🔻تمایز میان «ضعف حجاب» و «کشف حجاب»:
حاشیهای بر موضعگیری اخیر رهبر انقلاب
🖊 مهدی جمشیدی
۱. حجاب یک «ضرورت شرعی» است؛ هیچ تردیدی در «وجوب حجاب» وجود ندارد و هیچ جای خدشه و شبهه ندارد. یک «واجب شرعی» است که باید «رعایت» بشود.(در دیدار بانوان، ۱۴۰۱/۱۰/۱۴). تأکید ایشان بر اینکه حجاب، یک «امر شرعی» است به این سبب است که کسانی گمان میکنند که حجاب، فقط «جنبۀ قانونی» دارند و چون میتوان قانون را «تغییر» داد، میتوان از حجاب نیز عبور کرد. آنچه که قانون است، ساختۀ خود انسانهاست و اگر نظر جمعیِ انسانها تغییر کند، قانون نیز باید دگرگون شود. ازاینرو، بقا و تداوم «امر قانونی»، وابستۀ به ارادۀ خودِ «جامعه» است و «حاکمیّت» نیز حقّ ندارد بر قانون، پافشاری کند. این در حالی است که حجاب، پیش از آنکه «قانون» و برآمده از «نظام سیاسی» باشد، «حکم دینی» و مبتنی بر «ارادۀ تشریعیِ الهی» است و تبدیلشدنش به قانون نیز برخاسته از حکم دین است. حجاب، «حکم خدا» است و نه «حکم نظام جمهوری اسلامی». خدایمتعال، حجاب را برای زن خواسته است و چون حجاب، امر عمومی و معطوف به زندگی اجتماعی است، باید حاکمیّت دینی آن را به قانون تبدیل کند. از طرف دیگر، هرگز چنین نیست که این حکم، شبههدار و مخدوش باشد و بتوان در اعتبار و انتساب آن به اسلام، تردید کرد، بلکه حجاب، یک امر «قطعی» و «حتمی» است؛ آن هم در مرتبۀ «وجوب».
۲. نباید کسانیکه حجاب را «بهطور کامل» رعایت نمیکنند به «بیدینی» و «ضدّانقلابی» متهم کرد. در یکی از سفرهای استانی در جمع علما گفتم چرا بعضی از شما خانمی را که حجابش «ضعیف» است - مثلاً «یک مقداری موهایش بیرون است» - متهم میکنی؛ درحالیکه بنده وقتی وارد این شهر شدم، یک سوم جمعیّتی که استقبال آمد از اینجور خانمها بودند و اشک میریختند. یا فرض کنید که در فلان مراسم دینی یا فلان مراسم انقلابی شرکت میکنند؛ اینها دخترهای خودماناند. در مراسم ماه رمضان که عکسهایش را برای من میآورند، اشک میریزند؛ من حسرت میخورم به آنجور اشکریختن. ضعف حجاب، «درست نیست»، اما این موجب نمیشود که ما او را «خارج از حوزۀ دین و انقلاب» بدانیم. همۀ ما «نقص»هایی داریم که باید نقصها را «برطرف» کنیم و هرچه میتوانیم برطرف کنیم بهتر است.(همان). با وجود قطعیّتی که دربارۀ حکم حجاب وجود دارد، نباید کسانی را که «حجاب کامل» ندارند، «بیدین» یا «ضدّانقلاب» دانست. رعایتنکردن حجاب کامل، نه به معنی «عبور از دین» است و نه به معنی «ستیزهجویی با انقلاب». این نقص، «نقص» است و «برخلاف شرع»، امّا مشاهده میکنیم که همین عدّه از زنان، هم در «مراسم دینی» شرکت میکنند و هم در «مراسم انقلابی»؛ درحالیکه اگر با «دین» و «انقلاب»، تضاد و مخالفت داشتند، نباید چنین میکردند. در واقع، دینداری آنان، گرفتار «نقص» و «ضعف» است و این به معنی «دینگریزی» و «انقلابستیزی» نیست. در عین حال که باید از متهمساختن زنانی که مبتلا به «ضعف حجاب» هستند به «ضدّیّت با دین و انقلاب» پرهیز کرد، امّا نباید نسبت به این نقص، «بیتفاوت» و «خاموش» بود. سخن دربارۀ «خودداری از اتهام ناروا» است نه «تعطیلکردن امربهمعروف و نهیازمنکرِ مردمی و دولتی». همچنان که خود ما نیز گرفتار مجموعهای از ضعفهای اخلاقی هستیم، اینان نیز از لحاظ حجاب، دچار ضعف هستند. البتّه میان «ضعف فردی» و «ضعف اجتماعی»، تفاوت وجود دارد و نمیتوان ضعف اجتماعی را به حال خویش رها کرد و به ارادۀ خود فرد، وابسته دانست، بلکه اگر فرد، با هیچ توضیح و استدلالی حاضر نشد که ضعفِ اجتماعیِ خویش را برطرف کند، باید «قانون» به میدان بیاید. امّا حتّی مواجهۀ قانونی نیز به معنی «خارجشدن فرد از حوزۀ دین و انقلاب» نیست. اینان، «غیرخودی» و «معارض» و «دشمن» نیستند، امّا این بخش از رفتار اجتماعیشان هم برخلاف «حکمِ قطعیِ شرع» است و هم برخلاف «قانون».
