✍️ درسهای جد بزرگوارش «حسین» را چه زیبا و جوانمردانه مشق کرد
حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری رئیس انجمنهای علمی حوزه در یادداشتی آورده است:🔻
◻️ من، تا به حال آیتالله سیدکاظم حائری را از دور و فقط به نام میشناختم اما امروز با افتخار بر دستان مبارک او بوسه میزنم، او این روزها، درسهای جد بزرگوارش «حسین» را چه زیبا و جوانمردانه مشق کرد و با عبور کریمانه و حکیمانه از «همه نامها و نشانها»، در برههای حساس برای عراق و اسلام عزیز خود را «فدا» کرد تا قلههای بلند و اوج زهد، ایثار، تدبیر، سیاست و ولایت پذیری را به ما بیاموزد و برای امت اسلام و ملت مظلوم عراق امنیت و سربلندی و افتخار به ارمغان آورد.
◻️ این پیر عرفان و کوه عظیم دانش و تدبیر، با نگاهی عمیق به عمق استراتژیک جایگاه رهبری در مواجهه امروز اسلام با تمام دنیای کفر،
از همه حرفها و حدیثها گذشت، ردای زعامت و مرجعیت به کناری گذاشت، لباس سربازی «ولایت» به تن کرد و صریح و حتی بی ذره ای ابهام و مجامله، به زعامت آیةالله العظمی خامنه ای«مد ظله» دوباره لبیک گفت. چه فتنهها که با این گذشت و تدبیر و بصیرت بر باد هوا رفت، چه خونها و جانها که حفظ شد و بر زمین نریخت و چه شقاق ها که به وفاق و امنیت و وحدت و برادری تبدیل شد.
🇮🇷 @faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️آنچه از آیت الله سید کاظم حائری نمیدانید...
چه کسی چشم فتنه عراق را کور کرد ؟
🇮🇷 @faannoos
062_14001102_حجاب ورزشکاران.mp3
3.4M
🌀 مخالفت رهبری، مراجع و علما با ورود زنان به ورزشگاهها
🎙 آیت الله شب زنده دار از فقهای شورای نگهبان قانون اساسی
📆 شنبه: ۲ بهمن ۱۴۰۰
✍بازپخش به مناسبت توجیهات و بلکه ذوقیات انقلابی برخی افراد و رسانههای انقلابی در قضیه ورود خانمها به ورزشگاه.
🇮🇷 @faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گاهی بدست خودی ها و مدعیان انقلابیگری برخی منکرات و ناهنجاری ها عادی سازی میشود
⏪بعد از حضور زنان هوادار استقلال در ورزشگاه آزادی، حالا نوبت به دختران پرسپولیسی رسید.
🔻نه عالمی بروی منبر ندای وا اسلاما سر داد و نه بچه انقلابی دغدغه مندی احساس نگرانی میکند که حداقل تذکری به مسئولان بدهد. مهم اینست که دیگر دولت غربگرا و اصلاحطلبی بر سرکار نیست که هر فعل آن را قبیح بدانیم و احساس خطر کنیم.
🔻تهاجم فرهنگی دشمن بجای خود اثر دارد اما باور کنیم بخشی قابل توجهی از ناهنجاری ها و تغییر آداب و رسوم سنن ایرانی اسلامی بوسیله همین ساختارها و مسئولان خودمان نهادینه شده است.
🔻ما شرطی شده ایم . نگاهمان به مسائل اخلاقی و هنجارهای دینی ،جناحی و سیاسی شده است. برایمان مهم نیست که کدام قبح در جامعه شکسته میشود بلکه برایمان مهم اینست که این قبح توسط کدام جناح و جریان سیاسی شکسته میشود تا چه نوع واکنشی نشان بدهیم ،خودی باشد سکوت میکنیم ،غیر خودی باشد فریاد واسلاما سرمیدهیم...
🔻و از امروز بدون هیچ اعتراض و نگرانی شاهد فصل جدیدی از به قهقهرا کشاندن شخصیت اصیل و نجیب و باحیای زنان و دختران ایرانی در میان هیاهوها و کف و سوت ورزشگاه ها خواهیم بود....
🔻راستای ماجرای مقابله با روند رو به افزایش کشف حجاب که مدتی داغ شده بود چه شد؟ با اهدای چهارتا گل و لبخند به زنان بی حجاب و بدحجاب در چند ایستگاه مترو مشکل حل شد؟
👤 جناب آقای رییسی رییس جمهور انقلابی!!! این روزها رو به خاطر بسپار تا بعد...
🇮🇷 @faannoos
🔴 خیزش حوزویان در برابر محاربه با خدا
▫️رهبر معظم انقلاب اسلامی:
باید با بانک ها برخورد شود. غلط میکنند که بنگاهداری میکنند
▫️#تجمع اساتید و فضلای حوزه علمیه قم در اعلام برائت از طرح بانکداری مجلس
🕑 یکشنبه ۱۱ صبح ۱۳ شهریور
🕌 شهر مقدس قم مدرسه مبارکه فیضیه
#تجمع_حوزویان
#مدرسه_فیضیه
#اصلاح_طرح_بانکداری
#مجلس_شورای_اسلامی
🇮🇷 @faannoos
🔻آفات سیاستورزیِ اقتضایی در فرهنگ
🖋 مهدی جمشیدی
۱. تصاویری متعدّدی که دیروز از حضور زنان و دختران در ورزشگاه آزادی منتشر گردید، بهنهایت تلخ و گزنده بودند. در واقع، دولت سیزدهم با تندردادن به این موقعیّت ضدّارزشی و اباحیگرانه، منزلت «رسمی» و «هنجارین» به بیحجابی و بدحجابی بخشید و نشان داد که اگر دچار «تعارض منافع» شود، «قدرت» را بر «حقیقت» ترجیح میدهد. گویا زنجیرهای از سیاستهای مبتنی بر «تساهلوتسامح» در پیش گرفته شده و اتّفاق دیروز، یکی از حلقههای این زنجیره است. ما با یک «واقعیّت منفرّد» روبرو نیستیم. آنچه که رخ داده، «خطّ» است نه «خطا». این اتّفاق، نهفقط جای دفاع و توجیه و حملبرصحت ندارد، بلکه دیگر سکوت و مصلحتاندیشی نیز روا نیست.
۲. بر این گمان نیستم که این «زاویههای هویّتی» و «فاصلههای ارزشی» با خطّ اصیل انقلاب، در همین موارد متوقف بماند و میل به پیشروی نداشته باشد، بلکه استدلالها و جهتگیریهایی که برای توضیح این سیاستها بهکار گرفته شدهاند، انحرافها و استحالههای دیگری را نیز پوشش خواهند داد و این «زنجیرۀ توجیههای عملگرایانه» ادامه خواهد یافت. ما با مجموعهای از شخصیّتهای «متوسط» و «بینابینی» روبرو هستیم که «خودآگاهی تاریخی» ندارند و چهبسا دچار چرخشها و دگردیسیهای پیشبینیناپذیر شوند. نباید آفت «عملگرایی» را سبک انگاشت؛ این آفت میتواند آنچنان در معرکۀ نبرد میان «عقاید» و «منافع»، فرسایش ایجاد کند که در نهایت به لیبرالیسم فرهنگی بینجامد.
۳. واقعیّت عریان و آشکار این است که دولت سیزدهم در قلمرو فرهنگ، نه «نظریه» دارد و نه «نقشۀ راه»، بلکه غرق در «روزمرّگی» و «اقدامهای موردی» و «علاجهای موقتی» و «عقبنشینیهای موقعیّتی» و «ملاحظههای سیاسی» و «محاسبههای قدرتمدارانه» و «گفتارهای دوپهلو» است. یک سال از بیانشدن مسألۀ «بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگ و رسانه» گذشته است و دولت باید در این مدّت، دستکم «طرح» مشخص و خاصی در این باره مینگاشت و در نشستهای متعدّدی، به «گفتگو» و «مباحثه» با نخبگان فکری و فرهنگی دربارۀ آن مینشست، امّا چنین نشده است. نه طرحی نگاشته شده و نه نظری خواسته شده؛ چنانکه گویا چنین «کلانمسأله»ای در برابر کارگزاران فرهنگی این دولت قرار داده نشده است. این وضع یعنی ضلع فرهنگیِ دولت، یا «ارادۀ انقلابی» ندارد یا «اندیشۀ انقلابی» و یا هر دو. هرچه که هست، یکسال زمان کمی برای تولید این طرح و صورتبندی همگراییِ حداکثری پیرامون آن نبود، که البتّه این فرصت تاریخی برای رقمزدن تحوّل، بهآسانی از دست رفت.
۴. تحلیل من از ریشهها و سرچشمههای وضع یادشده این است که: اوّلاً، شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «تخصص فرهنگی» ندارد و از بیرونِ فرهنگ به وادی فرهنگ پا نهاده و باید تا سالها فقط بیاموزد و آزمونوخطا کند تا با واقعیّتها و قواعد فرهنگ آشنا گردد. ثانیاً، هیچگونه جمع و حلقهای که «قوّۀ عاقلۀ فرهنگی» بهشمار آید نیز در این دولت به چشم نمیخورد و تصمیمهای خُرد و کلان، ساختهوپرداختۀ «کارگزاران اجرایی و مدیریّتی» است، نه «نظریۀ حکیمانه» و «اندیشۀ متعمّقانه». ثالثاً، دولت سیزدهم بهشدّت نگران حفظ «بدنۀ اجتماعیِ خویش» است و نمیخواهد با سیاستهایی که شاید مواجهه و انتقاد بیافرینند یا دستخوش روایتپردازیهای منفی شوند، موقعیّت اجتماعیِ خود را به خطر افکند. ازاینرو، یا «حداقلی» و «رقیق» عمل میکند، یا رفتارهای «سطحی» و «روزمرّه» را برمیگزیند یا با «ذائقۀ طبقۀ متوسطِ جدید»، همراهیِ ملایم و نامحسوس میکند، یا جهتگیریهای «صوری» و «سختافزاری» را در پیش میگیرد. این انتخابها و جهتگیریها، حاصل آن نقصانها و ضعفهاست.
۵. در اینجا لازم است توضیح اندکی دربارۀ بخشی از سخنان دیروز رهبر انقلاب که معطوف به عملکرد فرهنگیِ دولت بود نیز ارائه کنم. ایشان گفتند: «در مواردی، این تلاشها[ی دولت،] نتایج محسوسی هم داشت که مردم به چشم دیدند، مثل ... بعضی بخشهای فرهنگی.» و در جای دیگر نیز: «در زمینۀ فرهنگ، رویکردهای خوبی دیده میشود؛ [البتّه] حالا این رویکردها تا به عملیّات منتهی بشود یک مقداری فاصله دارد.» اوّلاً، روشن است که مطرحشدن نقدهای صریح از سوی رهبر انقلاب در یک «نشست عمومی»، همواره بهصلاح نیست و ایشان نشستهای خصوصی را برای بیان اعتراضهای خود انتخاب میکنند. ثانیاً، شدّت و غلظت موضعگیریها، وابسته به «موقعیّت اجتماعیِ افراد» است و اینچنین نیست که ما نیز بهعنوان نیروهای غیررسمی در عرصۀ عمومی، باید مقیّد و محدود به همان ملاحظههای خاص و گاه انحصاری باشیم. ثالثاً، عبارتهای نقلشده، «برجستگی» ندارند و از «درخشش» و «کارآمدی چشمگیر» حکایت نمیکنند، بلکه فقط تمجید از «رویکردهای خوب» و «برخی نتایج عملی» هستند.
🇮🇷 @faannoos
🔰 عمل به وعدهها را یک فریضه بدانید
🔺️ رهبر انقلاب در دیدار اخیر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت: مسئلهی عمل به وعدهها را یک #فریضه بدانید، مثل نماز. اگر یک کاری را شک دارید که میشود کرد یا نمیشود کرد، حتماً #وعده ندهید؛ آن چیزی را وعده بدهید که میدانید میتوانید انجام بدهید، و حتماً انجام بدهید. همچنان که رفتن در میان مردم و کار کردنِ برای مردم امید ایجاد میکند، #اعتماد ایجاد میکند، عمل نکردن به وعده درست نقطهی مقابل [آن] است: مردم را ناامید میکند. ۱۴۰۱/۶/۸
🏷 #دیدار_هیئت_دولت
🇮🇷 @faannoos
🔰 هویت یک ملت ناشی از زیربنای فکری و ناامید نشدن در مقام عمل است
🔻 رهبر انقلاب: آنچه به یک ملّت و یک نهضت هویّت میدهد و قدرت میدهد چیست؟ اوّلاً دارا بودن یک زیربنای فکری مستحکم است...
🔹 امّا در مقام عمل هم یک چیزهایی لازم است، یعنی صِرف وجود این زیربنا کافی نیست.
🔹 در مقام عمل چه لازم است؟ نترسیدن، خسته نشدن، ناامید نشدن، تنبلی نکردن، ندانسته در نقشهی دشمن وارد نشدن و به او کمک نکردن؛ اینها در عمل لازم است. در جای خود هم آمادهی فداکاری بودن...
🔺 مثل شهید سلیمانی که جانش را کف دستش گرفته بود و وارد میدانهای گوناگون [میشد] و دیگر شهدای عزیز. ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
🇮🇷 @faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مرحوم علامه مصباح (رضوان الله تعالی علیه) از شکر داشتن رهبری معظم انقلاب میگوید:
🔷 امروز ما نعمتی داریم که در طول تاریخ بشریت کمنظیر است.
🔷 در زمان هیچ پیغمبری شواهدی که امروز برای تعالی و ترقی و تکامل انسانی و تقرب به خدا برای ما فراهم است، در هیچ زمانی ما سراغ نداریم.
🔷 رهبری که در طول تاریخ زندگیش یک نقطه ضعفی که بشود روی آن تکیه کرد که اینجا اشتباه کرده [وجود ندارد]، دشمنان نتوانستند چنین نقطهای پیدا کنند، اگر پیدا کرده بودند صد بار میگذاشتند زیر ذرهبین و بزرگش میکردند و به رخ ما میکشیدند.
🔷 شخصیتهای اول دنیا مانند آقای پوتین میگویند تا چنین رهبری دارید شکست نمیخورید.
🇮🇷 @faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷قدرتآفرینی تهدیدها و تحریمها را میتوان در این کلیپ یک دقیقهای مشاهده کرد
🔻اینان همان محرومان و پابرهنگان یمنیاند، که بعد از هشت سال «مقاومت» در برابر یک «تهاجم جهانی» توسط قدرتمندترین و مجهزترین کشورهای جهان به این سطح از پیشرفت و قدرت رسیدهاند.
🔻رونمایی «نوادگان ولایتمدار اویس قرنی»، از موشک زمین به دریای «فالق۱»، چند نوع مین دریایی، پهباد شناسایی و تهاجمی و انواعی از موشکهای زمین به زمین!
🔻خدا رحمت کند سردار بزرگ ما، #شهید_سلیمانی را که میفرمود:
«من با تجربه این را میگویم که میزان فرصتی که در بحرانها وجود دارد در خود فرصتها نیست. اما شرط آن این است که نترسید و نترسیم و نترسانیم»
👤 احمد حسین شریفی
🇮🇷 @faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺با وجود فقرا
هزینه کردن برای زیارت چه توجیهی دارد
🎤 شهید مطهری
🇮🇷 @faannoos
🔴پلن جدید حیازدایی به بهانه فوتبال:
⏪بعد از ورود زنان به ورزشگاه حالا از درخواست جدید دیگر فیفا رونمایی شد:"فیفا با ارسال نامه به فدراسیون خواستار قضاوت داوران زن برای بازی مردان شده است"
🔹رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال تایید کرد فیفا در نامهای، فدراسیون فوتبال را ملزم به استفاده از داوران زن در مسابقات مردان کرده است.
