eitaa logo
اسماعیل فخریان
11هزار دنبال‌کننده
593 عکس
340 ویدیو
43 فایل
مدیر: @im_enqelabi
مشاهده در ایتا
دانلود
تمرکز دشمن از غرب و شمال‌غرب کشور و تجزیۀ جغرافیایی و قومیتی، به جنوب‌شرق کشور و تجزیۀ مذهبی در حال حرکت است. مراقب باشیم دست و زبان دشمن نباشیم. @fakhrian_ir
تعداد زیادی از دوستان در مورد مطالبه‌گری از مسئولین پرسیدند، چند نکته را عرض می‌کنم: ۱. مطالبه از دولتمردان، هم حق ماست و هم وظیفۀ ما. حق ماست که مسئولین‌مان به ما پاسخگو باشند و وظیفه‌مان است که مسئولین را پاسخگو کنیم. مسئولین باید پاسخگوی عملکردشان باشند، البته ما هم به‌عنوان مردم باید پاسخگوی عملکردمان باشیم. ما هم وظایف متعددی در عرصه‌های مختلف داریم. جهت اطلاع بیشتر از حقوق و وظایف مردم و حاکمان در حکومت اسلامی به خطبۀ ۲۱۶ نهج‌البلاغه مراجعه بفرمایید. ۲. نکتۀ دوم اینکه برای مطالبه‌گری باید ضعف‌ها و نقص‌ها را دقیق دانست. یعنی باید بدانیم دقیقا مشکل چیست و کجاست. در مرحلۀ بعد باید هم مطالبۀ اصلاح ضعف‌ها رو داشته باشیم و هم راهکار ارائه بدیم. گاهی مشکلی باید رفع شود، گاهی مسئولی باید عوض شود، گاهی باید در انجام کارها شتاب شود، گاهی یک رفتار باید اصلاح شود، گاهی یک قانون باید تصویب شود، گاهی یک قانون باید نسخ شود، گاهی باید نظارت انجام شود، گاهی باید نظارت تشدید شود، گاهی باید نیروی انسانی اضافه شود، گاهی باید کاغذبازی برداشته شود و... ۳. مطالبه‌گری به‌جهت اصلاح انجام می‌شود و نه مچ‌گیری. در حقیقت مطالبه‌گری می‌بایست حرکت قطار تحول و پیشرفت را سرعت بخشد، نه اینکه مانع از حرکت شود. پس نوع اقدام و ادبیات مطالبه‌گری باید مسیر اصلاح را هموار کند نه اینکه خود معضلی جدید باشد. ۴. مدل مطالبه‌گری‌ها باید ارتقا یابد. بهترین نوع مطالبه‌گری، حضور حداکثری مردم در صحنۀ دخالت در امورات کشور است. دخالت یعنی چه؟ یعنی مشارکت. یعنی ورود برای کمک دادن. یعنی نظارت کردن. یعنی حضور داشتن. یعنی بی‌تفاوت نبودن. یعنی به معنای واقعی «مردم‌سالاری». بهترین کار برای اصلاح عملکرد مسئولین وارد کردن مردم به بدنۀ دولت (به معنای عام) است. باید به نظام «امامت همگانی» نزدیک شویم. ان‌شاءالله بزودی در این مورد بیشتر خواهم نوشت. برای فهم بهتر نقش مردم‌سالاری در اصلاح ساختارها و رفتارها، به قسمت پایانی بیانات رهبر انقلاب در تاریخ ۱۲ آذر ۷۹ مراجعه فرمایید: https://khl.ink/f/3039 @fakhrian_ir
وَتَرَى الْأَرْضَ هَامِدَةً فَإِذَا أَنْزَلْنَا عَلَيْهَا الْمَاءَ اهْتَزَّتْ وَرَبَتْ وَأَنْبَتَتْ مِنْ كُلِّ زَوْجٍ بَهِيجٍ. سورۀ حج۵٫ آن نظام سیاسی‌ای که امام با نهضت خود و به‌کمک این ملت از بین برد - یعنی نظام فاسد و وابسته پادشاهی - نظامی بود که سردمداران و مسئولان و رؤسای آن به سرنوشت ملت ایران و جوانان این کشور اهمیتی نمی‌دادند و کشور و ملت را به‌سمت وابستگی هرچه بیشتر سوق می‌دادند. سعادت مردم به‌عنوان یک هدف، برای آن‌ها مطلقاً مطرح نبود. ادارۀ کشور با الگوهای غلط و نامتناسبی انجام می‌شد، که از کشورهای بیگانه به‌طور ناقص گرفته شده بود و تازه همان هم اجرا نمی‌شد؛ یعنی یک نظام استبدادی و دیکتاتوری محض، تحت نام‌های گوناگون و با روش‌هایی که هیچ‌کدام از آن روش‌ها برخاسته از اراده و خواست ملت و متوجه به مصالح آن‌ها نبود. در نظام وابستۀ منسوخ و برافتادۀ قبل از انقلاب، مردم دچار فساد و بی‌بندوباری بودند، یا به‌تعبیر درست‌تر، به‌سمت فساد و بی‌بندوباری و خودباختگی و بی‌ایمانی سوق داده می‌شدند. یعنی حرکت ملت را این‌طور تنظیم کرده بودند که روزبه‌روز در کشور، بی‌ایمانی همه‌گیرتر شود و مردم از ایمان معنوی درست محروم بمانند و به فساد و بی‌بندوباری کشانده شوند و خودباختگی در مقابل بیگانگان در آن‌ها تقویت گردد و استقلال اقتصادی و فرهنگی در کشور، مفهومی نداشته باشد. جهت کلّی حرکت در آن نظامِ منسوخ و فاسد این بود. این اوضاعِ ایرانِ قبل از انقلاب است، ارض هامدة/ خشک/ افسرده/ بی‌طراوت/ بی‌هویت حالا به ایرانِ بعد از انقلاب نگاه کنید: فَإِذَا أَنْزَلْنَا عَلَيْهَا الْمَاءَ اهْتَزَّتْ وَرَبَتْ وَأَنْبَتَتْ مِنْ كُلِّ زَوْجٍ بَهِيجٍ انقلاب همچون آب پاک و گوارا بر این کشور نازل شد، انقلاب اسلامی با آمدنش، زلزله‌ای در نظام‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و سایر نظام‌های دنیا به‌وجود آورد و شکل و قوارۀ جدیدی برای حکمرانی ارائه کرد. در روزگاری که جهان میان شرق و غرب مادّی تقسیم شده بود و کسی گمانِ یک نهضت بزرگ دینی را نمی‌بُرد، انقلاب اسلامی ایران، با قدرت و شکوه، پا به میدان نهاد، چهارچوب‌ها را شکست، کهنگی کلیشه‌ها را به رخ دنیا کشید و دین و دنیا را در کنار هم مطرح کرد و آغاز عصر جدیدی را اعلام نمود. نتیجه چه شد؟ اهْتَزَّتْ وَرَبَتْ وَأَنْبَتَتْ مِنْ كُلِّ زَوْجٍ بَهِيجٍ دائم رویش، دائم پیشرفت، دائم حرکت، دائم قدرت. این است اثر انقلاب. انقلاب اسلامی مصداقِ آیۀ پنجم سورۀ حج است. @fakhrian_ir
ان‌شاءالله بزودی تودهنی محکمی به جهت سوزاندن دو تانکر سوخت ایران خواهند خورد. دوران بزن‌ودررو خیلی وقت است تمام شده. امروز آمریکا بیش از هر زمان دیگری ضعیف و رو به انزواست. @fakhrian_ir
تجزیه، فقط تجزیۀ خاک و قومیت و مذهب نیست، مراقب باشید فکرمان را تجزیه نکنند. این، خیلی خطرناک‌تر است. @fakhrian_ir
179_orig.pdf
3.87M
آلبوم سانتریفیوژهایی که شرکت «ایران فدکو» ساخته است. با این تولیدات، علاوه بر جلوگیری از واردات و خروج ارز، تحریم‌ها در این بخش بی‌اثر شد. برای مطالعه بیشتر: Www.iranphedco.com @fakhrian_ir
حتما خبر دستیابی ایران عزیز به «موشک بالستیک هایپر‌سونیک» رو هم شنیدید. سردار حاجی‌زاده گفته: این موشک جدید از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند و فکر نمی‌کنم تا دهها سال بعد هم فناوری پیدا شود که بتوان با آن مقابله کند. این موشک سامانه‌های ضد موشکی دشمن را هدف قرار می‌دهد و یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است. @fakhrian_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تمام کنید این دوگانۀ «انقلابی و بدحجاب» را 🎙حجة‌الاسلام و المسلمین فخریان @fakhrian_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گزارشی کوتاه از «جلسات تبیینی» در شهرهای جنوب کرمان @fakhrian_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♻️ برای دختر همسایه 🔸سروده‌ای زیبا از دختران افغانستان برای دختران ایران پ.ن: برای بلایی که غرب بر سر «زن» آورد باید گریست. @fakhrian_ir
رهبر انقلاب سال‌هاست تاکید و اصرار بر تحول‌خواهی و تحول آفرینی خصوصا در عرصه‌های کلان مدیریتی کشور دارند. مخاطب‌شان هم در تحول‌خواهی و تحول‌آفرینی همه، اعم از مسئولین، نخبگان و مردم هستند. در سخنرانی خود در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی از لزوم تحول در بخش‌های مختلف «حکمرانی» گفتند. آقای قالیباف هم مدتی است در سخنرانی‌های مختلف صحبت از «حکمرانی نو» می‌کند و منظورش را هم صریح توضیح داده. دیدم بعضی از دوستان، از صحبت‌های قالیباف پیرامون «حکمرانی‌نو» مفهوم‌گیری‌هایی کرده و نسبت‌های بیخود به او داده‌اند. بدانید که تحول‌خواه‌ترین شخص در نظام حکمرانی، شخص رهبر انقلاب است. حال اینکه شما به قالیباف انتقادهای متعدد دارید، سرجایش محفوظ، اما شعار حکمرانی‌نو را با همۀ توضیحاتش، رهبر انقلاب مطرح فرمود: https://khl.ink/f/47834 @fakhrian_ir