۳. در این قضایای اخیر، خیلی علیه حجاب کار شد و امیدشان این بود که همینهایی که «حجاب نیمهکاره» دارند، بهکلّی «کشف حجاب» کنند؛ اما چنین نکردند. یعنی زدند تو دهن آن تبلیغکننده و فراخوان فرستنده(همان). در اینجا میان «حجاب نیمهکاره» و «کشف حجاب»، تمایز برقرار شده است؛ بهصورتی که «کشف حجاب» بهعنوانی حرکتی در امتدادِ خواست دشمن قلمداد شده است. ازاینرو، زنانِ دارای «حجاب نیمهکاره» از این جهت که به فراخوان دشمن، پاسخ مثبت ندادند و از این سطح، فروتر نرفتند و «کشف حجاب» نکردند، ستوده شدهاند. پس سخن ایشان در این سخنرانی معطوف به آن دسته از زنانی است که «حجاب نیمهکاره/ ناکامل/ ضعیف» دارند، نه آنان که بهکلّی «کشف حجاب» کردهاند.
🇮🇷 @faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 قربان شهامت این زن
🔹روضهخوانی تکاندهنده و قدیمی رهبر انقلاب در مصیبت حضرت امالبنین سلاماللهعلیها
🔻 انتشار بهمناسبت سالروز وفات حضرت امالبنین سلاماللهعلیها
🇮🇷 @faannoos
هدایت شده از اندیشکده ققنوس انقلاب
27.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #گزارش_تصویری
▫️مراسم افتتاحیه اندیشکده ققنوس انقلاب به همراه اهداء پایان دوره سطح۱ به فارغ التحصیلان دوره مصباح ولایت.
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
#اندیشکده_ققنوس_انقلاب
#استاد_سید_احمد_هاشمی
#علامه_مصباح_یزدی
#لبیک_یا_خامنه_ای
#مصباح_ولایت
#مذاکره_علم
#حاج_قاسم
#پایان_دوره
#استاد_فکر
#افتتاحیه
#جان_فدا
#نوجوان
اندیشکده ققنوس انقلاب در روبیکا
https://rubika.ir/Ghognousenhgelab
▪️اندیشکده ققنوس انقلاب
🇮🇷@Ghoghnousenghelab
🎧#صوتی
🔰سیره سیاسی حضرت فاطمه زهرا (س)
✳️تبیین سیره حضرت فاطمه زهرا (س) در سه بعد فردی،خانوادگی،سیاسی_اجتماعی، بر اساس کتاب انسان ۲۵۰ ساله(حلقه سوم) رهبر انقلاب.
❇️این سلسله جلسات از تاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۱ تا ۱۴۰۱/۱۰/۵ مصادف با فاطمیه دوم به مدت ۵ شب در مسجد حضرت خدیجه(س) چهار راه هفت تیر کرج برگزار گردید.
جهت دریافت فایل های صوتی این جلسات به آدرس زیر مراجعه فرمایید:
https://eitaa.com/Ghoghnousenghelab/17
#اندیشکده_ققنوس_انقلاب
#استاد_سید_احمد_هاشمی
#مصباح_ولایت
#حضرت_زهرا
#مذاکره_علم
#فاطمیه
#زن
🇮🇷 @faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مدافع حرم!
جانباز زینبی!
ولیچرنشینِ تاریخساز!
