eitaa logo
اسماعیل فخریان
11.5هزار دنبال‌کننده
614 عکس
350 ویدیو
46 فایل
مدیر: @im_enqelabi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴روایت تعظیم و جشن در نهم ربیع ساختگی است! 🔻آیت الله یوسفی غروی: در جلد 31 و 95 بحارالانوار به نشر دار الإحیاء التراث العربی، در کتاب های «فتن و محن» و «اعمال ایام و ماه ها» روایتی مبنی بر عید بودن نهم ربیع الاول به سبب هلاکت عمر بن خطاب آمده است که به دلایل فراوانی، این روایت ساختگی است. 🔻علامه مجلسی(ره) این روایت را از کتاب زوائد الفوائد نقل می کند که نویسنده این کتاب علی بن علی بن طاووس «پسر ابن طاووس» بوده و جز نامی از این کتاب و روایت فوق که مستند به این کتاب است، روایت دیگری از آن باقی نمانده و همین امر دلیل بر ضعف و ساختگی بودن این روایت است. 🔻همچنین وجود الفاظی عامیانه همچون الفاظ «یَرْتاس»، «رؤیا» و «جنیت» به جای «یَتَرَأصُ»‏، «ریاء» و «جنٌبت» و وجود عباراتی همچون اسفل الفیلوق، یوم الهدی، یوم انکسار شیعه، یوم التصفیح، یوم ظفرت به بنو إِسرائیل‏ در روایت فوق، دلیل بر ضعف و ساختگی بودن این روایت است. 🔻علاوه بر این، ثابت نبودن افعال ماضی و مضارع در روایت و نیز عدم ثبات منقول عنه میان پیامبر اکرم(ص) و امیر مؤمنان علی(ع) دلیل بر اضطراب گوینده چنین روایتی می کند و این اضطراب از شأن امام هادی(ع) به دور است. 🔻 احدی از مورخان مخالفت نکرده اند که عمر بن خطاب در روز 26 ذی الحجه ضربه و 28 این ماه از دنیا رفت، بنابراین شهرت قتل عمر در روز نهم ربیع الاول به علت تبلیغات کاذب پادشاهان صفویه برای تحریک احساسات مردم به جنگ با اهل سنت با کارهایی همچون جشن گرفتن در ایام قتل عمر بن خطاب است. صفویان نمی توانستند جشن قتل عمر بن خطاب را در ایام 26 ذی الحجه به بعد بگیرند چرا که جشن آنان با محرم الحرام و ایام شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) تداخل پیدا می کرد و مساجد سیاه پوش عزا می شد. همچنین گرفتن جشن قتل عمر بن خطاب در ایام کشته شدن عمر بن سعد می توانست صفویان را از خطرات احتمالی فرقه مقابل درامان دارد چرا که می توانستند با رعایت تقیه، جشن خود را به عنوان جشن قتل عمر بن سعد تلقی کنند. 🔻روایت فوق تنها از پسر ابن طاووس نقل شده و حتی شخص ابن طاووس هم که فردی متسامح است، این روایت را در کتب خود نیاورده و این امر هم دلیلی دیگر بر جعلی و ساختگی بودن چنین روایتی است. 🔻 فضائل فراوانی که در این روایت برای جشن گیرنده روز نهم ربیع الاول آمده، توهم عظیم بودن این روز را می آورد در صورتی که هیچ گونه روایت دیگری از هیچ یک از علما و اهل بیت(ع) درباره فضائل این روز وارد نشده است، بنابراین اگر این روایت صحیح باشد، می توان گفت که ائمه اطهار(ع) هم تا زمان امام هادی(ع) از فضایل این روز نا آگاه بودند. @Yusufi_Gharawi
