✅اصلاح رابطه با امام مهدی عجل الله فرجه الشریف
⬅️ اگر میگوییم: ما را یاری کن؛
✅ در مقابل بگوییم: ما هم برای یاری شما آمادهایم. «اَللّـهُمَّ اجْعَلْني مِنْ اَنْصارِهِ وَ اَعْوانِهِ»
⬅️ اگر میگوییم: از ما دفاع کن؛
✅ در مقابل بگوییم: ما هم برای دفاع از ولایت آمادهایم. مانند شهدا که به راستی از ولایت دفاع کردند «وَ الذّابّينَ عَنْهُ... وَ المُحامينَ عَنْهُ»
⬅️ اگر میگوییم: حاجات ما را بده؛
✅ در مقابل بگوییم: ما هم برای برآورده کردن حاجات و فرامین شما آمادهایم «وَ الْمُسارِعينَ اِلَيْهِ في قَضاءِ حَوائِجِهِ»
⬅️ اگر میگوییم: خدایا امام زمان عجّل الله فرجه را به ما برسان؛
✅ بگوییم خدایا به ما توفیق بده تا از زمینه سازان ظهور امام زمان عجّل الله فرجه باشیم.
«لَوْ أَنَّ أَشْياعَنا ـ وَفَّقَهُمُ اللّه لِطاعَتِهِ ـ عَلَى اجْتِماعٍ مِنَ القُلُوبِ فِى الوَفاءِ بِالعَهْدِ عَلَيْهِمْ لَما تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْيُمْنُ بِلِقائِنا؛
اگر شیعیان و اتباع ما اجتماع و اتّفاق بر وفای عهدی که سابق با حضرت رسول صلّی الله علیه و آله نمودند میکردند از لقای مسرّت بخش ما مأیوس و محروم نمیشدند.» [الإحتجاج علی أهل اللجاج، ج2، ص 499]
🔴 اصحاب با وفای امام حسین علیه السلام به ما شیوه ولایت محوری را آموختند و به بهترین وجه ممکن حق امامت را ادا کردند؛ سیدالشهداء علیه السلام در مورد یارانشان میفرمایند:
«فَإِنِّی لا أعْلَمُ أصْحَاباً أوْفَی وَ لا خَیراً مِنْ أصْحَابِی»
"بهتر و وفادارتر از اصحاب خودم نمی شناسم..."
#استاد_رفیعی
#مهدیاران
#یاری_امام
#اصلاح_رابطه
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
💠 قبرستان بقیع پیش از تخریب
۱.بیتالاحزان
۲.آرامگاه امامان (ع)
۳.دختران پیامبر
۴.همسران پیامبر
۵.عقیل و عبدالله بن جعفر
۶.مالک و نافع
۷. ابراهیم فرزند پیامبر
۸. حلیمه سعدیه.
🔸وهابیان، بار نخست در سال 1221هجری قمری بخشی از بناهای قبرستان بقیع را ویران نمودند
🔸و سپس با تکمیل سلطه خود بر حجاز در شوال سال 1344هجری قمری کلیه این بناها و گنبدها و آثار را ویران و اموال و اشیای گرانقیمت موجود در این اماکن را به تاراج بردند و نه تنها در مدینه، بلکه در هرجا گنبد و بارگاه و زیارتگاهی بود، به ویرانی آن اقدام کردند.
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
⚫️ هشتم شوّال سالروز تخریب حرم بقیع
▪️ وهابی ها پس از محاصره مدینه در ۱۳۴۴ق، قبرستان بقیع و بقعههای آن را تخریب کردند؛ از جمله بارگاه امام حسن(ع)، امام سجاد(ع)، امام باقر(ع)، امام صادق(ع).
وهابیان دو بار، ابتدا در ۱۲۲۰ق و سرانجام در ۱۳۴۴ق با اتکا به فتوای ۱۵ تن از مفتیان وهابی مدینه، مبنی بر ممنوعیت ساختن بنا بر روی قبور و لزوم تخریب قبور، به ویران کردن اماکن و بقعههای بقیع پرداختند.
تخریب بقیع، واکنش مردم و عالمان بسیاری را در ایران، عراق، پاکستان، شوروی سابق و... برانگیخت.
▪️ مرقد مطهّر امام مجتبی، امام سجّاد، امام باقر و امام صادق علیهم السّلام یک ضریح فلزّی داشت که هنرمندان اصفهانی ساخته بودند و بر مرقد مطهّر این چهار امام بزرگوار نصب شده بود و گنبد و بارگاهی داشت که عکسهایی از آن باقی مانده است.
