eitaa logo
شبنم آیات
42 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.7هزار ویدیو
46 فایل
ارتباط با مدیریت : @keshteiaray
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مطالب ویژه
33.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. دیوانه‌وار و غافل، عقبه‌های سرد و سیاه ترس و یاس خود را پشت سر می‌گذاری به یاد همان عهدی که بستی. آنکس که این چنین است؛ زنده دل و بیقرار سهمی و نشانی از نبض حیات دارد و یا آنکس که به انکار انس و دوستی نشسته است؟ نوروز ۱۴۰۱ 👈لینک صوت جلسه🔻 https://eitaa.com/matalebevijeh/10031 👈لینک متن مورد بحث🔻 https://eitaa.com/matalebevijeh/10030 @soha_sima
هدایت شده از الهادی
گزیده های یک ماه اخیر 🔸 ارزش استاد در سلوک: eitaa.com/nasery_story/1158 🔹 نیاز انسان به راهنما: eitaa.com/nasery_story/1159 🔸 لزوم عمل به دستورات سلوکی: eitaa.com/nasery_story/1157 🔹 راه دیگری باید پیدا کرد: eitaa.com/nasery_story/1156 🔸 برکت وقت با قرآن: eitaa.com/nasery_story/1155 🔹 یکی از قواعد زیارت حرم‌ها: eitaa.com/nasery_story/1154 🔸 ارتباط سیدبن طاووس با امام زمان: eitaa.com/nasery_story/1140 🔹 احترام به سادات: eitaa.com/nasery_story/1139 🔸 کفار درون قلب سالک: eitaa.com/nasery_story/1138 🔹 راه اصلاح تشتت خیال: eitaa.com/nasery_story/1137 🔸 نگاه لطیف امام زمان: eitaa.com/nasery_story/1136 🔹 انواع معیشت ضنک: eitaa.com/nasery_story/1127 🔸 لطافت حضرت خضر: eitaa.com/nasery_story/1126 🔹 مراتب شهود: eitaa.com/nasery_story/1125 🔸 بالاترین مقام معنوی را بخواهید: eitaa.com/nasery_story/1123 🔹 عرض اعمال به امام زمان: eitaa.com/nasery_story/1111 ‌ ‌ ‌ ‌
هدایت شده از پاتوق بچه شیعه ها
حدیثی عجیب و مهم درباره تفاوت زندگی تحت ولایت ولی الهی و طاغوت حدیث شریفی در کتاب اصول کافی با چندین عبارت نقل شده است. از قول امام علیه السلام و امام از قول خدا، که خدای متعال فرموده: «لَاُعَذِّبَنَّ كُلَّ رَعِيَّةٍ فِي الاِسلامِ دانَت بوَلايَةِ كُلِّ اِمامٍ جائِرٍ لَيسَ مِنَ اللهِ وَ اِن كانَتِ الرَّعِيَّةُ في اَعمالِها بَرَّةً تَقِيَّةً وَ لَاَعفُوَنَّ عَن كُلِّ رَعِيَّةٍ فِي الاِسلامِ دانَت بِوَلايَةِ كُلِّ اِمامٍ عادِلٍ مِنَ اللهِ وَ اِن كانَتِ الرَّعِيَّةُ في اَنفُسِها ظالِمَةً مُسِيئَةً». این حدیث، حدیث مهم و عجیبی است. میگوید آن مردمی که تحت ولایت ولیّ الله زندگی میکنند، اهل نجاتند؛ اگرچه در کارهای شخصی و خصوصی، قصورها و تقصیرها و گناههایی هم گاهی داشته باشند، آن مردمی که تحت ولایت شیطان و طاغوت زندگی میکنند، اهل بدبختی و عذابند؛ اگرچه در کارهای شخصی، در اعمال خصوصی، اهل نیکوکاری و کارهای خوب هم باشند. مثل اینکه ماشینی که به قصد نیشابور حرکت کرده است؛ اگر این ماشین به سمت و در مسیر نیشابور باشد، شما حتماً به هدف میرسید، اگر این ماشین به جای اینکه برود طرف نیشابور، مثلاً سمت سرخس یا قوچان برود مسلّم است که شما به هدف نمیرسید. در آن ماشینی که میرود به طرف نیشابور، اگر در ماشین، مردم با ادب، با مهربانی، با رفتار خوب، با آداب انسانی باهم معاشرت کردند، چه بهتر، اگر هم با آداب انسانی و انسانیت و نیکی و احسان باهم معاشرت نکردند، بالاخره به نیشابور میرسند، به هدف میرسند؛ اگرچه در بین راه، قدری بدی کردند، آن بدیها هم البته سزاهایی خواهد داشت و آثاری و نتایج خاص خود را خواهد داشت که آن نتایج را هم مجبورند متحمل بشوند؛ اما به هدف میرسند. برخلاف آن، ماشینی که به نقطۀ مقابل نیشابور میرود، اگر چنانچه در این ماشین، همۀ افراد با ادب، با نزاکت، با احترام با همدیگر رفتار کنند، با خوشرویی با همدیگر عمل کنند، و میبینند این ماشین دارد به جای نیشابور، میرود به طرف قوچان، درمقابل این حادثه و این پدیده، هیچ عکس العملی نشان نمی‌دهند؛ اینها خیلی آدمهای خوبی‌اند، با هم خیلی مهربانند ، اما آیا به هدف خواهند رسید یا نه؟ پیداست که نه. در مثال اول، راننده، یک رانندۀ امین و راه‌بلد بود، «اِمامٍ مِنَ اللهِ» بود، آنها را رساند به هدف؛ اگرچه بداخلاق بودند، «وَ اِن كانَتِ الرَّعِيَّةُ فِي اَعمالِها ظالِمَةً مُسِيئَةً». در مثال دوم، راننده، رانندۀ راه‌بلدی و امینی نبود، رانندۀ هواپرستی بود و در سرخس و قوچان کاری داشت، کار خودش را بر خواستۀ مردم مقدم کرده بود، داشت میرفت آنجا؛ اینها مسلّم به هدف نخواهند رسید؛ اگرچه در داخل ماشین، مردم باهم خیلی هم مهربان، خیلی هم گرم، خیلی هم خوش‌اخلاق باشند، «وَ اِن كانَتِ الرَّعِيَّةُ فِي اَعمالِها بَرَّةً تَقِيَّةً»؛ اما بالاخره «لَاُعَذِّبَنَّ» به عذاب خدا دچار خواهند شد، به هدف نخواهند رسید. بنابراین در یک جامعه‌ای که با ولایت طاغوت اداره میشود، مثل همان ماشینی که با رانندگی آدم غیر امین و غیر بلد دارد رهبری میشود، انسانها به هدف نخواهند رسید و نمیتوانند مسلمان بمانند... برشی از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن سخنرانی‌های مقام معظم رهبری در سال ۵۳ لطفا این پیام را برای افراد اهل مطالعه و دقت بفرستید •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• پاتوق بچه شیعه ها @shia_patogh
هدایت شده از پاتوق بچه شیعه ها
11.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دلهاتان را از دنیا بیرون کنید ، پیش از آنکه قدم هاتان را از آن بیرون برند ... •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• دعوتید به پاتوق بچه شیعه ها در واتساپ https://chat.whatsapp.com/JEFV5cumlz01e6MI2QMjru
هدایت شده از پاتوق بچه شیعه ها
🪴نکته ناب در برخورد آلوده نشو وآلوده نساز اسیر نشو و اسیر ننما نمی گویم از زندگی دنیا بهره نگیر و لذت نبر. می‌گویم در این باتلاق فرو نرو و غرق نشو. سوار و مسلط باش و سعی کن که لذت ها و خوردن ها و خوابیدن ها و شادی‌ها و رنج‌های تو در برنامه‌ی تو باشد و روی حساب و نقشه باشد تا همین کارهای عادی با این انگیزه و هدف باعث حرکت و وسیله ی قرب تو باشد. مؤمن لذت می برد و عمیق ترین لذت‌ها را می برد به شرط آنکه به تمامی وجودش برسد و به تمامی نیازهایش فکر کند. وگر نه مثل کسی می ماند که غذا برداشته و از تشنگی به مرگ می رسد. سعی کن امیر دنیا باشی نه اسیر آن. اگر بخواهی امیر باشی و در باتلاق نمانی باید هدف را فراموش نکنی و از حرکت چشم نپوشی. باید سنگ راه دیگران نباشی و گرد و خاک بلند نکنی در زن جلوه کردن‌ها و خودنمایی‌ها ریشه دار است. می‌خواهد چشم ها را به خودش جلب کند وزبان ها را به دنبال خود بکشد مواظب باش اسیر چشم‌ها و زبان‌ها نشوی و سعی کن تا به گونه‌ای حرکت کنی که خلق خدا را گرفتار حالت ها و رفتارت نسازی وآن ها را اسیر ننمایی که اگر کسی آلوده شد این آلودگی دامان تو را می گیرد و تو را رها نمی‌سازد. . حجاب یعنی همین دقت در برخوردکه آلوده نشوی وآلوده نسازی که اسیر نشوی و اسیر ننمایی. حجاب فقط این نیست که زن خود را بپوشاند که زن و مرد هر دو باید در این دنیایی که راه است و میدان حرکت است و کلاس و کوره است سنگ راه نباشند و دیگران را در خود اسیر نسازند و چشم ها و دل‌ها را نگه ندارند و در دنیا نمانند. . تو با این برنامه‌ی فراغت و معاشرت تو با این خودسازی و سازندگی می توانی همسر خوبی باشی که انسان سازنده در هر کجا که باشد کارساز و آموزگار است. سعی کن تا حالت ها و حرف ها و نگاه هایت دنیا و لذت‌ها وسرگرمی‌ها را در دلها بزرگ نکند و آن ها را از حرکت باز ندارد. کتاب "نامه های بلوغ" استاد علی صفایی حائری •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• دعوتید به پاتوق بچه شیعه ها در واتساپ https://chat.whatsapp.com/I9stSOq4fMC49mSfCUxQdW
هدایت شده از پاتوق بچه شیعه ها
💠قصه عمامه و خون🌷 . قصه عمامه و خون ، حکایت جدیدی نیست همین رمضان شاهد است و محراب مسجد کوفه که عمامه و خون، چگونه باهم در سحرگاه ۱۹ رمضان رستگار شدند عمامه ای که در گودال خونین به غارت رفت ، خوب قصه عروج را میشناسد شیخ شمس الدین محمد نبطی جزینی و زین‌الدین بن علی بن احمد عاملی جُبَعی را شهید اول و ثانی نام نهاده اند تا فقاهت از نخست با شهادت همنشین باشد. از شیخ فضل الله نوری تا نواب صفوی ،از یونس استاد سرایی یا همان میرزا کوچک جنگلی تا سیدحسن مدرس، از سید مصطفی خمینی تا سید محمدباقر صدر، از شریف قنوتی تا مصطفی ردانی پور، از مفتح تا مطهری،از بهشتی تا باهنر، از مدنی و دستغیب و اشرفی اصفهانی و صدوقی تا مالامیری و کریمیان و هادی ذوالفقاری،از محمدباقر حکیم تا شیخ نمر، از سید مصطفی موسوی تا شیخ راغب و بیش از ۳۵۰۰ شهید طلبه دفاع مقدس شاهدند که این نهضت مدیون عمامه های در خون نشسته است. بگذار از مولوی جنگی زهی،ماموستا شیخ الاسلام،ملا عبدالحمید فرقانی،ماموستا برهان عالی، برهان الدین ربانی ،مولوی فیض محمد حسین بر به همراه ۱۰۰ روحانی شهید اهل سنت کشور نیز سخن بگویم ،ایشان نیز شاهد این مدعا هستند که برای دشمن تکتف در نماز یا غیرآن مهم نیست،دشمن مخالف عالمان مجاهد است و در این مسیر برای او شیعه و سنی تفاوتی ندارد. کافی بخوانی یا صحیح، او با قرائت جهادی از اسلام مخالف است،در این میانه بدش نمی آید که گاهی بر طبل اختلاف بدمد و خون این دسته را به گرده آن یکی بیاندازد و به ریش قم و قاهره بخندد. حادثه عمامه های در خون نشسته در صحن امن رضوی،حکایت استدامت استقامت حوزه های علوم دینی بر سبیل مجاهدت است. گوارا باد شربت شیرین شهود و شهادت بر عاشقان مسیر وصل، و چه زیباست جامه عروج خونین بر اندام فقاهت. چه خوش فرمود آقا روح الله  بزرگ ، آن احیاگر اسلام جهادی در عصر حاضر، پس از ش.ه.ادت علامه مطهری:‎‏ بریزید خونها را؛ زندگی ما دوام پیدا می کند. بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می شود. ما از‏‎ ‎‏مرگ نمی ترسیم؛ و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید. رزقنا الله قتلاً فی سبیل الاسلام ✍️به قلم حجت الاسلام رضاپور
‼️شرایط واجب شدن روزه ‌ 🔷 شرایط واجب شدن روزه عبارت است از: ۱. بلوغ؛ ۲. عقل؛ ۳. قدرت؛ ۴. بی هوش نبودن؛ ۵. مسافر نبودن؛ ۶. حایض و نفساء نبودن؛ ۷. ضرر نداشتن روزه؛ ۸. حرجی نبودن روزه. 📕 منبع: رساله نماز و روزه، مسأله ۷۸۷ 🆔 @resale_ahkam
12.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 تفسیر ۱ | تقوا محصول ماه رمضان 🔘 «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَی الَّذینَ مِنْ قَبْلِکُم لَعَلَّکُم تَتَّقُون» (آیه ۱۸۳ سوره مبارکه بقره) ۱۳۹۸/۰۲/۲۴ @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
13.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 تفسیر ۲ | اُنس با قرآن 🔘 «اللّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُواْ يُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَي النُّوُرِ وَالَّذِينَ كَفَرُواْ أَوْلِيَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَي الظُّلُمَاتِ أُوْلَـئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ» (آیه ۲۵۷ سوره مبارکه بقره) ۱۳۹۳/۰۴/۰۸ @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
7.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 تفسیر ۳ | توکل به خدا 🔘 «وَلاَ تَهِنُوا وَلاَ تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ» (آیه ۱۳۹ سوره مبارکه آل‌عمران) ۱۳۹۶/۰۳/۰۳ @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری