eitaa logo
كانال رسمى حسين اصفهانيان
573 دنبال‌کننده
3 عکس
188 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️ عاشقانه شصت و هفتم جوشن كبير يَا مَنْ يُحِقُّ الْحَقَّ بِكَلِمَاتِهِ يَا مَنْ يَقْبَلُ التَّوْبَةَ عَنْ عِبَادِهِ يَا مَنْ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَ قَلْبِهِ يَا مَنْ لا تَنْفَعُ الشَّفَاعَةُ إِلا بِإِذْنِهِ يَا مَنْ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِيلِهِ يَا مَنْ لا مُعَقِّبَ لِحُكْمِهِ يَا مَنْ لا رَادَّ لِقَضَائِهِ يَا مَنِ انْقَادَ كُلُّ شَيْ‏ءٍ لِأَمْرِهِ يَا مَنِ السَّمَاوَاتُ مَطْوِيَّاتٌ بِيَمِينِهِ يَا مَنْ يُرْسِلُ الرِّيَاحَ بُشْرا بَيْنَ يَدَيْ رَحْمَتِهِ 🎙️ 🆔 @esfahanian_official 🌐 www.esfahanianofficial.ir
و حکیمان گفته اند: دستی که خدمتی می کند خوش تر از لبی ست که ذکر می گوید. آمده است: "أقم الصلاة لذکری" یعنی نماز را به خاطر حفظ یاد و حضور من در دل به پای دار. از این رو نماز برای یاد خدا و تجدید عهد بندگی ست. عبادت حقیقی ما رفتن به صراط مستقیم است و آن عمل صالح و خدمت به خلق خواهد بود و آنچه در صورت نماز تکرار می شود در حکم دعاست که «خدایا ما را به راه راست هدایت فرما» و صرف گفتن این دعا رفتن به صراط مستقیم نیست تا عبادت باشد. از این رو شیخ بزرگوار سعدی علیه الرحمة فرموده: عبادت به جز خدمت خلق نیست   /   به تسبیح و سجاده و دلق نیست در هر کار در کوچه و بازار در اداره و کارگاه و مدرسه و دادگاه، هر کجا آدمی حق را مشاهده کند و در میان حق و باطل، حق را هر چند به زیان ظاهری خود باشد برگزیند آنجا رکوع و سجود حقیقی رخ می دهد. البته مقصود نفی صورت نماز نیست که آن مذکر و یادآورنده است. ✨ يكم 🎙️ 📖 | آيات ٦٫٧ 🆔 @esfahanian_official 🌐 www.esfahanianofficial.ir
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| آیه‌ی ۵۰ سوره‌ روم نگاه کن به رفتار خدا در زمین! نحوه زنده شدن مردگان را بعد از وفات خواهی دید! @ostad_shojae I montazer.ir
ویلیام جیمز از روانشناسان و فیلسوفان نیمه اول قرن بیستم در آمریکا در کتابی با عنوان انقلاب مذاهب گفته است: "اگر بخواهیم وجه مشترک همه ادیان و جوهر همه تعلیمات دینی را در یک عبارت خلاصه کنیم آن ایمان به غیب است". کلمه غیب در اینجا شامل مصادیق وسیعی است که از جمله آفریدگار جهان و جهان دیگر و نشئه آخرت و فرشتگان و بهشت و دوزخ و نیز روح و روان آدمی را در بر می گیرد که روح نیز اگر چه لحظه به لحظه در زندگی انسان حضور دارد اما عامه انسان ها جز جسمی از خود نمی شناسند و جز اسمی از روح نشنیده اند. گر به ظاهر آن پری پنهان بود آدمی پنهان تر از پریان بود مولوی در آیات 3و4 سوره بقره تعلیمات سه گانه انبیا که غربیان آن را فلسفه جاوید (perennial philosophy) خوانده اند جمع آمده است و آن نخست ایمان به خداست که غیب است و ایجاد نوعی ارتباط با آن غیب که وسیله آن نماز و نیایش است. دوم انجام عمل صالح که انفاق از مهمترین مصداق های آنست و سوم ایمان به نشئه آخرت و جاودانگی روح که حیات را معنی می بخشد. انسان های برجسته ای که در مکتب هر رسول پرورش می یابند و کمال خود را در پیروی تعلیمات او می دانند بهترین گواهانند بر حقانیت راه او تا اگر کسی پرسد که نمونه هدایت شده این راه و این مکتب کیست یکی از ایشان را نشان دهند. نزد شیعیان، حضرت امیر علی علیه السلام بهترین شاهد لا ریب فیه است که اگر در اعمال و رفتار او بنگرند در می یابند که این کتاب بی هیچ شک می تواند آدمیان را هدایت کند. ✨ دوم 🎙️ 📖 | آيات ٢٫٣ 🆔 @esfahanian_official 🌐 www.esfahanianofficial.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برق آفل باشد و بس بي وفا آفل از باقي نداند بي صفا برق خندد بر كه مي خندد بگو بر كسي كه دل نهد بر نور او نورهاى برق ببريده پي است و چو لا شرقي و لا غربي كي است برق خود را يخطف الابصار دان نور باقي را همه ابصار دان عقل جزوي همچو برق است و درخش در درخشي كي توان شد سوي وخش نيست نور برق بهر رهبري بلكه امر است ابر را كه مي گري برق عقل ما براي گريه است تا بگريد نيستي از شوق هست "مولوى" ✨ سوم 🎙️ 📖 | آيه ١٩ ▫️🔸🔹💠🔹🔸▫️ 🆔 @esfahanian_official 🌐 www.esfahanianofficial.ir
اين آيات نقاشى روشن و الهام بخشي از وضعيت كافران و منافقان و دنياپرستان در اين جهان ترسيم كرده و نشان ميدهد كه چگونه اينان آتش مختصرى از تدبيرها و خيالات باطل خود مي افروزند تا در اطراف خود بنگرند و راه خود را بيابند اما شعله تدبيرهاى شيطانى چون چراغ سحر جادوگران به يك دم خاموش مي شود و صحراى دل باز در تاريكي فرو مي رود. زيرا آن شعله وهم و خيال است و متصل به نور حقيقت نيست تا دوام يابد. خورشيد ايشان در پشت ابرهاى حرص و آز پنهان استو از آن ابرها بارانى مي بارد بر خارستاني كه از آن هيچ گلي نمي شكفد اما بانگ رعد و خشم صاعقه كه تجسمي از خشم و نفرت وجدان ايشان است بر آنان فرود مي آيد چنان كه از هيبت آن انگشت در گوش ها نهند تا آن فرياد تهديد را نشنوند و روي مي گردانند و ديده مي بندند تا مرگ را كه پيش روي ايشان ايستاده نبينند بدين خيال كه مرگ نيز ايشان را نخواهد ديد در حالي كه خداوند از شش سو بر ايشان احاطه دارد. همانطور كه مولانا فرمود: برق آفل باشد و بس بي وفا آفل از باقي نداند بي صفا برق خندد بر كه مي خندد بگو بر كسي كه دل نهد بر نور او نورهاى برق ببريده پي است و چو لا شرقي و لا غربي كي است برق خود را يخطف الابصار دان نور باقي را همه ابصار دان عقل جزوي همچو برق است و درخش در درخشي كي توان شد سوي وخش نيست نور برق بهر رهبري بلكه امر است ابر را كه مي گري برق عقل ما براي گريه است تا بگريد نيستي از شوق هست ✨ سوم 🎙️ 📖 | آيه ١٩ ▫️🔸🔹💠🔹🔸▫️ 🆔 @esfahanian_official 🌐 www.esfahanianofficial.ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گفت گر آسان نمايد اين به تو اينچنين آسان يكى سوره بگو ✨ چهارم 🎙️ 📖 | آيه ٢٣ 🆔 @esfahanian_official 🌐 www.esfahanianofficial.ir
سخن در تحدّی قرآن است که در آیات دیگری نیز آمده است. تحدی در لغت به معنای رسانیدن به حد و اندازه معین است و در اصطلاح دعوتی است بدین مضمون که اگر میتوانید فصاحت و زیبایی کلام را بدین حد برسانید، این شما و این کلام این گوی و این ،میدان و خداوند خطاب به منکران) میفرماید: اگر در سرچشمۀ الهی این آیات قرآنی شما را شک و تردیدی هست و گمان دارید که محمد آنها را خود به هم بافته است پس به قدر سوره ای کلامی مشابه آن بیاورید و هرکه را میخواهید به کمک بطلبید و هنگامی که دیدید از انجام این کار ناتوان هستید ، ایمان بیاورید که این کلام از سرچشمه قدرتی لایزال آمده است و یک پس معجزه الهی است به همین معنی که خلق از آوردن مثل آن عاجزند و اکنون هزار و چهارصد سال از این دعوت میگذرد و بشریت در این مدت طی مراتب کمال کرده و به نقطه های بلندی از ادبیات و شعر و کلام دست یافته و اسلام نیز دشمنان بسیار در کمین داشته و طبعاً مایل بوده اند که این دعوی تحدی قرآن را به نوعی باطل کنند اما تا کنون کسی چنین دعوی نکرده است که تحدی قرآن را می تواند پاسخ گوید. البته مدعیانی بوده اند که به شیوۀ قرآن جملاتی به هم بافته اند و برای معارضه رضه کرده اند اما دعوی ایشان چنان ضعیف و رسوا بوده است که کسی اعتنایی بدان نکرده و نوشته های ایشان هیچ قدر و منزلتی در ادبیات نیافته است. چون کتاب الله بیامد هم بر آن اینچنین طعنه زدن آن کافران که اساطیر است و افسانه نژند نیست تعمیقی و تحقیقی بلند کودکان خرد فهمش میکنند نیست جز امر پسند و ناپسند گفت گر آسان نماید این به تو اینچنین آسان یکی سوره بگو مثنوی اگر کسی گوید که کلام شاعران بزرگ و آثار موسیقی دانان بزرگ چون موزارت و بتهون نیز چنین است که کسی نتوانسته است مثل آنها بیاورد، پاسخ این است که درست است کسی یک دیوان حافظ نتوانسته است ارائه دهد اما چه بسیارند که مانند یک غزل او ساخته اند و همچنین اگر همۀ آثار موزارت را کسی خلق نکرده است در فرهنگ موسیقی جهان قطعاتی هست از موسیقی دانان دیگر که از آن مقام و مرتبت برخوردار است مانند سمفونی مسیحا اثر هندل که از نقطه های اوج موسیقی جهان است. به همین جهت خداوند در قرآن در یک جا فرموده است حتی اگر یک سوره هم بیاورید برد با شماست و انصاف این است که حتی سوره های کوتاهی مانند کوثر و لهب و عصر نیز تا کنون به بازار سخن عرضه نشده است.  صبح خیزی و سلامت طلبی چون حافظ هرچه کردم همه از دولت قرآن کردم حافظ ✨ چهارم 🎙️ 📖 | آيه ٢٣ 🆔 @esfahanian_official 🌐 www.esfahanianofficial.ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خواست تا خود را به خود بنمايد او، آنسان كه هست مظهر جامع چو آدم در جهان آمد پديد(شمس) ✨ پنجم 🎙️ 📖 | آيه ٣٠ 🆔 @esfahanian_official 🌐 www.esfahanianofficial.ir