▪️ در چنین روزی این گنبد و بارگاه ویران شد و آن ضریح به تاراج رفت و مزار این چهار امام بزرگ، این چهار شخصیّت عظیم تاریخ خلقت، این چهار فرزند معصوم پیامبر خدا و این چهار حجّت الهی به شکل بسیار تأثّرانگیزی ویران شد و مایۀ داغ و افسوس همۀ آزادگان و مسلمانان راستین به ویژه شیعیان گشت.
🔴 انشاالله با ظهور منتقم آل الله شیعه حرم باشکوهی برای امامان غریب بقیع خواهد ساخت.
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
💠آیت الله ناصری(ره):
🔸زمانى از استادمان آیت الله سيد محمّد كشميرى (رحمة الله) كه از اوتاد روزگار بود- درخواست كردم اسم اعظم را به من بياموزد.
▫ايشان فرمود:
🔸«اگر اسم اعظم را ميخواهى، از نام مبارك صاحب الزمان غفلت مكن. اسم اعظم، همان جمله "يا صاحبَ الزَّمانِ اَغِثْنِيْ، یا صاحِبَ الزَّمانِ أدْرِکْنی" است».
🔸سيّد استاد، بارها مشكلات مادّى و به ويژه مشكلات معنوى خود را با استعانت از اين نام مقدّس و ذکر «يا صاحبَ الزَّمانِ اَغِثْنِيْ، یا صاحِبَ الزَّمانِ أدْرِکْنی» بر طرف كرده بود و بنده نيز خود بارها اثر اين نام مبارك را براى رفع مشكلات، به چشم ديدهام.
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
☀️ #حدیث_مهدوی ☀️
💎امام محمدباقر علیهالسلام :
🌤درزمان حکومت مهدی(عج) درسرتاسرجهان جای ویرانی باقی نخواهدماند،مگراینکه اوآن راآبادخواهدساخت. 🌤
📚کمال الدین،ج1،ص331
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
#آموزنده
🔵اهميتوچرايیدعابرایظهور :
✍امام عصر (عجلاللهفرجه) از طريق محمد بن عثمان دومين وکيل خويش در زمان غيبت صغری، خطاب به همه ى شيعيان فرمودند: "براي تعجيل در فرج بسيار دعا کنيد که همانا فرج و گشايش شما در آن است."
🔹 در اين سخن دو نکته مهم وجود دارد:
1- کثرت دعا يعنى به دعاى کم و در زمان محدود اکتفا نشود. آرى منتظران واقعى حضرتش از چشم انتظاری خسته نمى شوند و هرگز از تمنّای فرج ملول نمی گردند.
2- فرج و گشايش در همهی امور ما (اُخروی و دنيوی) تنها و تنها به فرج و ظهور امام وابسته است.
📚برگرفته از کتاب آشتی با امام زمان
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تقدیم به رهبر معظم انقلاب اسلامی❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
يَا اَيُّهَااَلْعَزيز...
كويرِتشنهشدهقلبم...
هزارجمعهگذشتو...🥀.
تمامِ لَحظه هاي ما فَداي يك نِگــاهِ تو
بيـا و پاكـــ كُن زِ دِل حَديثِ اِنتِظار را
اِلَهيبِحَقّاَلْحُسَیْن،عَجِّلْفَـرَجَوَلیّ
دَمِاَلْحُسَیْن(علیه السلام")💚.
السَّلامُعَلَیْکَیَاحُجَّةَاللّهِفِیأَرْضِهِ،
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
صفات امام
✨فضلیت و سابقه نیک
💠حضرت علی علیه السلام در نامه ای به معاویه مینویسد: «متی کنتم یا معاویةُ ساسةَ الرّعیة و وُلاةَ امرِ الاُمّة بغیر قَدم سابق و لا شَرَف باسِق» ای معاویه! شما را به سیاست و زمامداری مردم چکار؟ تو که نه دارای سابقه خوبی هستی و نه شرف و فضیلت بلندی داری.
آری امام نباید کوچک ترین سابقه سوئی داشته باشد.
💠 یکی از صفات امام، زهد و بی علاقگی به دنیاست.
حضرت علی علیه السلام میفرماید: «واللّه ما کانت لی فی الخلافة رغبة» به خدا سوگند! من میل و رغبتی به خلافت ندارم.
💠و درباره لباس وصله دار خود میفرماید: «واللّه لقد رَقَّعتُ مدرعتی هذه حتی استَحیَیتُ من راقعها»
به خدا سوگند! آن قدر این لباس را وصله زدهام که دیگر از وصله زننده آن خجالت میکشم که به او مراجعه کنم.
در جای دیگر میفرماید:
«انّ اللّه فَرَض علی ائمة العدل ان یُقدّروا انفسهم بِضعَفَةِ الناس»
✨حق گرایی و حق مداری
💠 همانا خدا واجب کرده که امامان بر حق و عادل، زندگی خود را ساده بگیرند تا همگام با محرومان جامعه بوده و بدینوسیله تسکین و دلگرمی برای فقرا باشند.
💠 حضرت علی علیه السلام میفرماید: از هنگامی که حق به من معرفی شد تاکنون شک و تردیدی برای من پیدا نشده است. «ما شَککتُ فی الحق مذ اُریتُه»
💠 و میفرماید: تاکنون نه خود گمراه شدهام و نه کسی به واسطه من گمراه شده است. «و لا ضَللتُ و لا ضُلَّ بی»
💠 حضرت علی علیه السلام میفرماید: «مَن نَصب نفسه للناس اماماً فلیبدء بتعلیم نفسه قبل تعلیم غیره ولیکن تأدیبه بسیرته قبل تأدیبه بلسانه»
کسی که خود را امام مردم قرار میدهد باید از خود شروع کند و روش تربیتی او عملی باشد قبل از آنکه از طریق زبان تربیت کند.
✨ بی تکلّفی
💠 خداوند به حضرت رسول صلی الله علیه وآله میفرماید: به مردم بگو: «و ما أنا من المتکلّفین» من اهل تکلّف و مشقّت نیستم و تصنّع در کارم نیست.
💠 نشانه تکلّف آن است که انسان حاضر نیست دعوت افراد گمنام را بپذیرد یا از کار خلاف خود عذرخواهی کند یا چیزی را که نمی داند با شهامت بگوید نمی دانم یا جایی که لازم است مشورت کند.
💠 کسی که اهل تکلّف است نسبت به کوچک ترها ظالم و نسبت به بزرگ ترها شخصیّت زده است. امّا امام بی تکلّف ترین و متواضع ترین افراد است.
هنگامی که مردم برای استقبال از حضرت علی علیه السلام به دنبال او میدویدند، حضرت آنان را منع کرد. همان گونه که پیامبر اجازه نمی داد مردم پیاده راه بروند در حالی که آن حضرت سواره هستند.
💠امام نیز بتواند مردم را زیر پوشش محبت خود به اسلام جذب کند.
پیامبر صلی الله علیه وآله فرمود: «بعثتُ بمداراة الناس» من مبعوث شدم که با مردم مدارا کنم.
💠 همچنین فرمود: «انّ اللّه امرنی بمداراة الناس کما امرنی باقامة الفرائض» خداوند به من امر کرده که با مردم مدارا کنم، همان گونه که امر نموده واجبات و نمازهای واجب را انجام دهم.
💠 و در جای دیگر فرمودند:
«انّا معاشر الانبیاء اُمرنا ان نکلّم الناس علی قدر عقولهم»
📚 امامت
✍ استاد قرائتی
#امام_زمان
#وعده_صادق
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
✳️ «#آخرین_حکومت_در_ایران» و رابطه آن با «#بنیعباس_قبل_ظهور» :
📌قسمت اول:
✔️سالها این پرسش مطرح است: «امام خمینی فرمود حفظ این نظام، از حفظ جان امام زمان واجبتر است». شهید سلیمانی نیز این دیدگاه، را بیان کرد. چه سنخیتی بین این سخن با جانفشانی برای ظهور حضرت حجت وجود دارد؟ با اینکه انقلاب مردم ایران در بهمن57 به هدف تسهیل در امر فرایند ظهور تشکیل شد.
سالها شایع شده است «#آخرین_حکومت»در ایران قبل ظهور، متعلق به«#بنیعباس» است که سرانجام با یکدیگر اختلاف پیدا میکنند و حکومت ایران، فرو میپاشد.