🔹جالبش اینجاست که رئیس کمیته داوران ایران به راحتی با این درخواست کنار آمده و دنبال راهکار برای آن میباشد .افشاریان گفته: باید راهکاری پیدا کنیم که خانمهای داور ما در ردههای پایینتری در رده نوجوانان و جوانان قضاوت کنند.
⏪لابد بعدیشم مسابقه مختلط زنان و مردان و بعدش هم استفاده از پرچم همجنسبازیه ....
وقتی برای بدست آوردن رضایت سازمان های بین المللی تحت سلطه غرب یکی یکی از مواضع و هنجارهای دینی و اخلاقی عقب نشینی کنیم باید منتظر درخواست های وقیحانه آنها در مسائل دیگر باشیم . سازمانهای ورزشی یکی از سیاسی ترین ابزار های غرب برای توسعه سلطه سیاسی و فرهنگی آنهاست.
👤 دولت نمیدانم چیه آقای رییسی شما که عرضه ایستادگی بر ارزشهای انقلاب را در مقابل ضعیف ترین بازوی استکبار ندارید چگونه میتوانید در عرصه های دیگر همچون مذاکرات هستهای و فضای مجازی از منافع کشور حراست کنید و پای خطوط قرمز نظام بایستید؟!!! زهی خیال باطل.
🇮🇷 @faannoos
⛔️مدعیانِ مرجعیت؛ درس بگیرند!
اقدام به هنگام و شجاعانۀ آیت الله سیدکاظم حائری(زید عزه) با اعلام کناره گیری از مرجعیت شیعیان عراق و فرمان رجوع به امام المسلمین حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) به عنوان پدیده ای کم نظیر در تاریخ تشیع ثبت شد و انشاالله منشأ تحولات سیاسی، دینی و اجتماعیِ بزرگی خواهد شد.
هرچند برخی تلاش کردند که حلاوت این تصمیم وحدت آفرین را تلخ کنند اما؛ اقدام این عالم بصیر هرگز از صفحۀ مجاهدات علمای شیعه محو نخواهد شد و ارادت قلبی شیعیان به ایشان نیز افزون تر از همیشه خواهد گشت.
لیکن آنچه لازم است در آن تامّل جدی صورت گیرد این است که؛ ایشان توانستند برای دفع فتنه و خطر تفرقه و دوئیّت در امت اسلامی، با اینکه جایگاه معنوی، شأن علمی و مقبولیت اجتماعی داشتند، بدون هیچگونه دلبستگی به عناوین، در بیانیه ای وحدت ساز خط نفاق را رسوا و اتحاد امت اسلامی را تقویت کنند.
با این تفاسیر ضروری است مدعیان مرجعیت که در این سال ها با اتخاذ مواضع جنجالی آب در آسیاب سکولار مأب ها ریخته اند و حتی برخی شان با ولع دیده شدن پیش پیش رسالۀ عملیّه نیز چاپ و منتشر کرده اند، بدانند آن مرجعیتی که در ذهن و دل مومنین جای دارد، از جنس مرجعیتِ آیت الله سیدکاظم حائری است که حاضر است از همه چیز خود در راه اسلام و برای حفظ وحدت امت اسلامی به راحتی بگذرد.
✍🏻 محمد سداللهی
🇮🇷 @faannoos
✅ سیدالشهدا (علیهالسلام)؛ باب وسیع رحمت الهی
🔰 سفر اربعین؛ سفری با ثواب سیصد هزار سال عبادت!
🔸یک حساب سرانگشتی بکنید؛ فرض کنید از نجف تا کربلا پانزده، شانزده فرسخ است، حالا البته اگر از جاهای نزدیکتر آن را هم حساب کنید بیشتر هم میشود، در حدود صد کیلومتر یعنی صد هزار متر، هر متری هم معمولاً سه، چهار قدم است؛ آدم بهطور متوسط هر متر را با سه قدم طی میکند. صد هزار متر، هر متری سه قدم، سیصد هزار قدم میشود یعنی شما از نجف که راه میافتید تا به کربلا بروید سیصد هزار قدم برمیدارید. این ادعایی که من نقل کردم این است که هر قدمی ثواب یک سال عبادت را دارد یعنی در مجموع ثواب سیصد هزار سال عبادت!
🇮🇷 @faannoos
✍️ محمد مهدی فاطمی صدر:
🔻 فاجر، فاسق خطشکن است. فاجر آن فاسق است که به او رو دادهیی و راه یافته است. همآن مستکبری که پشت سپر مستضعفین یک به یک خطوط قرمز مؤمنین را میشکند و جلو میآید. لیفجر أمامه...
ریشو|چادریهای یواش بیش از آن که مؤمن باشند مستضعف هستند؛ سیاهیلشکر مستکبرها...
غائلهی زنهای سلیطه در ورزشگاه مردهای نیمشلوارپوش به همهی ما نشان داد که فقه و ولایت فقیه و سفه و وکالت سفیه در حکمرانی کف جمهوری اسلامی هر یک چه اندازه صائبند...
حکومت اسلامی دولادولا نمیشود...
کارمندهای جمهوری اسلامی اگر پلهپله از اقامهی نرم تا سخت شریعت کف جامعه عقب بنشیند چه خواهد شد؟ هیچ. نیروهای انقلاب پلهپله به اقامهی نرم تا سخت شریعت در کف جامعه در قوارهی جریانهای اسلامی و جماعتهای اسلامی بر خواهند گشت؛ بند میم...
کسی که پی صلح میرود جنگ را به خانه میآورد...
آن چه فقیه ریشسفید گوشهی حجره در خشت خام میبینند، ریشو|چادریهای یواش کف ورزشگاه در آیینه نمیبینند...
خبر بد برای سردارها و مدیرها و کارگزارهای خط استحسان در جمهوری اسلامی آن است که موالات با کفار حربی ته ندارد؛ حتی یردوکم عن دینکم...
جمهوری اسلامی اگر از اقامهی شریعت محمدی جا بزند جمهوری شرعی نیست، جمهوری عرفی است. صف نخست براندازان هر جمهوری عرفی و سکولار هماین نیروهای انقلابی اسلامی استند...
غائلهی سلیطهها در ورزشگاه نیمشلوارپوشها به ما میآموزد در دل حکومت اسلامی، هنوز حضور رگههایی از طاغوت حتی قانونی محال نیست...
🇮🇷 @faannoos
توصیه های مهم پیرامون سفر معنوی اربعین:
💦 در مصرف آب صرفه جویی کنید. در کشور عراق خانه های زیادی از تانکر آب استفاده می کنند و این آب محدود است و زود تمام می شود. بنابراین از حمام کردن زیاد، دوش گرفتن طولانی یا شستشوی لباس درحالیکه لباس اضافه دارید پرهیز کنید.
🟡 میزبان عراقی در ایام اربعین امام حسین علیه السلام را صاحب و مالک خانه اش می داند. پس اگر در کنار جاده شما را به خانه شان دعوت کردند، به آنجا رفتید و با خانه ای کوچک و فقیرانه مواجه شدید هرگز چهره تان را گرفته یا اخمو نشان ندهید یا قصد بازگشت از آن خانه را نکنید. این خانه های کوچک بسیار با صفا هستند و عشق و محبت در آن موج می زند.
🍛 اگر غذای صاحبخانه را نمی پسندید روی تان را ترش نکنید و هرطور هست چند لقمه میل کنید. به یاد داشته باشید این غذا حاصل صرفه جویی یک ساله آنهاست.
🔴 حتی المقدور اجازه ندهید میزبان کارهای تان را انجام دهد، خودتان رختخواب تان را جمع کنید و لباس های تان را بشویید.
✅ تا زمانیکه در خانه ها و موکب های عراقی مهمان هستید به تمیزی و نظافت محیط اطراف تان اهمیت بدهید و از انداختن زباله در اطراف پرهیز کنید. قبل از خروج از خانه و موکب آنجا را مرتب و تمیز کنید.
🔸به یاد داشته باشید خدماتی که مردم عراق به زوار ارائه می دهند خودجوش است، درباره کمبودهای احتمالی امکانات شان در خانه ها یا موکب ها چیزی به روی شان نیاورید و طلبکار نباشید.
◾عراقی ها خادم هستند نه مستخدم! مراقب رفتارتان با آنها باشید، هرچند آنها با بزرگواری چیزی به روی شما نیاورند.
❎ در طول مسیر از انداختن زباله بر روی زمین خودداری کنید.
🔲 به آداب و رسوم میزبان احترام بگذارید
❌هنگام استراحت دیگران (روز یا شب) از بلند حرف زدن جداً اجتناب کنید. به خصوص هنگامی که زوار غیر ایرانی حضور دارند.
⚠️از بحث و جدل با یکدیگر به ویژه در مقابل عراقی ها و زوار دیگر کشورها به شدت اجتناب کنید.😰
🚫 خیلی زشت است ایرانی ها با هم بر سر گرفتن جای خواب، رفتن به سرویس بهداشتی یا حمام و... در مقابل زوار سایر کشورها بحث کنند.😰
⚠️ از شوخی کردن، خندیدن، قهقهه زدن و دورهمی گرفتن به شدت خودداری کنید. این کار از نظر میزبان به شدت نکوهیده است. به خاطر داشته باشید اصل این سفر به قصد حضور در مراسم چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان و اظهار همدردی با امام سجاد و حضرت زینب و سایر اسرای کربلا است. 🏴
🟤 مراقب صحبت هایی که می کنید باشید. عراقی ها کمابیش به زبان فارسی مسلط هستند.
◀️ هموطن گرامی! هر یک ایرانی نماینده هشتاد میلیون ایرانی دیگر است. لطفاً نماینده های شایسته ای از طرف ما باشید.
🇮🇷 @faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻پاسخ مهم رهبر انقلاب به نامه جمعی از جوانان ارتشی
فرمانده کل ارتش:
🔹سال ۸۰ یا ۸۱ تعدادی از جوانان دلسوز ارتش گزارشی را محضر رهبر انقلاب تقدیم کرده بودند و دغدغهها و مشکلاتشان را منتقل کرده بودند.
🔹رهبر انقلاب در پاسخ به این گزارش فرمودند: انتظار من از شما این نیست که بنشینید و مشکلات را یکی یکی رصد کنید و به فرمانده کل(قوا) گزارش بدهید، انتظار من از شما این است که بروید خودتان را برای روزی آماده کنید که من بتوانم به شما تکیه کنم.
👤 خدایا بحق الحسین ثمره پیادهروی اربعین ما را همین قرار بده که طوری آماده و تربیت شویم که امام ما بتواند به ما تکیه کند. تک تک قدمهای ما نذر استجابت این دعا آمین یا رب العالمین.
