eitaa logo
اسماعیل فخریان
11.4هزار دنبال‌کننده
610 عکس
346 ویدیو
46 فایل
مدیر: @im_enqelabi
مشاهده در ایتا
دانلود
باسلام وتبریک این عید بزرگ وباعظمت من و دوستان ان‌شاءالله قرار است پخت غذا در حدود ۷۰۰نفر داشته باشیم و روز عید بین فامیل و نیازمندان تقسیم کنیم، به مدد و یاری آقا امیرالمومنین سعی میکنم خودم هم درخانه حتی شده به نیت چهارده معصوم ۱۴ غذا آماده کنم وبین همسایگان پخش کنم البته بسته‌های خوراکی و فرهنگی هم همراه آن خواهد بود.
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مراسم روز خم💐 🔴 موضوع: غدیر و حاکمیت سیاسی در اسلام با حضور حجة‌الاسلام فخریان 📆 جمعه ۱۶تیر، ساعت ۱۳:۳۰ با حضور خواهران و برادران 🕌 زنجان، خیابان زینبیۀ غربی، حسینیه معارف انقلاب اسلامی @hoseiniehmaaref @fakhrian_ir
غدیر ظهور مردم‌سالاری دینی و مشارکت عمومی و مسئولیت‌پذیری همگانی است. بزرگداشت غدیر و جشن‌ها و اطعام مردمی غدیر هم تداوم همان مسئولیت‌پذیری است. باید همه مسائل اجتماعی ما کاملا مردمی، یعنی با مشارکت حداکثری مردم باشد. هیچ دولتی نمی‌تواند چنین حماسه‌ای که شما در جشن‌های غدیر شاهد آن بودید را رقم بزند. همیشه گره‌ها به‌دست مردم باز می‌شود. غدیر هم مثل اربعین یک الگوی بی‌نظیر در فهم قدرت مردم و گره‌گشایی‌هایی است که توسط مردم انجام می‌شود‌. باید کار را به مردم سپرد. در مشارکت‌های مردمی تنها وظیفه دولت‌ها، سازماندهی و خدمات‌دهی است ولاغیر. سالار بودن مردم، به حضور مردم است. به مشارکت مردم است، به تصمیم و اقدام مردم است. حذف مردم و صرفا تأکید بر پاسخگویی مسئولین و شفافیت، خود ضد مردم‌سالاری است. باید فهمید که مهم‌ترین مسأله‌ای که دولت (به‌معنای عام) باید پاسخگوی آن باشند، میزان ظرفیتی است که جهت مشارکت مردم در حکمرانی فراهم ساخته‌اند! @fakhrian_ir
⭕️ رکورد مشارکت مردمی در غدیر شکسته شد 🔸ستاد برگزاری مهمونی ۱۰ کیلومتری: امسال ۴۳۳ هزار نفر از مردم به عنوان بانی در مهمانی عید غدیر مشارکت داشتند. پ.ن: ان‌شاءالله غدیر همچون اربعین فراگیر و مردمی می‌شود و خواهید دید که تبدیل به عرصۀ مشارکت حداکثری مردم و در حقیقت ظهور مردم‌سالاری خواهد شد. @fakhrian_ir
غدیر و اربعین بهترین مثال برای حکمرانی مردمی است. حکمرانی مردمی یعنی حکمرانی علوی، یعنی حکمرانی حسینی.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 برات پیش اومده از شدت «جهاد» غَش کنی؟ @fakhrian_ir
میلاد امام کاظم در ماه صفر است یا ذی‌الحجه؟ استاد معظم، محمدهادی یوسفی غروی: در کشور ما روز هفتم صفر [هنوز گاهی] به‌عنوان سالروز میلاد امام کاظم تبریک گفته می‌‏شود؛ درحالی‌که هرچند طبرسی در «اعلام الوری» و «تاج الموالید» نیز شهرآشوب در «مناقب آل ابی‌طالب» در قرن پنجم و ششم، روز هفتم صفر را برای میلاد امام کاظم ذکر کرده‌اند؛ اما همان طور که علامه شوشتری، صاحب «قاموس‌الرجال» گفته، قبل از قرن پنجم «لم یُعیّن أحدٌ شهره» یعنی هیچ‌کس ماه‌ ولادت امام کاظم را تعیین نکرده است؛ چه برسد به روز ولادت! در منابع قدیم‌تر، مثل «اصول کافی» یا حتی «ارشاد» شیخ مفید، اصلاً روز میلاد امام کاظم ذکر نشده، بلکه تنها سال ولادت آن حضرت، سال ۱۲۸ه‍ ذکر شده است. در «المحاسن» برقی از ابی‌بصیر نقل شده که من سال ۱۲۸ ه.ق همراه با امام صادق به حج مشرف شدم. وقتی از حج برگشتیم و به شهرک ابواء (در نزدیکی مدینه) رسیدیم، مادر امام کاظم درد زایمانشان گرفت و آن حضرت، آن‌جا به دنیا آمدند. بنابراین وقتی در راه بازگشت از موسم حج حضرت به دنیا آمده باشند بسیار بعید است که ایشان در ماه صفر به دنیا آمده باشند؛ بنابراین میلاد امام کاظم در روزهای آخر ماه ذی‌الحجه بوده است. از آنجاکه ذی‌الحجه آخرین ماه سال قمری است و میلاد امام هم در روزهای آخر این ماه واقع شده است به همین دلیل گاهی در تاریخ اشتباه شده و به جای سال ۱۲۸ ه.ق سال ۱۲۹ ه.ق نوشته شده است. پس تاریخ هفتم صفر به‌عنوان سالروز میلاد امام کاظم اصلا صحت ندارد و علمای شیعه بنا را بر این گذاشته بودند که دو ماه محرم و صفر عزا باشد. من تاکنون در هيچ تقويمي قبل از رحلت مرحوم آيت‌الله بروجردي، نديدم که ميلاد امام باقر و امام کاظم در ماه صفر ذکر شده باشد. اين ماجرا پس از درگذشت مرحوم بروجردي که علما عليه شاه قيام کردند، انجام شد. شاه تصميم گرفت عليه حوزه اقدامي کند و چون حوزه هفتم ماه صفر را شهادت امام حسن مجتبي مي‌دانست، آخوند‌های درباری آن وقت، از کتاب‌ها استخراج کردند که ولادت امام کاظم، هفتم صفر است و سوم صفر را هم ولادت امام باقر اعلام کردند. بدین ترتیب به دستور شاه در تقويم‌ها اين روز به‌عنوان ميلاد امام کاظم ثبت شد. هنوز هم پس از گذشت سال‌ها از اين موضوع، دفاتر مراجع و علما هفتم صفر را به‌عنوان شهادت امام حسن مجتبي مي‌دانند و عزاداري مي‌کنند. @fakhrian_ir
بیش از ۴۰ روز است در خراسان شمالی سیل اومده و چند منزل تخریب شده، استانداری و به‌صورت مشخص شخص استاندار باید حداکثر طی دو هفته برآورد خسارت می‌کرده و اسامی رو برای دریافت تسهیلات اعلام می‌کرده که هنوز این کار انجام نشده. آقای استاندار، اگر خونۀ خودت هم تخریب میشد، همین قدر معطل میکردی؟! بنده خدا میگه یک نفر نیومد تو این مدت به ما سر بزنه! من اگر جای رئیس‌جمهور بودم، استاندار رو نقره داغ می‌کردم. نمایندگان مجلس به جای اینکه رگ گردن‌تون برای ابلاغیۀ وزارت کشور متورم بشه و وزیر رو تهدید به استیضاح کنید، حواستون رو به این موارد بدید. نمایندگان خراسان شمالی تو این مدتِ بعد سیل، چه پیگیری‌هایی برای کم کردن مشکلات و بیچارگی‌های مردم کردید؟ همه‌تون بدونید، اگر به مردم خدمت نکنید، غاصبید، دزدید. پولی که می‌گیرید حرامه. مثل گوشت سگ و خوک. @fakhrian_ir
✍ یک اشتباه راهبردی در چگونگیِ مواجهه با مسئله «کشف حجاب» روش مواجهه اندیشمندانی همچون «آیت‌الله مصباح» با فتنه‌های فرهنگی - اجتماعی چگونه بود؟ 1⃣ تامّل در آیات قرآن کریم نشان دهندۀ این نکته راهبردی و مهم است که در نوع مواجهه با هر فتنه و ناهنجاری سیاسی، فرهنگی و اجتماعی (مانند مسئله «کشف حجاب»)، «اصل اساسی» و «اولویّت»، باید برخورد شدید و قهرآمیز با «ریشه‌ها»، «علّت‌ها»، «سامری‌ها» و «منافقانی» که عامل و نفوذیِ دشمن هستند و «شبکه‌های مولد ناهنجاری‌های اجتماعی» و «عاملان اصلیِ» ایجاد آن فتنه‌ها و ناهنجاری‌ها باشد، نه برخورد با معلول‌ها و قربانی‌های کف خیابانی. «گوساله‌های سامری» و «مسجد ضرارها»یی که پایگاه ایجاد ناامنی‌های عقیدتی، فرهنگی و سیاسی هستند باید با مدیریتی دقیق و هوشمند، سوزانده شوند یا تخریب شوند. 2⃣ امام امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) در توصیه‌ای به محمد بن حنفیه که پرچم سپاه در جنگ جمل را به او داده بودند، می‌فرمایند: «ارْمِ بِبَصَرِكَ‏ أَقصَى‏ الْقَوْمِ‏ وَغُضَّ بَصَرَكَ وَاعلَم أَنَّ النَّصْرَمِن عِندِاللَّهِ سُبْحَانَه‏؛ به انتهای سپاه دشمن بنگر و دیده‌ات را(از آنچه که اراده‌ات را سست می‌کند) فرو افکن و بدان که پیروزی از سوی خداوند سبحان است.»(نهج البلاغه؛خطبه۱۱) در واقع توصیۀ امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) به همه مجاهدان جهاد فرهنگی (اعم از فعالان خودجوش فرهنگی، اندیشمندان و کارگزاران) این است که در این جهاد، سرگرمِ مصادیق پیش پا افتاده و دمِ دستی و بدون اولویت نشوید؛ ماجرا را «راهبردی»، «عمیق»، «ریشه ای»، «جامع»، «برآیندی»، «فرآیندی»، «جریانی»، «چند ضلعی» و «چند بعدی» ببینید:«ارْمِ بِبَصَرِكَ‏ أَقْصَى‏ الْقَوْمِ؛به انتهای سپاه دشمن بنگر». همچنین می‌فرماید: «غُضَّ بَصَرَكَ». یعنی خیره نشو و چشمانت را نیمه بسته نگاه دار؛ از چه چیزی؟ از هرآنچه که ممکن است در میدان جنگ در تو «اختلال محاسباتی» ایجاد کند. از تعداد نفرات و تجهیزاتِ بزرگنمایی شده، از حواشی پر سر و صدا و از مصادیق و موضوعات غیراولویت دار. 3⃣ با توجه به آنچه گفته شد، در مسئله "کشف حجاب" نیز نباید فریب بزرگنمایی‌ها و حاشیه سازی‌های دشمن از "کشف حجاب های خیابانی" را خورد. بلکه باید «میدانِ اصلیِ نبرد» را درست تشخیص داد: ✅ امروز میدان نبرد اصلی در مسئله کشف حجاب، «مدیریت صحیحِ فضای مجازی»(بطور خاص، تلگرام و اینستاگرام) است. ✅ میدان نبرد اصلی، «نظارت دقیق بر شبکه نمایش خانگی» است. ✅ میدان نبرد اصلی، برخورد با «سلبریتی های قبح شکن و هتّاکِ مرتبط با سفارتخانه های غربی» است. ✅میدان نبرد اصلی، «برخورد با مافیای تولیدکننده و واردکننده و توزیع کننده لباسهای نامناسب» است. ✅ میدان نبرد اصلی، برخورد با سرشبکه های مرتبط با دشمن هستند که با وعده پول، افرادی را برای قبح شکنی و کشف حجاب های خیابانی اجیر و سازمان دهی می کنند. ✅ میدان نبرد اصلی، نظام آموزش و پرورش و آموزش عالیِ پر اشکال ماست که خروجی هایش در کف خیابان دیده می شود. ✅ میدان نبرد اصلی، اندیشه‌های فرهنگیِ خطرناکی است که از ابتدای انقلاب در ذهن برخی کارگزاران و تصمیم سازانِ کشور نقش بسته. ✅ میدان نبرد اصلی نفوذی‌هایی هستند برای در امان ماندن خود از تیغ انتقاد، ما را مشغول به معلول‌های خیابانی و حواشی و امور غیراولویت‌دار کردند و می‌کنند. آری! باید نیم نگاهی هم به خیابان داشت؛ولی نه بگونه‌ای که ما را دچار «ناامیدی»،«فریب» و «اختلال محاسباتی» کند تا بخش عمده سیاستگذاری‌ها و مطالبه‌گری‌ها را نیز به سمت خیابان سوق دهیم. 4⃣ این اشتباهی بود که برخی در دهۀ هفتاد نیز که زمانه شروع تهاجم فرهنگیِ دشمن بود، مرتکب شدند؛ اما از آن سو امثال «شهید آوینی» و مرحوم «آیت الله مصباح یزدی» که درک عمیق‌تری از موضوع داشتند، ریشه‌ها و علت‌ها و سامری‌ها و منافقان و مرجفون و نفوذی‌های فرهنگیِ دشمن و سیاستگذاران پشت پرده فرهنگ را هدف می‌گرفتند و برخورد سخت با آنان را مطالبه می‌کردند. 5⃣ همچنین سیاستگذاری‌ها و قوانین در این زمینه نباید «تک بعدی» و تنها ناظر به «برخورد با مصادیق خیابانیِ کشف حجاب» طراحی شوند. برنامه عملیاتیِ دشمن در مسئله حجاب، منسجم، منظّم، چند بعدی، مکمل یکدیگر و به تعبیر قرآن، «صفّاً» (در یک صف واحد) است: «فَأَجمِعوا كَيدَكُم ثُمَّ ائتُوا صَفًّا؛ (فرعون گفت:) تمام نيرو و نقشه خود را جمع كنيد و دريك صف (به ميدان مبارزه) بيائيد.»(طه، ۶۴) در نتیجه در جبهه حق نیز باید طرّاحی و برنامه عملیاتی و قوانین، چند لایه، منسجم، مکمل یکدیگر و «صَفًّا» باشد. این نوع جهاد فرهنگی است که دارای اتقان و مورد رضایت خداوند متعال است: "إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذينَ يُقاتِلونَ فِي سَبيلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُم بُنيانٌ مَرصوصٌ"(صف،۴) ✍ شبیر فیروزیان https://eitaa.com/tabyin_tahlil_ejtehad کانال تبیین، تحلیل و اجتهاد
📸 ویژه مراسم جشن عید سخنران: حجت‌الاسلام بانوای: 🗓 جمعه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۲ 📍 گلزارشهدای‌پائین‌ ، حسینیه شهدا هیئت‌ثارالله‌زنجان (رهروان امام و شهدا)
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
  سخنران: حجت‌الاسلام   جمعه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۲ @mahdirasuli_ir @sarallah_zanjan @fakhrian_ir
جنگ روانی دشمن، مهم‌ترین بخش مبارزۀ دشمن با ملت ایران است. سید علی خامنه‌ای ۱ فروردین ۱۳۸۶ @fakhrian_ir
سلام به همۀ دوستان گرامی ساعت ۲۰:۳۰ چند دقیقه‌ای می‌خوام باهاتون صحبت کنم. لطفاً اون ساعت حواستون به کانال باشه. @fakhrian_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
در میان گذاشتن سه نکته با شما 🔉حجة‌الاسلام والمسلمین فخریان 🔹نکتۀ اول: برنامۀ هماهنگ از شبکه افق و یا تکرار آن از شبکه نسیم را ببینید و تبلیغ بفرمایید. 🔸نکتۀ دوم: کتابچۀ بیانیه گام دوم با طراحی جدید و جذاب بناست چاپ شود و در تعداد نسخۀ بالا و قیمت پایین در میان مردم توزیع شود. مشارکت در چاپ و توزیع بیانیۀ گام دوم، هر سهم ۲۰ هزارتومان ان‌شاءالله همگی مشارکت کنیم🔻 6037997750003981 بانک ملی، تبیین منظومه فکری رهبری فیش‌ها را به شناسۀ زیر بفرستید🔻 @k_khaleghi 🔹نکتۀ سوم: زعفران مرغوب نیشابور با حذف دلالان توزیع می‌شود. البته که بدون سود برای تبیینی‌ها به فروش میرسد😄 البته استاد بزرگوار فرمودن همانطور که می‌دونید این موارد هیچ سود دنیوی برای خودشون ندارد😅 @fakhrian_ir