eitaa logo
اسلام سیاسی | مومنی
2.5هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
512 فایل
https://eitaa.com/eslamesyasi 🔸 در خدمتم 👇 @momeni1366
مشاهده در ایتا
دانلود
عبدالحسین زرین‌کوب از آخرین افراد حلقه تاریخ نگاری ماسونی
مشروطه نظریه ای برای دوران عزلت فقیهان.pdf
303.6K
🔷 مشروطه، نظریه ای برای دوران عزلت فقیهان 🔺تأملی در اندیشه سیاسی @eslamesyasi
♨️ به مناسبت ۱۴ مرداد سالروز شهادت 💢 شهیدی که او را با ۶۵ گلوله به شهادت رساندند. http://fna.ir/dbcyr1 @eslamesyasi
radio-maaref-98_04_27-17_00.mp3
14.4M
⭕️ برنامه از رادیو معارف ✅ تاریخ پخش: 98/4/27 بخش اول ♨️ مجری کارشناس: محسن مومنی ♨️ مهمان برنامه: استاد مهدی ابوطالبی @eslamesyasi
radio-maaref-98_04_27-17_30.mp3
14.4M
⭕️ برنامه از رادیو معارف ✅ تاریخ پخش: 98/4/27 بخش دوم ♨️ مجری کارشناس: محسن مومنی ♨️ مهمان برنامه: استاد مهدی ابوطالبی @eslamesyasi
نقش بابیه و تقی زاده ها در انحراف مشروطیت.pdf
636.4K
📌 مصاحبه خواندنی استاد در رابطه با نقش جریان در انحراف 🕰مدت مطالعه: 10 دقیقه @eslamesyasi
📌 پیام حجه الاسلام و المسلمین دکتر میثم عبداللهی تاریخ نگار و نویسنده انقلابی 📚 برنامه رادیویی را گوش دادم. خیلی خوب بود. از این حیث که به شبهات و سوالات مردم پاسخ میدهید، خیلی خوب هست. ⭕️ اینکه چرا جریانات مختلف مانند توده‌ای ها و منافقین و سایرین که در مبارزات سابقه داشتند، بعد از انقلاب اسلامی چرا حذف شدند، جواب متفاوتی هم میشود داد. اینکه مردم به این گروه ها علاقه نداشتند و به اینها رای ندادند، جواب خوب و مهمی است. 💢 اما باز جمهوری اسلامی اینها را کنار نگذاشت بلکه اینها طبق نظر امام، تا جایی که توطئه نکنند، آزاد هستند. تمام این جریانات مختلف با هر تفکری، به عنوان فعال سیاسی عادی، مدتها و سالها فعالیت کردند. مجاهدین خلق از بهمن ۵۷ تا خرداد ۶۰ به عنوان یک حزب سیاسی عادی فعالیت میکرد و روزنامه و مجله و دفتر حزب و تشکیلات علنی داشتند. از خرداد ۱۳۶۰ که اعلام جنگ مسلحانه کردند و ترور مردم و مسئولین در کوچه و خیابان را شروع کردند، غیرقانونی شدند و باید حذف می‌شدند و یازده هزار نفر از مردم ایران را ترور کردند. حزب توده هم تا سال ۶۱ آزاد بود و از وقتی که توطئه و همکاری خبری با شوروی و عراق را شروع کردند، خیانت کردند و ناگزیر حذف شدند. @eslamesyasi
🔰 چند نکته مهم از استاد ✅ یکی از مسائل مهمی که در مباحث می باید توجه ویژه‌ای داشت، بررسی این دوره و مورخین آن است. ما در تاریخ اسلامی با رشد تاریخ نگاری عظیمی مواجهیم. رشدی که هم در عرصه کمیت و هم در عرصه کیفیت به وضوح دیده می شود. نقشی که این تاریخ نگاری در تمدن اسلامی و حفظ ارزش های اسلامی بر عهده داشته را نمی توان نادیده گرفت. ❗️اما به تعبیر استاد مطهری تاریخ نگاری در سه قرن اخیر رشد منفی داشته است تا جایی که در برخی حوزه ها این امر به طور محسوسی مورد غفلت واقع شده است. این مهم در دورانی صورت گرفته است که ما بیش از هر دوره نیاز به تاریخ و تاریخ نگاری داریم. شکل ظهور و بروز استعمار در تاریخ ایران وضعیت نوینی به تاریخ کشورمان داد. قبل از به وجود آمدن استعمار در ایران ما با دو نوع حاکم روبرو بودیم. معمولا حکام یا افراد ظالم٬ زورگو و قسی القلب بودند و یا بعضا آدم های صالح و پسندیده. البته در این سیر می توانیم نهضت های دینی مانند سربداران را هم جای دهیم. اما با ظهور استعمار در ایران با جنبه جدیدی از حکومت ها درگیر شدیم. ◀️ استعمار به دو شکل خود را در حکومت ها نشان می دهد. استعمار آشکار و استعمار پنهان. متعاقبا با این وضع حکومت های تاریخ ما هم به دو نیمه آشکار و پنهان تقسیم می شود. با توجه به حکومت ها و اتفاقاتی که در زمان آنها رخ داده است در مواردی نیمه پنهان تاریخ ما مهم تر از نیمه روشن و آشکار است. ✖️ استعمار خصوصا به سبک انگلیسی ها سه دوره مهم را در کشور ما گذرانده است. دوران شناسایی از اواخر دوره تیموریان و صفویه٬ دوران نفوذ در هنگام حکومت قاجار و دوران سلطه در زمان پهلوی ها. پهلوی اول زیر سلطه انگلیس بود و پهلوی دوم زیر سلطه آمریکا. باید توجه کرد که نیمه پنهان تاریخ کشور ما بیش از کشورهای دیگر است چرا که استعمار در جاهایی مانند هند و آفریقا مستقیم وارد شد و به موجب آن هم نیمه پنهان تاریخ این کشور ها نسبت به ایران ضعیف تر است. https://tn.ai/59013 @eslamesyasi
📝 چند روز پیش با یک دوست عزیز و بزرگوار قرار ملاقات داشتم. آقای یاسر عسکری، چهره نام آشنای در عرصه چاپ و نشر. عنصری فعال و پر تکاپو با ذهنی پر از ایده و خلاقیت. 🌹 💢 گفتگوی ما در دفتر کارش بود، در قم. دفتری ساده و بی آلایش همراه با همکارانی متواضع و دوست داشتنی. 3 ساعت باهم حرف زدیم، در واقع درد دل کردیم. ایشان از فعالیت های «دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی» گفت که برایم خیلی جالب بود. 📔 در انتها مهمترین کتابهایی را که در حوزه انقلاب اسلامی کار کرده بودند را برایم معرفی کرد و سپس هدیه داد. عناوین مباحث بسیار برایم جالب بود. سوژه ها همه مردمی بودند و تازگی خاصی داشتند. 📖 بعد از خداحافظی به منزل رفتم و شروع کردم به خواندن کتابها. در ادامه به معرفی برخی از آنها خواهم پرداخت. شما میتوانید هشتک را دنبال کنید و دلنوشته هایم را بخوانید. @eslamesyasi
کتاب «رسم جهاد»
«رسم جهاد»، کتابی که ارزش خواندن را دارد.
📕 شاید بتوان «تجربه نگاری» را گام اول در ثبت دانست. تجربه نگاری، به قلم کشیدن تجربه مردان و زنان این مرز و بوم است در فراز و نشیب های قبل و بعد از پیروزی ملتی که با دست خالی اما با اتکاء به قدرت ایمان کار را شروع کرد و امروز خود، الگو شده است. 🔖یکی از این نهادهایی که از دل بر آمد و متکی به قدرت ایمان و تلاش مردم بود، جهاد سازندگی بود. 📋 همیشه برایم سؤال بود که جهاد از کجا شروع شد و سرانجامش چه شد. پدرم همیشه از بچه های جهاد و سپاه می‌گفت و می‌گفت که اگر اینها نبودند نمیتوانستیم از جنگ عبور کنیم. در همین فکرها بودم تا اینکه کتاب «رسم جهاد» را دیدم. لابلای همان کتابهایی بود که یاسر عسکری عزیز داده بود. گرفتم و شروع کردم به خواندن. یکسره خواندم. 📎 حسینعلی عظیمی راوی کتاب مرا با خود برد. ابتدای کتاب برایم خیلی خوب و جذاب بود، اخلاص و ایثار جهادی ها را انگار حس میکردم... اما به آخرها که رسیدم ناراحت و البته کمی عصبانی شدم خصوصا وقتی فصل دهم کتاب با عنوان «دولتی شدن جهاد» را خواندم. البته در فصل قبلی آن هم عبدالله نوری اوقاتم را مکدر کرده بود! بگذریم... 📕 زیبایی های کتاب را با این چند جمله خراب نکنم. خودتان اگر همت کنید سه ساعته کل کتاب خوانده می‌شود. این چند جمله در صفحات اول کتاب آمده که بسی جای تأمل دارد: «خودمان هم هنوز دقیق نمی دانیم جهاد چگونه شکل گرفت، چگونه استمرار پیدا کرد و چگونه منحل شد، جهاد چه بود و چرا ما دیگر نمی‌توانیم نهادی کارآمد، مردمی و فراگیر نظیر آن را در کشور ایجاد کنیم. در عین حال متأسفانه تاکنون برای دانشگاه و حوزه مطالعه این نهاد یا دیگر نهادهای برآمده از انقلاب اسلامی، مهم نشده است!» @eslamesyasi
کتاب «خانم مربی»
... کتاب «خانم مربی»، کتابی که بعد از نماز صبح خواب را از چشمانم گرفت و مرا با خود همراه کرد و برد.
🖌 سعیده صدیق زاده که سالها مربی پرورشی بوده، خاطرات خود را روایت کرده و سپس دفتر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آن را به رشته تحریر در آورده. 📎 سبک تربیتی خاص ایشان و البته پیش از ایشان، مادرشان بسیار جذاب و خواندنی است. بیانی شیوا و روان با ذکر خاطرات شیرین کودکی طراوت خاصی به کتاب بخشیده است. 🔖 کتابی بسیار مناسب برای بانوان... مربیان نسل آینده. ✏️ شاید گزافه نباشد اگر این کتاب را «کتاب کار» معرفی کنیم... کتاب کار مربیان پرورشی، کتاب کار بانوان جوان، کتاب کار مادران، کتابی که نکات آموزشی ارزنده ای برای نسل جوان امروز دارد. @eslamesyasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ برنامه از رادیو معارف ✅ تاریخ پخش: 98/5/3 بخش اول ♨️ مجری کارشناس: محسن مومنی ♨️ مهمان برنامه: استاد احمد رهدار @eslamesyasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ برنامه از رادیو معارف ✅ تاریخ پخش: 98/5/3 بخش دوم ♨️ مجری کارشناس: محسن مومنی ♨️ مهمان برنامه: استاد احمد رهدار @eslamesyasi
اسلام سیاسی | مومنی
📖 اگر تا کنون موفق به مطالعه این کتاب نشده اید صوت زیر 👇 را
حجت الاسلام دکتر سلیمانی. فرآیند استحاله مشروطه.۹۸۰۵۱۸.mp3
15.39M
↙️پیشنهاد دانلود 🔰فرآیند استحاله نهضت مشروطه. 🔺سخنرانی حجت الاسلام دکتر جواد سلیمانی @eslamesyasi
🔰 «چه شد که غربی‌ها، مشخصاً انگلیسی‌ها، در مسأله کامیاب شدند؟ از چه شگردی استفاده کردند که کامیاب شدند؟ در حالی که مردم که جمعیت اصلی هستند، می‌توانستند در اختیار علما باقی بمانند و اجازه داده نشود که جلو چشم همین مردم به دار کشیده شود؛ قاعده‌ی قضیه این بود... که اینها توانستند یک عده‌ای از اعضای جبهه‌ی یعنی همان اعضای دینی و عمدتاً علما را فریب بدهند و حقیقت را برای اینها پوشیده نگه دارند و اختلاف ایجاد کنند. 🔰 [دوم اینکه] حرف‌هایی را که از سوی روشنفکرها و به‌وسیله‌ی عمال حکومت گفته می‌شد و وعده‌هایی را که داده می‌شد، حمل بر صحت می‌کردند. این‌طور می‌گفتند که: شما دارید عجله می‌کنید؛ سوءظن دارید؛ اینها قصد بدی ندارند... انسان می‌بیند که حساسیت آنها را در مقابل انحراف کم کرده‌اند؛ اما حساسیت بعضی‌ها مثل مرحوم آشیخ فضل‌الله باقی ماند.. 🔰 در قضایای عراق هم اول علما به طور جدی وارد شدند، بعد تعبیر و توجیه شروع شد: حالا شاید اینها راست بگویند! شاید هدف بدی نداشته باشند! انگلیس‌ها در آن‌جا بین مردم عراق شعارهایی را پخش کردند: «جئنا محررین لا مستعمرین!»؛ ما نیامده‌ایم برای استعمار شما، ما آمده‌ایم شما را از دست عثمانی‌ها آزاد کنیم... آن وقت آنها در آن‌جا از ۱۹۲۰ تا ۱۹۵۸ ظاهراً یا ۵۷، سی‌وهشت سال عراق را آن‌چنان فشردند که وقتی انسان این سال‌های طولانی را نگاه می‌کند و می‌خواند، گریه‌اش می‌گیرد.» (۱۳۸۵/۰۲/۰۹) @eslamesyasi