eitaa logo
فائزون
2.6هزار دنبال‌کننده
711 عکس
506 ویدیو
43 فایل
علیٌّ و شیعته هم الفائزون
مشاهده در ایتا
دانلود
9.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 دیار طیّب 🔹 اگر انقلاب اسلامی شد این كشور معطّر شده است، هیچ تردیدی نیست! «طِبْتُمْ وَ طَابَتِ الْأَرْضُ الَّتِی فِیهَا دُفِنْتُمْ» این زیارتنامه، است: یعنی بیرون بیاورید از این سرزمین، میوه طیب و طاهر ➖ طهارت و پاکی را! ➖ امنیت را! ➖ عدالت را! ➖ ندزدیدن را! 🆔 @faezoon110
💠 دیار طیّب 🔹 اگر انقلاب اسلامی شد این كشور معطّر شده است، هیچ تردیدی نیست؛ آنها كه شامّه سالم دارند بدون تردید بوی عطر از این مملكت می‌شنوند! ما در چه می ‌خوانیم؟ به ما گفتند این زیارت را بخوانید، اینكه مخصوص نیست؛ گفتند كسانی كه در راه خدا شهید شدند, شما در كنار قبر آنها بایستید و بگویید: «طِبْتُمْ وَ طَابَتِ الْأَرْضُ الَّتِی فِیهَا دُفِنْتُمْ»؛ این كشور به بركت خون شما شد. اینها برای چه کسی است؟ «الی یوم القیامة» این زیارت هست. 🔹 اگر كشوری به بركت خون ‌های پاك شهدا طیب و طاهر شد، قرآن از كشور طیب و طاهر چه خبر می‌ دهد؟ می‌ فرماید: ﴿وَ الْبَلَدُ الطَّیبُ یخْرُجُ نَباتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ﴾؛ باید میوه طیب و طاهر بدهد. مگر چیز آسانی است چند هزار شهید؟! این عزیزان این جوانان دعا می‌كردند كه شربت شهادت بنوشند! این زیارتنامه برای چه کسی است؟ 🔹 این زیارتنامه، است: «طِبْتُمْ وَ طَابَتِ الْأَرْضُ الَّتِی فِیهَا دُفِنْتُمْ». ایران طیب و طاهر شد، این صغرا؛ کبرای آن را قرآن معین می‌کند و صغرای آن را اهل بیت؛ فرمود: ﴿وَ الْبَلَدُ الطَّیبُ یخرُجُ﴾ _ این جمله خبریه است که به داعی انشاء القاء شده است _ یعنی بیرون بیاورید از این سرزمین، میوه طیب و طاهر ➖ طهارت و پاکی را! ➖ امنیت را! ➖ عدالت را! ➖ ندزدیدن را! فرمود: ﴿وَ الْبَلَدُ الطَّیبُ یخْرُجُ﴾؛ یعنی قرآن فقط می ‌خواهد خبر بدهد؟! این دیگر تعلیم كتاب و حكمت نشد! 🔹 این جمله ‌های خبریه غالباً به داعی انشاء القا شده است؛ یعنی شما که در یك كشور شهید داده زندگی می ‌كنید, سعی كنید میوه طیب و طاهر بدهید، حالا اگر به دیگری نمی ‌دهید لااقل در تصرّف نكنید! ﴿وَ الْبَلَدُ الطَّیبُ یخْرُجُ نَباتُهُ﴾، البته ﴿بِإِذْنِ رَبِّهِ﴾. ما اگر باور كردیم _ چه اینكه باور می ‌كنیم _ شهید، طیب و طاهر است و نه تنها خودش طیب و طاهر است، كشور را طیب و طاهر می ‌كند، همین طور عمل کنیم. : 📚 درس تفسیر سوره مبارکه ذاریات جلسه 4 تاریخ: 1395/10/12 🆔 @faezoon110
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 یا سریع‌الاجابه بگذر از گناه ما و برسان مولای ما را... 🤲 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @faezoon110
1183_Track[09].mp3
948.1K
🤲 🎧 زیارت امام زمان (علیه‌السلام) در روز جمعه ⏯ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللّٰهِ فِى أَرْضِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَيْنَ اللّٰهِ فِى خَلْقِهِ ... 🆔 @faezoon110
DoaNodbe-Jamkaran1395.mp3
45.52M
🤲 قرائت دعای پرفیض 🎙 بانوای : حاج میثم مطیعی 📆 جمعه ۱۳۹۵/۰۶/۲۶ 🕌 مسـجد مقـدس جمکـران 🆔 @faezoon110
💠 کمال مقصود 🔸 حركت نمی ‌تواند دائمی باشد که چیزی دائماً بگردد؛ زیرا حركت، است و اگر یك شیء دائماً بگردد این معنایش بی ‌هدف بودن است، لذا حركت با ابدیت سازگار نیست و حتماً دارِ مَمرّ و دار فرار باید به منتهی بشود؛ اما این منافات ندارد كه انسان دارای كمالات نامتناهی باشد، البته این ‌چنین نیست كه هر انسانی لایق كمالات نامتناهی طولی باشد، برای اینكه افراد همه از خدایند و همه به سوی خدا می ‌روند، اما هر كه از هر جا آمده است به معادل آنجا می ‌رود؛ مثل اینكه این ابرها كه باران را به همراه دارند اینها همه از دریا برخاستند و همه اینها حامل باران ‌اند و همه این باران‌ ها دوباره به دریا برمی‌ گردند، اما آن ابرهای كم ‌باران فقط نهر تشكیل می ‌دهند که این نهر به اوایل دریا می ‌رسد، ولی آن ابرهای پرباران كه سیل ‌آورند، این سیل, خروشان می‌ شود تا به وسط‌ های دریا برسد. این دو آب از دریا برخاستند هر دو هم به دریا برمی‌ گردند اما یكی سیل است و یكی نهر عادی. 🔸 همه از خدایند و همه به سوی خدا برمی ‌گردند، اما آن‌كه «أول ما صدر مِن الله» است، در قوس صعود به ﴿دَنَا فَتَدَلَّی﴾ می ‌رسد و آنها كه از مراحل نازل پدید آمدند به مراحل نازل می ‌رسند؛ منتها اینها ابدی است. معنای ابدیت این نیست كه حركت ابدی باشد معنایش این است كه كمال, ابدی است و اینها ثابت ‌اند نه ساكن. 📚 سوره مبارکه روم جلسه 10 تاریخ: 1391/11/16 🆔 @faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 فرصت بازگشت محدود است؛ دستور خداوند رو کردن به دین "قیم" است. توصيف دين به "قيم" با توجه به اينكه قيم به معنى ثابت و برپادارنده است. در حـقـيـقـت اشـاره بـه دليـل ايـن تـوجه مستمر به دين است، يعنى چون آئين اسلام آئينى است ثابت و مستقيم ، و برپادارنده نظام زندگى مادى و معنوى مردم. اما فرصت بازگشت همیشگی نیست. محدود است. چون روزی خواهد آمد كه هيچكس قدرت ندارد آن روز را از خدا بازگرداند و بـرنـامه الهى را تعطيل كند. اینجا اشاره به قیامت است‌، اما از دیگر عوامل محدود کننده فرصت در زندگی نباید غافل شد، چون مرگ. حتی ظهور هم پایان فرصتی است برای گمراهان و منافقان در آخرالزمان. فرصتی که دوباره باز نخواهد گشت. 🔷 آیه روز: فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ الْقَيِّمِ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَ يَوْمٌ لَا مَرَدَّ لَهُ مِنَ اللَّهِ يَوْمَئِذٍ يَصَّدَّعُونَ (روم / آیه 43) 🔶 ترجمه: روي خود را به سوي آئين مستقيم و پايدار كن، پيش از آنكه روزي فرارسد كه هيچكس قدرت ندارد آن را از خدا بازگرداند، در آن روز مردم به گروه‏ هائي تقسيم مي‏شوند. 📅 جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ ، ، 🌹تعجیل در فرج ولی عصر صلوات🌹 🌼🌼 🆔 @faezoon110
💠 مفاتیح الحیات 575 1. موحّدان (اهل كتاب) قانون عمومی ارتباط‌ 🔸 مصادیقی از رفتار بشردوستانه با اهل كتاب ... ادب نامه ‌نگاری به اهل كتاب: ابوبصیر گفت: از امام صادق (ع) پرسیدند: اگر كسی به فردی مجوسی یا یهودی یا نصرانی نیاز پیدا كند... و برای رفع نیاز ناچار باشد كه برایش نامه بنویسد آیا می‌ تواند در نامه نام كافر را مقدم بدارد و بر او سلام كند؟ امام صادق (ع) فرمود: روا نیست كه در ابتدای نامه نام آن كافر را بنویسی؛ ولی می‌ توانی در نامه ‌ات به وی سلام كنی، زیرا رسول خدا (ص) به كسرا و قیصر نامه می ‌نوشت.[1] البته چنان‌كه درباره مجوس خواهد آمد شرایط متفاوت ‌اند و در مواردی كه ناچار باشد جایز است.[2] مقصود از سلام كردن در این احادیث، تنها در نامه ‌نگاری است نه در لفظ و معاشرت كلامی. [1]. (الكافى، ج2، ص651). [2]. (الكافى، ج2، ص651). 📚 مفاتیح الحیات ص 312 و 313 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @faezoon110
💠 ارکان اعتکاف 🔹 اعتکاف ، از مقولات نیایشی است که در فضا سازی بندگی و زمینه آوری اطاعت و کرنش در آستان الهی نقش اساسی و بیشتری دارد . مؤلّفه های عمده ای در هویت بخشی به اعتکاف حضور دارند؛ مانند زمان ، مکان ، قیام ، صیام ، اشتغال به قرآن و ذکر ، داشتن حالِ دعا و . . . ؛ امّا ، برون رفت از غفلت و نسیان و توجّه یافتن به خود و آنچه به عنوان هویت و جانمایه معتکف است؛ التفات به افتقار خود و بی نیاز و نهً بازسازی نفس و زدودن غبارهایی که غیر را بر جان انسانی نشانده و غیرت الهی را از جان دور ساخته است. 📚 بر بال اعتکاف ص14. 🆔 @faezoon110