فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هنر چیست؟
◾️عینی کردن امیال، تعلقات، تخیلات
◾️هنر نوعی پیامبرانگی است
📆 19 آذر 1397
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡انیمیشن انقلاب اسلامی چگونه مورد تهدید قرار میگیرد؟
🔦اسطورهگرایی: برخی سستاندیشان پانایرانیست، پانترکیست، پان عربیست و معتقدان به شوونیسم زبان و فرهنگ ایرانی، تفکر اسلامی را در مقابل باستانگرایی قرار دادهاند؛ در حالی که خدمات متقابل بسیاری میان ایران و اسلام حاکم است.
🔦قهرمانگرایی: فیلمهایی چون مرد عنکبوتی و بتمن، تلاش میکنند تا قدرت آمریکا را به ما یادآور شوند و آن را به عنوان الگویی تمامنما برای نسل جدید معرفی کنند.در آثاری چون (شاهزاده روم) و (نبرد خلیج فارس) نیز کمابیش قهرمانگرایی دیده میشود.
🔦 نمادگرایی: (فهرست مقدس) فیلمی قهرمان محور است. شخصیت های این اثر، موجوداتی بین انسان و حیوان هستند که داستانشان در آیاتی از سوره مبارکه عروج بیان شده است. این فیلم روایتی از نخستین هولوکاست واقعی تاریخ به دست رِبّیان یهودی است.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگ، صفحه ۱۲۲ و ۱۲۳ و ۱۲۴ و ۱۲۵
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🔦 باور به متعلقات ایمان: حمله سینمای کفر به متعلقات ایمان و تولید آثاری در این موضوعات، اندکی باور نسل جدید را به ایمان تغییر داده است. آواتاریسم نیز ایدئولوژی جدیدی است که جانشین ایدئولوژیهای دیگر شده است و بر باور مهدویت، گردی میپاشد. پس باید به الگوی جایگزین ما در مقابل این تفکر توجه داشت.
🔦معنویت محوری: سالهاست بشر به این نتیجه رسیده است که بدون دین نمیتواند زندگی کند و مردم ناگزیر از دینی پیروی خواهند کرد و این جزء لاینکف فطرت انسانی است؛ به همین دلیل، موج اسلامی خواهی اروپا آغاز شده است.
🔦تنزین گیتاسو دالاییلامای چهاردهم که رهبر کنونی تبتیان است، در اروپا کرسی تدریس دارد و با کمک غربیها، جایگاه مناسبی در عرصه عرفانهای تبتی و بودیستی یافته است. به نظر میرسد این آسیبی است که میتواند به تدریج انیمیشنهای ایرانی را نیز تهدید کند و به دلیل جذابیت ظاهری که دارد، در انیمیشنهای ایرانی نفوذ کند.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگ، صفحه ۱۲۲ و ۱۲۳ و ۱۲۴ و ۱۲۵
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
radio-goftego-97_03_24- عرفان ها و معنویت های نوظهور، فرق و ادیان انحرافی- سینمای هندوئیسم 1.mp3
28.77M
📻#بشنوید| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد
🎙عرفان ها و معنویت های نوظهور، فرق و ادیان انحرافی- سینمای هندوئیسم 1
📆24 خرداد 1397
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
radio-goftego-97_03_24- عرفان ها و معنویت های نوظهور، فرق و ادیان انحرافی- سینمای هندوئیسم 2.mp3
28.75M
📻#بشنوید| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد
🎙عرفان ها و معنویت های نوظهور، فرق و ادیان انحرافی- سینمای هندوئیسم 2
📆24 خرداد 1397
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
13524-fa-ostoorehaye sahyoonesti dar sinama.pdf
3.33M
📚پی دی اف کتاب اسطوره های صهیونیستی در سینما
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻دنیا الان آماده شنیدن حرفهای ماست
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡خدا اِنگاری در انیمیشنهای یهودی
🔦در انیمیشن کابالیستی (ناین)، (تالیسمن) با استفاده از کتاب جادوی پاراسیلوس، طلسم انتقال روح میسازد و برای نجات بشر و ادامه یافتن روح انسانی در زمین، جان خود را به نه عروسک دست ساز میبخشد.
🔦منجی فیلم یعنی (نه) به وسیله جادو خلق میشود و با استفاده از طلسم جادو، ماشین بزرگ را نابود میکند و با انجام اعمال جادویی است که میتواند تکههای تسخیر شده روح الهی به وسیله شیطان را بازستاند و به آسمان برگردد.
🔦در این انیمیشن، دانش و دانایی فرابشری که ضلع مهمی از مثلث (بیکرانگی) است، مربوط به عالم جادو و در تقابل با شریعت است. در سکانسهای مختلف، تقابل میان شریعت و دانایی به تصویر کشیده شده است، از جمله زمانی که نه کتاب پاراسیلسوس را مییابد و نقش طلسم انتقال روح و نحوه این انتقال را مشاهده میکند.
🔦در این هنگام (یک) که در انیمیشن نماد شریعت است از راه میرسد و میگوید: علوم تاریک! این آشغال بیمصرف به چه درد ما میخورد؟ فراموشش نکنید. یک برای کنترل هر چه بهتر دیگر عروسکها، نمیخواهد آنان حقیقتی را که از راه (جادو و کتاب کابالیستی) بر آنها منکشف میشود، درک کنند.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۱۳۷
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡مطرحترین شرکت انیمیشنی خاورمیانه
🔦مطرحترین شرکت انیمیشنی خاورميانه پس از النجم، شرکت تولید و پخش انیمیشن آلاء (موسسه آلاء للإنتاج الفني التوزيع لرسوم المتحركه) است که سال ۱۹۹۲م به همت تاجر عربستانی، (اسامه خلیفه) (۱۹۹۵ م) تاسیس شد و از آن زمان به طور میانگین، سالانه یک فیلم بلند انیمیشنی تولید کرده است.
🔦شرکت آلاء در سایت خود، مهمترین اهدافش را چنین معرفی میکند: پروراندن مفاهیم دینی در ضمیر کودکان به عنوان فرهنگ مادر، معرفی جامعه اسلامی، عناصر، اهداف، موسسات، ارزشها و ویژگیهای اجتماعی آن به کودکان، تقویت اعتماد به نفس و میهن دوستی در کودک از طریق آشنایی با تمدن اسلامی و نمایش ریشههای تمدن غرب.
🔦اسامه خلیفه، امکانات و استعدادهای موجود در یکایک کشورهای عربی را بررسی کرد تا مناسبترین شهر را برای استودیوی خود برگزیند و به گفته خودش، ناچار نباشد کار را از صفر آغاز کند. به عقیده وی، کیفیت آثار مصری در سطح مطلوبی بوده، اما این کشور فاقد ظرفیت تولید فیلمهای بلند و پروژهای بزرگ است.
🔦از این رو، استانبول را به عنوان مقر استودیوی شرکت آلاء برگزید؛ زیرا ترکیه استودیوهای پیشرفتهای داشت و نزدیکترین کشور خاورمیانه به اروپا بود و بسیاری از هنرمندانش در اروپا آموزش دیده بودند.
📓دین،انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۸۹
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
radio-goftego-97_03_31- 1 عرفان ها و معنویت های نوظهور، آئین بودا.mp3
28.76M
📻#بشنوید| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد
🎙عرفان ها و معنویت های نوظهور، آئین بودا 1
📆31 خرداد 1397
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
radio-goftego-97_03_31- 2 عرفان ها و معنویت های نوظهور، آئین بودا.mp3
28.76M
📻#بشنوید| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد
🎙عرفان ها و معنویت های نوظهور، آئین بودا 2
📆31 خرداد 1397
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
31.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 گریزی بر مکاتب هنری
📆 19 آذر 1397
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡منجیگرایی عاملی برای جذابیت انیمیشن
🔦ابرانسان، قهرمان و منجی، برای انسانها اعجاب برانگیز و البته دوستداشتنی است و دنیای انیمیشن، دنیای خلق قهرمانها و اسطورهاست. یکی از ویژگیهای جذاب قهرمان در بسیاری از انیمیشنها، (برگزیده بودن) است.
🔦در این گونه انیمیشنها، شخصیت اصلی به خاطر ویژگی خاص بودگی، فردی (انتخاب شده) است. این تقدیرگرایی قهرمانگونه و جاگیری ویژگیهای منحصر به فرد در موجودی انسانی یا غیر انسانی، برای مخاطب، جذاب است.
🔦قهرمان فیلم به خاطر وراثت، ویژگیهای جادویی، نیروهای درونی، زیبایی خاص و دیگر عوامل غیر الهی، به عنوان قهرمان و منجی انتخاب میشود و چه بسا فرد برگزیده، پیش از انتخاب شدن، فردی ساده لوح و عقبتر از افراد جامعه باشد. این خاص بودگی در داستانهای مختلف، گوناگون است.
🔦غالبا در آثاری با درونمایهی یهودی - صهیونی، قهرمان داستان دارای نژاد اصیل یا خون برتر است که از طریق وراثت به وی رسیده است.از این رو، فردی از پیش برگزیده است که توانایی نجات بشر را دارد؛ همانگونه که در فیلمهای (هریپاتر) هرکس پدر و مادر غیر جادوگر داشته باشد، اصیل نیست و (موگول) به معنای مشنگ خطاب میشود و خاندان سالاری و نژاد، نقشی اساسی در پیشبرد داستان دارد.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۱۳۲ و ۱۳۳
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡منجی گرایی در انیمیشن مولان
🔦در انیمیشن هایی با مضامین شرقی - بودیستی، منجی با تکیه بر استعداد درونی و به فعلیت رساندن قوای درونی خود، به برگزیدگی میرسد.
🔦برای مثال، در انیمیشن مولان، دختری احساساتی و دوستدار زیبایی، به جنگجویی افسانهای تبدیل میشود. تنها مددکار مولان در این مسیر دراماتیک، اعتقاد او به نیروی تائو و انتظام درونی کنفوسیوس است.
🔦پیروی از تمرینات استاد و بهره گرفتن از مشورتهای موشو که از زبان گذشتگان به وی منتقل میشود، مهمترین عامل تشکیلدهنده درام به وسیله مولان است.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۱۳۳
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
50.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 جریان شناسی سینمای شرق (قسمت اول)
📆 19 آذر 1397
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
radio-goftego-97_04_14- عرفانها و معنویت های نوظهور و فرق و ادیان انحرافی، آئین بودیسم 1.mp3
28.79M
📻#بشنوید| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد
🎙عرفانها و معنویت های نوظهور و فرق و ادیان انحرافی، آئین بودیسم 1
📆14 تیر 1397
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
radio-goftego-97_04_14- 2 عرفانها و معنویت های نوظهور و فرق و ادیان انحرافی، آئین بودیسم.mp3
28.8M
📻#بشنوید| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد
🎙عرفانها و معنویت های نوظهور و فرق و ادیان انحرافی، آئین بودیسم 2
📆14 تیر 1397
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡انیمیشن تلویزیونی عمان
🔦(یوم و یوم): روزی و روزگاری (۲۰۱۱م) سریال کمدی عمانی است که عینا به بازگویی جامعه عمان پرداخته، جسورانه همه نقص هاو امتیازهای آن را بازتاب میدهد. استفاده از لهجههای مختلف عمانی و انتخاب موضوعات بحث برانگیز، گواه همین جسارت است.
🔦فرهنگ سازی در زمینههای مختلف، مانند اینترنت، خودرو، انتخابات، استادیومهای ورزشی، بازار سیاه، مرخصی پزشکی، فریضه حج، کارمندان و ... از موضوعات آن است.
🔦جامعه عمان در مقایسه با کشورهای قطر، کویت و امارات، کمتر مهاجر پذیر بوده، در نتیجه، اصالت عربی و اسلامی بیشتری دارد و این مسئله در قیاس میان انیمیشنهای کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز مشهود است؛ ضمن اینکه انیمیشن عمان، واقعگراتر و با ارزشهای اسلامی سازگارتر است.
🔦همچنین، به دلیل فرهنگ تمساحگرای عمان، انیمیشن این کشور، شاهد اسلام گرایی افراطی، مانند عربستان نیست. از نظر فنی، دقت زیاد در ساخت این انیمیشن، موجب شده حتی حرکات زبان متکلم، کاملا با دیالوگ و تلفظ حروف عربی مطابق باشد.
