eitaa logo
پرسش و مشاوره دینی
902 دنبال‌کننده
1هزار عکس
567 ویدیو
86 فایل
پاسخ به شبهات، احکام و رسانه در کانال کارشناسان پاسخگویی به سوالات دینی زیر نظر حجت‌الاسلام سیدعباس دیانت آیدی مدیر: @sadianat
مشاهده در ایتا
دانلود
آیا ادیان الاهی مثل اسلام مروج هستند؟ ادیان الاهی حامی خشونت نبوده و نیستند. پیامبر اکرم ص رحمه للعالمین بوده و تاریخ بیانگر رحمت و شفقت عظیم ایشان بوده است. (1). در این باره اینگونه می‌گوید: 🔹به طور کلی افرادی که به دین می‌گروند و سپس بیرون می‌روند از افرادی که از اول گرایش پیدا نکرده‌اند خشن‌تر و ضد انسان‌تر می‌شوند؛ زیرا دین به حکم نیروی عظیم خود همه عواطف دیگر انسانی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و اگر رفت همه آنها را که در خود هضم و جذب کرده بود نیز با خود می‌برد. این است که افرادی که زمانی متدین بوده و سپس بی‌دین شده‌اند از بی‌دین‌های اوّلی خشن‌تر و بی‌عاطفه‌تر و خطرناک‌تر می‌شوند. 🔸اما خطرناک‌تر از این طبقه، متدینان منحرف‌شده و کج‌سلیقه خشکه مقدس‌اند. این طبقه علاوه بر اینکه عواطف انسانی‌شان تحت‌الشعاع عاطفه دینی قرار گرفته و از تأثیر مستقل افتاده، نیروی دین به حکم اینکه منحرف شده اثر خود را نمی‌بخشد و از آن طرف چون زائل نشده و به صورت انحرافی کار می‌کند به همان قدرت که مقتضای نیروی دین است فعال است. اینها دیگر از هر سبع خطرناک‌تر و وحشتناک‌ترند. 🔹بزرگ‌ترین نمک‌نشناسی‌ها را اینها انجام می‌دهند زیرا «یحْسَبونَ انَّهُمْ یحْسِنونَ صُنْعاً». 📝استاد مطهری، پاسخ‌های استاد به نقدهایی بر کتاب مسئله حجاب، ص۷۵-۷۴ 1. انبیاء / 107‏ 2. دلائل النبّوة أبی نُعَیْم الاصبهانی؛ ج 1، ص 182؛ حلیة‏الاولیاء؛ ج 6، ص 26؛ المطالب العالیة؛ ج 4، ص 24‏. این کانال را به والدین و جوانان معرفی کنید👇 🌎 https://eitaa.com/eporsesh
نقش شایعات در حوادث صدر اسلام.pdf
130.9K
🔖نقش شایعات در حوادث صدر اسلام ⚠️ شایعه از ابزارهایی بوده است که از صدر اسلام جامعه اسلامی با آن مواجه بوده و به مردم آسیب زده است. 🔹در این یادداشت حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید وحیدیان به مواردی اشاره کرده‌اند که به خوانندگان محترم تقدیم می‌شود. این کانال را به والدین و جوانان معرفی کنید👇👇 🌎 https://eitaa.com/eporsesh
فرقه انحرافی.mp3
905.4K
مسیری در ادامۀ بیانی کوتاه از حجت الاسلام و المسلمین دیانت‌مقدم رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در مورد این کانال را به والدین و جوانان معرفی کنید👇👇 🌎 https://eitaa.com/eporsesh
احمد الحسن کیست و چه ادعایی دارد؟ احمد الحسن مردی عادی از قبیله ای غیر سادات در جنوب عراق است که ادعاهای مختلفی چون فرزند، وصی و فرستاده امام زمان بودن ، امام سیزدهم و یمانی بودن را دارد. او مخالف شدید مرجعیت و روحانیت و حوزه های علمیه است و در این دشمنی حتی اقدام به شورش مسلحانه کرده است. استنادهای او به برخی احادیث در ادعاهایش کاملا غلط است. ادعاهایش با همدیگر تناقض دارد. وی هم اکنون متواری است ولی طرفدارانش می گویند غیبت کرده است! برای اطلاعات بیشتر و کامل ما را دنبال کنید. این کانال را به والدین و جوانان معرفی کنید👇👇 🌎 https://eitaa.com/eporsesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرقه یمانی در بیان استاد حجت الاسلام و المسملین شهبازیان این کانال را به والدین و جوانان معرفی کنید👇👇 🌎 https://eitaa.com/eporsesh
یکی از جریان های انحرافی مربوط به مهدویت که در سال های اخیر در عراق شکل گرفته و طرف‌داران محدودی نیز در ایران پیدا کرده، جریان است. مـؤسس‌ ایـن‌ جریان، شخصی به نام احمد بن اسماعیل از قبیلۀ «صیامر» عراق است. او سال 1973مـیلادی‌ در‌ اسـتان‌ بصره‌ متولد‌ شـد‌. در 1999 از دانشکده مهندسی نجف فـارغ التحصیل شـد و مدتی نیز در حوزۀ شهید سید محمد صدر دروس طلبگی خواند. وی مدعی است ابتدا در خواب و سپس در بـیداری‌ بـا امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) ملاقات کرده و آن حضرت او را مـأمور بـه هدایت انـسان‌ها کـرده اسـت. وی ادعاهای خود را‌ از‌ حدود سال 1380هـ ش آغاز کرد. اما پس از انجام اقدامات نـظامی کـه طرفدارانش در عراق انجام دادند و اقدام پلیس‌ بغداد برای دستگیری اش از عراق گریخت و پس از آن تنها از طریق اینترنت با طرفدارانش در‌ ارتباط است. طرفدارانش معتقدند او هم اکنون غایب شده است.(1) 1.«نقد و بررسی آراء مدعیان مهدویت: با تکیه بر آراء احمد الحسن»، فصلنامه مشرق موعود، بهار 1392 این کانال را به والدین و جوانان معرفی کنید👇👇 🌎 https://eitaa.com/eporsesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرقه یمانی در بیان استاد حجت الاسلام و المسملین شهبازیان این کانال را به والدین و جوانان معرفی کنید👇👇 🌎 https://eitaa.com/eporsesh
تعارض علم و دین.mp3
2.32M
بیانی از حجت الاسلام و المسلمین دیانت‌مقدم رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در مورد تعارض علم و دین این کانال را به والدین و جوانان معرفی کنید👇👇 🌎 https://eitaa.com/eporsesh
چرا حجاب من آره، چشم چرانی مردها نه؟ چند وقت پیش برای خرید مایحتاج خانه به بازار رفته بودم. هوش و هواسم حسابی به این جمع شده بود که چه جوری بین مثلث لیست خرید خانه و قیمتها و باقیمانده ناچیز کارت بانکی تعادل بر قرار کنم که خانمی حدود سی ساله البته با حجابی که البته مورد پسند مذهبی‌ها نبود کنارم ایستاد و گفت: ببخشید حاج آقا انتقادی از شما روحانیون داشتم، گفتم: بفرمائید درخدمتم، انتقاد شما را می‌شنوم. گفت: میشه بفرمائید چرا اینقدر به حجاب ما خانهما گیر می‌دید و هیچ ایرادی به مردان هوس ران و چشم چران ندارید که با دریدگی و مزاحمتهای کلامی و بالاترش برای خانمهایی مثل من مزاحمت ایجاد میکنند؟ گفتم: ببخشید، منظورتون از خانهم‌هایی مثل من، چیه؟ ویژگی خاصی مد نظرتون هست؟ گفت: یعنی مثل من چادری نیست و برای لباس پوشیدن راحته و به خودش سخت نمیگره؟ گفتم: حالا می‌تونم از شما سوالی بپرسم؟ گفت: بفرمائید. گفتم: شما چرا از بین این همه جمعیت حاضر در بازار مستقیم اومدید سراغ من و این مطالب را به من گفتید؟. گفت: خب معلومه لباس روحانیت پوشیدید و هرکسی سوأل و مطلب مرتبطی با دین داشته باشه سراغ شما میاد. گفتم: حالا با همین منطقی که فرمودید؛ یعنی لباس من پیام خاصی برای شما داشت و بر اساس پیام لباس من به سراغ من اومدید، فکر نمی‌کنید نوع پوشش و لباس شما برا آن دسته از مردان هوسران هم پیامی داره که شما را برای آزار کلامی و حرکتی انتخاب میکنن و سراغ کسایی دیگه نمیرن؟. دیدم حسابی رفت توی فکر و سبک و سنگین کردن حرفهای من که ادامه دادم؛ خواهرم، چه بخواهیم و چه نخواهیم، نوع پوشش من و شما در فضای عمومی قضاوت افراد را بدنبال داره و بر اساس آن رفتار وگفتارمتفاوتی را برای برخورد ما انتخاب میکنند. خود من بارها به جوانهایی تذکر دادم که چرا سر مسیر ناموس مردم قرار گرفته و مزاحمت ایجاد میکنید؟. و جواب شنیدم که حاجی، مزاحمت؛ اگه خود این خانوما طالبش نبودن، اینجوری توی خیابون نمی‌اومدند. (1) 1. https://eitaa.com/marzbanandishe🌸 این کانال را به والدین و جوانان معرفی کنید👇👇 🌎 https://eitaa.com/eporsesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توسط فرقۀ یمانی در بیان استاد حجت الاسلام و المسملین شهبازیان این کانال را به والدین و جوانان معرفی کنید👇👇 🌎 https://eitaa.com/eporsesh
1️⃣ پرسش: چرا باید حجاب داشته باشم؟💄 پاسخ : چون خدا در قرآن گفته است.🙏 چون سود زیادی برای خود زن دارد. پاسخ اول؛ بر مبنای تعبّدی بودن و مکلّف بودن انسان شکل گرفته، و پاسخ دوم بر مبنای توجه دادن مخاطب به سودی که خودش از حجاب خواهد برد. اما به نظر شما، جوان ما صرفا تعبّدی به مسائل نگاه می‌کند، و یا از سودی که حجاب برایش دارد، بی‌اطلاع است؟ 2️⃣ ممکن است مخاطب جوان به محض شنیدن پاسخ ما فرمان بحث را به این سمت بچرخاند؛ چرایی اجباری بودن حجاب؟ می‌خواهید مردان هوس‌ران را مهار کنید، حجاب را برای خانم‌ها واجب می کنید؟ تعارض حجاب با حق انتخاب پوشش و...🤔🤔 3️⃣ مبانی موجود در پاسخ ما وجود خدا و مکلف بودن انسان به تکالیف بود اما پرسش جوان ما بر اساس چه مبانی شکل گرفته بودند؟ نگاه انسان محورانه به حقوق انسان (اومانیسم)، مجبور نبودن به پذیرش حکم دیگری، داشتن حق مالکیت بر بدن (مباحث ترویجی فمنیسم برای زنان و دختران)، نگاه درجۀ دوم به زنان و... نتیجه اینکه 👈این وسط اتفاقی افتاده که باید آن را فهمید و برایش چاره جویی کرد. و آن این است که مبانی شکل گیری پرسش‌ها از یک جغرافیای عقیدتی (که والدین با آن آشنایند)، به جغرافیای باور دیگری کوچ کرده‌اند، و به قول امروزی‌ها، جوان و والدینش به درک متقابلی از همدیگر نمی‌رسند. او با این جواب‌ها قانع نمی‌شود چون طبق مبانی رسوخ کرده در ذهن او هنوز پاسخی به شبهه‌اش داده نشده است. جوانان را دریابیم. این کانال را به والدین و جوانان معرفی کنید👇👇 https://eitaa.com/eporsesh