eitaa logo
اسماعیل فخریان
10.8هزار دنبال‌کننده
574 عکس
335 ویدیو
42 فایل
مدیر: @im_enqelabi
مشاهده در ایتا
دانلود
اللَّهُ أَکْبَرُ اللَّهُ أَکْبَرُ لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَکْبَرُ اللَّهُ أَکْبَرُ وَ لِلَّهِ الْحَمْدُ الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَی مَا هَدَانَا وَ لَهُ الشُّکْرُ عَلَی مَا أَوْلانَا. عید فطر بر همه مبارک. ان‌شاءالله بتوانیم آثار و برکات ماه رمضان را تا ماه رمضان سال بعد نگه داریم. خدایا ما را در حصن حصین خودت حفظ فرما.
چالش‌های تحمیلی بزرگ‌ترین چالشِ انقلاب‌ها آنهاست که بر آن تحمیل می‌شود. آنها که آن انقلاب، نانشان، آبشان، رفاه‌شان، غارت‌کردنشان، بردنشان، خوردنشان را قطع کرده، چالش‌آفرین‌اند. آنقدر بلا سر آن انقلاب در می‌آورند که پدرش درآید و به غلط کردن بیفتد. در این میان اگر عوامل قدرت در آن کشورِ انقلابی جمع باشد، چالش‌ها یکی یکی خنثی می‌شوند. ایرانِ انقلابی را ببینید! از روزی که آمریکا و اذنابش را از کشور بیرون کرد، از روزی که دست آمریکا را از منابع و منافع این ملت برید، چالش‌آفرینی او هم شروع شد. اول انقلاب، با ترورهای وحشیانه، بعد از مدتی با تحمیل جنگ بین‌المللی، بعد با شبیخون فرهنگی، بعد با جنگ سیاسی و اقتصادی، بعد با جنگ ترکیبی و با تمرکز بر اقتصاد و معیشت مردم، بعد با جنگ ترکیبی و با تحمیل چالش تحریف. هر روز به شکلی برای این ملت مظلوم یک جور چالش درست کردند. هر کدام از این چالش‌ها، پادزهر مناسب خود را می‌طلبد. ترورها را یک جور بایستی خنثی کرد، جنگ نظامی را جور دیگر، جنگ فرهنگی را با برنامه و ابزار و مدل مناسب خودش و... بحمدالله تاکنون این کشور از پس چالش‌های تحمیلی - علی رغم همۀ مشکلات و سختی‌ها - برآمده. مثلاً آنگاه که چالش تحمیلی اقتصاد و معیشت رو شد، آنتی چالش آن شد: «اقتصاد مقاومتی». شد: سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی. شد: اصلاح الگوی مصرف. شد سند چشم‌انداز ۲۰ ساله. شد: اسناد برنامه‌های ۵ ساله. شد: توجه به تولید داخل. شد: توجه به دانش‌بنیان‌ها. شد: حمایت از کالا و کارگر ایرانی. شد: مشارکت مردم در اقتصاد و تولید. کما اینکه پادزهر تحریف هم شد: جهاد تبیین. و اما چالش تحمیلی حجاب. این چالش، چند وجهی است. هم شرعی است، هم حقوقی است، هم فرهنگی است، هم سیاسی است، هم اقتصادی است و هم امنیتی. خب پادزهر این چالش چگونه بایستی باشد؟ آیا می‌توان یک مسالۀ چند وجهی را صرفاً تک وجهی حل کرد؟ خیر. بایستی از وجوه مختلف وارد شد. بایستی مسئولین هر بخش از این چند وجه، مسئولیت خود را بپذیرند و انجام دهند. من معتقدم مسالۀ حجاب نیاز به پرداخت خیلی بیشتری دارد. باید ابعاد مختلف آن روشن شود، بایستی آن را خودی حل کرد. تمرکز بر یک وجه از حجاب و حل آن از طریق همان یک وجه، خطای راهبردی است. حل مسألۀ حجاب، نه صرفاً با ولاء طرفینی و عرضی و امر به معروف مردمی است و نه صرفا با برخورد پلیسی. هر کدام از این دو، یک بخش کار هستند. بخش‌های دیگر و مسئولین آن هم بایستی دیده شوند. بایستی همزمان در تمام ابعاد کار کرد. البته نباید از رسانه و هنر در مبارزه با این چالش تحمیلی غافل شد. @fakhrian_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
بلندشو علمدار، علم رو بلند کن به یاد حاج‌قاسم عزیز @fakhrian_ir
عقلانیت ستودنی عقلانیت شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در تغییر ندادن زمان امامت جمعۀ تهران و حضور آقای صدیقی در جایگاه امامت جمعۀ امروز بسیار ستودنی است. عذرخواهی مجدد ایشان هم نشان از تقوا و اخلاق‌مداری است. هرگونه تغییر در برنامه‌های جاری آقای صدیقی گمانۀ تأیید مجرم بودن ایشان را بالا می‌برد. وظیفۀ دستگاه قضا بررسی و بعد پیگیری و بعد اقدام قضایی است که بایستی به درستی انجام و به مردم اطلاع داده شود. آنانکه به اسم عدالت‌خواهی و محافظت از بیت‌المال در جایگاه قاضی نشستند و قبل از روشن شدن مساله، حکم کردند، یا طعنه زدند، یا تهمت زدند و یا... آنها «عادل» نیستند. یعنی شهادت‌شان در محکمه مورد قبول نیست. یعنی نبایستی پشت سرشان نماز خواند. یعنی مورد اطمینان نیستند. یعنی انقلابی نیستند. یعنی حتی عدالت‌خواه هم نیستند. عدالت‌خواهی اگر با عقلانیت و معنویت همراه نباشد، عدالت‌بازی است. بعضی‌ها دانسته یا نادانسته مریض‌اند. از بازی کردن با همه‌چیز خوششان می‌آید. با «عدالت» هم بازی می‌کنند. پایش بیفتد با بالاتر از عدالت هم بازی می‌کنند. هر مزخرفی را می‌گویند اما با عنوان زیبا و جذاب «عدالت‌خواهی». بعضی از اینها آنقدر نادان‌اند که حتی رهبری را هم یا «عدالت‌خواه» نمی‌دانند یا «عدالت‌خواه رقیق و ضعیف» می‌دانند. می‌گویند با گذشت زمان رهبری هم «نو محافظه‌کار» شده. دیدید که در دیدار چند روز پیش رهبری با دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی همین مسأله مطرح شد و رهبری پاسخ فرمود که من عدالت‌خواه‌تر شدم و تأکیدم بر عدالت و عدالت‌خواهی بیشتر شده. مگر می‌توان از مسألۀ عدالت منصرف شد؟ مگر می‌توان چشم را بر عدالت بست؟ سال‌ها قبل فرمود انقلاب اسلامی منهای عدالت اجتماعی هیچ حرفی برای گفتن ندارد. حالا این شخص می‌تواند محافظه‌کار شود؟! خودشان تغییر کرده‌اند، خودشان بی‌عرضه‌اند، خودشان یک قدم عملی به نفع عدالت برنداشته‌اند حالا گمان محافظه‌کار شدن در مورد رهبر می‌برند. بارها گفته‌ایم عدالت‌خواهی را در عدالت‌گستری ببینید. آنکه در حوزه گسترش عدالت پیاده است، حق ندارد اسم عدالت را بر زبان بیاورد. تمام. @fakhrian_ir
هدایت شده از نوشته‌های انقلابی
به نام خالقِ هنر و انقلاب 🔖هنرِ انقلاب اسلامی ۱. روز ۲۰ فروردین به نام هنر انقلاب اسلامی و شهید سید مرتضی آوینی مُزیّن شده است. اگر این دو نام به هم گره‌ خورده‌اند، به این معناست که سید مرتضی الگوی هنر انقلاب اسلامی است. اما سوال اینجا مطرح می‌شود؛ چرا سید مرتضی باید الگو باشد؟ بیایید حداقل با چند جمله در افکار او غوطه‌ور شویم: «ضحاک‌بنِ‌عبداللهِ‌ مشرقی» را كه می‌شناسی! عصرِ عاشورا از جبهۀ حق گریخت؛ بعد از آن‌كه صبح تا شام را در ركابِ امام شمشیــر زده بود. خوفْ، فرزند شک است و شک زاییدۀ شِرک. و این هرسه، خوف و شک و شِرک، راهزنانِ طـــریقِ حق‌اند... كه اگر با مرگ اُنس نگیری، خوفْ، راهِ تو را خواهد زد و امام را در صحرایِ بَلا رها خواهی كرد». «سربازان امام زمان از هیچ‌چیز جز گناهان خویش نمی‌ترسند!». «کسانی به امام زمانشان خواهند رسید که اهل سرعت باشند و اِلّا تاریخ کربلا نشان داده که قافله حسینی مُعَطّل کسی نمی‌ماند». «یاران شتاب کنید... گویند قافله‌ای در راه است که گناهکاران را در آن راهی نیست، آری گناهکاران را راهی نیست، اما پشیمانان را می‌پذیرند.» و یا کتاب‌هایش، مانند «کتاب‌های توسعه و مبانی تمدن غرب، انفطار صورت، حلزون‌های خانه به دوش، فردایی دیگر، رستاخیز جان و فتح خون » و... ۲. این روایت را هم بخوانید؛ [مسؤول دفتر مقام معظم رهبری وقتی در مراسم تشیع شهید آوینی حاضر شدند، به من فرمودند: «تدارک ببینید، آقا هم قرار است در تشییع شرکت کنند». گفتم: «چرا از قبل نگفتید که ما آمادگی داشته باشیم؟» گفتند: «ساعت ۸:۳۰ صبح آقا زنگ زدند و پرسیدند شما نرفتید مراسم تشییع؟ گفتیم، داریم می‌رویم؛ فرمودند: مراسم تشییع در حوزه‌ی هنری است؟ گفتیم: بله. فرمودند: من دلم گرفته، دلم غم دارد؛ می‌خواهم بیایم تشیع پیکر پاک شهید آوینی». (راز خون صفحه ۳۰) ] و ناگهان! تشییع‌کنندگان می‌بینند امام جامعه بر پیکر « این معجزه‌ی انقلاب اسلامی در زمینه‌ی هنر الهی» حاضر شدند. بله سید مرتضی باید رهبر فکری جامعه‌ی هنری را به عهده بگیرد و چه کسی بهتر از او که «از یک راه طی شده» سخن می‌گوید، او که از عمق وجود، در دفاع از انقلاب اسلامی و آرمان‌هایش و در حمایت از امامین انقلاب ایستاد آن هم در دورانی که پس از دفاع مقدس، برخی از مسئولان رو به تجملات آورده و عده‌ای عکس شهدا را از در و دیوار شهر حذف می‌کردند، فضای سبک فیلم‌سازی به ناکجاآباد روانه شده بود و عدالت زیر چرخ‌های توسعه در حال له شدن بود؛ دچار هیچ‌گونه ترس و خودباختگی و رودربایستی نشد، مقاومت کرد و بر مبانی انقلاب اسلامی محکم ایستاد و هزینه این ایستادن را هم روزبه‌روز به روزنامه‌های باصطلاح انقلابی وقت پرداخت! چیزی که امروز خیلی از مؤمنان به انقلاب و نظام در میانه بمباران تبلیغاتی دشمن و فضاسازی‌های گسترده رسانه‌ای به آن احتیاج دارند. ۳. آیا چنین انسان فرهیخته‌ای که صاحب فکر، جهان‌بینی و نظریه‌ است و به عنوان نقاد فلسفه‌ی غرب و بحث‌های تمدنی شناخته شده، نمی‌تواند به‌عنوان الگو معرفی شود؟ امام خامنه‌ای در دیدار دانشجویان و معلمان در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ می‌فرمایند: «ما برای تربیت نسل جوان منطبق بر اهداف و آرمان‌ها و جهت‌گیری‌های نظام اسلامی دچار فقرِ الگو نیستیم که سراغ فلان شخصیت تاریخی بیگانه برویم، بلکه الگو‌های بزرگی همچون شهدای هسته‌ای، شهید چمران، شهید آوینی و شهید حججی داریم که با احساس مسئولیت و با قدرت و عزت و برای افتخار و سربلندی ملت، در مقابل دشمن ایستادند.» بله سید مرتضی آوینی با تمام وجود در راه اهداف نظام مقدس قدم برداشت و سرانجام در ۲۰ فروردین ۱۳۷۲در رمل‌های فکه، به مقام رفیع شهادت دست پیدا کرد. ✍خالقی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸پپسی یا کوکاکولا؟ فیل یا الاغ؟ آبی یا قرمز؟ 📺 قسمت مستند کوتاه و دیدنی «مکث» https://ble.ir/max_ir https://eitaa.com/max_ir مکث | میان واقعیت و حقیقت
مستندهای کوتاه اما پرمغز و دقیق «مکث» را از ابتدا ببینید.
موضوع ۵ جلسه سخنرانی‌ حجة‌الاسلام فخریان که در ایام قدر ایراد کردند، «ما و توحید در قرآن» بود. ابتدا ایشان تعریف جامعی از توحید ارائه دادند. توضیح دادند که توحید صرفاً یک اعتقاد نیست، بلکه یک بستۀ جامع است که از اعتقاد و عمل تشکیل شده و در نهایت آوردۀ توحید یک «سبک زندگی» است. در ادامه گفتند: رشد انسان‌ها در گرو آن سبک زندگی توحیدی است و مهم‌ترین شاخص سبک زندگی توحید، «حیات جمعی است». حیات جمعی از مؤثرترین عوامل رشد دینی انسان‌هاست. بعد به آثار و برکات حیات جمعی و چگونگی دست‌یابی به این حیات پرداختند. در ادامه، صوت کامل این جلسات تقدیم شما می‌گردد. امید است که مفید و مقبول افتد. ✍مدیر کانال @fakhrian_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙سخنران: حجت الاسلام والمسلمین فخریان ما و توحید در قرآن بستۀ جامع توحید سبک زندگی توحیدی حیات جمعی و تشکیلاتی 📅جمعه ۱۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ ۱۸ رمضان‌المبارک ۱۴۴۵ 🕌هیئت منتظران ظهور(نیشابور) ـــــــــــــــــــــــ @fakhrian_ir @montazeranzohor_n
الله اکبر ان وعدالله صدق