📓دین،انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۱۱۳
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 #بشنوید| پادکست جنگ سایبری
👤 استاد محمدحسین فرج نژاد
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡انیمیشنهای تلویزیونی اردن
🔦اردن در زمینه هنر - صنعت انیمیشن، پیشرفت خوبی داشته است؛ به گونهای که در سال ۲۰۱۴ م، جشنوارهای بینالمللی برگزار کرده و شاهد فعالیت شرکتهای انیمیشنی بسیاری بوده است که شرح برخی گذشت.
🔦نخستین محصول انیمیشنی اردن، (مناهل): سرچشمهها (۱۹۸۷م) در ۳۶ قسمت به کارگردانی (حسن ابوشعیره) و (نجده أنزور) تولید شد. این سریال، ماجراهای کوتاهی دارد که به وسیله بازیگران ثابت به نمایش در میآیند و در میان آن، مناهل، انیمیشنی به مدت دو و نیم دقیقه به نمایش در میآید.
🔦مناهل دو بعدی (انیمیشن نقاشی شده) و نسخه عربی The Electric Company است. این سریال در زمان خودش موفقیت بسیاری به دست آورد؛ زیرا بر خلاف، انیمیشنهای علمی زمانهاش، با اسلوب کمدی و سرگرمی کننده، زبان عربی، از جمله خواندن، املا، معانی برخی کلمات و هجابندی را به کودکان میآموزاند.
🔦داستانهای کوتاهی روی مانیتور نوشته میشد و گوینده به آهستگی شروع به خواندن آن میکرد، نقطهها بالا و پایین میشد، تغییر یک حرف در کلمه، تلاش برای یادآوری کلمات و ... سوژههای شاد این برنامه بود.
🔦مناهل را میتوان از ستودنیترین آثار جهان عرب برشمرد؛ زیرا زمانی به عرصه آمد که امثال اسمورفها و اسکوبیدو با ضدارزشها، بدبینی، ترس، اشباح، بیاعتمادی و ... تلویزیونهای خاور میانه را فتح کرد.
📓دین،انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۱۰۷
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
radio-goftego-97_04_15- عرفانها و معنویت های نوظهور و فرق و ادیان انحرافی، آئین بودیسم 1.mp3
28.8M
📻#بشنوید| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد
🎙عرفانها و معنویت های نوظهور و فرق و ادیان انحرافی، آئین بودیسم 1
📆15 تیر 1397
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
radio-goftego-97_04_15- عرفانها و معنویت های نوظهور و فرق و ادیان انحرافی، آئین بودیسم 2.mp3
28.8M
📻#بشنوید| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد
🎙عرفانها و معنویت های نوظهور و فرق و ادیان انحرافی، آئین بودیسم 2
📆15 تیر 1397
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡انیمیشن ۹۹
🔦۹۹(۲۰۱۳م) جنجالیترین سریال پویانمایی کویت است که اعتراض برخی علما و تشویق (باراک اوباما) را به دنبال داشت. (نایف المطوع) مدیر اجرایی شرکت کمیک استریپ (دی.سی کمیکز) طراح (سوپرمن)، (بتمن و جوکر) ایده اصلی این سریال را ارائه کرده و نویسندگی آن را بر عهده داشته است.
🔦۹۹ را میتوان با انیمیشن (شگفتانگیزان) مقایسه کرد، زیرا قهرمانانش تواناییهای خارقالعاده دارند و میخواهند به همراه هم، هدفی را محقق کنند و جدال بین خیر و شر نیز مشهود است. نور، جبار، رحیم، ضار، رحمن و ... نام شخصیتهاي اين مجموعه است که از اسماء الله الهام گرفته شدهاند.
🔦دارالافتاء عربستان، دیدن این فیلم را حرام اعلام کرده، علت این حکم را، به تصویر کشیدن صفات الهی دانسته است. حجاب داشتن برخی از قهرمانان زن نیز مانع از درخشیدن این سریال در غرب شد. وقتی کانال (The Hope) آمریکا، امتیاز پخش این سریال را خرید، با انتقادهای بسیاری روبهرو شد. (دانیل بایبس) در مقالهای نوشت: بعضی از این قهرمانان مسلمان، از کشورهای غربی مثل آمریکا و پرتغال هستند و اکثر شخصیتهای شرور، غیر مسلماناند و من در خصوص (گمراه سازی اسلامی تفکرات کودک غربی) هشدار میدهم.
