نمیدانیم کهعملنمیکنیم.mp3
3.9M
مشکل این است که نمیدانیم...
@fakhrian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رئیس سازمان پدافند غیرعامل:
#چهار_قرارگاه_سایبری در اطراف ایران علیه ما فعالیت دارند، یکی پایگاه اعتدال عربستان است که رسمی اعلام شده، یکی هم پایگاه منافقین در آلبانی و دو مرکز هم که به دلایل امنیتی نمیتوانیم اعلام کنیم که همگی مبتنی بر دادهها در #توئیتر، #فیسبوک و #امثالهم با ساخت کاربرهای فیک بر یک موضوع در فضای رسانه ای کشورمان سعی می کنند ورود کنند
@fakhrian_ir
امروزه دیگر آیندهپژوهی به جزء جداییناپذیر از مطالعات در حوزهها مختلف علوم در بسیاری از کشورهای پیشرفته و یا در حال پیشرفت تبدیل شده.
البته هرچقدر یک جامعه پیشرفتهتر باشد، ضرورت پژوهش دربارهی آیندهی آن جامعه و اوضاع جهان و نسبت جامعهخود با جهانِ پیشرو، اهمیت و ضرورت بیشتری پیدا میکند.
در بعضی از جوامع، پژوهشگران و تصمیمسازان و تصمیمگیران گاه چنان مشغول تامین نیازهای فعلی جامعه خود هستند که آینده خود را به کلی رها کرده و هیچ ترسیمی از آینده خود و جهان ندارند، به طور قطع این جوامع در نقشهی جوامع پیشرفتهای که ترسیم درستی از خود و آینده دارند، تعریف و نقش آفرینی خواهند کرد.
یعنی در حقیقت هویت و استقلال خود _که استقلال به معنای آزادیِ مطلق یک ملت است_ را از دست خواهند داد.
حال با این توضیح به بیانات رهبر انقلاب اسلامی پیرامون ترسیم آیندهی اوضاع انقلاب اسلامی ایران و جهان و نسبتسنجیهایی که انجام دادهاند، مراجعه کنید.
به صورت ویژه بیانیهی #گام_دوم_انقلاب را از این زاویه مطالعه فرمائید.
اسماعیل فخریان
۹۸/۹/۱۲
@fakhrian_ir
رهبر انقلاب اسلامی:
مجموعهی ما کارگزاران که مسؤولیتهای سنگینی بر دوش داریم، بیش از کسانی که این مسؤولیتها را ندارند، محتاج به #تطهیر_دل هستیم. کار ما سنگین است. خدای متعال خودش آن عبادتهای سنگین، آن بیداریهای شبانه، آن گریهها و آن تضرّعها را در همه میدانها بر نبیاکرم لازم میکند و از او میخواهد؛ چون بار او سنگین است. هرکس به تناسب سنگینی بار خود، به تقویت این رابطه با خدای متعال احتیاج دارد. اگر توانستیم این رابطه را تقویت کنیم، کارهامان اصلاح خواهد شد؛ #راهمان باز خواهد شد؛ ذهنمان روشن خواهد شد و افق در مقابل ما روشنی خواهد یافت؛ اما اگر این گره را باز نکردیم، کارهای ما به سامانِ لازم نخواهد رسید.
۷۹/۴/۱۹
پ.ن: قابل توجه همه خصوصا #مسئولین. اگر معنویت و تطهیر دل داشته باشید راههای پیشرو هموار میشود والا اگر تا قیامت هم با شیطان بزرگ #مذاکره کنید، بازهم در بنبست خواهید ماند.
