یک سوال و یک تذکر
مطمئناً استفاده از ابزارهای ساخت دشمن، برای ضربه زدن به دشمن می تواند تاثیر گذار باشد. مطمئناً با ابزارهای موجود میتوانیم بخشی از اهداف خود را در بخشهای مختلف، عینیت بخشیم. امروزه توییتر و اینستاگرام و فیسبوک و یوتیوب و تلگرام... از ابزارهای رایج ارتباط جمعی هستند که صهیونیستی بودنِ آنها مورد اذعان همهی کارشناسان است. معنای صهیونیستی بودن آنها، یعنی آن ابزارها ساخته شدهاند تا وسیله اشاعهی سبک زندگی غربی در جامعهی هدف و ضربه زدن در بخشهای مختلف باشند. این ابزارها با تفنگ و موشک و امثال اینها کاملا متفاوت هستند. شما وقتی تفنگی را در میدان جنگ به غنیمت گرفتید، میتوانید از این تفنگ صددرصد بر علیه دشمن استفاده کنید، شما وقتی پهبادی را به غنیمت گرفتید، میتوانید از آن بصورت صددرصدی بر علیه دشمن استفاده کنید، اما نرم افزار و برنامههای مجازی و اپلیکیشنها اینگونه نیستند، یعنی مدیریت آن ها به دست سازنده آنهاست، تمام اطلاعاتی که در این نرم افزارها مبادله میشود بی کم و کاست در اختیار سازنده آن قرار دارد و به راحتی میتواند کاربران را مدیریت کند. خب حالا ما هستیم و زمین دشمن (ابزار ساخت شده توسط او) و دغدغههای دینی و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و تربیتی و اقتصادی و آموزشی و از این قبیل موارد.
طرح مساله:
در زمین دشمن با توضیحاتی که داده شد، تاثیر ما برای ضربه زدن به او چقدر خواهد بود؟ ما با ابزاری که مدیریت آن صددرصد در دست دشمن است چقدر میتوانیم به او ضربه بزنیم؟ یا چقدر می توانیم اهداف خود را پیاده کنیم؟ به عبارت واضحتر، او چقدر به ما اجازه فعالیت بر علیه خودش را میدهد؟
(پاسخ این سوال بر عهدهی خوانندهی این متن)
مسئله بعدی که بسیار پر اهمیت است اینکه وقتی شما فراخوان میزنید و همه افراد را بدون اینکه آنها را از لحاظ سن و سواد و کارکرد و توانایی و تخصص و آگاهی و سواد رسانهای، تفکیک کرده باشید، بدون در نظر گرفتن هیچ یک از این موارد آنها را وارد زمین دشمن میکنید و از آنها در یک زمان موقت و پاره وقت یک استفاده حداقلی میکنید، مثل هشتگ زدن، بعد از اتمام این عملیات مجازی و به تعبیری بعد از این طوفان، در طول آن مدتی که این افراد در زمین دشمن باقی میمانند چه تضمینی وجود دارد آنها که با دعوت و فراخوان شما وارد زمین دشمن شدهاند، تحت تاثیر برنامه ها و افکار دشمن قرار نگیرند؟! به عنوان مثال وقتی گفته میشود در شب نیمه شعبان همگی وارد توییتر شوند و طوفان توییتر راه بیندازند و فلان جمله را هشتگ کنند،
#سوال: بعد از اتمام نیمه شعبان و مناسبتهای شبیه آن، افرادی که با فراخوان شما وارد توییتر شدهاند چه تضمینی وجود دارد که مورد آسیبِ سازندگان توییتر قرار نگیرند؟ شما بعد از این طوفان، این کاربران را چگونه مدیریت میکنید؟! به آنها چگونه مصونیت میدهید؟ بزرگوارانی که همه افراد را بدون هیچ گونه تفکیکی دعوت به ورود به توییتر میکنید، لطفاً به این سوال ساده پاسخ کامل بدهید!