♦️ قتل عُمر بن خطاب در ماه ذي‌الحجة بوده است، نه ربیع‌الأول؛ تاریخ قتل عُمر بن خطاب در تمام منابع تاریخی -اعم از شیعه و سنی- بدون استثناء در ماه ذی‌الحجه و در روزهای آخر این ماه گفته شده است. اختلاف اقوال در تعیین دقیق روز است؛ روز زخمی شدن و روز فوتش. خنجر خوردنش را اکثر قریب به اتفاق مورخان و تقریباً به اجماع، در بامداد روز چهارشنبه ٢٦ ذی‌الحجه سال ٢٣ق گفته‌اند. و فوتش را اغلب سه روز پس از زخمی شدنش دانسته‌اند. شروع خلافت عثمان را نیز همگی در ابتدای ماه محرّم گفته‌اند. بهرحال شهرت جرح و قتل عُمر بن خطاب در ماه ربیع‌الأول، پایه و استنادی علمی ندارد و بر خلاف اجماع مورخان و لذا فاقد اعتبار است. 📚 موسوعة التاريخ الإسلامي ٤: ٢٩٩ و ٣٠٠. ــــــــــــــــــــ ❖ جهت تسهیل مراجعه به منابع، عنوان برخی منابع کهن و نیز برخی منابع میانی و متأخر که به ذکر تاریخ قتل عمر بن خطاب یا تاریخ شروع خلافت عثمان پرداخته‌اند در پی آمده است: - الطبقات الكبرى (ابن سعد، ٢٣٠ق)، ج٣، ص٣٦٤ و ٣٦٥؛ - تاریخ خليفة بن خياط (٢٤٠ق)، ص١٠٩؛ - التاريخ الصغير (بخاري، ٢٥٦ق)، ج١، ص٧٥؛ - أنساب الأشراف (بلاذري، ٢٧٩ق)، ج١٠، ص٤٣٩؛ - تاريخ اليعقوبي (٢٨٤ق)، ج٢، ص١٥٩؛ - المعجم الكبير (طبراني، ٣٠٦ق)، ج١، ص٧٠، ح٧٢، ٧٣ و ٧٤؛ - تاريخ الطبري (٣١٠ق)، ج٣، ص٢٦٥ و ٢٦٦؛ - همان، ج٤، ص١٩٣؛ - التنبیه والإشراف (معسودي، ٣٤٦ق)، ص٢٥٠ و ٢٥٣؛ - مروج الذّهب (مسعودي، ٣٤٦ق)، ج٢، ص٣٠٤ و ٣٣١؛ - مسار الشيعة (شيخ مفيد، ٤١٣ق)، ص٢٣؛ - الإستيعاب (ابن عبد البر، ٤٦٣ق)، ج٣، ص١١٥٢؛ - تاريخ مدينة دمشق (ابن عساكر، ٥٧١ق)، ج٤٤، ص٤٦٤ و ٤٦٧؛ - الكامل في التاريخ (ابن أثير، ٦٣٠ق)، ج٣، ص٥٢؛ - وفيات الأعيان (ابن خلكان، ٦٨١ق)، ج٣، ص٤٣٩؛ - العدد القوية لدفع المخاوف اليومية (علي بن يوسف حلي(برادر علامه حلي)، حدود ٧٠٥ق)، ص٣٢٨؛ - الوافي بالوفيات (صفدي، ٧٦٤ق)، ج٢٢، ص٣٠٤؛ - البداية والنهاية (ابن كثير، ٧٧٤ق)، ج٧، ص١٥٥ و ١٥٦؛ - مجمع الزوائد (هيثمي، ٨٠٧ق)، ج٩، ص٧٩؛ - فتح الباري (ابن حجر عسقلاني، ٨٥٢ق)، ج٩، ص١٥؛ - المصباح (جُنة الأمان الواقية وجَنة الإيمان الباقية) (شيخ إبراهيم كفعمي،٩٠٥ق)، ص٥١١ و ٥١٥؛ - بحار الأنوار (علامه مجلسي، ١١١١ق)، ج٥٥، ص٣٧٢؛ - الكُنى والألقاب (شيخ عباس قمي، ١٣٥٩ق)، ج٣، ص١٦٧؛ - مستدرك سفينة البحار (شيخ علي نمازي شاهرودي، ١٤٠٥ق)، ج٢، ص٢١٦. @Yusufi_Gharawi
پژوهشکده موسسه آموزش عالی حوزوی رفیعه المصطفی (علیهماالسلام) با همکاری مجمع فرق، ادیان و مذاهب کشور(مفام) نشست آنلاین علمی تخصصی با موضوع: هفته وحدت از منظر امامین انقلاب را تقدیم میکند: وحدت راهبرد تمدن‌سازی با حضور: حجت الاسلام مسلم منفرد و حجت الاسلام اسماعیل فخریان یکشنبه ۱۱ آبان، ساعت ۱۸:۱۵
آدرس: https://www.skyroom.online/ch/101159ma/pazhohesh.rafieh.n سخنرانی حجه‌الاسلام و المسلمین فخریان با موضوع: وحدت راهبرد تمدن‌سازی ساعت ۱۸:۱۵ ان شاءالله
