eitaa logo
فائزون
2.6هزار دنبال‌کننده
711 عکس
506 ویدیو
43 فایل
علیٌّ و شیعته هم الفائزون
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 چشم و گوش بسته !؛ یکی از مجازات های سنگین هوا پرستی (پیروی عامدانه از هوا و هوس) از سوی خدای متعال، گرفتن توفیق هدایت شدن از فرد است. یعنی با وجود سلامت ظاهری ابزارهای دریافت انسان (گوش، چشم و ...)، آن ابزارها برایش کارایی ندارند، چون به خواست خدا هرگز نمی تواند تحلیل درستی از دانسته هایش داشته باشد و حقایق را درک کند و این گونه لحظه به لحظه در گمراهی فرو می رود، در حالی که خودش نمی فهمد! 🔷 آیه روز: أَفَرَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَهَهُ هَوَاهُ وَ أَضَلَّهُ اللَّهُ عَلَى عِلْمٍ وَ خَتَمَ عَلَى سَمْعِهِ وَ قَلْبِهِ وَ جَعَلَ عَلَى بَصَرِهِ غِشَاوَةً فَمَن يَهْدِيهِ مِن بَعْدِ اللَّهِ أَفَلَا تَذَكَّرُونَ (جاثیه / آیه 23) 🔶 ترجمه : آیا دیدى كسى را كه معبود خود را هواى نفس خویش قرار داده و خداوند او را با آگاهى (بر اینكه شایسته هدایت نیست) گمراه ساخته و بر گوش و قلبش مهر زده و بر چشمش پرده‏ اى افكنده است؟! با این حال چه كسى مى‏ تواند غیر از خدا او را هدایت كند؟! آیا متذكر نمى‏ شوید؟! 🗓 پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ، ، ، 🌼🌼 🆔 @faezoon110
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 نیست نشان زندگی تا نرسد نشان تو...💔 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @faezoon110
💠 دانش دینی 🔸 موضوعِ علم اگر فعل انسان باشد مثل سینما، خوانندگی، نوازندگی، ترسیم، ترصیع، مجسمه ‌سازی، تاریخ ‌نگاری و مانند اینها می ‌تواند دینی باشد و می‌ تواند غیر دینی باشد یعنی اگر مطابق با دستور دینی بود دینی است و اگر مطابق با دستور دینی نبود دینی نیست؛ اما اگر ما علمی داشتیم که موضوعش بود، این فرض ندارد که دینی نباشد! بدن چیست، بیماری چیست، دارو چیست، گیاه چیست، اینها را چه کسی آفرید؟ فرض ندارد که ما دانشگاه داشته باشیم، علوم تجربی داشته باشد و اسلامی نباشد! 🔸 اگر با وضو باشید و در کلاس این ‎طور تدریس کنید که فعل خدا را دارید تبیین می‌کنید، هستید! آن استاد بزرگواری که در دانشگاه می‌گوید خدا چنین کرد، علمش دینی است. دانشگاه را این منظر، دینی می‌کند و این علم می‌ شود . 📚 دیدار اساتید دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی با حضرت استاد تاریخ: 1395/05/28 🆔 @faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🌸 پنج شنبه است و یادی کنیم از اموات(فاتحه) 🌸 🆔 @faezoon110
💠 مفاتیح الحیات 664 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 2. دانشمندان (اساتید و شاگردان) ادب همنشینی با عالم امام باقر (ع) فرمود: چون با عالمی نشستی، بر شنیدن بیش از سخن گفتن حریص باش و خوب شنیدن را بیاموز چنان‌كه نیك گفتن را می ‌آموزی. [1] [1]. إِذَا جَلَسْتَ إِلی عَالِمٍ فَكُنْ عَلَی أَنْ تَسْمَعَ أَحْرَصَ مِنْكَ عَلَی أَنْ تَقُولَ وَ تَعَلَّمْ حُسْنَ الاسْتِمَاعِ كَمَا تَتَعَلَّمُ حُسْنَ الْقَوْلِ ... (الاختصاص، ص245). 📚 مفاتیح الحیات ص 354 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @faezoon110
انسان شناسی ۲٠۴ - استاد شجاعی، آیت‌الله‌ ممدوحی.mp3
12.2M
🔊 سلسله 📝 ۲۰۴ 👤 استاد 🌱 او از من در مسیرِ خودسازی موفق‌تر بوده، با اینکه دیرتر از من توبه کرده، دیرتر از من راه نور را شناخته، دیرتر از من تلاشش را شروع کرده... چــــــرا ⁉️ 🆔 @faezoon110
18.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 تاوان عصیان 🔸 ... کفّاره دو گونه است: ... یک است. فرمود اگر یک وقت پای شما لغزید و اشتباهی کردید، فوراً به سراغ بروید و مشکل این جوان ‌ها را حل کنید... . 🆔 @faezoon110
💠 تاوان عصیان 🔸 «مِنْ كَفَّارَاتِ الذُّنُوبِ الْعِظَامِ إِغَاثَةُ الْمَلْهُوفِ وَ التَّنْفِیسُ عَنِ الْمَكْرُوبِ»‏؛ کفّاره‌، غیر از انتقام است؛ کفّاره به منزله دارو است یا به منزله غذاهای تقویتی است. یک سلسله تنبیه‎ هایی در قرآن و سنّت آمده است که آنها عذاب و کیفر است؛ اما این کفّاراتی که در قرآن و روایات آمده است، سازنده است. فرمود اگر کسی گناهی کرده است، وقتی مشکل یک فرد افتاده در مشکلات را حلّ کند، این کفّاره اوست. این کفّاره فقهی نیست، این کفّاره اخلاقی است. 🔸 کفّاره دو گونه است: یک کفّاره بگیر و ببند و بزن است که این در کشورهای دیگر هم هست؛ یک است. فرمود اگر یک وقت پای شما لغزید و اشتباهی کردید، فوراً به سراغ بروید و مشکل این جوان ‌ها را حل کنید؛ این که نمی ‎تواند ازدواج کند، این که واقعاً «ملهوف» است «متلهّف» است و رنج می ‌برد، مشکل او را حلّ کنید، این کفّاره آن گناهان شماست. آن وقت چقدر انسان لذت می‎ برد از اینکه تولید کرده، اشتغال ایجاد کرده، جوانی، کار پیدا کرده، ازدواج کرده! هر وقت به یاد آن حادثه می ‌افتد لذت می ‌برد؛ فرمود این کفّاره است. 🔸 اخلاق، این گونه از کفّارات را یاد می ‌دهد و فقه، آن گونه از کفارات را یاد می ‌دهد که اگر این کار را کردی زندان است، اگر آن کار را کردی فلان تنبیه است. در فقه هم البته بحث‌ های اخلاقی هست؛ همین «اطعام ستّین مسکین»، همین «صوم ستّین یوم»، همین ‎ها هم کفّارات است؛ اما فرمود اگر کسی گناه بزرگ کرده است، تولید مهم داشته باشد، این می ‎تواند کفّاره او باشد، آن وقت خودش هم می ‎فهمد و آن کفّاره فقهیِ روزه و امثال آن را هم می ‌دهد. 🔸 این بیان نورانی حضرت امیر است: «مِنْ كَفَّارَاتِ الذُّنُوبِ الْعِظَامِ إِغَاثَةُ الْمَلْهُوفِ وَ التَّنْفِیسُ عَنِ الْمَكْرُوبِ»؛ کسی که مشکل دارد، نفَس او نمی ‌آید؛ فرمود این الآن نفسش بند آمده، این فقیر است، این مشکل دارد، این آبرو دارد، این گرفتار است، الآن نفس او بند آمده، شما تنفیس کنید راه نفس او را باز کنید بگذارید نفس بکشد. اگر این کار را کردید، خدا هم وسیله بخشش شما را فراهم می‌ کند؛ اصلاً خودت به این فکر می‌افتی که گناه نکنی! کسی که و گذشت و اعتلا و تولید و اشتغال داشته باشد، اصلاً به فکر پَست گناه نیست، چون گناه، پیروی از شیطان است. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1396/12/24 🆔 @faezoon110
علم خدا و اختیار انسان - رادیو سایه‌بان.mp3
2M
🔰 چه طوری اختیار ما انسان‌ها با علمِ خدا ناسازگاری نداره؟ 📚 🖌 پادکست شماره ۶۶ 🆔 @faezoon110