eitaa logo
مکتب خانه
316 دنبال‌کننده
775 عکس
322 ویدیو
261 فایل
نشر آثار صوتي و تصويري و مکتوب @roshd_harakat
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️ ویژگی های زبان 1. مجموعه ای از علامات و نشانه ها؛ علامت چیزی است که چیز دیگر را نشان می دهد و هر لفظی که بر معنایی دلالت دارد، علامت محسوب می شود. 2. وضع؛ نظام های زبانی و نشانه ای همه براساس وضع شکل گرفته اند. 3. دلبخواهی (اعتباطی) بودن زبان 4. نظام 5. خلاقیت نامحدود 6. ساخت دوگانه 7. تقطیع پذیری 8. تنوع گونه های زبان منبع: معنا شناسی 1؛ استاد قائمی نیا ╭┅────────────────────┅╮ 🌐https://eitaa.com/esra_rasane ╰┅────────────────────┅
1_1003823809.docx
19.7K
🌀نقش آیت الله مصباح یزدی در ارتقاء فلسفه اسلامی، نوشته محمد فنایی اشکوری فصلنامه معرفت فلسفی شماره ۷۰، سخن نخست. @dreshkevari @Islamic_Philosophy_of_Religion
📣 مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی قم ، سال تحصیلی ۱۴۰۰_ ۱۴۰۱ ♻️مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی قم تحت اشراف آیت الله فیاضی با محوریت اجتهاد در معارف برای سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ از بین داوطلبان حوزوی در مقطع سطح ۲ و ۳ طلبه می پذیرد . ⏳زمان ثبت نام: ۲۸ فروردین لغایت ۳۱ تیر ‼️‼️ کلیه داوطلبانی که موفق به ثبت نام در سامانه پذیرش مراکز تخصصی مدیریت حوزه نشده اند ، می توانند حضوری و یا مجازی اطلاعات خود را وارد نمایند تا در نوبت مصاحبه قرار گیرند . ⬅️ داوطلبان فرم ثبت نام مندرج در کانال را تکمیل نمایند و برای ادمین کانال مرکز به آدرس زیر ارسال نمایند: @mt_falsafeh 🔹ارتباط با ادمین: @khatami1369 📳تلفن تماس ⬅️ ۰۹۳۶۶۶۲۳۶۲۲ _ ۰۹۱۳۷۳۶۸۶۵۵ ⌚️ زمان پاسخگویی: ساعت ۱۴ تا ۱۸ https://eitaa.com/joinchat/729677891Cc0cea1ba96
هدایت شده از البیان
تفسیر قانون فلسفی«ماهیة من حیث هی لیست الا هی».mp3
2.14M
🔊 💠معنای قانون فلسفی «الماهیة من حیث هی لیست إلا هی» 🔰 استاد 🔹استاد در این صوت به بررسی اشکال معروف ارتفاع نقیضین در ماهیت من حیث پرداخته و تفاوت پاسخ این اشکال را نزد فلاسفه قبل از ملاصدرا و بعد از آن بیان می کنند. 📌و در انتها نظر علامه طباطبایی را در باب این قانون مهم فلسفه مطرح می نمایند. @albayann 👇🏻👇🏻👇🏻
هدایت شده از احمد فربهی
علامه‌ی مجلسی عاقل‌ترین مخالف فلسفه علامه‌‌ی مجلسی، عمرش را در شرح کلمات اهل‌بیت علیهم‌السلام گذراند و هر جا سخن فلاسفه را مخالف با سخن آن‌ها دید، سخن فلاسفه را نقد کرد، اما اصل را بر فهم و شرح آیات و روایات گذاشت. برخی مخالفان فلسفه، بر خلاف رویه‌‌ی علامه‌ی مجلسی، عمرشان را در مخالفت با فلاسفه گذراندند، و توفیق چندانی در شرح آیات و روایات نیافتند. علامه‌‌ی مجلسی نزد همه‌ی علمای امامی، بزرگ است، البته این‌‌عظمت، با نقد سخنانش منافاتی ندارد؛ علامه‌‌ی طباطبائی نقدهایی بر سخنان ایشان در تعلیقه‌ی مجلدات 1-7 دارد و مرحوم آقای مصباح، توضیحاتی نقدگونه در تعلیقه‌ی جلد 54(چاپ بیروت)، ذیل بحث حدوث زمانی عالم دارد. بیست و هفتم ماه رمضان، سالروز رحلت علامه‌ی مجلسی است، خدا ایشان و همه‌‌‌ی شاگردان مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام را با اولیائشان محشور فرماید. https://eitaa.com/farbehi
وَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى عَنْ ( مُحَمَّدِ بْنِ اَلْحَسَنِ ) عَنْ يَعْقُوبَ بْنِ يَزِيدَ عَنِ اِبْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ قَالَ: كُنْتُ جَالِساً عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ إِذْ دَخَلَ يُونُسُ بْنُ يَعْقُوبَ فَرَأَيْتُهُ يَئِنُّ فَقَالَ لَهُ مَا لِي أَرَاكَ تَئِنُّ فَقَالَ طِفْلٌ لِي تَأَذَّيْتُ بِهِ اَللَّيْلَ أَجْمَعَ فَقَالَ حَدَّثَنِي أَبِي مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ عَنْ آبَائِهِ عَنْ جَدِّهِ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ ، أَنَّ جَبْرَئِيلَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ نَزَلَ عَلَيْهِ وَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ عَلِيٌّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَئِنَّانِ فَقَالَ جَبْرَئِيلُ يَا حَبِيبَ اَللَّهِ مَا لِي أَرَاكَ تَئِنُّ فَقَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ مِنْ أَجْلِ طِفْلَيْنِ لَنَا تَأَذَّيْنَا بِبُكَائِهِمَا فَقَالَ جَبْرَئِيلُ مَهْ يَا مُحَمَّدُ فَإِنَّهُ سَيُبْعَثُ لِهَؤُلاَءِ شِيعَةٌ إِذَا بَكَى أَحَدُهُمْ فَبُكَاؤُهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ إِلَى أَنْ يَأْتِيَ عَلَيْهِ سَبْعُ سِنِينَ فَإِذَا جَازَ اَلسَّبْعَ فَبُكَاؤُهُ اِسْتِغْفَارٌ لِوَالِدَيْهِ إِلَى أَنْ يَأْتِيَ عَلَى اَلْحُدُودِ فَإِذَا جَازَ اَلْحَدَّ فَمَا أَتَى مِنْ حَسَنَةٍ فَلِوَالِدَيْهِ وَ مَا أَتَى مِنْ سَيِّئَةٍ فَلاَ عَلَيْهِمَا. الکافی، ج 6، ص 52 ترجمه حمّد بن مسلم گويد: در خدمت امام صادق عليه السّلام نشسته بودم كه يونس بن يعقوب وارد شد. يونس از امرى ناراحت بود و مى‌ناليد. امام عليه السّلام به او فرمود: براى چه ناراحت و نالان هستى‌؟ عرض كرد: كودكى دارم كه تمام ديشب را به خاطر او اذيت شدم. فرمود: اى يونس! پدرم محمّد بن على عليهما السّلام از پدران خويش عليهم السّلام، از جدّم پيامبر خدا صلّى اللّه عليه و آله خبر داد كه جبرئيل عليه السّلام بر پيامبر خدا صلّى اللّه عليه و آله نازل شد در حالى‌كه ايشان و حضرت على عليه السّلام ناراحت بودند و مى‌ناليدند. جبرئيل عليه السّلام عرض كرد: اى حبيب خدا! چرا ناراحت و نالان هستى‌؟ پيامبر خدا صلّى اللّه عليه و آله فرمود: به جهت گريۀ دو كودكى كه داريم. جبرئيل عليه السّلام عرض كرد: نگران مباش اى محمّد! زيرا به زودى براى شما شيعيانى خواهند آمد كه گريه فرزندان آن‌ها تا هفت سالگى «لا إله إلاّ اللّه»، پس از هفت سالگى گريه‌اش استغفار براى پدر و مادرش است. تا اين‌كه به سن بلوغ برسد. زمانى كه به سنّ‌ بلوغ رسيد، هر عمل نيكى كه انجام دهد براى پدر و مادرش نيز منظور خواهد شد و هر عمل زشتى انجام دهد ربطى به پدر و مادرش نخواهد داشت.
وَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى عَنْ ( مُحَمَّدِ بْنِ اَلْحَسَنِ ) عَنْ يَعْقُوبَ بْنِ يَزِيدَ عَنِ اِبْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ قَالَ: كُنْتُ جَالِساً عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ إِذْ دَخَلَ يُونُسُ بْنُ يَعْقُوبَ فَرَأَيْتُهُ يَئِنُّ فَقَالَ لَهُ مَا لِي أَرَاكَ تَئِنُّ فَقَالَ طِفْلٌ لِي تَأَذَّيْتُ بِهِ اَللَّيْلَ أَجْمَعَ فَقَالَ حَدَّثَنِي أَبِي مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ عَنْ آبَائِهِ عَنْ جَدِّهِ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ ، أَنَّ جَبْرَئِيلَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ نَزَلَ عَلَيْهِ وَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ عَلِيٌّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَئِنَّانِ فَقَالَ جَبْرَئِيلُ يَا حَبِيبَ اَللَّهِ مَا لِي أَرَاكَ تَئِنُّ فَقَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ مِنْ أَجْلِ طِفْلَيْنِ لَنَا تَأَذَّيْنَا بِبُكَائِهِمَا فَقَالَ جَبْرَئِيلُ مَهْ يَا مُحَمَّدُ فَإِنَّهُ سَيُبْعَثُ لِهَؤُلاَءِ شِيعَةٌ إِذَا بَكَى أَحَدُهُمْ فَبُكَاؤُهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ إِلَى أَنْ يَأْتِيَ عَلَيْهِ سَبْعُ سِنِينَ فَإِذَا جَازَ اَلسَّبْعَ فَبُكَاؤُهُ اِسْتِغْفَارٌ لِوَالِدَيْهِ إِلَى أَنْ يَأْتِيَ عَلَى اَلْحُدُودِ فَإِذَا جَازَ اَلْحَدَّ فَمَا أَتَى مِنْ حَسَنَةٍ فَلِوَالِدَيْهِ وَ مَا أَتَى مِنْ سَيِّئَةٍ فَلاَ عَلَيْهِمَا. الکافی، ج 6، ص 52 ترجمه محمّد بن مسلم گويد: در خدمت امام صادق عليه السّلام نشسته بودم كه يونس بن يعقوب وارد شد. يونس از امرى ناراحت بود و مى‌ناليد. امام عليه السّلام به او فرمود: براى چه ناراحت و نالان هستى‌؟ عرض كرد: كودكى دارم كه تمام ديشب را به خاطر او اذيت شدم. فرمود: اى يونس! پدرم محمّد بن على عليهما السّلام از پدران خويش عليهم السّلام، از جدّم پيامبر خدا صلّى اللّه عليه و آله خبر داد كه جبرئيل عليه السّلام بر پيامبر خدا صلّى اللّه عليه و آله نازل شد در حالى‌كه ايشان و حضرت على عليه السّلام ناراحت بودند و مى‌ناليدند. جبرئيل عليه السّلام عرض كرد: اى حبيب خدا! چرا ناراحت و نالان هستى‌؟ پيامبر خدا صلّى اللّه عليه و آله فرمود: به جهت گريۀ دو كودكى كه داريم. جبرئيل عليه السّلام عرض كرد: نگران مباش اى محمّد! زيرا به زودى براى شما شيعيانى خواهند آمد كه گريه فرزندان آن‌ها تا هفت سالگى «لا إله إلاّ اللّه»، پس از هفت سالگى گريه‌اش استغفار براى پدر و مادرش است. تا اين‌كه به سن بلوغ برسد. زمانى كه به سنّ‌ بلوغ رسيد، هر عمل نيكى كه انجام دهد براى پدر و مادرش نيز منظور خواهد شد و هر عمل زشتى انجام دهد ربطى به پدر و مادرش نخواهد داشت. ╭┅────────────────────┅╮ 🌐https://eitaa.com/esra_rasane ╰┅────────────────────┅
سخنرانی استاد فیاضی.pdf
350.8K
✳️ تأثیر متقابل فلسفه و اجتهاد فقهی ✳️ متن سخنرانی استاد فیاضی در مدرسه علمیه آل یاسین تاریخ 7 اردیبهشت 1400 ╭┅──────────────┅╮ 🌐 eitaa.com/esra_rasane ╰┅───────────────┅
مکتب خانه
‏طبق محاسبات کوانتومی رییس جمهور بعدی عینک نداره 》بشیر《 @OfficialPersianTwitter
شش مبنا مبنای یکم: مبنای «لزوم رؤیت هلال با چشم عادی» و «اشتراط اتّحاد افق» (مبنای فقهی مشهور فقهاء مانند حضرات آیات عظام امام‌خمینی(ره)، گلپایگانی(ره)، اراکی(ره)، سیّدمحمّد صدر(ره)، بهجت(ره)، سیستانی، شبیری‌زنجانی، مکارم‌شیرازی، سیّدمحمّدتقی مدرّسی) مبنای دوم: مبنای «لزوم رؤیت هلال با چشم عادی» و «کفایت رؤیت در نقاطی که در بیشترِ شب با هم مشترک‌اند» (مبنای فقهی حضرت آیت‌الله العظمی وحیدخراسانی) مبنای سوم: مبنای «لزوم رؤیت هلال با چشم عادی» و «کفایت رؤیت در نقاطی که در بخشی از شب با هم مشترک‌اند» (مبنای فقهی حضرات آیات عظام خوئی(ره)، تبریزی(ره)، لطف‌الله صافی‌گلپایگانی، محمّداسحاق فیّاض) مبنای چهارم: مبنای «لزوم رؤیت هلال با چشم عادی» و «کفایت رؤیت در هر نقطه‌ای برای همۀ نقاط زمین» (مبنای فقهی حضرت آیت‌الله العظمی بشیرحسین نجفی) مبنای پنجم: مبنای «کفایت رؤیت هلال با چشم مسلّح» و «اشتراط اتّحاد افق» (مبنای فقهی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای) مبنای ششم: مبنای «کفایت رؤیت هلال با چشم مسلّح» و «کفایت رؤیت در نقاطی که در بخشی از شب با هم مشترک‌اند» (مبنای فقهی حضرات آیات عظام فاضل‌لنکرانی(ره)، سیّدکاظم حائری، نوری‌همدانی)
🌷💠✨روایت بسیار مهم در مورد عید فطر و قربان الْعِلَلُ، عَنْ أَبِیهِ عَنْ سَعْدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِیسَی عَنْ عَلِیِّ بْنِ الْحَسَنِ عَنْ عَمْرِو بْنِ عُثْمَانَ عَنْ حَنَانِ بْنِ سَدِیرٍ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ دِینَارٍ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ قَالَ: یَا عَبْدَ اللَّهِ مَا مِنْ عِیدٍ لِلْمُسْلِمِینَ أَضْحًی وَ لَا فِطْرٍ إِلَّا وَ هُوَ یَتَجَدَّدُ فِیهِ لآِلِ مُحَمَّدٍ صلی الله علیه و آله حُزْنٌ قُلْتُ فَلِمَ قَالَ لِأَنَّهُمْ یَرَوْنَ حَقَّهُمْ فِی یَدِ غَیْرِهِمْ . 🌷💠✨علل الشرایع: حنّان بن سدیر از عبد اللَّه بن دینار، از امام باقر علیه السّلام نقل کرده که آن جناب فرمودند: ای عبد اللَّه! هیچ عید فطر و قربانی برای مسلمین نمی آید چه قربان و چه فطر مگر آنکه برای آل محمّد علیهم السّلام حزن و اندوه تجدید می‌شود. عبد اللَّه می‌گوید: عرضه داشتم برای چه؟ فرمودند: چون می‌بینند که حقّشان در دست دیگری است. ╭┅──────────────┅╮ 🌐 eitaa.com/esra_rasane ╰┅───────────────┅
❇️ هر مکتبى هر شناختى که به پیروان خودش مى‌‌دهد در واقع یک عینک به چشم پیروان خودش مى‌‌زند، مى‌‌گوید با این عینک عالم را ببین. ❇️ منتها مکتبهایى که دنبال حقیقت‌‌اند عینکهاى واقع‌‌بین مى‌‌دهند یعنى عینکى مى‌‌دهند که انسان واقعیت را بهتر ببیند مثل این که عینکى مى‌‌دهد ذره‌‌بین که چشمِ بى‌‌عینک آن ذرات را نمى‌‌تواند ببیند، عینکى به او مى‌‌دهد که ذرات کوچک را هم ببیند. یا عینک دوربین مى‌‌دهد که چشمش بدون عینک دورها را نمى‌‌تواند ببیند، با این عینک دوربین دورها را مى‌‌ببیند. ❌ مکتبى که بى‌‌غرض و هدفش حقیقت باشد، عینکى مى‌‌دهد که از نظر او بهتر واقع‌‌بین باشد و شخص ریزهاى واقع و دورهاى واقع را بهتر ببیند. ❌ ولى بسیارى از مکتبها و وابسته به سیاستها هستند و ناچار اصل اساس کار آنها یک روشى است که در دنیا تبلیغ مى‌‌کنند؛ شناخت را، عینک را مصلحتى مى‌‌دهد یعنى آن گونه مى‌‌دهد که چنان که او مى‌‌خواهد و مطابق میل او شخص ببیند؛ ❇️ به عینک یک رنگ و لونى و یک وضعى مى‌‌دهد که یک شىء را آنچنان که دل او مى‌‌خواهد ببیند. مى‌‌دانید که به عینک هر رنگى بدهند انسان از پشت آن عینک اشیاء را به آن رنگ مى‌‌بیند. ❇️ اگر انسان عینک قرمز به چشم بزند دنیا را قرمزِ خون آلود مى‌‌بیند، اگر