ضمن طلب حلالیت از همه دوستان انشالله نایب الزیاره همه عزیزان خواهم بود.
🇮🇷 @faannoos
🔻اربعینِ سکولار، اربعینِ انقلابی!
🖋 مهدی جمشیدی
۱. استاد شهید آیتالله مطهری بر این باور بود که: گاهی یک جریان موجخیز و حرکتزای اجتماعی، روح خود را از دست میدهد و از آن جز یک سلسله "آداب و تشریفات بیاثر" باقی نمیماند. ... عزاداری سنتیِ امروز امام حسین، تبدیل حرکت به بنیاد است. این عزاداری که بهحقّ دربارهاش گفته شده: من بکی او ابکی او تباکی وجبت له الجنه؛ که حتّی برای تباکی (خود را شبیه گریهکن ساختن) هم ارزش فراوان قائل شده، در اصل، فلسفهاش تهییج احساسات علیه یزیدها و ابنزیادها و به سود حسینها و حسینیها بوده. در شرائطی که حسین بهصورت یک مکتب در یک زمان حضور دارد و سمبل راه و روش اجتماعی معیّن و نفیکنندۀ راه و روش موجودِ معیّن دیگری است، یک قطره اشک برایش ریختن، واقعاً نوعی سربازی است. در شرائط خشن یزیدی، در حزب حسینیها شرکتکردن و تظاهر به گریهکردن بر شهدا، نوعی اعلام وابستهبودن به گروه اهل حقّ و اعلان جنگ با گروه اهل باطل و در حقیقت، نوعی از خود گذشتگی است. اینجا است که عزاداری حسینبنعلی یک "حرکت" است، یک "موج" است، یک "مبارزۀ اجتماعی" است. امّا تدریجاً، روح و فلسفۀ این دستور فراموش میشود و محتوای این ظرف بیرون میریزد و مسأله، شکل یک "عادت" به خود میگیرد که مردمی دور هم جمع بشوند و به مراسم عزاداری مشغول شوند، بدون اینکه نمایانگر یک "جهتگیری خاصِ اجتماعی" باشد و بدون آنکه از نظر "اجتماعی"، عمل معنیداری به شمار رود، فقط برای کسب ثواب - که البتّه دیگر ثوابی هم در کار نخواهد بود - مراسمی را "مجرّد از وظائف اجتماعی" و "بیرابطه با حسینهای زمان" و "بیرابطه با یزیدها و عبیداللههای زمان" بهپا دارند. اینجا است که حرکت تبدیل به بنیاد یعنی عادت شده و محتوای ظرف، بیرون ریخته و ظرف، خالی باقی مانده است. در چنین مراسمی است که اگر شخص یزیدبنمعاویه هم از گور به در آید حاضر است که شرکت کند، بلکه "بزرگترین مراسم" را به پا دارد! در چنین مراسم است که نهتنها "تباکی" اثر ندارد، اگر "یک مَن اشک" هم نثار کنیم به جائی برنمیخورد!(مرتضی مطهری، نهضتهای اسلامی در صد سالۀ اخیر، صص۸۲-۸۳).
پس مراقبت کنیم که راهپیمایی اربعین:
به "آداب و تشریفات بیاثر" تبدیل نشود!
فقط برای "کسب ثواب" نباشد!
"مجرّد از وظائف اجتماعی" نباشد!
"بیرابطه با حسینهای زمان" و "بیرابطه با یزیدها و عبیداللههای زمان" نباشد!
یک "حرکت" باشد!
یک "موج" باشد!
یک "مبارزۀ اجتماعی" باشد!
نمایانگر یک "جهتگیری خاصِ اجتماعی" باشد!
و در یک کلام، "انقلابی" باشد، نه "سکولار"!
۲. ما اغلب عادت کردهایم به "دینداری آسان و بیهزینه"!
جایی که باید هزینه بدهیم، غافل و غایبیم!
برای اصلاح جامعه و برچیدن منکرها و اقامۀ معروفها، همّت نداریم، ولی برای عزاداری و زیارت، همواره آمادهایم!
این در حالی است که قیام حسینبنعلی برای "نهیازمنکر" بود!
اگر ما تصوّر دیگری از عزداری و زیارت داشته باشیم، در حقّ حسینبنعلی، خیانت کرده و ماهیّت و غایت قیام او را مسخ نمودیم!
تشیّع، آیین "قیام" و "انقلاب" و "شوریدن" و "شهادت" است،
و عزاداری و زیارت، فقط "مقدّمه" هستند برای حرکت. "راه" هستند نه مقصد. "وسیله" هستند نه هدف.
ازاینرو، نه تقلیلدادن منزلت "زیارت و عزاداری" به "مناسک"، صواب است و نه تقلیلدادن "هویّت تشیّع" به "زیارت و عزاداری".
شهدای دفاع مقدس، به زیارت حسینبنعلی نرفتند ولی با عزاداریهای شب عملیات، به کاروان او پیوستند و کربلایی شدند! نکند ما به زیارت حسینبنعلی برویم امّا نصیبمان بیش از عزداری نباشد! مبادا در هیئت و عزاداری و راهپیمایی متوقف بمانیم و از قافلۀ همچنان در حرکتِ کربلا، جا بمانیم!
