eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
15.3هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
70 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
📸در این لحظات شادی یادی کنیم از استاد عزیز و دلسوزمان و خانواده‌شان که سال گذشته این لحظات را دور هم بودند... 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
💡انیمیشن‌های تلویزیونی سوریه 🔦 سوریه پیش از دچار شدن به جنگ‌های داخلی، یکی از پیشتازان هنر انیمیشن
🔦(الجره حکایات من الشرق): کوزه داستانی از شرق (۲۰۰۱م)، دو داستان هم زمان را دنبال می‌کند که اساس هردو، نبرد بین خير و شر است. خانواده ای در مزرعه خود گنجی می‌یابند و قصد دارند آن را به صاحبش بازگردانند و همسایه طمع کارشان مانع می‌شود. داستان دوم فیلم نیز درباره موش‌هایی است که هر روز تخم مرغ های مزرعه را می‌دزدند و حیوانات مزرعه با همکاری یکدیگر دزد را پیدا می‌کنند. 🔦(خیط الحیاط): طناب زندگی(۲۰۰۵م) داستان پسرک یتیمی را بازگو می‌کند که آرزو دارد بزرگ شود و بار تامین مخارج زندگی را از دوش مادرش بر گیرد. او طنابی جادویی پیدا می‌کند و موفق می‌شود به آینده برود، اما متوجه می‌شود برخی از دوستانش مرده‌اند و پسرش نیز قصد دارد به جنگی برود که شاید بازگشتی نداشته باشد. او ترجیح می‌دهد به زمان خودش برگردد و زندگی خود را از سر گیرد. کودکان عرب با مشاهده این فیلم، زندگی پسرک را درک می‌کنند و تحت تاثیر قرار می‌گیرند و مخاطبان غیر عرب نیز با گوشه‌ای از فرهنگ اسلامی و عربی آشنا می شوند. 📓دین،انیمیشن و سبک زندگی،صفحه ۹۹ و ۱۰۰ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🔖حمله هالیوود به عصمت پیامبران و حجیت وحی در فیلم‌های هالیوودی 🖇درباره‌ی پیامبران نوعی رابطه علی و معلولی میان ساده لوحی و پیامبری برقرار است. این تلازم جعلی صهیونیستی، باعث میشود مخاطب، پیامبران را برتر از خود نداند و جذب آنها نشود؛ در نتیجه وحی را به منزله یکی از روش های معرفت نپسندد و اسیر حس گرایی پوزیتیویسم و عقل معیشت اندیش روزمره راسیونالیسم شود. 🖇کنار گذاشتن وحی در زندگی بشری، نتیجه ای جز فقر، فساد، تبعیض گسترده جهانی، اختلاف طبقاتی، آلودگی‌های گوناگون و حاکمیت پول و ماشین بر زندگانی آدمی ندارد. 🖇چنان که اکنون شاهدیم در نبود وحی، بازی‌هایی همچون آزادی رسانه‌ها، دموکراسی فریبنده، مکتب‌های مادی و غفلت‌های صنعتی و سرگرمی‌های مضر و بی‌فایده، حقیقت تلخ موجود را پوشانده است و مردم دنیا را سرگرم کرده است. 📚نشریه دیده بان اندیشه، یادداشت استاد فرج نژاد منتشر شده در ویژه نامه طلبه طراز، صفحه۹۴ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
moarrefi ketab-kamel3.doc
238.6K
👆کاری از مرحوم فرج‌نژاد 🔅 ليست کتب و منابع مفيد مطالعاتي ساده و متوسط براي جوانان بر اساس موضوع 🖋 این فایل بی‌نهایت با ارزش است. ضمن قرائت فاتحه‌ای به روح جاویدالاثر محمدحسین فرج‌نژاد، این فایل را ذخیره و به دوستان خود برسانید. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡نقش رسانه در عصر جدید 🔦 در جهان امروز رسانه با رسالت انتقال اطلاعات و معلومات جدید و مبادله افکار و عقاید عمومی، نقش بزرگی برعهده گرفته است. به طور کلی در جهان امروز، رسانه دو بعد متفاوت دارد؛ رسانه بنابر گفته پاتریک مرداک (می‌تواند به عنوان قوی‌ترین دشمن حکومت‌های جابر و ستمگر نقش‌آفرینی کند) یا اینکه دائما در اختیار حکومت‌های ظالم باشد و به جای قوی‌ترین دشمن، بهترین موید شمرده شود. 🔦از این رو، می‌توان گفت صهیونیست جهانی، همگام با پیشرفت رسانه‌ها، از همه مصداق‌های رسانه به نفع خود استفاده کرده و صنعت رسانه و تبلیغات را در خدمت اهداف پلید خود درآورده است. البته آنها همچون گذشته در تلاش برای باقی ماندن هستند، ولی نتوانسته‌اند به اهداف پلید خود برسند؛ چراکه قرآن کریم وعده نابودی باطل را داده است. 🔦 متفکران صهیونیسم از بدو پیدایش رسانه‌ها، تاکید بسیاری بر مدیریت رسانه‌های جهان داشته‌اند. در سال ۱۷۷۶، یهودی به نام آدم وایزهاپ، استاد علم لاهوت و حقوق بین‌الملل دانشگاه نکولدشتات آلمان، انجمن پنهانی برای یهودیان تأسیس کرد و آن را (انجمن نورانیان) نامید و برای سیطره بر جهان، اساسنامه‌ای نوشت. در اصل چهارم آن چنین آمده است: (نوارانیان باید مطبوعات و تمام رسانه‌های دیگر را در سیطره خود داشته باشند.) 📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۷۹ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🔖مهم ترین دلایل بنیادینِ رشد و پیشرفت سریع تمدن اسلامی 🖇شاید در این بخش، بد نباشد مهم ترین دلایل بنیادین رشد و پیشرفت سریعج تمدن اسلامی را گوشزد کنیم. این دلایل عبارتند از: الف)بنای تمدن اسلامی بر شالوده فطرت توحیدی بشر و نیازهای واقعیِ انسان مخلوق خداوند. ب) عقل گرایی و تکیه بررسول باطن برای گفتگو با مردم در عین سخن گفتن نرم به زبان قوم. ج)محوریت عبودیت خدا در تمام ساحت های حیات و نفی ظلم پذیری از هر انسانی. د)محوریت عدالت طلبی در همه عرصه های وجود فردی و اجتماعی در سیاست و اقتصاد و فرهنگ. ه)ترسیم الگوی جامع و فراگیر 《سبک زندگی اسلامی》برای اداره میدان های مختلف اندیشه و زندگی. و)نفی اختلاف طبقاتی و طرد استبداد و استکبار و حتی مخافت با عجب حاکمان و قدرتمندان و مردمی بودن. ز)توصیه فراوان به همه مردم مبنی بر لزوم آگاهی و بصیرت و علم آموزی، ز گهواره تا گور. 📚نشریه دیده بان اندیشه، یادداشت استاد فرج نژاد منتشر شده در ویژه نامه طلبه طراز، صفحه۸۱ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🔖عرفان یا حرمان سینمایی 🖇مغولان بت پرست در حدود قرن دوازدهم و سیزدهم میلادی به یاری صلیبیون یهودی و مسیحی شتافتند تا جهان اسلام را از سمت شرق زیر فشار بگذارند و در همکاری استراتژیک با مسیحیان و یهودیان جنگ طلب، دولت های مصر و عباسیان را براندازد؛همچنین در ادامه سیاست همسویی مغولان و غریران، در نقشه سعدالدوله یهودی، وزیر دربار ارغون، پادشاه بودایی مغول، برنامه تخریب کعبه و الزام مسلمانان به بت پرستی و کشتار آنها پیش بینی شده بود. 