فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر کس رو دیدم ،من از اون پایین تر بودم !
دیواری کوتاه تر از من پیدا نکردی؟
#حقیقت_انقلاب_و_انقلابی
🇮🇷 @faannoos
اگر گناه بود چه خاکی بر سر کنم؟!
🔸️[آدمی خطا کند و] چند دقیقه بعد به سادگی بگوید این کاری که کردم گناه نبود؟! اگر گناه بود آن وقت چه خاکی بر سرم کنم؟ تا زود است توبه و استغفار کنم که خدایا قول میدهم دیگر انجام ندهم، غلط کردم!
🔸️[اگر چنین بگوییم] به ملائکه دستور میدهد که اگر نوشته اند پاک کنند اگر هم هنوز ننوشتند ننویسند. این حد لازم محاسبهای است که هر مؤمنی باید داشته باشد. اگر این محاسبه نباشد باید در ایمان خودش شک کند.
۱۳۹۰/۰۷/۱۷
#استغفار
🇮🇷 @faannoos
🔴قواعد زیست فیلسوفانه(۱۲)
🔶آزادی از حاکمیت اکثریت
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فیلسوفان به این دلیل که تنها منبع و روش معتبر و مُطاع را «عقل» و «استدلال عقلی» میدانند، طبیعتاً تحت تأثیر آداب و سنتها و عادات اجتماعی و امثال آن قرار نمیگیرند.
توضیح آنکه فیلسوف هرگز
1. مسحور «جماعت» و «اکثریت» نمیشود. کثرت طرفداران یک اندیشه را نه «دلیل» حقانیت آن میداند؛ و نه حتی «نشانه» حقانیت آن.
2. فریفته نامها و مکتبها نمیشود. البته هرگز به بزرگان فکری هم توهین و جسارت نمیکند؛ اما احترام گذاشتن به نامها و مکتبها به معنای پذیرش کورکورانه و مقلدانه سخنان و ایدههای آنها نیست.
3. گرفتار عادات و آداب اجتماعی نمیشود؛ شیوع و رواج یک اندیشه را معیار حقانیت آن نمیداند. اساساً از مهمترین کارویژههای فلسفه این است که آدمیان را از چنبره «عادتهای فکری» و «نگاههای عادتزده» به عالم و آدم، نجات دهد.
4. همانطور که خود را مسحور و محصور در چارچوب آداب و عادات اجتماعی نمیداند، دشمنی خاصی با آنها نیز ندارد. او همه چیز را با ترازوی عقل و اندیشه میسنجد.
#فلسفه
🇮🇷 @faannoos
هدایت شده از اندیشکده ققنوس انقلاب
﷽
🖼 #گزارش_تصویری
#دوره_نهم
💥 دوره آموزشی مصباح ولایت💥
👌 تبیین عقلانی و نظام مند اندیشه های بنیادین اسلام
✅️ویژه دانش آموزان
برای اولین بار در کشور
دوره جامع فلسفه اسلامی برای کودکان و نوجوانان
👤مدرس:استاد سید احمد هاشمی
🚩قزوین،آوج،مدرسه دخترانه پروین اعتصامی
🗓اسفند ۱۴۰۱
برای اطلاع و ثبت نام در دوره های بعد با ما در ارتباط باشید👇
@mesbah_velayat
۰۹۳۸۳۵۴۸۴۲۷
#اندیشکده_ققنوس_انقلاب
#استاد_سید_احمد_هاشمی
#علامه_مصباح_یزدی
#سند_تحول_بنیادین
#لبیک_یا_خامنه_ای
#مصباح_ولایت
#مذاکره_علم
#استاد_فکر
#گام_دوم
#نوجوان
#قزوین
اندیشکده ققنوس انقلاب
🇮🇷@Ghoghnousenghelab
🔻انقلابیِ نمایشی
🖊 مهدی جمشیدی