عینک سبز به چشمش بزند دنیا را سبز مى‌‌بیند، آبى بزند آبى مى‌‌بیند، سیاه بزند سیاه مى‌‌بیند؛ و اگر عینک را به یک شکل تقریبآ استوانه‌‌اى درست کنند عرض اشیاء را کوچک و طول آن را بزرگ مى‌‌بیند مثل وقتى که .... ❇️ عینک را همه جور مى‌‌شود ساخت. ممکن است عینک را به گونه‌‌اى بسازند که انسان، زشتى را زیبا ببیند، زیبایى را زشت ببیند. ❌ مکتبهایى که بر اساس به وجود آمده است و ابزار سیاستهاى بین‌‌المللى هستند شناختهایى که مى‌‌دهند، عینکهایى که به افراد مى‌‌دهند عینکهاى این گونه است. منبع: شناخت از نظر قرآن ╭┅──────────────┅╮ 🌐 eitaa.com/esra_rasane ╰┅───────────────┅
این توییت مربوط می شود به اواخر سال 1398 و انتخابات مجلس شورای اسلامی؛ کاری به گوینده این سخن نداریم چون بنا بر نقد اشخاص نداریم ... اما مفهوم این جمله مهم است؛ این چنین سخنانی اصلاً توجه به واقعیت ندارند و فقط درصدد تئوریزه کردن امر مطلوب (اقتصادی، سیاسی، مذهبی، دینی، فلسفی و ...) هستند؛ مهمترین نشانه چنین سخنانی این است که اول موضع گیری می کنند و سپس تلاش می کنند واقعیت را مطابق با مواضع خودشان، تبیین و تحلیل کنند، تو گویی همه کر و کور هستیم ... اما مرور زمان باعث می شود که همه چیز روشن شود ... مشابه این موضع گیری ها درباره کرونا را درباره ماجرای سقوط هواپیما هم شاهد بودیم همان کسانی که تلاش داشتند ماله بکشند با 35 سال سابقه پرواز و غیره ... ╭┅──────────────┅╮ 🌐 eitaa.com/esra_rasane ╰┅───────────────┅
فایل های صوتی (42 جلسه) مربوط به تدریس توسط در کانال تلگرام بارگذاری شد. 42 جلسه آدرس کانال در تلگرام👇 ╭┅──────────────┅╮ 🌐 https://t.me/esra_rasane ╰┅───────────────┅
مکتب خانه
مطمئنا بنده به ایشان رای نخواهم داد ولی این تحلیل جالبه!
مکتب خانه
🔴 انتقاد لاریجانی به قالیباف و رئیسی در جمع اعضای ستادش: 🔸 چرا روسای دو قوه آن هم با عمر کوتاه مدیریتی دو ساله به دنبال قوه دیگرند؟ 🔸 به گزارش خبرنگار علی لاریجانی حالا دیگر یکی از کاندیداهای قطعی شده انتخابات ۱۴۰۰ است. او بعد از دیدار مهمی که هفته پیش داشته تصمیمش برای ورود به انتخابات ۱۴۰۰ جدی شده اما تیم او این خبر را به بعد از اعلام انصراف ظریف محول کردند. 🔸 ستاد علی لاریجانی قصد دارند با قرار گرفتن در قطب مخالف کاندیداهای اصولگرا و استفاده از ظرفیت محمدجواد ظریف و جریان های منتقد، سبد رای لاریجانی را بزرگتر کنند. 🔸 لاریجانی چند روز پیش در جمع خصوصی اعضای ستاد خود با انتقاد از کاندیدا شدن سران قوا گفته: 🔸 من سالها رییس مجلس بودم و فرصت کاندیداتوری برای ریاست جمهوری داشتم اما همه چیز را منتهی به قوه مجریه نکردم و دائم چشم به آن ندوختم اما نمی دانم چطور است که برخی سران قوا از روزی که آمده اند همزمان به فکر قوه دیگر بوده اند. مگر در قوه مجریه چه خبر است که در آنجا نیست و این همه اصرار به رسیدن به آن دارند؟/ اصلاحات پرس
📝بازخوانی یک انتخابات عجیب وقتی که آیت الله جنتی مردم را به رای ندادن تشویق کرد، و آیت الله خامنه ای رای نداد ✍میلاد خوشکار 🔸انتخابات شورای شهر دوم در اسفند ۸۱ را می توان عجیب ترین پدیده در سازوکار انتخاباتی جمهوری اسلامی، طی ۴۳ سال دانست 🔹انتخاباتی که دبیر شورای نگهبان احمد جنتی با سخنانی صریح در خطبه های نماز جمعه مومنین را نه تنها به رای دادن ترغیب نکرد بلکه تا آنجا که توانست شبهه افکنی کرد و با ایراد سخنانی به نحوی مردم را به عدم مشارکت حداکثری دعوت نمود؛ 🔸 اما این تنها اتفاق عجیب این انتخابات نبود؛ سفر ناگهانی و بدون اعلام قبلی آیت الله خامنه ای به استان سیستان و بلوچستان ۴ روز قبل از برگزاری انتخابات و در نهایت عدم شرکت ایشان در انتخابات، دومین دوره انتخابات شوراها را در تاریخ جمهوری اسلامی منحصربفرد کرده است. 🔹روند برگزاری دومین دوره انتخابات شوراها در حال سپری شدن است؛ دست شورای نگهبان و تیغ نظارت استصوابی در این انتخابات طبق قانون به کاندیداها نمی رسد؛ 🔸علی تاجرنیا، نماینده مجلس ششم و رئیس هیئت نظارت بر انتخابات اعلام کرده است: استعلام منفی وزارت اطلاعات و دیگر مراجع، شرط کافی برای ردصلاحیت یک کاندیدا نیست؛ بلکه فقط صلاحیت افرادی که هم‌اکنون عضو حزب کومله، دموکرات کردستان ایران و مجاهدین خلق هستند رد خواهد شد ودیگر گروه‌ها و افراد برای شرکت در این انتخابات آزادند. 🔹احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، برآشفته شده و در خطبه‌های نماز جمعه روز دوم اسفند ۸۱ و یک هفته مانده به برگزاری انتخابات می گوید: در مورد سلامت انتخابات تردیدهای جدی وجود دارد و معلوم نیست که چه کسی جلوی تقلب‌های انتخاباتی را خواهد گرفت. جنتی با طعنه به وزارت کشور و مجلس می گوید: «نمی‌دانم چه کسی باید مواظب عدم تقلب باشد. انشاءالله فرشتگان مواظبت می‌کنند.» 🔸احمد جنتی در ادامه تیر خلاص را نیز به سازوکار انتخاباتی پیش رو که خود نقش اساسی در آن ندارد می زند و عملا مومنین را به عدم مشارکت حداکثری دعوت می کند، او گفت که الزاما و در هر شرایطی نباید رای داد و فقط اگر «فرد صالحی پیدا کردید، بروید رای بدهید.» 🔹مرتضی مبلغ، معاون سیاسی وزارت کشور به این اظهارات بی سابقه، واکنش نشان داد او در بیانیه ای گفت: «به جای آنکه مردم رابه شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح دعوت کنند، با مشروط کردن رأی دادن، عنوان کرده‌اند که اگر در بین کاندیداها فرد صالحی پیدا کردید، بروید و به او رای دهید. از همه ناخوشایندتر این که ایشان در ارتباط با انتخابات ضمن اظهار نگرانی از اینکه نمی‌دانم چه کسی باید مواظب عدم تقلب باشد و ابراز این که انشاءالله فرشتگان مواظبت می‌کنند، به گونه‌ای صحبت کردند که نه فقط در راستای ایجاد اعتماد عمومی نبود، بلکه روند قانونی تشکیل یکی از ارکان کشور را با شبهه مواجه ساخت.» 🔸تنها ۴ روز مانده به انتخابات آیت الله خامنه ای در سفری از پیش تعیین نشده به استان سیستان و بلوچستان سفر می کنند و در صبح روز رای گیری به شهر کم جمعیت کنارک می روند تا با توجه به منع قانونی شرکت در انتخابات حوزه های کم جمعیت و کمتر از ۱۰۰ هزار نفر نتوانند در رای گیری شرکت کنند؛ ایشان ظهر روز انتخابات و متفاوت با دیگر انتخابات ها که صبح زود اقدام به رای دادن می کردند در حوزه انتخاباتی حضور پیدا کردند و گفتند: «من‌ قانونا نمی‌توانم‌ وقتی در کنارک هستم‌ رأی بدهم‌؛ به‌ من‌ گزارش‌ داده‌اند که‌ در برخی از جاها برای تشخیص‌ صلاحیت‌ها کوتاهی‌هایی شده‌ است.‌ من‌ تحقیق‌ خواهم‌ کرد که‌ اگر چنانچه‌ افرادی نابجا و برخلاف‌ مقررات‌ راه‌ یافته‌ باشند انتخابات‌ آنجا اعتباری نخواهد داشت.» @maktubat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛ غزه؛ دقایقی پیش ... وَ إِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلاَئِكَةِ إِنِّي جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً قَالُوا أَ تَجْعَلُ فِيهَا مَنْ يُفْسِدُ فِيهَا وَ يَسْفِكُ الدِّمَاءَ وَ نَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِكَ وَ نُقَدِّسُ لَكَ قَالَ إِنِّي أَعْلَمُ مَا لاَ تَعْلَمُونَ ... یعنی فرشتگان الهی و آمریکایی ها را می دیدند که چنین اعتراض می کردند؟! ╭┅────────────┅╮ 🌐 eitaa.com/esra_rasane ╰┅─────────────┅
حقوق مدنی 3؛ قواعد عمومی قراردادها؛ ویرایش 3.pdf
1.46M
📝 درس مدنی 3 📚 (قواعد عمومی قراردادها) ویرایش سوم؛ تقریر برخی از جلسات ناقص بوده و نیازمند تکمیل است... ❇️ تعداد جلسات برگزار شده: 15 🌹 استاد منصور امینی ❇️ سالتحصیلی 1399-1400 🔆 لطفاً اشکالات و نواقص احتمالی رو در صورت امکان تذکر دهید تا برطرف شود. 🔆 تلاش شده است متن همه قوانین مورد ارجاع آورده شود. 🔆 تلاش شده است به جهت اهمیت در برخی موارد، عین بیان استاد آورده شود لذا صوت برخی جلسات مجددا استماع شده است. 🔆 این تقریرات به رویت استاد عزیز نرسیده است و معلوم نیست مورد تایید ایشان باشد. ╭┅────────────┅╮ 🌐 eitaa.com/esra_rasane ╰┅─────────────┅
این حرف 23 بهمن 1399 گفته شده و امروز 23 اردیبهشت 1400 است؛ دقیقاً 3 ماه؛ موعد عمل به وعده فرارسیده است ...
♨️در زمان اشغال هند توسط بریتانیا... ✅روزی افسر انگلیسی بدون هیچ دلیلی سیلی محکمی به یک شهروند هندی زد. شهروند ساده هندی برگشت و چنان با مشت به روی افسر بریتانیایی زد که او از اثر شدت ضربه وارده به زمین افتاد. ✅افسر بریتانیایی از این عکس العمل هندی وحشت زده و خشمگین شده بود؛ ولی چون تنها بود چیزی نگفت و بطرف مقر سربازان بریتانیایی رفت تا با گرفتن نیرو برگردد و جواب مرد هندی را بدهد که جرات کرده به افسر امپراطوری سیلی بزند که آفتاب در قلمرو آن غروب نمی کند.. ✅پیش ژنرال انگلیسی رفت و از او خواست تا سرباز به او بدهد تا برگردد و جواب این بی ادبی را به هندی دهد. اما ژنرال انگلیسی بدون این که جواب او را بدهد، او را به اتاقی برد که در آن پول نگهداری میشد و گفت: 50000 روپیه بردار و برو نزد آن هندی و در مقابل کاری که انجام دادی به او بده و معذرت بخواه! ✅افسر با شنیدن این حرف معترضانه گفت: هندی بدبخت به یک افسر ملکه سیلی زده است و این یعنی بی احترامی به امپراطوری انگلیس، ولی شما بجای مجازات به من می گویید به او پول بدهم و عذر بخواهم؟! ژنرال با خشم گفت: این یک دستور است، باید بدون چون و چرا اجرا کنی. ✅افسر به ناچار پول را به مرد هندی داد و عذر خواست. هندی پذیرفت و با خوشحالی تمام پول را از او گرفت و یادش رفت که او حق داشته اشغالگر وطنش را بزند! پنجاه هزار روپیه آن زمان پول هنگفتی بود و او با آن خانه خرید و با بقیه اش چندین ریکشا (وسیله ی حمل و نقل درون شهری در هندوستان) گرفت و با استخدام چند راننده آن ها را به کرایه داد... ✅روزگار گذشت و وضع زندگی او بهتر شد تا این که به یکی از تجار در شهر خود تبدیل شد. او فراموش کرده بود که با گرفتن پول از کرامتش گذشته ولی انگلیسی ها آن سیلی او را فراموش نکرده بودند. ✅روزی ژنرال انگلیسی، افسرِی را که از هندی سیلی خورده بود فراخواند و به او گفت: آیا آن هندی را که به تو سیلی زده بود به یاد داری؟ افسر پاسخ داد: بلی چگونه می توانم او را فراموش کنم. ✅ژنرال گفت: حال وقتش است که بروی و انتقام آن سیلی را ازش بگیری، ولی او را در حالی با سیلی بزن که مردم در دور و برش جمع باشند. ✅افسر گفت: آن روز که هیچ کسی نداشت مرا از زدن او بازداشتی حال که صاحب جاه و جلال و خدمه شده است می گویی برو او را بزن؟ می ترسم افرادش مرا بکشند. ✅ژنرال گفت: خاطرت جمع باشد، نمی کشند، فقط برو و آن چه را که گفتم انجام بده و برگرد. ✅وقتی افسر انگلیسی داخل خانه هندی شد او را در میان جمع کثیری از مردم یافت در حالی که خادمان و محافظانش او را احاطه کرده بودند، بدون مقدمه بطرف او رفت و با سیلی چنان محکم به رویش کوبید که بر زمین افتاد، افسر ایستاده بود تا عکس العمل او را ببیند ولی هندی بدون هیچ عکس العملی از جایش هم بلند نشد و به طرف انگلیسی حتی چشم بالا نکرد! ✅افسر از تعجب دهنش باز مانده بود ولی خوشحال از گرفتن انتقام نزد ژنرال خود برگشت. ژنرال به افسرش گفت : خیلی خوشحال به نظر می آیی و فکر میکنم متعجب شدی. ✅افسر پاسخ داد: بلی برای بار اول که او را با سیلی زدم او از من محکم تر بر رویم کوبید در حالی که فقیر بود. ولی امروز که او صاحب جاه و جلال و خدمه است حتی پاسخ سیلی ام را با حرف هم نداد، این مرا به تعجب واداشته است. ✅ژنرال در پاسخ افسرش گفت: دفعه اول او «کرامت» داشت و آن را بالاترین سرمایه خویش می پنداشت، برای همین از آن دفاع کرد. ✅ولی دفعه دوم، او کرامت خود را به پول فروخته بود، برای همین از آن نتوانست دفاع کند «چون می ترسید که مصالح و منافع خود را از دست بدهد». ✅این داستان، حکایت افراد زیادی است! آنان که با گرفتن پول و مقام، حقوق و وام نجومی، ملک و زمین و اموال، رانت و اختلاس و پارتی و سایر امتیازات، فرستادن فرزندان شان به اروپا و آمریکا و... کرامتِ خویش را فروخته اند‌، از ترس باختن اندوخته های کاذب خود لال شده اند و حرفی نمی زنند! مراقب کرامت خود باشیم... @yaser_arab57
متن دروس فقه شرکت؛ استاد علیدوست؛ 25 جلسه.rar
15.54M
📝 📚 (فقه شرکت) ❇️ تعداد جلسات برگزار شده: 25 🌹 ❇️ سالتحصیلی 1399-1400 ╭┅───────────┅╮ 🌐 eitaa.com/esra_rasane ╰┅────────────┅
حکما اصطلاحی دارند در مورد موجودات و مخلوقات این عالم. آنها از مجموع موجودات طبیعت تعبیر می‌کنند به «آباء سبعه» و «امّهات اربعه» و «موالید ثلاثه» یعنی هفت پدر و چهار مادر و سه فرزند. ❇️ مقصودشان از هفت پدر، افلاک است که قدما قائل بودند. ❇️ مقصود از چهار مادر، عناصر اولیه است که عقیده قدما این بود که عناصر و بسائط چهارتاست: آب و خاک و هوا و آتش. ❇️ مقصود از سه فرزند، مرکبات این عالم است که به سه قسمت کلی تقسیم می‌شود: جماد، نبات، حیوان (انسان هم جزء حیوان است). ❇️ از این جهت تعبیر به پدر و مادر و فرزند می‌کردند که می‌گفتند از اثر تأثیر عوامل فلکی در عناصر چهارگانه ـ که عوامل فلکی فاعلند و عناصر، قابل ـ مرکبات (یعنی جمادات و نباتات و حیوانات) پیدا می‌شود. پس مرکبات فرزندان موجودات عِلوی و عناصر چهارگانه می‌باشند. ✅ این تعبیر از نظر مرکبات بسیار تعبیر درستی است؛ چه آنکه چهار مادر یعنی چهار عنصر در عالم باشد یا صد مادر یعنی صد عنصر، و چه افلاکی به آن ترتیب باشد و چه نباشد، به هر صورت مرکبات فرزندان این زمین و این آب و این هوا و این نور و گرماست. انسان همان فرزند ارشد این پدران و مادران است. منبع: استاد مطهری، بیست گفتار، ص55 ╭┅───────────┅╮ 🌐 eitaa.com/esra_rasane ╰┅────────────┅
در سکانسی از فیلم "پول رو بردار و فرار کن" از اولین ساخته‌های وودی آلن، دو دسته سارق مسلح بدون هماهنگی با هم و از روی اتفاق با فاصله‌ی زمانی وارد بانکی می‌شوند؛ هر کدام از این دو گروه سارق حق خود می‌دانند که بانک و مشتریان را غارت کنند. در نهایت مجبور می‌شوند که این مشکل را به رای عمومی بگذارند و گروگان‌ها خودشان انتخاب کنند که کدام گروه از سارقان، آن‌ها را چپاول کنند.