🔦آغاز این داستان، در دوره امپراتوری عباسی است. مغولها به بغداد حمله کردهاند و کتابها را به دجله میریزند، اما مسلمانان ۹۹ سنگ قیمتی را به شیوهای خاص، به دجله میاندازند تا معرفت موجود در آب را به خود جذب کنند و جادویی شوند؛ جادوی معرفت. با گذشت سالها، در قرن بیست و یکم، ۹۹ قهرمان از ۹۹ کشور، این سنگها را در اختیار گرفتهاند و برای بازگرداندن شکوه گذشته به پا میخیزند؛ البته در این سریال، صراحتاً حرفی از دین زده نمیشود و کسب که نماز و روزهای نیز به جا نمیآورد. (نایف المطوع) معتقد است (سوپرمن) و (بتمن) برگرفته از کتاب مقدس یهودند و قهرمانان ۹۹ برگرفته از فرهنگ اسلامی، و کودکان ما به آن نیاز دارند.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۱۰۴ و ۱۰۵
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡حماسهنمایی عاملی برای جذابیت انیمیشن
🔦قهرمانان انیمیشن، چه از پیش برگزیده یا فردی معمولی باشند، حماسه آفریناند. انسان به حسب ذات خود، از ویژگیهای حماسی، آزادگی و سلحشوری لذت میبرد.
🔦قهرمانهای انیمیشنی که غالبا در قالب منجی ظاهر میشوند، با مقاومت در برابر مرارتها و رنجها، برای مردم میجنگند و جهان را از شر خطرها مصون میسازند. در واقع، دیگر خواهی و تلاش بی توقع برای هدفی برتر از منافع شخصی، نشان از روحیه سلحشوری قهرمان دارد که عامل شیفته شدن مخاطب و جذب وی است.
🔦حماسه، با منفعتطلبی و عقلانیتابزاری سازگاری ندارد. حماسه حاصل تلاش غیورانه در راستای هدفی متعالی است؛ مثل نجات بشر که در بسیاری انیمیشنها میبینیم. انیمیشنها سعی دارند قهرمانهای خود را افرادی نشان دهند که در قفس عقلانیتابزاری محصور نیستند و به ارزشهای انسانی، همچون ایثار و از جان گذشتگی پایبندند.
🔦بنابراین، انیمیشن سعی دارد با سرپوش گذاشتن بر دنیای فردگرا و خالی شده از انسانیت، دنیایی را بازنمایی کند گه در آن، انسانها هنوز براساس اهداف انسانی و متعالی کنشگری میکنند.
📓دین،انیمیشن و سبک زندگی،صفحه ۱۳۴ و ۱۳۵
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡انیمیشن تلویزیونی عراق
🔦(العتاک): نان خشکی (۲۰۱۱م) نخستین سریال انیمیشنی کاملا تولید شده در عراق است که ماجرای دلدادگی جوانی فقیر به نام (جمعه العتاک)را بیان میکند که پدرش فراش مدرسه است و خودش در کوچهها نان خشک و لوازم دست دوم خرید و فروش میکند. جمعه به دختری متمول دل باخته، اما خانواده دختر، شدیدا با این مسئله مخالفت میکنند تا این که در نهایت، پدر دختر ورشکست میشود و به طبقه فقیر میپیوندد.
🔦(العتاک) آیینه تمام و کمال جامعه عراق، به ویژه طبقات پایین این جامعه است. از ظاهر افراد گرفته تا لهجه و شغلها و دغدغهها، بازتاب کامل عراق پس از اشغال آمریکا با عینک لیبرالی است. جمعه به معشوق خود میگوید: آن قدر دست مرا پس بزن تا یک روز در حادثه انفجار یک خودروی بمبگذاری شده بمیرم. العتاک با کمدی قوی، سناریوی موفق و مردمی بودن، موفقیت بالایی در عراق کسب کرد.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۱۱۰
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad