «#آخرین_حکومت»در ایران قبل ظهور، متعلق به«#بنیعباس» است که سرانجام با یکدیگر اختلاف پیدا میکنند و حکومت ایران، فرو میپاشد.
شایسته است به جای نزاع سیاسی، به تراث مهدوی -که به صورت مستند، علمی و اجتهادی- «آغاز و پایان» آخرین حکومت در ایران قبل ظهور را ترسیم کرده است، مراجعه نماییم:
❓آیا «آخرین حکومت» در ایران متعلق به «بنیعباس قبل ظهور» است؟
در باورداشت مهدویت،ظهور امری دفعی و تصادفی تلقی نمیشود بلکه واقعهای است که با زمینهسازی و تمهیدات ممهدون شکل میگیرد[1]
از اینرو در منابع فریقین، قیامهای حق قبل از ظهور(رجل من اهل قم،خراسانی و یمانی) معرفی شده و اوصاف "ممهدون و زمینه سازان" ظهور در احادیث فریقین شیعه و اهل سنت نیز ذکر شده است.[2]
🔅از جمله: انقلاب ایران به رهبری مردی از قم (رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ)، پرچم هدایت وی و مشروعیت قیام (يَدْعُو النَّاسَ إِلَى الْحَقِّ) خصوصیات یاران وی و صلابت و استواری آنان در پیشبرد اهداف انقلاب(يَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ كَزُبَرِ الْحَدِيدِ)، ایستادگی در برابر فتنهها و طوفانهای سخت(لَا تُزِلُّهُمُ الرِّيَاحُ الْعَوَاصِفُ)تحمیل جنگ بر آنان(وَ لَا يَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ) و سرنوشت انقلاب ایران (وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ)به روشنی سخن به میان آمده است.[3]
💠انقلاب ایران قبل از ظهور
بنابراین قبل از ظهور،انقلاب و حکومت در ایران تشکیل خواهد شد که هدف اصلی خویش را زمینه سازی برای حکومت جهانی امام عصر میداند و در مواجهه با دشمن، دو مرحله حق خویش را از دشمنان طلب میکنند(يَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَايُعْطَوْنَهُ ثُمَّ يَطْلُبُونَهُ فَلَايُعْطَوْنَهُ)
اما وقتی خواسته آنان برآورده نمیشود (فَإِذَا رَأَوْا ذَلِكَ)اینبار از راه قدرت نظامی، حق خویش را از دشمن طلب میکنند(وَضَعُوا سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِمْ)آنگاه دشمن مجبور به پذیرش مطالبات حق ایرانیان خواهد شد(فَيُعْطَوْنَ مَاسَأَلُوهُ)لکن ایرانیان به دلیل تغییر معادلات جهانی ازجمله وقوع واقعه هرج الروم از پذیرش حق خویش -علیرغم اصرار بر اخذ حق در دو مرحله قبلی- سرباز خواهند زد(فَلَايَقْبَلُونَه)و در مقابل آماده جنگ نهایی و سرنوشت ساز با دشمن در فلسطین در آستانه ظهور خواهند شد.
(يَقُومُوا...قَتْلَاهُمْ شُهَدَاء) و سرانجام انقلاب ایران به طلوع فجر حکومت جهانی مهدوی متصل خواهد شد (وَلا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُمْ)[4] که عبارۀ اخری تعبیر قرآنی "وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِين" در سرنوشت انقلاب "قیام مردی از قم" است که ذکر گردید.
❗️بنابراین آخرین حکومت در ایران، نه تنها متعلق به بنیعباس نیست بلکه زمینهساز ظهور است.[5]
❓حفظ نظام یا حفظ جان امام زمان؟
ولیکن آنچه سالیان طولانی بهعنوان «شبهه» مطرح است که امام خمینی گفتند: «نظام را حفظ کنیم ولو به قیمت کشته شدن امام زمان». در حالیکه در اندیشه فکری «امامین انقلاب»،حفظ اسلام بر حفظ نظام مقدم است و «نظام» بدون مبانی «انقلاب» یک چیز سطحی و صوری است. و نباید به هر قیمتی نظام را حفظ کنیم. ملاک حفظ اسلام است و نه حفظ نظام.
و اما شبهه و پاسخ به آن:
🌱امام خمینی: «حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر ـ ولو امام عصر(عج) باشد ـ اهمیتش بیشتر است».[6]
ادامه دارد....
📚پی نوشت:
[1] . پورسیدآقایی،زمینهسازی ظهور، فصلنامه مشرق موعود، ش10، ص20-21.
[2] .فتلاوی، رایات الهدی و الضلال فی عصر الظهور،ص63-126.
[3] .مجلسی،بحارالأنوار، ج57،ص216.
[4] .نعمانی،الغیبۀ،ص273.
[5] .ایران قبل ظهور،مشرق نیوز
[6] .امام خمینی،صحیفه امام، ج۱۵، ص۳۶۵.
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313