eitaa logo
اشارت
219 دنبال‌کننده
131 عکس
35 ویدیو
97 فایل
گوش بسپار، به ندای بی صدایِ انقلاب اسلامی .... ارتباط با اشارت؛ @alijazini
مشاهده در ایتا
دانلود
اشارت
#عید_فطر_و_حضوری_دیگر متن پیاده شده شرح #استاد_طاهرزاده بر غزل 132 حافظ | فروردین ماه 1403 اعتکاف ر
چه مستی است ندانم که رو به ما آورد که بود ساقی و این باده از کجا آورد تو نیز باده به چنگ آر و راه صحرا گیر که مرغ نغمه سرا ساز خوش نوا آورد دلا چو غنچه شکایت ز کار بسته مکن که باد صبح نسیم گره گشا آورد رسیدن گل و نسرین به خیر و خوبی باد بنفشه شاد و کش آمد سمن صفا آورد صبا به خوش خبری هدهد سلیمان است که مژده طرب از گلشن سبا آورد علاج ضعف دل ما کرشمه ساقیست بر آر سر که طبیب آمد و دوا آورد مرید پیر مغانم ز من مرنج ای شیخ چرا که وعده تو کردی و او به جا آورد به تنگ چشمی آن ترک لشکری نازم که حمله بر من درویش یک قبا آورد فلک غلامی حافظ کنون به طاء کند که التجا به در دولت شما آورد ۱۵ تیرماه . @esharat
اشارت
چه مستی است ندانم که رو به ما آورد که بود ساقی و این باده از کجا آورد تو نیز باده به چنگ آر و راه ص
چه مستی است ندانم که رو به ما آورد که بود ساقی و این باده از کجا آورد چه سرور و مستی است که در این لحظات آن را می چشیم از حضور مردم ، ایمانی که با آن در فتح آینده ی تاریخ حاضریم. @esharat
هدایت شده از اشارت
ما و آغازی دیگر در محرم.pdf
108.2K
برای جناب حافظ در مسیری که رو به سوی آن داشت و می‌توان آن را افق حضور او نامید، با چه امری روبرو می‌شود که زبانش برای سرودن این غزل به گفت ‌آمد؟ ولی بنده در این روزها و در این از این غزل چنین افقی را مقابل خود یافته‌ام که ذیلاً عرض می‌کنم. حال این شما و این غزل وآنچه در دل این کلمات در مقابل شما گشوده می‌شود.... ۱۲۵ حافظ @esharat
اشارت
#نمی‌دانم برای جناب حافظ در مسیری که رو به سوی آن داشت و می‌توان آن را افق حضور او نامید، با چه امری
به یادِ چشم تو خود را خراب خواهم ساخت بنایِ عهدِ قدیم استوار خواهم کرد ای محبوب ازلی که شهیدان با نظر به نگاه تو خود را این چنین ویران کرده اند، من نیز بنا دارم در این محرم با توجه به چنین حضوری خود را به میان آورم و بنای عهد قدیم که همان نظر به ربوبیت تو در عهد الست بود را دوباره استوار کنند تا پریروزم به پس فردای تاریخِ توحیدی برگردد، زیرا میدانم قرار تو با ما آن بود تا هنوز انانیت و خودخواهی و خودبینی در من باقی است و فنایی به میان نیامده، آن ایمان و شور ایمانی به ظهور نیاید و باز تنهایی و احساس بیخودی... @esharat
اشارت
#نمی‌دانم برای جناب حافظ در مسیری که رو به سوی آن داشت و می‌توان آن را افق حضور او نامید، با چه امری
نگاه موجب خوف اِجلال یعنی و هیبت در مقابل پروردگار و در نتیجه اسقاط اضافات و ترك تعلّقات و تعیّنات موهوم می شود، چون خود را همراه و روبه رو با حقیقتی جاری در هستی می یابد كه باید خود را نسبت به آن حقیقتِ فعّال تنظیم كند و این است شرایطی كه سرانجام، و انس به حق را موجب می شود. کربلا مبارزه با پوچی ها / مقدمه @esharat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تعمیرکاری که حرف ندارد... روایتی زیبا و دیدنی از استاد عقیل رستگار مهرآبادی راستی را ! و باز راستی را!؟ چه نسبتی بین این همه انسان‌ها با حضرت اباعبدالله علیه السلام در میان است که همگان خود را در شخصیت حضرت اباعبدالله علیه السلام جستجو می‌کنند تا بیش از آنی باشند که هستند. @esharat
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ معنای درک حضور تاریخیِ اصحاب امام حسین «علیه‌السلام» جلسه دوم ⏱ شنبه‌ 23 تیر ساعت 18 📍سه راه سیمین ، مسجد الانبیاء حضور بصورت مجازی از طریق لینک زیر https://www.skyroom.online/ch/sohasima/tafsir @esharat
اشارت
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ معنای درک
جلسه دوم_معنای درک حضور تاریخیِ اصحاب امام حسین.pdf
390.3K
متن جلسه معنای درک حضور تاریخیِ اصحاب امام حسین «علیه‌السلام» و آیا می‌توان به این نکته فکر کرد که رفتارها می‌توانند زبان داشته باشند و این‌که در بعضی از مراحلِ تاریخ و یا در رابطه با بعضی نکات، زبانِ سکوت رساتر از زبان گفتار باشد؟ امری که در ذات تاریخی که با کربلا شکل گرفت در حرکات امام و یاران آن حضرت بسیار اتفاق افتاد، از این جهت که دعوتِ خاموش، به امور و نکاتی اشاره دارد که انسان‌ها از درونِ خود آن را می‌شناسند، کافی است به خود آیند و با دعوت‌ خاموشِ تاریخ کربلا مواجه شوند تا با ندایِ بی‌صدایی روبه‌رو گردند بسی جامع‌تر و روشن‌تر از آنچه در کلمات ظاهر می‌شود. حرکات و سکنات امام و حضرت زینب«س» و امام سجاد«ع» و دیگر یاران امام حسین«ع» بیش از آنچه با کلمات فرمودند، کلامی بود که با سکوت گفته شد و انسان‌ها آن کلمات را از درون شنیدند و در این رابطه اگر ما در تاریخی که از طریق انقلاب اسلامی با نظر به توحید ربوبی شروع شده، با سکوت خود، صبر و شکیبایی پیشه کنیم، هرچه منسجم‌تر کار را ادامه می‌دهیم و در نتیجه مناسبات تغییر می‌کند و سیطره جهان استکباری هر روز ضعیف و ضعیف‌تر می‌شود و شهدا یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی‌ها و شهید سید ابراهیم رئیسی‌ها، با توجه به این امر ظرفیت حضور تاریخی که باید در آن حاضر شوند را یافتند و عملاً آن تاریخ را از آن خود کردند... @esharat
معنای درک حضور تاریخی اصحاب امام حسین.mp3
17.56M
معنای درک حضور تاریخیِ اصحاب امام حسین «علیه‌السلام» جلسه اول ⏱ شنبه‌ 16 تیر ساعت 18 📍سه راه سیمین ، مسجد الانبیاء @esharat
معنای درک حضور تاریخی اصحاب امام حسین علیه السلام(2).mp3
14.1M
معنای درک حضور تاریخیِ اصحاب امام حسین «علیه‌السلام» جلسه دوم ⏱ شنبه‌ 23 تیر ساعت 18 📍سه راه سیمین ، مسجد الانبیاء @esharat
اشارت
متن جلسه معنای درک حضور تاریخیِ اصحاب امام حسین «علیه‌السلام» #کربلا و #زبان_رسای_سکوت آیا می‌توا
کربلا و زبان رسای سکوت.mp3
4.72M
گزیده ای از جلسه دوم معنای درک حضور تاریخیِ اصحاب امام حسین «علیه‌السلام» ◽️ما در کربلا بیش از آنچه گفته شده است، آنچه گفته نشده است را باید بشنویم، . در کربلا قصه بیش از اینهاست. جَون بن حُوَی از شهدای کربلا است، بیش از این چه باید بگوید؟، اما شما چرا این همه منقلب می شوید؟ چون قصه ی جان شماست ، که می خواهید این همه جَون باشید. ◽️کربلا بیش از آنکه گفته هایش شنیدنی باشد ، ناگفته هایش شنیدنی است. ◽️گاهی می پرسند در این شرایط سیاسی و تاریخی چه کنیم؟ اگر در تاریخی که از طریق انقلاب اسلامی شروع شده ، با سکوت خود ، صبر و شکیبایی پیشه کنیم ، هر چه منسجم تر کار را ادامه می دهیم و در نتیجه مناسبات تغییر می کند. ◽️ما تاریخی را شروع کرده ایم. مثل اصحاب کربلا باید بایستیم. مثل زینب کبری.س. . یک زن و این همه مقاومت! والله اگر متوجه بزرگی تاریخی که شروع شده است نبودند این همه ایستادگی پیدا نمی شد. در رثای زینب کبری.س. فرمودند: عقیله ی بنی هاشم ، یعنی عقل عقل ها. حال از کجا این عظمت برای حضرت پیدا شد؟ به قول گادامر، کسی که تاریخ را بشناسد ، عاقل است. @esharat
معنای درک حضور تاریخیِ اصحاب امام حسین «علیه‌السلام»(3).MP3
17.39M
معنای درک حضور تاریخیِ اصحاب امام حسین «علیه‌السلام» جلسه سوم ⏱ دوشنبه‌ 25 تیرماه 1403 📍گلزار شهدای دستگرد @esharat
اشارت
معنای درک حضور تاریخیِ اصحاب امام حسین «علیه‌السلام» #استاد_طاهرزاده جلسه سوم ⏱ دوشنبه‌ 25 تیرماه
جلسه سوم_معنای درک حضور تاریخیِ اصحاب امام حسین «علیه‌السلام» .pdf
294.9K
متن جلسه سوم معنای درک حضور تاریخیِ اصحاب امام حسین «علیه‌السلام» وقتی انسان در مسیری قرار گیرد که احساس و بی‌آیندگی بکند، باید باور کند هنوز متوجه در تاریخ نشده. زیرا حقیقتِ انسان با در تاریخ‌اش برایش پیش می‌آید، حضوری که به خودی خود قابل ولی می‌توان آن را از درون درک کرد، به همان معنای «يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْب» که به معنای نظر به حقیقتی است که تنها در آینه حادثه‌های تاریخ ظهور می‌کند و انسان با رشدِ بعد از رشد در مسیر تحققِ هرچه بیشتر تعالی خود قرار می‌گیرد مانند صحنه‌های مختلف که با انقلاب اسلامی ظهور کرد و انسان می‌تواند متوجه وسعت روح ایمانی خود در جهان بشود، به همان وسعتی که یاران حضرت مهدی «عجل‌الله‌تعالی‌فرجه» در آن حاضرند که اگر در شرق عالم‌ باشند، خود را در غرب عالم نیز می‌یابند، زیرا انسان در ذات خود، منطقه‌ای است گشوده در رفع دوری از چیزها و تقرب به آن‌ها و این امری بود که اصحاب امام حسین«علیه‌السلام» به خوبی درک کردند و از این جهت تا قیام قیامت خود را در هر صحنه‌ای که صحنه مقابله حق در مقابل باطل است حاضر می‌یابند. آیا در این زمانه این شهید رئیسی نبود که در ادامه دولتی که بخواهد مسیر عدالت را پیشه کند، حاضر بود و افق آینده را نشان داد تا معلوم شود راه بسته نیست و نباید مأیوس شد، حتی به قیمت شهادت. @esharat
اگر هر سال از امام حسین یاد می کنیم و خسته و ملول نمی گردیم، زیرا هیچکس از خودش خسته نمی شود، انسان با هر غریبه ای پس از مدتی که با او به سر ببرد خسته می شود ولی با خودش همواره به سر می برد و خسته نمی شود. و این یعنی هر سال در هر محرم ما هستیم که تکرار می شویم و آن کاروان انسانیت را یاد می کنیم تا به آن کاروان ملحق شویم. طاهرزاده محرم 1403 @esharat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اصحاب امام حسین.ع. در آن زمان متوجه شدند که می توانند با امام حسین.ع. خود را در حضوری ذیل تاریخ اسلام قرار دهند و اصحاب حضرت روح الله نیز متوجه چنین حضورى نسبت به انقلاب اسلامى گشتند تا زهیر بن قین و مسلم بن اوسجّه و حر بن يزید ریاحى و حتى ابالفضل.ع. و زینب.س. در اصحاب حضرت روح الله ادامه یابند و اصحاب حضرت روح الله یعنى چمران و باکرى و شاهرخ ضرغام در تاریخ اصحاب امام حسین.ع. خود را احساس کنند و ملت ايران در دل انقلاب اسلامى خود را در اين شخصیت ها جستجو نمایند. .ع. @esharat
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ معنای درک حضور تاریخیِ اصحاب امام حسین «علیه‌السلام» جلسه چهارم ⏱ شنبه‌ 30 تیر ساعت 18 📍سه راه سیمین ، مسجد الانبیاء حضور بصورت مجازی از طریق لینک زیر https://www.skyroom.online/ch/sohasima/tafsir @esharat
اشارت
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ معنای درک
جلسه چهارم _معنای درک حضور تاریخیِ اصحاب امام حسین«علیه‌السلام» .pdf
100.1K
متن جلسه چهارم معنای درک حضور تاریخی اصحاب امام حسین.ع. ابن عباس آینده‌نگر است و حوادثِ آینده را پیش‌بینی می‌کند، ولی در حدّ زمین و زمان. نظرش به حقایق نیست تا منطبق با حقایق موضع‌گیری کند، و نه منطبق بر حوادث آینده. حال با نظر به امام حسین«علیه‌السلام» می‌توانیم از خود بپرسیم چه کنیم تا در حوادث آینده در نمانیم؟ آیا این غیر از آن است که باید از خود بپرسیم چه کنیم که با حقایق هستی فاصله نداشته باشیم؟ حقایقی که در این زمانه شهدا در دل تاریخ انقلاب اسلامی متوجه شدند و خود را ادامه دادند. @esharat
‌ ‌ 🔸 افراد را با آنچه نیستند پریشان مسازید. در آن صورت دائما در جستجوی چیزی خواهند بود که نیستند و احساس می‌کنند دائما باید شاگرد باشند، 🔹 درحالی که آن‌کس که همواره شاگرد باقی می‌ماند، زحمات آموزگارش را به خوبی جبران نمی‌کند و از اشاراتی که با ارتباط با خویشتن برایش پیش می‌آید محروم است. قسمتی از یادداشت @esharat
اشارت
دیدی ای دل که غمِ عشق دگربار چه کرد چون بشد دلبر و با یارِ وفادار چه کرد باز حکایت #شور_ایمان اس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نمی‌گویم جبران نمی‌شوی ولی برای ظهورت در میدان مسئولیت چه خون دل‌هایی که فرزندان شهدا و مادران شهدا نخوردند ولی امید و باز امید تو را در به سوی ما خواهد آورد. صبر کردن به معنای نیست. به معنای بودن است. ولی طول می‌کشد تا هلال ماه به بدر کامل بدل شود. این است معنای پایداری در امید و ایمانی که رهبر معظم انقلاب از آن سخن می‌گویند. @esharat
کربلا نشان داد و معنویت از همه دنیا قوی‌تر و بزرگ‌تر است تعدادی اندک در مقابل دریا، دریا انسان ، یعنی ایمان و معنویت اگر در میان آید از همه دنیا بزرگتر و قوی‌تر است. پس به دنیاداران بگویید ریشه را در بی‌ایمانی خود جستجو کنید و نه در ضعف وسایل دنیایی. باید به عالم معنا پای بگذارید و به ایمان مجهز شوید. و از این جهت امام حسین«علیه‌السلام» کاری کردند که مردم نزدیکی به خداوند را تجربه کردند و در این رابطه به انقلاب اسلامی بنگریم، به عنوان که انسان این تاریخ را به خدا نزدیک می‌کند. طاهرزاده مردادماه 1403 @esharat
اشارت
کربلا نشان داد #ایمان و معنویت از همه دنیا قوی‌تر و بزرگ‌تر است تعدادی اندک در مقابل دریا، دریا
Karbala showed that faith and spirituality is greater and stronger than anything in the world. Very little number of man against a sea of enemies has shown that faith and spirituality is strong so tell those who chose this life over eternity that instead of things and Equipment ,they should find the roots of their fears in their lack of faith so you should step up to the world of meaningful life and equipt yourselves with faith. Emam Hossein (peace be upon him) did something that people felt that they are closer to God than ever and let us look into islamic revolution of iran in the same way so we can find the way that people are able to experience God closely in this time of the history . @Esharat
اشارت
شما #عزت بخشیدید به دنیای #اسلام ، حقا و انصافاً. #حضور_ایمانی @esharat
. . راز شهادت شهید اسماعیل هنیه در ایران زمانه در حال عوض شدن است و شواهد، گویای ورق خوردن تاریخ جدیدی در سراسر دنیاست، جریان حق که امروز از آن به جبهه مقاومت یاد میشود اگر بنا دارد نقش کلیدی و اصلی را در این تورق تاریخ بازی کند نیاز به بودنی ماورای بودن های معمولی دارد لذاست که مردان الهی وقتی مشاهده میکنند که در این تنگنای مادی بدن، توانایی هایشان محدود شده است به سمت مرگ پرواز میکنند و آن را در آغوش میکشند و جسم خود را به او میسپارند و در عوض حیاتی برتر و فراتر از حیات طبیعی را به دست می آورند تا بتوانند در گستره ای وسیع بدون هیچ محدودیتی نقش اثرگذار و تاریخی خود را انجام داده و تاریخ را به نفع جریان حق ورق بزنند. لذا اگر از دریچه ی مبانی معرفتی به مسئله شهادت نگاه کنیم خواهیم دید که این دشمن نیست که مردان الهی را از بین میبرد بلکه این دست خداست که در آستین مردان الهی به پاکسازی تاریخ از جریان باطل دست زده است. ما نباید صرفا اسیر تحلیل های مادی امنیتی، سیاسی و نظامی بشویم، بلکه باید به ندای بی صدای حق گوش فرا دهیم که میفرماید باطل به حتم رفتنی است. قطعا و یقینا شهید هنیه از اسماعیل هنیه برای دشمن احمق خطرناک تر است و آنها این را نمیفهمند و خدا را باید شکر گفت که نمیفهمند که با دست خود، خود را به هلاکت می اندازند هماگونه که شمر و ابن سعد و ابن زیاد و خولی و حرمله و سنان و ... خود را هلاک کردند. باور دارم که اکنون ارواح متعالی و مطهر شهدای جبهه مقاومت کنار هم گردآمده اند تا با امدادهایی ماورای کمک های نظامی، شر صهیونیست خبیث را از سر دنیا کم کنند ان شاالله. : باسمه تعالی، سلام علیکم دقیقاً همین‌طور است که شهادتِ مردان الهی همیشه عامل پاکسازی تاریخ از جریان‌های باطل بوده است. به این فکر کنید که شهادت آقای اسماعیل هنیه در ایران و نمازی که حضرت آقا بر پیکر مبارک ایشان اقامه کردند و تشییعی که پس از آن انجام شد؛ چه استعداد پنهانی بزرگی را در نسبت ما با جریان اهل سنت پیش آورد و چگونه تبلیغات دشمنان اسلام و منافقان را که سعی بر تقابل شیعه و سنی داشتند، خنثی نمود. چه کسی باور می‌کرد که عالِمی از علمای شیعه بر پیکر عالِمی از علمای اهل سنت نماز بخواند؟!!! راستی! اگر این شهادت، در ایران انجام نشده بود، چنین انعکاسی در جهان و بخصوص در جهان اسلام در رابطه با یگانگیِ شیعه و سنی پیش می‌آمد؟ و آیا آن نماز و آن تشییع، افقی نورانی و گشوده‌ای را برای عبور از همه جبهه استکبار در جهان اسلام به ظهور نیاورد؟ چه اندازه باید در شخصیت شهید اسماعیل هنیه خلوص در میان باشد که شهادت او تا این اندازه برکات به همراه داشته باشد. در حالی‌ که بنا به گفته قرآن که می‌فرماید: «نَحْنُ قَدَّرْنَا بَيْنَكُمُ الْمَوْتَ وَ مَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِينَ» مرگ هرکس از قبل تعیین شده است، ولی خوب‌مردن و تا این اندازه مؤثربودن، مربوط به خلوص خود انسان می‌باشد. البته حرف در این مورد بسیار است باید به معنای که با انقلاب اسلامی شده، بیش از آن فکر کرد، و از حماقت دشمنان‌مان نیز باید حیرت نمود. موفق باشید @esharat