ممکن است سوالی مطرح شود که آیا شما مطلقا مخالف ورود به زمین دشمن هستید؟! پاسخ بنده همان فرمایش رهبر انقلاب خواهد بود که "برای ورود به زمین دشمن، جبههی هوشمند لازم است". نه فراخوان با نشر حداکثری.
ممکن است مسئلهی دیگری مطرح شود که این فضاها اگرچه ساخته دست دشمن است لکن قصد ما این است که بر روی افرادی که در آنجا فعالیت دارند یا حضور دارند تاثیر مثبت داشته باشیم! در پاسخ خواهیم گفت این افراد اگر خودی هستند چرا در زمین خود برای آنها برنامه نداشته باشیم و اگر دشمن ما هستند، در این صورت قطعاً تاثیر ما حداقلی خواهد بود، زیرا مدیریت این فضا در دست اوست، در حالی که ما با حضور حداکثری خود، زمین او را تبدیل به یک #برند کردهایم. مسئله بعدی این گونه مطرح می شود، خب ما بخواهیم یا نخواهیم، اقدامی بکنیم یا نکنیم اکثریت مردم در این فضاها حضور دارند، پس ما مجبوریم برای فعالیت و تاثیر گذاری در آنجا حضور یابیم! پاسخ خواهیم داد همچنان که دشمن توانسته است در یک مدت خاص و با یک برنامهریزی معین، اینطور القاء کند که تنها راه ارتباطی مردم با یکدیگر همین ابزارهایی است که من ساختهام، ما هم میتوانیم در یک زمان مشخص و یک برنامهی منسجم این فرهنگ را در ذهن مخاطب عوض کرده و ابزارهای جایگزین را به او معرفی کنیم و تمرکز خود را بر خروج افراد از زمین دشمن و ساخت ابزارهای جایگزین بگذاریم.
اما تذکر
سالها و قرنهاست که امت اسلام دچار انحراف در اصلیترین مبانی و معارف خود بوده است و همیشه یکی از بزرگترین دغدغههای مصلحان این بوده است که مسلمانان را با لبّاللباب اسلام آشنا کنند. در میان مصلحان، امامین انقلاب در میان ما بوده و هستند و ما سیره عملی آنها را در مبارزه با تحریف و قشری گری دیده و میبینیم. در چند هفتهی اخیر، چلههای مختلف را در استغاثه به امام زمان "علیهالسلام" و یا ادعیهی خاص میبینیم -ضمن احترام به همهی بزرگواران- حواسمان باشد که ظهور بیش از دعا، نیاز به مبانی فکری و معرفتی و تلاش برای آماده کردن حکومت جهانی حضرت ولیعصر"علیهالسلام" دارد، مراقب باشیم پیشنهاد چله نشینیها مردم را قشری و سطحی بار نیاورد. مراقب باشیم هر علامتی را به عنوان علامت ظهور معرفی نکنیم و در پی آن برای مردم پیشنهاد خاص چله نشینی معین نکنیم.
اسماعیل فخریان
۱۳۹۹/۱/۱۹
@fakhrian_ir
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
#اطلاعیه
▫️شما هم به این مجلس دعوتید 🔺
✔️سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین فخریان به مناسبت میلاد امام زمان "عجلاللهفرجه" به صورت زنده در کانال آپارات مجموعهی تبیین برگزار میشود.
🔸زمان: پنجشنبه ۲۱ فروردین، ساعت ۱۸:۳۰
🔸 لینک ورود به جلسه ساعت ۱۸ منتشر خواهد شد.
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
رهبر انقلاب اسلامی:
عدّهای هستند که در این شرایط و در این اوضاع حقیقتاً زندگیشان بسختی قابل گذران است و نمیتوانند زندگی معمولیِ عادیِ خودشان را اداره کنند؛ مردمی که دستشان باز است و توانایی دارند بایستی در این زمینه فعّالیّت وسیعی را شروع کنند. در صلوات شریف «شَجَرَةُ النُّبُوَّة» میخوانیم: وَ ارزُقنی مُواساةَ مَن قَتَّرتَ عَلَیهِ مِن رِزقِکَ بِمَا وَسَّعتَ عَلَیَّ مِن فَضلِکَ ... وَ اَحیَیتَنی تَحتَ ظِلِّک.