شایسته است به جای نزاع سیاسی، به تراث مهدوی -که به صورت مستند، علمی و اجتهادی- «آغاز و پایان» آخرین حکومت در ایران قبل ظهور را ترسیم کرده است، مراجعه نماییم:
❓آیا «آخرین حکومت» در ایران متعلق به «بنیعباس قبل ظهور» است؟
در باورداشت مهدویت،ظهور امری دفعی و تصادفی تلقی نمیشود بلکه واقعهای است که با زمینهسازی و تمهیدات ممهدون شکل میگیرد[1]
از اینرو در منابع فریقین، قیامهای حق قبل از ظهور(رجل من اهل قم،خراسانی و یمانی) معرفی شده و اوصاف "ممهدون و زمینه سازان" ظهور در احادیث فریقین شیعه و اهل سنت نیز ذکر شده است.[2]
🔅از جمله: انقلاب ایران به رهبری مردی از قم (رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ)، پرچم هدایت وی و مشروعیت قیام (يَدْعُو النَّاسَ إِلَى الْحَقِّ) خصوصیات یاران وی و صلابت و استواری آنان در پیشبرد اهداف انقلاب(يَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ كَزُبَرِ الْحَدِيدِ)، ایستادگی در برابر فتنهها و طوفانهای سخت(لَا تُزِلُّهُمُ الرِّيَاحُ الْعَوَاصِفُ)تحمیل جنگ بر آنان(وَ لَا يَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ) و سرنوشت انقلاب ایران (وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ)به روشنی سخن به میان آمده است.[3]
💠انقلاب ایران قبل از ظهور
بنابراین قبل از ظهور،انقلاب و حکومت در ایران تشکیل خواهد شد که هدف اصلی خویش را زمینه سازی برای حکومت جهانی امام عصر میداند و در مواجهه با دشمن، دو مرحله حق خویش را از دشمنان طلب میکنند(يَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَايُعْطَوْنَهُ ثُمَّ يَطْلُبُونَهُ فَلَايُعْطَوْنَهُ)
اما وقتی خواسته آنان برآورده نمیشود (فَإِذَا رَأَوْا ذَلِكَ)اینبار از راه قدرت نظامی، حق خویش را از دشمن طلب میکنند(وَضَعُوا سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِمْ)آنگاه دشمن مجبور به پذیرش مطالبات حق ایرانیان خواهد شد(فَيُعْطَوْنَ مَاسَأَلُوهُ)لکن ایرانیان به دلیل تغییر معادلات جهانی ازجمله وقوع واقعه هرج الروم از پذیرش حق خویش -علیرغم اصرار بر اخذ حق در دو مرحله قبلی- سرباز خواهند زد(فَلَايَقْبَلُونَه)و در مقابل آماده جنگ نهایی و سرنوشت ساز با دشمن در فلسطین در آستانه ظهور خواهند شد.
(يَقُومُوا...قَتْلَاهُمْ شُهَدَاء) و سرانجام انقلاب ایران به طلوع فجر حکومت جهانی مهدوی متصل خواهد شد (وَلا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُمْ)[4] که عبارۀ اخری تعبیر قرآنی "وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِين" در سرنوشت انقلاب "قیام مردی از قم" است که ذکر گردید.
❗️بنابراین آخرین حکومت در ایران، نه تنها متعلق به بنیعباس نیست بلکه زمینهساز ظهور است.[5]
❓حفظ نظام یا حفظ جان امام زمان؟
ولیکن آنچه سالیان طولانی بهعنوان «شبهه» مطرح است که امام خمینی گفتند: «نظام را حفظ کنیم ولو به قیمت کشته شدن امام زمان». در حالیکه در اندیشه فکری «امامین انقلاب»،حفظ اسلام بر حفظ نظام مقدم است و «نظام» بدون مبانی «انقلاب» یک چیز سطحی و صوری است. و نباید به هر قیمتی نظام را حفظ کنیم. ملاک حفظ اسلام است و نه حفظ نظام.
و اما شبهه و پاسخ به آن:
🌱امام خمینی: «حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر ـ ولو امام عصر(عج) باشد ـ اهمیتش بیشتر است».[6]
ادامه دارد....
📚پی نوشت:
[1] . پورسیدآقایی،زمینهسازی ظهور، فصلنامه مشرق موعود، ش10، ص20-21.
[2] .فتلاوی، رایات الهدی و الضلال فی عصر الظهور،ص63-126.
[3] .مجلسی،بحارالأنوار، ج57،ص216.
[4] .نعمانی،الغیبۀ،ص273.
[5] .ایران قبل ظهور،مشرق نیوز
[6] .امام خمینی،صحیفه امام، ج۱۵، ص۳۶۵.
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
مولانا امیرالمؤمنین حضرت علی بن ابیطالب علیهالسّلام فرمودند:
انتَظِروا الفَرَجَ وَلا تَیأسُوا مِن رَوحِ الله.
همواره در انتظار (فرج و ظهور صاحبالزمان علیهالسّلام) باشید و یأس و ناامیدی از رحمت خدا به خود راه ندهید.
📕بحارالانوار، ج۱۵. ص۱۲۳
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
✳️آخرین «#حکومت_در_ایران» و رابطه آن با «#بنیعباس_قبل_ظهور» :
📌قسمت دوم:
صرفنظر از اینکه برخی عنوان میکنند امام خمینی میتوانستند مقصود خویش را بهتر بیان کنند اما شهید سلیمانی که نمونه برجستهای از تربیتشدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود،
آنچه که از رهبر خویش آموخته بود و به آن ایمان داشت را اینگونه بیان میکند:
🏝 «امام خمینی فرمود حفظ این نظام، از حفظ جان مقدس #امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف واجبتر است.
بعد استدلال میکند. میفرماید امام زمان هم که ظهور میفرمایند، این ظهور هدفش برای چیست؟
[برای] اسلام است. خب امام خمینی پیش از ظهور، برای زمینه آن ظهور، برای مقدمه آن ظهور این حکومت را بوجود آورد و من و شما را سفارش کرد به[حفاظت از] این نظام».[7]
🔅البته مقصود شهید سلیمانی از حفظ نظام، حفظ مبانی انقلاب بوده است و نه حفظ ساختار سیاسی. و مقصود امام خمینی، حفظ انقلاب بوده است و نه حفظ نظام به هر قیمتی؛
🍃 کما اینکه رهبری امام خامنهای نیز به صراحت فرمودند:
«بعضی تصوّر میکنند که منظور از نظام که در اینجا گفته میشود صرفاً همین ساختار سیاسیِ موجود است که این را ما باید به هر قیمتی حفظ کنیم؛ [نه]، تنها این نیست».[8]
❓حال در هنگام تزاحم بین حفظ نظام یا حفظ اسلام کدام مقدم است؟
⭐️امام خمینی میفرمایند حفظ اسلام، مقدمتر است:
«ما و شما دو مسئولیت داریم؛ یک مسئولیت کوچک و یک مسئولیت بزرگ. مسئولیت کوچک حفظ کشور، حفظ نظام و پیشبرد و رعایت جهات نظمی و تربیتی افراد [است] که این مهم است، لکن کوچکتر از آن دومی است. دوم، حفظ مکتب و چهرۀ اسلام».[9]
بنابراین سخن اول امام خمینی را در کنار این سخن دوم، باید نگریست و در واقع مکمل یکدیگر هستند.
🌾 حمایت از انقلاب در راستای زمینه سازی ظهور، واجب است و نه هر رطب و یابسی از سوی برخی مسئولین نظام به نام اسلام.
کما اینکه خود اینجا شعار بدهند و فرزندانشان در آمریکا و انگلیس خوشگذاری میکنند و یا برخی با مسائل نجومی، شعارهای انقلاب را وارونه جلوه دهند.
🌕بنابراین، راز فهم این سخن امام خمینی در این نکته نهفته است که توجه داشته باشیم تمامی اولیای الهی وجود خود را در راه دین خدا و اجرای فرامین الهی وقف کردند و همه هستی خود از جمله مال، جان، آبرو و خویشان خود را فدای اوامر خداوند متعال نمودهاند که واضحترین آنها در ماجراهای زندگی امیرالمومنین و امام حسین در واقعه کربلا جلوهگر شده است.
🍀منظور امام خمینی از حفظ جمهوری اسلامی، حفظ انقلابی است که اگر از بین برود اصل اسلام مورد تهدید جدی قرار خواهد گرفت و مفروض این است که حضرت ولی عصر(عج) طبعا با چنین مقولهای همچون جد شهیدش حضرت اباعبدالله الحسین(ع) رفتار خواهد کرد و به بهانه حفظ جان خود از حراست اسلام کوتاهی نخواهد کرد.
🌿 کما اینکه امام خمینی فرمودند: «حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر ـ ولو امام عصر(عج) باشد ـ اهمیتش بیشتر است؛ براى اينكه امام عصر هم خودش را فدا مىكند براى اسلام».[10]
ادامه دارد...
📚پی نوشت:
[7] . ویدئو سخن شهید سلیمانی
[8] . امام خامنهای در دیدار با دانشجویان، سال95
[9] . امام خمینی، صحیفه امام، ج۱۰، ص۱۰۶ .
[10] . امام خمینی، صحیفه امام، ج۱۵، ص۳۶۵ .
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
💠 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله:
هیچ یک از شما نباید احدی از بندگان خدا را خوار و بی مقدار بشمرد ؛ زیرا نمیداند که کدام یک از آنها ولی خداست.
#پیام_دوست
#حدیث_گرافی
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
4_5764788551610797230.mp3
7.47M
#تلنگری
#استاد_شجاعی 🎤
#دکتر_رفیعی
#حجتالاسلام_میرباقری
🏴 ویژهی ۱۵ شوال ـ وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهالسلام
سربازی امام،
یاوریِ امام،
حمایت از امام،
سپر بودن برای امام،
وفاداری به پای امام،
صرفاً یک خواسته، یا یک دعا نیست، که بخواهیم و اتفاق بیفتد!
✦ این مقام یک سلوک است ... باید آنرا با یک مربی، یا یک الگو طی کرد و تمام مشقّات مسیر را به جان خرید، تا به آن رسید!
🌟 ماجرای ورود حضرت عبدالعظیم علیهالسلام به ری، دقیقاً به همین منظور بوده است.
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
○أَيْنَ صَاحِبُنَا...!؟
○عَجِّلْ فَرَج گُفتَن فَـقَط بازار گَـرمی بــود ○اِخلاص را بُردیـم و قُربانی ریا کَـردیم
●امامِتنها:یَابْنَاَلْحَــــسَن💔
○سالها ميگذرد مُنتَظري بَـرگَرديم
○وَ مُشَخَّص شُده ماييم كـه غِيبَـت كَــرديم
○اَلسَـّـلاٰمُعَليكَاَيُـّهَـاالاِمامُالْمُنتَظَـر
○ياصاحِبَالْـّزَمانْاَدركني.🤍.
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
✳️آخرین «#حکومت_در_ایران» و رابطه آن با «#بنیعباس_قبل_ظهور» :
📌قسمت سوم:
☄تفاوت «نظام» با «انقلاب» در بیان امام خامنهای:
مقام معظم رهبری امام خامنهای نیز در تفسیر سخن امام، میفرمایند: «اینکه امام فرمودند [حفظ نظام] از اوجب واجبات است یا اوجب واجبات است، بعضی تصوّر میکنند که منظور از نظام که در اینجا گفته میشود صرفاً همین ساختار سیاسیِ موجود است که این را ما باید به هر قیمتی حفظ کنیم؛ [نه]، تنها این نیست، نظام فقط ساختار سیاسی نیست؛ نظام یعنی ساختار سیاسی با مجموعهی اهداف و آرمانهایی که در آن است. حفظ نظام، یعنی حفظ همهی ارزشهایی که نظام اسلامی خودش را متعهّد به آنها میداند؛ مثل عدالت، مثل پیشرفت، مثل معنویّت، مثل علم، مثل اخلاق، مثل مردمسالاری، مثل قانونگرایی، مثل آرمانگرایی؛ آرمانگرایی جزو مؤلّفههای اصلی نظام اسلامی است و نظام اسلامی بدون آرمانگرایی یک چیز سطحی و صوری است».[11]
اما سوگمندانه مشاهده میکنیم، سالها است برخی "جریانهای داخل نظام" با ارائۀ عامدانۀ تفسیری غلط از عبارت صحیح و پر معنای "حفظ نظام از اوجب واجبات است"، حاشیۀ امنی برای سیاسیبازی، زراندوزی برای خود ایجاد کرده دایرۀ وسیع و عمیق مفهموم "انقلاب" را به دایرۀ بستۀ "نظام سیاسی"، محدود نموده تا بتواند با خیال راحت منافع نامشروع خود را پیگیری نمایند.
و صدالبته بین انقلاب (مبانی، اهداف، آرمانها) با نظام و برخی مسئولین فاسد نفوذی، به تصریح رهبری، فرسنگها فاصله است؛ همانطور که بین انقلاب پیامبر با نظام پیامبر که توسط بنیامیه (جریان نفوذی متمایل به رومیها) و بنیعباس (جریان مدعی حمایت از حقوق اهلبیت) مصادره شد، فرق است.
❇️نگاه «حداقلی» به فرایند ظهور:
برخی از «مدعیان» روشنفکری دینی (کاش واقعا روشنفکر بودند)، معتقد هستند «فرایند ظهور» نیاز به زمینهسازی ندارد بلکه احتمال دارد در بستر «اعجاز و معجزه» شکل بگیرد[12] و در واقع پرسشهایی را مطرح میکنند:
❓ آیا با زمینهسازی، ظهور حضرت به تاخیر میافتد؟
آیا قیام و انقلاب در عصر غیبت به «نیت زمینهسازی»، مشروعیت دارد؟
البته انقلاب امام خمینی در برابر خورشید امام عصر، همچون نور شمع است[13]. اما آیا روا است در تاریکی شب عصر غیبت، همین شمع را هم خاموش کنیم با این استدلال چون قرار است فردا خورشید طلوع کند؟
این توهم اشتباه در میان برخی «شریعتگرایهای سنتی» با نگاه «حداقلی» به فرایند ظهور، نضج و شکل گرفته است که امام عصر(عج) نیازی به زمینهسازی و حمایت نظامی ندارد؛ در حالی که با اندکی تدبّر در تراث مهدوی، متوجه میشویم: غلبه نرمافزاری و سختافزاری بر «هیمنۀ پوچ استکبار» حتی بعد از ظهور که خود امام عصر(ع) نیز حضور دارند، با کمک ونصرت زمینهسازان اتفاق خواهد افتاد؛ و حضرت مهدی(عج) از نسل امام حسین(ع) با کمک سلاح یارانش و یاری زمینهسازان، دشمنان را شکست خواهند داد:
مَهْدِیاً مِنْ وُلْدِ الْحُسَینِ الْمَظْلُومِ یحَرِّفُهُمْ بِسُیوفِ أَوْلِیائِهِ إِلَى نَارِ جَهَنَّمَ.[14]
قوم زمینهساز، که شعارشان «یا لثارات الحسین» است و آرزوی شهادت دارند و به وسیله آنان، امام مهدی(عج) یاری و نصرت خواهد شد:
یتَمَنَّونَ اَنْ یقتَلُوا فِی سَبیلِ اللّه شِعارُهم یا لَثاراتِ الحُسَینِ... بِهِم يَنصُرُ اللَّهُ إمامَ الحَقِّ.[15]
و همگان میدانند این مهم، یکشبه حاصل نخواهد شد، بلکه شیعه باید «اوج آمادگی و اقتدار نظامی» قبل ظهور را حفظ کند، زیرا مخاطرات فراوانی شیعه را تهدید میکند و از این رهگذر میتوان برداشت غلط و اشتباه مخالفین «تشکیل قدرت منجسم شیعی» ـ تحت شعار واحد «زمینهسازی» در «جغرافیای ظهور» ـ را بیش از بیش احساس کرد؛ زیرا چگونه ممکن است نقشههای پیچیدۀ جبهۀ باطل را خنثی نمود، در حالی که شیعۀ قبل ظهور از قدرت نظامی سختافزاری و نرمافزاری به هدف یاری امام عصر(عج) برخوردار نباشد؟
ادامه دارد....
📚پی نوشت:
[10] . امام خمینی، صحیفه امام، ج۱۵، ص۳۶۵
[11] . امام خامنهای در دیدار با دانشجویان، سال95
[12] . کانال تلگرامی مهدی نصیری
[13] . امام خامنهای در دیدار با کارگزاران نظام، سال 72
[14]. بحرانی، تفسیر البرهان، ج1، ص368.
[15]. نیلی نجفی، سرور أهل الإیمان، ص97. مجلسی، بحارالأنوار، ج52، ص308.
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
#حدیث_مهدوی ☀️
💎حضرت محمد صلیاللهعلیهوآلهوسلم فرمودند:
🌤مهدی(ع) از فرزندان من است، زمانی که قیام میکند عیسی بن مریم(ع) جهت نصرت و یاری او (از آسمان) فرود میآید و حضرتش را برای نماز مقدّم میدارد و به او اقتدا مینماید.
📚امالی صدوق، ص181.
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313
آخرین «#حکومت_در_ایران» و رابطه آن با «#بنیعباس_قبل_ظهور» :
📌قسمت چهارم:
🌱درحالیکه جبهه باطل و در رأس آن دشمن اصلی امام عصر[16] (سفیانی)[17] -که حمایت مثلث «غربی[18] ـ عبری[19] ـ عربی[20]» را به همراه خود دارد- تمام تلاش خویش را برای جلوگیری از ظهور امام عصر به کار خواهد بست،
در مقابل باید جبهه حق و محور مقاومت شیعی نیز تحت پرچم واحد و شعار واحد «زمینهسازی ظهور»، قدرت نظامی خویش در «جغرافیای ظهور» و محیط پیرامونی را تحکیم بخشد.
🍃البته این مهم برعهده ایرانیان نهاده شده[21] که نقش مدیریت و سرپرستی جهان تشیع و رهبری امت در مواجهه با دشمن و جبهه استکبار (مثلث شوم غربی ـ عبری ـ عربی)[22] برعهده آنان نهاده شده که توانسته است تحت پرچم «جبهه حق» و شعار واحد «زمینهسازی» با گردهم آوردن شیعیان از مناطق مختلف جغرافیای ظهور ـ عراق (عصائب العراق)[23]، یمن (اهل الیمن)[24]، لبنان و فلسطین (ابدال الشام)[25] ـ در مثلث «کوفه، مکه و قدس»، فرایند امر ظهور را برای تشکیل حکومت حقه جهانی حضرت ولیعصر(عج) مهیا و فراهم سازند.
ادامه دارد...
🔸پیشنهاد مطالعه پی نوشت👇
📚پی نوشت:
[16] . «السُّفْيَانِيُّ يُقَاتِلُ الْقَائِم» (صدوق، معانی الأخبار، ص346).
[17] . سفیانی، اسم رمز حاکم موقت منطقه شام در عصر ظهور برای بازه زمانی کمتر از دو سال که علاوه بر تسلط بر سوریه، به عراق حمله نظامی میکند. ضمن اینکه برای حمایت از حاکمان همپیمان خویش در عربستان و در جهت مقابله با امام عصر نیز نیروی نظامی به مدینه و مکه اعزام میکند (کورانی، المعجم الموضوعی لإحادیث الإمام المهدی، ص380).
[18] . سفیانی، موردحمایت غربیهاست: «يُقْبِلُ السُّفْيَانِيُّ مِنْ بِلَادِ الرُّومِ مُنْتَصِراً فِي عُنُقِهِ صَلِيبٌ وَ هُوَ صَاحِبُ الْقَوْمِ» (طوسی، الغیبة، ص463)؛ در عبارت «فِي عُنُقِهِ صَلِيب» دو احتمال مطرح است: سفیانی چون مسیحی و رومی است، صلیب بر گردن دارد و نماینده غربیهاست و یا به ظاهر مسلمان است، اما موردحمایت غربیهاست.
[19] . سفیانی، موردحمایت یهود است: «إِنْ عُدْتُمْ عُدْنا» (اسراء: 8) يَعْنِي إِنْ عُدْتُمْ {الیهود} بِالسُّفْيَانِيِّ عُدْنَا بِالْقَائِمِ مِنْ آلِ مُحَمَّ» (قمی، تفسیر القمی، ج2، ص14).
[20] . آل بنیفلان قبل از ظهور بر عربستان حکومت میکنند: «يَا زُرَارَةُ لَا بُدَّ مِنْ قَتْلِ غُلَامٍ بِالْمَدِينَةِ...يَقْتُلُهُ جَيْشُ آلِ بَنِي فُلَان» (کلینی، الکافی، ج1، ص337)؛ سفیانی همپیمان خاندان آل فلان حاکم در عربستان است: «فَيَبْتَدِرُ الْحَسَنِيُّ إِلَى الْخُرُوجِ فَيَثِبُ عَلَيْهِ أَهْلُ مَكَّةَ فَيَقْتُلُونَهُ وَ يَبْعَثُونَ بِرَأْسِهِ إِلَى الشَّامِيِّ... وَ يَبْعَثُ الشَّامِيُّ عِنْدَ ذَلِكَ جَيْشاً إِلَى الْمَدِينَة» (کلینی، الکافی، ج8، ص225).
[21] . در احادیث، برای ایرانیان عبارت «لَا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُم» و نقش زمینهسازی ذکر شده است (نعمانی، الغیبة، ص273).
[22] . عبارت مثلث «غربی ـ عبری ـ عربی» و اصطلاحات مشابه دیگر در این نوشتار، برگرفته از احادیث است، بهعنوان مثال در گذشته برای رومیها، عنوان صلیبی اطلاق میشده است که معادل امروزی آن، «غربیها» است و نیز سایر موارد در این نوشتار به همین منوال است. اصطلاح امروزی برای گفتار قرآنی «فساد بنیاسرائیل در فلسطین با محوریت مسجد الاقصی» نیز که در سوره اسراء به آن اشاره شده است، از آن به رژیم اسرائیل و یهود صهیونیسم یاد میشود. البته این رویه در مقالات پژوهشی در فصلنامههای علمی نیز متداول است (بهعنوان نمونه: مؤدب، «واکاوی تفسیری آیات سوره اسراء درباره فساد بنیاسرائیل»، فصلنامه مطالعات تفسیری، ش34، ص94-95؛ طباطبایی امین، «ارتباط سوره اسراء با مهدویت و نقد و بررسی آراء مفسران فریقین»، فصلنامه مشرق موعود، ش50، ص343).
[23] . طوسی، الغیبة، ص477.
[24] . طبری، دلائل الإمامة، ص466.
[25] . ابنبطریق، عمدة عیون صحاح الاخبار، ص433. لازم به ذکر است «ابدال الشام» از بیعتکنندگان با امام عصر در هنگامه ظهور با اصطلاح «ابدال» در کتب برخی عرفا فرق دارد. توضیح اینکه: در احادیث متعددی ذکر شده است بعد از ظهور و قیام امام عصر از کنار کعبه در مکه، شیعیان مناطق مختلف همچون «رایات من خراسان»، «عصائب عراق»، «اهل یمن»، «نجباء مصر» و «ابدال شام» با حضرت بیعت خواهند نمود (مفید، الإختصاص، ص208)
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
@entezar_ma313