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی در نشست مجازی علمی_تخصصیِ وحدت از منظر امامین انقلاب با موضوع: وحدت راهبرد تمدن‌سازی یکشنبه ۱۱ آبان۹۹ @fakhrian_media @fakhrian_ir
تحریم کالاهای در پی اهانت به پیامبر اعظم و حمایت رئیس‌جمهور فرانسه از این هتک حرمت، - که نشان از اتحاد و قدرت مسلمانان است - موجب عقب نشینی و یاس هتاکان و جبهه‌ی استکبار و در نهایت باعث عقب‌نشینی آنها شد. این یک قاعده‌ی کلی است که قدرت موجب عقب‌نشینی دشمن و برعکس انفعال و وادادگی موجب وحشی‌تر شدن دشمن می‌شود. در سال‌های اخیر که حزب‌الله لبنان و جبهه‌ی مقاومت فلسطینی از هر لحاظ قوی‌تر شد، اسرائیل منزوی‌تر و حقیرتر شد و این قدرت جبهه‌ی مقاومت بزرگ‌ترین دلیل بر این است که اسرائیل تا دو دهه‌ی دیگر منهدم خواهد شد. کاش دولت‌مردان ما می فهمیدند که با مذاکره با شیطان بزرگ و دیپلماسی لبخند، چقدر دشمن را وقیح‌تر و پُرروتر کردند. اسماعیل فخریان @fakhrian_ir
2.43M
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یعنی نمی‌داند که آمریکا یک سیاست استکباری است؟! خدا رحم کند... @fakhrian_ir
اگر کسی خیال کند یا بگوید که بایدن بهتر از ترامپ است، مثل این است که بگوید گرگ شماره ۲ بهتر از گرگ شماره ۱ است! گرگ، گرگ است، ۱ و ۲ ندارد، هر دو می‌درند. بله ممکن است گرگ‌ها در نوع دریدن کمی با هم متفاوت باشند. بیچاره میش‌هایی که به گرگ شماره ۲ دل‌خوش کرده‌اند... @fakhrian_ir
بسیج، مصداق بارز کارآمدی مردم در پیشبرد اهداف یک انقلاب است. بسیج، مردمی‌ترین و کارآمدترین نهاد انقلابی است. بسیج ظهور تفکر امام خمینی است که می‌فرمود: در انقلاب اسلامی، مردم اصل و همه‌کاره‌اند. @Fakhrian_ir
اولیاء الهی، افراد را در بستر جهادِ صغیر و کبیر، تربیت می‌کنند. بهترین بستر برای تربیت و تهذیب، جِهاد است. تا در وادی جهاد کبیر و صغیر وارد نشوی، خبری از جهاد اکبر نخواهد بود. امام صحنه‌ی انقلاب و جنگ را تبدیل به کارخانه‌ی انسان سازی کرد. فتح‌الفتوح امام تربیت شهدا بود، آن هم در بستر جهاد، نه در کنج عزلت. شهید محسن فخری‌زاده، از تربیت‌شدگان مکتب امام بود. او در بستر جهاد کبیر و صغیر، به فیض لقاء‌الله رسید. وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ. @fakhrian_ir
6.94M
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گاف باورنکردنی و جاسوسی هسته‌ای! ⭕️ وقتی از چندتا عکس، اینقدر اطلاعات و اقدام تروریستی در میارن، اون وقت انتظار دارید ناظران آژانس هسته‌ای که به ایران میان، اطلاعات هسته‌ای ایران رو مخابره نکنند؟! @fakhrian_ir
آقای روحانی حفظ نظام اوجب واجبات است. حق ندارید با رفتار و گفتارتان، به ساختارهای قانونی نظام بی‌توجهی یا تضعیف کنید. بودجه سال ۱۴۰۰ را چطوری به مجلس رساندید؟ چرا ستاد ملی کرونا که ریاستش با خودتان است، فقط به شما اجازه نمی‌دهد که به مجلس بروید؟ @fakhrian_ir
من نوکر شمایم آقایان! این مردم - همان‌طور که امام مکرر فرمودند - ولی‌نعمت‌های ما هستند؛ این شوخی نیست. من یکی از مسؤولان را در محضری دیدم که برخوردش با مردم قدری متکبرانه بود. من پیغام دادم و گفتم به ایشان بگویید که اگر میخواهد جبران آن برخورد را بکند، باید در همان‌طور محضری ظاهر بشود و بگوید: ای مردم! من نوکر شمایم. خلاف که نگفته؛ آیا دروغ گفته است؟ یک مسؤول کشور چکاره است؟ فلسفه‌ی وجودی ما غیر از خدمت به مردم چیست؟ امام فرمودند: اگر به من خدمتگزار بگویند، بهتر از این است که رهبر بگویند. این حرف درستی است؛ چون خدمتگزاری، برای انسانی که دلش بیدار باشد، مدح بزرگتری است. امام، تمام وجودش بیدار بود؛ شوخی و تعارف هم که نمیکرد. حقیقتاً اگر این ملت شهادت می‌دادند - که قطعاً می‌دادند - که امام خدمتگزار آنهاست، امام بیشتر خوشحال می‌شد، تا همه‌ی ملت یک‌صدا فریاد بزنند که تو رهبر ما هستی. خدمتگزاری به مردم افتخار است. این اسم‌ها و این سمت‌ها و این تیترها که افتخاری ندارد. در طول تاریخ، خیلی‌ها با این اسم‌ها و با این تیترها آمدند و رفتند؛ اما جز لعنت خدا و بندگان خدا، چیزی با خودشان نبردند. واقعاً چه ارزشی دارد؟ من رهبرم، من رئیس جمهورم، من رئیس قوّه‌ی فلانم، من وزیرم؛ اینها چه ارزشی دارد؟ اگر توانستم‌خودم را قانع کنم که من خدمتگزارم، یک چیزی؛ والّا چه ارزشی دارد؟ بیانات رهبر انقلاب در دیدار کارگزاران نظام۱۳۷۰/۰۵/۲۳ @fakhrian_ir
8.92M
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این اسم‌های عجیب از کجا می‌آیند؟! @Farsna Link پ.ن: بیایید نسبت به زبان فارسی که بخشی از هویّت‌مان است، حساس باشیم. @fakhrian_ir
به دشمن اعتماد نکنید اصل اولی در مواجهه‌ی با دشمن و عدم خوشبینی است. فرقی نمی‌کند حوزه‌ی دشمنی دشمن، فرهنگ باشید، یا سیاست و اقتصاد و بهداشت. هر جا که به دشمن اعتماد شد، ضربه خوردیم. آنجا که برای گردش چرخ اقتصاد، چشم‌شان به لب و لوچه دشمن بود، ضربه خوردیم. آنجا که حواسمان به تهاجم فرهنگی دشمن نبود، ضربه خوردیم. آنجا که دیپلماسی مقتدرانه، جایش را به انفعال و لبخندهای هرزه داد، ضربه خوردیم. و اما اینک که فراگیری خیلی‌ها را مستاصل کرده، مراقب باشید، که به آورده‌ها و تولیدات دشمن اعتماد نکنید. البته چند نکته را واضح بگویم: ۱. توهم دشمنی با دیدنِ دشمن، متفاوت است. امروز نفوذ دشمن، بر همگان عیان است. ۲. اصل اولی در مواجهه‌ی با مسئولین نظام خوش‌بینی است، الّا ما خرَجَ بالدلیلِ. ۳. انتقاد با ساختار شکنی متفاوت است. با کسانی که دائم دستورات پیشگیرانه مسئولین امر، در مورد کرونا را به سخره می‌گیرند و یا به هر مناسبتی به مسئولین حمله می‌کنند و یا مدعی خود همه چیز فهمی هستند و حتی ماسک زدن را هم در جلسات نیمه خصوصی خود مسخره می‌کنند و یا معتقدند باید نظام پزشکی موجود در ایران را بالکل تعطیل کرد و یا احساس می‌کنند رهبر انقلاب از آنچه آنها می‌دانند، بی‌خبر هستند، مخالفم. طبق اخبار رسمی، سه واکسنِ که ساخت ایران است، کد اخلاق گرفته‌اند و یکی از آنها(واکسنی که مربوط با شرکتی وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام است) بر روی سه حیوان تست شده و مجوز تست انسانی را در هفته اول دی‌ماه گرفته است. سوال: حمایت مالی و معنوی از واکسن‌های وطنی اولویت دارد و یا خرید واکسنی که کارشناسان متعدد اعلام کرده‌اند که واکسن‌های وارداتی، موظف به تهدید نسل بشر هستند؟! @fakhrian_ir
در جلسه دیروز، لحن و صراحت بیانات رهبر انقلاب پیرامون تحریم‌ها، ناظر به تقدم و ضرورت خنثی‌سازی تحریم‌ها در داخل بود و یا رفع تحریم‌ها با مدل مذاکره؟! تحریم‌ها را باید با قوی‌شدن کنیم و یا به‌دنبال مذاکره با بدعهدها باشیم؟! عده‌ای درست‌بشو نیستند، همین. @fakhrian_ir
📸 تصویری از واکسن ایرانی کرونا 💉اولین سری واکسن، برای تست انسانی تولید شده است. @Farsna
خدا را شکر الحمدلله که دانشمندان ایرانی جزو پیشتازان در عرصه علم و فناوری هستند.
با توجه به صبغه‌ی اخلاقی که از آقای امجد،‌ از سال‌های دور به یاد دارم، دوست داشتم موضع‌گیری‌ها و رفتارهای ایشان در سال‌های اخیر را بگذارم به حساب ساده اندیشی ایشان و نداشتن بصیرت و قدرت تحلیل مسائل. دوست داشتم‌ او را بگذارم در ردیف آن دسته از خشک مقدس‌هایی که از روی جهل، امیرالمومنین (علیه‌السلام) را در جنگ صفین متهم به مسلمان کشی کردند. دوست داشتم باور کنم که مشکل آقای امجد،‌ تنها ساده‌اندیشی است. اما نه، نمی‌شود. کدام طلبه‌ی مبتدی است که نداند معنای "مَن قُتِل مظلوماً، قُتِلَ شهیداً" در حقیقت "مَن کانَ مسلماً و قُتل مظلوماً فی سبیل الله کانَ شهیداً" است؟! آقای امجد! زمِ معدوم، در راه خدا و به دست دشمن خدا مظلومانه کشته شد که او را شهید خطاب کردید؟ یعنی واقعا زمِ جانی را نمی‌شناختید؟! مگر می‌شود! طبق استدلال شما پس تمام مجرمانی که در زندان هستند، مظلوم و هر مجرم مقتولی هم لابد شهید است دیگر! شما که رهبری را مقصر خون‌های ریخته شده در فتنه‌ها می‌دانید، در این ادعا، با چه کسانی همسو و همراه هستید؟! با دوستان خدا یا دشمنان خدا؟ امروز چه کسانی درپی تهمت‌زنی به نظام اسلامی و رهبر انقلاب هستند؟! خدا کند توجه به هم‌جبهگی‌تان با دشمنان خدا داشته باشید. با کدام منطق و برهان، با افتخار نایب امام زمان(علیه‌السلام) را مقصر در خون‌های ریخته شده در فتنه‌ها می‌دانید؟! واقعاً مقصران اصلی فتنه۸۸ و ۹۶ و ۹۸ را نمی‌شناسید یا چشم‌تان را بر روی حقایق بسته‌اید؟! سال‌هاست بزرگان‌مان گفته‌اند که دیانتِ بدون سیاست، سفاهت است. امروز عینیت این گزاره را در رفتار و گفتار شما و امثال شما می‌بینیم. اسلام به ما آموخت، درس اخلاقی که ما را به امامِ حق نزدیک‌تر و نسبت به او مطیع‌تر نکند، اخلاق الهی نیست، درس‌های شیطانی است. بر مبنای کدام اخلاق، بی‌اخلاقی فاحش می‌کنید؟! ما نمی‌توانیم باور کنیم که شما ساده‌اندیش هستید. رفتار شما بیشتر به تسویه حساب‌های حق به جانب شبیه است تا ساده اندیشی. اسماعیل فخریان ۹۹/۹/۲۸ @tabyin_tahlil_ejtehad
فرق با در: ۱. میزان مبارزه با نفسشان ۲. میزان فهم‌شان از انقلاب اسلامی ۳. و میزان اطاعتشان از ولی‌فقیه است. پ‌.ن: با بودن، ضامن عاقبت به خیری است. @fakhrian_ir
1.48M
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 طیبه مخبر، دختر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام اولین داوطلب دریافت واکسن کرونای ایرانی پ.ن: از موفقیت ایران در دستیابی به واکسن آزمایشی کرونا: ۱. خوشحال شدید و اعتماد به نفس ملی‌تون افزایش پیدا کرد؟ ۲. بی‌خیال از کنارش گذشتید؟ ۳. گفتید بابا مردم نون ندارن بخورن، از کرونا نمیرن از گرسنگی میمیرن؟ @fakhrian_ir
4.07M
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ساخت واکسن کرونای ایرانی موجب شگفتی جهان شد 🔹شبکه چینی: ایران با ساخت واکسن کرونا اهداف به ظاهر غیر ممکن را محقق کرده و در پیشرفت‌های تحقیقاتی در خصوص کرونا، در کنار چین، آمریکا، روسیه و اروپا قرار گرفته است.
در این ۲۱سالی که در حوزه علمیه قم هستم، شخصیتی را به جامعیت و تقوای حضرت آقای مصباح ندیدم که اینقدر تواضع و دلدادگی به محضر ولایت داشته باشد. یادمان باشد گره خوردن به ولیّ، ضامن عاقبت به خیری است. @fakhrian_ir
بنظرم این دوتا حدیث در حاج قاسم ظهور بیشتری داشت: ۱. مَن کانَ للهِ، کان‌َاللهُ له ۲. من تَواضَع للهِ، رفَعَه اللهُ @fakhrian_ir
آقای مهدی زین‌الدین(فرمانده لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب_قم) می‌فرمود: در زمان غیبت، کسی منتظر امام زمان است که منتظر شهادت باشد. یعنی به اندازه‌ی دویدن‌مان برای شهادت، به اندازه‌ی نفس‌نفس زدن‌مان برای شهادت، به اندازه اشک و گریه و ضجه‌مان برای شهادت، منتظر امام زمان هستیم. حالا ببین حاج قاسم چقدر منتظر امام زمان بود؟! شهادت یعنی فناء فی‌الله(با حفظ مراتبی که برای فناء قائلیم). انتظار برای شهادت، و دویدن برای شهادت، عمق فناء یک انسان را زیادتر می‌کند. هرچقدر این انتظار شدیدتر باشد و البته زمان‌برتر، انسان فانی‌تر می‌شود. بنظرم اگر حاج قاسم زودتر شهید می‌شد، با شهادتش، این قدر غوغا به پا نمی‌شد. این انتظارِ شهادت، حاج قاسم رو فانی کرد. حاج قاسم رو از خودش خالی و از خدا پُر کرد. حاجی رو به مقام رساند. پس اگر می‌خوایم آدم حسابی بشیم، سرّش در عاشقِ شهادت شدن است. عشق به شهادت، اکسیر اعظم در سلوک الی‌الله است. اما نکته‌ی مهم‌تر: دلدادگی به ولیّ حق و گره خوردنِ با او، به انسان عشق و شور شهادت و فدا شدن می‌دهد. هرچقدر از ولیّ فاصله بگیریم، به همان اندازه از عشق به شهادت فاصله گرفته‌ایم. سرّ اینکه اصحاب عاشورایی سیدالشهداء سر از پا برای شهادت در رکاب امام‌شان، نمی‌شناختند، چیزی غیر از قُربِ به امام بود؟ @fakhrian_ir