هدایت شده از Dr.B.Nemati
سلام استاد گرامی
وقتتان به خیر.
ممنون از طرح موضوع تاریخی فاطمیه. اجرتان با خود ایشان.
گزینههای نظرسنجی محدود بودند.
برای اینجانب مفید بود، نکات کوچکی با آنچه میدانستم تفاوت داشت که بنظرم اساسی نیستند. ولی اصل طرح بحث بسیار ارزشمند است.
با این حال، دقت هر چه بیشتر، مانع خردهگیری مخالفان و افراد ضعیف(در اعتقادات) میشود.
ضمنا آقای دکتر هزار ده جلسه در موضوع شبهات فاطمیه بصورت تحقیقی بحث کردهاند که شاید برایتان جالب باشد.
لینک:
https://t.me/KetabAllahEtraty/2968
ارادتمند⚘️
هدایت شده از M_Etratdoost
سلام علیکم آقای دکتر
وقت شما بخیر
فایل صوتی گفتگو با دکتر طاووسی درخصوص ماجرای وقایع روزهای پایانی حیات پیامبر اسلام (ص) را شنیدم. الحمدلله دقیقا مطابق نقل قول های معتبر منابع تاریخی است و به نظر حقیر، کاملاً صحیح بود. حتی می توانم بگویم مطالب خیلی کلی گفته شده و اصلا ورودی به جزئیات مثل واقعه «یوم الخمیس»، «آخرین نماز پیامبر»، «لحظات پایانی حیات رسول الله»، «چگونگی غسل و نمازهای متعدد بر پیکر ایشان» و «چگونگی تدفین» و «آخرین کسانی که بدن پیامبر را لمس نمودند» و ... نشدند.
البته به ایشان حق میدهم. موضوع اصلی مصاحبه، مصائب وارد شده بر دختر پیامبر اسلام (ص) که منتظریم در قسمت های بعدی با جزئیات بیشتری بیان کنند ان شاءالله.
علی ایّ حال به جهت آنکه دیدم برخی افراد نظری مخالف داشتند، خواستم بنده نیز نظر خود را بیان نمایم.
موفق و مؤید و منصور به نصرت الهی باشید.
هدایت شده از مهدي عاشوري
جناب آقای دکتر بیات
سلام علیکم
فایل صوتی اول را دیروز همراه با همسرم گوش دا یم که سطح سه حوزه دارند.
هدفشان این بودکه با کمک مطالب این صوتها در کلاس و گروههای مجازی بتوانند روایتی از فاطمیه ارائه دهند.
جزئیات اختلافی برایشان مشکلی نداشت و طبیعی بود ولی ایرادی که داشتند این بود که دکتر طاووسی با حالتی خسته و بدون قصه گویی و روایت گری مطالب را بیان می کنند و قطعا نمی تواند مخاطب عام را برای شنیدن همراه کند.
خود ما نیز بعد حدود نیم ساعت صوت را قطع کردیم تا استراحتی داشته باشیم.
یکی از مشکلات تببین تاریخ برای مخاطب عام این است که قصه گویی نمی شود. در حالی که هدف اموزشی برای مخاطب عام، بیشتر هدف نگرشی و عاطفی است تا هدف شناختی. یعنی خط روایت تاریخ می تواند برای مخاطب نسبت به افراد و رویدادها و ... فهمی ایجاد کند که نظام ترجیحاتش را بسازد.
با احترام
مهدی عاشوری
دانشگاه فرهنگیان
هدایت شده از مینا
بسم الله النور
با سلام
فاطمیه مثل حسینیه با همه نقل و تفاسیرش فصل سترگی از تاریخ تشیع است، بیدی نیست که از این بادها به لرزه درآید بزرگوار...
مگر شما تاریخ را نوشته اید که این گونه هراسانید؟! شما و فلان منبری و بمان پژوهشگر و آن تحلیل گر و ... همه ناقلان سندهای راوایانی هستید که هر کدام چیزی دیدند یا چیزی شنیدند، اما در اصل ماجرا چه فرقی می کند که عمر با تازیانه تهدید کرد یا با شمشیر ... اصل ماجرا در دل تاریخ محفوظ است، ثبت شده است، و این آتش تا قیامت در دل شیعیان شعله ور است همان گونه که الحمدالله و المنه روز به روز حب الحسین با همه نقل و تفاسیر مختلف حسینیه ها ، شعله ورتر می گردد، حالا یکی بگوید آن سه ساله این طور به شهادت رسید و دیگری بگوید اصلا سه ساله ای نبود و سومی بگوید بود ولی دختر امام همام نیود و ...
اصل این است که راه روشن است، آن که با یک جا به جایی در نقل جزئیات، منحرف و گیج و گم شود، آنکه بریزد و بشکند، آنکه قیدش را بزند، همان بهتر که بریزد و بشکند، زیرا او قبلا در خویش زمینه شکستن و فرو ریختن را تدارک دیده است. والله هو المستعان
معاونت فرهنگی واجتماعی خبرداد ؛
کانون مهدویت دانشگاه برگزار می کند
⚜کارگاه معلممهدوی۴⚜
✅ استاد: دکتر رضا بیات
⁉️منابع شناخت خود از امامزمان عج چیست؟؟!!
⁉️رسانه چه نقشی دارد؟؟!!
‼️همراه با ارائه گواهیشرکت در دوره
⏰زمان: سهشنبه ۲۹ آبان ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۳:۳۰
جهت ثبتنام به شناسه @srttu_mahdaviat 🆔 پیام یا به شماره ۰۹۳۸۲۸۳۸۶۹۱ پیامک دهید.
❗️ظرفیت محدود
💫 کانونمهدویت دانشگاه تربیتدبیر شهید رجایی
🆔 @mahdaviat_srttu 🌱
〰🌐 معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
🔎 @srufarhang
نظر خانم اولیاءزاده:
سلام و وقت بخیر
سپاس گزار هستم که فایل های سقیفه را با همه ی امّا و اگرهایی که برای بازنشرش وجود داشت در اختیار همگان گذاشتید تا از آن بهره مند شویم.
شاید نظراتم مانند دوستان که مطالعاتی در این زمینه دارند و تحصیلاتشان مرتبط است تخصصی نباشد ولی با توجه به همین مطالعات اندک و غیر تخصصی بودن رشته، با توجه به شناختی که نسبت به استادانم دکتر سعید طاوسی مسرور و
دکتر رضا بیات دارم می دانم مطالب بی پایه و اساس را ملاک گفته های خود قرار نمی دهند و تکیه شان نیز بر اقوال و مشهوراتی که نزد عموم پذیرفته شده نیست. از آن جایی که بیشتر در مورد دکتر سعید طاوسی مسرور سخن به میان آمد می توانم بگویم در محضرشان شاگردی کردم و بسیار از ایشان آموختم و با اینکه بعضی از دروس را قبلا با ایشان گذرانده بودم ولی به گونه ای مطالب را بیان می کردند که گویی برای بار اول است آن ها را شنیده ام و حس ملال و خستگی با وجود یادکرد اسامی زیاد و بیان وقایع تاریخی متعدد دست نمی داد.
سایه ی دو بزرگوار که هر دو اساتید درجه ی یک رشته ی خودشان هستند مستدام باد و باشد که بارها و بارها در محضرشان شاگردی کنم.
🌹🌹🌹
شرح عکس: هفتۀ مد در ریاض، 2024
چرخیدن زنان مدل دور نماد کعبه
نماد بتهای جاهلی
رقصیدن و آواز خواندن زنی نیمهبرهنه بر بام نماد کعبه
ادامه👇
دربارۀ دشمنی امویان با اسلام بسیار شنیدهاید. آنان با نام اسلام خلافت می کردند؛ ولی عملا از هیچ تلاشی برای از میان بردن اسلام دریغ نکردند. از معاویه و یزید و مروان زیاد شنیدهایم؛ این چند سطر را دربارۀ ولید بن یزید بن عبدالملک بن مروان ، یازدهمین خلیفۀ اموی بخوانید:
🔴 اهانتهای ولید به ارزشها
دربارۀ اهانت وی به ارزشهای اسلامی هم گزارش شده است که وقتی از سوی هشام به سرپرستی حجاج منصوب گردید، حتی در مراسم حج نیز به هرزگی و میگساری پرداخت و غلام خویش را برای همراهی با حاجیان فرستاد.
روزی در حال مستی با کنیزش آمیزش کرد و چون صدای اذان شنید او را واداشت تا بر مردم امامت کند.
روزی نیز خطبههای نماز جمعه را در حالت مستی و به صورت شعر ایراد کرد.
به گفته ابن عساکر، زمانی شیفته زنی مسیحی شد و طی اشعاری آرزو کرد ای کاش صلیب بودم تا بر گردن آن زن آویخته میشدم و رایحه او را استشمام میکردم.
🔴 اهانت به کعبه
زمانی دستور داد تا قبهای بسازند و بر فراز کعبه نصب کنند تا او در آنجا شراب بنوشد، اما اطرافیان، او را از این کار منصرف کردند.
🔴 اهانت به قرآن
ولید را «بیپروای بنیمروان» ملقب کردهاند، نقل است، روزی قرآن را گرفته به قصد تفال آن را گشود این آیه آمد: «و استفتحوا و خاب کلّ جبّار عنید، و طلب فتح کردند، در حالی که نصیب هر ستمگر جبار، هلاکت و هرمان است.» ولید قرآن را انداخته آن را هدف تیر قرار داد و گفت:
تهدّدنی بجبار عنید
نعم انا ذاک جبار عنید
اذا ماجئت ربک یوم حشر
فقل یا رب خرّقنی الولید
مرا به جبار عنید میترسانی آری من همان جبار عنیدم هرگاه روز محشر نزد پروردگارت رفتی بگو ولید مرا درهم درید.»
سید مرتضی نیز نقل کرده است که روزی دیگر در اشعاری اهانتآمیز، خطاب به قرآن گفت که او روز حساب را برای من یادآوری میکند و من نمیدانم او حق میگوید یا نه، پس به خدا بگو مرا از طعام و شراب منع کند.
همچنین گفته شده او ضمن شعری نبوت پیامبر (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) را انکار کرده گفت:
تلعّب بالخلافة هاشمی
بلا وحی اتاه ولا کتاب
فقل الله یمنعنی طعامی
و قل لله یمنعنی شرابی
یک هاشمی بدون وحی و کتاب، خلافت را بازیچه کرد، خدا را بگو غذا به من ندهد خدا را بگو نوشیدنی به من ندهد.»
منبع: ویکی فقه، مدخل ولید بن یزید
https://fa.wikifeqh.ir/%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF_%D8%A8%D9%86_%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D8%AF_%D8%A7%D9%85%D9%88%DB%8C#_%D8%AE%D9%84%DB%8C%D9%81%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C%20%D9%87%D8%AA%D8%A7%DA%A9%20%D9%88%20%D8%B9%D8%B4%D8%B1%D8%AA%E2%80%8C%D8%B7%D9%84%D8%A8
👈 خلاصۀ کلام: حکومت امویان در حال تکرار است و بنسلمان شبیهترین حاکمان سعودی به یزید و ولید بن یزید.
🟢⚫️🟢⚫️🟢⚫️🟢
فهام: فرهنگ. هنر. ادبیات. مذهب
@fahhaam
هدایت شده از فراخوان شعر
29.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
«نور خیال» - قسمت اول
بررسی اشعار فاطمی در ادب فارسی
ارائه؛ دکتر مهدی امینفروغی
تهیه شده در خبرگزاری ایکنا
کانال #فراخوان_شعر در ایتا؛
@Farakhanesher
سالن علامه جعفری دانشگاه شهید رجایی
ساعت 12:30 از اینجا در خدمت شما هستم با لایو #معلم_مهدوی
فایل با کیفیت نشست معلم مهدوی4
#منابع_شناخت_امام_زمان
#رضا_بیات
https://aparat.com/v/tfhek6c?Eitaafly