فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
➖صدها روایت در نفی خالقیت اهلبیت(ع) به صراحت وجود دارد.
➖صدها روایات لعن قائلین به خالقیت اهلبیت(ع) وجود دارد.
اما با وجود این روایات، این شیخ ناآگاه به صراحت خلاف عقیده شیعیان امامیه و اعاظم مذهب، صدایش را در گلو انداخته و با یک تفسیر از سر شکم میگوید: خالق زمین و آسمان امیرالمومنین است❗️❗️❗️
👈🏻 این سخن، غلوی آشکار و گویندهی آن قائل به "تفویض" است.🔥🔥
#سجادی
#غلو #تفویض
{ @etelaresanihamedan }
هیئت تربت
بلوار کاشانی
/به مدت 3 شب/
#بزرگداشت_حضرت_ام_البنین (س)
پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان
اطلاع رسانی مجالس مذهبی همدان
👇👇👇👇👇👇👇👇
@etelaresanihamedan
مسجد آیت الله العظمی آخوند
بلوار علویان
/به مدت 4 شب/
#بزرگداشت_حضرت_ام_البنین (س)
پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان
اطلاع رسانی مجالس مذهبی همدان
👇👇👇👇👇👇👇👇
@etelaresanihamedan
مسجد امام سجاد(ع)
شیرسنگی
#مراسم_دعای_ندبه
پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان
اطلاع رسانی مجالس مذهبی همدان
👇👇👇👇👇👇👇👇
@etelaresanihamedan
مسجد حمام قلعه
#مراسم_دعای_ندبه
پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان
اطلاع رسانی مجالس مذهبی همدان
👇👇👇👇👇👇👇👇
@etelaresanihamedan
هیئت دلدادگان حضرت اباالفضل(ع)
#مراسم_هفتگی
پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان
اطلاع رسانی مجالس مذهبی همدان
👇👇👇👇👇👇👇👇
@etelaresanihamedan
حسینیه بنه بازار
#مراسم_هفتگی
پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان
اطلاع رسانی مجالس مذهبی همدان
👇👇👇👇👇👇👇👇
@etelaresanihamedan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ وصیت شیخ حسین انصاریان👆
▪️«و کلبهم باسط ذراعیه بالوصید»
سگی در پيشگاه شما...
#شب_جمعه
{ @etelaresanihamedan }
مسجد مهدیه
#مراسم_قرائت_زیارت_عاشوراء
پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان
اطلاع رسانی مجالس مذهبی همدان
👇👇👇👇👇👇👇👇
@etelaresanihamedan
روضه خانگی
جانبازان
#بزرگداشت_حضرت_ام_البنین (س)
پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان
اطلاع رسانی مجالس مذهبی همدان
👇👇👇👇👇👇👇👇
@etelaresanihamedan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مهدویت
💠 «ابن عَرَندَسِ حلّی» از امام زمان ارواحنا فداه میگوید...
🎥 حجة الإسلام حامد کاشانی
🔸 برگرفته از جلسات "سیر تکوّن عقاید شیعه"
{ @etelaresanihamedan }
مسجد الحسین(ع)
رسالت
✨ #درس_تفسیر_قرآن ✨
پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان
اطلاع رسانی مجالس مذهبی همدان
👇👇👇👇👇👇👇
@etelaresanihamedan
آستان مقدس امامزاده یحیی(ع)
#بزرگداشت_حضرت_ام_البنین (س)
پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان
اطلاع رسانی مجالس مذهبی همدان
👇👇👇👇👇👇👇👇
@etelaresanihamedan
مسجد حضرت فاطمه زهرا(س)
کوی کوثر
#بزرگداشت_حضرت_ام_البنین (س)
پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان
اطلاع رسانی مجالس مذهبی همدان
👇👇👇👇👇👇👇👇
@etelaresanihamedan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ نقد در متن زیر👇👇
پایگاه اطلاع رسانی هیأت های همدان
⛔️ نقد در متن زیر👇👇
#جعل_حدیث
#خطیب_خاطی
#بندانی_نیشابوری
#دروغگویی_در_جلسات
⚠️ این قسمت:
➖امام باقر فرمود که پدرم امام سجاد فرمود هیچوقت عمویم اباالفضل به صورت امیرالمؤمنین نگاه نمیکرد!
🔺نقد: این روایت از امام باقر(ع) در کجا نوشته شده⁉️
➖امام باقر فرمود که پدرم امام سجاد فرمود هرگاه عمویم اباالفضل در مسجد مینشست، به اندازهی یک نیزه با جدم امام حسین فاصله میگرفت!
🔺 نقد: این روایت از امام باقر(ع) در کجا نوشته شده⁉️
➖یکی از امتیازات ام البنین(س) این بوده که حسنین علیهماالسلام، زینب کبری و ام کلثوم، ایشان را "مادر" صدا میکردند.
🔺نقد: اینکه فرزندان حضرت زهرا(س)، جناب ام البنین(س) را به چه نحوی و با چه کیفیتی صدا میکردند، آنهم در هیچ منبعی دیده نشده است.
➖ ام البنین(س) از اینکه امیرالمؤمنین(ع) او را در خانه، فاطمه خطاب میکنند ناراحت است و از امام علی(ع) میخواهد که نام فاطمه را به خاطر بچه ها از روی او بردارد، حتی به شرط بخشیدن مهریه!
🔺نقد: این گزارش درخواست ام البنین(س) از امیرالمؤمنین(ع) را که احتمالا از بسیاری از مداحان نیز شنیده اید، در کدام منبع آمده⁉️
و اینکه امام علی(ع) در خانه، ام البنین(س) را چه صدا می کردند، آنهم در هیچ منبعی دیده نشده است.
➖امام حسین(ع) در روز عاشوراء چندین بار فرموده خدا رحمت کند ام البنین را.
🔺نقد: در کدام یک از مقاتل آمده که امام حسین(ع) چندین بار این جمله را گفته باشند ⁉️
➖وقتی خبر فوت حضرت ام البنین(س) را به امام سجاد(ع) دادند، آقا به سرعت میدَوید و مرتب میگفت: رحم الله اُمُّنَالعباس.
🔺نقد: سند این گزارش را هم بفرمایید ممنون میشم!
{ @etelaresanihamedan }
👈🏻 ای کاش جناب #بندانی_نیشابوری حداقل یک سند یا مصدر برای اینهمه روایت بیان میکردند!!!
براستی این روایات کجاست که فقط ایشان دیده؟!
بر اهل تحقیق پوشیده نیست که از تاریخ زندگی حضرت ام البنین فاطمه کلابیه علیها السلام، در منابع متقدم گزارشات انگشت شمار و محدودی در دست میباشد.
حال این جزئیات و تفصیلات کجاست؟!
هرچند دأب جناب بندانی همین است که مطالب را محکم و تفصیلی میگوید، اما خبری از سند و مأخذ نیست!!!
🚫متاسفانه این آفتی است که برخی وعاظ مشهور بدان مبتلا هستند که برای گرم شدن مجلس و منبر، مطالبی میگویند که چشم هیچکس بدانها نیفتاده! منابعِ مطالبشان یا در دست میباشد، که برای همه یا حداقل برخی قابل رؤیت است، یا اصلا نیست، پس از کجا نقل میشود؟! فتأمل...
روضه خانگی
خضر
#بزرگداشت_حضرت_ام_البنین (س)
پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان
اطلاع رسانی مجالس مذهبی همدان
👇👇👇👇👇👇👇👇
@etelaresanihamedan
هیئت تربت
بلوار خواجه رشید
#بزرگداشت_حضرت_ام_البنین (س)
پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان
اطلاع رسانی مجالس مذهبی همدان
👇👇👇👇👇👇👇👇
@etelaresanihamedan
✍ سه رباعی درمصائبِ قمر منیرِ بنی هاشم حضرت ابوالفضل العبّاس «روحی لهُ الفِداه»
از: مرحوم میرزا علی اکبر #پروین_همدانی
▪️«سقّای تشنه لب»
ای میرِ علمدار که از چشمِ سَحاب
گردون به تو خون گریست با حالِ خراب
هرگز نَشِنیدهست و ندیدهست کسی
سقّا لبِ تشنه جان دهد در لبِ آب
▪️«عهد الست»
ای در لبِ آب، دستشسته ز حیات
دست و عَلَمت، قلم، لبِ شطّ فرات
ای کرده وفا ز مهر، بر عهدِ اَلَست
جانِ همه انس و جن به قربانِ وفات
▪️«الآن انکسر ظهری»
ای جانِ جهانیان ز بهرت غمناک
ای ماتمت افکنده شرر بر افلاک
ای پشتِ حسین شکسته از ماتمِ تو
بودی به وفا درست ، روحی بِفِداک
____________________________
📔 آتشکدهٔ پروین، اثر طبع مرحوم میرزا علی اکبر همدانی متخلّص به پروین ، چاپ اوّل، همدان، کتابفروشی حافظ، صفحهٔ ۶۵و ۶۷
{ @etelaresanihamedan }
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌📋❌📋❌📋❌📋❌📋
#روضه_های_جعلی
#روضه_های_بی_سند
❇️ نکته خیلی مهم در خصوص ازدواج امیر المؤمنین(ع) با حضرت ام البنین(س) :
همانگونه بسیاری از بزگان همچون شیخ صدوق، ابن شهرآشوب؛ سلیم بن قیس؛ علامه مجلسی، شیخ عباس قمی، علامه بیرجندی و ... ( کتاب سلیم بن قیس ج ۲ ص ۸۷۰، علل الشرایع ج ۱ ص ۱۸۸، مناقب آل ابیطالب ج ۳ ص ۳۶۲، مستدرک الوسائل ج ۲ ص ۳۶۰، بحار الأنوار ج ۴۳ ص ۱۹۲، منتهی الآمال ۲۲۷ و ...)
نوشته اند حضرت زهرا(س) وصیت کرد که پس از من با امامه دختر خواهرم ازدواج نما.
لذا امیرالمؤمنین(ع) طبق وصیت حضرت زهرا(س) ابتدا با امامه ازدواج کرد؛
سپس با اسماء بنت عمیس؛ پس از آن با لیلی التمیمیه و در آخر سر با فاطمه کلابیه ( اُمُّ البنین) ازدواج نمود.
👈🏻لذا ازدواج امیرالمؤمنین عليه السّلام با اُمُّ البنین حدوداً ۱۵ سال بعد از شهادت حضرت زهراست که در آن زمان امام مجتبی(ع) ۲۴ و سیدالشهدا(ع) ۲۳ سال و حضرت زینب(س) 20 سال داشته اند.
یعنی آنکه ازدواج کرده و در خانه خود بوده اند؛
لذا اختلاف سن حضرت عباس عليه السّلام با سیدالشهدا عليه السّلام هم حداقل ۲۳ سال است.
❌ لذا روضه هایی که گفته میشود حضرت ام البنین(س) بچه های حضرت زهرا(س) رو بزرگ کرده و نگهداری نموده....
یا روز عروسی حضرت زینب براش مادری کرده....
یا هنگام ورود به خانه امیرالمومنین گفت تا زینب اجازه ندهد وارد نمیشوم و....
یا اینکه میگویند با به دنیا آمدن حضرت عباس به فرزندان حضرت زهرا کمتر توجه میکرد و آمد قنداقه را دور سر سیدالشهدا گرداند و .........
کاملا بی معناست و مغایر با گزارشات تاریخی است و مهمتر اینکه هیچ سندیتی هم ندارد!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌📋❌📋❌📋❌📋❌📋
#روضه_های_جعلی
#روضه_های_بی_سند
⚠️ این قسمت :《امام حسین(ع) فرمود اونهایی که بانوانشون در مدینه می مانند، برند وداع کنند.
همه اومدن، بغل کردند، ام لیلا اومد، دونه دونه!
عباس(ع) اومد تو بغل ام البنین! مادرشه! عباس تا اومد ام البنین رو بغل کنه، خانم یه قدم کشید عقب!
گفت : میخوام بغلت کنم!
گفت : نه! حسین داره نگامون میکنه! مادر نداره! نکنه دلش بخواد! از حقش گذشت و عباس رو بغل نکرد!》
🎤 #عباس_صراف
🔴 نقد در پست زیر 👇👇
پایگاه اطلاع رسانی هیأت های همدان
❌📋❌📋❌📋❌📋❌📋 #روضه_های_جعلی #روضه_های_بی_سند ⚠️ این قسمت :《امام حسین(ع) فرمود اونهایی که بانوانشون در
✍پاسخ :
از این مطلب بیان شده، در هیچ جایی، ولو در منابع ضعیف هم ذکری به میان نیامده است و باز از جعلیات خودِ عباس صرّاف میباشد که اینگونه داستان ها را بیشتر برای تحریک عواطف مستمعین و گرفتن گریه، جعل میکند.
اولا اینکه لیلی بنت ابی مُرّه، مادر حضرت علی اکبر(ع) به احتمال زیاد در آن سالها [سال ۶۰ هجری]، در قید حیات نبودند و برخی متأخّران، درگذشت او را قبل تر از واقعه کربلا دانسته اند.
ثانیا اینکه عباس صرّاف در بیان خود، قیاس به نفس می کند و با تعبیر عبارت [نکنه دلش بخواد!]، حرف نامطلوبی می زند!
چون سن امام حسین(ع) در سال ۶۰ هجری قمری، یعنی همان سالی که از مدینه به مکه رفتند، حدود ۵۶ سال بود، و صرّاف امام معصوم ۵۶ ساله را با چه کسی اشتباهی گرفته؟!!
ثالثا این اتفاق (بغل کردن و آغوش کشیدن) برای انسانهای معمولی و متدیّن هم در انظار عمومی در جای خود سخت می باشد؛
حال چه رسد به اینکه این عمل توسط وجود قمر بنی هاشم(ع) و بانوی ادب حضرت ام البنین(س)، آن هم در میان نامحرمان و غریبه ها صورت گیرد!
چون هنگام حرکت امام حسین(ع) از مدینه به مکه، یاران و اصحاب ایشان زیاد بودند، تا به معیت امام(ع) به مکه رفتند.
ضمنا در صورت صحت داستان، مگر ام البنین(س) با امام حسین(ع) نامحرم بوده؟ خب ایشان هر دو فرزند خود را بغل می کرد!!
اگر شما میخواهید عظمت حضرت ام البنین(س) را نشان بدهید و از آن یاد کنید، دست به دامان این داستان های ساختگی نشوید و از گزاره های صحیح و مستند از تاریخ، در مورد این شخصیت بزرگوار با هشتک #حضرت_ام_البنین_سلام_الله_علیها که در کانال اسناد المصائب @AsnadolMasaeb نوشته شده، بگویید.
به هر حال سخنان این خطیب، کاملا جعلی و بی سند و مدرک است.❌
@AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#روضه_های_جعلی
#روضه_های_بی_سند
❌ تولید روضه با اعتماد به نفس کامل
بارها اشاره کردیم که متأسفانه علی پور کاوه، روضه های دروغ بسیاری میخوانَد.
👈🏻 میدانیم جناب أصبغ بن نباته رضوان الله عليه، عراقی و کوفی بود و از خواصّ اصحاب امیرالمؤمنین علیه السّلام. (یکی از شُرطة الخميس) و در رکاب آن حضرت بود و از ايشان روایاتی دارد.
در همین حد از ایشان اطّلاعاتی در منابع رجالی وجود دارد.
حال باید از خودِ این شخص پرسید از کجا حضور أصبغ در مدينه آن هم با این جزئیات را آورده است⁉️
از او سند همین مطلب را بخواهید.
{ @etelaresanihamedan }
هیئت جوانان محبین المهدی(عج)
#مراسم_هفتگی
پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان
اطلاع رسانی مجالس مذهبی همدان
👇👇👇👇👇👇👇👇
@etelaresanihamedan
🗓مناسب های امروز:👇
1️⃣ بنا به گزارش مرحوم علامه طبرسی و مرحوم ابن شهر آشوب، به روایتی ولادت امام سجّاد علیهالسلام در ۱۵ جمادی الثانی سال ۳۸ هجری قمری و در شهر مدینه بوده است.
📚منابع:
اعلام الوری ج ۱ ص ۴۸۰؛
مناقب آل ابیطالب ج ۴ ص ۱۷۵؛
بحارالأنوار ج ۴۶_ص۱۳
2️⃣همچنین به درک واصل شدن ولید بن عبدالملک قاتل امام سجّاد علیه السلام در 15 جمادی الثانی سال ۹۶ هجری قمری بوده است.
📚 منتخب التواریخ ص ۷۲
https://eitaa.com/astanevesal