۱. «انقلابیِ نمایشی»، کسی است که بنیانهای فکر اسلامی و انقلابیاش دچار چرخش به سوی لیبرالیسم شده است، امّا همچنان «ادّعای انقلابی» دارد و با «ادای انقلابی»، تظاهر میکند. او آنقدر «عملگرا» و «روزمرّهاندیش» بوده که بهتدریج، دامنۀ تجدیدنظرهایش به قلمرو ارزشهای اساسی نیز رسیده و از درون، استحاله و مسخ شده است. او خویشتنِ انقلابیاش را باخته و جز پوستۀ نمادین و شعاری، چیزی از هویّتش باقی نمانده است. او چون در مواجهههای عملی و عینی، احساس کرده است که «منطق انقلابی»، شکست میخورد و او را ناکام میگذارد، هستۀ انقلابیگری را وانهاده و پوستۀ انقلابی را حفظ کرده است تا در عین این «عبور هویّتی» و «چرخش فکری»، دستکم برخی از ظواهر را نگاه داشته باشد. در واقع، رندانه و زیرکانه چرخش کرده است، نه صادقانه و شفاف. حرفهای ناگفتۀ زیرمیزی دارد که تعهد به منافعش، اجازۀ بازگویی آنها را نمیدهد. چون میخواهد در ساخت قدرت بالا برود و بماند و منزلت سیاسیاش تثبیت شود، جسارت ساختارشکنی ندارد. در پی جایابیِ ساختاری است نه طرد شدن. بدینجهت، در جادّۀ «محافظهکاری» و «کلّیگویی»، شبروی میکند تا مبادا حاشیهای ساخته شود. در خلوت به گونهای سخن میگوید که احساس میکنیم که تفاوت او با رقیب سیاسیاش، فقط «سیاسی» است و مسأله، بودنِ «شخص او» است نه «استقرار ارزشها». او فقط در ظاهر و بهنام، نمایندۀ ارزشهاست نه در واقع. واقع و واقعیّت، چیزی جز منافع شخصِ او نیست و باقی، «پوششها» و «توجیهها» و «نقابها»یی برای پنهان نگاهداشتن این راز هستند.
۲. «انقلابیِ نمایشی»، اینگونه فهمیده است که لیبرالیسم، «منطقِ زمانه» شده و او نیز چارهای جز بازتولید این منطق ندارد و باید از خود، چنین خویشتنِ جدیدی بسازد. او دربارۀ منافع شخصیاش، تابآوری ندارد و اهل مدارا نیست، امّا اگر پای ارزشهای اسلامی و انقلابی در میان باشد، از هیچ تساهل و تسامحی فروگذار نمیکند و هیچ خطّ قرمزی را نمیشناسد. بهخوبی میداند که میتواند با ارجاع به «مصلحتاندیشی» و «خواست مردم» و «عقلانیّت» و «حکمرانی خوب» و «حکمرانی نو» و «بحران حکمرانی» و ... از همۀ ارزشها عبور کند. او هیچگاه دستش از توجیه، خالی نیست؛ برای مستقر نشدن هر یک از ارزشها، دهها استدلال دارد و به این واسطه، اسلام و انقلاب را به «آرزوهای خوب امّا نشدنی» تبدیل میکند. حتّی اندکی آرمانگرایی را نیز برنمیتابد و با تیغ واقعیّتها و شبهواقعیّتها به جان آرمانها میافتد و از آنها، تصویری «خیالی» و «خام» میسازد. گویا ارزشها فقط در صفحههای کتاب، شدنی هستند، امّا همین که میدان واقعیّت پدید آمد، باید آنها را کنار نهاد و جانب لیبرالیسم را گرفت. بهاینترتیب، او وانمود میکند که ارزشهای اسلامی و انقلابی، «خوبهای ناممکن» هستند؛ محالهایی برای ناکجاآباد که از سطح شعار، فراتر نمیروند و اگر چالش نیافرینند، هیچ گرهی را نمیگشایند.
۳. «انقلابیِ نمایشی»، به رهبر انقلاب ارجاع میدهد، امّا ارجاعهایش «گزینشی» و «دلخواهانه» هستند و ازاینرو، حاصلش جز «تحریف» نیست. رهبر انقلاب را به نفع خویش، مصادرهبهمطلوب میکند و از ایشان چهرهای میسازد که خود میخواهد. او همۀ آیتالله خامنهای را قبول ندارد، بلکه حتّی بسیاری از درونمایههای اندیشهاش را نمیپسندد، امّا چون میخواهد در قدرت سیاسی بماند و از نردبان قدرت بالا برود، زبان به اعتراض نمیگشاید و شفاف سخن نمیگوید، بلکه موذیانه، تفکّر ایشان را تحریف میکند. همچنانکه کسانی در جریان اصلاحات از امام خمینی، چهرۀ لیبرال ساختهاند، کسانی نیز در جریان اصولگرایان، با آیتالله خامنهای چنین معاملهای میکنند.
۴. انقلابیِ نمایشی، بیایدئولوژی است؛ چون «سیّال» و «شناور» است و بر اساس «اقتضاهای شکنندۀ روزمرّه»، هویتّش را تعریف میکند. در هر زمانی به رنگی درمیآید و این رنگ نیز برآمده از «جوّ» و «فضا» است؛ همچون آفتابپرست، این «زمینه» است که رنگ و لعاب او را تعیین میکند. خودش، همان بیرون است و اگر خودی در میان باشد، جز منافع و تمنیّات و لذّت قدرت نیست. بهاینترتیب، ایدئولوژیاش به تعبیری، «جوّزدگی» و «عوامزدگی» است، البتّه با نام موجّه «مردم» و «جامعه» و «مصلحت» و «عقل سیاسی» و ... . در واقع، ایدئولوژیاش تابع جهت وزش باد است نه حقیقت. او از ارزشها، چنان خواجهگانی ساخته است که در حرمسرای لیبرالیسم، بیتوته کرده و بی هیچ تنش و تلاطمی، به خدمت «سلطنت لذّت» گمارده شدهاند؛ ارزشهایی رقیق و منفعل و بیخاصیّت که تسهیلگر جماع تحمیلی «لیبرالیسم» با «جامعۀ ایران» هستند.
🇮🇷 @faannoos
🔴 انقلابی های نمایشی
از هراس بازگشت اصلاحطلبان به مجلس، به اصولگرایانی رأی دادیم که استدلالهای امروزشان در مخالفت با مدیریت «فضای مجازی» و «حجاب»، تکرار سخنان ولنگارانهی اصلاحطلبان است.
۲. دریافتیم «لیبرالیسم ایرانی»، شاخهی اصولگرایانه نیز دارد.
۳. اصولگرایان سهمیهای و ائتلافی، «انقلابیهای نمایشی» هستند.
#فتنه_صالح_مقبول
#گفتمان_سقیفه
🇮🇷 @faannoos
برنامه ریزی برای استغفار روزانه
🔹️پیغمبر اکرم صلیاللهعلیهوآله میفرمود: من گاهی فضای دلم تاریک و ابری میشود، روزی هفتاد بار استغفار میکنم. ما خیال میکنیم تسبیح در میآورد و هفتاد بار استغفرالله میگفت. نه! هفتاد مرتبه در شبانه متناوباً توجه میکرد که: خدایا من به خلق خدا توجه کردم، انجام وظیفهای بود ولی باعث شد توجهم به تو کم بشود، استغفار میکنم. استغفارش متناسب خودش است.
🔹️ما هم سعی کنیم روزانه هفت بار و در هفت مقطع استغفار کنیم. خیلی کار مشکلی نیست و انرژی زیادی نمی گیرد. اگر این همت را کردیم خدا خودش به ما کمک خواهد کرد.
۱۳۸۸/۰۷/۱۵
#استغفار
🇮🇷 @faannoos
🔴برنامهای که برای ایران ریخته بودند، برنامهای که در کشور خودشان اتفاق افتاد
والله خیر الماکرین
🇮🇷 @faannoos
✍استعمار یعنی تعطیلی فکر؛ نه به آن معنی که اجازه ندهند شما فکر کنید
✅بلکه به آن معنی که فرصت ندهند شما فکر کنید...
⬅️استعمارِ نو ، استعمارِ رسیدن به جواب قبل از رسیدن به سوال است.
💬آیت الله محی الدین حائری شیرازی
🇮🇷 @faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ ماجرای صفین تکرار نشود!
🆘 با دقت گوش دهید
📛 حاج قاسم با شما سخن میگوید
🇮🇷 @faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سرود سلام یا زهرا با ریتم سلام فرمانده . در مورد عفاف و حجابه . خیلی قشنگههه😍😍حتمااا ببینید
#حجاب
#زن_عفت_افتخار
#مرد_غیرت_اقتدار
❤️ پیام آسمانی ...
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
📢 ۴ ساعت تا آغاز سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی، پس از ۳سال
⏰ ساعت ۱۶، سه شنبه اول فروردین ۱۴۰۲
📲 پخش زنده از رسانه KHAMENEI.IR و شبکههای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
🔴اولویت جنگی
➖امام خامنهای ارواحنافداه:
کشور امروز خوشبختانه درگیر جنگ نظامى نیست امّا درگیر جنگ سیاسى است، درگیر جنگ اقتصادى است، درگیر جنگ امنیّتى است و بالاتر از همه درگیر جنگ فرهنگى است؛ یعنی یک جنگ است. یعنى این را اگر کسى نداند، آنوقت خواب خواهد ماند همینقدر که ندانید دشمن در صدد حمله است و این حمله از کجا است و چگونه است، باید مطمئن باشید شکست میخورید؛ باید بدانید که دشمن چهکار میکند. امروز صحنهى کشور این است. اینکه ما میگوییم «جنگ فرهنگى»، «جنگ اقتصادى»، این هیچ منافات ندارد با اینکه احساس آرامش هم در کشور بشود. ما طرفدار احساس امنیّتیم، ما میخواهیم احساس امنیّت بشود؛ یعنى بگیر و ببند و بزن و بکوبى وجود نداشته باشد؛ همه احساس امنیّت بکنند؛ ما این را دوست میداریم؛ این منافات ندارد با آن حرفى که گفتیم که دشمن دارد به شکل ویژهى ممکن با ما مبارزه میکند. آن شکل ویژه را باید شناخت و راه مقابلهى با آن را پیدا کرد؛ انواع و اقسام شیوهها هست؛ منتها حالا بعضىها نمیخواهند این را بفهمند، نمیخواهند باور کنند، چون اگر چنانچه باور کنند تکلیف به گردنشان میگذارد؛ بعضىها هم کشش آن را ندارند. امّا واقعیّت قضیّه این است.
(۱۳۹۴/۰۲/۱۴)
#مسئولین
#واجب_مظلوم
#جهاد_تبیین
💬 جهاد تبیین
🇮🇷 @faannoos
◾️من حقیقتاً نگران هستم. من نگران اسلام هستم. ما اسلام را از چنگ محمدرضا در آوردیم.
◾️و من خوف این را دارم که اسلام به چنگ ما مبتلا شده باشد، به طوری که ما هم مثل او یا بدتر از او بر سر اسلام بیاوریم. این نگرانی هست و زیاد است.
🇮🇷 @faannoos
🔴وای اگر خامنهای حکم جهادم دهد...!!!!
🔻تاکنون امام خامنهای امر به چه جهادهایی فرمودهاند:
1️⃣ جهاد علمی: من عقیدهام این است كه كار علمی در دانشگاه و در كشور باید جهادی باشد؛ كار علمیِ جهادی انجام بگیرد. ۹۲/۵/۶
🔸یکی از انواع جهاد با نفس هم این است که شما شب تا صبح را روی یک پروژهی تحقیقاتی صرف کنید و گذر ساعات را نفهمید. ۸۹/۴/۲
2️⃣ جهاد اقتصادی: امروز هر کسی بتواند به اقتصاد کشور کمک بکند، یک حرکت جهادی انجام داده است. ۹۴/۱/۱
🔸تعصب در مصرف #کالای_داخلی؛ محصولات داخلی را مردم مصرف کنند؛ نروند دنبال این نشانهها. حالا مُد شده است بگویند «بِرَند» است، بِرَند فلان؛ بِرَند چیست! بروید سراغ مصرف تولیدات داخلی. آن چیزهایی که مشابه داخلی دارد، متعصّبانه و با تعصّبِ تمام، ملّت ایران، خارجیِ آن را مصرف نکنند. ۹۳/۱۱/۲۹
3️⃣ جهاد فرهنگی: واقع قضیّه این است كه كارزار فرهنگی از كارزار نظامی اگر مهمتر نباشد و اگر خطرناكتر نباشد، كمتر نیست؛ این را بدانید؛ واقعاً یك میدان كارزار است اینجا. ۹۲/۹/۱۹
4️⃣ جهاد سیاسی: یک جهاد بزرگ در مقابل ملت مسلمان است. این جهاد لزوماً جهاد نظامی نیست؛ جهاد سیاسی است. ۸۷/۷/۱۰
🔸باید احساس وظیفه را فراموش نکنیم؛ مجاهدت را فراموش نکنیم؛ جهاد در صحنه های مختلف وظیفه ی ماست و ضامن پیشرفت و پیروزی ماست. در صحنه ی سیاسی هم جهاد هست. ۸۶/۵/۲۸
5️⃣ جهاد تشکیل خانواده و فرزند آوری: مسئلهی جمعیّت یكی از خطراتی كه وقتی انسان درست به عمق آن فكر میكند، تن او میلرزد، این مسئلهی جمعیّت است. یعنی مسئلهی جمعیّت از آن مسائلی نیست كه بگوییم حالا ده سال دیگر فكر میكنیم؛ نه، اگر چند سال بگذرد، وقتی نسلها پیر شدند، دیگر قابل علاج نیست. ۹۲/۹/۱۹
🔸#فرزندآوری یكی از مهمترین مجاهدتهای زنان و وظائف زنان است؛ چون فرزندآوری در حقیقت هنر زن است؛ اوست كه زحماتش را تحمل میكند، اوست كه رنجهایش را میبرد، اوست كه خدای متعال ابزار پرورش فرزند را به او داده است.۹۲/۲/۱۱
6⃣ جهاد تبیین: «جهاد تبیین» یک فریضهی قطعی و یک فریضهی فوری است و هر کسی که میتواند[باید اقدام کند].» ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
🔸«در این جهادی که وجود دارد، در این جنگ بیامانی که وجود دارد بین اسلام و کفر، بین حق و باطل، بین روایت دروغ و حقیقت -این جنگی است بین اینها- ما در کجای این جبهه قرار داریم و حضور داریم؟» ۱۴۰۰/۱۱/۰
🇮🇷 @faannoos
🔶بخشهایی از خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص) در توصیف ماه رمضان
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- ای مردم، ماه خدا، همراه برکت و رحمت و آمرزش گناهان به شما روی آورده است.
2- ماهی است که از همه ماهها ارزشمندتر و با فضیلتتر است.
3- روزهایش ارزشمندترین روزهاست.
4- و شبهایش با فضیلتترین شبهاست.
5- و ساعتهایش از همهی ساعتها ارزشمندتر و ارجمندتر است.
6- ماهی است که شما به میهمانی خدا دعوت شدهاید.
7- و خدا شما را در این ماه گرامی داشته است.
8- نَفَسهای شما در ماه رمضان تسبیح است.
9- و خوابتان عبادت خداست.
10- و عمل شما مورد قبول درگاه خداست.
11- و دعایتان در این ماه عزیز مستجاب است.
12- با نیتهای درست و دلهای پاک، خواستههایتان را از خدا بخواهید.
13- و بخواهید که شما را در این ماه به روزهداری توفیق دهد.
14- و نیز به تلاوت قرآن موفق سازد.
15- انسان شقی کسی است که در این ماه مورد بخشش و آمرزش خدا قرار نگیرد.
16- با گرسنگی و تشنگی این ماه، به یاد گرسنگی و تشنگی قیامت بیفتید.
17- و به فقرا و محرومان صدقه بدهید.
18- در ماه رمضان به بزرگانتان احترام کنید.
19- و به کودکان و افراد کوچکتر، از هیچ محبتی دریغ نورزید.
20- در این ماه بیشتر صلهی رحم نمایید.
21- زبان خود را از گفتار ناپسند و زشت نگهدارید.
22- و از آنچه خدا بر شما حلال نکرده است، چشمانتان را ببندید.
23- و آنچه را که شنیدنش بر شما حلال نیست، گوش ننمایید.
24- و به یتیمان مهر و محبت کنید تا بر یتیمان شما مهربانی کنند.
25- و از گناهانتان توبه کنید.
26- به هنگام نماز، دو دست خود را به دعا به پیشگاه خدا بلند کنید.
27- چه آن که آن لحظهها بهترین لحظههاست.
28- خداوند در آن لحظات با مهر و لطف بر بندگان مینگرد.
29- و اگر از او درخواست کنند، جواب میدهد.
30- و وقتی او را بخوانند، لبیک میگوید.
31- و دعای آنان را اجابت میکند.
32- ای مردم! جانتان در گرو اعمالتان است، با طلب مغفرت از خدا، آزادش کنید.
33- و شانههای شما از وزر و وبال گناه و زشتیها سنگینی میکند، با سجدههای طولانی، آن وزر و وبال را سبک کنید.
34- بدانید که خداوند به عزت خود قسم یاد کرده است که نمازگزاران و سجدهکنندگان را عذاب نکند.
35- ای مردم! هر کسی از شما روزهدار مؤمنی را افطار دهد، چنان است که گویا بندهای را آزاد کرده، و خداوند از لغزشهای گذشتهاش میگذرد.
یکی عرض کرد! ای رسول خدا، همه ی ما قدرت افطاردادن و سیرکردن شکم افراد را نداریم. پیامبر(ص) فرمود:
پیامبر فرمود: حتی اگر شده با تکهای خرما یا جرعهای آب، آتش را از خود دور کنید.
36- ای مردم! اگر کسی در این ماه اخلاق خودش را نیکو و اصلاح کند، جواز عبور از پل صراط برای او خواهد بود.
37- و آن کسی که در این ماه بر زیردستان خود آسان گرفته و سختگیری نکند، خداوند حساب را بر او آسان میگیرد.
38- و کسی که در این ماه مردم از شرش در امان باشند، خداوند در قیامت غضب خود را از او باز میدارد.
39- و کسی که یتیمی را نوازش نماید، در قیامت مورد نوازش خداوند خواهد بود.
40- و کسی که صلهی رحم کند، خداوند رحمتش را در قیامت بر او فرومیفرستد.
41- و کسی که قطع رحم کند، خداوند رحمتش را در قیامت از او دور دارد.
42- و کسی که یک نماز مستحبی به قصد اطاعت و بندگی به جا آورد، خداوند برات آزادی از آتش جهنم را برای او صادر میکند.
43- و کسی که یک واجب را انجام دهد ثواب هفتاد واجب به او داده میشود.
44- و کسی که در این ماه بر من زیاد درود فرستد، خداوند کفهی میزان عمل نیک او را در قیامت سنگین میکند.
45- و کسی که یک آیه در این ماه از قرآن تلاوت کند، پاداش یک ختم قرآن را خواهد داشت.
46- ای مردم، درهای بهشت در این ماه باز است، از خدا درخواست کنید که آن را بر روی شما نبندد.
47- و درهای جهم بر روی شما بسته است، از خداوند بخواهید که آن را بر روی شما نگشاید.
48- و شیطان در این ماه درغل و زنجیر است، از خداوند بخواهید که او را بر شما مسلط نکند.
#ماه_رمضان
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴فضاسازی به جای آییننامهسازی و بیانیهبازی
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در کشور ما رسم بر آن شده است که در مسائل مهم بلافاصله به «صدور بیانیه» از سوی شخصیتهای بزرگ و «تهیه آییننامه» از سوی مراکز دولتی و حاکمیتی بسنده میکنیم. اما در مقام عمل و در فضای محسوس و عینی مردم هیچ اقدامی صورت نمیدهیم.
به عنوان مثال، هیچ اقدام عملی و «نمادین»ی در جهت بزرگداشت #ماه_رمضان در کوی و خیابان انجام نمیدهیم و به این بسنده میکنیم که پلیس با صدور بیانیهای، جرم بودن روزهخواری را اعلام کند و شمارههایی را در دسترس مردم قرار دهد که روزهخواران را به پلیس معرفی کنند و .... مراکز فرهنگی مثل سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات و شورای عالی انقلاب فرهنگی و ... نیز بیانیهها و احیاناً آییننامهها و بخشنامههایی در این زمینه تولید میکنند! و در کتاب قطور آییننامههای خود جای میدهند! همین و بس!
خلاصه آنکه «تقریباً هیچ» اقدامی در جهت «فضاسازی رمضانی» نمیکنیم و اساساً از نقش «فضاسازی» در «فرهنگسازی» غفلت داریم و از موضع قدرت به فرهنگ نگاه میکنیم و گمان میکنیم با صدور بیانیه و تولید آییننامه، وظیفه فرهنگی خود را انجام دادهایم!
این در حالی است که در همه کشورهای اسلامی، مثل عراق، عربستان، مصر، تونس، پاکستان، افغانستان، لبنان، سوریه، الجزایر، و ... مردم چندین روز مانده به آغاز ماه مبارک رمضان، با چراغانی خیابانها و معابر عمومی و نصب بنرها و پارچهنوشتههای فراوانی به استقبال ضیافت الهی میروند و فضای شهر را فضایی معنوی و رمضانی میکنند.
مساجد و مراکز فرهنگی برنامههای شاد و مفرح و علمی و فرهنگی خود را برای شبهای ماه رمضان اعلام میکنند. در اغلب مساجد سفرههای رنگین افطاری برای همگان پهن است. رفت و آمدهای خانوادگی و حضور در جلسات علمی و قرآنی از فرهنگهای ثابت و نهادینه مردم کشورهای اسلامی در ماه رمضان است.
اما دریغ و صد دریغ که در کشور ما ....
🇮🇷 @faannoos
🔴آماجِ دشمن
➖امام خامنهای ارواحنافداه :
مقاومت وقتی گفته میشود، فوراً ذهن میرود به مقاومت نظامی و امنیّتی و امثال اینها. خب بله، آن هم قطعاً مقاومت است، امّا بالاتر از آن، مقاومت فرهنگی است. حصار فرهنگی، خاکریز فرهنگی در کشور اگر سست باشد، همهچیز از دست خواهد رفت. من به شما عرض بکنم: امروز بعد از ۳۷ سال، ۳۸ سال از پیروزی انقلاب، انگیزهی دشمنان برای نفوذ در حصار فرهنگی از روز اوّل بیشتر است؛ نه اینکه کم نشده، قطعاً زیاد شده؛ روشها را هم که شما میبینید: این شیوههای فضای مجازی و تبلیغات گوناگون و ماهواره و امثال اینها؛ [یعنی] انگیزهها بیشتر شده. آماج این حرکت هم درست همان چیزی است که مایه و هستهی اصلی ایجاد نظام اسلامی شد؛ یعنی ایمان دینی، آماج این است.(۱۳۹۵/۰۵/۳۱)
#مسئولین
#واجب_مظلوم
#جهاد_تبیین
💬 جهاد تبیین
🇮🇷 @faannoos
وَلاَ یزَالُونَ یقَاتِلُونَكُمْ حَتَّىَ یرُدُّوكُمْ عَن دِینِكُمْ (بقره/۲۱۷)
💠 ما در مقابل دشمنانی قرار گرفتیم که دائما درصدد ایذاء و اضرار به ما هستند. صبر این است که مردانه بایستید؛ البته با نقشه.
۱۳۸۹/۰۷/۰۷
#نکته_قرآنی
🇮🇷 @faannoos
🔴کدامیک دنبال منافع ملی کشورشان هستند؟!
🇺🇸خواست نماینده آمریکا: مسدود شدن پلتفرم پرکاربرد چینی بدون هیچ گونه مدرکی دال برجاسوسی و اقدام خلاف امنیت ملی، صرف این که تیک تاک در چین تاسیس شده و چین رقیب تجاری آمریکاست
🇺🇸خواست نماینده ایران: آزاد سازی پلتفرم آمریکایی که نه تنها در ایران نمایندگی ندارد و حاضر به ایجاد نمایندگی نیست بلکه مرتکب انواع اقدامات علیه امنیت ملی کشور شده و بستری امن برای انواع شرارت، هنجارشکنی و آموزش های تروریستی را ایجاد کرده و به شدت قهرمانان ملی ارزش های ملی ما را سانسور و حذف می نماید.
⏪نیکی هیلی، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل
⏪مجتبی توانگر،نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی
👤 یا اشباه الرجال و لا رجال
🇮🇷 @faannoos