#مسئولیت
#معنویت
@fakhrian_ir
✅اطلاعات جدید از اقدامات رهبر انقلاب در مواجهه با آشوبهای اخیر
📝هفت صبحِ آشوب
عصر روز شنبه، با گسترش #آشوبها در شهرهای مختلف، جلسهی فوقالعادهی شورای عالی امنیت ملی برای تصمیمگیری دربارهی این موضوع برگزار شد. در جلسهی شورا، همهی اعضا متفقالقول بر این نظر بودند حالا که این طرح کلید خورده، باید اجرا شود، وگرنه عقبنشینی از این موضع، شدیدتر شدن آشوبها و ناامنیها را به دنبال خواهد داشت. اما اقناع #نمایندگان_مجلس در این شرایط، فراتر از توان رئیس مجلس بود، برای همین، نظر اعضای شورای عالی امنیت ملی این بود که باید برای حل این موضوع، باید از رهبر انقلاب کمک گرفته شود.
🔶صبح روز یکشنبه، جلسهی #غیرعلنی #مجلس برای تصمیمگیری دربارهی طرح سهمیهبندی بنزین برگزار شد. آقای #لاریجانی، رئیس مجلس، در حالی به سمتِ بهارستان رفت که پیغامی کوتاه، از رهبر انقلاب برای نمایندگان دارد: «پیرو اظهارنظر برخی از نمایندگان محترم در باب مصوبهی اخیر سران قوا، لازم است به حضرات محترم نمایندگان گفته شود مقتضی است که هرگونه اقدامی درخصوص این مصوبه در مجلس در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی باشد و از آن تخطی نشود و شرایط حساس کشور مورد توجه قرار گیرد. توفیقات آنان را از خداوند متعال خواستارم.» وقتی پیام رهبر انقلاب در مجلس خوانده شد، مجلس آرام شد.
💢پیش از این البته رهبر انقلاب به صورت مکتوب نیز نظر خود دربارهی این موضوع را به #سران_سهقوه گفته بودند. در بخشی از جلسهی چهلم شورای عالی هماهنگی سه قوه به تاریخ ۹۸/۶/۳۰، بدون مشخص شدن زمان اجرای این طرح، بحث بر سر اصلاح قیمت #حاملهای_انرژی شد و در بندهای «الف و ب» صورتجلسهی این تاریخ، مصوب شد که بنزین در کشور به دو صورت سهمیهبندی و آزاد عرضه شود. قیمت بنزین سهمیهای از قرار لیتری ۱۵۰۰ تومان، و قیمت بنزین آزاد از قرار لیتری ۳۰۰۰ تومان خواهد بود. در بخشی دیگر نیز دربارهی منابع حاصله از افزایش قیمت بنزین بحث شد و نهایتا در بند «ج» به تصویب رسید که این منابع، به مصرف پرداخت به خانوارهای کمدرآمد و دارای حقوق ثابت تعلق بگیرد.
✅نظر کلی رهبر انقلاب دربارهی مدیریت مصرف سوخت، از قبل مشخص بود. #اصلاح_الگوی_مصرف حاملهای انرژی، از جمله #بنزین، با توجه به مصرف زیاد و بیرویهی آن، یک ضرورت برای کشور است و رهبر انقلاب نیز بارها بر آن تأکید کرده بودند. اما گزارش مکتوب جلسهی فوق که تقدیم رهبر انقلاب شد، ایشان تصمیمگیری دربارهی قیمت آن، یا چگونگی اجرای آن را برعهدهی کار کارشناسی مسئولان و متخصصان، و اجماع #سران_قوا نهادند.
🔷با این حال، نظر نداشتن یا موکول کردن رهبر انقلاب به نظر سران قوا، موجب نشد که رهبر انقلاب، نسبت به ناامنیهایی که ایران را به بهانهی فوق مورد تهدید قرارداده بود واکنشی نشان ندهند. همهی حرف همین است. دومینوی خطرناکی در حال کلید خوردن بود، از یک طرف امکان اختلاف و چندگانگی میان مسئولان وجود داشت و از طرف دیگر پیادهنظام دشمن در خیابانها، جان و مال مردم را مورد هجوم وحشیانهی خود قرار داده بودند.
🔻جالب است در این بین، برخی از #دلسوزان که متوجه دقیق ابعاد حوادث اخیر نشده بودند، به رهبر انقلاب پیشنهاد دادند برای تصمیمی که دولت بر اساس اختیارات قانونی گرفته، خود را هزینه نکنند. اما نظر رهبر انقلاب کاملا متفاوت بود. رهبر انقلاب معتقدند «اصلا رهبری وجودش برای همین مواقع است و اعتبار رهبری هم برای استفادهی در همین زمانها است»، یعنی زمانهایی که کشور در شرایط خاص قرار دارد و جز با ورود رهبری، مسأله حل نخواهد شد. بنابراین در این مواقع، اساسا رهبری #تکلیف_شرعی دارند فارغ از آنکه نتیجهی آن به نفع شخص رهبری باشد یا به ضرر او، وارد میدان شده و انقلاب را از خطر اصلی نجات دهند. یعنی درست به مانند سیرهی امام خمینی(رحمهالله). ایشان بارها فرموده بودند: «من تکلیفم را تشخیص دادهام و هر کجا باشم انجام وظیفه خواهم کرد، هرچه پیش آمد، برای من اهمیت ندارد.» یا در جایی دیگر میفرمایند: «من کاری به هیاهو و درود گفتنها ندارم، بلکه شخصاً به تکلیف شرعیام میپردازم.»
نشریهی خط حزبالله
پ.ن: چند وقت پیش در ماجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان که برای استثناء بعضی از افراد به سراغ حکم رهبری، میرفتند، آقا قبل از شروع درس خارج فقهشان، فرمودند قانون را جوری تصویب و اجرا کنید که نیاز نباشد دائما سراغ حکم رهبری بیایید.
مردم نمایندگانی برای مجلس انتخاب کنید که توان مدیریت خودشان را داشته باشند و نیاز نباشد دائما رهبری را در منگنهی ورود به مسائلی که مجرای قانونی خاص دارد، قرار ندهند.
@fakhrian_ir
قانون اساسی ایران.pdf
335.4K
متن قانون اساسی
#قانون_اساسی مثل ستونها و پِیهای یک بناست. اگر ما بخواهیم عمارت بزرگ و رفیعی بسازیم، پِی و ستون لازم دارد تا بتواند به ساختمان شکل کلّی دهد. این پِیها و ستونها، همان قانون اساسی است. قوانین عادّی عبارت است از کاری که در داخلِ بنا انجام میگیرد؛ تقسیمبندیها، دیوارکشیها و آرایشها. ارزشها به مثابه مصالح ساختمانیاند. همه ستونهایی که ایجاد میشود و همه کارهایی که در این عمارت انجام میگیرد _چه در بخش قانون اساسی، چه در بخش قانون عادّی_ مصالحش همان ارزشهای ماست؛ از ارزشهای ما تشکیل و ترکیب میشود. ما این قانون اساسی و این چارچوب مستحکم را داریم. در این بیستوچهار پنج سال، برای آراستن داخل این بنای رفیع و فخیم سعی زیادی هم شده است. ما میتوانیم یک بنای مستحکم و زیبا به دنیا ارائه دهیم. همه تلاش دشمن این است که این نمونه ارائه نشود؛ لذا به ستونها و پِیها حمله میکند، برای اینکه آنها را فرو ریزد. البته قوانین عادّی منعطف است. برای تغییر و بروز کردن قوانین عادّی، عاقلانه و مدبّرانه نیست که پِیها را به هم بریزیم. برای تغییر یک دکور، هیچوقت ستونها را خراب نمیکنند. برای عوض کردن تقسیمبندیها، پِی را خراب نمیکنند. پِی را باید محکم نگه داریم؛ این پِی، خوب ریخته شده است.
۱۳۸۲/۰۵/۱۵
#رهبر_معظم_انقلاب
@fakhrian_ir
حجهالاسلام و المسلمین رئیسی:
#شبکه_ملی_اطلاعات یکی از ضرورت های کشور است و بخش های مختلف موظف هستند دستور #رهبری مبنی بر فعال شدن آن را پیگیری کنند.
@fakhrian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ
#به_رنگ_ایران
حمایت از کالای ایرانی
@ostad_fakhrian
حل مسالهی اتحاد عاقل بمعقول با توسل به حضرت معصومه "سلاماللهعلیها"
صدر المتالهین معتقد است که مسئله اتحاد عاقل بمعقول که از سختترین و پیچیدهترین مسائل فلسفی است و تا قبل از ایشان برای کسی روشن نشده بود، برای خود ایشان به وسیله تضرع و توجه به خدای متعال و توسل به حضرت معصومه حل شده است.
✔️صدرالمتالهین در ابتدای بحث اتحاد عاقل بمعقول از کتاب بینظیر اسفار در توضیح این مسئله نوشته:
🔹إنّ مسألة كون النفس عاقلة لصور الأشياء المعقولة من أغمض المسائل الحِكمية التي لم ينقّح لأحد من علماء الإسلام إلى يومنا هذا و نحن لما رأينا صعوبة هذه المسألة و تأملنا في إشكال كون العلم بالجوهر جوهرا و عرضا و لم نر في كتب القوم سيما كتب رئيسهم أبيعلي كالشفاء و النجاة و الإشارات و عيون الحكمة و غيرها ما يشفي العليل و يروي الغليل بل وجدناه و كل من في طبقته و أشباحه و أتباعه كتلميذه بهمنيار و شيخ أتباع الرواقيين و المحقق الطوسي نصير الدين و غيرهم من المتأخرين لم يأتوا بعده بشيء يمكن التعويل عليه و إذا كان هذا حال هؤلاء المعتبرين من الفضلاء فما حال غير هؤلاء من أصحاب الأوهام و الخيالات و أولى وساوس المقالات و الجدالات
فتوجهنا توجّها جبليّا إلى مسبب الأسباب و تضرعنا تضرعا غريزيا إلى مسهل الأمور الصعاب في فتح هذا الباب إذ كنا قد جربنا مرارا كثيرة سيما في باب إعلام الخيرات العلمية و إلهام الحقائق الإلهية لمستحقيه و محتاجيه إن عادته الإحسان و الإنعام و سجيته الكرم و الإعلام و شيمته رفع أعلام الهداية و بسط أنوار الإفاضة فأفاض علينا في ساعة تسويدي هذا الفصل من خزائن علمه علما جديدا و فتح على قلوبنا من أبواب رحمته فتحا مبيناً و ذلک فضل الله یوتیه من یشاء والله ذوالفضل العظیم. ( اسفار، ج۳ ص۲۴۷)
🔹مرحوم شیخ عباس قمی صاحب مفاتیح الجنان در حاشیه کتاب سفینه البحار در شرح احوال ملاصدرا نوشته که:
أقول: رأيت على هامش الأسفار بخط شيخنا الأجل العالم المحدّث الحاج ميرزا محمّد القمّی صاحب كتاب الأربعين الحسينية في فصل إتّحاد العاقل و المعقول نقلا عن المصنّف رحمه الله قال: كنت حين تسويدي هذا المقام ب كهك من قرى قم، فجئت الى قم زائرا لبنت موسى بن جعفر "عليهمالسّلام" مستمدّاً منها و كان يوم جمعة، فانكشف لي هذا الأمر بعون الله تعالى(ج۵ ص۶۱_انتشارات اسوه)
خلاصهی مطلب این است که مسالهی "اتحاد عاقل بمعقول" که از پیچیدهترین مباحث علمی_فلسفی و از کاربردی ترین قواعد است با توسل به حضرت فاطمهی معصومه "علیهاالسلام" برای جناب ملاصدرا حل شده است.
۹۸/۹/۱۶
@ostad_fakhrian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توضیحات رحیمپور درباره درگیریاش با روحانی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسهای که به مناسبت روز دانشجو برگزار شد.
@ostad_fakhrian
تفکر سیستمی (شبکهای) تفکری است که این خصوصیات را داشته باشد:
۱. نیاز را پیدا کند
۲. اهداف را مشخص کند
۳. اهمیت اهداف را تبیین کند
۴. امور مرتبط با هدف و یا اهداف را شناسایی شود
۵. امکانات کاملا مشخص شود
۶. ارتباط و نسبت امکانات با اهداف روشن شود
۷. مشکلات و موانع واقعی و احتمالی بررسی شود
۸. راههای حل مشکلات مشخص شود
۹. آسیب شناسی نسبت به کار انجام شود
✔️با روش تفکر شبکهای _که محصول دید کلان و جامع نسبت به موضوعات است_ میتوان در کوتاه زمان به بیشترین بازده رسید.
برداشتی آزاد از کتاب "نگرش سیستمی به دین"
@ostad_fakhrian
بینش تمدنی.MP3
44.59M
🔊 #دانلود تدریس استاد #فخریان
📝موضوع: بینش تمدنی
📆 چهارشنبه۲۰آذر ۹۸ - قم
در جمع استادیاران و سرمربیان حلقات صالحین استان فارس
@ostad_fakhrian
همایش اعضای مجموعه تبیین شاهرود.MP3
29.82M
🔊 #دانلود سخنرانی استاد #فخریان
📝موضوع: تبیین اهداف و شیوهی اجرایی مجموعهی تبیین
📆 پنجشنبه ۳۰ آبان ۹۸ - شاهرود
در همایش اعضای مجموعه تبیین
@ostad_fakhrian
روز پنجشنبه ۲۱آذر یکی از شبکههای رادیویی با جوانی مصاحبه میکرد که اولین نرمافزار فروش الکترونیک بلیط سینما رو در سالهای ۸۷-۸۶ طراحی و بعدها در سال۹۰ ایدهی فروش اینترنتی بلیط سینما رو ارائه کرد.
این جوان میگفت کار ساخت نرم افزار رو که شروع کردیم کلا چهارنفر بودیم و بعد از ساخت نرمافزار با همون چهارنفر در شهرها و استانهای مختلف سراغ سینما دارها میرفتیم که هم توجیهشون کنیم و هم نرمافزار رو نصب کنیم و هم آموزش کار با این نرمافزار رو به گیشهدار بدیم.
میگفت کارمون با سختیها و موانع زیادی روبرو بود از جمله:
۱. خیلی از سینما دارها اعتقادی به فروش سیستمی بلیط نداشتن.
۲. فروشندگان بلیط معمولا آدمهای سن و سال دار و کم سواد بودن و کار با کامپیوتر رو بلد نبودن.
۳. در گیشهی سینماها کامپیوتر نبود.
۴. تعداد تیم ما برای توجیه این همه سینمادار و فروشندهی بلیط در سینماهای کشور خیلی کم بود.
و...
میگفت بالاخره با هر سختی بود کار رو پیش بردیم.
تقریبا به همه شهرهای کشور سفر کردیم تا سینمادار رو توجیه و بلیط فروش رو آموزش بدیم.
تا اینکه سال ۹۰ ایدهی فروش اینترنتی بلیط رو دادم که در ابتدا فقط یک سینمادار قبول کرد که بلیطهاش رو اینترنتی بفروشیم.
اما الان تیم چهارنفرهی ما تبدیل شده به یک تیم چهل و چند نفره و
بیش از ۶۰ درصد سینماهای تهران و بیش از ۵۰ درصد کل سینماهای کشور، بلیطشون رو اینترنتی میفروشن...
پ.ن: استقامت در کار منجرّ به پیروزی خواهد شد.
@ostad_fakhrian
✅زمام امر مردم، دست آن کسانی نیفتد که انسانها را به دوزخ میکشانند.
آنچه که در اسلام تكيه روی آن شده، این است که زمام امر مردم، دست آن کسانی نیفتد که انسانها را به دوزخ میکشانند. مگر تاریخ نشان نداد این مطلب را به ما؟ مگر ندیدیم که با جامعه اسلامی، اندکی بعد از صدر مشعشع آغاز اسلام، چه کردند و چه شد؟ و چه بر سر این جامعه آمد؟ آن جامعهای که در آن جامعه، مردم قدر مردان نیك را ندانند، آن جامعهای که مردم در آن جامعه، معیارهای نیکی را عوضی بگیرند، در آن جامعهای که مردم نتواند آن کس که مصلح آنان است و ناصح مشفق آنها، او را بشناسند، این جامعه چقدر باید رویش کار شده باشد تا به اینجا رسیده باشد و يك چنین وضعی پیدا کرده باشد؟ تبلیغات زهرآگینی که از طرف دستگاههای قدرت ظالمانه و جائرانه در میان جامعه اسلامی انجام گرفت، به قدری افق معلومات و بینش مردم را عوض کرد، کاری کرد با این مردم که مردم مثل اینکه سیاهی را سفیدی ببینند و سفیدی را سیاهی، به يك چنین حالتی در آمده بودند. لذا بود که در قرنهای دوم و سوم هجری تقریباً، آدم وقتی به تاریخ نگاه میکند، میبیند فجايع دستگاه قدرت و خلافت را، و میبیند بیاعتنایی و بیتفاوتی مردم را، حیرت میکند. آیا این همان مردمند؟ اینها همان مردمی هستند که در مقابل عثمان صبر نکردند، از اطراف، او را محاصره کردند و بعد هم بالاخره با آن وضع فجیع او را از خلافت خلع و عزل کردند؟ اینها همانهایند؟ اینها همانها هستند که حالا در شب عروسی خلیفه عباسی، خرج گزافی را که میتوانست يك جناح عظیمی از جامعه اسلامی را اداره کند، میبینند که دارد خرج چه عیاشیهایی میشود، برای چه کارهایی دارد مصرف میشود، چگونه دارد بیتالمال مسلمین صرف مسائل شخصی میشود. کار به درست و نادرستش ندارم، مسائل شخصیست؛ پولیست برای هزار نفر آدم، يك نفر آدم این پول را فقط صرف خودش بکند، نمیگوییم صرف عیاشی خودش بکند، نه خیر، صرف نماز و روزه خودش بکند، جایز است این کار؟ و میدیدند که در متن واقعیت جامعه اسلامی این کار دارد انجام میگیرد و در عین حال، غافل بیخبر.
شايد يك وقتی گفته باشم این را که در شب عروسی جعفر برمکی، وزیر محبوب هارونالرشید -يك جوان بیست وهشت، نه ساله، سی سالهای بوده جعفر برمکی. آن وقتی که جعفر برمکی از دنیا رفت، سی و چهار، پنج سالش بود، آن وقتی که کشتند او را در اوج محبوبیت داماد میشود جعفر، هارونالرشید هم علاقه وافری به جعفر برمکی دارد- به جای نقل که بر سر عروس و داماد میپاشند شب عروسی، دیدند مهمانهای گرامی عالیقدر جناب برمکیها و هارونالرشید، چه چیزهایی بر سر عروس و داماد پاشیده شد! وقتی که رفتند نزديك برداشتند؛ و ریختند برداشتند، دوتا، سهتا، پنجتا برداشتند، دیدند بله، اینها نقل که نیست، سکه هم نیست، درست دقت کردند؛ قوطیهای ظریفیست به قدر يك بند انگشت، جعبه است اینها، از طلای ناب این جعبه را درست کردند، بعد که جعبه را باز میکردی، از داخلش يك كاغذی در میآمد، کاغذ بسیار نازك و رقیقی، این کاغذ را که باز میکردی، میدیدی که عجب! يك ورقه بزرگ شد. میخواندی ورقه را، میدیدی که در این ورقه، فرمان مالکیت فلان قسمت از کشور، به شما داده شده. فرمان اقطاع است، فرمان تیول است.
در يك شب واحد خدا میداند، پانصدتا هشتصدتا، هزارتا فرمان تیول در کاغذهای بسیار نازك، در قوطیهای طلا بر سر يك عروس و داماد ریخته شد و کسانی برداشتند که خلیفه نمیدانست که اینها که خواهند بود، مثلاً فرض کنید که املاك فلان دشت وسیع فلان ناحیه میافتاد به يك بچه، میافتاد دست يك مست، میافتاد دست يك چاقوکش، میافتاد دست يك آدم بیعرضه. اینها را که دیگر خلیفه نمیدانست، ریخته بود، هرکه هرچه برداشت، چپو، برداشتند، رفتند، خوردند، بردند. اما در آن ناحیهای که حالا اقطاعش دست این آدم افتاده، چقدر مردم پامال خواهند شد، چقدر ثروتها از بین خواهد رفت، چقدر حقوق ضایع خواهد شد، نابود و پامال خواهد شد، اینها را که فکر نمیکردند. در همان احوال، اختلافطبقاتی به این حد است، در همان احوالی که این بذل و بخششها دارد انجام میگیرد، این اسرافها و تُرَفها دارد انجام میگیرد؛ يحياي علوی در کوههای طبرستان، با ظلم و با ستم داشت میجنگید، در حالی که خودش و عیالش فقط يك پوشش داشتند، که وقت نماز شوهر میگرفت میپوشید، بعد میداد به زن تا او ستر بدن بكند و نماز بخواند. خاندان پیغمبری که با ظلم میجنگیدند، در يك چنین وضعی به سر میبردند و این مردم میدیدند و بیتفاوت بودند.
عرضم به هارون نیست، از هارون گلهمندی نیست. هارون اگر این کارها را نکند، هارون نیست. طبقه هارون حکم میکند که تا وقتی که این طبقه وجود دارد، این جور کاری انجام بدهد؛ از او که گلهمندی نیست. گلهمندی از مردمیست که آن حساسیت صدر اسلام را فراموش کرده بودند، آن هوشیاری و درك را که در صدر اسلام داشتند، از دست داده بودند، در مقابل این وضع، احساس تکلیف نمیکردند، احساس مسئولیت نمیکردند، دردشان نمیآمد؛ این برای چیست؟ از بس تبلیغات مضر موذیانه رذالتآمیز روی مردم کار کرده بود. این دستهای تبلیغی و دستگاههای تبلیغی در اقطار جامعه اسلامی و کشور اسلامی، سالیانی روی مغز مردم، روی روح مردم، روی روحیه مردم مدام کار کرده بود، کار کرده بود، کار کرده بود تا به اینجا رسیده بود. پس شما ببینید چقدر مهم است اینکه حاکم جامعه اسلامی چه کسی باشد. آن کسی باشد که خدا معین میکند.
آیتالله خامنهای
۱۳۵۳/۷/۲۲
@ostad_fakhrian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اعترافات عجیب بعضی از اغتشاشگران اخیر شیراز
⭕️در #توئیتر به من یاد دادند چطور بانک آتش بزنم!
نقش نرمافزار عربی_عبری در ناامن کردن ایران
#زمین_دشمن
#ابزار_دشمن
پ.ن: انسان هوشمند، زمین دشمن را میدان رزم و مبارزه میداند نه محل سرمایهگذاری.
هیچ انسان عاقلی بدون سلاح و آموزش و تشکیلات و جبهه، وارد زمین دشمن نمیشود.
@ostad_fakhrian
نمودار. ج۱. انسانشناسی۲.pdf
134.9K
📝#نمودار مباحث #جلسه_اول
دورهی آموزشی #انسان_شناسی۲
استاد فخریان
@ostad_fakhrian