🖇در چند دهه اخیر، برنامه ریزان و زرسالاری جهانی و مجامع کنترل و مهندسی فرهنگ در غرب به این نتیجه رسیده اند که مسیحیت برای کنار آمدن مردم با ماشینیسم و پول پرستی و لذت طلبی و فردگرایی و معناستیزی و حس گرایی کافی نیست. باید چاره ای بیندیشند و به سمت نوعی معناگرایی جهت دار و همساز با سکولاریسم و پست مدرنیسم پیش روند. 🖇آنها آشکارا پروسه شکست مدرنیته را لمس کرده بودند و نمیتوانستند استقبال از دین عقل گرا و عرفانی اسلام را در قلب غرب تحمل کنند. لازم بود به دستگاه های تبلیغاتی گسترده، غرب را به سمت معناگرایی خاصی سوق دهند. 🖇این شدکه موجی حساب شده به سمت عرفان های هند به ویژه بودیسم وذن بودایی و سپس عرفان مسیحی و تصوف یهودی(کابالیسم/قبالائیسم) و عرفان های سرخپوستی و ادیان جدید و معناگرایی عصرنوین و عرفان های اومانیستی و لائیک و حتی شیطان پرستی(سیطنیسم) و کهانت مصر باستان و جادوگرایی و اتقاطی از اینها راه افتاد. 🖇سینمای غرب بخصوص در آمریکا، یکی از اصلی ترین ابزار های ترویج این قبیل عرفان های وارونه بود. فیلم های بسیاری در این راستا ساخته و در همه دنیا با تبلیغات فراوان توزیع و پخش شد. در این میان، سینماگران و فوتبالیست ها و خواننده ها و فاحشه ها، شوالیه های جنگ سرد فرهنگی معاصر شدند. آنان مبلغانی برای عرفان های نوپدید رسانه ای شدند و در این جنگ نرم، زرسالاران صهیونیست و مسیحیان را یاری رساندند. 📚نشریه دیده بان اندیشه،یادداشت استاد فرج نژاد منتشر شده در ویژه نامه طلبه طراز، صفحه ۸۶و۸۷ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡ترویج همجنس‌گرایی و فساد اخلاقی 🔦 دیزنی در بسیاری از تولیدات خود، چه در محتوا و چه در اعمال پشت صحنه، ثابت کرده است که حامی همجنس‌گرایی و انواع فساد اخلاقی است. 🔦این شرکت به جز فساد فراگیری که در آثار خود را ترویج می‌کند، صراحتاً و بی‌حیایی ویژه تفکر صهیونیستی اومانیسم لیبرال، از سال ۱۹۹۱ ( رژه های غرور همجنس گرایان) را پشتیبانی مالی می‌کند و از ۱۹۹۵ به کارکنان همجنس‌گرا و جفت‌های آنان، بیمه درمانی ارائه کرده است. 🔦هوارد اشمن، سراینده اشعار اسحار کوچک، دیو و دلبر، و علاءالدین که در ۱۹۹۱ در اثر ایدز از دنیا رفت، مورد حمایت دیزنی بود و بعد از مرگش، از او تجلیل قابل توجهی شد. 📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۶۱ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد 🎙عرفان ها و معنویت های نوظهور، فرق و ادیان انحرافی- معنویت گرایی در سینمای هند- سینمای هندوئیسم 1 📆3 اسفند 1396 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد 🎙عرفان ها و معنویت های نوظهور، فرق و ادیان انحرافی- معنویت گرایی در سینمای هند- سینمای هندوئیسم 2 📆3 اسفند 1396 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
💡الگوی روشی استاد فرج‌نژاد و تطبیق آن بر سینما (2) 🔦کار پژوهشی سوم این است که یک موضوع را از ساحت‌ه
💡الگوی روشی استاد فرج‌نژاد و تطبیق آن بر سینما (3) 🔦مرحوم فرج‌نژاد وقتی که به مقوله سینما می‌پردازد هم معناشناسی سینما می‌کند، با روش پدیدار شناختی مبانی سینما را می‌بیند، با روش جامعه‌شناختی و روان‌شناختی برسی می‌کنند. 🔦یک نمونه‌ای را فقط از این کتاب (دین در سینمای شرق و غرب) که در صفحه ۱۱۹ کتاب ببینید؛ نگاه تازه به بنی‌اسرائیل و یهود و نگاهی به تقسیم‌بندی یهودی - صهیونی تاریخ از کتاب تاریخ یهود (نوشته حبیب لوی) که تاریخ بنی‌اسرائیل را از ابراهیم علیه السلام شروع می‌کند. 🔦در این کتاب تاریخ یهود در ۹ دوره ذکر کرده شده: دوره اول از زمان حضرت ابراهیم علیه السلام تا ورود از یعقوب علیه السلام به مصر. دوره دوم از ورود بنی‌اسرائیل به مصر تا خروج از مصر. دوره سوم خروج از مصر و سرگردانی چهل ساله بنی‌اسرائیل در بیابان. دوره چهارم حکومت قضات یا داوران بنی‌اسرائیل است. 🔦دوره پنجم سلطنت یهودیان که شروع می‌شود تا سال ۴۹۱ میلادی. دوره ششم مهاجرت بنی اسرائیل به آشور و بابل. دوره هفتم دورۀ تجدید استقلال دوم. دوره هشتم مهاجرت مهاجرت بنی اسرائیل از بابل به فلسطین و تسلط به آن و تشکیل دولت اسرائیل (دولت غاصب) در فلسطین. دوره نهم اصل تشکیل دولت یهودی در فلسطین ۱۹۴۸ تا کنون. 👤حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسروپناه 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡انیمیشن در جهان اسلام 🔦 آغاز تولید انیمیشن در جهان اسلام و به ویژه در خاورمیانه، با سنگ‌اندازی علمای سلفی روبرو بود و نخستین تلاش‌ها، صبغه اسلامی نداشت، اما به مرور تاثیر انکارناپذیر فرهنگ غربی بر عقاید کودکان مسلمان که از طریق انیمیشن به افکار آنان تزریق می‌شد، سیل عظیمی از مقالات انتقادی را به دنبال داشت که همگی به افزایش تولیدات داخلی انیمیشن با معیارهای اسلامی دعوت می‌کردند. 🔦بر این اساس، می توان گفت انیمیشن خاورمیانه در قرن بیستم، کودک محور بود و مخاطبان بزرگسال در درجه دوم اهمیت قرار داشتند. مشکلات سیاسی و اقتصادی قرن بیستم، باعث شد خاورمیانه نتواند همپای غرب و ژاپن در هنر - صنعت انیمیشن رشد کند، ولی طلوع آفتاب هزاره سوم، با تغییرات چشمگیری در این زمینه هم زمان بوده، شاهد ظهور شرکت‌های خصوصی پویانمایی و افزایش توجه نهادهای دولتی به این هنر سود آور بوده‌ایم. 🔦با این حال، مقایسه توان بالقوه خاورمیانه با تولیدات کنونی، همچنان بر ضعف کمی منطقه در این عرصه دلالت دارد. البته تولیدات شرکت‌های خصوصی انیمیشن خاورمیانه، موفقیت‌های تحسین برانگیز داشته اند و هم اینک برخی آثار آنان، به شرط آنکه از روش و فرهنگ غربی سخن گفته باشند، در شبکه‌های جهانی به نمایش درمی‌آیند. 📓دین،انیمیشن و سبک زندگی،صفحه 115 و 116 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
💡انیمیشن در جهان اسلام 🔦 آغاز تولید انیمیشن در جهان اسلام و به ویژه در خاورمیانه، با سنگ‌اندازی علم
🔦از این رو، معمولاً پرهزینه‌ترین و معروف‌ترین آثار، از جمله (بلال) خود را با موازین و معیارهای غربی همساز و ویژگی حداقلی انسانی بودن بسنده کرده‌اند، لیکن محصولاتی که به سفارش و حمایت تلویزیون و نهادهای داخلی کشورهای خاورمیانه تولید می‌شود، از منظر اسلامی قابل قبول‌تر است و ضمن وجود استثناهایی، می‌توان آنها را آثاری اسلامی برشمرد. 🔦آن دسته از انیمیشن‌ها هم که به ظواهر اسلامی، مانند حجاب اسلامی مقید نیستند، دست کم از امتیاز بومی بودن و توجه به هویت ملی و اخلاقی انسانی بهره‌مندند و به یقین بر نمونه‌های غربی اولویت دارند؛ زیرا تنوع و کیفیت تولیدات بومی، به کودک، دید منتقدانه می‌بخشد تا در برابر آثار غربی، تسلیم محض نباشد. بنابراین، همه آثار تلویزیون‌های منطقه، در خور توجه و تقدیر است. 📓دین،انیمیشن و سبک زندگی،صفحه 115 و 116 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
💡الگوی روشی استاد فرج‌نژاد و تطبیق آن بر سینما (3) 🔦مرحوم فرج‌نژاد وقتی که به مقوله سینما می‌پردازد
💡الگوی روشی استاد فرج‌نژاد و تطبیق آن بر سینما (4) 🔦مرحوم استاد فرج نژاد، چون این نگاه جامع‌نگر را دارد نقد تاریخ نگاری یهودیت مادی‌گرا را این گونه ذکر می‌کند و خیلی زیبا توضیح می‌دهد که یهودیت از وقتی که دنیاگرا شده، ماده گرا شده. می‌گویند (خدا را قبول داریم) اما نگاه ماتریالیستی به دنیا دارند. نگاه دنیاگرایی به عالم دارند. این نگاه ماده‌گرایانه و دنیاگرایانه در علم تاریخ یهودیت تاثیر گذاشته است. 🔦 می‌گویند اگر شما این مبنای ماتریالیستی و سکولاریسم را از تقسیم تاریخ کنار بگذارید ما به یک صورت دیگر یهودیت را می‌شود تقسیم کرد که خود ایشان (رضوان الله تعالی علیه) 13 دوره را ذکر می‌کند. 🔦دوره اول مهاجرت یهودیان به فلسطین. دوره دوم مهاجرت یهودیان به مصر پس از زعامت حضرت یوسف که بسیاری از مادی‌گرایان و منافقین تحت تاثیر خرافات مصر شدند. شما الآن می‌بینید بسیاری از صهیونیست‌ها متاثر از عقاید سحر و طلسمات مصریان باستان هستند و به همین خاطر است که این دوره، دوره دوم است. 🔦دوره سوم خروج از مصر و سرگردانی ۴۰ ساله در صحرای سینا به دلیل تخلف از دستور خداوند. دوره چهارم پس از فوت حضرت موسی، (یوشع‌بن‌نوع) رهبری بنی‌اسرائیل را بدست گرفت و وارد فلسطین شد. ورود بنی‌اسرائیل به فلسطین همراه با خونریزی‌ها و کشتار فلسطینیان بوده. (این نگاه، نگاه واقع بینانه‌ای است.) 👤حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسروپناه 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
💡الگوی روشی استاد فرج‌نژاد و تطبیق آن بر سینما (4) 🔦مرحوم استاد فرج نژاد، چون این نگاه جامع‌نگر را
💡 الگوی روشی استاد فرج‌نژاد و تطبیق آن بر سینما (قسمت آخر) 🔦دوره پنجم سلطنت الهی دو پیامبر حضرت داوود و سلیمان، اینکه چه تمدنی داشتند و متاسفانه تاریخ نگار یهودی این دو بزرگوار را حتی پیامبر نمی‌داند و چه گناهانی هم نسبت به این دو بزرگوار می‌دهد. دوره ششم عدم قبول کردن جانشینی حضرت سلیمان توسط یهودیان. 🔦دوره هفتم ظهور حضرت یحیی در بین یهودیان با بشارت پیامبری عیسی بن مریم، ولی حضرت یحیی به وسیله دنیاطلبان یهودی شهید شد. دوره هشتم دوره مهاجرت و حضور بنی‌اسرائیل در بابل و مشکلاتی که فراهم آوردند. 🔦در این دوره هشتم یهودیان در داخل مدینةالنبی در منطقه خیبر و درگیری‌هایی که یهودیان با پیغمبر داشتن است که متاسفانه در فیلم محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) که آمریکایی‌ها هزینه ساختن آن را دادن فقط جنگ‌های قریش با پیغمبر را نشان می‌دهند و هیچ اثری و اشاره‌ای از جنگ‌های یهودیان با پیغمبر در این فیلم نیست. فیلمی که با آن قوت ساخته می‌شود ولی دقیقاً با جهت‌گیری خاص. 🔦دوره نهم دوران حضور یهودیان در عربستان و غرب آسیا. دوره دهم دوران جنگ‌های صلیبی، جنگ‌های صلیبی منشأ آن یهودیان بودند. (این نگاه واقع بینانه‌ای است.) دوره یازدهم دوره شوالیه‌های هم پیمان یهودی و مسیحی جنگ طلب. دوره دوازدهم دوران مهاجرت یهودیان به هلند و انگلیس در قرن ۱۶ و ۱۷ و تسلطی که پیدا کردن و تاثیری که بر یهودیان ایجاد کردند و پروتستانتیسم را به وجود آوردند. 🔦دوره سیزدهم دوران شکل‌گیری رسمی سازمان صهیونیسم و اولین کنگره سازمان صهیونیسم در (1897 میلادی). این سیره‌ای است که مرحوم استاد فرج‌نژاد اینجا بیان کردند. ببنید کسی که معتقد به رئالیسم پنجره‌ای باشد واقع‌گرایی پنجره‌ای را بپذیرد، یعنی یک واقعیت را از ساحت‌های مختلف ببیند، طبیعتاً به راحتی می‌تواند ابعاد مختلف آن واقعیت مثلاً سینمای یهود را به این صورت که گفتم تبیین بکند. هم معنا‌شناسی می‌کند و هم مبناشناسی می‌کند هم کارکرد شناسی می‌کند. 🔦من دیگر بیشتر از این نه توان و نه زمان سخن گفتن دارم. از خداوند سبحان تقاضا می‌کنیم روح مطهر این شهید بزرگوار را با اولیاءالله مشهور کند و خداوند سبحان کمک کند توفیق بدهد به همه شاگردان و روندگان راه او که این راهی که ایشان شروع کردن ادامه پیدا کند. 👤 حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسروپناه 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡مالکان صهیونیست شرکت دریم ورکز 🔦هر سه مالک شرکت انیمیشن دریم ورکز، یعنی (جفری کاتزنبرگ)، (دیوید گفن) و (استیون اسپیلبرگ) یهودیان صهیونیست هستند. از میان این سه نفر، شخصیت اسپیلبرگ، شاخص‌تر است؛ چرا که از بزرگترین حامیان صهیونیست ‌هاست و در (صنایع فرهنگی) آمریکا و اروپا، حامیان بسیار قدرتمند مالی و سرمایه‌گذاری دارد. 🔦او ابتدا فیلم‌های حادثه‌ای می‌ساخت، اما امروزه بیشتر به فیلم‌هایی با مضامین هولوکاست و مظلومیت نمایی برای یهودیان و صهیونیست‌ها شناخته می‌شود. فیلم (فهرست شیندلر) را به کارگردانی (اسپیلبرگ) می‌توان از بهترین آثار وی و حتی سینمای جهان درباره حادثه هولوکاست دانست؛ تا جایی که بسیاری از افتخارات و اعتبار کنونی وی، از همین فیلم به دست آمده که نوعی ابراز ارادت به صهیونیسم است. نکته دیگز، ترویج اهداف صهیونیسم بین الملل در بسیاری از آثار شرکت دریم ورکز است. 📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۶۳ و ۶۴ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد 🎙عرفان ها و معنویت های نوظهور، فرق و ادیان انحرافی- سینمای هندوئیسم 1 📆4 اسفند 1396 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد 🎙عرفان ها و معنویت های نوظهور، فرق و ادیان انحرافی- سینمای هندوئیسم 2 📆4 اسفند 1396 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡ضعف کمی انیمیشن در خاورمیانه 🔦 تحولات اخیر و تلاش‌های هنرمندان و شرکت‌های پویانمایی خاورمیانه، چشمگیر بوده، قابلیت بررسی جداگانه در سطوح مختلف و با رویکردهای متفاوت را داراست. با این حال، هنوز رفع تولید از این بخش منتفی نشده است. زیرا به رغم رشد تحسین برانگیز تولید انیمیشنی در خاورمیانه، همچنان میان سطح کمی و کیفی توان بالقوه و تولیدات حاضر تفاوت بسيار زيادي وجود دارد؛ (به گونه‌ای که فیلم‌های انیمیشن ۲۵ درصد تولید رسانه های غربی را به خود اختصاص داده، اما در جهان عرب این رقم بیشتر از ۳ درصد نیست). 🔦برای مثال، گروهک تروریستی داعش، از همان سال‌های ابتدایی سازمان یافتگی خود، با تکیه بر جنگ رسانه‌ای، خود را از دیگر گروه‌های تروریستی تاریخ متمایز ساخت. (طبق آمارها برخلاف گروه‌های پیشین، داعش به خوبی توانسته است از امکانات رسانه‌ای موجود، برای پیشبرد هدف‌های خویش بهره ببرد. استفاده گسترده گروهک داعش از رسانه‌های مجازی و اینترنت، سبب شد تا برخی تحلیل‌گران، اینترنت را زمین بازی اصلی داعش بنامند). 🔦گروهک داعش، از فناوری‌های جدید غافل نماند و از بازی‌های اینترنتی به عنوان دریچه نفوذی برای راهیابی به قلب نوجوانان بهره برد؛ بازی هایی چون (صلیل الصوارم) که در آن، پرچم داعش در اهتزاز است و سرود های جهادی [و در واقع: تکفیری - انتحاری] موسیقی آن هستند و کشتن هر دشمنی با فریاد (الله اکبر) همراه است و عناصر داعش، پیروز میدان و ارتش کشورهای عربی، دشمن هستند. 📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۹۳ و ۹۴ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
هدایت شده از فکرت
نشست تخصصی سواد رسانه_دی 96 💠 سبک زندگی در سینمای هالیوود 🔸دکتر محمدحسین فرج‌نژاد 🔸حجت الاسلام علی قهرمانی دانلود در لینک زیر: 💢fekrat.net/?p=8293 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
💡شرکت یو.تی.وی موشن پیکچرز 🔦این شرکت واقع در شهر بمبئی، آثار بسیاری به زبان اردو با لهجه هندی ساخته است. نخستین موسس این شرکت، رونی اسکرول یکی از کسانی است که در بهمن ۱۳۹۶ با نتانیاهو عکس یادگاری گرفت. یکی دیگر از مدیران این کمپانی، سدهارث روی کاپور متولد ۱۹۷۴م است که مادر او یهودی است. 🔦سدهارث در سال ۲۰۰۵م جانشین و نفر دوم این شرکت شد. در سال ۲۰۰۸م سدهارث مدیر عامل یو.تی.وی گردید و در سال ۲۰۱۲م که یو.تی.وی با دیزنی هند ادغام شد، مدیرعامل باقی ماند. در زمان تصدی او، فیلم‌های بسیاری به زبان هندی ساخته شد. او جزء گروهی است که شبکه پویانمایی کودکان را به نام هانگاماتی.وی راه اندازی کردند. 🔦بر اساس گزارشات سایت گروه یو.تی.وی،این شرکت در سال ۲۰۰۷م، ده میلیون دلار درآمد داشته است. در اتفاقی نادر، فیلم Yeh Jawaani hai Deewani در هند و اسرائیل، با زیر نویس نمایش داده شد. 🔦در بایگانی این شرکت، حدود ۲۱۷ فیلم وجود دارد که بیش از ۶۱۳ میلیون مشتری هندی داشته و معیارهای جدیدی برای صنعت فیلم عرضه کرده است. این استودیو در سال‌های گذشته، آثاری مانند Do Dooni که موفق به کسب ۵۸ جایزه ملی شد، (Chillar party) ،(Dangal) ،(Arjun) ،(2ABCD) را ساخته است. 📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۶۵ و ۶۶ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad