eitaa logo
فانوس شب
279 دنبال‌کننده
6 عکس
14 ویدیو
0 فایل
جهت ارتباط @alireza_alaei55
مشاهده در ایتا
دانلود
37.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 پاسخ به ویدیوی "مضحکه رؤیت هلال" ❓آیا میتوان بوسیله سایت timeanddate زمان رؤیت پذیری هلال ماه را مشخص کرد؟ ❓آیا رصدگران از وجود نرم‌افزارهای نجومی بی‌اطلاع هستند؟!!
تشرف ابن مهزيار.mp3
11.36M
🔻به مناسبت اجتماع ۳۰۰ هزار نفری "سلام فرمانده"🔺 🌸 داستان تشرف "علی بن مهزیار" که در سرود "سلام فرمانده" از آن یاد شده 🌸
لینک خرید و دانلود انیمیشن پسر مهزیار https://ammaryar.ir/product/p-mahzyar/
منبر آماده 🔴 بحث "جایگاه شایعه‌پذیری مردم در بروز وقایع بعد از وفات پیامبر ص، و راهکارهای قرآنی برخورد با شایعه". 🔻تمام مباحث در قالب پاورپینت ارائه شده است. 🔻اسلایدهای نیاز به توضیح در بخش "توضیحات" دارای توضیح کوتاهی می‌باشد. 🔻 لینک دانلود اسلایدها: https://b2n.ir/n19273 https://b2n.ir/j09936
راهنمای فعال کردن بخش توضیحات در پاورپینت.
✅ منبر آماده 🔴 بحث "تحلیل جریان شهادت حضرت زهرا ع و بحث ولایت فقیه" 🔻 تمام مباحث در قالب پاورپینت ارائه شده است. 🔻 اسلایدهای نیازمند به توضیح در بخش "توضیحات" دارای توضیح می باشد. 🔻 لینک دانلود اسلایدها: https://b2n.ir/b12256 https://b2n.ir/j94997
✅ منبر آماده 🔴 بحث "حجاب". 🔻 مشتمل بر: 🔸️حکمت عقلایی حجاب 🔸️اشاره‌ای به تاریخ حجاب 🔸️ بررسی تاریخچه کشف حجاب در غرب 🔸️ واکاوی عوارض کشف حجاب در غرب بر اساس داد‌ه‌های آماری در منابع غربی 🔻تمام مباحث در قالب پاورپینت ارائه شده است. 🔻اسلایدها دارای توضیحات لازم در بخش "توضیحات" می‌باشد. 🔻 لینک دانلود اسلایدها: https://b2n.ir/a91381
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فصل چهارم برنامه زندگی پس از ازندگی در ماه رمضان ۱۴۰۲ از شبکه چهارم سیما پخش خواهد شد. عباس موزون در گفتگویی درباره فصل چهارم برنامه «زندگی پس از زندگی» گفت: ماه رمضان امسال با موضوعات جدید فصل چهارم این برنامه را به تصویر خواهیم کشید. این برنامه از شبکه چهار و حوالی ساعت ۱۷:۳۰ پخش خواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓ادعای مولوی عبدالحمید مبنی بر رؤیت هلال ماه شوال در غروب پنجشنبه ۲۹ رمضان، چقدر با واقعیت‌های علمی سازگار است؟
چرا باید نسبت به بروز منکر در جامعه حساس باشیم؟ 🔻 در روانشناسی اجتماعی نظریه‌ای مطرح است با عنوان نظریه مقایسه اجتماعی. مفاد این نظریه این است که افراد در یک جامعه معمولاً رفتار خود را بر اساس مقایسه با افراد نزدیک به خود انجام می‌دهند نه لزوماً با مقایسه خود با ارزش‌ها. 🔻 مقایسه، اگر چه به دو شکل می‌تواند باشد: بالاسنجی (مقایسه خود با افراد بالاتر از خود) و پایین‌سنجی (مقایسه خود با افراد پایین‌تر از خود)؛ اما در تکالیف و وظایف افراد میل به مقایسه پایین‌سنجی دارند، علت این است که از یک طرف در نهاد انسان میل به تکلیف‌گریزی وجود دارد و از طرف دیگر فرد التزام به انجام تکلیف دارد، سیستم دفاعی ذهن انسان برای حل این تعارض، انسان را به طرف مقایسه پایین‌سنجی سوق می‌دهد. در واقع در اینجا یک خطای شناختی برای انسان رخ می‌دهد و "خوب‌تر" بودن را با "خوب" بودن اشتباه می‌گیرد. باید توجه داشت که همه این اتفاقات به شکل ناخودآگاه صورت میگیرد. 🔻 مقایسه پایین‌سنجی در تکالیف از افرادی که در پایین‌تر سطح التزام به تکالیف قرار دارند تا افرادی که در بالاترین سطح قرار دارند ادامه می‌یابد، به این نحو که هر فرد خود را با نزدیک‌ترین افراد به خود که در سطح پایین‌تر قرار دارند مقایسه می‌کند. 🔻 نتیجه اینکه در صورت بروز تنزل در پایین‌ترین سطح التزام به تکالیف، این تنزل بر روی تمامی سطوح بالاتر از خود تاثیر گذاشته و باعث درجاتی از تنزل در همه آنها میشود. در واقع تنزل در سطوح پایین التزام مانند سنگی است که در مرکز یک استخر آب می‌افتد. ارتعاش ایجاد شده در مرکز استخر به مرور از یک سطح آب به سطح مجاور منتقل می‌شود و در نتیجه ارتعاش به تمام سطوح آب استخر منتقل می‌شود. 🔻 با توجه با مطالب فوق و بطور مشخص در مورد حجاب، اگر قشر شُل حجاب جامعه در پوشش خود دچار تنزل شوند این تنزل به بسیاری از افراد جامعه که در سطوح بالاتر حجاب قرار دارند نیز منتقل شده و موجب یک یا چند درجه تنزل در آنها می‌شود. با مقایسه وضعیت حجاب امروز جامعه با دهه‌های پیشین به روشنی می‌توان این پدیده را مشاهده کرد، بطوریکه میزان پوشش شُل‌حجاب‌های دهه شصت، در جامعه امروز نه شُل‌حجابی بلکه حجاب محسوب می‌شود. 🔻 با توجه به آنچه گذشت می‌توان درکی ژرف‌تر از این فرمایش رسول خدا ص پیدا کرد که فرمودند: "اگر فردی مخفیانه مرتکب گناه شود، ضرر گناه تنها متوجه خودش می‌شود، اما اگر فردی علنی گناه کرد و مردم او را سرزنش نکردند، ضرر گناه او متوجه همه مردم می‌شود".
جنگ روانی ۱.mp3
15.97M
🔴 مجموعه اسلاید جنگ روانی 🔻 قسمت اول: در این قسمت با استشهاد به تاریخ به جایگاه و تاثیر جنگ روانی در حادثه عاشورا پرداخته شده است. لینک دانلود اسلایدها: https://b2n.ir/d49371 توضیح اسلایدها در فایل صوتی
جنگ روانی ۲.mp3
15.85M
🔴 مجموعه اسلاید جنگ روانی 🔻 قسمت دوم در این اسلایدها با هدف بیان قدرت تاثیر جنگ روانی، به دو نمونه دیگر از تاثیر جنگ روانی در طی جنگ صفین اشاره شده است. لینک دانلود اسلایدها: https://b2n.ir/n88515 توضیح اسلایدها در فایل صوتی
جنگ روانی ۳.mp3
24.2M
🔴 مجموعه اسلاید جنگ روانی 🔻 قسمت سوم در این اسلایدها مجموعه دستور العمل‌های قرآنی در برابر شایعه‌پراکنی، با استفاده از آیات مربوط به قصه افک بیان شده است. لینک دانلود اسلایدها: https://b2n.ir/z33922 توضیح اسلایدها در فایل صوتی
جنگ روانی ۴.mp3
14.2M
🔴 مجموعه اسلاید جنگ روانی 🔻 قسمت چهارم در این اسلایدها با استناد آیات مربوط به هجمه شبه‌پراکنانه یهود نسبت به اسلام، دستور العمل‌های مربوط به شبهه‌پراکنی بیان شده است. لینک دانلود اسلایدها: https://b2n.ir/y78475 توضیح اسلایدها در فایل صوتی
ترک نظر.mp3
4.89M
📚 روایتی زیبا در مورد ترک نگاه به نامحرم 🔻 به همراه خاطره‌ای از شهید احمدعلی نیری
شورای فتنه‌گران و کارگزاران ناباب 🔻عثمان با رسیدن به خلافت با تمام توان بنی‌امیه را به بدنه حکومت جذب کرد. ابن ابی الحدید می گوید: "عثمان بنی امیه را بر گردن مردم سوار کرد و مناصب حکومتی و اموال بیت المال را بین آنها تقسیم کرد" (۱). عثمان حتی مروان و پدرش - که پیامبر ص آنها را از مدینه تبعید کرده بود - را نه تنها به مدینه بازگرداند بلکه امور خویش را به مروان سپرده و مهر مخصوص خود را به دست او داد. 🔻فساد و غارتگری کارگزاران اموی عثمان باعث نارضایتی مردم شد و مردم از شهرهای مختلف به مدینه آمده و عثمان را در خانه‌اش محاصره کرده و خواستار عزل او شدند. عثمان از معاویه - که حاکم شام بود - کمک خواست اما معاویه که افکار جاه‌طلبانه و پلیدی در سر داشت در کمک‌رسانی تعلل نمود. در این سو اما غائله فتنه میرفت که فروکش کند. با وساطت امیرالمؤمنین ع و قول گرفتن از عثمان برای اصلاح امور، معترضین محاصره را شکسته و راهی شهرهای خود شدند، اما مروان فرمانی را مبنی بر لزوم اعدام معترضین تنظیم کرده و آنرا ممهور به مهر عثمان نموده و پیک را سوار بر شتر حکومتی (۲) و از همان راهی که معترضین در حال بازگشت به شهرشان بودند به سوی حاکمان آن شهرها گسیل کرد. معترضین با دیدن شتر حکومتی به پیک شک کرده و با تفتیش او فرمان قتل معترضین را یافتند و از همان جا به مدینه بازگشته و عثمان را به قتل رساندند. 🔻مروان بلافاصله به شام رفت و به همراه معاویه علم خونخواهی عثمان را برافراشته و در جامعه اسلامی فتنه بر پا کردند و از دل این فتنه عنوان امیرالمومنین را برای معاویه دزدیدند. مروان نیز بعد از یزید به منصب خلافت رسید. 🔺️ به گواه تاریخ، فتنه‌گران ناباب‌ترین کارگزاران برای یک دولت هستند. اینان ابتدا با فساد‌انگیزی دولت را به بن بست می‌رسانند و بعد با گذر از رئیس دولت او را قربانی بر پا کردن فتنه می‌کنند تا به افکار پلید و جاه‌طلبانه خود برسند. 🔺️ برای فهم آینده لازم نیست پیشگو باشید، کافی‌ست تاریخ را خوب بدانید. (۱) شرح نهج البلاغه: ج ۱ ، ص ۱۹۸ (۲) شترهای حکومتی با مهر داغی که بر بدنشان زده میشد تعیین میشدند
🔻 مفهوم خانواده مبتنی بر "اختصاص" است، اختصاص مردانگی مرد به زن و زنانگی زن به مرد. بدون این اختصاص، خانواده مفهوم خود را از دست می‌دهد. انسان به ماشین شخصی خود علقه و تعهد دارد اما به وسایل حمل و نقل عمومی چنین علقه و تعهدی ندارد. ریشه این علقه و تعهد همان "اختصاص" است. 🔻 اگر زن‌ها مرزهای حیاء را درنوردیدند، مردها هم مرزهای عفت را درمی‌نوردند و اختصاص مردها و زن‌ها به هم کمرنگ شده و بنیان خانواده سست میشود. این قاعده طبیعت است و برای همه یکسان است حتی برای دختر حاکم دوبی.
هدایت شده از عبرتهای تاریخ
🔴 عکس العمل اسرائیل به ترور ناموفق سفیرش 🔻در سال ۱۹۸۲ شلومو آرگوف سفیر اسرائیل در انگلیس مورد یک سوء قصد ناموفق قرار گرفت. رژیم اسرائیل سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) را مسئول این سوء قصد دانست. 🔻در پاسخ به این سوء قصد ناموفق، با توجه به اینکه اعضاء ساف و رهبر آن (یاسر عرفات) در لبنان حضور داشتند،‌ ارتش اسرائیل به فرماندهی آریل شارون با ورود به جنوب لبنان طی مدت کوتاهی با حملات شدید هوایی و پیش‌روی سریع نظامی تا بیروت پیشروی کردند!!! 📚 عبرتهای تاریخ @EbrathaieTarikh