یعنی این یکی از کارهای لازمی است که بایستی انجام بگیرد؛ بخصوص که ماه رمضان در پیش است. ماه رمضان، ماه انفاق است، ماه ایثار است، ماه کمک به مستمندان است؛ چه خوب است که یک #رزمایش گستردهای در کشور به وجود بیاید برای مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا که این اگر اتّفاق بیفتد، خاطرهی خوشی را از امسال، در ذهنها خواهد گذاشت. ما برای اینکه ارادتمان به امام زمان ثابت بشود، بایستی صحنهها و جلوههایی از جامعهی مهدوی را خودمان به وجود بیاوریم که عرض کردیم، جامعهی مهدوی، جامعهی قسط و عدل است و جامعهی عزّت است، جامعهی علم است، جامعهی مواسات و برادری است؛ اینها را بایستی ما در زندگی خودمان تحقّق ببخشیم، به قدر امکان خودمان؛ این ما را نزدیک میکند.
۱۳۹۹/۱/۲۱
پ.ن: رزمایش دوم با نگاه به ماه رمضان، رزمایش مواسات و همدلی.
بسمالله...
@fakhrian_ir
1_56905354.mp3
2.97M
آوینی زنده است
سالها پیش با آوینی آشنا شدم. با آوینی که نه، با صدای معصومی که هنرش پرواز دادن دلِ شنونده به عرش بود. با شنیدن صدایش در روایت فتح، بیاختیار به انسان حالت انقطاع دست میدهد.
سالهاست از صدای او در روایت فتح میگذرد، اما صدای او مثل خودش زنده است. آوینی زنده است، او همیشه زنده است. زنده است، چون قبل از شهادتش، شهید بود. حاج قاسم میگفت: تا شهید نباشی، شهید نمیشوی. آوینی آن وقتی هم که شهید نشده بود، شهید بود و شهید مبدا و منشا حیات است. آوینی احیاگر بود. اگر به تعبیر او: طلوع و غروب آفتاب بر مدار شهید است، حتماً طلوع و غروب دل هم.
او خوب میتوانست انقلاب ایجاد کند، خوب میتوانست غوغا به راه بیندازد، هنر بیقرار کردن را خوب بلد بود.
سرّش این بود که در جانش غوغایی برپا بود...
@fakhrian_ir
سخنرانی پخش زنده، 21 فروردین 99.mp3
9.22M
صوت سخنرانی زنده حجهالاسلام و المسلمین فخریان به مناسبت میلاد امام زمان "علیهالسلام"
@fakhrian_ir
هدایت شده از قرارگاهجهادیشهیدحاجقاسمسلیمانی
13.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#رزمایش_همدلی
👤 سخنان حجتالاسلام والمسلمین فخریان (مدیر قرارگاه حاج قاسم سلیمانی) با اعضاء قرارگاه و همه خیرین بزرگوار
➕ گزارش کوتاهی از فعالیت های قرارگاه در ایام #کرونا
🍃🌷🍃🌷🍃🌷
💠 قرارگاه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی
https://eitaa.com/sh_qasemsoleimani
مخاطب به خطاب #این_الرجبیون نشدم و کم بهرهام از مناجات شعبانیه.
اما همچنان به فضل تو امیدوارم...
در این لحظات پایانی ماه شعبان مرا پاکیزه وارد میهمانی خودت کن.
مرا طاهر بپذیر.
🔹 سلسله جلسات
«تفسیر سوره برائت»
👤 سخنران: حجتالاسلام والمسلمین فخریان
🗓 هر روز در ماه مبارک رمضان
🔉 صوت جلسات در کانال رسانه بارگذاری خواهد شد:
@fakhrian_media
✅ @fakhrian_ir