eitaa logo
اسلام
222 دنبال‌کننده
6هزار عکس
874 ویدیو
100 فایل
الاسلام یعلوولایعلی علیه ارتباط با ادمین: @eslam_20 کانال فقط و فقط برای رضای خدا و اهل بیت علیهم السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴امام خامنه ای: ♦️اگر در جامعه‌ای، آن نوعِ خوبِ خواصِ طرفدارِ حق؛ یعنی کسانی که میتوانند در صورت لزوم از متاع دنیوی دست بردارند، در اکثریت باشند، هیچ وقت جامعه‌ی اسلامی به سرنوشت جامعه‌ی دوران امام حسین علیه‌السّلام مبتلا نخواهد شد و مطمئنّاً تا ابد بیمه است. @eslam20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹فرازهایی بی نظیر از خطبه 192 نهج البلاغه که پاسخ های بسیار روشنگری در مورد بسیاری از سوالات ما است ♦️اگر خداى سبحان اراده می ‏فرمود، به هنگام بعثت پیامبران، درهاى گنج‏ها، و معدن‏هاى جواهرات، و باغات سرسبز را به روى پیامبران می ‏گشود، و پرندگان آسمان و حیوانات وحشى زمین را همراه آنان به حرکت در می ‏آورد. ♦️امّا اگر این کار را می ‏کرد، آزمایش از میان می رفت، و پاداش و عذاب بی ‏اثر می ‏شد، و بشارت‏ها و هشدارهاى الهى بی ‏فایده می ‏بود، و بر مؤمنان اجر و پاداش امتحان شدگان واجب نمی ‏شد، و ایمان آورندگان ثواب نیکوکاران را نمی ‏یافتند، و واژه‏ ها، معانى خود را از دست می داد. در صورتى که خداوند پیامبران را با عزم و اراده قوى، گرچه با ظاهرى ساده و فقیر مبعوث کرد، با قناعتى که دل‏ها و چشم‏ها را پر سازد، هر چند فقر و ندارى ظاهرى آنان چشم و گوش‏ها را خیره سازد. ♦️ اگر پیامبران الهى، داراى چنان قدرتى بودند که مخالفت با آنان امکان نمی ‏داشت، و توانایى و عزّتى می ‏داشتند که هرگز مغلوب نمی شدند، و سلطنت و حکومتى می ‏داشتند که همه چشم‏ها به سوى آنان بود، از راه‏هاى دور بار سفر به سوى آنان می بستند، اعتبار و ارزششان در میان مردم اندک بود، و متکبّران در برابرشان سر فرود می ‏آوردند، و تظاهر به ایمان می‏کردند، از روى ترس یا علاقه‏اى که به مادّیات داشتند. ♦️در آن صورت نیّت‏هاى خالص یافت نمی ‏شد، و اهداف غیر الهى در ایمانشان راه می ‏یافت، و با انگیزه‏هاى گوناگون به سوى نیکی ‏ها می ‏شتافتند. امّا خداى سبحان اراده فرمود که پیروى از پیامبران، و تصدیق کتب آسمانى، و فروتنى در عبادت، و تسلیم در برابر فرمان خدا، و اطاعت محض فرمانبردارى، با نیّت خالص تنها براى خدا صورت پذیرد، و اهداف غیر خدایى در آن راه نیابد، که هر مقدار آزمایش و مشکلات بزرگتر باشد ثواب و پاداش نیز بزرگتر خواهد بود @eslam20
🔹﷽🔹 🔴 سه دفتری که خداوند اعمال بندگان را در آن‌ها ثبت می‌کند 🌹 پیامبراکرم(ص) فرمود: برای اعمال بندگان سه دفتر هست؛ 1⃣دفتری که خدا چیزی از آن نمی‌آمرزد. 2⃣دفتری که خدا به آن اهمیت نمیدهد. 3⃣دفتری که از هیچ چیز آن نمی گذرد. سپس فرمود: دفتری که خدا چیزی از آن را نمی‌آمرزد، شرک به خدا است. دفتری که خدا به آن اهمیت نمی‌دهد، ستمی است که بنده میان خود و خدا به خویشتن کرده است. مانند روزه‌ای که خورده یا نمازی که ترک کرده و خداوند اگر بخواهد آنرا می‌بخشد و از آن می گذرد. و اما دفتری که خداوند از هیچ چیز آن نمی‎گذرد ستمهائی است که بندگان به یکدیگر کرده‌اند که ناچار باید تلافی شود. 📚 نصایح، نوشته مرحوم آیت الله مشکینی احادیث الطلاب @eslam20
✍رسول خدا(ص): کسی که پیش از مشاهده(مرگ) توبه کند، خداوند توبه ی او را می پذیرد. 📚کافی، ج۲، ص۴۴۰ نکته: توبه ی بنده تا قبل از رسیدن به لحظات احتضار و رؤیت ملک الموت قابل پذیرش است. در لحظات پایانـــی که پرده ها کنــــــار رفته و بعد از آن در عالم برزخ و قیامت توبه هیچ معنایـــی ندارد. ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ @eslam20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از یاوران ولایت
📃 احکام ارث 📃 ‼️ آیا می دانستید ؟ 🔶 اگر پدر 👴🏼 بميرد چهار چيز مال پسر 👨🏻 بزرگ تر است یعنی همان اول و قبل از تقسیم ارث آن را باید به پسر بزرگ تر داد. ⬇️ ⬇️ 1- 📖 2- 💍 3- ⚔️ 4- 👕👖 را كه پوشيده يا براى پوشيدن گرفته و دوخته است، اگرچه نپوشيده باشد، و اگر ميت از اين چهار چيز بيشتر از يكى دارد، مثلاً دو ✌🏻 قرآن يا دو انگشتر دارد، چنانچه مورد استعمال است، يا براى استعمال مهيّا شده، مال پسر بزرگتر است. ➖➖➖ @eslam20
⛔️ آیا زن شوهرداری که کرده بعد از طلاق یا فوت همسر، می تواند با (مرد زناکار) ازدواج نماید؟ ⛔️ 🔵پاسخ مراجع معظم تقلید: ✍ آیت الله خامنه ای: خیر، نمی تواند؛ زیرا زنا با زن شوهر دار موجب حرمت ابدی می شود. ✍ آیت الله مکارم شیرازی : اگر با زن شوهرداری (نعوذ بالله) زنا کند سپس آن زن از شوهرش طلاق بگیرد بنابراحتیاط واجب نمی تواند با او ازدواج کند؛ ولی اگر حکم را نمی دانسته و ازدواج کرده ، می تواند به زندگی خود ادامه دهد. ✍ آیات عظام وحید و سیستانی: خیر، نمی تواند زیرا زنا با زن شوهردار بنابر احتیاط واجب موجب حرمت ابدی می شود. ✍ آیت الله شبیری زنجانی: مسأله 2407- زناى با زن شوهردار موجب حرمت ابدى نمى‌شود و همچنين اگر با زنى كه در عدّه است زنا كند، آن زن بر او حرام ابدى نمى‌شود- خواه عدّۀ طلاق رجعى باشد يا طلاق بائن يا عدّۀ وفات يا عدّۀ متعه يا غير آن- لذا بعد از عدّه مى‌تواند با او ازدواج كند، البتّه اگر اين كار در عدّۀ طلاق رجعى رخ داده احتياط مستحبّ مؤكّد آن است كه ديگر با اين زن ازدواج ننمايد ✍ آیت الله فاضل لنکرانی: ، زنا با زن شوهر دار سبب حرمت ابدی نمی‌‌شود. ➖➖➖ استفتاء از سایت مراجع عظام ➖➖➖   @eslam20
💠 حکم اقامت چند روز در هفته در محلی ♻️ سوال: در شهر دیگر خانه ای ساخته ایم و هفته چند روز در آنجا اقامت داریم آیا آنجا وطن ماست؟ ✍🏻 پاسخ: ⬅️ به نظر آیت الله خامنه ای در صورتی ­که مدت اقامت شما در آن مکان به مقداری نباشد که عرفاً آن مکان برای شما محل استقرار و زندگی محسوب شود، نماز شما در آنجا شکسته است و روزه صحیح نیست ولی اگر قصد ادامه برای مدت طولانی داشته باشید و لوازم وطنیّت را فراهم کرده باشید به نحوی که عرفا در آنجا مسافر محسوب نشوید؛ وطن محسوب می شود و نماز تمام و روزه صحیح است. -------------- استفتا از سایت آیت الله خامنه ای ➖➖➖  @eslam20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍣 🍣 🔴متن سوال: الف)پختن یا سرخ نمودن کشمش که سبب باد کردن آن می شود، چه حکمی دارد؟ ب) آیا این عمل موجب غلیان داخل کشمش می شود؟👇 ✅نظرات مراجع عظام تقلید🔻🔻 ✍ امام (رحمة الله علیه)) الف و ب) پاك و خوردن آن حلال است. تحريرالوسيله، ج1، ص118، م11 توضيح المسائل، 1379، ص15، م114 _ ✍ آیت الله (رحمة الله علیه) الف و ب) اگر به واسطه‌ي پختن، جوش بيايد، خوردنش حرام است امّا نجس نيست. المسائل الواضحه، ج1، ص23، م112 و 113 _ ✍ آیت الله (رحمة الله علیه) بسمه تعالی. اگر سبب جوش آمدن آن شود احتياطاً، نجس می شود و آن هم بستگی به درجة حرارت آن دارد. ✍🥘 آیت الله (رحمة الله علیه)) الف) مانعي ندارد. ب) عمل مزبور مانعي ندارد هر چند موجب غليان شود. ✍ آیت الله (دام ظله العالی)) بسمه تعالی. (الف و ب) در فرض مرقوم کشمش پاک و حلال است. _ ✍(آیت الله (رحمة الله علیه)) مويز و كشمش و آب آنها اگرچه جوش بيايد پاك و خوردن آن حلال است. توضيح المسائل،‌1422 ه.ق ص20، م 115 المسائل-المنتخبه،1396هـ.ق، ص60، م151 _ ✍ آیت الله (دام ظله العالی)) الف) اشكال ندارد. ب) خوردن آن جايز است. ✍ آیت الله (دام ظله العالی)) مويز و كشمش و آب آنها اگر جوش بيايند، پاك و خوردن آنها حلال است، اگرچه احتياط مستحب آن است كه از آنها اجتناب كنند. توضيح المسائل، ص29، م 115 ✍ آیت الله (دام ظله العالی)) الف) بسم الله الرحمن الرحيم- اشکال ندارد. ب) برفرض غليان هم پاک و حلال است گرچه احتياط ترک خوردنش است _ ✍ آیت الله لنکرانی (رحمة الله علیه)) الف) باسمه تعالی. اشکالی ندارد و خوردن آن حلال است. ✍ آیت الله (رحمة الله علیه)) الف و ب) مويز وكشمش و آب آنها اگر جوش بيايند پاك و خوردن آنها حلال است اگرچه احتياط غيرلازم آن است كه از آنها اجتناب شود. هداية العباد، ج1، ص110، م548 توضيح المسائل، 1372، ص21، م115 _ ✍ آیت الله شیرازی (دام ظله العالی)) باسمه تعالی.الف و ب) مادام که آنرا در آب (مانند آبگوشت) نپزند داخل آن غليان پيدا نمی کند و اشکالی ندارد. __ ✍ آیت الله همدانی (دام ظله العالی)) الف و ب) اشكال ندارد و خوردن آن مانعي ندارد. ___ ✍ (آیت الله خراسانی (دام ظله العالی)) مويز وكشمش و آب آنها اگر جوش بيايند پاك و خوردن آنها حلال است. توضيح المسائل،1383، ص210، م 115 منهاج الصالحين، ج2، ص120، م407 @eslam20
🚫 سقط جنين چه حكمي دارد؟🚫 ✍ آیت الله خامنه ای: سقط جنين شرعاً حرام است مگر آنکه استمرار حاملگى براى حيات مادر خطرناک باشد که در اين صورت سقط جنين قبل از ولوج روح، اشکال ندارد، ولى بعد از دميدن روح جايز نيست حتّى اگر ادامه حاملگى براى حيات مادر خطرناک باشد، البته اگر استمرار باردارى، حيات مادر و جنين هر دو را تهديد کند و نجات زندگى طفل به هيچ وجه ممکن نباشد ولى نجات زندگى مادر به تنهايى با سقط جنين امکان داشته باشد، سقط جنين جايز است. ✍ آیت الله مکارم شیرازی: سقط جنین تنها در صورتى جایز است که جان مادر در خطر باشد. همچنین اگر بیمارى شدیدى مادر را تهدید کند، و جنین هنوز به مرحله دمیدن روح نرسیده باشد. و نیز اگر تشخیص قطعى داده شود که جنین به گونه اى ناقص است که براى پدر و مادر و اطرافیان سبب عسر و حرج شدید مى شود، مشروط بر اینکه روح در آن دمیده نشده باشد. در این سه صورت، ختم حاملگى جایز است. و اگر راه منحصر به طبیب مرد باشد، در این صورت مانعى ندارد. و احتیاط آن است که پدر و مادر، طبیب را نسبت به دیه تبرئه کنند. ✍ آیت الله سیستانی: سقط جنین جایز نیست مگر اینکه نگه داشتن آن برای مادر ضرری باشد یا مشقّت زیاد داشته باشد که در اینصورت سقط آن ما دامیکه و لوج روح نشده باشد مانعی ندارد. تنها بدین جهت که جنین ناقص الخلقه و یا پس از تولد، فقط مدت کوتاهی زنده خواهد بود، مجوز سقط جنین نمی شود پس مادر نمی تواند اجازه چنین کاری را به پزشکان بدهد و آنان نیز نمی توانند جنین را خارج کنند و دیه بر عهده کسی است که عملاً به چنان کاری دست زده است. ➖➖➖ برگرفته شده از سایت مراجع 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 @eslam20
📚 باقی ماندن رنگ نجاست بعد از تطهیر 💠 سؤال: زمانی که لباسهای خونی را می شوییم، بعد از آب کشی جای لکه های خون دیده می شود، حکم آن چیست؟ ✅ جواب: اگر و جسم خون از بین رفته و فقط رنگ آن باقی مانده باشد، است. ------------------ ☑️منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری _______ @eslam20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 📜📜📜📜📜📜📜📜 ❓🤔خرید و فروش ارز چه حکمی دارد؟ ✍آیت الله خامنه ای: ایشان نظری نداده اند، از مجتهد اعلم بعدی تقلید کنید. ✍آیت الله مکارم : با توجه به ابهامات زیادی که بیت کوین دارد از جمله اینکه: منشاء استخراج این ارز روشن نیست و نیز غالبا اعتبار آن از سوی دولت ها پذیرفته نشده است و همچنین منشاء سوء استفاده های زیادی شده است، بنابراین معامله آن جایز نیست. ✍آیت الله سیستانی:ایشان نظری نداده اند، از مجتهد اعلم بعدی تقلید کنید. ✍آیت الله صافی: جایز نیست. ✍آیت الله نوری همدانی: جایز نیست. ✍آیت الله شبیری: چنانچه استفاده از این‌گونه ارزها نوعاً مفسده اقتصادی داشته یا خلاف قانون باشد، خرید و فروش آن‌ اشکال دارد. ✍آیت الله وحید خراسانی:خرید و فروشِ آن ، باطل است و بنابر إحتیاطِ واجبِ غیرِ قابلِ رجوع ، حرام می باشد و همچنین استخراجِ آن و سایرِ مبادلات با آن ، بنابر إحتیاطِ واجبِ غیرِ قابلِ رجوع ، حرام می باشد . ✅👈تبصره: طبق نظر همه مراجع، چنانچه استفاده از این‌گونه ارزها خلاف قانون باشد، خرید و فروش آن‌ اشکال دارد. 📜مکارم جامع المسائل شبیری استفتائات س 1051 خامنه ای، سیستانی، صافی ، وحید و نوری استفتاء از دفتر 🔰⭕️🔰⭕️🔰⭕️🔰⭕️🔰⭕️🔰⭕️ @eslam20
🔥☄🔥 ☄🔥 🔥 🌷❓ 🌷 🌺 پاسخ: 👇 🌺👈 بیرون گذاشتن موی سر (حتی به مقدار چند تار مو) از چادر یا روسری در انظار عمومی و دید نامحرم، حرام است. ✍در حرمت نگاه به موی زن فرقی بین تمام یا قسمتی از آن وجود ندارد و بر زنان مسلمان واجب است تمام موهای سر را از نامحرم بپوشانند و مواظب باشند از زنان غیر مسلمان و بی بند و بار پیروی نکنند. 👈 💢اگر کسی از صغیره مانند بدحجابی و رعایت نکردن ، نکند و تصمیم داشته باشد دوباره آن را کند، مرتکب گناه شده است؛ از این رو نباید تصور شود که بیرون گذاشتن چند تار مو یا آرایش و زینت در مقایل نامحرم گناهی است که خدای متعال آن را نادیده خواهد گرفت. 🔴 بدحجابی و هر گناهی که کوچک شمرده شود با ایمان و عمل صالح سازگار نیست و مداومت بر آن بدترین گناهان است، چنانچه حضرت امیرمؤمنان علی علیه اسلام فرمود: "بدترین گناهان آن است که صاحبش آن را کوچک شمارد." و نیز فرمود:‌ "از اصرار بر گناه بپرهیز که بزرگترین جرم هااست." ................................... ✅ منبع: 👇 بحار الانوار، ج 70، ص 364 – مستدرک الوسائل، ج 11، ص 368 برگرفته از کتاب «احکام مصور پوشش بانوان»، اطلس تاریخ شیعه، 1391، ص 52. ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: 🎋🎋🎋🎋🎋🎋🎋🎋 🏺🏺🏺🏺🏺🏺🏺🏺 @eslam20
🔴: ❓مسئله 684: اگه من یقین داشته باشم که برخی از فعالیت‌های یک شرکت یا مؤسسه حرامه؛ مثلاً طبق نظر مرجع من، بعضی از درآمدهای بانک، ربا و حرامه؛ یا مثلاً من می‌دونم که فلان شرکت در کنار تولید سرکه، شراب هم تولید می‌کنه. خریدوفروش سهام این شرکت‌ها چه حکمی داره؟ 🔵: ✍رهبری، مکارم، سیستانی و صافی: با توجه به اینکه بعضی از معاملات اونها حرامه، خریدوفروش سهامشون جایز نیست. ⚠️ نکته: خرید سهام شرکت‌های دخانیات هم بنابر احتیاط واجب، جایز نیست. 🔺 مؤسسه طیبات، مؤسسه آموزش و تحقیقات کاربردی فقه اقتصادی @eslam20
💠 ترتیب خواندن تشهد قضا و سجده سهو 💠 ⁉️ سوال: اگر تشهد در نماز فراموش شود آیا حتما باید بعد از سلام نماز، اول تشهد را قضا کرد بعد سجده سهو؟ اگر برعکس خوانده شود یعنی اول سجده سهو بعد تشهد را قضا کنیم تکلیف چیست؟ 🔴پاسخ: ✍ آیت الله خامنه‌ای: بنا بر احتیاط واجب ابتدا تشهد قضا شود و اگر برعکس عمل کرد؛ بنا بر احتیاط واجب پس از تشهد دوباره سجده سهو انجام شود. ✍ آیت الله مکارم: چنانچه تشهد فراموش شود احتیاط مستحب این است که بعد از نماز قضای آن را به جا آورند و بعد از آن بنابر احتیاط واجب سجده ی سهو به جا آورند، البته تشهد سجده ی سهو کفایت از سجده ی فراموش شده می کند. ------------- 📚 پی نوشت: استفتا، از سایت مراجع عظام ➖➖➖➖➖➖  🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 📜📜📜📜📜📜📜 @eslam20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ـ🍁🍂🍁🍂 ـ🍂🍁🍂 ﷽ ـ🍁🍂 ـ🍂 ❓ آیا معامله در بازار فارکس که معاملات ارز و طلا و موارد مشابه در اون انجام می‌شه، از لحاظ شرعی جایزه؟ ✍مقام معظم رهبری: مبادله دوتا ارز که هم‌جنس نیستن، اگه منع قانونى در مورد اون نباشه، اشکالی نداره و سود اون هم حلاله؛ ولى اعتباری که کارگزاری می‌ده، اگه به‌عنوان قرض همراه با سود باشه، ربا و حرامه. ✍ آیت‌الله سیستانی: ورود به چنین معاملاتى جایز نیست و حرامه. ✍ آیت‌الله صافی: با توجه به اینکه معامله‌های انجام‌شده در این بازار، صوری و غیرواقعی هستن، معامله در اون صحیح نیست و باطله. ✍ آیت‌الله مکارم: با توجه به اینکه فارکس شرایط شرعی معامله رو نداره، معامله در اونجا جایز نیست و باطله. ✍ آیت‌الله نوری: بازار فارکس و معاملات انجام‌شده در اون، شرعی و حلال نیستن. 💢 استفتا از دفاتر آیات عظام: خامنه‌ای، سیستانی، مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی و نوری همدانی(مدظلهم‌العالی) توسط سایت اسلام کوئست.  🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 📜📜📜📜📜📜 @eslam20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا