eitaa logo
فائزون
2.6هزار دنبال‌کننده
711 عکس
506 ویدیو
43 فایل
علیٌّ و شیعته هم الفائزون
مشاهده در ایتا
دانلود
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 أَيْنَ مُحْيِي مَعَالِمِ الدِّينِ وَ أَهْلِهِ ‏ كجاست آنكه دين و ايمان و اهل ايمان را زنده‌ گرداند. 💔 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @faezoon110
💠 علم بالغ 🔸 هر عالمی عاقل نیست و هر عاقلی هم اهل خشیت نیست؛ هر علمی به ثمر نمی ‌رسد. علم رسمی و اسمی حوزه و دانشگاه اصلاً در تقسیم نیست، آن علمی كه به عمل بنشیند در تقسیم است که اوّلش است بعد است بعد ؛ این علمِ رسمی و اسمی برای مدرك، اصلاً به حساب نمی ‌آید! 🔸 آنكه به حساب می ‌آید آن است که فرمود: ﴿كَلاَّ لَوْ تَعْلَمُونَ عِلْمَ الْیقِینِ ٭ لَتَرَوُنَّ الْجَحِیمَ﴾. علم ‌الیقین مرزش جداست؛ علمِ به ثمرنشسته, علمی كه به عقل عملی آمد و «ما عُبد به الرحمن و اكتسب به الجنان» آن را آبیاری كرده، می ‌شود . این زمینه است برای اینكه انسان بتواند به برسد و از آن به بعد به بار یابد. بنابراین «فالعلم علی أربعة أقسام»، قسم اوّلش اصلاً بیرون دروازه است، آن سه قسم داخل است. آن قسمی كه بیرون دروازه است، از آن كاری ساخته نیست نظیر «ما أكثر الضجیج و أقلّ الحجیج»؛ آن علمی كه درون دروازه است، با عقل همراه است، وقتی پخته شد به خشیت می ‌رسد و وقتی به خشیت رسید به بار می‌ یابد. 🔸 در سوره مباركه «عنكبوت» فرمود علم یك نردبان است، این نردبان را شما به دست چه كسی می‌ خواهید بدهید؟ فرمود: ﴿وَتِلْكَ الْأَمْثَالُ نَضْرِبُهَا لِلنَّاسِ وَمَا یعْقِلُهَا إِلَّا الْعَالِمُونَ﴾ یعنی عالم باید این نردبان را به دست عقل بدهد تا عقل روی دوش علم پا بگذارد و بالا برود. اگر علم شده نردبان و انسان, مصداق ﴿یرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنكُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ﴾ شد و بالا آمد، می ‌شود عاقل، وقتی عاقل شد، می‌ شود, اهل ناله می‌شود, اهل گریه می ‌شود, آن وقت هم او از خدا راضی است هم خدا از او راضی است. 📚 سوره مبارکه فاطر جلسه 14 تاریخ: 1392/09/12 🆔 @faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @faezoon110
انسان شناسی ۲۲۵ - استاد شجاعی، حجت‌الاسلام حسینی قمی.mp3
11.74M
🔊 سلسله 📝 ۲۲۵ 👤 استاد 🔸 کسی یا کسانی علیهِ من، حرف می‌زنند، کارشکنی می‌کنند، فتنه درست می‌کنند، موانعی که می‌سازند گاهی برای من غیرقابل تحمل می‌شود... ⁉️ چگونه ارتباطم را با این افراد مدیریت کنم، که دینداری من، و حرکتم به سمت کمال بی‌انتها، به مشکل برخورد نکند؟ 🆔 @faezoon110
💠 مفاتیح الحیات 697 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 3. همكاران حق همكار امام سجاد (علیه السلام) می‌ فرماید: حقّ شریك و همكار این است كه او را نفریبی و به او خیانت نكنی و بر ضد او حیله به كار نبری و در كار او از خدا پروا كنی. [1] [1]. ... وَ أَمَّا حَقُّ الْخَلِیطِ أَنْ لا تَغُرَّهُ وَ لا تَغُشَّهُ وَ لا تَخْدَعَهُ وَ تَتَّقِىَ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى فِى أَمْرِهِ (الفقیه، ج2، ص624). 📚 مفاتیح الحیات ص 365 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @faezoon110
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 امروز برای ظهور مهدی فاطمه چه قدمی برمیداری؟ ❤️ صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @faezoon110
💠 شرکِ گناه 🔸 این حرف غنی و قوی صدرالدین قونوی است که می‌گوید هیچ کسی گناه نمی‌ کند مگر اینکه مشرک باشد، چرا؟ برای اینکه اگر کسی گناه می‌ کند یا خوردن مال مردم یا نگاه به نامحرم، هرچه باشد، این یا به سبب است یا به سبب است یا به سبب است یا به سبب است که همه اینها با برداشته می‌ شود، اینها که گناه نیست! گناه تنها در جایی است که شخص عالمِ عامد است، می ‌داند این مال، رومیزی است زیرمیزی است حرام است، مضطر هم نیست، ساهی هم نیست ناسی هم نیست. 🔸 مال حرام را حرام گفتند چون خدا آدم را از اینها محروم می ‌کند؛ فرمود مال حرام ﴿فَیسْحِتَكُم﴾؛ اسحات می ‌کند یعنی پوست شما را می ‌کَنَد! حالا این شخص می ‌داند که این رومیزی، زیرمیزی یا آن اختلاس یا آن نجومی حرام است، اضطراری هم ندارد، این گناه می ‌کند یعنی چه؟ یعنی خدایا من می ‌دانم که تو گفتی نکن ولی من می ‌کنم! این غیر از شرک چیز دیگر نیست. این تحلیل از صدرالدین قونوی است که هیچ گناهی نیست مگر اینکه سر از شرک در می ‌آورد. اینکه در سوره مبارکه «یوسف» دارد که ﴿وَ مَا یؤْمِنُ أَكْثَرُهُم بِاللَّهِ إِلّا وَ هُم مُشْرِكُونَ﴾ همین است. 🔸 آنجا که است، است، است که با حدیث «رُفِعَ ... مَا لَا یعْلَمُونَ» برطرف شده است، اما آنجا که هیچ مانعی ندارد یعنی جهل نیست سهو نیست نسیان نیست اضطرار نیست اکراه نیست، هیچ چیزی نیست، گناه کردن معنایش این است که خدایا! جناب عالی نظرتان این است ولی من نظرم این است! . 📚 سوره مبارکه واقعه جلسه 7 تاریخ: 1396/10/02 🆔 @faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @faezoon110