روشن است که آن چرندگویِ اشرافی، "قهرمان" نیست. کدام قهرمان؟! آنقدر ثروت اندوخته که پایان ندارد؛ آن هم از جیبِ مردم. و اکنون که گردنکلفت شده است، رجزخوانی میکند، بیآنکه هزینهای بدهد. در میان جواهرات انبوهش آرمید و نوجوانان و جوانان را به اغتشاش تحریک کرد و سببساز ریختهشدن خونها شد. او "خائن" است نه "قهرمان". شوتزدن از کسی قهرمان نمیسازد، امّا "دروغگویی" و "همصدایی با دشمن"، به معنی خیانت است. این تهیمایه در شرایط جنگ نرم، خیانت کرد. سزای "خیانت جنگی" چیست؟
ازاینگذشته، هیچ تاریخی با فوتبال ساخته نمیشود و هیچ عظمتِ پابرجایی با شوتزدن، پدید نمیآید. اینها حاشیۀ زندگی هستند نه واقعیّت آن. تفنّن هستند و زودگذر. نه شادیاش حاصلی دارد و نه غمش.
جوانِ مؤمنِ انقلابی!
قدیس شمشیرزن!
مردِ میدان!
امّا کار تو، "فتح" است، بلکه "فتحالفتوح" است. "قهرمان" تویی. باید رسم "مردانگی" و "شرافت" و "غیرت" را از تو آموخت. حماسهای که تو رقم زدی، ترجمان عاشقی و شیدایی است، نه بازتاب منفعتطلبی و خودخواهی. سخنت را به جان میخریم. حقّ را گفتی و آتش صراحت بر خرمن ناپاکشان افکندی. اکنون برآشفتهاند و دریدهگویی میکنند. از نمایانشدن حقارتشان بر تو خشم گرفتهاند. بگذار از دردِ رسوایی بر خود بپیچند و هذیانبافی کنند. هرچه بیشتر بگویند؛ حماقتها و خباثتهایشان بیشتر آشکار خواهد شد.
✍ مهدی جمشیدی
🇮🇷 @faannoos
🔰 زن به عنوان همسر مایه سکونت، عشق و آرامش است
🔹حضرت آیتالله خامنهای:
🔺 زن به عنوان همسر این جور است: مایهی سکونت، مایهی عشق و آرامش و مانند اینها است. حالا این مسئلهی سکونت را که گفتم: وَ جَعَلَ مِنها زَوجَها لِیَسکُنَ اِلَیها؛ این یک آیه است؛ در یک آیهی دیگر هم «خَلَقَ لَکُم مِن اَنفُسِکُم اَزواجًا لِتَسکُنوا اِلَیها وَ جَعَلَ بَینَکُم مَوَدَّةً وَ رَحمَة»[دارد].
🔺«مَوَدَّة» یعنی همان عشق؛ «رَحمَة» یعنی مهربانی؛ بین زن و شوهر عشق و مهربانی متبادل میشود. نقش زن به عنوان همسر این است؛ این نقش کوچکی نیست، خیلی نقش مهمّی است، خیلی نقش بزرگی است. این مربوط به همسری.
📌 دیدار اقشار مختلف بانوان با رهبر انقلاب
🗓 ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
🇮🇷 @faannoos
39.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حکایت کسانی که علامه مصباح را با تیتر رسانه های ضدانقلاب و اصلاح طلبان میشناختند حکایت کسانی بود که پیامبر را از زبان ابوسفیان و ابوجهل شناخته بودند.
آیت الله مصباح یزدی از جهت هجمه های دروغ رسانه ای، شبیه ترین شخصیت به شهید بهشتی بود و یکی از بزرگترین ویژگی های شگفت انگیزش آمادگی برای «هزینه دادن» در مسیر حق بود.
در قسمت 47 برنامه حافظه تاریخی ایرانی فیلمهای کمتر دیده شده از این مرد بزرگ را بازخوانی کردیم؛ از جمله فیلمی تاریخی که توضیح میدهد چرا رهبر انقلاب سالها هاشمی رفسنجانی را تحمل کرد؟
+ معرفی چند کتاب مهم از آثار ایشان که مطالعه آنها شبهات بسیار مهمی را پاسخ می دهد.
🔻عضو کانال شوید و تمام قسمت های قبلی را هم ببینید👇
https://eitaa.com/joinchat/2551251115C119f214b32
🇮🇷 @faannoos
🔻خیالبافیِ جناب قالیباف:
حاجقاسمِ لیبرال
🖊 مهدی جمشیدی
۱. واقعیّت این است پارهای از نخبگان انقلابی به جانب «اسلام رحمانی» شتافتهاند؛ همان اسلامی که به تعبیر آیتالله خامنهای، نشأتگرفتۀ از «معارف لیبرالیستی» است. اسلام رحمانی، تعبیر برآمده از خطّ فکریِ روشنفکریِ سکولار است که در جریان اصلاحات، صورت عینی یافت. چندی پس از اینان، جریان اعتدالگرا نیز چون احساس کرد که این رویکرد، «رأیساز» و «مقبولیّتآفرین» است، همین منطق را در پیش گرفت. دراینمیان، برخی گروهها و نیروهای فکری و سیاسی در جریان انقلاب نیز که با وجود ظواهرِ موجّه، سودای قدرت داشتند و میخواستند خویش را برآیندِ آرمانیِ ذائقۀ عمومی نشان دهند، به همین ورطه فروافتادند و به «سایهنشینانِ انگارۀ اسلامِ رحمانی» تبدیل شدند. بیش از همه، قالیباف و یاران و مشاورانش این جهتگیری را برگزیدند.
۲. اینک بهروشنی میدانیم که قالیباف، یک نیروی سیاسیِ «موقعیّتزده» و «اقتضامدار» است و وفاداری ایدئولوژیکش در لحظههای حسّاس، شکننده است. کافیست احساس کند که افکار عمومی یا بخشی از آن، متمایل به سویی است؛ دراینحال، او سر از پا نخواهد شناخت و بیمحاسبه و شتابزده، خواهد کوشید که خود را همداستان با آن «تمایل اجتماعی» نشان بدهد. این تمایل، ممکن است «برجام» باشد، یا «کنار نهادنِ طرح تنظیمگری فضای مجازی» یا «بیعملی نسبت به حجاب». بیجهت نبود که آیتالله خامنهای در آخرین دیدار خویش با مجلس، تعبیر «تعارض منافع» را بهکار برد.
۳. اینبار، او و دیگران از «حاجقاسم» برای روایت «اسلامِ رحمانی» بهره گرفتهاند و در جهت «چهرهپردازیِ لیبرال» از حاجقاسم کوشیدهاند. امّا واقعیّت تفکّر حاجقاسم، آن چند جملۀ بریدهشده از صدر و ذیلش نیست. اجازه دهید فارغ از این مطامع سیاسی و غرضورزانه، تأمّل کنیم که حاجقاسم چه گفته است. یک ضلع از منطق او این است که جریان انقلابی و حزباللهی، هرگز نباید دچار «بریدگی از تودهها» و «گسستگی از خُردهفرهنگهای متفاوت» شود، بلکه باید بکوشد با آنها «ارتباط» برقرار کند تا در اثر این ارتباط، سخن انقلاب را به آنها منتقل کند:
«باید با مردم گفتگو کنیم... نباید فقط به قشر مذهبیِ نزدیکِ خودمان بسنده کنیم... باید مردم را حفظ کنیم... اینان مردم ما هستند... همه مثل هم نیستند... نباید مردم را از دین برانیم... اگر بگوییم فلانی باحجاب و فلانی بیحجاب است دیگر چه کسی را میخواهیم حفظ کنیم... آن دختر بدحجاب هم دختر ما و جزو جامعۀ ماست... باید به آنها توجّه کنیم و با آنها رابطۀ صمیمی برقرار کنیم... رابطۀ حزباللهی با کسیکه دینش ضعیفتر است موضوعیّت دارد... اینکه فقط رابطۀ حزباللهی با حزباللهی را در پیش بگیریم خطاست... باید برای جذبکردن به میان مردم برویم.»
این گفتههای او به معنی آن است که نیروهای فکری و فرهنگیِ جبهۀ انقلاب نباید «خویشبسنده» و «حصارنشین» باشند، بلکه به قصد «هدایت» و «روشنگری» و «جذب»، از جماعتهای خویش بیرون بیایند و به سراغ «دیگریهای فرهنگی» بروند. این دیگریها، دچار «ضعف در دینداری» هستند، امّا باید به آنها نزدیک شد و منطق انقلاب را به آنها عرضه کرد. روشن است که در این بیان، هیچ اثری از اسلام رحمانی نیست؛ چراکه حاجقاسم، «نسبیاندیشانه» قضاوت نمیکنند و نمیگوید باید این بخش از جامعه را به حال خویش «رها» کرد، بلکه برعکس، دعوت به «امربهمعروف و نهیازمنکر» میکند.
۴. حاجقاسم در جای دیگری میگوید:
«نباید بهعنوان مسئول و به بهانۀ رقابتهای انتخاباتی، بر محفوظماندن دختر خودمان حریص باشیم، امّا بر ولنگاریِ جامعه، بیتوجّه؛ چنانکه کسی جرأت نکند در جامعه، امربهمعروف و نهیازمنکر کند، بلکه مسئول باید همانند کشاورز، علفهای هرز را هرس کند تا مزرعه از بین نرود.»
حاجقاسم در اینجا نیز برخلاف منطقِ اسلامِ رحمانی:
اوّلا، با تعبیر ولنگاریِ اجتماعی نشان میدهد که دچار «نسبیگرایی ارزشی» و فروکاهیدنِ ارزشهای شرعی به سلایق فرهنگی نیست؛
ثانیاً، ارزشها - و از جمله حجاب - را جزو «مسألههای اصلی» میشمارد که آشکارا به وضع دختران اشاره میکند و آن را مبنای قضاوت صریح خویش قرار میدهد؛
ثالثاً، به «مداخلۀ مستقیمِ حاکمیّتی» در زمینۀ ارزشها باور دارد، چون میگوید کارگزاران نباید مجال بدهند که آسیبهای اجتماعی – یا همان «علفهای هرز» – جامعه را آلوده کنند.
رابعاً، معتقد به مشروعیّت استفاده از «سازوکارهای سلبی» است؛ هرچند آن را مقدّم نمیشمارد.
خامساً، بر این باور است که باید امکان «امربهمعروف و نهیازمنکر» فراهم باشد و جامعه دچار «فردگرایی» و «خصوصیانگاریِ کنشهای عمومی» نشود.
بنابراین، روایت قالیباف از منطق حاجقاسم، آغشته به تحریف است.
#فتنه_تزویر
#فتنه_صالح_مقبول
🇮🇷 @faannoos
🔴کوشکی: یک اعدام به خاطر محاربه در ۴ ماه ناچیز است/ قوه قضاییه شل گرفته است
🔻محمدصادق کوشکی استاد دانشگاه:
🔹اگر قوه قضاییه در قبال اتهامهایی که به نظام و حتی رهبری زده میشد، پاسخ میداد و برخورد میکرد، کار به جایی نمیرسید که عدهای به خود اجازه بدهند در سالروز شهادت #حاج_قاسم ، نسبت به این شهید بزرگوار اهانت کنند.
🔹قوه قضائیه در این حدود ۴ ماه فقط یک نفر را به جرم محاربه اعدام کرده و بقیه به جرم قتل اعدام شدهاند که این تعداد با توجه به اتفاقی که افتاده ناچیز است. همین کوتاهی باعث شده گروهی بدون ترس هر کاری میخواهند، انجام بدهند.
🔹اگر قوه قضاییه شل نمیگرفت، اغتشاشگران جرات نمیکردند به مقدسات توهین کنند و همچینن فوتبالیستها و بازیگران جرات نمیکردند، به زمین و زمان تهمتهای ناروا بزنند و مقدسات را زیر پا بگذارند.
🇮🇷 @faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ خون دلها باید خورد
🔸 به این سخنان دقت کنید. سال 85 دومین دیدار رهبر انقلاب با دولت انقلابی و مکتبی نهم. هشدار هایی تاریخی که انگار برای امروز گفته شده است. هشدارهایی که اگر گوش داده می شد؛ شاهد روی کار آمدن ضیعیف ترین دولت تاریخ انقلاب، یعنی دولت حسن روحانی نبودیم.
🔸 اعتقاد دارم بخش زیادی از مردم هنوز برای این دولت در ذهن شان «نقطه» نگذاشته اند. مردم هنوز منتظرند. منتظر تغییر وضع موجود. مردم هنوز نظاره گر هستند و صحنه را می ببينند. بله! از وضعیت اقتصادی شدیدا گله دارند اما هنوز به نقطه انقطاع کامل از دولت سیزدهم نرسیده اند. دولت باید قدر این سرمایه اجتماعی را بداند و چاره ای اندیشه کند که اگر نکند به تعبیر رهبر انقلاب خون دلها باید خورد تا دوباره مردم به این مسیر و گفتمان روی خوش نشان دهند. اگر با همین سیاست های فعلی مسیر آینده ترسیم شود، خسارتی بس بزرگ در پیش خواهد بود، هر چند به اصلاح وضع موجود امیدواریم! بخوانید:
⬅️ «اگر خدای نکرده طوری بشود که نتوانیم آنچه را که مردم دربارهی مجموعهمان تصور میکنند، آن را تحقق ببخشیم، خسارت بزرگ خواهد بود و به این جریان و جهتگیری حتماً ضربه وارد خواهد آمد. آن وقت امیرالمؤمنین فرمود: «و لقلّ ما شیء ادبر ثمّ اقبل»؛ موجی که برگشت و رفت، دیگر خیلی آسان این طرف نمیاید و برنمیگردد. خون دلها باید خورد و زحمتها باید کشید تا اینکه باز برای اقبال و توجهی که امروز وجود دارد، زمینه فراهم شود. این را نباید از دست داد.»
✍علی ریاحی پور
🇮🇷 @faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید، پس میشه درستش کرد
⏪سرای ایرانی یکی ااز مراکز فروشگاهی بزرگ بود که در طول ماههای گذشته، فیلمهایی از بیحجابی افراد در آن دست به دست میشد و در پاسخ به اعتراضهای مردمی، میگفتتد که به تذکرات توجه نمیشود تا اینکه دادستان تذکر جدی داد و منرکز مهر و ماه پلمب شد. حالا در فیلمهای جدید، ببینید وضعیت تذکرات متولیان و واکنش مشتریان بیحجاب را ! پس میشه درستش کرد.
▪️ در سرای ایرانی قم شد، پس در تک تک مجتمع های تجاری تهران و شیراز و اصفهان و رشت و ساری و مشهد و تبریز و اهواز و کرمان و ... هم میشود
⏪اگر مسئولان بخواهند و اراده کنند میشود بساط بی حجابی را جمع کنند به همین سادگی....
🇮🇷 @faannoos
🌸تصویرنوشت | مادر، افشاننده بذر ایمان و مایه انتقال هویت ملی
🔸حضرت آیتالله خامنهای: افشانندهی بذر ایمان در دلها، مادرها هستند؛ که فرزند را مؤمن بار میآورند. ایمان درس نیست که آدم به یکی درس بدهد، ایمان یک رویش است، یک رشد معنوی است، این بذرافشانی لازم دارد، این بذرافشانی بوسیلهی مادر انجام میگیرد.
📌 دیدار اقشار مختلف بانوان با رهبر انقلاب
🗓 ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
🇮🇷 @faannoos
🔴یکی از خانمهایی که همسرشون با حضرت آقا دیدار داشتن میگفت در محضرشان از نگرانیهای اغتشاشات گفتیم حضرت آقا تبسم کردند و فرمودند اینها حوادث طبیعی انقلاب هست و زودگذر ...
آنچه شبها خواب را از من گرفته
#مسأله_فرزندآوری و جمعیت کشور است..
🇮🇷 @faannoos
🔴قواعد زیست فیلسوفانه(۲)
🔶تعقل و خردورزی
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
از مهمترین ویژگیهای آدمیان برخورداری از قوه «عقل» است. آدمیان همواره در مقایسه خود با سایر موجودات و به ویژه با سایر حیوانات، بر این ویژگی تأکید کرده و به آن بالیدهاند. اما اگر بخواهیم عقل را در تاریخ زیست انسان دنبال کنیم، نشانههای اندکی از «زیست عقلانی» در گستره حیات اجتماعی مشاهده میکنیم. بسیاری از آدمیان بهرة محسوسی از عقلانیت و تفکر ندارند. آنان زندگی خود را بیشتر بر پایه «غرایز» و «امیال» و «احساسات» و «عواطف» سامان میدهند تا «عقل و فکر».
انسان در سبعیت و درندگی قابل مقایسه با هیچ موجود دیگری نیست. ابزارهایی که در سایه قدرت علمیاش برای ارضای «غریزه سبعیت» خود تولید کرده است، به اندازهای هست که اگر اراده کند میتواند چند بار سراسر کره زمین را به پودر و خاکستر تبدیل کند!
برتراند راسل میگفت: «اکثر مردم حاضرند بمیرند ولی فکر نکنند- عملاً هم چنین میکنند» در جملهای دیگر میگفت: «دستکم آنطور که به من گفتهاند، انسان حیوان ناطق [عاقل] است. من در طی عمری طولانی با جدیت به دنبال شواهدی برای این گزاره گشتهام، اما تاکنون بخت آن را نداشتهام که به چنین شواهدی بربخورم، اگر چه در بسیاری از کشورهای سه قاره جستجو کردهام.»
به هر حال، خردورزی و تفکر از دشوارترین کارهاست. تصمیمگیری بر پایه تفکر، از یک سو وابسته به قدرت «مهار و کنترل غرایز» و از سوی دیگر نیازمند «آگاهی دقیق از جوانب کار» و از سوی سوم، نیازمند «مهارت به کارگیری» عقل و فکر در مسیر درست است. برخورداری از این «تواناییها» و «داناییها» و «مهارتها» نیازمند مجاهدتهای طولانیمدت است.
در این میان فیلسوفان از معدود کسانیاند که میتوانند زندگی خود را بر پایه تعقل و خردورزی سامان دهند. فیلسوف کسی است که بیشترین ارتباط را با قوه عقل دارد؛ ارزش و اهمیت و کارکرد و توانایی آن را به مراتب بیش از دیگران درک میکند. یک فیلسوف اصیل، عقل را در جایگاه پیامبری و راهنمایی مینشاند و آن را، در کنار شرع، به منزله یکی از چراغهای راه زندگی خود بر میگزیند. با عقل و استدلال عقلی میکوشد بسیاری از راهها و چاههای مسیر خود را بیابد. با بهرهگیری از عقل میکوشد افسار شهوت و غضب را در کنترل بگیرد.
#فلسفه
🇮🇷 @faannoos
⭕️ حاشیه هایی مهمتر از متن
🔹 گفتگوی قالیباف در ویژه برنامه شهید سلیمانی، برنامه ریزیهای او و اطرافیانش برای آینده را به هم زد و آغازی شد بر پایان عمر سیاسی قالیباف! قالیبافی که دیگر پایگاهی در جامعه ندارد : نه امت حزب الله تمایلی به او دارند و نه سایرین !
در سه ماه اخیر که مقدسات نظام آماج توهین سلبریتی ها و اوباش ورزشی و رسانه ای قرار گرفت، قالیباف لب از لب وا نکرد و قدمی برای دفاع از ولایت و انقلاب برنداشت!
قالیباف حتی در برابر اهانت کفتارهای فضای مجازی به حاج قاسم هم واکنشی نشان نداد و حرمت رفاقت را نگه نداشت ، اما ناگهان در برنامه «ملک سلیمان» زبان باز کرد و خواستار عذر خواهی پلیس بابت مرگ مهسا امینی شد!
متاسفانه مسیری که اطرافیان برای رسیدن به پاستور نشان قالیباف داده اند بن بست از آب درآمده است!
🔹 وقتی وزیر ورزش انقلابی نباشد نتیجه این می شود که طی سه ماه اخیر اراذل و اوباش با خیال راحت ، میدانهای ورزشی را صحنه توهین به مقدسات ، توحش و کشف حجاب کنند ، کریسمس را با پارتی مختلط و مستی شراب جشن بگیرند و پهلوانان متدینی مانند مهدی ترابی را به جرم ارادت به اسلام و انقلاب ،هدف اهانت و اخراج قرار دهند! و بماند که رئیس جمهور و مجلس کما فی السابق دربرابر این وزیر، ساکت و تماشاچی مانده اند!
🔹 امیر حسین حاجی نصیری چند سال پیش نیمی از بدنش را در مصاف با گرگهای تکفیری از دست داد و این روزها هدف کینه گربه های دست آموز سعودیها قرار گرفته است.
تاریخ می داند آن روزهایی که امیر حسین در مقابل تروریستهای تکفیری سینه سپر کرده بود ، ملیجکهای سینمای ایران و اسطوره بی وجودشان از ترس نام داعش، «ایزی لایف» به خود می بستند!
همین جماعت این روزها ،دلگرم به حمایتهای اروپا و آمریکا و به امید دلارهای سعودی اینترنشنال و مطمئن از بی خیالی عدلیه ، هار شده و به جان جانباز مدافع حرم افتاده اند و عدلیه کماکان مشغول رافت و رحمت بالمجرمین است!
✍ دکتر کوشکی
🇮🇷 @faannoos
⭕️ باج به اقلیت دیکتاتور
🔹 تعداد زنانی که در چندماه اخیر "کشف حجاب" کرده اند "حداکثر" ۴ تا ۵ درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهند.
🔹 اما این که چگونه این اقلیت قانون شکن با جسارت و گستاخی توانسته اند شهوت و میل خود را بر منافع اکثریت مطلق جامعه ترجیح داده و قانون و مجریان آن را به گوشه رینگ برده و تسلیم کنند، نکته ای است که تلخی آن کمتر از زشتی آزاد شدن بی حجابی نیست!
🔹 ترس حاکمیت ج.ا ( روسای سه قوه ، اکثریت مجلس ، رسانه ملی ، حوزه های علمیه ، سپاه و ....) از این عده قلیل قانون شکن، علت اصلی گستاخی و باج گیری زنان بی حجاب و باج دهی حاکمیت به آنهاست !
🔹 در چند سال اخیر براندازان و نفوذیهای داخلی با پشتوانه دولتها ، سرویسهای جاسوسی و رسانه های بیگانه، "بی حجابی " را به عنوان مطالبه جدی اکثریت زنان ایرانی جلوه داده و طی چند مرحله عملیات روانی ، "الزام به رعایت حجاب" در ج.ا را به چالش کشیدند ( انبوه تبلیغات منفی درباره "گشت ارشاد"ی که عملا وجود خارجی نداشت و سالها به صورت نمادین و بسیار محدود فعالیت می کرد) و پس از آشوبهای اخیر ، حاکمیت را به این باور غلط رساندند که اصرار بر رعایت حجاب در جامعه، موجب ادامه آشوبها خواهد شد و برای جلوگیری از تداوم اغتشاشات باید در برابر موج کشف حجاب سکوت کرد! ( در این نتیجه گیری منفعلانه، نقش برخی مشاوران و اطرافیان سران سه قوه را نباید نادیده گرفت ! مشاورانی ترسو، بی سواد و بی اعتنا به اسلام و انقلاب که اعتقادی به اهداف انقلاب و جمهوری اسلامی و آرمانهای امام نداشته و ندارند و سالهاست با جلب اعتماد برخی مسئولان ارشد، آنها را به اتخاذ تصمیماتی مغایر با امنیت و منافع جامعه واداشته اند)
▪️ در نتیجه این روند، حاکمیت جمهوری اسلامی، باج دادن به اقلیت بی حجاب را ادامه داده و عملا منافع و امنیت کشور را قربانی هوسهای شهوانی این عده اندک نموده است!
▪️ادامه این روند جاهلانه و مقدم داشتن هوس معدود زنان بی حجاب بر حرمت احکام الهی و قربانی کردن قانون ، سلامت روحی و روانی جامعه و نهاد خانواده در پای عده ای "لاابالی بی حیا" موجب خالی شدن جمهوری اسلامی از محتوای دینی و تبدیل آن به نظامی " سکولار" خواهد شد ! چرا که همین اقلیت به پیشرویهای خود ادامه خواهند داد و در آینده ای نزدیک مجوز تاسیس استخر و پلاژهای مختلط ، مشروب فروشی ، کاباره و کازینو را هم از مسئولان نظام خواهند گرفت و البته که مسئولان محترم هم با همان استدلالی که در برابر گسترش بی حجابی سکوت کردند، مجوزهای فوق را صادر خواهند کرد!
❇️ فراموش نکنیم به تعبیر صریح حضرت امام ، فلسفه تشکیل حکومت اسلامی، اقامه احکام شریعت است!
✍ دکتر کوشکی
🇮🇷 @faannoos
#امام_خامنه_ای :
💠 من با برداشتن مراقبت ها در مسائل فرهنگی مخالفم، به خاطر اینکه امروز، برداشتن این مراقبت ها خواست استراتژیک ضدانقلاب است.
#⃣ #صیانت_از_فرهنگ
`جبههٔ انقلاباسلامی در فضای مجازی
🇮🇷 @faannoos
هدایت شده از اندیشکده ققنوس انقلاب
رهبر انقلاب: بی قانونی موجب اغتشاش است.
#دیدار_بانوان_با_رهبری
🇮🇷@Ghoghnousenghelab
هدایت شده از اندیشکده ققنوس انقلاب
رهبر انقلاب:
من افتخار میکنم به اینجور خانمها،
با حجاب ایستاده؛ تبلیغی برای حجاب بهتر از این؟
🇮🇷@Ghoghnousenghelab
هدایت شده از اندیشکده ققنوس انقلاب
رهبر انقلاب:
اصلی ترین نقش یک زن از نظر اسلام نقش خانه داری است
🇮🇷@Ghoghnousenghelab
هدایت شده از اندیشکده ققنوس انقلاب
30.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
🎬 #ببینید
#دوره_پنجم
💥 دوره آموزشی مصباح ولایت💥
👌 تبیین عقلانی و نظام مند اندیشه های بنیادین اسلام
✅️ویژه دانش آموزان
برای اولین بار در کشور
دوره جامع فلسفه اسلامی برای کودکان و نوجوانان
👤مدرس:استاد سید احمد هاشمی
🚩مسجد حضرت اباالفضل(ع)،شهرک رازی
🗓آذر ۱۴۰۱
برای اطلاع و ثبت نام در دوره های بعد با ما در ارتباط باشید👇
@mesbah_velayat
۰۹۳۸۳۵۴۸۴۲۷
#اندیشکده_ققنوس_انقلاب
#استاد_سید_احمد_هاشمی
#علامه_مصباح_یزدی
#سند_تحول_بنیادین
#لبیک_یا_خامنه_ای
#مصباح_ولایت
#مذاکره_علم
#حاج_قاسم
#پایان_دوره
#استاد_فکر
#افتتاحیه
#جان_فدا
#گام_دوم
#نوجوان
دانلود فایل با کیفیت از روبیکا
https://rubika.ir/Ghoghnousenghelab
🇮🇷@Ghoghnousenghelab