۳. تشیّع، یعنی نظامسازیِ اجتماعی،
یعنی تمدّنپردازیِ جهانی،
یعنی چالشگری با خواصِ اغواگر،
یعنی موضعگیری در برابر اصحاب فتنه،
یعنی ستاندن نان فقرا از ثروتهای بادآوردۀ اغنیا،
یعنی جاندادن برای نظریۀ مقاومت،
یعنی ترجیح چالش بر سازش،
یعنی ایستادن برای تداوم ایدئولوژیِ انقلابی،
یعنی روشنگری و افشاگری و غبارزدایی از چهرۀ حقیقت،
یعنی نقد قدرتمندانِ بیتقوا و سرمایهسالاران زالوصفت،
و ...
از جمله، "جهاد تبیین"، یک "واجب فوری و قطعی" هست!
ما برای تحقّق آن چه کردهایم؟!
برای این جهاد، "هزینه"ای پرداختهایم؟!
شهادت که هیچ، اهانتی را برتابیدهایم؟!
نکند شیطان در قالب "اهتمامِ تکبُعدی به مستحبات"، ما را از "واجبات فوری و قطعی"، غافل گرداند...
میتوان از متن یک امر مستحب، دهها واجب را اقامه کرد، و میتوان با تفسیر سکولار و غیرانقلابی از آن امر مستحب، فرصتهای تاریخی را باخت.
🇮🇷 @faannoos
🔴از «فلسفه لاشخوری» تا «سیاست ولنگاری» به بهانه مرگ «مهسا امینی»
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1.اصل داستان خیلی ساده است؛ پلیس امنیت اجتماعی بر اساس وظیفه قانونی خود، برخی از هنجارشکنان را، که بعضاً در پارتیهای مختلطی گردآمده بودند و علی القاعده مواد افیونی و مخدر فراوانی هم مصرف میکنند، در سالنی جمع کرده تا قوانین اجتماعی ناظر به عفت عمومی و اخلاق اجتماعی را به آنان گوشزد کند.
2.به گواهی فیلمی که از دوربینهای مدار بسته پلیس منتشر شده است، خانمی به نام مهسا امینی به ناگهان دچار تشنج و ایست قلبی میشود و تلاشهای پزشکان برای نجات جان او بیفایده میماند.
3.کفتارها و لاشخورهای خارجنشین، سلطنتطلبها، منافقان، کارگزاران رسانهای ملکه و نانخورهای آمریکا، به محض شنیدن خبر، همچون همیشه مشغول سیاهنمایی علیه جمهوری اسلامی و بلکه نفرتپراکنی علیه اسلام و ارزشهای اسلامی میشوند. البته از آن بختبرگشتان و فرومایگان و از غربزدگان داخلی انتظاری بیش از این نیست.
4.مع الاسف عدهای از روحانیان را دیدم که در قامت فیلسوف و حقوقدان و آیتالله و بلکه آیتالله العظمی! (متأسفانه این عناوین در سالهای اخیر خیلی رایگان مصرف میشوند) در این موضوع به صورتی منسجم و یکپارچه «به میدان آمده» یا «به میدان آورده شدهاند»! اینان نیز در یک «وحدت نقطهای» با منافقان و کارگزاران BBC و VOA و سایر شبکههای معاند با اسلام و جمهوری اسلامی، به این بهانه نه تنها علیه پلیس، که علیه جمهوری اسلامی و بلکه علیه اسلام و احکام و ارزشهای اسلامی نفرتپراکنی میکنند!
5.البته این مدعیان دروغین حقوق زن، فقط دنبال لاشههایی هستند تا بر سر آن گرد آیند و چند صباحی به ارضای «شهوت شهرت» خود بپردازند! و الا اگر واقعاً مدافع حقوق زن هستند چرا وقتی یکی از همپیالههای آنان با چندین گلوله همسرش را از پای درآورد، نفسی از سینههای تنگ و تاریک هیچکدامشان به در نیامد؟ اما اکنون با مرگ طبیعی یک خانم در یک سالن عمومی و در منظر دهها نفر، «تا مغز استخوانشان به درد میآید»! اگر واقعاً مدافع حقوق زن هستند، چرا از «بیعفتی» و «بیحیایی» اجتماعی زنان دفاع میکنند؟! اگر واقعاً مدافع زنان هستند، چرا هیچگاه از همسران شهدا و جانبازان و مادران آنان دفاعی نکرده و نمیکنند؟!
6.کاش این آیتاللهنماها یک بار از خود بپرسند «بیعفتی» و «بیحیایی» و «ساختارشکنیهای اجتماعی» چه سودی برای آنان دارد که به هر بهانهای از آن دفاع میکنند؟!
7.اینان میگویید مخالف اصل امر به معروف و نهی از منکر نیستند، اما با شیوه اجرای آن مخالفند! خوب بسم الله این گوی و این میدان! شما که خود را اسلامشناس و فیلسوف و حقوقدان میدانید بفرمایید که شیوه اجرای آن چگونه است. طرح و ایده خودتان را برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با بیعفتی و هنجارشکنیهای اجتماعی عرضه کنید!
8. بدانید که دود «تضعیف پلیس» و «دفاع از بیعفتی» و «هنجارشکنی» بیش و پیش از دیگران به چشم خود شما خواهد رفت. اگر پلیس تضعیف شود آنگاه نه تنها زنان و دختران خودتان امنیت نخواهند داشت که مردم هم اجازه نخواهند داد شماها با امن و امان در کاخهای چندصد متری خود در بهترین مناطق تهران و در ویلاهای شمالتان بنشنید و برای ترویج «فلسفه لاشخوری» و «حقوق لیبرالی» و «فقه اباحی» و «سیاست ولنگاری» اندیشهپراکنی کنید!
#اخلاق
#سکولاریسم
🇮🇷 @faannoos
❇️ اربعین؛ کنگرهی جهانیِ تشکیلات تشیّع
این تحلیل عالی را بخوانید تا در آخر شگفتزده شوید!
💠 «شیعه یک جمع متفرّقی بود؛ یک جامعهای بود که در یکجا و در یک مکان زندگی نمیکرد؛ در مدينه بودند، در کوفه بودند، در بصره بودند، در اهواز بودند، در قم بودند، در خراسان بودند؛ در اطراف و اکناف بلاد بودند.
اما یک روح در این کالبد متفرّق و در این اجزای متشتّت، در جریان است؛ مثل دانههای تسبیح، یک رشته و یک نخ، همهی اینها را به هم وصل میکرد؛ آن رشته، چه بود؟ رشته ی اطاعت و فرمانبری از مرکزیت تشیع، از رهبری عالیِ تشیّع یعنی امام؛ همهی این رشتهها به آنجا متصل میشد؛ قلبی بود که به همهی اعضا فرمان میداد. و به این ترتیب، تشیّع یک سازمان و یک تشکیلات بود.
ممکن بود دو نفر از حال هم خبر نداشته باشند اما کسانی بودند که از حال همه باخبر بودند. اطاعت و فرمانبری آنها به حساب، فریاد زدنشان از روی دستور، سکوتشان بر طبق نقشه، همهچیزشان با حساب.
فقط کار آنها یک عیبی داشت و آن اینکه همدیگر را کمتر میدیدند. اهل یک شهر و شیعیان یک منطقه البته یکدگر را میدیدند، اما یک #کنگرهی_جهانی لازم بود برای شیعیانِ ائمه (عليهم السلام) در آن روزگار؛ این کنگرهی جهانی را معین کردند، وقتش را هم معين کردند؛ گفتند در این موعد معین، هرکس که میتواند در آن کنگره شرکت کند؛ آن موعد روز #اربعین است و جای شرکت سرزمین #کربلا؛ چون روح شیعه روح کربلائی و روح عاشورائی است و در کالبد شیعه تپش روز عاشورا مشهود است. شیعه هر جا که هست، دنبالهروِ عاشورای حسین است. این است که میبینیم همه جا این تپشهایی که در شیعه مکشوف شده، از آن مرقد پاک، ناشی است. اینها شعلههایی بوده که از آن روح مقدّس و پاک و از آن تربت عالیمقدار سرکشید؛ به جانها و روحها رسید؛ انسانها را به گلولههای داغی تبدیل کرد و آنها را به قلب دشمن فرو برد...»
🔻 این تحلیل زمانی مطرح شده که هنوز خبری از «پیادهروی اربعین» به این گستردگی و تمدّنی نبوده است؛ این مطلب را ۴۷ سال قبل، یعنی حتی ۵ سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، یک مجتهدِ نوگرا و زمانشناس، نه بر اساس یک تجربهی تاریخی که (مثل این سالها) به وقوع پیوسته باشد، بلکه از روایات و معارفِ ناظر به مسئلهی اربعین فهم کرده و بازگو کرده بود!
این تحلیلِ تمدّنی در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۳۵۲ توسط آیتالله سیدعلی خامنهایِ جوان، در لابلای سلسلهمباحث شرح نهجالبلاغه مطرح شده است!....
📚 منبع: کتاب شرح نهجالبلاغه؛ جلد اول: منشور حکومت علوی؛ آیتالله خامنهای؛ ص ۳۰-۳۱
🇮🇷 @faannoos
فصل الخطاب ...
🔸 همین مسئلهی امنیت اخلاقی که این روزها نیروی انتظامی و وزارت کشور دنبالش هستند، بسیار مسئلهی مهمی است. بله، جنجال میکنند ولی به این جنجالها نباید توجه بکنند؛ باید ببینند تکلیف چیست، آن را انجام بدهند.
(رهبر معظم انقلاب؛ 09/04/1386)
🔸 در موضوعات مربوط به امنیت اخلاقی، بعد از برنامهریزی دقیق، مستحکم، عقلانی و صحیح، دیگر نباید به مخالفت برخی افراد یا فضاسازیهای رسانهای توجه شود بلکه باید با توکل بر خدا کار را پیش برد.
(رهبر معظم انقلاب؛ 10/02/1395)
#مهسا_امینی
#گشت_ارشاد
#حجاب_خط_مقدم_است
🇮🇷 @faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فصل الخطاب ...
شارع مقدس برای حکومت اسلامی تکلیف کرده است که مانع از رواج حرام الهی در جامعه شود بنابراین حکومت اسلامی موظف است در برابر حرام و گناه بایستد
اینکه ما بیاییم هی قوانین را دور بزنیم برای اینکه یکجوری میل غلط انحرافی فرهنگ غربی را در کشورمون ایجاد کنیم این خطای بزرگی است، یک عده اینکار رو میکنن، ما نباید جوری پیش برویم که مقاصد اونها عملی شود باید جوری حرکت کنیم که مقاصد اسلامی عملی بشود، این وظیفه ما و مسئولین ماست...
#مهسا_امینی
#حجاب_خط_مقدم_است
#گشت_ارشاد
🇮🇷 @faannoos